Die zullen wel hebben ingeschreven op die aandelenemissie en moesten de aandelen doorplaatsen naar hun klanten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:57 schreef pberends het volgende:
[..]
MARKET TALK: Aegon aandeel 12,6% verwaterd - KBC
Heel apart hoe al die bureau's daarna opeens met koersdoeladviezen kwamen van 6,5 euro.
FDIC running dry........what's nextquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
linkje? Heb ik namelijk ook nog helemaal niets over gehoord of gelezen...
dankquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
FDIC running dry........what's next
Nee deze correctie op de stijging is veel te gevaarlijk om op te handelen verder. Het kan zijn dat we verder doorzakken, maar de stijging op de langere termijn is op dit moment veel minder risicovol om op te traden.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zo snel al, bij het begin van een dip na een forse ralley? En je zult voor die calls oktober 300 toch behoorlijk in de buidel hebben moeten tasten.
Wil je niet afwachten wat de beurs deze week nog in petto heeft?
ja en de depressie begintquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:17 schreef pberends het volgende:
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601109&sid=a0sLU2hOmYZ0
Goldman Sachs’s Cohen Says Recession Is Ending ‘Now’ (Update1)
Ik denk dat het zeer korte termijn neerwaarts risico vrij beperkt is, later deze weeK up is mijn vermoeden. Hopelijk nieuwe highs rond de 295-300; maar een hertest van de 290-293 kan ook.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:16 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nee deze correctie op de stijging is veel te gevaarlijk om op te handelen verder. Het kan zijn dat we verder doorzakken, maar de stijging op de langere termijn is op dit moment veel minder risicovol om op te traden.
We zitten op een trendlijn als steunquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:16 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nee deze correctie op de stijging is veel te gevaarlijk om op te handelen verder. Het kan zijn dat we verder doorzakken, maar de stijging op de langere termijn is op dit moment veel minder risicovol om op te traden.
Met stockpicking is eenvoudig 4,5% te behalen op de AEXquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Yep
[..]
Ik snap ook niet waarom iemand daarvoor z'n bed uitkomt
Dat geloof ik in wezen ook, maar als je zo redeneert moet je alles behalve termijncontracten hebben. Ga dan gewoon long in aandelen als je gelooft dat het uiteindelijk allemaal toch goed komt. Maar toch niet in calls op de AEX! Valt alleen al het tempo van het herstel tegen dan ben je al je geld kwijt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:16 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Heeft ook met het risicoprofiel van een ieder als belegger te maken, mijne is waarschijnlijk een iets agressievere als die van jouquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat geloof ik in wezen ook, maar als je zo redeneert moet je alles behalve termijncontracten hebben. Ga dan gewoon long in aandelen als je gelooft dat het uiteindelijk allemaal toch goed komt. Maar toch niet in calls op de AEX! Valt alleen al het tempo van het herstel tegen dan ben je al je geld kwijt.
Dat heeft niets met risicoprofiel te maken. Als ik denk dat de beurzen gaan stijgen ga ik gerust 160% long zitten. In volatiele aandelen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:56 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Heeft ook met het risicoprofiel van een ieder als belegger te maken, mijne is waarschijnlijk een iets agressievere als die van jou
Ik verwacht niet dat aandelen uiteindelijk gaan stijgen, ik verwacht op langere termijn een enorm dalende beurs met een bodem van richting de 50-75 voor de aex. Ik verwacht op een korte termijn een stijging, waarbij 320-330 voor oktober expiratie mij totaal niet zou verbazen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heeft niets met risicoprofiel te maken. Als ik denk dat de beurzen gaan stijgen ga ik gerust 160% long zitten. In volatiele aandelen.
Maar omdat je er vanuit gaat dat aandelen uiteindelijk toch wel weer zullen stijgen indexopties te gaan kopen vind ik niet zo verstandig. Want als dat herstel, waar ik dus ook wel in geloof, wat langer uitblijft of wanneer we wat dieper gaan dan geplanned, dan ben je dus gewoon je geld kwijt. Had je aandelen gekocht dan kun je het zo lang uitzingen als je wil.
Dat lijkt mij (niet onrespectvol bedoeld) van die Graham-wijsheid waar je in praktijk toch wel een serieuze kanttekening moet bij maken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:03 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat aandelen uiteindelijk gaan stijgen, ik verwacht op langere termijn een enorm dalende beurs met een bodem van richting de 50-75 voor de aex. Ik verwacht op een korte termijn een stijging, waarbij 320-330 voor oktober expiratie mij totaal niet zou verbazen.
Een bodem van 50/75????quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:03 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat aandelen uiteindelijk gaan stijgen, ik verwacht op langere termijn een enorm dalende beurs met een bodem van richting de 50-75 voor de aex. Ik verwacht op een korte termijn een stijging, waarbij 320-330 voor oktober expiratie mij totaal niet zou verbazen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |