Zou wel eens kunnen ja.. geen idee. Rond 11 uur 's avonds geloof ik, was in Zeelandquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:12 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Woensdag zeker
En echt vallen doen ze uiteraard niet, maar dat terzijde
Er kwam een meteorietenregen:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:37 schreef LangzaamSprinten het volgende:
[..]
Zou wel eens kunnen ja.. geen idee. Rond 11 uur 's avonds geloof ik, was in ZeelandJij ook gezien? Of zijn die wel veel vaker te zien.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:43 schreef intelligentieloos het volgende:
Ik verstond bij dat liedje van Bløf, dansen aan zee, altijd 'laten we dansen, biefstuk', ipv 'liefste'
na een paar jaar verwarring waarom ie dat in hemelsnaam zong, kwam ik erachter dat hij dat helemaal niet deed
Voor je zoiets weet, zul je het toch eerst een keer moeten onthouden he. En dan kan een ezelsbruggetje handig zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:55 schreef delano.888 het volgende:
Of je weet het gewoon dat PM 's middags is en AM 's ochtends, sjonge, laten we moeilijk gaan doen zeg
Een Nederlandse mama appelsapquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:26 schreef Daywalk3r het volgende:
Dat is hetzelfde bij Acda en de Munnik.
Herman leest wel honderd keer de krant
Het staat er echt, pagina achttien, zwartomrand
Hield 'ie vroeger al zijn meningen
En al zijn dromen stil
Nu was 'ie niks niet niemand nergens meer
Kam de schaamhaar in model.
Ik wist natuurlijk dat het dat niet was (incorrect nederlands ook) maar ook niet wat het wel moest zijn.
Het is dus... Kan dus gaan waar ie maar wil.
Ezelsbruggetje dat ik heb geleerd; PM = Pyama, dus 's avonds... (okeeh, 's ochtends zou je theoretisch ook een pyama aan kunnen hebben...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:55 schreef delano.888 het volgende:
Of je weet het gewoon dat PM 's middags is en AM 's ochtends, sjonge, laten we moeilijk gaan doen zeg
Huh? Ik snap er helemaal niets van, wat wil je nu zeggen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:58 schreef Dezeoptieslaikover het volgende:
Ik dacht altijd dat Jesus Christ
Jezus' kruis betekende ofzo
Dit wist ik dus echt niet!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 03:00 schreef Brett-Anderson het volgende:
Deze link legt nog eens uit dat groenland helemaal niet zo groot is, okee dan weet ik het nu.
[ afbeelding ]
Hier. en nog een voor de zekerheid.
verrekquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:03 schreef Nepthys het volgende:
Ik heb nu pas door hoe het zit met die schapenreclames van Tele2. Ze zijn cheap/sheep.
Porsche dus.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:50 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dat word gezongen ja. Maar twijfel of hij porch of Porsche bedoeld. Al mag hij bij dat eerste de grap nog wel even uitleggen
http://www.etymonline.com/index.php?term=failquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:22 schreef Maraca het volgende:
Misschien dat het puur toeval is, maar ik zie nu dat er in "faillissement" het woordje "fail" zit
niet iedereen gebruikt dat dagelijks hier in NLquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:55 schreef delano.888 het volgende:
Komop zeg. Een klein beetje algemene ontwikkeling is al genoeg.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
niet iedereen gebruikt dat dagelijks hier in NL
zal wel zo zijn, maar vooral als kind/puber had ik heel veel aan ezelsbruggetjes als TV-TAS, 't kofschip en deze met AM/PM.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:26 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Komop zeg. Een klein beetje algemene ontwikkeling is al genoeg.
TV-TASquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:59 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
zal wel zo zijn, maar vooral als kind/puber had ik heel veel aan ezelsbruggetjes als TV-TAS, 't kofschip en deze met AM/PM.
ik als:quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:38 schreef Thijz het volgende:
[..]
ik onthou het altijd als:
After Midnight (AM)
Pre Midnight (PM)
quote:Op donderdag 3 september 2009 10:39 schreef TheFrankey het volgende:
Ik vond het altijd vreemd dat er op shampoo, tandpasta etc alles er in het Nederlands en in het Frans op stond.
Ik maar denken dat er dan misschien wel veel fransen zijn die het ook gebruiken. Nooit gedacht aan Walonie
2 vrienden van me uit de US vroegen of ik in het leger had gezeten omdat ik de tijd aangaf met 21.00 uur etc.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:07 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het is natuurlijk sowieso een moeilijk systeem. Want wat noem je 12 PM en wat noem je 12 AM? Strikt genomen betekenen ze allebei hetzelfde (12 uur ná de middag is hetzelfde tijdstip als 12 uur vóór de middag) en tegelijk helemaal niets (een tijdstip dat óp het middaguur valt kun je niet beschrijven als uur vóór danwel ná de middag).
De conventie is om middernacht 12 AM te noemen en het middaguur 12 PM. Maar logisch is het niet.
Dat had ik dus met DWDD, heeft ook 2 betekenissen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:46 schreef -aad- het volgende:
Ik had pas een briljante ingeving over het programma "Blik op de weg" toen ik op de website van VID die opmerking tegenkwam bij wat webcams. Die naam heeft dus een dubbele betekenis (nooit bij stilgestaan...)
Zeg maar "Kijk op de weg" en "Metaal op de weg" en ik was nooit verder gekomen dan die laatste...
Zijn hele websites aan geweid hèquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:35 schreef TheFrankey het volgende:
haha die songtekst dingen zijn wel tof. Kan het zelf niet zo bedenken
Ik onthoud het altijd door dat ene , en aangezien zij AM als eerst zegt, weet ik dat het vroeg moet zijn :p.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:37 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
ik als:
AM = At Morning
PM = Past morning
Vertel er ook ff bij dat het een ode aan Ella Fitzgerald is, want anders snapt nog niemand hetquote:Op donderdag 3 september 2009 20:38 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Op vakantie in Frankrijk kwam ik erachter dat het liedje "Ella, Ella" misschien wel "Elle a, Elle a" (ze heeft, ze heeft) moest zijn.
Heb ik thuis de songtekst opgezocht; is het "Ella, Elle L'a" (Ella, ze heeft het).
Voor wie er geen meer reet van snappen...
Voor de jeugdigen onder ons misschien beter bekend met deze versie:
En waar is Rottumeroog dan gebleven...???quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:56 schreef Arctica het volgende:
TV-TAS zijn de waddeneilanden (texel, vlieland, terschelling, ameland, schiermonnikoog - tvtas)
Ik had laatst iets waar ik laat achterkwam maar nou ben ik het vergeten omdat ik het topic niet kon vinden
Te klein om op te noemen??quote:Op donderdag 3 september 2009 23:13 schreef FFnog het volgende:
[..]
En waar is Rottumeroog dan gebleven...???
Dat is weer nieuwe informatie...quote:Op donderdag 3 september 2009 20:57 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Vertel er ook ff bij dat het een ode aan Ella Fitzgerald is, want anders snapt nog niemand het
Dat is toch niet (echt) bewoond?quote:Op donderdag 3 september 2009 23:13 schreef FFnog het volgende:
[..]
En waar is Rottumeroog dan gebleven...???
Ik met:quote:Op donderdag 3 september 2009 15:29 schreef WLproxy het volgende:
[..]
Ik onthoud het altijd door dat ene , en aangezien zij AM als eerst zegt, weet ik dat het vroeg moet zijn :p.
Ha, ik had het net andersom... ik zei vroeger altijd 'firnament'!quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:40 schreef M.rak het volgende:
Ik kom er net achter dat het firmament is in plaats van firmanent
Da's toch niet alleen bij BlueBandquote:Op zaterdag 5 september 2009 14:09 schreef Tommzzz het volgende:
Kwam vanmorgen bij het bakken achter dat bij blueband boter, al de 50gram grens word aangegeven..
hoe kwam je erachter, je hebt van iemands tepels gedronken?quote:Op zondag 6 september 2009 17:39 schreef Lano het volgende:
Mijn moeder maakte mij vroeger toen ze mn broertje borstvoeding gaf altijd wijs dat in de ene zoete melk en in de andere karnemelk zat...Niet dus, kwam ik pas heeel laat achter
quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:06 schreef sanger het volgende:
Had een keer twee vriendinnen op visite. beetje flikflooien met de 1, vraagt de ander zullen we het bed testen. Zeg ik; ja hoor ga maar even naar de slaapkamer en ga door met die ander
Zo zong ik altijd "I'm scared in the distance" terwijl het is "I'll stare here in the distance" uit I Would Stay van Krezipquote:Op donderdag 3 september 2009 15:28 schreef Redster1984 het volgende:
[..]
Zijn hele websites aan geweid hèHet heten mondegreens vanwege een verspreking van "laid him on the green" als "lady mondegreen" . Bekende van Jimi Hendrix is is de zin "excuse me while I kiss the sky" wat verstaan werd als "excuse me while I kiss this guy". Op de website www.kissthisguy.com staan eigenlijk alle bekende mondegreens. Vind zelf nog altijd de mooiste die van R.E.M. "let`s pee in the corner" in plaats van "That`s me in the corner"
Ik dacht tot 2 min gelden dat het was "I'll stay here in the distance"quote:Op woensdag 9 september 2009 11:36 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Zo zong ik altijd "I'm scared in the distance" terwijl het is "I'll stare here in the distance" uit I Would Stay van Krezip
Jeetje. Wat een boeiend verhaalquote:Op woensdag 9 september 2009 20:30 schreef TheFrankey het volgende:
ik zat gister te bedenken. In groep 8 gingen we een midweek op kamp. Op woensdag had iedereen ineens een kaartje van zijn ouders. Ik dacht dat is ook leuk dat je ouders je een kaart stuurden. Met de post. Mooi niet navraag leert dat dat dus vooraf was meegegeven haha
Maar Krezip heeft dan ook beroerd Engelsquote:Op woensdag 9 september 2009 13:43 schreef Lano het volgende:
[..]
Ik dacht tot 2 min gelden dat het was "I'll stay here in the distance"
Ik ook! Klinkt toch veel leuker.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:18 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb jarenlang 'ontroerend goed' gezegd ipv. 'onroerend goed'
boeiender dan jouw post. Het gaat toch om dingen die ik pas later door heb. Niet wat jij vindt.quote:
quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:12 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
hoe kwam je erachter, je hebt van iemands tepels gedronken?
quote:Op donderdag 3 september 2009 10:34 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik bedacht me net dat Hollywood gewoon hulsthout betekent.
quote:Op woensdag 9 september 2009 20:18 schreef Arctica het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat als een bus zo opzij zakt om mensen in/uit te laten stappen, dat ze dan lucht uit de banden lieten lopen om ze vervolgens weer op te blazen als we weer gingen rijden.
Ach een vriend van mij dacht dat nog top z'n 15e, ik heb hem zeker tien minuten proberen te overtuigen dat dat niet kon kloppen, maar hij bleef stug volhouden...:')quote:
Telt niet!quote:Op donderdag 10 september 2009 21:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Niet later begrepen, maar ik kom er nu pas achter dat je de post-records kan zien, en wie er allemaal online zijn.
Verrekquote:Op donderdag 3 september 2009 10:34 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik bedacht me net dat Hollywood gewoon hulsthout betekent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |