quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:25 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Dat dus. Met name omdat een hoop spelers er mee weg komen hun verdedigende taken niet uit te voeren.
Als Stam al verzuipt in je verdediging zit er iets mis in je mentaliteit
Nederlanders in het algemeen en Ajacieden in het bijzonder hebben ook iets teveel moeite met het waarderen van een verdediger als die niet ook aanvallend ingesteld is met een sterke pass.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:27 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Als de helft van de verdediging slaapt, en Oleguer kan de bal niet tegen houden dan is het inderdaad de fout van Oleguer natuurlijk__! zoals vorig jaar altijd beweerd werd.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:21 schreef Urquhart het volgende:
Voor wat het waard is:
[..]
Ajax Showtime
Waar ik me altijd over verbaasd heb, is die Fransman Escude die het opeens tot international heeft geschopt. Die miste ook alles voor een Ajax-verdediger (snelheid en techniek).quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:18 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nee, Vermaelen toont nu weer eens aan dat verdediger zijn bij Ajax gewoon ontzettend moeilijk is.
Helemaal mee eens. Daarbij komt dat wij een keeper hebben die zo onzeker als een puber is, niet bepaald rustgevend dus voor verdedigers.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:25 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Dat dus. Met name omdat een hoop spelers er mee weg komen hun verdedigende taken niet uit te voeren.
Die had tenminste een fatsoenlijke pass en was kopsterk. Het is alleen erg moeilijk om steeds met voorganger Chivu vergeleken te worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:04 schreef Vale17 het volgende:
[..]
Waar ik me altijd over verbaasd heb, is die Fransman Escude die het opeens tot international heeft geschopt. Die miste ook alles voor een Ajax-verdediger (snelheid en techniek).
Toch vraag ik me dan af waar het fout gaat. Waarom kan geen enkele verdediger z'n afspraken nakomen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:25 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Waar dat blinde vertrouwen in Alderweireld vandaan komt is mij ook een raadsel. Die is ook nog lang niet klaar voor een vol seizoen in het eerste.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:08 schreef Nashje het volgende:
[..]
Toch vraag ik me dan af waar het fout gaat. Waarom kan geen enkele verdediger z'n afspraken nakomen?
We hebben al een hele zooi verdedigers gehad sinds Stam, dan zou je denken dat die rotte peren er wel een keer uit zouden zijn, maar het wordt alleen maar erger.
Wat mij betreft wordt de hele nieuwe verdediging gebouwd op Alderweireld. Da's de enige waar ik écht vertrouwen in heb.
Dat dacht ik ook in de zomer, maar we hebben niets anders. Daarnaast heeft Alderweireld al laten zien wat ie in huis heeft. Niet zomaar blind vertrouwen dus.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waar dat blinde vertrouwen in Alderweireld vandaan komt is mij ook een raadsel. Die is ook nog lang niet klaar voor een vol seizoen in het eerste.
Die bronnenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:21 schreef Urquhart het volgende:
Voor wat het waard is:
[..]
Ajax Showtime
Ik ook niet. Jong en onervaren. Zo'n iemand moet een kwartseizoen spelen, niet een heel seizoen in de basis. Maarja.. als Wielaert en v/d Wiel ook een basisplaats krijgen.......quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waar dat blinde vertrouwen in Alderweireld vandaan komt is mij ook een raadsel. Die is ook nog lang niet klaar voor een vol seizoen in het eerste.
Dat zegt meer iets over de rest van de verdediging dan over de kwaliteiten van Alderwereield. En dan hebben ze en keer een goede verdediger (vermaelen) dan krijgen ze het nog voor elkaar om hem maar weer te verkopen. En dan nog het erge aan het verhaal is dat ze geen vervanger kopen. Het beleid is weer ver te zoeken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:17 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook in de zomer, maar we hebben niets anders. Daarnaast heeft Alderweireld al laten zien wat ie in huis heeft. Niet zomaar blind vertrouwen dus.
Je blijft toch van die sites houden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:01 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Kunnen zie die site gewoon niet opdoeken?
Een en al crap wat ze op de frontpage plaatsen.
Dat zegt écht niet alleen iets over de rest van de verdediging, maar ook zeer zeker over de kwaliteiten van Alderweireld. Hij doet het nog altijd zelf. Vervanger van Vermaelen is overigens Atouba.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat zegt meer iets over de rest van de verdediging dan over de kwaliteiten van Alderwereield. En dan hebben ze en keer een goede verdediger (vermaelen) dan krijgen ze het nog voor elkaar om hem maar weer te verkopen. En dan nog het erge aan het verhaal is dat ze geen vervanger kopen. Het beleid is weer ver te zoeken.
/care?quote:
Hoezo zou Atouba de vervanger van Vermaelen zijn. Vermaelen kan centraal en als linksback spelen terwiljl Atouba een matige linksback is die zich niet dollen door Lazovic .quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:32 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat zegt écht niet alleen iets over de rest van de verdediging, maar ook zeer zeker over de kwaliteiten van Alderweireld. Hij doet het nog altijd zelf. Vervanger van Vermaelen is overigens Atouba.
Jij hebt hem zien spelen HSV?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hoezo zou Atouba de vervanger van Vermaelen zijn. Vermaelen kan centraal en als linksback spelen terwiljl Atouba een matige linksback is die zich niet dollen door Lazovic .
Vermaelen speelde vorig seizoen linksback, Wielaert en Oleguer centraalquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hoezo zou Atouba de vervanger van Vermaelen zijn. Vermaelen kan centraal en als linksback spelen terwiljl Atouba een matige linksback is die zich niet dollen door Lazovic .
SQD, Grygera, Stam en niet te vergeten Pasanen die al jaren een basisplaats bij Werder heeft.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:18 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nee, Vermaelen toont nu weer eens aan dat verdediger zijn bij Ajax gewoon ontzettend moeilijk is.
Deels ArenA, deels VUquote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:46 schreef kevin6188 het volgende:
Of Honda nu wel of niet komt, dat bericht neem ik niet zo serieus, maar het klopt geloof ik wel dat de keuring ook intern wordt gedaan. Zoek dat filmpje met Wielaert nog maar eens terug. Hartfilmpje maken gebeurde toen toch in een hokje inde Arena?
Is altijd in de VU volgens mij daarom is het bullshitquote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:46 schreef kevin6188 het volgende:
Of Honda nu wel of niet komt, dat bericht neem ik niet zo serieus, maar het klopt geloof ik wel dat de keuring ook intern wordt gedaan. Zoek dat filmpje met Wielaert nog maar eens terug. Hartfilmpje maken gebeurde toen toch in een hokje inde Arena?
Aldeweireld wordt ook regelmatig voorbij gelopen alsof hij er niet staat. Het is een talent, dat zeker, maar zoals LitmanenAFCA zegt nog lang niet klaar voor een heel seizoen basis.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:17 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook in de zomer, maar we hebben niets anders. Daarnaast heeft Alderweireld al laten zien wat ie in huis heeft. Niet zomaar blind vertrouwen dus.
Wie wil jij er zetten dan? We hebben 0 CVs die beter zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 07:53 schreef navigator het volgende:
[..]
Aldeweireld wordt ook regelmatig voorbij gelopen alsof hij er niet staat. Het is een talent, dat zeker, maar zoals LitmanenAFCA zegt nog lang niet klaar voor een heel seizoen basis.
Dat roepen we wel, maar ik ben er echt van overtuigd dat alle spelers die genoemd worden het overal in de eredivisie meer dan prima zouden doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:25 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik ook niet. Jong en onervaren. Zo'n iemand moet een kwartseizoen spelen, niet een heel seizoen in de basis. Maarja.. als Wielaert en v/d Wiel ook een basisplaats krijgen.......
Wij hebben echt een slechte verdediging
Ga je nou elke keer hetzelfde posten of wat?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:44 schreef joers1 het volgende:
Ach ja...vandaag zal bekend worden dat Honda gewoon naar PSV gaat. Ik heb een oom die dat zei
iets van www.psvshowtime.com
Zo'n figuur schaadt het imago van Ajax behoorlijk. Als hij nou ala Zidane stond te voetballen wekelijks dan kon je daar nog enige begrip voor brengen. Ajax moet hem hier echt op aanspreken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:07 schreef toma het volgende:
[..]
ik schaam me voor het feit dat zo'n figuur wekelijks in een Ajax-shirt staat
als je je eraan stoort, lees je toch niet?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:50 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ga je nou elke keer hetzelfde posten of wat?
Die liep ook ALTIJD achteruit en gaf de man zoveel ruimte dat hij kon voortzetten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:04 schreef Vale17 het volgende:
[..]
Waar ik me altijd over verbaasd heb, is die Fransman Escude die het opeens tot international heeft geschopt. Die miste ook alles voor een Ajax-verdediger (snelheid en techniek).
Ik heb je zeker al een keer of drie zien posten dat Honda echt wel naar psv gaat. Wat heeft dat met Ajax te maken? Post dat lekker in het psv-topic dan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:54 schreef joers1 het volgende:
[..]
als je je eraan stoort, lees je toch niet?
Overigens heb ik DIT niet eerder gepost hoor
En toch mocht ie weg van een groot deel van de supporters...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:18 schreef Wooldoor het volgende:
Het laatste seizoen is Vermaelen gewoon meedogenloos geworden, af en toe echt harde acties om iemand van de bal te zetten en in bijna alle situaties gewoon sportief.
Het is de organisatie achterin. Zoals alle goals op die 2 vrije trappen na zondag stond het verkeerd. Eerst gaat Dsuzak er vandoor van der wiel loopt Wielaert in de weg en omgekeerd. Daarna neemt geen van beiden initiatief om er langs te lopen. verder staat Wielaert te ver waardoor Dsuzak de actie ver naar binnen kan maken. Er gaan wel tig fouten aan vooraf en daarna staat Bakkal op 5 meter vrij .quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:18 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat roepen we wel, maar ik ben er echt van overtuigd dat alle spelers die genoemd worden het overal in de eredivisie meer dan prima zouden doen.
Ik krijg er ook geen vinger achter, maar het probleem ligt dieper dan de individuele spelers die we in de verdediging hebben staan.
quote:Ajax laat Gabri naar Spanje vertrekken
19/08/2009 08:34
Het wil maar niet vlotten met de revalidatie van Gabri. Ajax heeft daarom besloten dat de Spaanse middenvelder in zijn vaderland verder mag werken aan zijn herstel.
Gabri kwam dit seizoen nog niet in actie tijdens een officieel duel van Ajax. De dertigjarige middenvelder liep tijdens de voorbereiding een blessure op aan zijn linkerachillespees. De Spanjaard miste het slot van het afgelopen seizoen al door een enkelkwetsuur.
Gabri kwam op 26 februari tijdens de thuiswedstrijd van Ajax in het UEFA Cup-toernooi tegen Fiorentina (1-1) voor het laatst in actie namens de Amsterdamse club. De middenvelder speelde tot op heden 73 competitiewedstrijden in de Eredivisie, waarin hij zeven keer scoorde.
Ik doelde juist niet op de verdedigers. Ik denk dat het stuk voor stuk (al denk ik dat Wielaert echt geen killer insticnt heeft) hun vak verstaan. Mijn punt ging meer om terugverdedigende middenvelders. Als je man begint te lopen, waarom sta jij dan nog een beetje moeilijk te kijken rond de middenlijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:08 schreef Nashje het volgende:
[..]
Toch vraag ik me dan af waar het fout gaat. Waarom kan geen enkele verdediger z'n afspraken nakomen?
We hebben al een hele zooi verdedigers gehad sinds Stam, dan zou je denken dat die rotte peren er wel een keer uit zouden zijn, maar het wordt alleen maar erger.
Wat mij betreft wordt de hele nieuwe verdediging gebouwd op Alderweireld. Da's de enige waar ik écht vertrouwen in heb.
Eens! Het valt gewoon op hoe snel onze defensie met een overtal aan aanvallers wordt geconfronteerd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:42 schreef Cheiron het volgende:
[..]
In dat opzicht vond ik Manolev / Lazovich vs Atouba / Urby zo tekenend. Atouba stond constant tegen twee man te verdedigen. Urby stond naar mijn idee ergens lucht te dekken terwijl er geen verdedigende middenvelders snel genoeg richting Atouba kwamen.
Zulke wedstrijden moet je ook 4-4-2 spelen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:11 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Eens! Het valt gewoon op hoe snel onze defensie met een overtal aan aanvallers wordt geconfronteerd.
Je oma vragen of ze het erop zet voor jequote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:42 schreef Rumille het volgende:
Haha, mijn Ajax-shirt is eindelijk binnen.
5 juli besteld, 17 juli gekregen, 18 juli teruggestuurd omdat het geen goede kwaliteit was en nu eindelijk binnen.
Wel weer zonder eredivisiebadge. Die sturen ze nog na. Even kijken wat ik daarmee ga doen.
Zal vast ook wel deels tussen de oren zitten lijkt me.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:03 schreef bloodysunday het volgende:
Waar gaat Gabri dan revalideren? Barca? Of plaatselijke sportschool?
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:03 schreef bloodysunday het volgende:
Waar gaat Gabri dan revalideren? Barca? Of plaatselijke sportschool?
Dood en dood helaasquote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:54 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Je oma vragen of ze het erop zet voor je
Perfectomundoquote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:02 schreef Rejected het volgende:
AlvesHonda
Loopt die naam nu wel goed Rumille?
Welke opleiding ga je doen?
Ik mag het toch echt hopen, want met deze "verdediging" zal het echt niet lukken die 3de ster vrees ik.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:52 schreef versteegrob het volgende:
Als er echt zo weinig geld is, komen er dan wel echt spelers??
Er is weinig hoop, het is al bijna eind augustus. Er moeten nog veel spelers weg, het zal toch niet weer zo'n seizoen zonder prijzen worden......quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:56 schreef Rejected het volgende:
Ajax richt haar pijlen niet meer Afonso Alves, dit zegt Johan Derksen in zijn dagelijkse video op VI.nl. Ajax is wel op zoek naar een spits, maar de financiële eisen zijn te hoog voor de Amsterdammers.
Ik verwacht dit seizoen ook geen prijzen. Ik zie dit gewoon als een jaar voor Jol om uit te proberen, op te bouwen en dan volgend seizoen mee te gaan draaien voor de prijzen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:23 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Er is weinig hoop, het is al bijna eind augustus. Er moeten nog veel spelers weg, het zal toch niet weer zo'n seizoen zonder prijzen worden......
Dat denk ik al 5 jaar zo ongeveer. Als je al een stijgende lijn pakt kun je aankomende zomer waarschijnlijk weer toekijken hoe oa. Suarez vertrekt en kun je volgend seizoen weer opnieuw beginnen. Op zich is dit het tweede jaar dat deze groep bijeen is, dan moet je dit seizoen toeslaan, veel meer tijd krijg je tegenwoordig niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:27 schreef Chadi het volgende:
Hoop is er altijd. En als er dit jaar een stijgende lijn wordt bereikt waar je verder op kan bouwen , dan ben ik al blij.
Jezusquote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:31 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Ik verwacht dit seizoen ook geen prijzen. Ik zie dit gewoon als een jaar voor Jol om uit te proberen, op te bouwen en dan volgend seizoen mee te gaan draaien voor de prijzen.
Sja, op korte termijn.. het was vanaf het vorige seizoen wel duidelijk waar de problemen zaten, zeker toen Vermaelen wegging. Atouba is een redelijk begin geloof ik, maar gewoon niet voldoende.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:47 schreef Barney_Stinson het volgende:
Vindt op korte termijn maar eens een aantal goede betaalbare aankopen die er meteen kunnen staan.
Als spits lijkt mij Vennegoor een logische keuze om de volgende redenen: Nederlander, ervaren, fysiek sterk, redelijk scorend vermogen.
Goedkope spelers scouten zoals in het verleden is gebeurd met Chivu, Grygera, Trabelsi en Maxwell. Je zult dan jonge talenten krijgen die er niet meteen staan maar op dit moment staat niemand er gelijk zie Wielaert en in mindere mate Oleguer.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:47 schreef Barney_Stinson het volgende:
Vindt op korte termijn maar eens een aantal goede betaalbare aankopen die er meteen kunnen staan.
Als spits lijkt mij Vennegoor een logische keuze om de volgende redenen: Nederlander, ervaren, fysiek sterk, redelijk scorend vermogen, transfervrij.
GODZIJDANKquote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:50 schreef joers1 het volgende:
Vennegoor kun je vergeten die wil nog niet in NL spelen.....
Je bent niet de enige. Ook al is het een enorme boer, hij ramt ze er wel in en is groot en sterkquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:00 schreef El_Bassie het volgende:
Ik zal wel weer een uitzondering zijn, maar ik zou Vennegoor erg graag bij Ajax zien. Kan doelpunten maken, kan een bal vasthouden en is een constant gevaar in de lucht. Enorm onderschatte speler.
Hhij zou best eens nuttig kunnen zijn, maar ik ben gewoon niet zo'n fan van dit type spits.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:00 schreef El_Bassie het volgende:
Ik zal wel weer een uitzondering zijn, maar ik zou Vennegoor erg graag bij Ajax zien. Kan doelpunten maken, kan een bal vasthouden en is een constant gevaar in de lucht. Enorm onderschatte speler.
vergeet 'm nou maar....die wil nog niet i nNL spelen. PSV heeft m gepolst enkele weken terug, maar hij wilde perse in het buitenland nog een jaar spelen (lees: zakkenvullen) en pas dáárna was PSV zijn eerste keusquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:00 schreef El_Bassie het volgende:
Anders schrijf je Jol direct vast weer afquote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:03 schreef Gabbylicious het volgende:
Laten we maar gewoon hopen dat er geen spelers bij komen, zodat Co volgend jaar Jol kan opvolgen.
Of na de kerst al?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:03 schreef Gabbylicious het volgende:
Laten we maar gewoon hopen dat er geen spelers bij komen, zodat Co volgend jaar Jol kan opvolgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |