abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71920949
we gaan hier gewoon verder....

In principe zegt Wilders gewoon, ik wil een Porsche rijden maar ik kan hem niet betalen......vrij vertaalt hij verkoopt gebakken lucht.

Over 5 jaar heeft hij ook niet genoeg mensen voor de gemeenteraden. Conclusie is dan ook dat de PVV stemmer gewoon laf is....
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:01:14 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71921136
Waarom is de PVV stemmer laf omdat wilders niet mee doet met de gemeenteraadsverkiezingen?

Ok, ik snap dat volgens de TS wilders stemmer per definitie laf zijn , en racist en weetikveel allemaal wat nog meer, maar de link " Wilders doet niet mee -> z'n stemmers zijn laf", die zie ik ff niet.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 augustus 2009 @ 14:01:58 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71921164
Vermakelijk topic toch weer #1.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_71921194
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:56 schreef Publik_Enemy het volgende:
we gaan hier gewoon verder....

In principe zegt Wilders gewoon, ik wil een Porsche rijden maar ik kan hem niet betalen......vrij vertaalt hij verkoopt gebakken lucht.

Over 5 jaar heeft hij ook niet genoeg mensen voor de gemeenteraden. Conclusie is dan ook dat de PVV stemmer gewoon laf is....
de stemmers zijn op zich niet laf, dat is wilders zelf
pi_71921222
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:01 schreef ExTec het volgende:
Waarom is de PVV stemmer laf omdat wilders niet mee doet met de gemeenteraadsverkiezingen?

Ok, ik snap dat volgens de TS wilders stemmer per definitie laf zijn , en racist en weetikveel allemaal wat nog meer, maar de link " Wilders doet niet mee -> z'n stemmers zijn laf", die zie ik ff niet.
Wildersstemmers roepen dat ze rigoureuze verandering willen, maar stemmen vervolgens op een lapzwans die dat niet door kan voeren, die niet eens voor meer dan twee steden genoeg mannen kan vinden.

Dan ben je laf.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_71921330
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:01 schreef ExTec het volgende:

Dit haal ik ergens anders vandaan
quote:
Verbaast mij niks dat er nauwelijks mensen te vinden zijn.

Jezelf op de gemeenteraad lijst laten zetten betekent ook dat je met naam en toenaam bekend bent bij zowel onze links radicale als bij onze allochtone medelanders.

Gezien het recente verleden betekent dat nachtelijke telefonische bedreigingen, vernielingen aan auto en huis en meer van dat soort fraais.
Dit zou weles 1 van de redenen kunnen zijn dat er weinig kandidaten voor Wilders zijn...
DE PVV stemmer wil het liefst anoniem en lekker op hem stemmen, want de buurman mag het niet weten dat hij op een mogelijke neo nazi partij heeft gestemd ?
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:06:57 #7
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_71921377
Dus eigenlijk denken de stemmers uit de volkswijken dat ze op een Porsche gaan stemmen, maar eigenlijk is het gewoon een ouwe Suzuki Alto die aan alle kanten rammelt?
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  † In Memoriam † zondag 16 augustus 2009 @ 14:07:11 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71921385
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:56 schreef Publik_Enemy het volgende:
Nee, niet helemaal. Hij wil een Porsche rijden, maar heeft geen rijbewijs en om te voorkomen dat hij zichzelf tegen een boom aan rijdt stapt hij niet de auto in maar gaat hij oefenen om zijn groot rijbewijs te halen.
Carpe Libertatem
pi_71921438
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:06 schreef B.E.D het volgende:
Dus eigenlijk denken de stemmers uit de volkswijken dat ze op een Porsche gaan stemmen, maar eigenlijk is het gewoon een ouwe Suzuki Alto die aan alle kanten rammelt?
Neen. ze denken een ritje in een Porsche te maken, maar komen er na aankoop achter dat er in plaats van benzine zand in de tank zit.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_71921450
quote:
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:09:18 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71921489
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:03 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Wildersstemmers roepen dat ze rigoureuze verandering willen, maar stemmen vervolgens op een lapzwans die dat niet door kan voeren, die niet eens voor meer dan twee steden genoeg mannen kan vinden.

Dan ben je laf.
Ook deze link zie ik niet.

Voorbeeld uit een andere hoek, ik stem graag PvdD. Die doen niet mee in mijn gemeente. Ben ik dan 'laf' als ik in de 2de kamer verkiezing wel op ze stem?

Ik zie het niet, spijt me.

FF ten overvloedde hey; woorden zoals 'laf', 'racist', etc, zijn niet labels die we naar eigen goeddunken op mensen plakken die ons niet bevallen. Het zijn gedefinieerde woorden. Alsin dat je echt aan wat voorwaarden moet voldoen wil je in dat vakje passen.
&lt;signature here&gt;.
pi_71921492
Al die topics over Wilders. Zelden een doordacht en wijze post hier gezien m.b.t. wat het beste is voor het grote plaatje. Zo nutteloos allemaal. Zoveel mensen die veel te vlug genoeg denken te weten om een kloppende visie te vormen. Je zou nog bijna kunnen lachen om de achterlijkheid in al die topics ware het niet dat de hoeveelheid ervan triest stemt.
pi_71921575
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:09 schreef RichardDawkins het volgende:
Al die topics over Wilders. Zelden een doordacht en wijze post hier gezien m.b.t. wat het beste is voor het grote plaatje. Zo nutteloos allemaal. Zoveel mensen die veel te vlug genoeg denken te weten om een kloppende visie te vormen. Je zou nog bijna kunnen lachen om de achterlijkheid in al die topics ware het niet dat de hoeveelheid ervan triest stemt.
Nee, dat is de mening van het volk. Maar geert wildertje wil artikel 1 in de grondwet wijzigen zodat we binnenkort dit soort forums waar jij ook post kunnen opheffen.....
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:13:37 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71921656
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:06 schreef Publik_Enemy het volgende:

Dit zou weles 1 van de redenen kunnen zijn dat er weinig kandidaten voor Wilders zijn...
DE PVV stemmer wil het liefst anoniem en lekker op hem stemmen, want de buurman mag het niet weten dat hij op een mogelijke neo nazi partij heeft gestemd ?
Dat is idd een factor die meespeelt. En de denkfout die je daar bij maakt, is dat je politici en stemmers gelijk stelt. Alsof een ieder die stemt ook wel trek heeft de politiek in te gaan ofzo. En dat is natuurlijk niet zo.

En je quote wel, maar je negeert de inhoud van wat je quote lekker Mensen die idd wel de moed hebben om zich actief als PVV lid te manifesteren kunnen er idd de klok op gelijk zetten dat ze bedreigd gaan worden.

Maar we moeten natuurlijk nog maar zien hoe 'moedig' jij bent, als je weet dat als je een zekere actie onderneemt, dat je dan gegarandeerd bedreigt gaat worden.

En de 'bedreiger' is fout, niet iemand anders.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:16:40 #15
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71921774
quote:
Ik dacht eerder aan een Suzuki Swift.
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:21:19 #16
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71921946
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:13 schreef ExTec het volgende:
En je quote wel, maar je negeert de inhoud van wat je quote lekker Mensen die idd wel de moed hebben om zich actief als PVV lid te manifesteren kunnen er idd de klok op gelijk zetten dat ze bedreigd gaan worden.

Maar we moeten natuurlijk nog maar zien hoe 'moedig' jij bent, als je weet dat als je een zekere actie onderneemt, dat je dan gegarandeerd bedreigt gaat worden.
Dat zal er wel mee te maken hebben, inderdaad, en dat is kwalijk te noemen. Daar tegenover stimuleert Wilders zelf het proces ook niet bepaald door geen leden tot zijn partij toe te laten; als dat wel mogelijk is kunnen leden die mogelijk actief willen worden makkelijker via plaatselijke afdelingen worden gerecruteerd, en hoeven mensen niet direct de stap te maken om - voor iedereen zichtbaar - op een lijst te staan. De keuze is wellicht makkelijker als je daarvoor al andere werkzaamheden voor de partij hebt verricht, en dat goed is bevallen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:35:46 #17
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71922539
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:21 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat zal er wel mee te maken hebben, inderdaad, en dat is kwalijk te noemen.
Idd. Echt een democratisch tekort, al dat simpele domme volk, die zo'n verschraling wel 'Ok' vinden, want het is wilders maar
quote:
Daar tegenover stimuleert Wilders zelf het proces ook niet bepaald door geen leden tot zijn partij toe te laten; als dat wel mogelijk is kunnen leden die mogelijk actief willen worden makkelijker via plaatselijke afdelingen worden gerecruteerd, en hoeven mensen niet direct de stap te maken om - voor iedereen zichtbaar - op een lijst te staan.
Eh, is dat zo? Alsin: tot hoeverre is je anonimiteit gewaarborgd als je slechts actief lid bent? En zeg je ook niet: "Mwah, als die nou een partij zou hebben, wordt het 'dreigmoment' een tijdje uitgesteld"? Dat klopt dan allicht, maar er moet uberhaupt niet gedreigt worden.

En enerzijds is het gebrek aan een bonafide partij natuurlijk iets wat je wilders zondermeer mag verwijten.

Andere kant van de munt is, is dat een partij opbouwen echt een zware klus is. Laatste recente voorbeeld: de SP. Hoelang hebben die erover gedaan?

En je mag beredeneren dat dat de norm is. Ga eerst maar 20 jaar folderen voordat je aanschuift. De volkswil heeft dat geduld niet (blijkens menig verkiezingsuitslag).

En dat de klassieke politieke partij op sterven na dood is, erkent zelfs de 2de kamer. Ze wilde die financiering beschikbaar voor partijen ook openstellen voor bewegingen a'la TON en PVV.

Wmb altijd liever een partij. Maar zoiets duurt 20+ jaar om op te zetten, neem je die tijd niet, krijg je avonturiers a'la LPF. Dat we daarom anno nu met 'bewegingen' zitten, vind ik derhalve wel begrijpelijk.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:39:00 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_71922679
De PVV laat hiermee vooral zien een enorme FAAL-partij te zijn die nog niet in staat zijn om in de grootste steden een paar raadsfracties samen te stellen.

Verder natuurlijk ook frappant dat uit zoveel potentiele kiezers slechts zo weinig potentiele gemeenteraadsleden te halen zijn. Blijkbaar toch niet van die geschikte mensen.

Typisch de PVV. Alles beter weten en een grote waffel hebben. Maar als het erop aankomt maakt men helemaal niets klaar.
pi_71923041
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is idd een factor die meespeelt. En de denkfout die je daar bij maakt, is dat je politici en stemmers gelijk stelt. Alsof een ieder die stemt ook wel trek heeft de politiek in te gaan ofzo. En dat is natuurlijk niet zo.

En de 'bedreiger' is fout, niet iemand anders.
De quote is vrij duidelijk.....daar hoef ik niet verder op in te gaan want iedereen weet dat dit de realiteit is.

Bovendien zal Wilders ook wel bang zijn dat er in zijn partij allerlei mensen gaan infiltreren om de boel te dwarsbomen.....Maar ja dan moet je ook geen partij oprichten
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:02:59 #20
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71923367
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:50 schreef Publik_Enemy het volgende:

[..]

De quote is vrij duidelijk.....daar hoef ik niet verder op in te gaan want iedereen weet dat dit de realiteit is.
Je gaat er idd niet op in nee.

Er merkt iemand terecht op dat kleurbekennen mbt de PVV je op bedreigingen komt te staan, en jij vertaalt dat naar : Laf!

Alsof het 'normaal' is dat een politicus bedreigt wordt
quote:
Bovendien zal Wilders ook wel bang zijn dat er in zijn partij allerlei mensen gaan infiltreren om de boel te dwarsbomen.....Maar ja dan moet je ook geen partij oprichten
Mwah, dwarsbomen valt in de praktijk mee, maar het is bekend dat je dan avonturiers aan gaat trekken.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:20:53 #21
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_71923861
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:39 schreef Hexagon het volgende:
De PVV laat hiermee vooral zien een enorme FAAL-partij te zijn die nog niet in staat zijn om in de grootste steden een paar raadsfracties samen te stellen.

Verder natuurlijk ook frappant dat uit zoveel potentiele kiezers slechts zo weinig potentiele gemeenteraadsleden te halen zijn. Blijkbaar toch niet van die geschikte mensen.

Typisch de PVV. Alles beter weten en een grote waffel hebben. Maar als het erop aankomt maakt men helemaal niets klaar.
Ja, want een nieuwe politieke partij uit de grond stampen met honderden geschikte kandidaten is natuurlijk een peuleschil. Daar draait een Pvda'er zijn handen niet voor om. Oh wacht...
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:21:44 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71923887
Pvv.

Ik nomineer als het nieuwe lijflied voor de PVV/Wilders. Hij kan wel een dosis awesomeness in muziekvorm gebruiken.

[ Bericht 74% gewijzigd door ethiraseth op 16-08-2009 15:31:48 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:26:41 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_71924009
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:20 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja, want een nieuwe politieke partij uit de grond stampen met honderden geschikte kandidaten is natuurlijk een peuleschil. Daar draait een Pvda'er zijn handen niet voor om. Oh wacht...

Geert hoeft niet meteen in alle gemeenten mee te doen. Maar als het hem met zoveel fans in 3 jaar niet lukt om in de grote steden een man of 10 per stad te vinden dan is dat bijzonder matig. Of Geert zelf of zijn achterban zijn dan niet goed genoeg.
pi_71924609
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geert hoeft niet meteen in alle gemeenten mee te doen. Maar als het hem met zoveel fans in 3 jaar niet lukt om in de grote steden een man of 10 per stad te vinden dan is dat bijzonder matig. Of Geert zelf of zijn achterban zijn dan niet goed genoeg.
Ja dan moet je ook gaan analiseren welke kiezers hij aantrekt. Ik denk persoonlijk een grote groep jongeren tussen de 18-28 jaar, ja die zijn bij voorbaat al ongeschikt om in een gemeenteraad te gaan zitten....

En zo kan je nog wel tig argumenten bedenken waarom het geert niet lukt en het eigenlijk nooit zal gaan lukken....
pi_71924685
De tegenstanders van Wilders vinden hem gevaarlijk voor Nederland. Dan helpt Wilders deze politici een handje door niet mee te doen, maar dan is het weer niet goed. Nee...dan is het ineens zielig voor zijn kiezers
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:57:09 #26
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_71924692
Uitstekende strategie van Wilders. Eerst het Binnenhof en de provincies veroveren en pas daarna alle gemeenten van Nederland om effectief het addergebroed en de heilloze immigratie van niet-Westerse allochtonen aan te pakken.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:03:36 #27
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71924826
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:52 schreef Publik_Enemy het volgende:

[..]

Ja dan moet je ook gaan analiseren welke kiezers hij aantrekt. Ik denk persoonlijk een grote groep jongeren tussen de 18-28 jaar, ja die zijn bij voorbaat al ongeschikt om in een gemeenteraad te gaan zitten....
Jij denkt persoonlijk?

Er zijn al meerdere breakdowns geweest mbt zijn electoraat, worden met enige regelmaat gemaakt. Laatste keer waren de hoger opgeleidden in de lift.

Waar jij 18-28 vandaan haalt, is me een raadsel.

Daarbij kent NL zat gemeenteraadsleden van allerhande pluimage in die age-class.

Je hebt een wat warped beeld van de gemiddelde gemeenteraad. Alsof daar alleen maar 40+ zitten, en ook alsof dat 'goed' is. 2x onzin.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:04:15 #28
99433 Tup
Tupperwaar
pi_71924845
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 02:07 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

En jij vind dat gek? Eerst heeft links onder aanvoering van het frustiefeministenduo Femke&Agnes het allochtonenknuffelen tot het multiculti-ideaal verheven en elke poging tot het harder aanpakken van towelheadfanbois en halvedollar-wannabees onder het mom van "da's (kast)nazisme" afgeknald. Nu zien ze dat dat een averechts effect heeft opgelevert, en staan zij opeens vooraan in de rij om Wilders te beschuldigen van iets dat zij zelf jaren ook hebben nagelaten. Ik kan dan niet anders concluderen dan "pot ketel zwart Femke ".
Agnes?
van Aardenne of zo.
De SP was al multiculturealistisch voordat Geert en jij een harde plasser konden krijgen...
Wasserwunderland
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:11:21 #29
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71925032
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Idd. Echt een democratisch tekort, al dat simpele domme volk, die zo'n verschraling wel 'Ok' vinden, want het is wilders maar
[..]

Eh, is dat zo? Alsin: tot hoeverre is je anonimiteit gewaarborgd als je slechts actief lid bent? En zeg je ook niet: "Mwah, als die nou een partij zou hebben, wordt het 'dreigmoment' een tijdje uitgesteld"? Dat klopt dan allicht, maar er moet uberhaupt niet gedreigt worden.

En enerzijds is het gebrek aan een bonafide partij natuurlijk iets wat je wilders zondermeer mag verwijten.

Andere kant van de munt is, is dat een partij opbouwen echt een zware klus is. Laatste recente voorbeeld: de SP. Hoelang hebben die erover gedaan?

En je mag beredeneren dat dat de norm is. Ga eerst maar 20 jaar folderen voordat je aanschuift. De volkswil heeft dat geduld niet (blijkens menig verkiezingsuitslag).

En dat de klassieke politieke partij op sterven na dood is, erkent zelfs de 2de kamer. Ze wilde die financiering beschikbaar voor partijen ook openstellen voor bewegingen a'la TON en PVV.

Wmb altijd liever een partij. Maar zoiets duurt 20+ jaar om op te zetten, neem je die tijd niet, krijg je avonturiers a'la LPF. Dat we daarom anno nu met 'bewegingen' zitten, vind ik derhalve wel begrijpelijk.
Je anonimiteit is natuurlijk nooit helemaal gewaarborgd, maar wel beter dan in het geval je op een lijst staat en elke doorgedraaide idioot je huisadres binnen een halve minuut via Google gevonden heeft. Bovendien kost het lidmaatschap van de gemeenteraad ook best wat tijd, terwijl er geen bijzondere vergoeding tegenover staat. Je offert je dus ook een beetje op om de idealen van je partij (en de belangen van je kiezers) te verdedigen. Actief lidmaatschap brengt niet meteen dergelijke verplichtingen met zich mee, en is een stuk anoniemer. Je ziet ook vaak dat bij de bestaande partijen kandidaten worden geworven binnen het bestand van actieve leden.

De schaduwzijde van het loskoppelen van een politieke beweging van een politieke partij valt in dit geval goed te zien; het ontbreken van de partij maakt het lastig geschikte kandidaten te werven, en reduceert de organisatorische slagkracht van de beweging. Als Wilders zijn politieke beweging wil consolideren zou ik hem toch aanraden op termijn een partij te beginnen.

Het staat verder uiteraard buiten kijf dat elke poging om via (dreiging van) geweld de politieke beweging van Wilders in de wielen te rijden, volstrekt verwerpelijk is, en met alle daartoe redelijkerwijs beschikbare middelen dient te worden bestreden. Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging zijn kostbare goederen van onze samenleving, en in het bijzonder een politieke beweging zou het volledig vrij moeten staan om zich te verenigen; dat geldt evengoed voor Geert Wilders en zijn aanhangers.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:38:01 #30
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71925605
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:11 schreef Reya het volgende:

De schaduwzijde van het loskoppelen van een politieke beweging van een politieke partij valt in dit geval goed te zien; het ontbreken van de partij maakt het lastig geschikte kandidaten te werven, en reduceert de organisatorische slagkracht van de beweging. Als Wilders zijn politieke beweging wil consolideren zou ik hem toch aanraden op termijn een partij te beginnen.
Ik denk dat de belofte om mee te kunnen lullen, toch idd een unique selling point is ivm een 'beweging' waar je mag contribueren maar waar invloed niet zeker is

En niet zo zeer een partij opzich. De PVV kan immers ook 99% van alle regelementen van een partij overnemen, en mss op die manier een kweekvijver cultiveren.

Maar je gaat idd geen denkers binnenhalen met een beweging, nee.

De belofte van invloed. En hybride vormen (wel een redelijk autocratische top, maar toch enige invloed) moeten mogelijk zijn.

Hij zou er op de lange termijn zeker goed aan doen om een partij te vormen. Wetenschappelijk buro, ook wel tof. Dan kun je je gedachtegoed body geven, ipv de hit en run keuzes nu.
&lt;signature here&gt;.
pi_71925680
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:04 schreef Tup het volgende:
Agnes?
van Aardenne of zo.
Agnes Kant natuurlijk . Maar wees eerlijk, dacht je hier echt iemand op het verkeerde been te zetten met met zo'n zielige playing dumb act ?
quote:
De SP was al multiculturealistisch voordat Geert en jij een harde plasser konden krijgen...

Met nadruk op "was"; jantje MAOrijnissen heeft 1 keer zn poten daaraan gebrand en gelijk werd hij voor bedpartner van janmaat uitgemaakt door de rest van links. Het heeft dus blijkbaar weinig uitgericht.
pi_71927372
Wat een zeldzaam domme OP
TS is nog te beroerd om de OP van deel 1 even te copy & pasten...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71927438
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jij denkt persoonlijk?

Er zijn al meerdere breakdowns geweest mbt zijn electoraat, worden met enige regelmaat gemaakt. Laatste keer waren de hoger opgeleidden in de lift.

Waar jij 18-28 vandaan haalt, is me een raadsel.

Daarbij kent NL zat gemeenteraadsleden van allerhande pluimage in die age-class.

Je hebt een wat warped beeld van de gemiddelde gemeenteraad. Alsof daar alleen maar 40+ zitten, en ook alsof dat 'goed' is. 2x onzin.
procentueel gezien stemmen er heel veel blanke jongeren op wilders omdat dit nu eenmaal rebels en mode is onder die groep.....ik lees nergens iets over dat ik 40 plus staan in mij post....waar jij dat vandaan is mij een raadsel....
pi_71927508
quote:

[..]

Je anonimiteit is natuurlijk nooit helemaal gewaarborgd, maar wel beter dan in het geval je op een lijst staat en elke doorgedraaide idioot je huisadres binnen een halve minuut via Google gevonden heeft. Bovendien kost het lidmaatschap van de gemeenteraad ook best wat tijd, terwijl er geen bijzondere vergoeding tegenover staat. Je offert je dus ook een beetje op om de idealen van je partij (en de belangen van je kiezers) te verdedigen. Actief lidmaatschap brengt niet meteen dergelijke verplichtingen met zich mee, en is een stuk anoniemer. Je ziet ook vaak dat bij de bestaande partijen kandidaten worden geworven binnen het bestand van actieve leden.

Het staat verder uiteraard buiten kijf dat elke poging om via (dreiging van) geweld de politieke beweging van Wilders in de wielen te rijden, volstrekt verwerpelijk is, en met alle daartoe redelijkerwijs beschikbare middelen dient te worden bestreden. Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging zijn kostbare goederen van onze samenleving, en in het bijzonder een politieke beweging zou het volledig vrij moeten staan om zich te verenigen; dat geldt evengoed voor Geert Wilders en zijn aanhangers.
ik vind het een leuk vehaal van je en er zit een kern van waarheid in. Maar waarom zijn er dan in het verleden bepaalde politieke partijen met extreem rechtse ideeen verboden in Nederland en Duitsland.../
pi_71928039
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:00 schreef Publik_Enemy het volgende:

[..]

procentueel gezien stemmen er heel veel blanke jongeren op wilders omdat dit nu eenmaal rebels en mode is onder die groep.....ik lees nergens iets over dat ik 40 plus staan in mij post....waar jij dat vandaan is mij een raadsel....
Ik meen me te herinneren dat ik op TV heb gezien dat het electoraat van de PVV vooral uit blanke mannen van 45-65 jaar, laag- tot middelbaar opgeleid en rond de 1 a 2 keer modaal verdienend bestaat. Voornamelijk omdat zij geen vertrouwen hebben in de huidige politiek "die juist hen nu kaalplukt" en omdat zij als een kwetsbaardere groep meer te maken krijgen met mocrotokkies.
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:46:12 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_71929694
quote:

[..]

Dankjewel, ik ben 26 en heb me aangemeld als kandidaat voor Maart namens D66
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:53:23 #37
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71929858
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:00 schreef Publik_Enemy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, niet 40+ maar 30+.

Maar is niet minder onzin.
&lt;signature here&gt;.
pi_71931353
Is het probleem van GW ook niet dat hij eigenlijk geen ideologie heeft? Er gebeurt iets, hij geeft zijn mening daarover, het volk is het daar mee (on)eens en ze stemmen (geen) PVV. Volgens mij is dat een belangrijke reden dat hij niet meedoet aan de Gemeenteraadsverkiezingen.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_71931381
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 20:55 schreef Terreros85 het volgende:
Is het probleem van GW ook niet dat hij eigenlijk geen ideologie heeft? Er gebeurt iets, hij geeft zijn mening daarover, het volk is het daar mee (on)eens en ze stemmen (geen) PVV. Volgens mij is dat een belangrijke reden dat hij niet meedoet aan de Gemeenteraadsverkiezingen.
Daar denkt hij zelf anders over maar je zal het wel weer beter weten.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:09:59 #40
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71931767
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 20:55 schreef Terreros85 het volgende:
Ja, ook, maar ik denk dat Reya het heel goed zei:
quote:

De schaduwzijde van het loskoppelen van een politieke beweging van een politieke partij valt in dit geval goed te zien; het ontbreken van de partij maakt het lastig geschikte kandidaten te werven, en reduceert de organisatorische slagkracht van de beweging.
En dat moet je zien als: Wilders kan in z'n eentje maar zoveel lokale PVV afdelingen 'evalueren' en 'goedkeuren'. En dat moet natuurlijk wel gebeuren, zo niet, dan zie -> LPF.

Een partij heeft daar afdelingen voor. Die doen het aan de lopende band. Maar de prijs daarvoor is al invloed. Degene die op de stoel zit die bepaalt wie wel, wie niet, heeft invloed. Voorlopig denkt Geert nog weg te komen met alle knikkers voor zichzelf houden.

Dat beperkt z'n groei.

En dan verdient'ie wmb nog een schop voor z'n ballen ook. Maar zo weinig lokale afdelingen kunnen vetten?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:43:59 #41
99433 Tup
Tupperwaar
pi_71932965
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:40 schreef ErictheSwift het volgende:
Met nadruk op "was"; jantje MAOrijnissen heeft 1 keer zn poten daaraan gebrand en gelijk werd hij voor bedpartner van janmaat uitgemaakt door de rest van links. Het heeft dus blijkbaar weinig uitgericht.
Dat klopt. De standpunten zijn alleen niet veranderd. Je kunt hoogstens zeggen dat de SP dat standpunt niet heeft kunnen 'verkopen'. Helaas, past een dergelijk standpunt natuurlijk niet in het links-heeft-het-gedaan denken van de PVV, waarin links Wilders persoonlijk een ongelukkige jeugd heeft bezorgd. Dat een begaafde politicus dat uitbuit is nog tot daaraan toe; alleen jammer is het vooral dat sommige "volgelingen" dit beeld te vuur en te zwaard blijven verkondigen en verdedigen.
Wasserwunderland
  maandag 17 augustus 2009 @ 08:11:57 #42
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_71941254
Halsema is altijd verontwaardigd maar met een kaakklem in haar bek komt ze niet echt prettig over.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2009 @ 08:46:52 #43
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71941523
quote:

[..]

En zo kan je nog wel tig argumenten bedenken waarom het geert niet lukt en het eigenlijk nooit zal gaan lukken....
Behalve dingen uitstellen hoef je als gemeenteraadslid bijster weinig te kunnen.
Carpe Libertatem
pi_71941645
Als hij al geen geschikte kandidaten kan vinden voor gemeenteraden, hoe denkt hij dan wel kandidaten voor de eerste en tweede kamer te kunnen vinden ?

En blijkbaar is dat nogal moeilijk, waarom stuurt hij dan steeds aan op tussentijdse verkiezingen ? Je zou toch zeggen dan hij tijd nodig heeft om kandidaten te vinden cq screenen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71941657
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Behalve dingen uitstellen hoef je als gemeenteraadslid bijster weinig te kunnen.
nou, dat betekent dat Wilders gewoon zijn achterban voor de gek zit te houden, of bedoel je dat een gemiddelde PVV-er zelfs dit niet kan??
pi_71943896
Grappig stukje op de DDS over dit onderwerp: http://www.dagelijksestan(...)rouw-versus-wilders/
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:13:30 #47
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_71945937
Waar maakt Halsema zich eigenlijk druk om?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2009 @ 12:18:32 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71946093
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:13 schreef Kadesh het volgende:
Waar maakt Halsema zich eigenlijk druk om?
Om haar kiezers denk ik.
Carpe Libertatem
pi_71949578
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Om haar kiezers denk ik.
Want die kunnen nu niet op de PVV stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen
pi_71949854
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als hij al geen geschikte kandidaten kan vinden voor gemeenteraden, hoe denkt hij dan wel kandidaten voor de eerste en tweede kamer te kunnen vinden ?

En blijkbaar is dat nogal moeilijk, waarom stuurt hij dan steeds aan op tussentijdse verkiezingen ? Je zou toch zeggen dan hij tijd nodig heeft om kandidaten te vinden cq screenen ?
Voor de Tweede Kamer heb je er minder nodig. Dat lijkt me redelijk logisch. Voor de Tweede Kamer rond de 30 (dat verschilt per dag). Als hij in 20 gemeentes meedoet en hij overal 4 zetels haalt, heeft hij al 80 man nodig.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')