abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72018661
Nieuw systeem voor volgend jaar: Men moet wel nog de blauwe bakken inkassen, maar niet meer sorteren. De rode-bakken-post moet er gewoon achter gedaan worden, en dan onder het lopen moet je dus gaan sorteren, met als gevolg dat waars. de helft v/d post weer in de brievenbus belandt, omdat je weer een km. terug moet gaan lopen voor één klein briefje.

Die lui zijn GEK.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_72019001
Ik mag toch hopen dat ze dat niet menen dat is gewoon niet te doen.

Overigens was het hier vandaag nogal druk, kampioen, veronica en ook nog HAH.... Heel wat meer post dan dinsdag
pi_72019301
Vandaag geen HAH, maar doordat elk huis 2 keer de kampioen kreeg was er toch ontzettend veel. Ook leek het alsof ik vandaag elke televisiegids voorbij heb zien komen en ook nog een tijdschrift dat bij de meeste mensen door te bus mocht. Uiteindelijk heb ik 4 steunpunttassen moeten maken in plaats van de gebruikelijke 2 en alsnog puilde elke tas behoorlijk uit. Ik heb ook een uur langer gedaan over het sorteren dan gebruikelijk. Ongelofelijk hoeveel post er was.

Gelukkig valt het wegbrengen dan wel weer mee. Al was het op sommige plekken door gebrek aan wind toch enorm warm.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_72020022
Ah hier zijn jullie dus gebleven Halfjaar contract als pakketbezorger in de wacht gesleept
pi_72020368
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:16 schreef Karammel het volgende:
Vandaag geen HAH, maar doordat elk huis 2 keer de kampioen kreeg was er toch ontzettend veel. Ook leek het alsof ik vandaag elke televisiegids voorbij heb zien komen en ook nog een tijdschrift dat bij de meeste mensen door te bus mocht. Uiteindelijk heb ik 4 steunpunttassen moeten maken in plaats van de gebruikelijke 2 en alsnog puilde elke tas behoorlijk uit. Ik heb ook een uur langer gedaan over het sorteren dan gebruikelijk. Ongelofelijk hoeveel post er was.

Gelukkig valt het wegbrengen dan wel weer mee. Al was het op sommige plekken door gebrek aan wind toch enorm warm.
Precies hetzelfde verhaal hier dus, maar dan mét de HAH.

Wind heb ik hier helemaal niet gevoeld
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:07:08 #56
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_72020814
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:52 schreef MissSpooky het volgende:
Nieuw systeem voor volgend jaar: Men moet wel nog de blauwe bakken inkassen, maar niet meer sorteren. De rode-bakken-post moet er gewoon achter gedaan worden, en dan onder het lopen moet je dus gaan sorteren, met als gevolg dat waars. de helft v/d post weer in de brievenbus belandt, omdat je weer een km. terug moet gaan lopen voor één klein briefje.

Die lui zijn GEK.
En uiteraard worden de looptijden niet verruimd, maar de sorteertijden wel verkort? Wat ben ik blij dat ik bij die klotetoko weg ben zeg, het is een belachelijk idee. Alles voor meer 'efficiency', altijd maar ten koste van de postbodes...
pi_72020988
quote:

Die lui zijn GEK.
Ik heb zelf jaren terug al gekscherend geroepen dat dat vast de volgende besparingsmaatregel zou zijn, sorteren tijdens het lopen. Ik mag lijden dat het een grap is, anders is dit wel een heel duidelijk geval van "truth is stranger than fiction".

Dus dan moet je lopend gaan sorteren? Wat een onzin! En dan ook nog met 3 hah los achter de hand, zeker. Met de huidige kasten heb je ongeveer 15 afgiftepunten per vak, met als resultaat dat je straks een bundel hebt voor 15 adressen, met de HSM-post wel op volgorde, maar de dikke post compleet door elkaar heen? Een wijk van 1,5 uur lopen duurt dan minstens 2,5 uur dus dat kunnen ze binnen nooit goed maken in besparing. Mocht deze onzin ook hier worden doorgevoerd dan rij ik wel eerst naar huis met mijn wijk, en ga ik het aan de keukentafel alsnog er tussen zetten.

Als ze toch op die toer gaan kunnen ze net zo goed de rode en blauwe bakken ongesorteerd naar de postbezorgers brengen, mogen de postbezorgers het zelf in hun eigen tijd sorteren en is op de bestelkantoren na de VOS het sorteerproces voorbij.

Laat me raden: Dit idee is natuurlijk uitgebreid getest in een pilot en dat was een enorm succes.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_72021587
Als ze dit serieus doorvoeren ben ik weg.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:38:17 #59
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_72021967
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Laat me raden: Dit idee is natuurlijk uitgebreid getest in een pilot en dat was een enorm succes.
Dat zeggen ze er ook altijd bij hè.

Zeker in de meest ideale omstandigheden, zonder HAH, bol.com pakjes, etc.
pi_72023535
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:38 schreef Horloge het volgende:

[..]

Dat zeggen ze er ook altijd bij hè.

Zeker in de meest ideale omstandigheden, zonder HAH, bol.com pakjes, etc.
Jaren geleden hoorde ik een soortgelijk verhaal, maar dan werd het plaatwerk tenminste nog op volgorde gezet, zij het niet tussen de HSM post. Als het nu zo zou zijn dat er meestal veel HSM-post maar weinig plaatwerk was, dan is het misschien nog te doen (zonder hah), maar juist die HSM-post, die wordt steeds minder vergeleken met vroeger, terwijl plaatwerk (vooral tijdschriften) en met name hah juist meer wordt.

Ik geef het plan weinig kans van slagen, omdat ze hiermee niet zozeer de postbode duperen (die toch steeds minder op straat komt, maar steeds meer moet voorbereiden), maar juist de postbezorgers, de groep werknemers die ze juist wel willen behouden.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_72023842
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik wil wel is weten welke postbodes die pilots lopen. Die moeten wel hartstikke gek zijn
pi_72025123
quote:

Die lui zijn GEK.
Dan ben ik echt héél snel weg als dat gebeurt.
pi_72025192
tvp
pi_72025957
quote:

Die lui zijn GEK.
Dat gaat nooit gebeuren hoor.
Noot noot.
pi_72030065
Lijkt me gelul...hoe kom je aan dit verhaal??
pi_72031316
Van collega's, de planner enzo. Er zouden ook binnenkort al wat test-wijken komen..
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2009 @ 10:59:23 #67
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_72033650
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik wil wel is weten welke postbodes die pilots lopen. Die moeten wel hartstikke gek zijn
Ik heb een paar weken meegedraaid op een pilot-vestiging waar 'het nieuwe werken' warmee we nu werken werd getest. Geen enkele postbode was positief. Alleen de VBG-Manager en de teamcoaches waren razend enthousiast... Dus ik denk niet dat je de postbodes zelf de schuld moet geven
pi_72033791
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:59 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Ik heb een paar weken meegedraaid op een pilot-vestiging waar 'het nieuwe werken' warmee we nu werken werd getest. Geen enkele postbode was positief. Alleen de VBG-Manager en de teamcoaches waren razend enthousiast... Dus ik denk niet dat je de postbodes zelf de schuld moet geven
Met andere woorden: die hele pilots zijn dus gewoon onzin en enkel gebasseerd op de "ervaring" van het management, die er verder eigenlijk niks mee van doen hebben.
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2009 @ 11:34:14 #69
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_72034636
Laat ik het zo zeggen, ik had niet echt de indruk dat de mening van de mensen die er direct mee te maken hebben er toe deed
pi_72035283
De management moet zelf eens een keer de post sorteren en bezorgen. Dan piepen ze wel anders.

Dat lopend sorteren is trouwens wel erg inefficiënt. Wat is nou gemakkelijker om van te voren even te sorteren en bij bezorgen meteen erin te mikken . Ik zie het al voor me als de kerstperiode ingaat ->
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:25:12 #71
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_72036116
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:31 schreef kidkash19 het volgende:
Nee, ik heb hem die vrijdag persoonlijk gesproken (om 19:15 trouwens) en hij nam het pakket weer mee. Verder niks gehoord of gehad. Maandag lag er in ieder geval geen briefje in de bus en gisteren ook niet en ben op beide dagen tot minstens half 8 thuis geweest, nou kan ik begrijpen dat het misschien druk is maar ik hoop toch wel dat het zsm binnenkomt
OPGELOST....Kut TNT!! (althans die bezorger dan)

Blijkbaar was hij donderdag ook al geweest, niemand thuis en geen briefje achtergelaten. Vrijdag dus langsgeweest, niet genoeg geld op zak waarna hij vertelde de volgende x langs te komen. Na mn tracking nummer te hebben nagevraagd bij de verkoper, dit doorgegeven aan de TNT klantenservice konden ze mij vertellen dat het pakje al sinds maandag bij het postkantoor ligt.... Goed bezig!
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_72039521
Wie moest er vandaag werken? Het is echt niet uit te houden buiten
pi_72040816
Ik heb vandaag op de auto gezeten voor het nabrengen van tassen.
Best pittig aangezien er wel wat post was o.a. een mailing van rwe..
Dus volle tassen sjouwen en erna nog een half wijkje met 2-en weg gebracht.
Toen de auto uit gedreven en naar huis
pi_72042818
Pff, vandaag de warmste dag die ik bij de post heb meegemaakt. Was geen pretje, want de kampioen zat erbij vandaag. Heel rustig aan gelopen en na elke bundel een paar slokken water, dan was het wel uit te houden. Zal morgen wel een hele verademing zijn

Volgende week hier trouwens di t/m za HAH, die Mexicaanse griep-folder op donderdag.
pi_72043828
Ik ben kapot man. Niet uit te houden vandaag, ik liep dan ook op een tempo van niet veel km per uur. xD Maar had gelukkig maar een kleine wijk.
pi_72043845
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:49 schreef Ohrpolster. het volgende:
...

Heel rustig aan gelopen en na elke bundel een paar slokken water, dan was het wel uit te houden.

...
Je weet dat er in de zomerperiode 10% van de geplande bezorg tijd af gaat ( iets met weinig post enzo )
pi_72044080
Stapels post, mailingen en magazines + HAH met dit weer, ik ging echt kapot.

2 volle tassen + 2 nabreng in een wijk waar je dus steeds pad op, pad af moet bij grote huizen. Ik kreeg nog wel een blikje ijsthee van de postbode+ en een appel van de groenteboer
deal with it
pi_72044674
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 16:18 schreef greatchampion het volgende:

[..]

Je weet dat er in de zomerperiode 10% van de geplande bezorg tijd af gaat ( iets met weinig post enzo )
Ik ga me niet lopen haasten om binnen die tijd te blijven, zeker niet met dit weer...maargoed, ik ben wel binnen de tijd gebleven, ik neem nog steeds grote stappen, alleen iets minder snel
  donderdag 20 augustus 2009 @ 19:43:46 #79
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72050670
Pff, ik reed met me fietsje langs een bezine pomp daar stond 38 graden aangegeven.. Was veeeeeeelste warm.
pi_72052241
Er viel tegen deze hitte niet op te drinken. TIjdens de voorbereiding nog een extra drinkpauze gepakt maar dit was veel te weinig. Het laatste half uur op straat merkte ik echt dat ik een vochttekort had, ik was totaal ongeconcentreerd bezig.
pi_72052485
En laat dit de enigste dag van deze week zijn dat ik niet hoef te werken.
Alsof het voorbestemd was.
Nothing is what it seems
pi_72053263
Ik had volgens mij mazzel vandaag. Met afstand de rustigste dag van deze week, en de warmrte viel erg mee, volgens mij was het hier niet wamer dan 28 graden, en omdat er redelijk wat wind stond was het best goed te doen. En waar blijft dat voorspelde noodweer nu? Er is 1 kort buitje gevallen, zonder onweer, verder niets. Teleurstellend.
pi_72053381
Onze vestiging heeft nieuwe auto`s binnen gekregen, mét radio dit keer (bijna alle radio`s uit de oudere auto`s zijn gestolen). Een nadeel is wel dat deze nieuwe auto`s geen extra verhoging hebben, met mijn lengte is het best lastig om in dat busje je kont te keren. Dus ik heb dan wel een wijk gekregen die ik iets minder plezierig vind om te rijden, ik mag tenminste wel meteen een gloednieuwe wagen besturen (eerst had ik namelijk een vaste auto bij mijn vorige wijk).
Tok.
pi_72053574
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 20:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik had volgens mij mazzel vandaag. Met afstand de rustigste dag van deze week, en de warmrte viel erg mee, volgens mij was het hier niet wamer dan 28 graden, en omdat er redelijk wat wind stond was het best goed te doen. En waar blijft dat voorspelde noodweer nu? Er is 1 kort buitje gevallen, zonder onweer, verder niets. Teleurstellend.
Hier zostraks een forse hagelbui gehad met stenen zo groot als duiveneieren.

Fotootje om aan te geven hoe groot ze waren:

NB: niet een eigen foto, maar zo van google geplukt.

Zo groot waren ze hier op het laatst ook wel. Hebben daarna nog ff bij onze auto gekeken en daar zaten idd 3 kleine deukjes, zo op het eerste oog, in!

Het lijkt me daarnaast best pijnlijk als zulke steentjes op je hoofd oid komen.
Nothing is what it seems
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:36:28 #85
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_72074450
Vraagje: Ik ben sinds 1 augustus niet meer in dienst bij TNT Post. Wel had ik nog ongeveer 80 verlofuren staan, wanneer worden deze uren uitgekeerd? Kan namelijk op het moment wel een extra zakcentje gebruiken.
pi_72075115
Vandaag iig loon gebeurd...zit pas een weekje vakantiewerk bij in...maar toch lekker!
pi_72075202
Loon was weer fijn
pi_72075212
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:36 schreef Paran0id het volgende:
Vraagje: Ik ben sinds 1 augustus niet meer in dienst bij TNT Post. Wel had ik nog ongeveer 80 verlofuren staan, wanneer worden deze uren uitgekeerd? Kan namelijk op het moment wel een extra zakcentje gebruiken.
Ben officieel per 1 mei uit dienst getreden. Mijn 60 verlofuren kwamen vandaag vrolijk binnen wandelen. Dus een maandje of 3 heeft het geduurd bij mij.
pi_72079631
Er wordt bij ons 20 % ingehouden als er in de zomerperiode geen h.a.h. is
pi_72079695
Hoi!
*zwaait naar alle postbodes/bezorgers*

Ik lees hier wel eens mee, moest gelijk aan jullie denken toen ik dit zag:

http://www.nu.nl/economie(...)t-op-de-vingers.html

Lijkt erop alsof TNT onderzoeken gewoon vervalst.

Gebeurd dit ook ten nadele van het eigen personeel? Zoals postbodes die verdwijnen moeten om plaats te maken voor goedkopere bezorgers want volgens 'onderzoek' loopt de omzet terug, pilots die fantastisch gaan maar volgens jullie door het personeel zelf als totale mislukkingen beschouwd worden...
Onfrisse boel daar, ik leef met jullie mee!

*geeft alle bezorgers/bodes/chauffeurs/whoever een ijsje, hebben jullie wel verdiend met deze hitte!*
pi_72079900
*Neemt het ijsje aan*
Meeste van wat je daar zegt klopt indd.

Loon was fijn Was vanmorgen ff pinnen/saldo opvragen en toen kreeg ik een leuke verrassing te zien ^^
pi_72082669
ik heb geen ijsjes of verkoelende drankjes gekregen gisteren hoor. Alleen irritante 14-jarige rokende kinderen die nodig weer naar school moeten...maar gelukkig heeft ons nabrengadres een waterkraan en anders fiets ik even langs huis...

[ Bericht 29% gewijzigd door Ohrpolster. op 21-08-2009 21:57:59 ]
pi_72084063
Ik vernam net dat er hier iig de komende 2 zaterdagen naast de C1000 folders ook Plusmarkt folders bij zitten

Bah! En ook hebben aardig wat mensen hier in de buurt een speciale sticker, dat ze alleen Plus folders willen en geen andere reclame (leuk geintje van die supermarkt). Irritant als je dus 2 folders hebt.. nuja ik zie het morgen dan wel.

Loon was wel lekker ja Veel gewerkt in de vakantie!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_72087289
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 23:36 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vernam net dat er hier iig de komende 2 zaterdagen naast de C1000 folders ook Plusmarkt folders bij zitten

Bah! En ook hebben aardig wat mensen hier in de buurt een speciale sticker, dat ze alleen Plus folders willen en geen andere reclame (leuk geintje van die supermarkt). Irritant als je dus 2 folders hebt.. nuja ik zie het morgen dan wel.

Loon was wel lekker ja Veel gewerkt in de vakantie!
Wat een kutgrap
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:28:01 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72094893
Pittig dagje vandaag. Post eerst al een kwartier te laat gekregen en het bleek ook nog eens zes tassen te zijn tegen vier normaal. Had vandaag de helft van de Kampioenen en bij zitten en twee folders, waaronder een van de Poiesz die in plastic verpakt zat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72095321
Wat een rukdag vandaag. 2 behoorlijke klote kaarten gehad ( Sligro en een meubelzaak ) van dezelfde formaat en die gewoon elkaar vast plakten. Verder had de voorsorteermachine er vandaag ook niet veel zin in. Tussen de rode en eerste gele kaart zaten in elke rode bak zo'n 30 brieven nasortering in, ook heel fijn was dat.

Toen ik m'n 2e bestelling ging zetten kwam de bakkenverdeler aan met nog een blauw bak van m'n eerste wijk . OMFG WHAT ARE YOU DOING!?!?

Edit: ook nog een halve bestelling extra gelopen omdat de andere er 'geen zin in had' en de bestelling niet kende . Holy.... kan dat tegenwoordig ook al als excuus

K*tdag dus.
pi_72095819
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:17 schreef greatchampion het volgende:
Wat een rukdag vandaag. 2 behoorlijke klote kaarten gehad ( Sligro en een meubelzaak ) van dezelfde formaat en die gewoon elkaar vast plakten. Verder had de voorsorteermachine er vandaag ook niet veel zin in. Tussen de rode en eerste gele kaart zaten in elke rode bak zo'n 30 brieven nasortering in, ook heel fijn was dat.
Ja, hier hetzelfde verhaal, er zat ook nog een mailing van hetzelfde formaat bij van de Bankgiroloterij (geloof ik). De machine had er moeite mee schijnbaar, heel veel reject, fout gesorteerden en ook nog van die kaarten die helemaal niet door de HSM waren gegaan. En met kleine post tussen kleine post zetten kan je ook niet echt lekker tempo maken...

Gelukkig was het wel mooi weer en had ik m'n wijken - ondanks de C1000 - vrij snel weg. En maandag weer dezelfde dienst als afgelopen maandag
pi_72096634
Hier ook een drukke dag. Was eerder begonnen om binnen te kunnen helpen en terwijl ik net het laatste vakje van een wijk aan het zetten was kwam iemand nog even een grote stapel post brengen voor die wijk, bleek iemand doodleuk bij de verkeerde wijk gegooid te hebben. Dat kon ik daarna dus ook nog in gaan gooien, want het mocht niet tot maandag blijven liggen.
Het was hier trouwens wel even wat warmer dan de voorspelde 23 graden. Gelukkig vaak een wolkje voor de zon, wat toch wel scheelt Ik was wel later klaar dan vorige keren door de makro en die kaarten die inderdaad aan elkaar plakten (zaten daardoor veel verkeerde tussen de post).
pi_72097216
Wij hadden ook die gladde rommel van de Bankgiroloterij en van de Sligro. De machine kon het ook hier niet aan, dus veel reject, en heel veel fouten in de HSM-post. Dus ondanks de op zich niet zo grote hoeveelheid post waren we toch heel lang bezig, zeker met al die verdeelwijken erbij.
pi_72100286
Gisteren was veeeeel. De machines hadden er hier ook geen zin in, gigantisch veel zat gewoon fout. En ik zat ook nog eens naast een druktemaker, in 't begin was 't wel grappig, maar daarna begin je je er toch aan te irriteren. Zattie met (foute) brieven te gooien enzo :|

En dat systeem boven aan de pagina hebben ze uitgeprobeerd bij twee wijken. De postbodes van die wijken vonden er niks aan. (Goh.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')