Wat krankzinnig. En dat er aan die wensen gehoor werd gegeven begrijp ik ook niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat was ineens zo. Daarvoor konden alle kleedruimtes gebruikt worden. Toen er aparte zwemles kwam voor moslima's kregen die één kleedruimte toegewezen waar dan de eis voor was dat die twee uur voordat zij erin kwamen niet gebruikt mochten worden door moeders met kinderen. Het moest schoongemaakt worden voordat zij erin kwamen.
Dus, tot 15.00 mocht men er nog kinderen aankleden. Daarna moest er gedweild worden. De moslima's kwamen pas om 17.00.
Nee, we moesten het maar slikken. Het zwembad kon er ook niks aan doen. Daarbij was dat moslimzwemmen gesubsidieerd vanuit de gemeente. Dat geld was schijnbaar belangrijker dan ons geld. En het is ook niet zo dat je makkelijk effe ergens anders naartoe kon met je koters. Overal wachttijden. Gelukkig waren die van mij met de laatste diploma's bezig, dus heb ik er maar effe last van gehad. Of moeders na mij daar nog iets aan gedaan hebben, weet ik niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Schande, werkelijk een schande. Mag ik vragen wat de ouders er aan gedaan hebben? Puur uit nieuwsgierigheid of er iets aan te doen is in de praktijk.
Ook als het een half uur van te voren leeg moet zijn is het nog steeds belachelijk. Dat je een boerkini-zwemuur invoert is tot daar aan toe, want ook als niet-moslim kun je zo'n ding aantrekken. Maar een aparte moslimkleedkamer dat is gewoon apartheid.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, we moesten het maar slikken. Het zwembad kon er ook niks aan doen. Daarbij was dat moslimzwemmen gesubsidieerd vanuit de gemeente. Dat geld was schijnbaar belangrijker dan ons geld. En het is ook niet zo dat je makkelijk effe ergens anders naartoe kon met je koters. Overal wachttijden. Gelukkig waren die van mij met de laatste diploma's bezig, dus heb ik er maar effe last van gehad. Of moeders na mij daar nog iets aan gedaan hebben, weet ik niet.
Maar het is zo'n gezeur!! Dat het op tijd leeg is, prima, dat zou dan half 5 zijn. Moet toch kunnen! En dan een keer met de trekker erdoor voor het overtollige water, klaar!! Daar moeten wij ook genoegen mee nemen als we gaan zwemmen. Ik kan ook niet gaan eisen dat het kleedhok gepoetst is, vlak voordat ik er in wil.
Lekker dan, in feite betaal je dus voor je eigen ongemak. Je gemeente belastingen voor het 'gemeenschapsgeld' gaan dus in feite naar het subsidiëren van positieve discriminatie in het zwembad. En tegelijkertijd betaal je zelf ook nog eens dat zwembad voor de zwemlessen van je kind. Het moet niet gekker worden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, we moesten het maar slikken. Het zwembad kon er ook niks aan doen. Daarbij was dat moslimzwemmen gesubsidieerd vanuit de gemeente. Dat geld was schijnbaar belangrijker dan ons geld. En het is ook niet zo dat je makkelijk effe ergens anders naartoe kon met je koters. Overal wachttijden. Gelukkig waren die van mij met de laatste diploma's bezig, dus heb ik er maar effe last van gehad. Of moeders na mij daar nog iets aan gedaan hebben, weet ik niet.
Precies, maar blijkbaar is moslim zijn in deze genoeg motivatie om een voetje voor te krijgenquote:Maar het is zo'n gezeur!! Dat het op tijd leeg is, prima, dat zou dan half 5 zijn. Moet toch kunnen! En dan een keer met de trekker erdoor voor het overtollige water, klaar!! Daar moeten wij ook genoegen mee nemen als we gaan zwemmen. Ik kan ook niet gaan eisen dat het kleedhok gepoetst is, vlak voordat ik er in wil.
Het schoonmaken van kleedruimtes duurt echt geen 2 uur.. en als dat wel zo zou zijn, dan is het knap stom van het bestuur dat ze dat onder openingstijden laten doen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
heb je misschien oit bedacht dat die regel gewoon door de zwembaddirectie is ingevoerd en héél misschien een parktische afweging zou kunnen hebben (het ophouden van meerdere omkleedruimtes vergt domweg méér onderhoud... die dingen moeten sowieo schoongemaakt worden en dat is handiger/goedkoper ergens gedurende de normale werktijden te doen dan na sluitingstijd ... verder, is er slechts een algemene kleedruimte is ttoezicht makkelijker, wordt er minder rommel daar nagellaten)
enkel jij komt met de bewering dat dat gedaan zou zijn omdat moslimss dat wilen en die dingen als 'onrein' zouden vinden... héél misschien is echter die beslissing niet vanwege moslims-gedachtes genomen, maar en simpele economische afweging van de zwembadredactie...
Met de discriminatie van mannen heb je blijkbaar minder problemen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Moslima's mogen ook tijdens onze zwemtijden zwemmen, maar wij eisen geen aangepaste badkleding van hun. Zij mogen dat, ook tijdens openbare zwemtijden, gewoon in boerkini doen. Waarom mogen westerse vrouwen dat niet tijdens moslim zwemuurtjes gewoon in bikini?
Enneh, mogen mannen ook zwemmen op dat tijdstip?
Er zijn aparte zwemtijden voor dames, in vrijwel elk zwembad. Hier kunnen moslima's gewoon gebruik van maken. Aparte uurtjes voor moslima's zijn niet nodig.
Dat doen ze hier ook, in 2,5 uur zelfs welteverstaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het schoonmaken van kleedruimtes duurt echt geen 2 uur.. en als dat wel zo zou zijn, dan is het knap stom van het bestuur dat ze dat onder openingstijden laten doen.
het perfecte excuus natuurlijk om maar een kleedruimte open te latenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het schoonmaken van kleedruimtes duurt echt geen 2 uur.. en als dat wel zo zou zijn, dan is het knap stom van het bestuur dat ze dat onder openingstijden laten doen.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben als moeders toen geklaagd, dat het echt te krap was met z'n allen in die ene kleedruimte. Wij kregen te horen dat het op verzoek van de moslima's ruim op tijd leeg en schoon moest zijn.
Dan is het zwembad wrs. gewoon een beetje geil op de subsidie.. Die uiteraard onder allerlei voorwaarden verstrekt wordt. Als ze gaan klagen over niet-ritueel gereinigde kleedkamers lopen ze het geld mis, ofzo, denk ik.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben als moeders toen geklaagd, dat het echt te krap was met z'n allen in die ene kleedruimte. Wij kregen te horen dat het op verzoek van de moslima's ruim op tijd leeg en schoon moest zijn.
Zelfs als de een na laatste groep kinderen, als laatste gebruik zouden maken van die kleedruimte, zodat het een half uur vantevoren leeg was, dan was dat nog niet goed genoeg. Want het moest, speciaal voor hen, nadat de kinderen er omgekleed waren, worden schoongemaakt. Zij konden zich niet omkleden in een ruimte waar kort daarvoor kinderen omgekleed waren. Volgens de leiding van het zwembad was aangegeven dat dat ONREIN was.
Een keer met de trekker erdoor was dus niet goed genoeg.
Ze zouden zich ook gewoon aan de wet kunnen houden en niet in de bak terecht komen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan is het zwembad wrs. gewoon een beetje geil op de subsidie.. Die uiteraard onder allerlei voorwaarden verstrekt wordt. Als ze gaan klagen over niet-ritueel gereinigde kleedkamers lopen ze het geld mis, ofzo, denk ik.
Dit gaat idd. echt te ver. Joden hebben ook hun speciale baden enzoiets, maar die zijn nog snugger genoeg om de faciliteit daarvoor zelf te regelen. Niemand anders heeft daar last van.
Ik vind het trouwens absurd dat de kleedruimtes speciaal voor hen gereinigd moeten worden.. Net als halal eten in de gevangenis. Ze moeten maar vreten wat de pot schaft, anders eten ze maar droog brood.. Of vegetarisch, whatever. Straks kun je er nog á la carte bestellen..
Ik heb weleens gehoord dat in Marokko je familie maar voor je vreten moet zorgen als je in de bak belandt.. Anders heb je gewoon dikke pech gehad. Zó kan het natuurlijk ook.
Da's nou weer een pietsie overdrevenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:21 schreef daNpy het volgende:
VERBOTEN FÜR JODEN wordt dus
VERBODEN VOOR NIET-MOSLIMS.
Oh noesss godwinquote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:21 schreef daNpy het volgende:
VERBOTEN FÜR JODEN wordt dus
VERBODEN VOOR NIET-MOSLIMS.
Uhuh je mag nu nog in een zwembad zwemmen zolang je je aanpast aan hún kleding eisen (quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:32 schreef mazaru het volgende:
[..]
Da's nou weer een pietsie overdreven
Ach, die man maakt waarschijnlijk meer omzet dan daarvoor. Die zal het allemaal geen probleem vinden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Uhuh je mag nu nog in een zwembad zwemmen zolang je je aanpast aan hún kleding eisen (), maar zodra ze dat ook te onrein gaan vinden kom je er dus niet meer in
Het lijkt eerder op een verschil tussen Nederland en Engeland.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Uhuh je mag nu nog in een zwembad zwemmen zolang je je aanpast aan hún kleding eisen (), maar zodra ze dat ook te onrein gaan vinden kom je er dus niet meer in
In Engeland:quote:In diverse zwembaden in Rotterdam bestaat er een apart rooster voor islamitische vrouwen. Dit wil zeggen dat uitsluitend islamitische vrouwen gedurende enkele uren van het zwembad gebruik mogen maken. Mannen en niet islamitische vrouwen mogen hier niet aan deelnemen.
Zie hier het belangrijke verschil: in Engeland gaat het slechts om een kledingvoorschrift, terwijl in Nederland dus echt op religie gediscrimineerd wordt.quote:Sommige Britse zwembaden gaan speciale zwemsessies voor moslims organiseren. Daarbij moeten alle zwemmers, dus ook niet-moslims, zich verplicht kleden naar de voorschriften van de islam.
Ook al was het een kwartier, het gaat hier om het principe. Het (bizarre) idee dat niet-moslims zich aan moslims moeten aanpassen, omdat moslims in boerkini willen zwemmen. Nou is dat laatste prima, maar om dan van iedereen te vragen dat ze een boerkini aandoen, is te bezopen voor woorden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:07 schreef uiterstaardig het volgende:
En dit gaat over een uurtje moslimzwemmen in de week?
Welk principe is dat? Dat jij je nooit hoeft aan te passen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:12 schreef isogram het volgende:
[..]
Ook al was het een kwartier, het gaat hier om het principe. Het (bizarre) idee dat niet-moslims zich aan moslims moeten aanpassen, omdat moslims in boerkini willen zwemmen. Nou is dat laatste prima, maar om dan van iedereen te vragen dat ze een boerkini aandoen, is te bezopen voor woorden.
Wat een gehuil zegquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:12 schreef isogram het volgende:
[..]
Ook al was het een kwartier, het gaat hier om het principe. Het (bizarre) idee dat niet-moslims zich aan moslims moeten aanpassen, omdat moslims in boerkini willen zwemmen. Nou is dat laatste prima, maar om dan van iedereen te vragen dat ze een boerkini aandoen, is te bezopen voor woorden.
nee over verplicht een bourkini aan moeten, dus omgekeerde integratiequote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:07 schreef uiterstaardig het volgende:
En dit gaat over een uurtje moslimzwemmen in de week?
Boehoe, een uurtje in de week een afwijkend kledingvoorschrift. Boehoe, "omgekeerde integratie".quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:54 schreef henkway het volgende:
[..]
nee over verplicht een bourkini aan moeten, dus omgekeerde integratie
Aanpassen/gedogen is tot daar aan toe, maar niet aan religieuze waarden die niet in dit land ontstaan zijn in afgelopen decennia.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Welk principe is dat? Dat jij je nooit hoeft aan te passen?
Nee, bij Turken waar ik geweest ben, heb ik nooit de schoenen uit hoeven doen, wel in Thailand.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je op bezoek bij een Turk je schoenen uit moet, ga je dan ook zo zitten janken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |