Als ze nu het FOK beleid zouden hanteren dan verloor ze haar kleurtje na deze opmerking.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:40 schreef Jahr00n het volgende:
Nu bij Knevel & vd Brink. Wat een gruwelijk irritant mens, Wilders met Hitler vergelijken.
Ze noemt namen he!?quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als ze nu het FOK beleid zouden hanteren dan verloor ze haar kleurtje na deze opmerking.
Uh wacht....
Niet helemaal het goede voorbeeld![]()
Prutser, 1 broodje graag.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:44 schreef DurumDoner het volgende:
[movie]http://www.youtube.com/watch?v=g0kKRJlRWv4[/movie]
Turkyem! Turkyem!
quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:43 schreef DurumDoner het volgende:
Lekker wijf trouwens! Zou haar doen!
quote:
Is dat rode make-up of zijn her striemen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Echt? Het is een beetje "change has come to slotervaart"
quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als ik een hond had met haar kop, scheerde ik zijn kont kaal en liet ik hem achteruit lopen.
Whehe.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als ik een hond had met haar kop, scheerde ik zijn kont kaal en liet ik hem achteruit lopen.
Dat is nu een vrouw waar elke Turk geil van wordt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
DIE NEUS EN DIE TANDEN OMGquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat kan. Ik vind Wilders dan ook 100000 keer beter vergeleken met poep.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:07 schreef FashionXstar het volgende:
Wilders is het beste te vergelijken met poep
Ja als ik mijn erf moet omploegen haal ik die naar hier!quote:
Welke? Die van Hans Teeuwen en de meiden van halal?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:15 schreef remlof het volgende:
Ik ga zo even de herhaling kijken, hou er wel van als men zegt waar het op staat,
Wildersstemmer alertquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:15 schreef remlof het volgende:
Ik ga zo even de herhaling kijken, hou er wel van als men zegt waar het op staat,
Grootse lach, geile neus. Lekker.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dan die kuif met Hitler vergelijkenquote:De opvoering van het muziektheaterstuk Aïsja en de vrouwen van Medina door het Onafhankelijk Toneel in Rotterdam is afgelast. Een aantal Marokkaanse acteurs en muzikanten trokken zich terug na schriftelijke en mondelinge bedreigingen door fanatieke moslims. Ook een fax van een in Nederland verblijvende Marokkaanse journalist zou een rol hebben gespeeld.
Het Amsterdamse PvdA deelraadslid Fatima Elatik pleit voor van een verbod op de opvoering van de musical in de Volkskrant: ‘Want de vrijheid van mening is in Nederland te ver doorgeschoten en wordt vaak misbruikt. Het wordt gezien als een vanzelfsprekendheid en een vlag waaronder je alles kunt zeggen, vooral over godsdienst.
Ook in bed is ze vast een beetje agressief.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:54 schreef Winner_Taco het volgende:
Alleen dat geschreeuw al
Van gaan slapen wel?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:06 schreef Winner_Taco het volgende:
En van die Finkers snap ik ook geen reet
Dat mag ik niet meer doen helaasquote:
Ach, je wordt altijd door een strontkar overredenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:53 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
En dan die kuif met Hitler vergelijken
Finkers is dan ook voor mensen met humor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:06 schreef Winner_Taco het volgende:
En van die Finkers snap ik ook geen reet
Hij was anders behoorlijk zweverig bezig vandaag. En hij is helemaal into religie dus.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:02 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Finkers is dan ook voor mensen met humor.
Idd beetje jammer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:03 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Hij was anders behoorlijk zweverig bezig vandaag. En hij is helemaal into religie dus.
Een grote man zei ooit:quote:
Verder zij deze zelfde meneer:quote:Op zondag 16 augustus 2009 01:19 schreef Winner_Taco het volgende:
Schamen jullie je nou nooit als Wilders weer eens met een idioot op discriminerend plan op de proppen komt om Nederland te redden , en vervolgens als er commentaar is of hij uitleg moet geven als een laffe hond wegloopt?
Dat hij onrust zaait met zijn uitspraken en tweedracht zaait binnen de bevolking? Zijn jullie nu echt zo naief om in zijn domme praatjes te geloven en hem je stem te geven zonder eerst inhoudelijk naar de zaken te kijken ?
Dat hij nu weer kiest voor de weg van de minste weerstand door in Venlo en Rotterdam niet mee te willen doen met de gemeenteraadsverkiezingen en zo zijn "trouwe" klanten wederom in de kou laat staan?
Hoe werkt dat dan? Ben je hier in familie-kringen en onder collega's ook open over of durf je in deze economisch onzekere tijden dergelijke domheden niet te vertellen?
quote:Ga slapen man
Ga slapen manquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 03:11 schreef Teezie het volgende:
[..]
Een grote man zei ooit:
[..]
Verder zij deze zelfde meneer:
[..]
quote:-ok sgatje, je houdt t wel netjes he? Geen gangstarap!!
-We missen Annie en Bob de Roy op tv. Goede oerHollandse politiek incorrecte humor. Paul doe er wat aan!!!
-Weekend yeah! My homegirl zohra's birthday tomorrow.
Heb dat wijf dat daar neergekalkt of zijn dat reacties van mensen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 03:25 schreef Rapaille het volgende:
[..]
![]()
Kunnen al die schijt PvdA-politici niet gewoon oprotten?
Dat heeft die mevrouw neergekalkt. Een 36-jarige breezer die stadsdeelraadvoorzitter isquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 03:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Heb dat wijf dat daar neergekalkt of zijn dat reacties van mensen?
Belachelijk idd. En dan in de uitzending ook nog herhaaldelijk roepen dat Wilders onrust zaait en zijn werk niet doet...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 03:38 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Dat heeft die mevrouw neergekalkt. Een 36-jarige breezer die stadsdeelraadvoorzitter is![]()
Wel weer typisch PvdA natuurlijk. Iemand zou eens onderzoek moeten doen naar haar werkgedrag. Ze is nu nog online, en dat moet morgenochtend weer fris en fruitig haar werk doen?
Uhuhquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:15 schreef remlof het volgende:
Zoals Wilders er ook niet van op de hoogte was dat hij een gesprek had gehad over een bepaalde powerpoint presentatie?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 07:43 schreef AlfrekJodokusZak het volgende:
Waarom zijn die PvdA-politici altijd van die typische egotrippers die zich belangrijk voordoen maar ondertussen op het werk niks doen behalve veel lullen en vullen?
En ALTIJD als je ze er op aanspreekt dat ze hun verantwoording moeten afleggen op hun slechte functioneren, dan ligt het altijd aan de ander of ze waren "niet op de hoogte gesteld"
Heb je daar een link van voor me?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 03:25 schreef Rapaille het volgende:
Net de aflevering gekeken op uitzendinggemist.
Andries Knevel blijft een hufter (opening zegt hij de naam van zijn medepresentator volgens mij express fout; van de ipv van den). Herman Finkers en Aysel Erbudak waren trouwens ook te gast![]()
Gaat die doos Wilders aanvallen waarom hij niet in dat programma komt om zich te verdedigen tegen haar worden. Sorry hoor, maar dat is echt de omgekeerde wereld.
Dan ontkent die doos haar eigen woorden en komt er een heel verhaal dat zij Wilders niet vergelijkt met Hitler, terwijl dat precies is wat die doos doet. Dat Amsterdamse taalgebruik is trouwens ook irritant, het zijn allemaal oneliners en zinnen die niet kloppen.
Even wat quotes van haar twitter. Die doos is trouwens 36/37
[..]
![]()
Kunnen al die schijt PvdA-politici niet gewoon oprotten?
wat een lelijk buitenlands stuk paard zegquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
Wat boeit het dat zij 'buitenlands' is, idioot.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:19 schreef wise het volgende:
[..]
wat een lelijk buitenlands stuk paard zeg
[ afbeelding ]
Nieuwe landgenoten? Idioot, 2de en 3de generatie zijn hier geboren, dus je opmerking dat een 'immigrant' meer respect mag hebben voor dit land slaat werkelijk nergens op. Het zijn gewoon Nederlanders. Je kiest er niet voor om hier te wonen, die keuze hebben de ouders van die kinderen gemaakt .quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:18 schreef Jarzwork het volgende:
Terecht.... Nog geen 3e (?) generatie immigrant zijn en dan al je nieuwe landgenoten voor Hitler uitmaken. Wordt zo wel makkelijk voor Wilders....
Overigens vind ik dat je als immigrant best wat respectvoller mag zijn. Jij kiest ervoor hier te wonen, de rest van de burgers is gastheer tegen wil en dank. Beetje aardig doen is misschien wel zo leuk...
Laat ook maar, ben vast te rechts voor mijn generatie...
veel, idiootquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:29 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Wat boeit het dat zij 'buitenlands' is, idioot.
Ja, kennelijk in jouw simplistische belevingswereld.quote:
Dat zweverige vond ik nog wel meevallen. Als je zag hoe hij omging met de vergelijking ''Hitler/Wilders'' vond ik dat hij het toch erg goed onderbouwde.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 02:03 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Hij was anders behoorlijk zweverig bezig vandaag. En hij is helemaal into religie dus.
inderdaadquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:40 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Ja, kennelijk in jouw simplistische belevingswereld.
Interessant. Leg eens uit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:07 schreef Noork het volgende:
Vind het meer een Verdonk vs. VVD actie...
Zonder overleg met de rest van de partij e.e.a. roepen in de media. Verdonk was daar ook altijd erg goed in. Dat helpt niet voor het uniforme gezicht van een partij. Het is dan ook terecht dat ze uiteindelijk de partij is uitgetrapt. Bos en/of Timmer etc zouden Elatik aan moeten spreken op haar gedrag. Ze zouden in elk geval een reactie moeten geven hoe de rest van de partij hier over denkt...quote:
Flikker even gauw op zeg. Nou draai je de zaken toch wel helemaal om! Waar de eerste generatie zich nog redelijk aanpaste en zich dankbaar toonde dat ze hier werk vonden, zie je dat een steeds groter wordend deel van de tweede en de derde generatie het steeds meer vertikt om zich aan te passen. In tegenstelling tot wat je zou verwachten is er steeds minder sprake van integratie die in lijn ligt met de duur van het verblijf hier. Je zou verwachten dat hoe langer men hier verblijft, hoe meer men integreert. Niets blijkt echter minder waar. Steeds vaker vertonen jongeren van niet-westerse afkomst onaangepast en asociaal gedrag, vaak met een achtergrond van ouders die zich daar onverschillig tegenover opstellen, of dat gedrag goedkeuren of zelfs aanmoedigen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:33 schreef Verlicht het volgende:
Nieuwe landgenoten? Idioot, 2de en 3de generatie zijn hier geboren, dus je opmerking dat een 'immigrant' meer respect mag hebben voor dit land slaat werkelijk nergens op. Het zijn gewoon Nederlanders. Je kiest er niet voor om hier te wonen, die keuze hebben de ouders van die kinderen gemaakt .
Tuurlijk. Iedereen is achterlijk, behalve als je links bent. Want alleen links weet wat goed is. Weet je wat pas echt achterlijk is? Dat we onder aanvoering van links 40 jaar bezig zijn geweest met knuffel- en weggeefpolitiek hetgeen ons alleen maar dieper in de shit heeft gebracht.quote:Nee, je bent niet rechts voor jouw generatie, maar achterlijk, omdat je niet verder denkt dan de typische wit/zwart-dimensie, angsthaas.
Mijn Gristelijke God, zoveel achterlijkheid in een topic![]()
In de tijd dat de gastarbeiders hierheen kwamen, de jaren 60-70, was er welgeteld 1 overwegend links kabinet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Flikker even gauw op zeg. Nou draai je de zaken toch wel helemaal om! Waar de eerste generatie zich nog redelijk aanpaste en zich dankbaar toonde dat ze hier werk vonden, zie je dat een steeds groter wordend deel van de tweede en de derde generatie het steeds meer vertikt om zich aan te passen. In tegenstelling tot wat je zou verwachten is er steeds minder sprake van integratie die in lijn ligt met de duur van het verblijf hier. Je zou verwachten dat hoe langer men hier verblijft, hoe meer men integreert. Niets blijkt echter minder waar. Steeds vaker vertonen jongeren van niet-westerse afkomst onaangepast en asociaal gedrag, vaak met een achtergrond van ouders die zich daar onverschillig tegenover opstellen, of dat gedrag goedkeuren of zelfs aanmoedigen.
[..]
Tuurlijk. Iedereen is achterlijk, behalve als je links bent. Want alleen links weet wat goed is. Weet je wat pas echt achterlijk is? Dat we onder aanvoering van links 40 jaar bezig zijn geweest met knuffel- en weggeefpolitiek hetgeen ons alleen maar dieper in de shit heeft gebracht.
En jij durft jezelf verlicht te noemen? Idioot.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:07 schreef RickoKun het volgende:
Ik zie in dit topique een hoofddoek, derhalve:
Religie, het kanker van de mensch.
Zelf bedacht?quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is gewoon een brutale schreeuwlelijk. Dat praat ze dan goed door het af te doen als 'Amsterdams'. Flikker toch op, er zijk ook Amsterdammers met manieren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:21 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind haar wel op een irritante manier zelfverzekerd overkomen.
Beavis and Butthead...?quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
hans teeuwen 1quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:24 schreef bassnl777 het volgende:
Haar moeten ze eens met haar hoofddoek, maar wel zonder burka, voor een maand diep in Afganistan, Soudan of Somalie zetten. Dan piept ze wel anders, als ze dan nog piept!!
Het is allemaal familie van elkaar...dat krijg je als je te lang in de bergen blijft zitten en met je neefjes en nichtjes kinderen maakt.
Kan je nagaan wat die aangericht hebben. Maar het gaat niet om linkse kabinetten, het gaat om links gedachtengoed dat de maatschappij voor een groot deel van haar inwoners verziekt, behalve voor diegenen die het daadwerkelijk aan het verzieken zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:32 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
In de tijd dat de gastarbeiders hierheen kwamen, de jaren 60-70, was er welgeteld 1 overwegend links kabinet.
Dat dus. Maar breng dat die zandbakkers maar eens aan het verstand. Net als alle religies trouwens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:07 schreef RickoKun het volgende:
Ik zie in dit topique een hoofddoek, derhalve:
Religie, het kanker van de mensch.
Inderdaad. Handtekeningen bij de uitgang.quote:
Hij mag zijn mening hebben, prima. Maar niet als mijn mening daarvan ten koste gaat. En zeker niet op zo'n kloterige manier zoals die Elatik deed. Wilders is ook altijd netjes, en dat met stront smijten moet de rest dan ook gewoon laten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:22 schreef Jahr00n het volgende:
Godsamme zit er vandaag weer een moslim die ons zijn mening wil opdringen.
En dan wat zeiken over Fitnaquote:
Verklaar eerst eens waarom gedurende een periode van honderden jaren Joden gewoon welkom waren in het Midden-Oosten, en dit ineens ergens rond 50 - 70 jaar geleden volledig omsloeg. Ligt dat dan aan de religie die er al honderden jaren is? Of aan de religies die al honderden jaren naast elkaar konden leven?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:56 schreef bassnl777 het volgende:
Waaron hebben marokkaantjes altijd de neiging niet moslims te terroriseren?
Ik denk dat de cultuur, lees religie islam, leiders, imams, ouders en opvoeders daar verantwoordelijk voor zijn. Ze zeggen dat ze net als Joden in de tweede wereld oorlog behandeld worden, maar Joden haten ze, want ze voelen zich door de islam verbonden met de palastijnen en die haten joden. Hier is wat achergrond informatie om te overdenken. Wie kan het ons verklaren?
Heel simpel. In de koran staat vermeld dat de islam bestemd is om over de wereld te heersen. En sommigen nemen dat letterlijk. Waarbij je die mening ook nog eens makkelijk aan een dom gehouden volk kunt opdringen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:56 schreef bassnl777 het volgende:
Ik denk dat de cultuur, lees religie islam, leiders, imams, ouders en opvoeders daar verantwoordelijk voor zijn. Ze zeggen dat ze net als Joden in de tweede wereld oorlog behandeld worden, maar Joden haten ze, want ze voelen zich door de islam verbonden met de palastijnen en die haten joden. Hier is wat achergrond informatie om te overdenken. Wie kan het ons verklaren?
Ja, en daarom konden honderden jaren lang Joden prima in het Midden-Oosten wonen, en toen veranderde de Koran die eigenlijk niet veranderd is in al die jaren, waardoor ze Joden gingen haten.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Heel simpel. In de koran staat vermeld dat de islam bestemd is om over de wereld te heersen. En sommigen nemen dat letterlijk. Waarbij je die mening ook nog eens makkelijk aan een dom gehouden volk kunt opdringen.
Klopt niet. Ze hebben ook zat conflicten gehad de afgelopen honderden, zo niet duizenden jaren. Denk bijvoorbeeld aan de oorlog met de Perzen en weet ik wie niet allemaal.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:19 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Verklaar eerst eens waarom gedurende een periode van honderden jaren Joden gewoon welkom waren in het Midden-Oosten, en dit ineens ergens rond 50 - 70 jaar geleden volledig omsloeg. Ligt dat dan aan de religie die er al honderden jaren is? Of aan de religies die al honderden jaren naast elkaar konden leven?
Nee, ik mag hopen dat mensen niet de bron van welk probleem dan ook in iets als religie gaan zoeken.
Marokkanen worden trouwens in Marokko zo opgevoed zoals sommige 'hard straffen!' conservatieven precies zouden willen. Hard. Niet praten, nee, klappen van je ouders als je iets fout doet. Daardoor gaat men echter wel denken (en dat vergeten conservatieven voor het gemak) en leren dat met geweld problemen opgelost zouden kunnen worden.
Natuurlijk hadden ze hier en daar strubbelingen. Net zoals Germanen dat weer hadden met andere volken. Maar dat kwam niet door een boekje.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt niet. Ze hebben ook zat conflicten gehad de afgelopen honderden, zo niet duizenden jaren. Denk bijvoorbeeld aan de oorlog met de Perzen en weet ik wie niet allemaal.
Feit is dat iedere literalistische uitleg van welke religie dan ook tot niets goeds kan leiden als dat gepaard gaat met onverdraagzaamheid jegens andere religies.
Mooi gezegd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kan je nagaan wat die aangericht hebben. Maar het gaat niet om linkse kabinetten, het gaat om links gedachtengoed dat de maatschappij voor een groot deel van haar inwoners verziekt, behalve voor diegenen die het daadwerkelijk aan het verzieken zijn.
Ja, inderdaad. aten veel linkse dingen bij (euthanasie, abortus, rookverbod, milieu).quote:Bovendien mag die Elatik zich wel eens realiseren dat ze in haar vergelijkingen met Hitler, vergeet dat een groot deel van de standpunten van Hitler ook links waren. Dus laat ze eerst maar eens naar zichzelf kijken voordat ze met haar beschuldigende vingertje naar Wilders wijst.
Politica gaan toch al vaak naar gemeentes toe om te kijken hoe het daar is. Misschien kan de PvdA die excursie voor haar betalen.quote:[..]
Dat dus. Maar breng dat die zandbakkers maar eens aan het verstand. Net als alle religies trouwens.
Misschien dat die Elatik eerst eens uit haar dikbetaalde comfort zone moet komen en eens gaan kijken naar landen met eenzelfde religieuze signatuur als die zij aanhangt, waar bijvoorbeeld een wet is aangenomen waar het mannen wordt toegestaan om hun vrouwen uit te hongeren als ze geen seks willen. Dat ze daar maar eens een half jaartje in een burka gaat rondlopen. Misschien dat ze dan wat dankbaarder is voor alles wat ze hier heeft.
Alvast bedankt.quote:[..]
Inderdaad. Handtekeningen bij de uitgang.
Maar wat dan? Dat dat filmpje zo weinig bijzonder is? Mijn Arabisch is niet erg goed.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dan wat zeiken over Fitna
Ze heeft op Twitter gezegd dat het beleid van Wilders lijkt op dat van Hitler. Als je dat slecht vindt, heeft ze iets slechts gezegd.quote:
Een boek?? Je hebt het wel over de koran, toch? Jij bent toch een islamiet??quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:45 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Natuurlijk hadden ze hier en daar strubbelingen. Net zoals Germanen dat weer hadden met andere volken. Maar dat kwam niet door een boekje.
Feit is dat het wel erg beperkt is om een boek de schuld te gaan geven van haat. Om over ontwijkend gedrag nog maar niet te beginnen. Nu moet ik uitkijken, want voor ik het weet ben ik nu antisemiet, en dat laat ik me niet overkomen.
Nee, ik ben de duivel, dat heb ik al eerder gezegd.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:43 schreef bassnl777 het volgende:
[..]
Een boek?? Je hebt het wel over de koran, toch? Jij bent toch een islamiet??
Je voelt je niet gehinderd door een volledig gebrek aan kennis over de geschiedenis van het Midden-Oosten, is het wel?quote:Het feit is dat de koran een slecht overgeschreven Thora is, met een vleugje Bijbel erbij in het jaar 600 jaar AD.mohamed
is pas 600 jaar AD gekomen om met zijn onzin er een zooitje van te maken in het midden oosten. Door
mohamed
haten islamieten alle mensen die niet in de koran
willen geloven.
Al met al heb ik niet veel op met 'de ware' Moslims, maar de Koran is toch wel even beduidend ouder dan de Bijbel...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:43 schreef bassnl777 het volgende:
[..]
Een boek?? Je hebt het wel over de koran, toch? Jij bent toch een islamiet??
Het feit is dat de koran een slecht overgeschreven Thora is, met een vleugje Bijbel erbij in het jaar 600 jaar AD.mohamed
is pas 600 jaar AD gekomen om met zijn onzin er een zooitje van te maken in het midden oosten. Door
mohamed
haten islamieten alle mensen die niet in de koran
willen geloven.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:15 schreef TheThirdMark het volgende:
Al met al heb ik niet veel op met 'de ware' Moslims, maar de Koran is toch wel even beduidend ouder dan de Bijbel...
deed Hitler ookquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:04 schreef Verlicht het volgende:
Ik vind het zo jammer dat zij continu met haar vingertje communiceerde. Erg intimiderend en onaangenaam om naar te kijken.
Ibn Khaldoun (1332 - 1406), zelf een Arabier over de Arabieren (nu zijn de Marokkanen eigenlijk gearabiseerde Berbers):quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:56 schreef bassnl777 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ibn_Khaldunquote:Arabieren heersen alleen over zwakke volkeren
En dat komt omdat ze van natuur barbaren en rovers zijn. Ze bestelen en buiten alles wat ze tegen komen uit. De Arabieren kunnen zich niet verzetten en nemen geen risico's. Wat moeilijk is, laten ze met rust en gaan ze op zoek naar makkelijke prooien. Als ze een dorp binnenvallen, maken hem met de grond gelijk en buiten de bewoners daar uit, tenzij het dorp op de heuvels bevind. Klimmen van de heuvels kost moeite en daar houden de Arabieren niet van. Arabieren voeren een reeks van roofovervallen en invasies uit op zwakkere volkeren totdat ze deze ten gronde hebben gericht. Deze natie gaat dan uiteindelijk uitsterven, en Allah is de aller machtigste en er is geen andere god dan Allah.
Een natie die door de Arabieren wordt onderworpen, gaat bezwijken
De reden is dat de Arabieren van natuur een wild volk zijn. Ze verwoesten huizen en gebouwen. Zo slopen ze muren om van de stenen en de klei hun potten te maken. Ze slopen plafonds om op de stutbalken hun tenten op te zetten. Arabieren vernielen huizen en gebouwen die in feite bedoeld zijn om in te wonen en niet om te slopen. Wat ook een eigenschap van de Arabieren is, is het uitbuiten van de eigendommen van mensen die daarmee hun brood verdienen de Arabieren verdienden hun brood met het spits van hun pijlen. Als ze iets leuks vinden, vragen ze niet wat het kost, ze nemen het gewoon gratis mee. Werken doen ze ook niet, want ze nemen de eigendom van anderen. Als de eigenaar zich verzet tegen zijn uitbuiting, moest hij belasting betalen. Belasting betalen vervangt het uitbuiten niet, maar dat is een extratje.
Spreek een trotse Berber nooit aan op zijn vermeend Arabische cultuur. Dat is vloeken in de kerk. Je noemt een Fries ook geen Hollander.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:02 schreef AryaMehr het volgende:
Ibn Khaldoun (1332 - 1406), zelf een Arabier over de Arabieren (nu zijn de Marokkanen eigenlijk gearabiseerde Berbers):
Klopt, alleen met het verschil dat de gemiddelde Berber inmiddels vrijwel de Arabische cultuur heeft overgenomen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Spreek een trotse Berber nooit aan op zijn vermeend Arabische cultuur. Dat is vloeken in de kerk. Je noemt een Fries ook geen Hollander.
Leuk stukje trouwens.
Mwah, in de grote steden wel. Daar wonen ook de meeste Arabieren. Maar in de dorpen in de Rif en de Atlas heerst nog wel de Berbercultuur.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:22 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt, alleen met het verschil dat de gemiddelde Berber inmiddels vrijwel de Arabische cultuur heeft overgenomen.
Klopt. Kwam laatst dit bericht tegen:quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mwah, in de grote steden wel. Daar wonen ook de meeste Arabieren. Maar in de dorpen in de Rif en de Atlas heerst nog wel de Berbercultuur.
Al kan je niet ontkennen dat het herevaandel van de Arabische cultuur, de islam, overal met succes is neergeplant.
quote:Berbercultuur verdwijnt snel in Marokkko
RABAT, 14 augustus 2009 (IPS) - De eeuwenoude Berbercultuur verdwijnt snel in Marokko. Grote boosdoener is de satellietontvanger, die wel eens de genadeklap voor het culturele erfgoed van de Marokkaanse Berbers kan betekenen.
Berbers zijn de oorspronkelijke bewoners van Noord-Afrika. Ze zijn nog met zo'n 30 tot 40 miljoen, voornamelijk in Algerije en Marokko. Maar hun oude tradities worden door de populaire tv-imams als heidens of zelfs satanisch gezien.
Eerder dit jaar vaardigde de Marokkaanse regering een verbod uit op Berbernamen voor pasgeboren baby's, om de islamitische identiteit van het land in de verf te zetten. De Berbers hebben zich sinds de komst van de Islam in de zevende eeuw altijd hevig verzet tegen de pogingen om ze te arabiseren, maar nu komt de grootste dreiging vanuit hun eigen gemeenschap.
In Tarama, een klein geïsoleerd dorp in het zuiden van Marokko, wordt het stiller met de dag. "Mensen spelen thuis geen muziek meer", zegt Abdelftah Aït Argane, een jonge Berber uit het dorp. "De verandering gaat erg snel. De bruiloften zijn met de helft gedaald, en de oude tradities verdwijnen."
Beter zo
Argane vindt het maar goed zo. "Het is een goede, verantwoorde evolutie", zegt hij. "Nu volgen we de islamitische voorschriften beter dan vroeger. De mensen beseffen dat we tot voor enkele jaren een zondig leven leidden vol heidense rituelen. Nu is het beter: mensen dansen niet meer, omdat mannen en vrouwen zich niet met elkaar moeten mengen. Het is een stap vooruit."
Eén van die tradities is de tatoeage op het voorhoofd van vrouwen. Tien jaar geleden was dat nog de geldende norm, nu is het vrijwel volledig verdwenen. In steden als Marrakesh kiezen jonge mensen niet meer voor een traditionele bruiloft. De Arabische kledij, de Salafi, wordt de norm.
"Er is nog nooit zo'n snelle en grondige verandering geweest", zegt Simohammed Zerrouni, die al sinds zijn geboorte in Marrakesh woont. "Jonge mensen kiezen in steeds grotere getale voor strenge principes van de islam. Dat is goed ook."
Zowel Zerrouni als Argane zijn ervan overtuigd dat de verandering versneld is door satelliet-tv. "In de voorbije vier jaar heeft zowat elk Marokkaans huishouden een satellietschotel geïnstalleerd. Er zijn driehonderd kanalen, waarvan zo'n dertig puur religieus. Ga een willekeurig huis in de stad of op het platteland binnen, en je zult zien dat de tv aanstaat. Vaak op een religieuze zender uit Egypte of Saoedi-Arabië."
Culturele zelfmoord
"Dit is een culturele zelfmoord", zegt Murad Errarhib, politiek analist aan de Friedrich Ebert Foundation (FES), een onafhankelijke denktank in Rabat. Uit onderzoek van de FES blijkt dat buitenlandse zenders een belangrijke bron van religieuze informatie geworden zijn voor meer dan zestig procent van de Marokkanen. Vooral bij de jeugd, tussen 18 en 24 jaar, scoren de zenders goed met bijna 70 procent.
Satteliet-tv vernielt het Marokkaanse culturele erfgoed, zegt Errarhib. "Dag in dag uit zien mensen tv-imams die het verschil uitleggen tussen goed en fout", zegt hij. "Die imams komen uit regio's met een compleet verschillende religieuze, juridische en doctrinaire instelling."
"Dat leidt tot de teloorgang van eeuwenoude gebruiken. Nu denken mensen dat wat ze jaren lang gedaan hebben niet strookt met hun religie."
De lessen van Egyptische en Saoedische imams hebben het gezicht van de islam in Marokko veranderd. "De islam was een gedeelde, gemeenschappelijke godsdienst gebaseerd op broederschap", zegt Errarhib. "Nu is de boodschap: we moeten de vijand in ons midden vinden. Wie is een slechte moslim en wie is een goede moslim. We zien dat meer en meer mensen die gedachtegang volgen, waardoor ons cultureel erfgoed verdwijnt."
Volgens Mohamed Bekouchi, professor sociologie aan de universiteiten van Parijs, Quebec en Rabat, zijn er alternatieven. "De staat moet verstandig investeren in het culturele erfgoed van het land", zegt hij. "Via cultuurlessen op school moeten jongeren hun eigen cultuur leren begrijpen. Als zij hun cultuur niet kunnen appreciëren, zal die een gewisse dood sterven."
"Eigenlijk is het de culturele leegte in Marokko die mensen vatbaar maakt voor de radicalisering op tv", zegt hij. "Die leegte is het gevolg van de snelle veranderingen in de voorbije dertig jaar: globalisering, industrialisering, toerisme en verstedelijking. De bevolking is verward en zoekt houvast. We kunnen die bieden door gemeenschappen te organiseren en culturele initiatieven te nemen. Dat is de enige manier."
quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |