Dat is hardcore mosh (nouja, sommige wat je ervan ziet)quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:34 schreef OldJeller het volgende:
Ik kwam net toevallig langs een filmpje van "mosh-pits".
Op het filmpje zie je mensen die vooraan het podium staan bij een band en in het rond slaan en trappen.
Is het de bedoeling dat je elkaar raakt of gaan ze gewoon zogenaamd "los" op de muziek?
Wat is de bedoeling? Heb je er weleens tussen gestaan?
Filmpje ter illustratie:
Hardcore (of wat dan ook core) en spikes gaan niet echt samenquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:10 schreef Billy_Talent het volgende:
Er zijn grenzen. Van die mongolen die zo in het wildeweg aan het slaan zijn (zoals in het filmpje), die zijn schijtirritant. Vooral als de dan ook nog van die spike-armbanden hebben.![]()
Voor de rest is het wel grappig om te zien en soms wel lachen om er zelf ook in te springen.
Er zijn ook verschillende moshpits, je hebt ook Circle pits, dan rennen mensen rondjes en duwen/beuken elkaar/mensen die aan de zijkant van een pit staanquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:50 schreef OldJeller het volgende:
Maar elke "mosh-pit" is dus verschllend. Het kan zo zijn dat er alleen wat wild wordt rondgesprongen, maar het kan ook zijn dat er handen en voeten rondvliegen.
Als je plots een klap in je gezicht krijgt, heb je dat dan ook te accepteren als "part of the game" of..
Klopt, maar als je je bemoeit met de pit door een beetje aan de rand te staan meppen kan je van mij een beuk richting het midden van de pit verwachten. Als je er gewoon staat om het staan laat ik je wel met rust.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:40 schreef Conversatie het volgende:
Waar ik een schijthekel aan heb is mensen die langs de kant staan en mensen er ongewild in proberen te duwen/houden.
Dit is Fok!.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:51 schreef Chuck_Norris het volgende:
Wat de neuk, iedereen doet hier aan mosh pits? Ik ken niemand die dat ooit heeft gedaan.
Nee, mensen die zich aangesproken voelen postenquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:51 schreef Chuck_Norris het volgende:
Wat de neuk, iedereen doet hier aan mosh pits? Ik ken niemand die dat ooit heeft gedaan.
Dat dus. Wat een randdebielenquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:47 schreef sander-3 het volgende:
Mensen die door daaraan mee te doen hun arm breken of een andere verwonding oplopen, mogen wat mij betreft zelf de zorgkosten betalen.Wat een idioot fenomeen zeg.
Bij de gemiddelde sport is de kans groter dat je je blesseert, en laten we het maar niet hebben over de impact. Bij een goeie pit heb je hooguit wat blauwe plekken en meer niet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:47 schreef sander-3 het volgende:
Mensen die door daaraan mee te doen hun arm breken of een andere verwonding oplopen, mogen wat mij betreft zelf de zorgkosten betalen.Wat een idioot fenomeen zeg.
Zo'n beetje iedereen die er toevallig omheen staat en de band wel wil zien en horenquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:45 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Waarom wie vallen we lastig ?
Iedereen die naar die muziek gaat weet wat een moshpit is, en weet dat een moshpit leuk is en niks met geweld te maken heeft. Ps. bij ieder optreden staan genoeg mensen die niet meedoen aan een moshpit en daar sta je gewoon rustig en heb je nergens last van.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:53 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Zo'n beetje iedereen die er toevallig omheen staat en de band wel wil zien en horen
En dan krijg je om de 20 seconden een van die wezenlozen tegen je aan gebeukt. Stelletje asocialenquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Iedereen die naar die muziek gaat weet wat een moshpit is, en weet dat een moshpit leuk is en niks met geweld te maken heeft. Ps. bij ieder optreden staan genoeg mensen die niet meedoen aan een moshpit en daar sta je gewoon rustig en heb je nergens last van.
Ja, nee, dat is leuk natuurlijk. Een paar lekkere blauwe plekken zijn nooit weg.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Bij de gemiddelde sport is de kans groter dat je je blesseert, en laten we het maar niet hebben over de impact. Bij een goeie pit heb je hooguit wat blauwe plekken en meer niet.
Mwah, ik kom wel eens bij de wat meer mainstream bands (Kamelot ed) en daar wil ook wel eens een kleine pit ontstaan.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:53 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Zo'n beetje iedereen die er toevallig omheen staat en de band wel wil zien en horen
dan heb je het over pogoën toch? geen mosh pit meerquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:26 schreef Billy_Talent het volgende:
[..]
Ik heb er niet zo veel ervaring mee, maar er zijn verschillende soorten pits.
Het wild tegen elkaar aanspringen vind ik nog wel prima. Duwen en trekken hoort er niet echt bij volgens mij.
Handjes laten wapperen vind ik niet nodig, maar sommigen helaas wel.
in de nederlandse hardcore scene worden mosh pits en aanverwanten echt niet gewardeerdquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hardcore (of wat dan ook core) en spikes gaan niet echt samen
Inderdaad , zeker met een cirkelpit is het irritant omdat je dan met een beetje pech meteen onderuit gaat.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:44 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Klopt, maar als je je bemoeit met de pit door een beetje aan de rand te staan meppen kan je van mij een beuk richting het midden van de pit verwachten. Als je er gewoon staat om het staan laat ik je wel met rust.
Als je niet weet waar het voor dient, kom dan ook niet met je eigen ideen over hoe zoiets is. Je hoort mij toch ook niet zeggen dat bij hardstyle iedereen aan de pillen zit?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:10 schreef Chuck.Norris het volgende:
moshpits![]()
oermensens, die een oerdans doen, mannen die zich willen bewijzen als sterkste stoerste man![]()
fail![]()
we zitten reeds in het jaar 2009 hoor![]()
(btw, hardstyle ftw)
Ah joh, snap dat dan.. het is toch hartstikke leuk om wat blauwe plekken te krijgen. En als je een elleboog in je maag of nieren gebeukt krijgt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:11 schreef SuperwormJim het volgende:
wtf![]()
wat is daar nu weer leuk aan?
hardstylequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:10 schreef Chuck.Norris het volgende:
moshpits![]()
oermensens, die een oerdans doen, mannen die zich willen bewijzen als sterkste stoerste man![]()
fail![]()
we zitten reeds in het jaar 2009 hoor![]()
(btw, hardstyle ftw)
Wheheh, naar wat voor concerten ga je dat je er nog nooit 1 hebt meegemaakt, en dat je die gasten kan douwen zonder iets terug te krijgen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:28 schreef Skiet het volgende:
Ik heb er niks mee. Nog nooit echt van die diehard dingen meegemaakt, meestal gewoon wat wannabe gasten die beetje aan het duwen en trekken waren. Als ze tegen mij aan botsten dan geef ik ze gewoon zo een harde douw dat ze flink op hun bek gaan. Ik sta gewoon bij een concert, ik vraag er niet om. Dus donder even lekker op.
Dan moet je niet daar staan waar er potentie is op een pit, of het aanvaarden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:01 schreef Desunoto het volgende:
Moshpits![]()
![]()
In welke vorm dan ook...
Ik snap nog steeds niet wat daar leuk aan is, en het is zeer irritant als er vlak naast je eentje gestart wordt. Enig voordeel is dat je dan een aantal stappen naar voren kan doen als die sukkels net klaar zijn.
Doe eens een keertje mee zou ik zeggenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:01 schreef Desunoto het volgende:
Moshpits![]()
![]()
In welke vorm dan ook...
Ik snap nog steeds niet wat daar leuk aan is, en het is zeer irritant als er vlak naast je eentje gestart wordt. Enig voordeel is dat je dan een aantal stappen naar voren kan doen als die sukkels net klaar zijn.
Dan ga jij met mensen om die of niet naar optredens gaan of hun energie niet kwijt hoeven.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:51 schreef Chuck_Norris het volgende:
Nee dank je.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:35 schreef zquing het volgende:
[..]
Doe eens een keertje mee zou ik zeggen
lijkt me leuk, tussen al die 14 jarige meisjesquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:50 schreef msnk het volgende:
[..]
Een Ayumi Hamasaki concert heeft denk ik geen mosh-pits
Nee, geen behoefte aanquote:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:50 schreef msnk het volgende:
[..]
Een Ayumi Hamasaki concert heeft denk ik geen mosh-pits
Euj euj, mijn vader werkt wel voor de koningin.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:49 schreef SharQueDo het volgende:
WTFDit is dus echt iets voor de laagste klasse in de samenleving.
dan doe je 't nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:57 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Nee, geen behoefte aan
[..]![]()
Dir en grey had wel moshpits![]()
Ik stond er toen vlak achter en ergerde me er alleen maar aan. Het ziet er werkelijk zo debiel uit.. beetje rondhuppelen en tegen elkaar aan duwen.
Ja, want hopen dat mensen een beetje normaal doen en om hun medemens denken in plaats van asociaal iedereen uit hun weg gaan beuken is teveel gevraagd uiteraard.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:20 schreef kanovinnie het volgende:
Dan moet je niet daar staan waar er potentie is op een pit, of het aanvaarden.
Hij gaat naar concerten waar meisjes rondhuppelend "kyaa!" over het veld laten schallen, ik zou niet teveel van 'm vragen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:59 schreef zquing het volgende:
[..]
dan doe je 't niet![]()
maar je mist wel wat
Als je van die muziek houdt, dan weet je dat er gemosht worden tijdens de concerten. Als je dan zo graag vooraan moet staan, dan weet je ook dat je een mep of douw kan krijgen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:13 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ja, want hopen dat mensen een beetje normaal doen en om hun medemens denken in plaats van asociaal iedereen uit hun weg gaan beuken is teveel gevraagd uiteraard.
Jij bent degene die niet normaal doet daarquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:13 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ja, want hopen dat mensen een beetje normaal doen en om hun medemens denken in plaats van asociaal iedereen uit hun weg gaan beuken is teveel gevraagd uiteraard.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:58 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
[..]
Euj euj, mijn vader werkt wel voor de koningin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |