Maar wat doe je dan, wat is de bedoeling?quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:37 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ik maak hem altijd / ga er altijd in staan.. is gewoon geweldig en er zijn wel degelijk regels.. als het goed is kom je er zonder kleerscheuren uit hoor.. hoogstens een paar blauwe plekken.
Klopt wel. Ik merk dat ze zich meer inhouden zodra er een vrouw/meisje instaat, maar dan kom ik ook niet aan mijn exercise.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:08 schreef chris10 het volgende:
Merk dat mannen 't nog steeds lame vinden als vrouwen ook in een mosh pit staan... de meesten durven je amper aan te raken of zeggen sorry als dat gebeurt. Overigens kom ik bij concerten en tijdens festivals steeds minder vaak een goede mosh pit tegen; tegenwoordig zijn die duffe circle pits populairder!
Maar eigenlijk is het gewoon een beetje wild tussen elkaar springen en wat geduw en getrek?quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:10 schreef Billy_Talent het volgende:
Er zijn grenzen. Van die mongolen die zo in het wildeweg aan het slaan zijn (zoals in het filmpje), die zijn schijtirritant. Vooral als de dan ook nog van die spike-armbanden hebben.![]()
Voor de rest is het wel grappig om te zien en soms wel lachen om er zelf ook in te springen.
Ik belandde een keer in zo'n duwpartij bij een metalbandje in Arnhem. Ik struikelde, maar raakte de grond niet eens. Werd meteen bij mijn schouders omhoog gesleurd, en dat is best fijn tussen een paar wildebrassen met kisten aan hun voeten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:37 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ik maak hem altijd / ga er altijd in staan.. is gewoon geweldig en er zijn wel degelijk regels.. als het goed is kom je er zonder kleerscheuren uit hoor.. hoogstens een paar blauwe plekken.
Hmmzz, bij Anti-Flag op Lowlands vorig jaar heb ik een 17(?) jarig meisje naar de EHBO moeten dragen omdat die niet meer reageerde (was plat op haar smoel gegaan).. Verder boeien vrouwen in een moshpit me niet, ze kiezen er zelf voor. Geen speciale behandeling dus.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:08 schreef chris10 het volgende:
Merk dat mannen 't nog steeds lame vinden als vrouwen ook in een mosh pit staan... de meesten durven je amper aan te raken of zeggen sorry als dat gebeurt. Overigens kom ik bij concerten en tijdens festivals steeds minder vaak een goede mosh pit tegen; tegenwoordig zijn die duffe circle pits populairder!
Overigens zijn mosh pits heel vriendelijk, ook al ziet 't er misschien agressief uit!![]()
Da's de juiste spirit!quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:17 schreef TimKuik het volgende:
Verder boeien vrouwen in een moshpit me niet, ze kiezen er zelf voor. Geen speciale behandeling dus.
Ik heb er niet zo veel ervaring mee, maar er zijn verschillende soorten pits.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:15 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is het gewoon een beetje wild tussen elkaar springen en wat geduw en getrek?
Of wel wat meer de handjes laten wapperen?
Maar straks maakt iemand je stukquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:25 schreef chris10 het volgende:
[..]
Da's de juiste spirit!'t Is echt irritant als mannen/jongens zich inhouden... ik kies er idd toch zelf voor?
Waarna je d'r iPod etc. even controleerde op gekopierde muziek?quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:17 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Hmmzz, bij Anti-Flag op Lowlands vorig jaar heb ik een 17(?) jarig meisje naar de EHBO moeten dragen omdat die niet meer reageerde (was plat op haar smoel gegaan).. Verder boeien vrouwen in een moshpit me niet, ze kiezen er zelf voor. Geen speciale behandeling dus.
Juistquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:29 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Waarna je d'r iPod etc. even controleerde op gekopierde muziek?
Net even bekeken. Twee partijen tegenover elkaar en dan zo hard mogelijk tegelijkertijd naar de andere kant rennen en iemand neerbeuken?quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:11 schreef Ezechielk het volgende:
Wall of Death, dat is het betere werk
Dat heb je juist..quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Net even bekeken. Twee partijen tegenover elkaar en dan zo hard mogelijk tegelijkertijd naar de andere kant rennen en iemand neerbeuken?
Zeer grappig om te zien.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:31 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Net even bekeken. Twee partijen tegenover elkaar en dan zo hard mogelijk tegelijkertijd naar de andere kant rennen en iemand neerbeuken?
Je beukt gewoon tegen elkaar aan. Zie het niet als agressie.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar wat doe je dan, wat is de bedoeling?
Duwen en slaan, maar ook weer niet iemand gericht neerslaan.. hoe precies?
Ah, dat verklaart een boel, dank.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:49 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Je beukt gewoon tegen elkaar aan. Zie het niet als agressie.
Het filmpje in de OP zijn misschien wel erg extreme voorbeelden.
Als je nog nooit live een punk- of hardcore punkband in actie hebt gezien kunt je moeilijk voorstellen waarom het gedaan wordt en wat er leuk aan is.
Want veel trancers/mainstreamers/mooiboys denken dat het doel van een moshpit het "pijnigen" is. En dat is zeker niet waar. Als iemand valt staan er meteen 6 man naast die hem weer optillen. Zie het als broederschap.![]()
Vroeger had je kleine zaaltjes waarin dit soort bandjes spelen en daar was weinig plaats en ontstond een soort pogo-dans die uitgroeide tot een mosh pit.
Chicks in de moshpit moet kunnen btw, maar geen meisjes van 1.60m waarbij het hoofd op ellebooghoogte zit van een gemiddelde man, want dat gaat niet lang goed. Een meid van 1.80m in de pit levert geen problemen op.
Sommige bands zorgen voor een girl-pit tijdens een nummer en vragen of er geen mannen de pit in willen.
Wil je je frustraties kwijt in een mosh pit dan is het geen goed plan om mensen gericht te gaan slaan.
De meesten gaan namelijk voor de fun in de pit en als ze in de gaten hebben dat iemand gericht aan het slaan is dan werken ze je er gemakkelijk uit met de meerderheid.
Spike armbanden in de pit is ook geen goed plan. Zelf zorg ik ook dat ik geen horloges ofzo om heb.
Zelf heb ik me nog nooit pijn gedaan in een pit. Vind het trouwens de enige heteroman-dans die bestaat.![]()
Een ander misverstand is dat moshpits horen bij lompe metal muziek en langharige apen.
Echte goeie pits kom je tegen bij snelle (positieve) punkrock.
Als het niet expres op jou gericht is moet je het accepteren, kan altijd gebeuren.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:50 schreef OldJeller het volgende:
Als je plots een klap in je gezicht krijgt, heb je dat dan ook te accepteren als "part of the game" of..
Eensch!quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:49 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als je nog nooit live een punk- of hardcore punkband in actie hebt gezien kunt je moeilijk voorstellen waarom het gedaan wordt en wat er leuk aan is.
Want veel trancers/mainstreamers/mooiboys denken dat het doel van een moshpit het "pijnigen" is. En dat is zeker niet waar. Als iemand valt staan er meteen 6 man naast die hem weer optillen. Zie het als broederschap.![]()
Vroeger had je kleine zaaltjes waarin dit soort bandjes spelen en daar was weinig plaats en ontstond een soort pogo-dans die uitgroeide tot een mosh pit.
Chicks in de moshpit moet kunnen btw, maar geen meisjes van 1.60m waarbij het hoofd op ellebooghoogte zit van een gemiddelde man, want dat gaat niet lang goed. Een meid van 1.80m in de pit levert geen problemen op.
Sommige bands zorgen voor een girl-pit tijdens een nummer en vragen of er geen mannen de pit in willen.
Wil je je frustraties kwijt in een mosh pit dan is het geen goed plan om mensen gericht te gaan slaan.
De meesten gaan namelijk voor de fun in de pit en als ze in de gaten hebben dat iemand gericht aan het slaan is dan werken ze je er gemakkelijk uit met de meerderheid.
Spike armbanden in de pit is ook geen goed plan. Zelf zorg ik ook dat ik geen horloges ofzo om heb.
Zelf heb ik me nog nooit pijn gedaan in een pit. Vind het trouwens de enige heteroman-dans die bestaat.![]()
Een ander misverstand is dat moshpits horen bij lompe metal muziek en langharige apen.
wikipedia had het niet beter kunnen zeggen!quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:49 schreef Ixnay het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:49 schreef Ixnay het volgende:
Behoorlijk arbitrair dus in zo'n wilde situatie.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:53 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Als het niet expres op jou gericht is moet je het accepteren, kan altijd gebeuren.
Als het wel expres op jou gericht is kan je overwegen de persoon een poeier in z'n maag te geven ofzo. Of gewoon aan hem vragen waar hij mee bezig is.
Lijken wel hooligans, goed topicquote:
Nee, het soort pit is afhankelijk van de metal variant die er gespeeld word.. zogenaamde Hardcore metal bands (walls of jericho bijv) daar heb je echt dat springen en om je heen slaan.. maar punk bands zoals dropkick murphys zorgen meer voor Pongo pitjes waar iedereen als het ware een beetje tegen elkaar aanleunt.. daar zijn grote pits ook minder hard als kleine pits.. als je een kleine pit hebt met 30-40 man dan heb je meer ruimte tussen de mensen en dus is de impact van een beuk veel groter.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:50 schreef OldJeller het volgende:
Maar elke "mosh-pit" is dus verschllend. Het kan zo zijn dat er alleen wat wild wordt rondgesprongen, maar het kan ook zijn dat er handen en voeten rondvliegen.
Als je plots een klap in je gezicht krijgt, heb je dat dan ook te accepteren als "part of the game" of..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |