En als ze niet aan de regels voldoen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:33 schreef Klaphark het volgende:
Roemenen etc mogen hier gewoon verblijven, dus die worden niet uitgezet.
Aparte keus om hier een voltooid deelwoord te gebruikenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=pm29qqk9_4
Ik vraag me af of dit in Nederland nu ook gebeurd
Speciaal voor de zielige mens onder ons zoals jijquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:57 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Aparte keus om hier een voltooid deelwoord te gebruiken
Jouw beschaving is in elk geval niet goed genoeg om superieur te spellen!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Speciaal voor de zielige mens onder ons zoals jij
Nu weer ontopic
Over 2009 zullen er nog niet veel cijfers zijn, denk ik.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vraag me af of dit in Nederland nu ook gebeurd en of er cijfers zijn van hoeveel ze er in 2009 ook daadwerkelijk gedropt hebben in het thuisland
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:33 schreef Klaphark het volgende:
Roemenen etc mogen hier gewoon verblijven, dus die worden niet uitgezet.
Klopt, maar daar gaat dat artikel niet over. Illegaal verblijf is in Nederland niet starfbaar in tegenstelling tot Belgie en ongeveer de rest vd wereld.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Roemenen kunnen best tot ongewenst vreemdeling worden verklaard en dan is het wenselijk als ze weg worden gestuurd.
België en Duitsland zien je aankomen!quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me dat je ze gewoon ongewenst vreemdeling moet verklaren als ze de papieren niet in orde hebben en de grens over moeten droppen
Kan wel zoals blijkt in Belgie en het gaat natuurlijk om de Roemeense grens slimmerikquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
België en Duitsland zien je aankomen!
Kan trouwens niet: Schengen, jeweetz.
Vind ik ook, maar de overheid vindt van nietquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me dat je ze gewoon ongewenst vreemdeling moet verklaren als ze de papieren niet in orde hebben en de grens over moeten droppen
Heb je daar cijfers of een verklaring voor?quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:23 schreef LXIV het volgende:
Sinds Albayrak is de uitstroom van allochtonen drastisch verminderd. (En de instroom drastisch verhoogd)
Het laatste onderzoek van het CBS, te vinden op hun site.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heb je daar cijfers of een verklaring voor?
Recessie waardoor allochtonen blijven misschien?
Dat valt volgens mij wel mee. Ik sprak laatst iemand die geen verblijfsvergunning heeft. Een Soedanees, die al drie jaar in Utrecht op straat leeft. Hij vertelde me dat hij al menig maal een vergunning heeft proberen te bemachtigen, maar dat ze hem bij het aanmeldkantoor in Schiphol telkens een latere datum geven waarop hij zijn vergunning zal krijgen. Hij zegt een politieke vluchteling te zijn, maar blijkbaar kan hij dat niet overtuigend genoeg aantonen. Waarschijnlijk wil het IND er de handen niet aan branden en hopen ze door de datum telkens uit te stellen dat hij vanzelf weggaat naar een ander Europees land.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Illegalen die opgepakt worden, worden zo goed mogelijk uitgezet, voorzover ik weet.
Goedkope arbeid is goed voor de winst van bedrijven en dat kan weer leiden tot meer werkgelegenheid.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Helaas wel. Eigenlijk gek dat je zelfs met een oplopende werkeloosheid niet actief gaat uitzetten
Dat zal ook vast een rol spelen: ik verdenk de IND al lang van dat soort trucjes. Maar ik vermoed dat Soedanezen ook lastig terug te sturen zijn. Enerzijds omdat de regering een dissident niet graag terug zal nemen (behalve om te martelen of te vermoorden) en anderzijds omdat de IND niet graag beschuldigd wil worden van inhumaan uitzetten. En dan kan de Soedanees natuurlijk ook nog zijn paspoort weggegooid hebben.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:46 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dat valt volgens mij wel mee. Ik sprak laatst iemand die geen verblijfsvergunning heeft. Een Soedanees, die al drie jaar in Utrecht op straat leeft. Hij vertelde me dat hij al menig maal een vergunning heeft proberen te bemachtigen, maar dat ze hem bij het aanmeldkantoor in Schiphol telkens een latere datum geven waarop hij zijn vergunning zal krijgen. Hij zegt een politieke vluchteling te zijn, maar blijkbaar kan hij dat niet overtuigend genoeg aantonen. Waarschijnlijk wil het IND er de handen niet aan branden en hopen ze door de datum telkens uit te stellen dat hij vanzelf weggaat naar een ander Europees land.
Dat kan er zeker mee te maken hebben, al kunnen veel mensen zich voordoen als Soedanees, Iraniër, Somaliër en ik vermoed dat de meesten van hen ook gewoon een vergunning krijgen. Ach ja, het is één geval, maar ik vind het wel typisch.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat zal ook vast een rol spelen: ik verdenk de IND al lang van dat soort trucjes. Maar ik vermoed dat Soedanezen ook lastig terug te sturen zijn. Enerzijds omdat de regering een dissident niet graag terug zal nemen (behalve om te martelen of te vermoorden) en anderzijds omdat de IND niet graag beschuldigd wil worden van inhumaan uitzetten. En dan kan de Soedanees natuurlijk ook nog zijn paspoort weggegooid hebben.
Vrees je voor je baantje jongen? Komen de bananenplukkers er aan?quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Helaas wel. Eigenlijk gek dat je zelfs met een oplopende werkeloosheid niet actief gaat uitzetten
Zoiets kan echt alleen op Fokquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 07:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Vrees je voor je baantje jongen? Komen de bananenplukkers er aan?
Wat? Dat heel Oost Europa erop wacht uitgebuit te worden maar dat een zekere DiegoArmandoMaradona bang is dat illegalen de werkloosheid voort stuwen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zoiets kan echt alleen op Fok
Inderdaad ga ik liever om met mensen met normale verstandelijke vermogensquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Nee, mensen die zich altijd verschuilen achter "persoonlijke aanvallen", dat schiet op.
Ik zou trouwens niet weten waar ik je persoonlijk aanval, maar okee. Jij gaat toch liever nergens op in.
Bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat? Dat heel Oost Europa erop wacht uitgebuit te worden maar dat een zekere DiegoArmandoMaradona bang is dat illegalen de werkloosheid voort stuwen?
Ik denk dat dit wel het meest verwaarloosbare argument is voor de actieve opsporing en uitzetting van illegalen.
Vind ik geblaat en niet interessantquote:
Tsja.... Ik zou zeggen, laat maar eens zien dan. Want tot op heden converseer je als een 7-jarigequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op mensen die normale verstandelijke vermogens hebben en/of beschaafd zijn reageer ik gewoon
Nee, op Schiphol is het aanmeldkantoor van het IND.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:42 schreef Gia het volgende:
Die soedanezen komen hier met een rechtstreekse vlucht van Soedan naar Schiphol?
Dan zouden er weinig asielzoekers zijn, afgezien van een verkapte verstekeling in Rotterdamquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:42 schreef Gia het volgende:
Die soedanezen komen hier met een rechtstreekse vlucht van Soedan naar Schiphol?
En 23000 mensen erbij die illegaal zijn waarschijnlijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:01 schreef Vhiper het volgende:
Uiteraard zet Nederland ook gedwongen uit. De cijfers zijn t/m 2006 op de website van de IND terug te vinden. Voor 2006:
http://www.ind.nl/nl/Imag(...)2006_tcm5-130086.pdf
Zo'n 13.000 mensen zijn in 2006 gedwongen uitgezet. Maarre, dat had je natuurlijk ook zelf kunnen googlen he?
Er zijn ook mensen bij die wél asiel krijgen natuurlijk, die zijn dan niet illegaal meer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En 23000 mensen erbij die illegaal zijn waarschijnlijk
Liever dat ze legaal zijn dan dat ze niet uitgezet worden en ergens illegaal rond zwervenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:24 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen bij die wél asiel krijgen natuurlijk, die zijn dan niet illegaal meer.
Uiteraard schiet het niet op. Mensen ruktzichloos de grens over gooien schiet nooit op. Het lost het probleem namelijk niet op.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En 23000 mensen erbij die illegaal zijn waarschijnlijk
Schiet lekker op zo
Verder mag je ook trots zijn op 13000 uitgezette mensen als er na schatting 200.000 illegalen zijn
Met lekkere vergelijkingen kom je als het gaat om illegalenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:44 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Uiteraard schiet het niet op. Mensen ruktzichloos de grens over gooien schiet nooit op. Het lost het probleem namelijk niet op.
Tenzij je voorstelt Nederland in een soort Noord Korea te veranderen of een "Berlijnse muur" om Nederland te bouwen...
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nu wordt het zaak om de luchtvaartmaatschapijen te verplichten niet meer mensen zonder geldige verblijfspapieren in te checken
Wat heeft hij er nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Met lekkere vergelijkingen kom je als het gaat om illegalen
Lekker discussieren ook zo, wanneer kom je met de Hitler vergelijking?
Oh? Ik heb nog geen muur gezien bij de Europese buitengrenzen. Daar is wel grensbewaking, maar stukken genoeg waar je zo, zonder enige controle naar binnen wandelt. Er zijn natuurlijk ook nog legio mogelijkheden tot smokkel, waar men volop gebruik van maakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder staat er al een soort muur om Europa/Nederland.
Nu wordt het zaak om de luchtvaartmaatschapijen te verplichten niet meer mensen zonder geldige verblijfspapieren in te checken
Bullshit, legale immigratie is onderdeel van onze vrije Westerse samenlevingquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wat heeft hij er nou weer mee te maken?![]()
Er is niets mis met mijn vergelijking. Illegalen heb je in elk westers land, dat hou je simpelweg niet tegen, gezien de vele mogelijkheden de grens over te komen. Alleen als je je grens op een extreme manier dichtgooit, of het leven in je eigen land minder aantrekkelijk maakt dan waar men vandaan komt, voorkom je illegaliteit. Aangezien beide oplossingen in een vrije westerse samenleving niet passen, blijft het dweilen met de kraan open. Het enige wat je kan doen is niet meer dweilen, maar die kraan blijft open. Het is nu eenmaal onderdeel van onze vrije, westerse samenleving.
Hoe komen ze dan in Nederland terecht?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Oh? Ik heb nog geen muur gezien bij de Europese buitengrenzen. Daar is wel grensbewaking, maar stukken genoeg waar je zo, zonder enige controle naar binnen wandelt. Er zijn natuurlijk ook nog legio mogelijkheden tot smokkel, waar men volop gebruik van maakt.
Luchtvaartmaatschappijen krijgen al boetes als ze mensen zonder geldige reisdocumenten toelaten. Verder komt het overgrote deel aan illegalen echt niet per vliegtuig de grens over.
Hoe zie je dat precies voor je dan? Als ik het vliegtuig neem naar Marokko, dan kan ik toch gewoon opgeven dat ik kom voor vakantie? Wat kan de luchtvaartmaatschappij dan nog zeggen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Probeer het eens met woorden, misschien wordt je dan serieus genomen
Geen visum en/of geen paspoort, geen ticket. Is echt niet zo moeilijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:16 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Hoe zie je dat precies voor je dan? Als ik het vliegtuig neem naar Marokko, dan kan ik toch gewoon opgeven dat ik kom voor vakantie? Wat kan de luchtvaartmaatschappij dan nog zeggen?
Exactly.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:06 schreef Vhiper het volgende:
Het is nu eenmaal onderdeel van onze vrije, westerse samenleving.
Legalen zijn dat inderdaad.quote:
Dat wordt toch al gedaan? Ik bedoel, als ik een paspoort en een visum heb, maar asiel ga zoeken in een land, zeg Zweden, dan kan de luchtvaartmaatschappij toch niet controleren of ik voor vakantie kom of voor immigratie?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen visum en/of geen paspoort, geen ticket. Is echt niet zo moeilijk
Of denk jij dat je zonder paspoort wel Marokko binnenkomt
Ja, dus neem je een reisvisum.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet een visum hebben
Geweldig, die oneliners die nergens op slaanquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bullshit, legale immigratie is onderdeel van onze vrije Westerse samenleving
Kan je dat niet zelf verzinnen?quote:Maar vertel eens op welke manier een niet EU buitenlander uit een crisisgebied in Nederland kan komen?
Ja hoor, makkelijk, gewoon naar Gibraltar gaan, daar een vlot bouwen en varen maar. Kan je gelijk zwaaien naar de horden Afrikanen die de andere kant op varenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen visum en/of geen paspoort, geen ticket. Is echt niet zo moeilijk
Of denk jij dat je zonder paspoort wel Marokko binnenkomt
Hoeveel illegalen neemt Gibraltar per jaar op?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja hoor, makkelijk, gewoon naar Gibraltar gaan, daar een vlot bouwen en varen maar. Kan je gelijk zwaaien naar de horden Afrikanen die de andere kant op varen
Zeg het eens. Ik kan me voorstellen dat de Spaanse regering benieuwd is naar je onderzoek. Hoe wou jij niet-geregistreerde mensen gaan tellen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel illegalen neemt Gibraltar per jaar op?
Ik weet het antwoord al
Nee, maar ze gaan van daar wel naar Spanje, Dr. Watsonquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gibraltar is geen Spanje Sherlock
Sherlock in de bochtquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:34 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Nee, maar ze gaan van daar wel naar Spanje, Dr. Watson
Geen idee, ik heb het niet over Europaquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:33 schreef lightbearer het volgende:
Of denk je serieus dat alle illegalen hier in Europa netjes in asielzoekerscentra zitten?
Okay, wat hebben we vandaag nou geleerd? Dat uitzetten niet zo makkelijk is als het klinkt, dat het niet altijd even duidelijk is wanneer mensen wel of niet recht hebben op een verblijfsvergunning en dat immigratie en illegaliteit verschijnselen zijn die het gevolg zijn van de ideale omstandigheden hier?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Sherlock in de bocht
Volgens mij leidt je aan waanideeenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:46 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Okay, wat hebben we vandaag nou geleerd? Dat uitzetten niet zo makkelijk is als het klinkt, dat het niet altijd even duidelijk is wanneer mensen wel of niet recht hebben op een verblijfsvergunning en dat immigratie en illegaliteit verschijnselen zijn die het gevolg zijn van de ideale omstandigheden hier?
U vermijdt de inhoud, meneer Maradona.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Volgens mij leidt je aan waanideeen
Nee hoor, maar aangezien je posting lijkt me die conclusie rechtvaardigquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:48 schreef lightbearer het volgende:
[..]
U vermijdt de inhoud, meneer Maradona.
Nou, leg het me eens uit dan: wat maakt iemand tot een legale immigrant?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee hoor, maar aangezien je posting lijkt me die conclusie rechtvaardig
Het is heel makkelijk, of je bent legaal of je bent illegaal en als je het 2e bent moet je retour afzender
Je redeneert in een cirkel. Wanneer zijn die in orde? Wanneer zou iemand recht moeten hebben op een legale status?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
iemand die zijn verblijfspapieren in orde heeft
Het enige wat jij zegt is dat je een papiertje dient te hebben waarop staat dat je legaal bent. Ik vraag je in welk geval iemand zo'n papiertje zou moeten krijgen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je een tijdelijke of een permanente verblijfsstatus hebt die geldig is
Dat jij het niet snapt is verder niet mijn probleem
Dat minieme , miniscule , onder de noemer Deluxe geplaatste bericht vind jij genoeg om een topic te starten?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vraag me af of dit in Nederland nu ook gebeurd en of er cijfers zijn van hoeveel ze er in 2009 ook daadwerkelijk gedropt hebben in het thuisland
Ik vind het pas een probleem als jij het wel vat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:23 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat minieme , miniscule , onder de noemer Deluxe geplaatste bericht vind jij genoeg om een topic te starten?
Zelfs even quoten vond je niet nodig ?
Ik vat dit niet helemaal. Sorry.
Ik zei sorry , ik vat het echt niet , je hoeft niet meteen op je staart te gaan staan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik vind het pas een probleem als jij het wel vat.
Nu mag je weer verder naar ONZ
Je begint met 4 Bulgaren en een Roemeen in België en nou heb je het opeens over een overtocht en mensen die een partner nodig hebben?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor die Belgie route hebben ze wel een partner nodig, klein detail maar das voor Maartena geen probleem
Ik wens ze overigens veel succes met het sparen voor de overtocht en met de daadwerkelijk overtocht, ze zullen het nodig hebben
Zie je toch?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je begint met 4 Bulgaren en een Roemeen in België en nou heb je het opeens over een overtocht en mensen die een partner nodig hebben?
Ik bedoel daarmee te zeggen dat ze toch asiel horen aan te vragen in het eerste land waar ze komen? Dat kán toch niet Nederland zijn. M.a.w. Nederland zou al die asielaanvragen gewoon af kunnen wijzen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan zouden er weinig asielzoekers zijn, afgezien van een verkapte verstekeling in Rotterdam
Ik ben het met je eens, spelers die over de lucht komen of over land moet je gewoon weigeren en over de zee komen er niet veelquote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee te zeggen dat ze toch asiel horen aan te vragen in het eerste land waar ze komen? Dat kán toch niet Nederland zijn. M.a.w. Nederland zou al die asielaanvragen gewoon af kunnen wijzen.
Is dat wettelijk mogelijk om asielaanvragen meteen af te wijzen , zelfs zonder er naar te kijken?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee te zeggen dat ze toch asiel horen aan te vragen in het eerste land waar ze komen? Dat kán toch niet Nederland zijn. M.a.w. Nederland zou al die asielaanvragen gewoon af kunnen wijzen.
Het is toch gewoon de wet, dacht ik. Asiel aanvragen in het eerste land waar je aankomt. Is dat Spanje? Dan vraag je daar asiel aan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:17 schreef kitao het volgende:
[..]
Is dat wettelijk mogelijk om asielaanvragen meteen af te wijzen , zelfs zonder er naar te kijken?
Het lijkt erop dat inhumane , zelfzuchtige , niet verder bij name genoemde , onder de zoden werkende personen hier voorstander van zijn , maar is het ook werkelijk mogelijk , ook in EU verband ?
Gewoon zorgen dat ze het land niet in komen, hoef je ze ook niet af te wijzenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:17 schreef kitao het volgende:
[..]
Is dat wettelijk mogelijk om asielaanvragen meteen af te wijzen , zelfs zonder er naar te kijken?
Het lijkt erop dat inhumane , zelfzuchtige , niet verder bij name genoemde , onder de zoden werkende personen hier voorstander van zijn , maar is het ook werkelijk mogelijk , ook in EU verband ?
Dat is een statement of uitdrukking zoals 'vol is vol' , zoals Pimmetje die uitte; geen antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon zorgen dat ze het land niet in komen, hoef je ze ook niet af te wijzen
Goedkope arbeid is slecht voor investeringen in efficiëntie en innovatie.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:50 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Goedkope arbeid is goed voor de winst van bedrijven en dat kan weer leiden tot meer werkgelegenheid.
quote:Necessity, who is the mother of invention.
Plato, The Republic
Greek author & philosopher in Athens (427 BC - 347 BC)
Wel dus, maar ben je nu al weer beuquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:29 schreef kitao het volgende:
geen antwoord op mijn vraag.
Maar waaromquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is toch gewoon de wet, dacht ik. Asiel aanvragen in het eerste land waar je aankomt. Is dat Spanje? Dan vraag je daar asiel aan.
Nederland wordt maar al te vaak aangezien voor luilekkerland en van dat imago moeten we af.
quote:kán dat dan niet Nederland zijn ?
Dat is toch al eerder aangegeven in dit topic ?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kan je uit een crisisgebied in Nederland komen zonder in een ander land te komen?
Welke crisislanden zijn grenslanden van de EU?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:41 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat is toch al eerder aangegeven in dit topic ?
Je steekt ergens de EU-grens over , reist een aantal landen door en in het land van keuze vraag je asiel aan bij de authoriteiten.
En misschien dat Spanje en Italie ook een aantal terechte asielaanvragen doorverwijst naar bv NL , anders zouden zij alleen voor de instroom moeten opdraaien.
Maar ik weet daar de regels niet precies van, vandaar mijn vorige vraag.
Eerst schrijf je dit :quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke crisislanden zijn grenslanden van de EU?
Dan vraag je aan mij welke crisislanden dat zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kan je uit een crisisgebied in Nederland komen zonder in een ander land te komen?
Je kan alleen via de zee rechtstreeks in Nederland komen mits je land aan zee ligt en je verstekeling bent op een rechtstreekse lijn, die er bijna niet zijnquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:57 schreef kitao het volgende:
[..]
Eerst schrijf je dit :
[..]
Dan vraag je aan mij welke crisislanden dat zijn.
Ik heb geen zin in maffe spelletjes.
Maak jij maar duidelijk wat je bedoelt.
Dat is ook zo , maar als een Chinees bij Griekenland de EU-grens overglipt en pas ongedetecteerd aangekomen in NL een asielaanvraag indient , wat dan ?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan alleen via de zee rechtstreeks in Nederland komen mits je land aan zee ligt en je verstekeling bent op een rechtstreekse lijn, die er bijna niet zijn
Via mensensmokkelaars in containers bijv.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe komt hij van China in Griekenland?
Weer een statement , ben jij Bush of zo?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus moet Griekenland ze opnemen.
Jaquote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:15 schreef kitao het volgende:
[..]
Weer een statement , ben jij Bush of zo?
Denk je echt dat Griekenland luistert naar jouw wil is bevel ?
Asielzoekers moeten asiel aanvragen in het eerste dat ze aandoen dat veilig is.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:15 schreef kitao het volgende:
[..]
Weer een statement , ben jij Bush of zo?
Denk je echt dat Griekenland luistert naar jouw wil is bevel ?
Natuurlijk is het vrij eenvoudig om dit te omzeilen. Lang niet alle luchthavens hebben zo'n controle als Schiphol en de IND moet bewijzen dat je via een ander land bent binnengekomen.quote:Bij een asielaanvraag wordt dus altijd onderzocht of Nederland of een ander land verantwoordelijk is voor de behandeling ervan. In de volgende gevallen is een ander land verantwoordelijk:de partner en/of een kind van de asielzoeker is erkend vluchteling in een ander land de asielzoeker heeft een visum voor een ander land de asielzoeker is via een ander land de Europese Unie binnengekomen de asielzoeker heeft in een ander land al eerder een asielaanvraag ingediend
Als een ander land verantwoordelijk is, verzoekt de IND dat land om de behandeling over te nemen. De IND geeft dan geen inhoudelijk oordeel over de aanvraag. Zodra een ander land laat weten de behandeling over te nemen, reist de asielzoeker daar binnen zes maanden naartoe.
Duidelijk antwoord , de EU is dus minder voor gelijke verdeling van lasten en voordelen als ik dacht.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:13 schreef DiRadical het volgende:
Asielzoekers moeten asiel aanvragen in het eerste dat ze aandoen dat veilig is.
Eerst half Europa doorreizen om in Nederland een asiel aanvraag in te dienen is per definitie een afwijzing.
Ik heb nooit begrepen waarom er een aanmeld centrum in Ter Apel is.
Komen die mensen via de Eemshaven binnen?
Of steken ze de grens over uit het (zeer veilige) Duitsland om hier asiel aan te vragen.
Terwijl volgens de site van de IND geldt dat:
Natuurlijk is het vrij eenvoudig om dit te omzeilen. Lang niet alle luchthavens hebben zo'n controle als Schiphol en de IND moet bewijzen dat je via een ander land bent binnengekomen.
Dat is de snelle methode. Maar blijkbaar kun je ook wat langer in Spanje blijven rondhangen, en dan word je opeens met een massaal generaal pardon gelegaliseerd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor die Belgie route hebben ze wel een partner nodig, klein detail maar das voor Maartena geen probleem
Ik wens ze overigens veel succes met het sparen voor de overtocht en met de daadwerkelijk overtocht, ze zullen het nodig hebben
Zo eenvoudig is het natuurlijk niet. Een illegaal heeft een eindbestemming, en als dat Nederland is, dan-of-wel niet VIA Griekenland, dan zal ie uiteindelijk gewoon in Nederland terecht komen, TENZIJ hij onderweg opgepakt wordt. En dan mag ie afhankelijk van de lokale wetten OF weer terug op een vliegtuig..... OF in dat land vindt men toevallig mensen afkomstig uit dat land wat zieliger, en mag ie in een asielzoekerscentrum verblijven.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja
Toch raar dat Nederland dan nog zoveel offiële asielzoekers krijgt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:13 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Asielzoekers moeten asiel aanvragen in het eerste dat ze aandoen dat veilig is.
Eerst half Europa doorreizen om in Nederland een asiel aanvraag in te dienen is per definitie een afwijzing.
Ik heb nooit begrepen waarom er een aanmeld centrum in Ter Apel is.
Komen die mensen via de Eemshaven binnen?
Of steken ze de grens over uit het (zeer veilige) Duitsland om hier asiel aan te vragen.
Terwijl volgens de site van de IND geldt dat:
[..]
Natuurlijk is het vrij eenvoudig om dit te omzeilen. Lang niet alle luchthavens hebben zo'n controle als Schiphol en de IND moet bewijzen dat je via een ander land bent binnengekomen.
Als je een buitengrenst hebt heb je die gewoon te beschermen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Zo eenvoudig is het natuurlijk niet. Een illegaal heeft een eindbestemming, en als dat Nederland is, dan-of-wel niet VIA Griekenland, dan zal ie uiteindelijk gewoon in Nederland terecht komen, TENZIJ hij onderweg opgepakt wordt. En dan mag ie afhankelijk van de lokale wetten OF weer terug op een vliegtuig..... OF in dat land vindt men toevallig mensen afkomstig uit dat land wat zieliger, en mag ie in een asielzoekerscentrum verblijven.
Het verplichten van "het land waar ie binnenkwam neemt em maar op" wetgevingen kunnen nog wel eens negatief uitpakken voor Nederland trouwens..... via Rotterdam komen namelijk duizenden illegalen binnen die een ander EU land als eindbestemming hebben.
Nee, ze moeten uit de EU gegooid worden. Het zou een slechte zaak zijn als landen aan de buitengrens van de EU dit soort nadelen ondervinden van slap beleid van andere EU-landen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus moet Griekenland ze opnemen, Nederland neemt de verstekelingen die in Rotterdam aankomen op
Hoe komt de rest van de illegalen en asielzoekers in Nederland?
Eigenlijk houdt het dus het volgende inquote:Op maandag 24 augustus 2009 21:52 schreef Halcon het volgende:
http://www.ind.nl/nl/inbe(...)wat_betekent_dat.asp
Ik vraag je niet naar de regels, ik vraag je wat jij denkt dat rechtvaardig is.quote:
Als je voldoet aan de eisen die IND stelt, zo niet dan ben je illegaal en moet je uitgezet wordenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:18 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Ik vraag je niet naar de regels, ik vraag je wat jij denkt dat rechtvaardig is.
Tja, het probleem van illegalen in Europa is dat ze zodra ze in de EU zijn, zich ontdoen van alle mogelijke identiteitspapieren, waardoor het een stuk moeilijker - maar niet onmogelijk (taal etc) - om precies na te gaan waar ze nu vandaan kwamen. Bovendien hebben ze geen reispapieren meer op dat moment. Nu kan de EU wel vluchten gaan sponsoren naar Ghana zodat ze Marokko en Mauritanië - waar ze waarschijnlijk gewoon met de trein doorheen zijn gereisd om vervolgens op de boot naar Spanje te gaan - maar dat gaat ook klauwen vol met geld kosten. Er komen dagelijks zo'n 5000 illegalen de VS binnen, en van de EU kan ik zo snel geen cijfers vinden..... maar ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat dit minstens de helft is, dus zeg 2500.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:53 schreef Halcon het volgende:
Nee, ze moeten uit de EU gegooid worden. Het zou een slechte zaak zijn als landen aan de buitengrens van de EU dit soort nadelen ondervinden van slap beleid van andere EU-landen.
Als NL weer wat van die figuren legaliseert, spoelen er duizenden extra aan op Malta. Het zou niet eerlijk zijn als een klein land als Malta al die gelukszoekers moet opnemen.
Tuurlijk wel, IND is er verantwoordelijk voor en stelt de eisen. Aan die eisen heb je te voldoen als je legaal wil zijnquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:12 schreef lightbearer het volgende:
Ik vraag je om een definitie van legaliteit. Wat jij zegt komt neer op: legaliteit is wanneer het IND dat zegt. Dat is toch geen antwoord?
Dat begrijp ik, maar je begrijpt hopelijk wel dat die eisen a. een afspraak betreffen en b. ergens door gerechtvaardigd worden?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, IND is er verantwoordelijk voor en stelt de eisen. Aan die eisen heb je te voldoen als je legaal wil zijn
http://www.ravagedigitaal(...)26/nws.php~mainFramequote:ROTTERDAM, 25 AUG 09 – Zaterdagnacht is de bouwkeet van het consortium dat bezig is een nieuw detentiecentrum voor asielzoekers te bouwen op Rotterdam Airport in vlammen opgegaan. De actiegroep 'Anarchist Fire' heeft de aanslag op internet geclaimd.
De Rotterdamse brandweer kreeg zaterdagnacht rond 5.54 uur een melding binnen dat een gebouw gesitueerd aan de Fairoaksbaan op het vliegveld Rotterdam Airport in brand zou staan. Het ging hierbij om de bouwkeet voor het er naast gelegen nieuw te bouwen detentiecentrum. De bouwkeet ging volledig in vlammen op.
De brand zou zijn veroorzaakt door brandbommen die door de ramen werden gegooid, zo blijkt uit een op internet circulerende claimbrief. 'Bedrijven die betrokken zijn bij de planning, het ontwerp, de bouw en exploitatie van dit detentiecentrum maken winst over de ruggen van mensen die er worden opgesloten om gedeporteerd te worden', meldt de actiegroep 'Anarchist Fire'. (anarchistisch vuur)
De sabotageactie zou zijn uitgevoerd om 'de bouw van Fort Europa een halt toe te roepen. Het is zeker niet de laatste poging om de muren en omheiningen neer te halen', stellen de tegenstanders van het 'repressieve vluchtelingenbeleid'. Het tijdstip van de aanslag loopt parallel aan de start van een 'No Border' actiekamp op het Griekse eiland Lesvos.
Op het terrein van Rotterdam Airport realiseert de Dienst Justitiële Inrichtingen van het ministerie van Justitie een nieuw detentiecentrum. De huidige - tijdelijke - locatie die plaats biedt aan 212 gedetineerden zal worden vervangen door een nieuw centrum met 320 cellen, dat plaats kan bieden aan maximaal 576 gedetineerden.
De afgelopen jaren hebben actiegroepen die zich verzetten tegen de opsluiting van asielzoekers uiteenlopende acties gevoerd tegen de komst van het detentiecentrum. Er is een speciale actiesite gelanceerd waarop uitvoerige informatie te lezen is, onder meer gericht tegen het bouwconsortium bestaande uit Ballast Nedam, Strukton, EGM architecten, ISS Facility Services en Smits van Burgst.
Er zal wel wat mis met me zijn, maar waarom voel ik diep van binnen toch zo'n sympathie voor een groep als "Anarchist Fire"?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 02:00 schreef kitao het volgende:
[..]
http://www.ravagedigitaal(...)26/nws.php~mainFrame
Oeps , wat een rotstreek zeg.
Jij hebt liever dat ze zonder kans op een proces direct op het vliegtuig worden gezet?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:25 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Er zal wel wat mis met me zijn, maar waarom voel ik diep van binnen toch zo'n sympathie voor een groep als "Anarchist Fire"?
Alleen een specialist in de werking van het brein zal dit wellicht voor jou kunnen beantwoorden ; mij lukt het niet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:25 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Er zal wel wat mis met me zijn, maar waarom voel ik diep van binnen toch zo'n sympathie voor een groep als "Anarchist Fire"?
Ach, het zijn gewoon mensen, weet je.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat ze zonder kans op een proces direct op het vliegtuig worden gezet?
Of nee, gewoon los laten lopen in afwachting van...., zodat ze kunnen onderduiken en niet meer gevonden worden. En dan na 6 jaar gaan zeuren dat ze 'toch al zo lang in Nederland zijn en men het niet kan maken ze nu nog uit te zetten!'
In Nederland door de volksvertegenwoordiging.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:27 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar je begrijpt hopelijk wel dat die eisen a. een afspraak betreffen en b. ergens door gerechtvaardigd worden?
Ja, en die moeten zich net als alle andere mensen ook gewoon aan de wet houden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:36 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Ach, het zijn gewoon mensen, weet je.
Heeft Belgie ze toegelaten?quote:Op vrijdag 4 september 2009 06:37 schreef bendk het volgende:
Hier in Denemarken zat een groep van plm 50 Irakezen in een kerk sinds 1 jaar. Ze kregen geen vergunning om hier te blijven, er is geen gevaar om terug te gaan naar Irak, aldus een gehouden onderzoek ter plekke.
Vorige week is per vliegtuig een grote groep afgevoerd naar België, de rest is 'ergens'. Hier wordt in ieder geval opgetreden.
Ik denk dat die grote groep binnenkort wel naar nederland zal komen, gratis huis en gratis geld...
Ja, de betreffende belgische meneer was reuze trots daarop...quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heeft Belgie ze toegelaten?
Natuurlijk wel, anders worden ze toch allemaal zanger lichte muziek bij het UWVquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:45 schreef Klaphark het volgende:
Asiel aanvragen kan maar in 1 Schengenland, als ze dat dus hier proberen gaan ze weer terug naar Denemarken of Belgie. Of ze gaan de illegaliteit in![]()
Maar een gratis huis/geld krijgen ze in Nederland voorlopig niet.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denemarken Denemarken dus
Wat begrijp je niet?quote:
Dat er nu iets anders staat dan 10 mins geledenquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet?
Een illegaal die zich inschrijft bij het UWVquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:02 schreef bendk het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, anders worden ze toch allemaal zanger lichte muziek bij het UWV
Daar zorgt de sociale sosjale advocatuur wel voor, het is immers interessante handel voor ze...duurt wel een jaar of 10, dat zijn mooie opzetten nietwaar. Overigens krijgen ze toch weer een generaal pardon van de dan leidende turks/nederlandse minister presidentquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:46 schreef Shaman het volgende:
[..]
Een illegaal die zich inschrijft bij het UWV
Onzin. een illegaal heeft al een asielprocedure doorlopen en kan niet opnieuw asiel aanvragen. Dus zich ook niet inschrijven bij het UWV.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:49 schreef bendk het volgende:
[..]
Daar zorgt de sociale sosjale advocatuur wel voor, het is immers interessante handel voor ze...duurt wel een jaar of 10, dat zijn mooie opzetten nietwaar. Overigens krijgen ze toch weer een generaal pardon van de dan leidende turks/nederlandse minister president
Bronquote:Immigranten verlaten Spanje voor 10.000 euro
MADRID - Ongeveer tienduizend werkloze immigranten zijn vanuit Spanje naar hun thuisland teruggekeerd in ruil voor een compensatiebedrag. Dat meldde minister van Arbeid Celestino Corbacho maandag in een interview met het radiostation Onda Cero.
© ANPVolgens Spaanse media kregen de immigranten gemiddeld ongeveer 10.000 euro voor hun enkeltje huiswaarts. Als tegenprestatie beloofden zij de komende drie jaar niet terug te keren naar Spanje.
De regering van Spanje dacht in november vorig jaar, toen de regeling van kracht werd, dat circa honderdduizend mensen ervoor in aanmerking kwamen en dat 15 tot 20 procent belangstelling zou tonen.
Instrument
''Dit programma moet niet worden gezien als een manier om immigranten uit te zetten, maar eerder als een instrument dat ze kunnen gebruiken om naar huis te gaan'', aldus Corbacho.
De Spaanse regering hoopte dat de regeling de druk op de arbeidsmarkt zou verlichten. Op dit moment verkeert de economie van Spanje in een zware crisis en staat bijna een op vijf Spanjaarden te boek als werkloos.
In de meeste landen is illegaal verblijf om praktische redenen niet strafbaar.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:45 schreef Klaphark het volgende:
Illegaal verblijf is in Nederland niet starfbaar in tegenstelling tot Belgie en ongeveer de rest vd wereld.
Geld hebben ze niet en als je ze gevangenisstraf geeft blijven ze juist langer.quote:Op maandag 7 september 2009 22:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat zijn de practische redenen?
Waar een wil is een weg:quote:Op maandag 7 september 2009 22:20 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
In de meeste landen is illegaal verblijf om praktische redenen niet strafbaar.
Mooi volwaardig EU-land , kan dus in NL ook, als men het zou willenquote:In Italië is een omstreden wet aangenomen die illegaliteit strafbaar stelt. Mensen zonder verblijfsdocumenten kunnen daardoor worden vastgezet. De wet stimuleert ook tot het aangeven van illegale immigranten.
Dan kost dat geld.quote:Op maandag 7 september 2009 22:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als je ze vast zet wat gebeurt er dan?
Wat kost geld?quote:
Dus zet je ze uitquote:Op maandag 7 september 2009 22:26 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Geld hebben ze niet en als je ze gevangenisstraf geeft blijven ze juist langer.
Je kunt ze dus hooguit uitzetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |