abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:48:00 #101
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72098357
Jep, ik heb nooit begrepen wat Wilders in de tweede kamer doet. Bijna alles waar hij wat over roept is gemeentepolitiek. Het enige wat hij poogt is deze gemeentepolitiek te promoveren naar landelijke politiek, om vervolgens de zaken waar de T.K. over dient te gaan vrijwel te negeren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72098734
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:46 schreef qonmann het volgende:

[..]

De gemeente moet de wet uitvoeren, De wet wordt gemaakt in de Tweede Kamer.
Daarnaast heb je allemaal plaatselijke "Gemeente belangen/Leefbaren" die het gat wel gedeeltelijk opvullen, zo het er mocht zijn.
Gemeenten hebben gelukkig ook nog grote vrijheden om het beleid op een juiste manier lokaal te interpreteren. Zo zijn er grote lokale verschillen in de manier hoe men omgaat met mensen die een bijstandsuitkering aanvragen. En zo heeft de 2e kamer weinig te maken met een lokaal straatverbod. Gelukkig ook maar want je moet niet alles vanuit Den Haag willen bepalen.
Daarnaast is Wilders in de landelijke politiek de komende jaren (of decennia) gebonden aan de oppositie. Lokaal is het veel eenvoudiger om in het bestuur te komen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_72098798
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:48 schreef ethiraseth het volgende:
Jep, ik heb nooit begrepen wat Wilders in de tweede kamer doet. Bijna alles waar hij wat over roept is gemeentepolitiek. Het enige wat hij poogt is deze gemeentepolitiek te promoveren naar landelijke politiek, om vervolgens de zaken waar de T.K. over dient te gaan vrijwel te negeren.
Tja ik snap het wel. Landelijk krijgt hij natuurlijk meer aandacht. Maar dingen voor de mensen voor elkaar krijgen zal op deze manier lastig worden..
  zondag 23 augustus 2009 @ 12:06:30 #104
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72098874
Ach en daarbij een beetje frisse wind zal ook niet eens verkeerd zijn..
want laten we nou eens eerlijk zijn wat heeft de eerste en tweede kamer nou echt bereikt wat goed voor de burger is?

Ik hoor de laatste jaren niets maar dan ook niets anders dan verbieden dit , verbieden dat ?En verder de vaste lasten zijn de afgelopen jaren ruim 200% gestegen (euro) en de Lonen zijn juist gehalveerd ... en zo kan ik nog wel even door gaan ....

PUIN HOPEN VAN PAARS ...... iemand die dat nog weet ?

Daar zijn we nu nog steeds de dupe van .. maar niemand wil het in zien dat dit land echt gewoon belazerd wordt door de zitten de mensen in den Haag.
En als er dan eens een komt die de taal van de burgers begrijpt wordt hem zijn mond gesnoerd.

En even terug te komen op de TS ...
Nee Wilders laat niemand in de kou staan ... en trouwens mocht dat wel zo zijn ..

van af de tweede wereld oorlog is er geen een partij die ook maar echt aan de burgers gedacht heeft.
Dus de pot verwijt de ketel zeg maar op enkelingen na dan .
Maar ja die worden gelijk als extreme rechtse mensen aan geduid.
Bah om misselijk van te worden ...
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_72099113
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:06 schreef RAVW het volgende:
PUIN HOPEN VAN PAARS ...... iemand die dat nog weet ?
Welke puinhopen bedoel je dan precies? Volgens mij waren de paarse kabinetten de beste van zeker de afgelopen 20 jaar.
pi_72103017
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 09:00 schreef ethiraseth het volgende:
Het multiculturalisme komt van rechts. Die stonden namelijk te springen die mensen hierheen te halen als goedkope arbeiders.
...met de bedoeling na een paar weer te repatriëren. Dat dat niet gebeurd is en er nooit aan adequate scholing van die 1ste generatie is gedaan soit; dat mag je rechts aanrekenen. Maar wat doet links vervolgens? Zeiken op rechts en de 2de generatie en alles wat daarna binnen is gekomen vooral de hand boven het hoofd houden en "kastnazi!!" jammeren ipv ze achter de broek aan te zitten.
quote:
Alle Nederlandse reljongeren het paspoort afnemen is zeker wel realistisch? De ruk naar rechts komt doordat mensen steeds achterlijker worden en alleen nog maar naar hun onderbuik luisteren. Want dat is zo lekker simpel. Gewoon "allemaal eruit schoppuh!" roepen en zelfvoldaan achteruit hangen en klagen dat de politiek niet naar je luistert.
Uiteraard is dat maatregel die alleen bruikbaar is voor mensen met meerder paspoorten; dat weten we ondertussen allemaal wel dus het heeft weinig zin om zelfvoldaan te blijven kankeren op die "Dommuh rechtse VMBO-erts ".
  maandag 24 augustus 2009 @ 04:49:29 #107
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_72103581
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:46 schreef qonmann het volgende:

[..]

De gemeente moet de wet uitvoeren, De wet wordt gemaakt in de Tweede Kamer.
Daarnaast heb je allemaal plaatselijke "Gemeente belangen/Leefbaren" die het gat wel gedeeltelijk opvullen, zo het er mocht zijn.
Ook op provinciaal/gemeentelijk niveau wordt veel geregeld. En als jij voor PVV stemt...waarom zou dan je vertegenwoordigd willen worden door een andere partij?

Mijnheer Wilders heeft genoeg tijd gehad om zich voor te bereiden.

Voor mij is dit gewoon het zoveelste teken dat Wilders veel geblaat weinig wol is.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_72104952
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 08:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon de realiteit, vrijwel overal ter wereld. Dat ontkennen getuigt van zoveel onwetendheid en een beperkte kijk op de wereld dat het weinig zin heeft de rest van je relaas te lezen.
Ik zou als ik jou was wel dit lezen; diversiteit en dat een samenleving verschillende nationaliteiten telt zijn geen synoniemen van multiculturalisme. Of een goede omschrijving in het Nederlands, klik.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_72104976
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 09:00 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het multiculturalisme komt van rechts. Die stonden namelijk te springen die mensen hierheen te halen als goedkope arbeiders.
De wervingsactie van de overheid was een nationale aangelegenheid pas nadat zij het initiatief van ondernemingen overnam.
En met de wetenschap van nu is het gemakkelijk oordelen dat de gedachte dat de gastarbeiders ook zouden terugkeren naar het land van herkomst naïef is geweest.

Anderzijds heerste de afgelopen decennia, tot de periode van de opkomst van Fortuyn, een lichtelijk stringente normering ten aanzien van opvattingen over het immigratiebeleid. Google maar eens op Wouter Buikhuizen en ik neem aan dat je ook bekend bent met de aanslag op Janmaat of hoe zelfs Paul Scheffer vanuit zijn eigen partij werd uitgemaakt voor xenofoob en nationalist. Ik kan dit rijtje trouwens langer maken met bijvoorbeeld Fortuyn, Bolkestein, Hirsi Ali en Aboutaleb.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 24-08-2009 09:26:47 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:08:27 #110
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72182994
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 04:49 schreef breaky het volgende:

[..]

Ook op provinciaal/gemeentelijk niveau wordt veel geregeld. En als jij voor PVV stemt...waarom zou dan je vertegenwoordigd willen worden door een andere partij?

Mijnheer Wilders heeft genoeg tijd gehad om zich voor te bereiden.

Voor mij is dit gewoon het zoveelste teken dat Wilders veel geblaat weinig wol is.
Dit gaan de kiezers Wilders nog narekenen.
pi_72184043
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:08 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dit gaan de kiezers Wilders nog narekenen.
Ik betwijfel het. Velen prijzen hem juist omdat hij niet blind voor de zetelwinst gaat, maar LPF-toestanden wil voorkomen.
pi_72187682
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:09 schreef ExTec het volgende:
FF ten overvloedde hey; woorden zoals 'laf', 'racist', etc, zijn niet labels die we naar eigen goeddunken op mensen plakken die ons niet bevallen. Het zijn gedefinieerde woorden. Alsin dat je echt aan wat voorwaarden moet voldoen wil je in dat vakje passen.
de connectie wildersstemmer -- racist ligt echt sterk voor de hand.

fortuyn mag dan geen openlijke racist zijn geweest, veel van zijn stemmers waren het wel. En ze stemden op hem vanwege zijn impliciete belofte dat hij "het buitenlander gevaar" zou "stoppen". Zelfde met Wilders.
Het verschil is dat Wilders openlijk discriminerenende en racistische uitspraken doet, en dat de helft van de media dit toejuicht en de andere helft als verlamd toekijkt.
Idem voor de politiek

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')