Als je nu een (breedbeeld)scherm hebt, zet die dan eens op 1280x800 en kijk of je met de overgebleven ruimte uit de voeten kan met de Adobe-spullen. Zo niet, dan zul je toch aan een hogere resolutie (en dus groter) scherm moeten. Let niet op de wazigheid bij deze test, dit wordt veroorzaakt doordat je beeldscherm niet gemaakt is voor die resolutie. Het gaat puur om de werkruimte.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:55 schreef Chanty87 het volgende:
Ik ben van plan een MBP aan te schaffen. Waarom?
Als webdesigner zal ik uiteindelijk toch aan de Macs moeten Ik begin dit jaar aan mijn derde jaar Mediavormgeven Het lijkt me wel handig om sowieso een laptop te hebben zodat ik m'n eigen settings en indeling in Photoshop e.d. heb en die niet constant moet instellen op de PC's op school Ik kan dan ook voor het geval dat de mediatheek weer eens vol zit gewoon bijna overal m'n huiswerk doen Gevalletje "door bomen het bos niet meer zien" bij Windows laptops + geen zin in voorgeïnstalleerde software Duurzaamheid, gaat lang mee etc.
Hij zal dan dus vooral voor (school)werk gebruikt worden. Voor games e.d. heb ik m'n desktop PCGoed, nu rest dus de vraag: welk formaat is het meest geschikt? Mijn oog valt op de 13" maar is dat niet te klein vraag ik me af? Ik zal 'm vooral voor Photoshop, Illustrator, Flash & Dreamweaver gebruiken dus opzich is veel werkruimte wel handig... Aan de andere kant heb ik voor m'n desktop een 22" monitor dus dan zou ik die er eventueel op aan kunnen sluiten als ik thuis bezig ben.
Tips/suggesties?
Volgens mij past de 13" nog maar net, hij is zo'n 30 cm breed (plat neergelegd dan)quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Past hij echt niet in je tas? de 15" MBP is maar 4 cm breder dan de 13" MBP. Mijn 13" past in elk geval makkelijk in mijn tas, en thuis sluit ik hem op mijn monitor aan. Maar serieus fotoshoppen zou ik toch niet aanraden op deze resolutie.
Aan de andere kant, als je het serieuze werk toch alleen met een externe monitor doet maakt het niet uit natuurlijk.
Ben je trouwens al op de hoogte van de studentenkorting die je via surfspot krijgt?
thanksquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:17 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
ik ken dat spelletje ergens van...
erg leuk gedaan
Suggesties:
korte instructie bij eerste gebruik.
Singel player mode?
Misschien iets duidelijker aangeven wie er als eerste aan de beurt is. Bijv "player 1 starts" + evt een toevoeging als "dubble tap à squere"
Erg leuk!maar ehhh... Geen problemen met copyrights
Zeker wel duidelijkquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:15 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
thanks
er is onder een instructions knop he, daar staat alles uitgelegd! of is dat niet echt duidelijk?
en copyright, tsja er zit geen copyright op minesweeper flags dus dat is niet echt een probleem
goed ideequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:39 schreef koffiekoekje het volgende:
Daar aan denken is het misschien een idee eerst een selectie vakje te gebruiken voordat het vakje bevestigd wordt(de blauw of rode hoekjes). maakt de instructie misschien ook overbodig
Doet het bij mij gewoon? Heb je wel de feed als http://www.tvnzb.com/tvnzb_new.rss ingevoerd, en niet als feed://www.tvnzb.com/tvnzb_new.rss ?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:48 schreef GoeRoe86 het volgende:
Wie gebruikt er nog meer sabnzbd+ icm met Mac OS?
Ik heb sabnzbd 0.4.1.1 draaien en bij de TVNZB.com RSS geeft ie de foutmelding dat ie de RSS niet kan ophalen
Quequote:Op zondag 23 augustus 2009 12:46 schreef GoeRoe86 het volgende:
skdchvjdkjv
hcduhfufm
fheiedidjj
djf dke dj djd chv
ii0t'
otofpfofw]f fpglgppthphkdpeg
lgn']jguiwicjbirkvorkvkfoek jqjd wod ssoquijghfvcbsiosvcbsissiwifufid id is disd0wejhvbcnqw
;lhgocofkbijfvnboofpbooob sdcf pdoejkfghvvvvbdosowwwwwwiijkvvlvlpekvm,bncpqowqppp e[w nkd eoe dd
]dpflgofk gkjg
r[fpglf[d;b;fofldpwlflv,ppg[fe
Ik vermoed een topic reeksquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ie salt in zijn hash aan het controleren is
Keertje rebooten wil wel 's helpen, als je alles goed hebt ingesteld in TM. Ik heb daar destijds ook mee lopen kl.ten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:04 schreef Strolie75 het volgende:
Afgelopen zaterdag een Apple Airport Extreme gehaald. Mijn Wi-Fi signaal is flink versterkt en ik kan eindelijk zonder stotterend beeld films streamen van mijn MacBook Pro naar de PS3.
Alleen een externe HD aansluiten heb ik nog niet voor elkaar. De airport extreme herkend hem wel, maar Time Machine niet. Ik vermoed dat ik de leesrechten anders moet instellen. Iemand tips?
Dat weet ik zo niet eigenlijk.. kan ik ook niet kijken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
Eentje met een Geforce 8600m GT Videochip er misschien in? Sommige revisies waren nogal brak gemaakt door nVidia..
Zou best kunnen, hij is van 5 november 2007..quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
Eentje met een Geforce 8600m GT Videochip er misschien in? Sommige revisies waren nogal brak gemaakt door nVidia..
Bron: http://support.apple.com/kb/TS2377
Dat is jammer idd. Het lijkt me erg sterk dat het je harde schijf is, als hij nog wel gewoon helemaal opstart. Heb je al geprobeerd om een extern scherm eraan te hangen, om te zien of het probleem niet je beeldscherm zelf is?quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:11 schreef Coam het volgende:
Net naar apple gebeld en de mevrouw die ik eraan kreeg heeft me hem 4 keer laten resetten, maar hij blijft zwart. Zij claimt dat het niet de nvidia kaart kan zijn (want dan had het bij het resetten ook verholpen moeten zijn, uhhh..) maar dat het mijn harde schijf is.
En hier in Tilburg zit geen reparatie centrum, dan moet ik naar Den Bosch. Pff.
Lijkt mij dus ook sterk.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat is jammer idd. Het lijkt me erg sterk dat het je harde schijf is, als hij nog wel gewoon helemaal opstart. Heb je al geprobeerd om een extern scherm eraan te hangen, om te zien of het probleem niet je beeldscherm zelf is?
Als je naar zo'n reparatiecentrum gaat moet je je niet laten afschepen met de bewering dat je geen garantie meer hebt. Apple repareert dat specifieke probleem met de videokaart ook buiten de garantie gratis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |