Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:09 |
Ik deed dus die beroemde celldorado IQ test daarnet, en daar kwam deze vraag:![]() Dus ik rekenen, 30 delen door de helft... de helft van wat? De enige redelijke aanname is de helft van 30, dus 30 / 15 + 10 = 12. Staat mijn antwoord potverdomme er niet bij! Twee keer de helft hebben we al eens opgelost, maar delen door de helft? Ben ik nou zo slim of is celldorado nou zo dom. | |
Broekpaling | maandag 17 augustus 2009 @ 00:10 |
2x de helft? | |
-_Guitarist_- | maandag 17 augustus 2009 @ 00:10 |
Ik kwam ook uit op 12. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:11 |
70 | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:11 |
30/0,5 = 60 +10 = 70 ![]() | |
GGMM | maandag 17 augustus 2009 @ 00:11 |
Het antwoord is 25, succes met je test verder, je hebt het nodig. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:11 |
De helft is 0,5 Ik kom uit op 70 ![]() | |
Kaasstengel | maandag 17 augustus 2009 @ 00:11 |
Gewoon een vertalingsfoutje. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:12 |
quote: ![]() | |
Rebubbled | maandag 17 augustus 2009 @ 00:12 |
Dit is laatst ook al langs gekomen. Oude klacht. ![]() | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:12 |
quote:Nu ineens wel? ![]() | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 00:12 |
Die test is gewoon onduidelijk en amateuristisch. Net zoals enorm veel andere IQ-testen, ze zijn vaak op meerdere manieren te interpreteren. | |
Dj_Day-V | maandag 17 augustus 2009 @ 00:12 |
Triest dat niemand dit weet ![]() 519 natuurlijk... p.s. TS betaald voor dit ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:13 |
quote:Wiskundige onderbouwing graag? De laatste keer dat ik een analyse of lineaire algebra college volgde was 'de helft' geen synoniem voor twee. | |
GGMM | maandag 17 augustus 2009 @ 00:13 |
quote:Watist? | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:13 |
quote: ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:14 |
quote:De helft is niet automatisch de helft van 1 ![]() | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:14 |
Delen door een breuk is vermenigvuldigen met het omgekeerde. Er zitten hier een aantal rekenwonders, goedendag zeg. ![]() | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:14 |
quote:Niks, ik doe emo om jouw reactie..... | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:14 |
quote:Probeer maar eens op 20, 30, 35 of 40 uit te komen josti. 25 is duidelijk het antwoord in deze meerkeuzetest. | |
GGMM | maandag 17 augustus 2009 @ 00:15 |
quote:Dat dus. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:15 |
quote:Alleen als je de uitslag wil weten moet je betalen. p.s. Dj_Day-V kan 'betaalt' niet spellen ![]() | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:15 |
quote:Nee klopt. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:15 |
Half is een breukgetal en de benaming voor 1/2. Half is iets als het in twee gelijke delen wordt gesplitst, anders gezegd: één gedeeld door twee. Wiskundig gezien bestaat iets uit twee precies gelijke halven of helften. Taalkundig hoeft dat niet precies zo te zijn. Zo betekent "drie man en een halve paardenkop" (vaak: anderhalf man en een paardenkop): een klein, onbetekenend groepje. "Geef hem maar de grootste helft", is wiskundige onzin, taalkundig bedoelt men: "het grootste stuk". | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 00:15 |
quote:Punt is dat 'de helft' ambigu is in de opdracht. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:15 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Half | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:16 |
quote:70 kan het net zo goed zijn ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:16 |
quote:'half' is iets anders dan 'de helft'. De helft is altijd ergens van. Het staat er zelfs bij op je wikipedia pagina. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:16 |
ohw ![]() Dan is het 70. | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2009 @ 00:16 |
Godver zeg, wat kwam er uit die toets? Dat je nog niet slim genoeg bent om je veters te strikken? | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:17 |
quote:Dat had je al gezegd ![]() | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 00:17 |
quote:Als 'de helft' wilt lezen als 1/2, kom je op 70 uit als antwoord | |
dopy14 | maandag 17 augustus 2009 @ 00:18 |
30 door de helft is gewoon 30 : 2 + 10 = 25 ik zag hem in een keer maar begrijp dat mensen hier moeite mee hebben. SPOILER | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:18 |
quote:Wat in deze dus logischer is dan 25 omdat 1/2 weer logischer is dan de helft van 4 ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:18 |
Als je 'de helft' zegt zonder iets erachter, impliceer je dat je de helft van het voorgaande onderwerp bedoelt. Ergo, de helft van 30. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:19 |
quote:Helft is toch 1/2 oftwel 0,5? 30 : 0,5 + 10 geeft 70 | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:19 |
quote:de helft is niet per definitie gelijk aan 2, wat de helft van 4 is. Hoe kom jij erbij dat het de helft van 4 moet zijn? | |
Wupppie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:19 |
quote:Iemand (proberen) belachelijk te maken vanwege zijn rekenen, en dan zelf zo'n spelfout maken! ![]() | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:19 |
quote:Wikipedia een betrouwbare bron ![]() | |
J.Herrer | maandag 17 augustus 2009 @ 00:20 |
quote:Ben je nou zo dom of ben ik zo'n genie? Het antwoord is 25 | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:20 |
quote:Want de helft staat gelijk aan 2? ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:20 |
"Er liepen 20 mensen over straat. De helft had een snor." Dan hebben er toch 10 mensen een snor? Niet 2 of 0,5. | |
GGMM | maandag 17 augustus 2009 @ 00:21 |
quote:Nu jij denkt dat het 25 is begin ik te geloven dat het 70 is. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:21 |
quote:Maar hier staat deel door ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:21 |
quote: ![]() | |
J.Herrer | maandag 17 augustus 2009 @ 00:22 |
quote:Nee dan heeft niemand een snor | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:22 |
quote:Dat maakt toch geen wezenlijk verschil? | |
dopy14 | maandag 17 augustus 2009 @ 00:22 |
ja maar de helft betekent niet per se de helft van 1. het kan ook gewoon de helft van 30 zijn. als ik een biefstuk van 4 ons heb en mijn moeder zegt deel hem door de helft, dan maak ik er ook 2 stukken van. ![]() p.s. even applaus voor de prachtige uitleg, ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:22 |
http://hotpot.klascement.(...)nde/Helft-dubbel.htm Volgens deze hele speciale site is de helft quote: | |
Atreidez | maandag 17 augustus 2009 @ 00:22 |
Ik kom ook op 12 uit. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:22 |
quote:Okee, okee, 10 mensen hadden een snor ![]() | |
chibibo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:23 |
quote:Dit dus. Hoop heldere lichten in dit topic. | |
captainkid | maandag 17 augustus 2009 @ 00:23 |
dikke kut test. was nieuwsgierig naar m'n score moet je een telefoonnummer invullen. | |
J.Herrer | maandag 17 augustus 2009 @ 00:24 |
quote:Dan heeft nog steeds niemand een snor ![]() | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 00:24 |
quote:Die site heeft zelf ook weer een lekkere dubbelzinnigheid in taal 'In onze klas zitten 14 jongens en de helft ervan zijn meisjes.' | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:24 |
quote:De helft is delen door twee ja. Dus er staat "Deel 30 door (30 gedeeld door 2) en tel er 10 bij op". | |
-_Guitarist_- | maandag 17 augustus 2009 @ 00:25 |
quote:Dat is wel heel makkelijk, alles in één keer goed. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:25 |
Als we iets met 1/2 vermenigvuldigen, is dat hetzelfde als delen door 2. We zeggen wel dat we iets "door de helft" delen, maar we bedoelen eigenlijk iets in twee helften delen, in tweeën delen. http://nl.wikibooks.org/wiki/Rekenen/Breuken. | |
Riffey4 | maandag 17 augustus 2009 @ 00:25 |
Oplossing: delen door de helft kan niet. Het is: delen door twee delen door 0,5 keer 0,5 keer 2 1 van bovenstaande. Als je gezien de vraag moet kiezen zou ik zeggen: delen door 0,5. | |
TubewayDigital | maandag 17 augustus 2009 @ 00:26 |
ik zou ook zeggen 12. | |
CasB | maandag 17 augustus 2009 @ 00:26 |
quote: ![]() | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:26 |
12 als antwoord kan ik nog inkomen, dat is een kwestie van interpretatie: staat de helft voor 15 (refererend naar 30) of 0.5 (een half) (30/15) + 10 = 12 (30/0.5) + 10 = 70 (30/2) + 10 = 25 (Delen door 2) ![]() | |
TheUnoriginal | maandag 17 augustus 2009 @ 00:26 |
30 delen door de helft is 15 tel 10 erbij op is 25, slotje. | |
timbob | maandag 17 augustus 2009 @ 00:26 |
Maar als iemand zegt, snij jij die taart (of cake) even door de helft. dan snij je toch ook in het midden om er 2 delen van te maken? dus dan zou ik van 30 15 maken. Maar op deze manier wordt het meer een gramaticale vraag dan een wiskundevraag... | |
dopy14 | maandag 17 augustus 2009 @ 00:26 |
lekker belangrijk trouwens wat het antwoord is. de TS heeft moeite met hoofdrekenen. That's it. SPOILER | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:26 |
Ik kom uit op 12, 25 en 70....... maar het goede antwoord weet ik niet ![]() | |
Ixnay | maandag 17 augustus 2009 @ 00:27 |
De vraagstelling is niet SMART. Wat wordt bedoeld met de helft. Delen door de helft is delen door 0,5, oftewel vermenigvuldigen met 2. Antwoord is dus: 30/0,5 + 10 = 70. Als je het anders interpreteert: Je deelt 30 door de helft van 30 oftewel 15. Dan krijg je 30/15 + 10 = 12 | |
tvvanham2002 | maandag 17 augustus 2009 @ 00:27 |
quote:Delen door de helft Serieus, als je hierover struikelt moet je terug naar de basisschool. Eerlijk zullen we alles delen dachten ze bij jou zeker? Alvorens ze de linker hersenhelft van je hebben meegenomen. ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:27 |
quote:Dus jij gaat er ook van uit dat de helft automatisch 2 is ![]() | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 00:27 |
quote:Het blijft een dubbelzinnige constructie | |
Ixnay | maandag 17 augustus 2009 @ 00:28 |
quote: ![]() | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:28 |
quote:Nou dan wordt jouw CITO een makkie ![]() | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:29 |
Ongelooflijk dat dit topic 50+ reacties heeft ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:29 |
quote:Inderdaad, de taal is gewoon niet logisch genoeg voor intellectuelen zoals wij ![]() | |
-_Guitarist_- | maandag 17 augustus 2009 @ 00:29 |
quote:Die heb ik 10 jaar geleden al gedaan ![]() | |
mschol | maandag 17 augustus 2009 @ 00:30 |
quote:? deel 30 door de helft en tel er 10 bij op.. daar is niks wiskundigs aan imho... 25... | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:30 |
quote:Betrouwbare bron..... FOK! ![]() | |
GGMM | maandag 17 augustus 2009 @ 00:30 |
quote:Dat dus. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:30 |
quote:Wel als 'de helft' niet benoemd is ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:30 |
quote:Daarom. | |
WeebI | maandag 17 augustus 2009 @ 00:30 |
quote:30 delen door 2 is 15. 30 delen door de helft is wat anders. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:30 |
quote:Toen pas? | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:31 |
quote:Nee, anders had er delen door 2 gestaan. | |
DuvelDuvel | maandag 17 augustus 2009 @ 00:31 |
Heb je wel rekening gehouden met de snelheid van de wind TS ? | |
GGMM | maandag 17 augustus 2009 @ 00:31 |
De site laat te veel aan eigen interpretatie over. Het juiste antwoord is dat de site kut is en ze moeten opflikkeren met die SMS diensten. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:31 |
quote:En bovendien de foute redenatie ![]() | |
mschol | maandag 17 augustus 2009 @ 00:32 |
quote:ook niet, tenzij je je breuken @ basisschool nooit gehad hebt ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:32 |
quote:Ik denk inderdaad dat de basisschool de enige plek is waar je dit soort zinsconstructies tegenkomt *mompelt iets over ambiguïteit*. Als ik 'delen door de helft' op die manier in een paper neerzet word het meteen neergesabeld. | |
krioro | maandag 17 augustus 2009 @ 00:32 |
Goddamn, die reacties hier. ![]() ![]() ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:32 |
quote:1 Cake delen door 2 geeft ook 2 helften op. Onzin dus. | |
chibibo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:33 |
quote:En was het een Afrikaanse of een Europese zwaluw? | |
GGMM | maandag 17 augustus 2009 @ 00:33 |
quote:JIj dacht net zelf nog dat het 25 was, overloper. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:33 |
quote:Gehad, maar dat is tijdens de wiskunde op het VWO weer geheel om zeep geholpen door zulke redenatie als op bovengenoemde site ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:33 |
'Deel 6 door de helft' Is het antwoord dan 3 of 2? Of 12? | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:34 |
quote:12 Eigenlijk is het 6 / 0,5x..... dus 12x ![]() | |
TwyLight | maandag 17 augustus 2009 @ 00:34 |
Ik kom uit op 6 bier ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:34 |
quote:Als je iets deelt door de helft is het altijd twee. | |
timbob | maandag 17 augustus 2009 @ 00:34 |
quote:Ja, zo dacht ik dus. Maar nu ik dit topic lees begin ik toch wel te twijfelen. En dan gaat het er echt om hoe je de TAAL interpreteerd. en niet de som. Je moet eerst de som kunnen ontleden uit de taal, en aangezien die op meerdere manieren te interpreteren valt zou je eerst dat op moeten lossen voordat je aan de som kunt beginnen. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:35 |
quote:Nee. '6 door de helft delen' levert 3 op. Dat is simpel. Als je die constructie overdraag naar dit. Krijg je 25. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:35 |
quote:2 of 12. Hangt af van de interpretatie nogmaals. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:35 |
quote:EN al die toetsenvragen van 'deel door de helft' dan? | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:35 |
quote:Neen! | |
GGMM | maandag 17 augustus 2009 @ 00:35 |
quote:Klopt. Maar wat sowieso niet kan is dat het 70 is. Want 'de helft' kan nooit gelijk staan aan 0,5. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:36 |
quote:Vertel dan eens wat het verschil met delen door 2 is wijsneus. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:36 |
quote:6 door 2 delen levert 3 op. 6 door de helft (van 6) delen levert 2 op. ![]() | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 00:36 |
quote:Het enige juiste antwoord daarop is: ja | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:36 |
quote:Jawel hoor, dat kan prima! | |
GGMM | maandag 17 augustus 2009 @ 00:37 |
quote:Het kan ja, als het er duidelijk aangegeven staat. Nu gok je maar wat. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:37 |
quote:Jawel hoor, als 'het geheel' 1 is. Niet in deze som nee. | |
J.Herrer | maandag 17 augustus 2009 @ 00:37 |
quote:3, want de helft (3) + de andere helft (3) is 5 | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:37 |
Iemand die een expert wilt benaderen? | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:37 |
quote:Niets meer dan bij de andere antwoorden ![]() Zoals eerder gezegd ![]() | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:38 |
quote:Wat versta jij onder een expert? | |
WeebI | maandag 17 augustus 2009 @ 00:38 |
quote:Wat is dan 'de helft'? De helft van 6 is 3. 6 delen door 3 is 2. De helft kan ook 1/2 zijn. 6 delen door 1/2 is 12. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:38 |
quote:Sterker nog, het is zelfs het goede antwoord. ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:38 |
Ik ga morgen wel contact opnemen met de Vereniging van Wiskundigen. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:38 |
quote:QFT | |
DuvelDuvel | maandag 17 augustus 2009 @ 00:39 |
![]() | |
nyny83 | maandag 17 augustus 2009 @ 00:39 |
quote:De helft ergens van nemen is delen door twee ja. Delen door de helft is vermenigvuldigen met twee. Kennen jullie de hoofdrekenregel "Delen door een breuk is vermenigvuldigen met het omgekeerde van de breuk" niet? Als je 20 deelt door een kwart (1/4e) is dat hetzelfde als vermenigvuldigen met 4, je komt dus op 80 uit. Typ maar in in je Windows Rekenmachine: 20 : 0,25 en je zult zien dat je op 80 uitkomt. | |
Riffey4 | maandag 17 augustus 2009 @ 00:39 |
quote:En wat is dan 30 delen door 2? 15 toch? dus in jouw redenatie is 2 hetzelfde als 0,5? | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:39 |
quote:* ScudRaket meldt | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 00:39 |
quote:De wiskunde is irrelevant, want die is simpel. Het probleem is het halen van de som uit de in natuurlijke taal opgestelde opdracht. Die is gewoon dubbelzinnig. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:39 |
quote:Maar als je het over 6 gedeeld door de helft hebt is het sowieso niet 0.5. | |
GGMM | maandag 17 augustus 2009 @ 00:39 |
quote:Dat is waar, maar dan nog snap ik niet waarom je daarvoor gokt ipv een meer voor de hand liggend antwoord. | |
GGMM | maandag 17 augustus 2009 @ 00:40 |
Ze hebben een helpdesk. http://www.d2-mobile.com/nl/contact?p=111&pi=brein&ggl=1 Vraag het ze. Ik ga 'The Shield' kijken. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:40 |
quote:Nee, want '6 delen door de helft' word nog steeds dagelijks gebruikt. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:41 |
quote:Omdat ik het benader vanuit een wiskundig oogpunt. In sommige ogen wellicht te moeilijk, in mijn ogen het juiste antwoord en vele experts met mij ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:41 |
quote:Door tokkies misschien ![]() | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:41 |
quote:Tuurlijk wel! | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:42 |
quote:Tyf op man, wat heeft dit soort uitspattingen nu met alles van doen? ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:42 |
quote:Jawel, de helft kan ook 0,5 zijn noob. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:42 |
quote:Voor Jip, Janneke en bovenstaande kneus: 6 helen = 12 helften 6 helen delen door 1 helft is dus 12. ![]() | |
WeebI | maandag 17 augustus 2009 @ 00:42 |
quote:Nou, dat kan wel. 6 is namelijk 100%. De helft is dus 50% ofwel 1/2 ofwel 0,5. | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 00:43 |
Okee een andere dan, -52 | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:43 |
quote:Hmm, zo had ik het nog niet bekeken. Vooruit, dat is ook nog een mogelijkheid ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:43 |
quote:25. Simpel. | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 00:44 |
quote:en fout! | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:44 |
quote:50% van 6 is 3 ![]() | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:44 |
quote:Ja und? -25 als het - teken voor de haakjes staat (die er nu niet staan) 25 zoals het hier wordt geschreven | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:44 |
quote:25 -(52) = -25 | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:44 |
quote:Nee. -5 x -5 = 25 Voer maar in op je rekenmachine. | |
WeebI | maandag 17 augustus 2009 @ 00:45 |
quote:Dat klopt. Maar als je de helft van iets wilt pakken moet je het gewoon maal 0,5 doen. Dat is dus ook gewoon de helft. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:45 |
quote:-25, als het 25 was moest het (-5)2 zijn. | |
nyny83 | maandag 17 augustus 2009 @ 00:45 |
en nu een lastigere: -53 | |
nyny83 | maandag 17 augustus 2009 @ 00:46 |
quote:Laten we maar ophouden, ze snappen het echt niet ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:46 |
Ik ken trouwens ook nog een geintje met 3 deuren ![]() | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 00:46 |
quote:Haakjes zijn irrelevant. Machtsverheffing heeft voorrang op het minteken. Het antwoord is -25 | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:46 |
quote:We schrijven het als -5² Dat betekend dat je -5 x -5 doet. Als je -25 wilt moet je -(5²) schrijven ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:46 |
quote:-125 | |
Fir3fly | maandag 17 augustus 2009 @ 00:46 |
quote:Het gaat niet alleen om 'de helft', het gaan om de hele zin 'delen door de helft'. Oftewel, opdelen in twee helften. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:47 |
quote:Volgens mijn wiskunde docent niet. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:47 |
quote:Jij bent echt dom. Machten gaan voor vermenigvuldigingen, net als vermenigvuldigen voor op- en aftrekken gaat. In dit geval staat er dus dat het kwadraat van -5 gezocht wordt, want dat is de prioriteit. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:47 |
quote:Nee. Wanneer mijn wiskunde docent -5² opschrijft doet de hele klas braaf haakjes invoeren op de GR. Pas als er -(5²) staat krijg je -25. Welk niveau van onderwijs heb jij gevolgd? | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:47 |
quote:Niet volgens mijn Texas instruments....... die ik voor alle zekerheid maar even heb geraadpleegd ![]() | |
WeebI | maandag 17 augustus 2009 @ 00:47 |
quote:Als ze 'opdelen in twee helften' bedoelen, waarom zetten ze dat er dan niet gewoon neer? Delen door de helft is iets heel anders. | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 00:47 |
quote:Nope | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:48 |
http://www.google.com/search?q=-5^2 Google wint. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:48 |
quote:Moet je het mailadres van mijn wiskunde docent? Ik kan hem PM'en. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:49 |
quote:Google ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:49 |
quote:Ja want is Google is god, not. | |
nyny83 | maandag 17 augustus 2009 @ 00:50 |
Google zet er dan ook stiekem ineens haakjes omheen. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:50 |
quote:Idd, een baggerreferentie, maar toch heeft Google in dit geval gelijk. Echter bij -52 wordt de macht van het getal -5 gezocht. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:50 |
quote:In de les leer je dat je -5² moet schrijven als (-5)² | |
timbob | maandag 17 augustus 2009 @ 00:50 |
quote:ja, maar die site zegt ook: "In onze klas zitten 14 jongens en de helft ervan zijn meisjes." dus 7 van de jongens zijn eigenlijk meisjes... Die site is niet zo snugger ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:51 |
Mijn dikke calculus boek laat ook zien dat -2x een negatief getal is. | |
Fir3fly | maandag 17 augustus 2009 @ 00:51 |
quote:Omdat ieder weldenkend mens wel eens van 'delen door de helft' gehoord heeft? Wat zou jij dan doen als er jou wordt gevraagd een taart door de helft te snijden? | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:51 |
quote:Zoals gezegd, niet volgens mijn boeken, mijn rekenapparaat en zelfs die van Windows ( ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:51 |
quote:Lees je nog of niet? | |
chibibo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:51 |
quote:Als je eenmaal weet wat er bedoeld wordt met 'de helft' is de som niet moeilijk, dus het is inderdaad een taalkundig probleem en geen wiskundig probleem. Echter, volgens mij is er hier maar 1 mogelijke interpretatie. 'De helft' moet namelijk altijd refereren aan een subject of object ('de helft van ...'). Als dit niet expliciet is aangegeven door het gebruik van het woord 'van', refereert het aan datgene dat al eerder in de zin is genoemd. In dit geval dus '30'. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:52 |
quote:Nee, je schrijft (-5)2. Ik geloof Calculus sneller dan jou, sorry ![]() | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:53 |
quote:Dat is de helft. dus in dit geval delen door 0.5 | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:53 |
quote:Je spreekt jezelf overigens tegen. | |
WeebI | maandag 17 augustus 2009 @ 00:53 |
quote:Ik zou de taart in twee delen snijden. Ik heb heus wel door wat er bedoeld wordt, maar dat neemt niet weg dat het fout is. | |
Fir3fly | maandag 17 augustus 2009 @ 00:53 |
quote:Dus jij zou er een extra taart bij bakken. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:54 |
quote:Dat is hetzelfde. het wordt pas -25 als de - buiten de haakjes valt. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:54 |
quote:Dat! | |
nyny83 | maandag 17 augustus 2009 @ 00:54 |
http://nl.wikibooks.org/wiki/Rekenen/Breuken#Delen_door_breuken EN NOU KAPPEN MET DIE SHIT, DIT IS GODVERDOMME GEWOON BASISKENNIS | |
Fir3fly | maandag 17 augustus 2009 @ 00:54 |
quote:Het is niet zozeer fout als gewoon enigszins ambigu geformuleerd. Maar het gaat gewoon om de uitdrukking 'delen door de helft'. Die moet je niet mathematisch zien. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:54 |
quote:Klopt. Dan krijg je 25. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:55 |
quote:Dit heeft niets met basiskennis te maken ![]() Overigens wel eens met de beschrijving ![]() | |
WeebI | maandag 17 augustus 2009 @ 00:55 |
quote:De helft is inderdaad 15. En 30 / 15 is 2. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:56 |
quote:Ja, en -52 is dus -25. Dan zijn we het toch eens? | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:56 |
quote:Probleem is dat die riedel daar nog steeds niet het antwoord geeft. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:56 |
quote:Nope | |
Kaasstengel | maandag 17 augustus 2009 @ 00:56 |
quote:dat | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 00:56 |
quote:Ik zou hem in tweeën delen. Door de helft delen is 1 geen Nederlands en 2 een pleonasme. Iets delen door de helft is namelijk die helft die je al hebt na het delen. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:57 |
quote:Ja, maar wanneer er -5² in mijn boek staat, voer je op je GR in (-5)². Dit werd mijn aangeleerd door mijn Docent. Werd op mijn HAVO examen zo gerekend. En 2 methodeboeken hanteerden deze manier. | |
nyny83 | maandag 17 augustus 2009 @ 00:57 |
quote:We zeggen wel dat we iets "door de helft" delen, maar we bedoelen eigenlijk iets in twee helften delen, in tweeën delen. Vermenigvuldigen met 1/5, betekent in vijven delen, dus delen door 5. Daaruit leren we de eenvoudige regel: delen door een getal is vermenigvuldigen met het omgekeerde van dat getal. Delen door 2/3 is hetzelfde als vermenigvuldigen met 3/2. Volgens mij staat het antwoord hier letterlijk in, maar het zal wel aan mij liggen. I give up ![]() | |
chibibo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:58 |
quote:Precies. | |
Fir3fly | maandag 17 augustus 2009 @ 00:59 |
quote:Het is inderdaad een pleonasme, maar het is dan ook een uitdrukking. Daarin zijn stijlfouten wel toegestaan om het punt duidelijk te maken. Zoals ik al zei, vat deze uitdrukking niet te mathematisch op. Maar ik ben het wel gewoon eens dat het te onduidelijk is, er had gewoon moeten staan 'deel door twee'. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 00:59 |
quote:Dit gedeelte is hier van toepassing. quote:Twee helften he? 30 delen in twee helften is 15. Krijg je 30 / 15 + 10 = 12 quote:Kan zowel 2 als 0,5 zijn. Krijg je de overige 2 riedels weer. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 00:59 |
quote:Leuk, maar hogere wiskunde boeken werken niet zo. Je weet toch dat je bij ieder niveau dat je hoger komt de helft van wat je leert weer bullshit blijkt te zijn ![]() ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:00 |
quote:Nee. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:00 |
quote:Kortom: 30 delen door de helft = 60 en -52 = 25 Slotje ![]() ![]() | |
Fir3fly | maandag 17 augustus 2009 @ 01:00 |
quote:Nee, dat laatste geldt dan niet want de uitdrukking gaat alleen over de eerste deling. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:00 |
quote:Dat zijn ze alleen vergeten door te voeren in de boeken op het HBO en de Uni en in heel toevallig mijn rekenmachines zeker? | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:01 |
quote:Dus je gelooft ook nog steeds dat wortels van negatieve getallen niet bestaan? | |
timbob | maandag 17 augustus 2009 @ 01:01 |
Als iemand nou eens naar die IQ test site mailt om te vragen wat zei er nou mee bedoelen... Misschien niet het definitieve antwoord, maar dan kan de TS tenminste z'n test afmaken ![]() | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:01 |
quote:Bij deze verzoek overgenomen ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:02 |
quote:Mijn boek van de uni (Calculus 6e editie) is het met me eens. En alle online graph plotters die ik kan vinden ook. Maar die zijn zeker allemaal fout? ![]() | |
J.Herrer | maandag 17 augustus 2009 @ 01:02 |
Die hele discussie Wtf is er nou zo moelijk aan (willekeurig getal) delen door 2? ![]() | |
mschol | maandag 17 augustus 2009 @ 01:02 |
quote:... voor mensen die moeilijk gaan lopen doen en denken dat ze hooggeleerd zijn ![]() | |
chibibo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:02 |
quote:Echter, 'de helft' is niet hetzelfde als 1/2. Dat "door de helft delen" in de volksmond wordt gebruikt , doet niets af aan het feit dat het geen goed Nederlands is voor "delen door 2". | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:02 |
quote:Is mij nooit gezegd. Ik heb een goede school. | |
Fir3fly | maandag 17 augustus 2009 @ 01:03 |
quote:De discussie is best grappig, het gaat er gewoon om dat sommige mensen niet bekend zijn met de uitdrukking 'iets door de helft delen'. Wat niet zo erg is, het is een nogal slechte uitdrukking. | |
Merkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:03 |
De vraagstelling klopt niet. "De helft" is een relatief begrip, het is alleen een getal als je het bijv. definieert als "de helft van 23". Een half daarentegen, dat is wel gewoon een getal welke je kunt interpreteren als 0,5. De vraagstelling is dus voor meerdere interpretaties vatbaar. Als er "een half" in plaats van "de helft" had gestaan was dat niet zo. De helft is niet hetzelfde als een half. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:03 |
quote:Hier zaait het verwarring. En het is een uitdrukking bij klootjes- en dom volk. Er klopt niets van. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:03 |
quote:Fijn voor je knul, ik ben het niet eens met jou ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:03 |
quote:Ja het HAVO examen is ook foutief? -5² voer je in als (-5)² Vandaar dat alles aan jou kant lijkt te staan | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:04 |
quote:De helft is niet 2. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:04 |
quote:De helft is wel een half ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:04 |
5² = 5x5 = 25 -5² = -5x-5 = 25 Wat is hier zo moeiljik aan? -edit- Doe de wortel maar eens van -25. GR geeft hier een hoop geriedel bij. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:05 |
quote:Maar je snapt toch wel dat dat niet de officiële wiskundige regel is? ![]() | |
Fir3fly | maandag 17 augustus 2009 @ 01:05 |
quote:Nou ja zeg ![]() quote:Dat wordt er dus wel bedoeld met deze uitdrukking. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken. Het mag dan wel fout zijn, het doet er niets aan af dat het alsnog 'delen door 2' betekent. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:05 |
quote:Nogmaals: ![]() | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:05 |
quote:Of ik lees verkeerd ![]() | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:06 |
quote:QFT: Dennis, wanneer snap je nou dat -5² en (-5)² hetzelfde zijn en dat -(5)² het negatieve is. -5 is in deze berekening een getal en niet een vermenigvuldiging van -1 en 5. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:06 |
Mijn Casio fx-82ms geeft een math error als ik de wortel van -25 wilt uitrekenen. Dus -5² = 25 | |
Mister1977 | maandag 17 augustus 2009 @ 01:06 |
quote:Ze zijn zo dom uiteraard. Het enige wat hier de bedoeling van is, is dat celldorade zo snel mogelijk geld verdient. Ze hebben de ballen verstand van zaken als logica en intelligentie. Er wordt gesproken over dé helft en dat is niet gelijk aan een half. Het goede antwoord moet 12 zijn. | |
Zwansen | maandag 17 augustus 2009 @ 01:06 |
quote:Omdat de wortel ergens van per definitie positief is. -edit- Overigens alleen bij evenmachtswortels. ![]() | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 01:07 |
quote:Door die haakjes verander je de som | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:08 |
quote:Wat zou '30 delen door een half' dan opleveren? | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:08 |
quote:Onzin. Een wortel kan uitsluitend van een positieif getal worden genomen ceteris paribus. De uitkomst hoeft niet per se postief te zijn. | |
Merkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:08 |
quote:30/0,5 = 60. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:08 |
http://www.calculator.com/calcs/calc_sci.html Volgens deze is het 25 | |
Merkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:09 |
quote:Wortel van -25 lukt mij prima anders. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:09 |
quote:Quoted for truth? Ik zal het nooit 'snappen' omdat het simpelweg niet waar is. Gebruik eens maple of matlab in plaats van een GR ( !_ ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:09 |
quote:Heb jij ooit een Havo of VWO examen gedaan? Zo ja, dan weet je dat -5² gelijk is aan -5 x -5 en dus 25. | |
Zwansen | maandag 17 augustus 2009 @ 01:09 |
quote:Jawel, van alle evenmachtwortels is de uitkomst per definitie positief als ik het me goed herinner. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:09 |
quote:Nee. -5 is een getal en geen berekening. Zie mijn post op pagina 4. | |
Mister1977 | maandag 17 augustus 2009 @ 01:10 |
quote:Zeg wat ben jij voor onzin aan het verkondigen? Het is de bedoeling dat we met z'n allen vooruit komen en niet achteruit. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:10 |
quote:Staat er geen i achter? Wortel van iets negatiefs bestaat namelijk niet. Negatief x Negatief is altijd Positief en nooit Negatief. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:10 |
quote:Wortel van 25 is 5 óf -5 | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:10 |
quote:Tenzij je met complexe getallen werkt. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:11 |
quote:Ga jij morgen de examen commissie bellen dat ze al die jaren fout zaten? | |
Merkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:11 |
quote:Er staat inderdaad een i achter de uitkomst. | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 01:11 |
![]() | |
Zwansen | maandag 17 augustus 2009 @ 01:11 |
quote:Nee, de oplossing van x2 = 25 is gelijk aan 5 of -5. Niet de wortel van 25. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:12 |
quote:Ja, maar in de gequote post werd dat niet verondersteld. Vandaar de cp. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:12 |
quote:Wanneer stop je nou eens met de middelbare school als je referentiepunt te nemen ![]() | |
Fir3fly | maandag 17 augustus 2009 @ 01:12 |
Jammer, het is nogal off-topic gegaan. | |
Mister1977 | maandag 17 augustus 2009 @ 01:12 |
quote:Ik zou denken dat dat 60 oplevert. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:12 |
quote:En de rest van mijn post leest je niet? | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:13 |
quote:Je komt daar door van beide zijden de wortel te nemen. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:13 |
quote:Omdat het examen commissie een betrouwbare bron is? | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:13 |
quote:Inderdaad, nou heb ik verdomme nog steeds mijn IQ test niet afgemaakt ![]() | |
Merkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:13 |
quote:sqrt(-25) = 5i. Conclusie: wortel van een negatief getal bestaat wel. Jouw post klopt niet. Zo beter? Dacht dat wel duidelijk was. | |
Mister1977 | maandag 17 augustus 2009 @ 01:14 |
quote:Waar staat de som + het antwoord dan? | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:14 |
quote:Dat je überhaupt die IQ test bent gaan maken bij een mobieltjes site die al je geld aftroggelt geeft al aan dat je oerdom bent. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:14 |
quote:Je kan zelf niet gaan zoeken? www.alleexamens.nl | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:15 |
quote:Mag ik vragen hoe oud je bent? | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:15 |
quote:Net alsof je leeftijd je volwassenheid kan aantonen ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:16 |
quote:Nee, maar wel of je een studie hebt afgerond ![]() Al met al ben ik toch niet overtuigd, Ik sta nog steeds bij mijn antwoord van 12. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:16 |
quote:Popcorn moment. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:16 |
quote:Ja want elke studie bevat wiskunde ![]() | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 01:16 |
Weer een andere voor de beperkte geesten hier Kan een vliegtuig vanaf een lopende band opstijgen? | |
Zwansen | maandag 17 augustus 2009 @ 01:17 |
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Wortel_(wiskunde) De wortels met even macht worden evenmachtswortels genoemd en die met oneven macht onevenmachtswortel. Afgesproken is dat de evenmachtswortel van een positief getal altijd positief is; zo is \sqrt{25}=5 en niet (ook) -5. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:17 |
quote:Ja. Ik verwijs u naar mythbusters. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:17 |
Kunnen we hier ook wiskunde op los laten? Bitch fight!!! | |
Zwansen | maandag 17 augustus 2009 @ 01:17 |
quote:Tuurlijk. | |
Mister1977 | maandag 17 augustus 2009 @ 01:17 |
quote:Nee, ik ga geen examens doorzoeken als ik niet weet waarnaar ik zoeken moet. Het Middelbareschoolexamen ligt ver achter me. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:18 |
quote:Ja, waarom niet? Tenzij hij de andere kant oploopt ![]() | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:18 |
quote:25 | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:18 |
quote:Denk je dat ik in de vakantie in examens wil gaan duiken? | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:18 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 01:19 |
nou boe. jullie zijn saai. op 4chan levert dat altijd veel toffere discussies op | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:19 |
Ooit een lopende band gezien die een 747 houdt? | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:19 |
quote:Links of pics? | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:19 |
quote:Als de lopende band nou draait met de snelheid van het licht ga ik weer twijfelen. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:19 |
quote:Als je dan meteen ook verder zoekt waarom dat is afgesproken, krijg ik weer gelijk. Wikipedia als bron ![]() | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:20 |
quote:Wij beletten je niet om daar te discussiëren hoor ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:20 |
quote:Niks is een 100% betrouwbare bron. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:21 |
quote:Wat is er eigenlijk mis met wikipedia als bron? Onderzoek heeft aangetoond dat er gemiddeld minder fouten in staan dan in een gedrukte encyclopedie. | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:21 |
quote:Kom er alleen niet bij intellectuele instellingen mee aan. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:22 |
quote:Bron? Wikipedia zeker ![]() | |
Mister1977 | maandag 17 augustus 2009 @ 01:22 |
quote:Je begint wel over het opbellen naar een examencommissie. Waarom zou ik dat dan moeten doen? | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:22 |
quote:Omdat elke lamlul (zoals ook hier) zijn zegje erop kan doen. Wikipedia is niet wetenschappelijk onderlegd en onderkend. Daarom. | |
chibibo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:22 |
quote:Een andere dan. Als je K3 met de helft vermindert, zit Kristel dan nog in de overgebleven K's? | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:23 |
quote:Jij bent hier degene die mij niet gelooft. | |
TC03 | maandag 17 augustus 2009 @ 01:23 |
Het is gewoon 12, geen twijfel over mogelijk. De helft is niet hetzelfde als een half. | |
Zwansen | maandag 17 augustus 2009 @ 01:23 |
quote:Inmiddels wordt Wikipedia allang niet meer beschouwd als de Telegraaf onder de bronnen. ![]() En als je meerdere bronnen wilt dan wil ik die ook voor je opzoeken. ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:23 |
quote:Nee dan word Kathleen bloedig door de helft gezaagd ![]() | |
Mister1977 | maandag 17 augustus 2009 @ 01:23 |
quote:Ik vond het best schokkend dat die piloot verbaasd was dat het lukte. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:24 |
quote:Niet voor in een officieel document nee. Maar geef nou toe, voor een discussie als dit is de kans toch vrij klein dat er iets verkeerds in staat? | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:24 |
quote:Omdat iedere lamlul zijn zegje kan doen kan er ook heel veel gecontroleerd worden. Er zijn ook zat Wikipedia artikelen die enkel voor registreerde users of andere users toegankelijk zijn. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:25 |
quote:Die kansen kun je gerust delen door de helft om het juist percentage te krijgen ![]() | |
Zwansen | maandag 17 augustus 2009 @ 01:25 |
quote:Oh nee, ik zou op fok met wetenschappelijke artikelen aan moeten komen natuurlijk. ![]() | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:25 |
quote:Met de vraag waarom alsjeblieft. Wikipedia is rubbish, tenzij ze hun input gaan vastleggen d.m.v. wetenschappelijk bewijs en zorgen dat niemand die input kan veranderen. | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:25 |
quote:70 dus | |
Merkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:25 |
quote:De rolband maakt niet uit, de voorstuwingskracht wordt bereikt omdat de turbines van het vliegtuich zich afzetten tegen de lucht. De wielen zijn er enkel om wrijving te verminderen, en de draairichting en draaisnelheid van de wielen maakt helemaal niks uit ![]() | |
Mister1977 | maandag 17 augustus 2009 @ 01:26 |
quote:Nee maar als je dan naar iets verwijst wat je stelling ondersteunt moet je ook duidelijk zijn waarnaar. | |
Rekkie | maandag 17 augustus 2009 @ 01:26 |
quote:Nee want dan tel je er nog 10 bij op. 60 dus! | |
ScudRaket | maandag 17 augustus 2009 @ 01:27 |
quote:Hier kan men discussiëren over veel zaken, maar als je Wikipedia als serieus betrouwbare bron wil aanmerken moet ik je teleurstellen. | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:27 |
quote:Dat is waar, ik zat fout ![]() | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:27 |
quote:Bron? En kom niet met wikipedia aanzetten ![]() | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 01:27 |
quote:Ik las alleen maar Kristel en toen zo van ![]() | |
Dennis_enzo | maandag 17 augustus 2009 @ 01:28 |
quote:Vind eens een wikipedia pagina met een fout dan? Die er langer dan een paar uur op staat? | |
TC03 | maandag 17 augustus 2009 @ 01:28 |
quote:Logica... | |
__Saviour__ | maandag 17 augustus 2009 @ 01:28 |
maar dus! wissel je van deur als de presentator je die kans biedt? | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:28 |
quote:Moet ze nu uit je avatar? | |
Cahir | maandag 17 augustus 2009 @ 01:28 |
quote:Ja, dat is 2/3e kans ![]() |