quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:13 schreef OldJeller het volgende:
" Linkse kerk " al tijden een populair woord, zeker hier op de fora. Sommige mensen zul je deze twee woorden bij elk bericht over nieuws of politiek zien posten.
Velen doelen hier mee op SP tot PvdA en alles wat daartussen zit. Niet geheel correct m.i.
Definieer "linkse kerk".
Als een " linkse kerk " bestaat, bestaat vast ook een " rechtse kerk ". Het conservatieve deel van de VVD? Het CDA grotendeels? Wat kleine christelijke partijen?
Definieer "rechtse kerk", wie vallen daar onder?
Wat is nou het verschil tussen de "linkse" en "rechtse kerk" ? Gaat dat niet op veel vlakken hand in hand? Toch zien we enkel de bewoordingen "linkse kerk" met regelmaat voorbij komen.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:30 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik geloof best dat 30% aan mensen opgaat die binnen het jaar dood gaan, maar niet dat het van die mensen zeker is dat ze binnen een jaar doodgaan. Zoveel terminale opgegeven patiënten zijn er nou ook weer niet. Ik denk eerder dat een groot deel opgaat aan hulp die uiteindelijk niet genoeg blijkt. Maar zorg moet geen statistiek worden, zo van 'oh, je hebt nog maar 20% kans om te overleven, ja dat is te duur hoor'. Dan krijgen we Amerikaanse praktijken.
Griezelig...quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan natuurlijk een maximum stellen aan zorg die geleverd mag worden. Als een rijke stinkerd er meer geld tegenaan gooit kan je hem verplichten hetzelfde te doen voor iemand anders.
Er wordt helemaal niet meer naar de linkerkant trokken, wat een kolder. Kijk maar eens naar de standpunten van de 'linkse' partijen van bijvoorbeeld 30 jaar geleden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:52 schreef TimMer1981 het volgende:
CDA en VVD zijn ook links geworden. ChristenUnie is conservatief, maar niet echt rechts.
Enige rechtse partij in Nederland momenteel is de PVV en daarmee gelijk betiteld als "extreem rechts". Ja, natuurlijk wordt je nogal snel "extreem" genoemd als de rest allemaal steeds meer richting de andere kant trekt...
Niet griezeliger dan mensen te laten betalen voor iemand anders' slechte gewoonten of genen.quote:
quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:52 schreef TimMer1981 het volgende:
CDA en VVD zijn ook links geworden. ChristenUnie is conservatief, maar niet echt rechts.
Enige rechtse partij in Nederland momenteel is de PVV en daarmee gelijk betiteld als "extreem rechts". Ja, natuurlijk wordt je nogal snel "extreem" genoemd als de rest allemaal steeds meer richting de andere kant trekt...
Ik heb de laatste paar jaar verschillende vrienden zien bezwijken aan kanker, en er zijn er ook een paar acuut doodgebleven.quote:Op zondag 16 augustus 2009 07:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hier heb je wel een goed punt. Waarom behandelen we terminale kankerpatienten? Ik vind het prima als die patienten daar zelf voor betalen, maar ik zie het nut er niet zo van in als ze volgende week toch de pijp uit gaan.
Dit is ook meteen een van grootste problemen met het huidige systeem. Een verschrikkelijk groot deel van het budget wordt MI verspild aan het op de been houden van patienten die heeel erg snel dood zullen gaan. 25% van alle kosten worden opgemaakt in het laatste jaar (het zou me niet verbazen als dat dichter tegen de 30% aan ligt), en 40% van die 25% worden opgemaakt in de laatste maand.
Nogmaals, ik vind het prima als mensen daar zelf voor betalen, maar we hebben het hier over vaak meer dan 100.000 euro. Moet dat collectief gefinancierd worden?
Ik heb een tijd in het ziekenhuis gewerkt met patienten met oogkaskanker. Daar zijn er gelukkig niet zo veel van, maar het viel me op dat die mensen vaak al dood waren voordat wij ons onderzoek gepubliceerd kregen. En het was echt niet zo dat die mensen nog aan het genieten waren, in de laatste maand van hun leven.
Leg dat Bush cs maar eens uit.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
*edit* nu ik er nog eens over nadenk. eigenlijk kan een rechtse Christen niet bestaan. Jezus was een van de grootste hippies die ooit heeft rondgelopen en daar een Christen zijn lessen dient te volgen, valt het eigenlijk niet te combineren met wat nu rechts-conservatief is. Maargoed, dan ga ik er vanuit dat mensen de bijbel werkelijk lezen en er ook naar proberen te leven en het niet gebruiken om hun eigen moraal op te dwingen.
Die vergelijking gaat niet op, want momenteel betaalt iedereen evenveel premie, zoals het hoort.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet griezeliger dan mensen te laten betalen voor iemand anders' slechte gewoonten of genen.
Zoals het hoort volgend de "linkse kerk"?quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:13 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat niet op, want momenteel betaalt iedereen evenveel premie, zoals het hoort.
Dat zou schitterend zijn, ware het niet dat de mens veel te gierig is voor dat soort dingen. Maar verder kan je het niet vergelijke, want ziek zijn is geen keuze, niemand is voor de lol ziek. Waar trek je de grens als je vind dat alleen gezonde mensen recht hebben op zorg.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals het hoort volgend de "linkse kerk"?
Zou het net zo normaal zijn als iedereen een vast bedrag betaalde voor brood, maar kon halen naar behoefte?
Volgens mij heb je de rest van het topic niet gelezenquote:Op maandag 17 augustus 2009 20:20 schreef Beunhaas_ het volgende:
De kerk is rechts/conservatief op moraal en links op 'de rest' (economie, milieu).
Anti-abortus, anti-euthanasie, tegen homohuwelijk etc. Aan de andere kant zeggen ze dat we voor de zwakkere moeten zorgen in samenleving en niets moeten verspillen.
De kerk links op het gebied van economie en milieu?quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:20 schreef Beunhaas_ het volgende:
De kerk is rechts/conservatief op moraal en links op 'de rest' (economie, milieu).
Anti-abortus, anti-euthanasie, tegen homohuwelijk etc. Aan de andere kant zeggen ze dat we voor de zwakkere moeten zorgen in samenleving en niets moeten verspillen.
Mwah, dat ligt maar net aan 't land hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:20 schreef Beunhaas_ het volgende:
Nee, de linkse kerk heeft die bullshitinstelling van "de sterktste schouders moeten de zwaarste lasten dragen"; ook wel "werk niet te hard, want dan bestraffen we je". Rechts is gewoon fair: "loon naar werken".quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals het hoort volgend de "linkse kerk"?
Zou het net zo normaal zijn als iedereen een vast bedrag betaalde voor brood, maar kon halen naar behoefte?
Ik vind dit wel een mooie definitie:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:50 schreef JoaC het volgende:
TimMer1981: Definieer rechts eens
quote:"Rechts staat voor: individuele vrijheid en organisatie van charitatieve en andere maatschappelijke activiteiten door particulieren zonder overheidssubsidie, bescherming van bezit en inkomen, marktwerking als stimulans van economische groei, beperking van de staatsinvloed tot het scheppen van de noodzakelijke voorwaarden voor een veilig bestaan van de burgers." - Hans Besseling, weblog "Het Vrije Volk"
Dus volgens die definitie, is de VVD een clubje linkschmenschenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:50 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Nee, de linkse kerk heeft die bullshitinstelling van "de sterktste schouders moeten de zwaarste lasten dragen"; ook wel "werk niet te hard, want dan bestraffen we je". Rechts is gewoon fair: "loon naar werken".
[..]
Ik vind dit wel een mooie definitie:
[..]
Aandacht voor de zwakkeren maakt een kerk nog niet links. Daar is meer voor nodig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 03:08 schreef reem het volgende:
[..]
Mwah, dat ligt maar net aan 't land hoor.
Maar niet iedereen KAN werkenquote:
Blogs heb je zowel links als rechts, Algemeen Dagblad kan je ook niet echt als rechts betitelen evenals het FD. NRC noemde zichzelf niet-links, maar tegenwoordig is dat ook niet meer serieus te nemen. Volgens mij ben je een beetje aan het zoeken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
On topic:
Er bestaat zeker een rechtse kerk.
De Telegraaf, de blogosphere op internet, NRC, Financieel Dagblad, AD, de christelijke omroepen, Knevel en van de Brink... allemaal onderdeel van de rechtse kerk.
En dit die van mij:quote:
Klopt, en de weinigen die echt helemaal niets (meer) kunnen mogen van mij ook rustig een uitkering krijgen die conform een normaal salaris is. Om maar even mijn rechtse imago te doorbreken tegenover al die Antifa-figuren hier en daar op dit forum...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar niet iedereen KAN werken
Zo, ben je eindelijk wakker? Sinds Bolkestein vertrokken is is het een linkse truttenclub van bitterballenproppers geworden en Bolkestein was al niet echt denderend.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:34 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dus volgens die definitie, is de VVD een clubje linkschmenschen
Dus een 28.000 pardonners asiel geven een woning en een uitkering is een rechts trekje, volkert was rechts en de moordenaar van van Goch ook. Tevens zijn de doodsbedreigingen aan Wilders van rechts afkomstig, de zwarte scholen is puur rechts de bouw van de grootste moskee van europa komt direkt van rechts, het jarenlange theedrinken van lulhannes Cohen is extreem rechts de buurt en wijkvaders zijn ook van rechts afkomstig en het niet aanpakken van rellokanen is puur rechts..........quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
je hebt dus echt geen enkel idee wat links en rechts inhoudt? Nederland trekt juist heel hard naar rechts op het moment. Toch vreemd hoe sommige mensen alles zo interpreteren dat alles wat niet voor 100% met hun mening overeenkomt maar links is.
*edit* nu ik er nog eens over nadenk. eigenlijk kan een rechtse Christen niet bestaan. Jezus was een van de grootste hippies die ooit heeft rondgelopen en daar een Christen zijn lessen dient te volgen, valt het eigenlijk niet te combineren met wat nu rechts-conservatief is. Maargoed, dan ga ik er vanuit dat mensen de bijbel werkelijk lezen en er ook naar proberen te leven en het niet gebruiken om hun eigen moraal op te dwingen.
Ik ga er van uit dat hij doelde op de (virtuele) zetelwinst van Wilders. Die, volgens de definities van het volk en de media, behoorlijk rechts schijnt te zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:01 schreef jahetiswat het volgende:
[..]
Dus een 28.000 pardonners asiel geven een woning en een uitkering is een rechts trekje, volkert was rechts en de moordenaar van van Goch ook. Tevens zijn de doodsbedreigingen aan Wilders van rechts afkomstig, de zwarte scholen is puur rechts de bouw van de grootste moskee van europa komt direkt van rechts, het jarenlange theedrinken van lulhannes Cohen is extreem rechts de buurt en wijkvaders zijn ook van rechts afkomstig en het niet aanpakken van rellokanen is puur rechts..........
Onze gevangenissen zitten voor meer dan de helft vol met marokkanen die in de criminaliteit beland zijn hier is rechts ook verantwoordelijk voor!
Als topping kan je er eens over nadenken waar al het geld voor onze kinderbijslag terechtkomt, als het over de grenzen van marokko in denkbeeldige kinderen verdwijnt, en of hoeveel invloed de marokkaanse koning hier heeft ligt in zijn geheel aan rechts!
Dus lul en zeiver nog maar effe door krullebol!
De VVD is veels te rechts voor mijquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:45 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Zo, ben je eindelijk wakker? Sinds Bolkestein vertrokken is is het een linkse truttenclub van bitterballenproppers geworden en Bolkestein was al niet echt denderend.
Wiegel, DAT is een uitdrager van het echt VVD-gedachtengoed.
Volgens mij heb je ergens niet goed opgelet want deze observatie en conclusie zijn echt grootse kolderquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Jammer, want dan heb je kennelijk gemist dat Peter R. de Vries opmerkte, dat die jongen toch ook iemands foute vriendje was.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:48 schreef Klopkoek het volgende:
Knevel en van den Brink zijn, hoewel nog maar drie jaar op TV, ook zeer aardige voorbeelden van de rechtse kerk geworden.
Een goed voorbeeld zag je gisteren. Normaal gesproken zit rechts (en ook K&B) te klagen over dat de straffen zo soft zijn, dat je jonge crimineeltjes hard moet aanpakken, dat we van daders geen slachtofffers moeten maken.... je kent het wel.
Maar nou zat er gisteren een moeder waarvan haar zoontje drugsverslaafd was. En o jee zeg, drugs is taboe onder rechts! 'Wat moeten we nou doen?' zullen ze bij de EO gedacht hebben. Nou, in ieder geval waren ze zo slim om een doorsnee (nu werkeloze) blanke moeder uit te zoeken uit een doorsnee plattelandsdorpje, Krimpen aan de Ijssel, een dorpje waar de SGP trouwens de op één na grootste partij is. Het selectiebeleid bij de EO verdient echt een pluim want ze zorgen er optimaal voor dat 'de mensen thuis' met 'dit drama' kunnen meeleven.
De algemene teneur kon je al raden: drugs is slecht, verslavend, trekt criminelen aan en alle soorten drugs werden op één hoop gegooid. Het allermooiste was dat, als je goed luiserde, haar drugsverslaafde zoontje één van die jeugdige crimineeltjes is, aangesloten bij 'bendes' die tot 12 uur s'avonds rondhangen, waar in de media zoveel om te doen is. Maar nu was het echter geen dader, nee, het was een slachtoffer van de drugs, van zijn vriendjes.... van.... eigenlijk alles. En Kneveltje en Brinkje gingen daarin mee.
Hoe hypocriet, hoe walgelijk. Ik heb de TV maar uitgezet, ondanks dat ik zelf óók tegen drugs ben. Aan dit soort dingetjes merk je dat de rechtse krachten weldegelijk prominent aanwezig zijn in Nederland en ze desnoods in alle hoeken in gaten wurmen ('kom, we nemen een vrouwtje uit een SGP gemeente met een plat Rotterdams accent') om hun agenda uit te voeren. Bah.
(dit moest er even uit)
Maar wat wil jij dan? Je kan wel een hoop heisa daarover lopen schoppen, maar wat betreft de bovengenoemde punten heeft "rechts", whatever the hell that might be here, groot gelijk. 9 van de 10 mannetjes die ik in de drugsscene (heb) zie(n) lopen zijn daarin terecht gekomen door groeps- en machogedrag, niet omdat ze het thuis zo fokking zwaar hebbenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:48 schreef Klopkoek het volgende:
Knevel en van den Brink zijn, hoewel nog maar drie jaar op TV, ook zeer aardige voorbeelden van de rechtse kerk geworden.
Een goed voorbeeld zag je gisteren. Normaal gesproken zit rechts (en ook K&B) te klagen over dat de straffen zo soft zijn, dat je jonge crimineeltjes hard moet aanpakken, dat we van daders geen slachtofffers moeten maken.... je kent het wel.
Daar hebben ze wel ergens gelijk in; drugs zijn ook slecht voor je lijf, daarom moet je er ook niet elke dag aan willen zitten. En als je idd zo stom bent om maar uit stoerheid zoveel mogelijk zooi naar binnen te schuiven, dan wordt je vanzelf in de scene meegezogen. Hence het dader/slachtoffer=dezelfde_persoon verhaal. Waar ik je wel gelijk in moet geven is dat bijbels rechts (eigenlijk moet je de term conservatief hanteren hiero) alle drugs op een hoop gooien maar wel alcohol+tabak, 2 soorten die in de medische wereld onder dezelfde risico als andere harddrugs als coke en speed worden geplaatst, volkomen acceptabel vinden. Het "zoontje is slachtoffer van de omstandigheden"-verhaal heb ik echter niet uit die uitzending kunnen halen; mij leek het meer op willen doorbreken van een taboe wat in bijbels-conservatieve kringen hardnekkig leeft. Wat natuurlijk weer terug te voeren is op de mentaliteit van schijnsuperioriteit omdat "wij in de het heilige boek de bijbel geloven".quote:Maar nou zat er gisteren een moeder waarvan haar zoontje drugsverslaafd was. En o jee zeg, drugs is taboe onder rechts! 'Wat moeten we nou doen?' zullen ze bij de EO gedacht hebben. Nou, in ieder geval waren ze zo slim om een doorsnee (nu werkeloze) blanke moeder uit te zoeken uit een doorsnee plattelandsdorpje, Krimpen aan de Ijssel, een dorpje waar de SGP trouwens de op één na grootste partij is. Het selectiebeleid bij de EO verdient echt een pluim want ze zorgen er optimaal voor dat 'de mensen thuis' met 'dit drama' kunnen meeleven.
De algemene teneur kon je al raden: drugs is slecht, verslavend, trekt criminelen aan en alle soorten drugs werden op één hoop gegooid. Het allermooiste was dat, als je goed luiserde, haar drugsverslaafde zoontje één van die jeugdige crimineeltjes is, aangesloten bij 'bendes' die tot 12 uur s'avonds rondhangen, waar in de media zoveel om te doen is. Maar nu was het echter geen dader, nee, het was een slachtoffer van de drugs, van zijn vriendjes.... van.... eigenlijk alles. En Kneveltje en Brinkje gingen daarin mee.
Wederom, dat heeft weinig met "rechtse krachten" te maken; zet dat aluhoedje eens afquote:Hoe hypocriet, hoe walgelijk. Ik heb de TV maar uitgezet, ondanks dat ik zelf óók tegen drugs ben. Aan dit soort dingetjes merk je dat de rechtse krachten weldegelijk prominent aanwezig zijn in Nederland en ze desnoods in alle hoeken in gaten wurmen ('kom, we nemen een vrouwtje uit een SGP gemeente met een plat Rotterdams accent') om hun agenda uit te voeren. Bah.
Het gaat niet persé om de drugsscene maar om alle criminelen. Rechts doet vaak alsof het altijd puur je eigen keuze is om crimineel te worden... ergens hebben ze natuurlijk ook gelijk maar daar gaat het niet om. Het gaat om het gegeven dat ik ook Knevel heb horen afgeven op het 'slachtofferdenken' van links.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:55 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Maar wat wil jij dan? Je kan wel een hoop heisa daarover lopen schoppen, maar wat betreft de bovengenoemde punten heeft "rechts", whatever the hell that might be here, groot gelijk. 9 van de 10 mannetjes die ik in de drugsscene (heb) zie(n) lopen zijn daarin terecht gekomen door groeps- en machogedrag, niet omdat ze het thuis zo fokking zwaar hebben.
Nu doe je het dus zelf. Dat is niet consequent. Om de advocaat van de duivel te zijn: het is toch je EIGEN keuze om drugs te gaan gebruiken?quote:[..]
Daar hebben ze wel ergens gelijk in; drugs zijn ook slecht voor je lijf, daarom moet je er ook niet elke dag aan willen zitten. En als je idd zo stom bent om maar uit stoerheid zoveel mogelijk zooi naar binnen te schuiven, dan wordt je vanzelf in de scene meegezogen. Hence het dader/slachtoffer=dezelfde_persoon verhaal.
Wat nou taboes doorbreken? Dit is het bevestigen van vooroordelen. Weet je wat een taboe is? Drank. Denk daar maar over na.quote:Waar ik je wel gelijk in moet geven is dat bijbels rechts (eigenlijk moet je de term conservatief hanteren hiero) alle drugs op een hoop gooien maar wel alcohol+tabak, 2 soorten die in de medische wereld onder dezelfde risico als andere harddrugs als coke en speed worden geplaatst, volkomen acceptabel vinden. Het "zoontje is slachtoffer van de omstandigheden"-verhaal heb ik echter niet uit die uitzending kunnen halen; mij leek het meer op willen doorbreken van een taboe wat in bijbels-conservatieve kringen hardnekkig leeft. Wat natuurlijk weer terug te voeren is op de mentaliteit van schijnsuperioriteit omdat "wij in de het heilige boek de bijbel geloven".
Kijk eens naar de topictitel. Dank je.quote:[..]
Wederom, dat heeft weinig met "rechtse krachten" te maken; zet dat aluhoedje eens af. Had jij wat anders verwacht van een zender uit de Bible Belters-kringen, in hun eigen zendtijd? Als ze dit bij de VARA of VPRO hadden uitgezonden, dan had je recht van spreken, maar nu is het weer de zoveelste poging van jouw om alles te reduceren tot een "links vs rechts"-discussie.
En het is ook helemaal niet fout om daar de nodige vraagtekens bij te plaatsen, zeker in een tijdperk waarin zowel links als rechts de bek vol heeft van de asocialisering en verhuftering van de maatschappij; een stukje meer eigenverantwoording zou in deze geen kwaad kunnen. Moet je vooral doorgaan met het standaard riedeltje van "ja maar hij heeft zo'n moeilijke jeugd gehad" bij draaideurtuig.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
Het gaat niet persé om de drugsscene maar om alle criminelen. Rechts doet vaak alsof het altijd puur je eigen keuze is om crimineel te worden... ergens hebben ze natuurlijk ook gelijk maar daar gaat het niet om. Het gaat om het gegeven dat ik ook Knevel heb horen afgeven op het 'slachtofferdenken' van links.
uiteraard; ik geef alleen het mechanisme inclusief neerwaartse spiraal weer.quote:Nu doe je het dus zelf. Dat is niet consequent. Om de advocaat van de duivel te zijn: het is toch je EIGEN keuze om drugs te gaan gebruiken?
*ho humquote:Punt is dus dat normaal gesproken een hoop stoere taal uit de rechtse hoek komt. "Je moet van daders geen slachtoffers maken", "pappen en nathouden" en nog meer van dat soort taal. Maar nu doen ze dus mee in dat slachtofferdenken. En weet je wat? Dat is nog véél dommer.
'Diehard' linksen geven tenminste levende creaturen de schuld. 'Het is zijn milieu', 'het is zijn opvoeding' enzovoorts. Maar wat doet rechts? Die geven doodleuk een product de schuld. Ik heb het Knevel letterlijk horen zeggen (en zo vaak rechtsen horen zeggen) 'hij is een slachtoffer van drugs'. Pardon? Sinds wanneer heeft drugs een eigen willetje?
Kortom: rechtsen gebruiken dat slachtoffer-truukje ook en zijn nog dom ook (maar dat wist ik al, haha).
En als je eens de tijd had om fatsoenlijk te lezen had je tussen de regels door kunnen lezen dat ik daar eveneens een cynische sneer over uitdeelde. Trouwens, het algemeen heersende vooroordeel is dat enerzijds kaalkopjes en anderzijds alternatief tuig zwaar aan de zooi zitten, niet de bible belters; die worden traditioneel als drankorgels neergezet. Dat ze nu met de neus op de onplezierige feiten worden, daar mogen zowel jij als ik over in onze vuistjes lachen.quote:Wat nou taboes doorbreken? Dit is het bevestigen van vooroordelen. Weet je wat een taboe is? Drank. Denk daar maar over na.
Wat jou de reputatie van eendimensionaal denkende aluhoedjesdrager heeft opgeleverd; wees er maar trots opquote:Kijk eens naar de topictitel. Dank je.
Bovendien blijft het een feit dat de links-rechts dimensie nog steeds de belangrijkste en meest waardevolle is. En nog iets: op Fok overdrijf ik vaak mijn standpunten. Ik houd er een beetje van om tegengas te geven
quote:
Vanwaar die pure walging van 'rechts' toch altijd, Klopkoek? Je begint op je grootste vijanden te lijken (PVV-neanderthalers die het hebben over de 'linkse elite', 'linkse hobbies', 'linkse kerk', 'linksen').quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
(dit moest er even uit)
Ik vond het een bijzonder puike uitzending. Had niks met links danwel rechts te maken. Alles met gezond verstand (ook van die woorden die Wilders graag gebruikt); dat een incompetent schoolbestuur stelselmatig de toekomst van honderden kinderen verkracht. Die PvdA-kerel was het gewoon, terecht, zat. Ze hadden blijkbaar al jarenlang de mogelijkheid gehad te beteren. Niet gebeurd. Einde verhaal.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:32 schreef Klopkoek het volgende:
Gisteren leek Nova ook wel de voorpagina van de Telegraaf:
http://player.omroep.nl/?aflID=10013488
Een vergoeilijkend stukje over Wilders-stemmers ('ze zijn het pappen en nathouden zat') en een stukje over Islambasisscholen. Nova wil Wilders weer aan wat zeteltjes helpen, zoveel is duidelijk. Let vooral op het taalgebruik van presentatrice Clairy Polak.
Het kan ook juist van niet en onderdeel zijn van een haatcampagne. In werkelijkheid wisselt het elkaar af, er zijn spreekbuizen voor Wilders maar ook natuurlijk media die er gehakt van willen maken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:33 schreef Klopkoek het volgende:
Je snapt het dus weer eens niet. Als actualiteitenprogramma's en talkshows volledig worden gedomineerd door 'Wilders-onderwerpen' en daar ook begripvol over wordt gepraat (en zelf leugens niet worden tegengesproken maar zelfs herhaald) dan kan er sprake zijn van een Rechtse Kerk.
waht zegt waarom het volgens hem moet gaan, nier waarom het gaat...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:33 schreef Klopkoek het volgende:
Je snapt het dus weer eens niet. Als actualiteitenprogramma's en talkshows volledig worden gedomineerd door 'Wilders-onderwerpen' en daar ook begripvol over wordt gepraat (en zelf leugens niet worden tegengesproken maar zelfs herhaald) dan kan er sprake zijn van een Rechtse Kerk.
KIjk de Nova uitzending van gisteren even. Geen sprake van demonisering. Puur begripvol taalgebruik en gaat mee met de Wilders-analyse ('pappen en nathouden van de elite'). Had een reclamefilmpje van de PVV kunnen zijn en dat is geen grap.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:34 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Het kan ook juist van niet en onderdeel zijn van een haatcampagne. In werkelijkheid wisselt het elkaar af, er zijn spreekbuizen voor Wilders maar ook natuurlijk media die er gehakt van willen maken.
Bovendien is het begrijpelijk dat die aandacht er is. Het gaat nu eenmaal om zaken die erg leven.
Je gaat voorbij aan mijn punt. Het is mogelijk dat actualiteitenprogramma's worden gedomineerd door bepaalde onderwerpen. Daar had ik het niet over. Ik zei dat het er niet toe doet of iets links of rechts is. En dat het gebruiken van die kwalificaties veelal een poging is om bij voorbaat een argument of persoon al te diskwalificeren zonder naar de inhoud te kijken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:33 schreef Klopkoek het volgende:
Hooguit van een evangelie dan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:33 schreef Klopkoek het volgende:
Van Dam zie amper meer sinds hij door Fortuyn monddood is gemaakt. Prima mens die Van Dam. Echt waar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hooguit van een evangelie dan.
Ik zie geen hiërarchie. Ik zie geen rechtse kardinalen kaliber peper en van dam bv.
Nee, dat clubje dat het met elkaar eens was dat ze allemaal de juiste mening hadden had geen hiërarchie, nee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:06 schreef Klopkoek het volgende:
Wat bazel je nu eigenlijk? Denk je echt dat er sprake is van een hierarchie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |