quote:Op donderdag 3 september 2009 10:34 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik bedacht me net dat Hollywood gewoon hulsthout betekent.
quote:Op woensdag 9 september 2009 20:18 schreef Arctica het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat als een bus zo opzij zakt om mensen in/uit te laten stappen, dat ze dan lucht uit de banden lieten lopen om ze vervolgens weer op te blazen als we weer gingen rijden.
Ach een vriend van mij dacht dat nog top z'n 15e, ik heb hem zeker tien minuten proberen te overtuigen dat dat niet kon kloppen, maar hij bleef stug volhouden...:')quote:
Telt niet!quote:Op donderdag 10 september 2009 21:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Niet later begrepen, maar ik kom er nu pas achter dat je de post-records kan zien, en wie er allemaal online zijn.
Verrekquote:Op donderdag 3 september 2009 10:34 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik bedacht me net dat Hollywood gewoon hulsthout betekent.
quote:Op woensdag 9 september 2009 22:49 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
boeiender dan jouw post. Het gaat toch om dingen die ik pas later door heb. Niet wat jij vindt.
Hahahahahha, nu ik dat nummer luister hoor ik er toch wel een beetje biefstuk in. Jouw schuldquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:43 schreef intelligentieloos het volgende:
Ik verstond bij dat liedje van Bløf, dansen aan zee, altijd 'laten we dansen, biefstuk', ipv 'liefste'
na een paar jaar verwarring waarom ie dat in hemelsnaam zong, kwam ik erachter dat hij dat helemaal niet deed
??quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:59 schreef Fredo55 het volgende:
Dat ik dit meisje boven me op msn heb.![]()
Een Mama Appelsap-liedjequote:Op vrijdag 11 september 2009 21:19 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Hahahahahha, nu ik dat nummer luister hoor ik er toch wel een beetje biefstuk in. Jouw schuld
quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat het niet Spijkernisse is, maar Spijkenisse...
Zou kunnenquote:
quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:19 schreef swollywood het volgende:
Dat de Bee Gees geen StenaLine zingen in dit nummer, maar Stayin' Alive.
Ik wist ook helemaal niet dat er nog een toren ingestort was..... Zag het ook gisteravond pasquote:Op zaterdag 12 september 2009 14:03 schreef Fredo55 het volgende:
Het heeft niets met begrijpen te maken, maar ik gisteravond tot mijn verbazing achter
dat building 7 ook is ingestort.
Altijd gedacht dat hij het overleeft had.
herkenbaar!quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:19 schreef swollywood het volgende:
Dat de Bee Gees geen StenaLine zingen in dit nummer, maar Stayin' Alive.
Toevallig kwam ik deze fout tegen in een nieuwsbericht:quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat het niet Spijkernisse is, maar Spijkenisse...
quote:Op het eind van de middag werden de prijzen uitgereikt door burgemeester Nuis en zijn Poolse collega burgemeester. Alle ploegen kregen ook een aandenken mee dit was een metalen duikersembleem dit was gemaakt bij Jansen BV. Op de 6de plaats stond Maarsen, 5de Vianen, 4de Spijkernisse, 3de Woerden, 2de Zaanstad 2, op de eerste plaats stond Zaanstad 1.
Ik kon ternauwernood voorkomen dat mijn fout terecht kwam in een informatieve folder voor de gemeente Spijkenisse die ik ontworpen hadquote:Op zondag 13 september 2009 14:42 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Toevallig kwam ik deze fout tegen in een nieuwsbericht:
[..]
net als dat pinguins niet op de noordpool leven maar op de zuidpoolquote:Op dinsdag 15 september 2009 00:43 schreef Mainport het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat tijgers in Azië wonen, en niet in Afrika.
Dat is toch eigenlijk best erg.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:07 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik wist ook helemaal niet dat er nog een toren ingestort was..... Zag het ook gisteravond pas![]()
Ik kwam er vorig jaar pas achter dat ze überhaupt ingestort warenquote:Op dinsdag 15 september 2009 08:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk best erg.
Oh, en ik maar denken dat die Fransen dat zo noemen omdat het erop lijktquote:Op zaterdag 12 september 2009 18:01 schreef mien-moeke het volgende:
Dat Barbapapa frans is voor suikerspin. (Eigenlijk barba a papa.)
quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:57 schreef Nebel het volgende:
Dat de allereerste vestiging van de Febo in de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam was.
Ik hab jarenlang gedacht dat Counting Crows ipvquote:
De grote vraag rest dan nog... wat zijn krenten?quote:Op zaterdag 12 september 2009 18:00 schreef -J-D- het volgende:
Dit topic had ik gemist!
Rozijnen zijn gedroogde druiven!
Eye-opener!
quote:Op woensdag 9 september 2009 22:18 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb jarenlang 'ontroerend goed' gezegd ipv. 'onroerend goed'
Kloppen deze allebei? Ik wil het niet gelovenquote:Op dinsdag 15 september 2009 13:26 schreef Sylver_ het volgende:
Ik kwam er afgelopen week pas achter dat het eigenlijk "toentertijd" is en niet "toendertijd"..
Onroerend goed is goed, dat zijn winkelpanden, huizen en gebouwen en zo.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:15 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
[..]
Kloppen deze allebei? Ik wil het niet geloven
Het is dus toentertijd, maar we zeggen toendertijd. (wist ik ook niet hoor)quote:Toendertijd of toentertijd
Wat is juist: toendertijd of toentertijd?
Alleen toentertijd ('in die tijd, toen') wordt als juist beschouwd. Dit bijwoord bestaat eigenlijk uit de onderdelen toen + te + der + tijd. Te + der is samengesmolten tot ter.
Veel mensen hebben de neiging om toendertijd te schrijven. Dat komt misschien door het bestaan van indertijd, dat 'een poos geleden, vroeger' betekent. Maar ook de uitspraak (vrijwel iedereen zal [toendertijd] zeggen) is mogelijk van invloed.
Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (deel XVII,I, 1960) geeft naast toentertijd de varianten toentertijde, toen ter tijd(e), toen der tijd en toendertijd. Toendertijd komt dus ook al lang voor, maar heeft toch nooit de voorkeur weten te krijgen.
bosbes meer bepaaldquote:Op dinsdag 15 september 2009 17:19 schreef Thijz het volgende:
bedenk me net dat de strip 'Blueberry' eigenlijk 'blauwe bes' betekent...
Precies .. en ik wilde het in een brief zetten, maar ik aangezien iedereen 'toendertijd' zegt (heb het tenminste nog nooit anders gehoord) vond ik het te raar staan om 'toentertijd' te schrijven, dus ik heb het maar vervangen voor "destijds"quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is dus toentertijd, maar we zeggen toendertijd. (wist ik ook niet hoor)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |