abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games woensdag 19 augustus 2009 @ 11:03:35 #76
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72004249
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:08 schreef Jarno het volgende:
Ik vind PoSV wel een vermakelijke film eigenlijk.
Morgen komt overigens die andere Silicon Valley film "Anti-Trust" op tv. Over een Evil "Bill Gates"

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Noodle op 19-08-2009 11:18:59 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_72004433
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:03 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Morgen komt overigens die andere Silicon Valley film "Anti-Trust" op tv. Over een Evil "Bill Gates"
Tof. Welke zender of moet ik googelen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Games woensdag 19 augustus 2009 @ 11:17:53 #78
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72004685
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:09 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tof. Welke zender of moet ik googelen.
Uit TvGids.nl
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_72005590
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nou mijn notebook dondert zo langzamerhand uit elkaar en ben wat andere comps met elkaar aan het vergelijken en samenstellen en zo komt uiteraard ook een mooie Imac voorbij.

Even gekeken op Mac Buyer's guide en kwam tot de conclusie dat we over de helft zijn van de cyclus voor de Imac, nog maar even wachten met aanschaf en kijken wat de nieuwe samenstelling wordt? Hoe verloopt dat meestal?
Precies zoals het in de Buyer's Guide staat. Elke upgrade/update, van de iMac in dit geval, wordt bijgehouden in een aantal dagen. Inmiddels is hij over de helft van het aantal gemiddelde dagen heen en kan je dus misschien (!) een update verwachten. Maar veel waarschijnlijker is een upgrade. Geen geheel nieuwe iMac dus, alleen bijvoorbeeld een iets snellere processor, of meer geheugen standaard.

Maar om daar op dit moment op te wachten is onzin, er is keuze genoeg bij de huidige iMac-lijn. Geheugen kan je overigens beter zelf bijplaatsen, daar zijn ze belachelijk in bij Apple.
pi_72051888
ik had 4GB RAM gekocht voor m'n MacBook Pro, maar had per ongeluk gewone DIMM's besteld en die passen natuurlijk niet, dus heb ik ze terug gestuurt en moet ik nog even nieuwe bestellen.
pi_72059641
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 20:13 schreef super-muffin het volgende:
ik had 4GB RAM gekocht voor m'n MacBook Pro, maar had per ongeluk gewone DIMM's besteld en die passen natuurlijk niet, dus heb ik ze terug gestuurt en moet ik nog even nieuwe bestellen.
ok!
pi_72060663
wat een slechte TVP eigenlijk.
pi_72065626
quote:
Apple's UK online store is now listing a shipping date for the OS X Snow Leopard "Up-to-Date" program of "by August 28th". The listing comes on the heels of reports from several sources in recent days that Snow Leopard would see an August 28th launch, ahead of Apple's previously-announced September launch window.
Bron

Calmer than you are
pi_72065933
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Bron

Moeten we daar nou echt blij mee zijn? Die laatste build had nog wat problemen, dan heb ik liever dat ze nog een paar weken wachten en hem helemaal perfect hebben.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_72067130
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Bron

Is inmiddels veranderd naar september.
pi_72069542
Nou ik had beloofd hier ook een linkje te plaatsen dus bij deze: http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=327012428&mt=8

M'n eigen iphone app! Er zijn nog weinig spelers dus je moet misschien ff wachten. Maar ik sta open voor alle tips en suggesties!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:17:55 #87
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_72070663
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:34 schreef Nooduitgang het volgende:
Nou ik had beloofd hier ook een linkje te plaatsen dus bij deze: http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=327012428&mt=8

M'n eigen iphone app! Er zijn nog weinig spelers dus je moet misschien ff wachten. Maar ik sta open voor alle tips en suggesties!
ik ken dat spelletje ergens van... erg leuk gedaan

Suggesties:
korte instructie bij eerste gebruik.
Singel player mode?
Misschien iets duidelijker aangeven wie er als eerste aan de beurt is. Bijv "player 1 starts" + evt een toevoeging als "dubble tap à squere"

Erg leuk! maar ehhh... Geen problemen met copyrights
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:24:24 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72070844
geen itunes hier... wat doet het?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:43:27 #89
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_72071376
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
geen itunes hier... wat doet het?
2 player mijnenveger/flags.
pi_72076324
Ik ben van plan een MBP aan te schaffen. Waarom?

• Als webdesigner zal ik uiteindelijk toch aan de Macs moeten
  • Ik begin dit jaar aan mijn derde jaar Mediavormgeven
  • Het lijkt me wel handig om sowieso een laptop te hebben zodat ik m'n eigen settings en indeling in Photoshop e.d. heb en die niet constant moet instellen op de PC's op school
  • Ik kan dan ook voor het geval dat de mediatheek weer eens vol zit gewoon bijna overal m'n huiswerk doen
  • Gevalletje "door bomen het bos niet meer zien" bij Windows laptops + geen zin in voorgeïnstalleerde software
  • Duurzaamheid, gaat lang mee etc.

Hij zal dan dus vooral voor (school)werk gebruikt worden. Voor games e.d. heb ik m'n desktop PC Goed, nu rest dus de vraag: welk formaat is het meest geschikt? Mijn oog valt op de 13" maar is dat niet te klein vraag ik me af? Ik zal 'm vooral voor Photoshop, Illustrator, Flash & Dreamweaver gebruiken dus opzich is veel werkruimte wel handig... Aan de andere kant heb ik voor m'n desktop een 22" monitor dus dan zou ik die er eventueel op aan kunnen sluiten als ik thuis bezig ben.

Tips/suggesties?
  • pi_72076478
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 17:55 schreef Chanty87 het volgende:
    Ik ben van plan een MBP aan te schaffen. Waarom?

• Als webdesigner zal ik uiteindelijk toch aan de Macs moeten
  • Ik begin dit jaar aan mijn derde jaar Mediavormgeven
  • Het lijkt me wel handig om sowieso een laptop te hebben zodat ik m'n eigen settings en indeling in Photoshop e.d. heb en die niet constant moet instellen op de PC's op school
  • Ik kan dan ook voor het geval dat de mediatheek weer eens vol zit gewoon bijna overal m'n huiswerk doen
  • Gevalletje "door bomen het bos niet meer zien" bij Windows laptops + geen zin in voorgeïnstalleerde software
  • Duurzaamheid, gaat lang mee etc.

Hij zal dan dus vooral voor (school)werk gebruikt worden. Voor games e.d. heb ik m'n desktop PC Goed, nu rest dus de vraag: welk formaat is het meest geschikt? Mijn oog valt op de 13" maar is dat niet te klein vraag ik me af? Ik zal 'm vooral voor Photoshop, Illustrator, Flash & Dreamweaver gebruiken dus opzich is veel werkruimte wel handig... Aan de andere kant heb ik voor m'n desktop een 22" monitor dus dan zou ik die er eventueel op aan kunnen sluiten als ik thuis bezig ben.

Tips/suggesties?
  • Als je nu een (breedbeeld)scherm hebt, zet die dan eens op 1280x800 en kijk of je met de overgebleven ruimte uit de voeten kan met de Adobe-spullen. Zo niet, dan zul je toch aan een hogere resolutie (en dus groter) scherm moeten. Let niet op de wazigheid bij deze test, dit wordt veroorzaakt doordat je beeldscherm niet gemaakt is voor die resolutie. Het gaat puur om de werkruimte.
    Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
    pi_72076909
    Opzich heeft 1440x900 wel de voorkeur bij het maken van layouts... Maar de 15" is weer ¤200 duurder En hij past niet in m'n tas Dilemma, dilemma. Ik ga denk ik gewoon een keer even de Macbooks van mijn lieftallige klasgenoten uitproberen.
    pi_72077066
    Ik vind Photoshoppen op een laptop totaaaal niet fijn. Werk op kantoor met een Mac Book Pro en thuis met een Windows laptop, beiden met (ik geloof) 15 inch breedbeeldschermen. Ben aan het overwegen om in september/oktober een iMac te kopen, puur vanwege het grote scherm waar je tenminste fatsoenlijk al je tools op kwijt kunt.
    Nee.
    pi_72077074
    Past hij echt niet in je tas? de 15" MBP is maar 4 cm breder dan de 13" MBP. Mijn 13" past in elk geval makkelijk in mijn tas, en thuis sluit ik hem op mijn monitor aan. Maar serieus fotoshoppen zou ik toch niet aanraden op deze resolutie.
    Aan de andere kant, als je het serieuze werk toch alleen met een externe monitor doet maakt het niet uit natuurlijk.

Ben je trouwens al op de hoogte van de studentenkorting die je via surfspot krijgt?
    pi_72077154
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 18:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
    Past hij echt niet in je tas? de 15" MBP is maar 4 cm breder dan de 13" MBP. Mijn 13" past in elk geval makkelijk in mijn tas, en thuis sluit ik hem op mijn monitor aan. Maar serieus fotoshoppen zou ik toch niet aanraden op deze resolutie.
    Aan de andere kant, als je het serieuze werk toch alleen met een externe monitor doet maakt het niet uit natuurlijk.

Ben je trouwens al op de hoogte van de studentenkorting die je via surfspot krijgt?
    Volgens mij past de 13" nog maar net, hij is zo'n 30 cm breed (plat neergelegd dan) Ik weet idd al van de korting, GLR'er hier
    pi_72079925
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 14:17 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

ik ken dat spelletje ergens van... erg leuk gedaan

Suggesties:
    korte instructie bij eerste gebruik.
    Singel player mode?
    Misschien iets duidelijker aangeven wie er als eerste aan de beurt is. Bijv "player 1 starts" + evt een toevoeging als "dubble tap à squere"

Erg leuk! maar ehhh... Geen problemen met copyrights
    thanks
    er is onder een instructions knop he, daar staat alles uitgelegd! of is dat niet echt duidelijk?

en copyright, tsja er zit geen copyright op minesweeper flags dus dat is niet echt een probleem
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:39:42 #97
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_72080604
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 20:15 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

thanks
    er is onder een instructions knop he, daar staat alles uitgelegd! of is dat niet echt duidelijk?

en copyright, tsja er zit geen copyright op minesweeper flags dus dat is niet echt een probleem
    Zeker wel duidelijk Maar persoonlijk vind ik het wel prettig dat, bijv. bij eerste opstart/tijdens laden, de basic handelingen in 1 oogopslag in beeld staan.
    Niet dat het noodzakelijk is, zeker niet bij eenvoudige games, maar veel mensen, ook ik, proberen een spel eerst zonder de instructies te lezen. Ik kwam er dus niet meteen achter dat er dubbel-tap nodig was, wat overigens wel een logische keuze is om een vakje open te maken.

Daar aan denken is het misschien een idee eerst een selectie vakje te gebruiken voordat het vakje bevestigd wordt(de blauw of rode hoekjes). maakt de instructie misschien ook overbodig

+ misschien een leuk win/loze schermpje, voor de leuk

[ Bericht 4% gewijzigd door koffiekoekje op 21-08-2009 20:48:45 ]
    pi_72081918
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 20:39 schreef koffiekoekje het volgende:

Daar aan denken is het misschien een idee eerst een selectie vakje te gebruiken voordat het vakje bevestigd wordt(de blauw of rode hoekjes). maakt de instructie misschien ook overbodig
    goed idee dat is misschien wel iets voor 1.1

voor de rest ben ik nog het volgende van plan: locatie info (mbv gps) en chat. dan is de app echt af denk ik
      zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:48:57 #99
    39631 GoeRoe86
    Libera eas de ore leonis!
    pi_72090984
    Wie gebruikt er nog meer sabnzbd+ icm met Mac OS?

Ik heb sabnzbd 0.4.1.1 draaien en bij de TVNZB.com RSS geeft ie de foutmelding dat ie de RSS niet kan ophalen
    pi_72091708
    quote:
    Op zaterdag 22 augustus 2009 13:48 schreef GoeRoe86 het volgende:
    Wie gebruikt er nog meer sabnzbd+ icm met Mac OS?

Ik heb sabnzbd 0.4.1.1 draaien en bij de TVNZB.com RSS geeft ie de foutmelding dat ie de RSS niet kan ophalen
    Doet het bij mij gewoon? Heb je wel de feed als http://www.tvnzb.com/tvnzb_new.rss ingevoerd, en niet als feed://www.tvnzb.com/tvnzb_new.rss ?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')