Je komt vaker te vroeg?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:45 schreef Picchia het volgende:
Dat hoor ik wel vaker.
Het mag morgen ook hoor.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:48 schreef Reya het volgende:
Moet dit nou?
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:13 schreef du_ke het volgende:
Om het niveau nog wat omlaag te brengen
quote:De Duitse economie is in het tweede kwartaal onverwacht gegroeid. De groei kwam uit op 0,3 procent in vergelijking met het eerste kwartaal. Dat maakte het Duitse bureau voor de statistiek vandaag bekend.
We gaan de banken omvormen naar Ijslands voorbeeld?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://weblogs3.nrc.nl/ex(...)publieke-instanties/
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
We gaan de banken omvormen naar Ijslands voorbeeld?
quote:In veel landen (Nederland is de uitzondering) is het argument dat banken een publieke taak uitoefenen al redelijk eenvoudig te maken, door het feit dat de overheid garant staat voor (een deel van) het spaargeld. In Nederland kun je nog zeggen dat banken, vanwege het omslagstelsel, hun eigen broek moeten ophouden. Het is dus mogelijk dat, indien een grote Nederlandse bank omvalt en door het omslagstelsel voor een domino-effect zorgt, iedereen zijn geld kwijt is, omdat de overheid als laatste het spaargeld niet garandeert. De grap is dat banken daar nu van af willen, omdatzij bang zijn voor dat domino-effect.
Banken, ook Nederlandse, moeten al voldoen aan allerlei extra overheidscontroles. Een twintigtal jaren geleden hadden de centrale banken nog legio aan instrumenten om de geldhoeveelheid die in omloop was te reguleren. Zulk soort mogelijkheden had de overheid niet bij “gewone” bedrijven. Langzamerhand hebben de centrale banken zich teruggetrokken en hebben toegestaan dat de gewone banken zeer weinig geld aanhielden en steeds meer gingen uitlenen en dat banken zich steeds meer gingen gedragen als “gewone” bedrijven met aandeelhouders die in de watten gelegd moesten worden. En toen ging de aandeelhouder eisen stellen…
Banken zijn geen publieke bedrijven, maar zijn wel bedrijven waar de overheid zeer bijzondere eisen aan mag stellen, juist vanwege de grote risico’s. Zo stelt de overheid ook voor grote fabrieken, zoals raffinadrijen, zeer strenge eisen en worden er zeer strenge controles uitgevoerd. Kortom, de overheid moet zeer strenge eisen stellen aan banken en deze ook goed kunnen controleren. De overheid moet dus ook de belangen van de aandeelhouder, indien nodig, opzij kunnen zetten als dat te grote risico’s met zich meebrengt.
Dit verschilt op zich niet zoveel van de mogelijkheden die een overheid nu al heeft, echter de overheid zal veel strengere eisen aan banken moeten gaan stellen, zoals het dat ook doet wanneer er een raffinaderij ontploft. Of een gevangenis in brand vliegt, of noem alle verdronken kalveren maar op.
Of er paal en perk gesteld moet worden aan de bonussen-cultuur staat hier helemaal los van. Voor toptalent moet betaald worden vindt Jort Kelder, en met hem vermoedelijk ieder weldenkend mens (om de retorische truc van Frank Ankersmit maar even te hergebruiken). Een ander, zelden aangestipt probleem is dat voor de bepaling van het salaris (dus niet de bonussen) van een nieuwe topman, of het nou een bankier is, of de nieuwe baas van KPN, wordt nooit, maar dan ook nooit meegewogen of het wel zo’n talent is. Of dat hij eigenlijk maar heel middelmatig is. Er wordt alleen maar gekeken naar andere bazen in “vergelijkbare posities”. In een fraai interview met de ex-directeur HRM van ABN-AMRO werd er nog een “duistere kant” van de hoge salarissen blootgelegd. Zij observeerde dat als je vier ton per jaar verdiend, je het gevoel krijgt dat je dat ook verdiend. Kortom, je verliest ieder gevoel voor proporties. Een directeur die zich beklaagt over het feit dat “we-the-people” zijn salaris te hoog vinden, heeft zelf geen zicht op het feit dat wij wel eens gelijk zouden kunnen hebben!
Bij de bonussen is het vaak nog veel erger. Deze worden niet uitgedeeld voor bijzondere prestaties, maar voor heel gewone zaken waar 9 van de 10 keer een directeur zelf geen enkele invloed op uit kan oefenen en zeker niet voor de periode waarvoor de bonussen uitgekeerd worden. Een jaar, of pakweg twee jaar, is veel te weinig om te bepalen of het beleid van een directeur succesvol is geweest.
Hèt voorbeeld van hoe het niet moet werd gegeven door een Amerikaanse bank. Bij de Amerikaanse Centrale Bank geld lenen tegen 0% en dat uitzetten tegen 6% in de markt. Tsja, voor zo’n lumineus idee verdient de baas toch wel een bonus van tientallen miljoenen. Een Franse bank kon toen niet achterblijven en ging hoge bonussen, ondanks de staatssteun, uitdelen met als argument “de anderen doen het ook en anders lopen onze beste mensen weg”. Dus ook bonussen worden met elkaar vergeleken.
In een werkelijke meritocratie zou duidelijk zijn wat iemands competenties zijn en wat daar voor betaald moet worden. Maar wat iemands competenties zijn is vaak niet duidelijk, en wat hij presteert ook niet, en wat zijn invloed op die prestaties is ook niet. Dus hoe bepaal je de hoogte van een bonus?
Afbreukrisico wordt vaak genoemd als extra reden voor het hoge salaris. Totale nonsens. Een werknemer dieop zijn 50ste ontslagen wordt, heeft ook bijna geen kans meer om nog werk te vinden, daar krijgt hij geen extra salaris voor, laat staan bonussen. Maar de directeur van een bekende grootgrutter had na zijn ontslag binnen de korste keren weer allerlei lucratieve baantjes. Kortom, hoezo afbreukrisico?
Kortom, de bonuscultuur en het verschijnsel dat de salarissen aan de top van een bedrijf veel harder groeien dan aan de basis, is een verschijnsel dat niet goed recht te praten is en dat, indien mogelijk, een halt toegeroepen moet worden. Anders eindigt het nog op de wijze die Dilbert ooit te horen kreeg van zijn CEO: “De aandeelhouder vond het niet erg dat er één CEO was die 450x het salaris van een gemiddelde werknemer verdiende. Nu die functie een duobaan geworden is, dachten we dat ze het ook niet erg zouden vinden als wij allebei 450x het gemiddelde zouden verdienen”.
Ahja. Regels hebben niet het gewenste effect gehad, dus moeten er meer regels komen.quote:
Wat een simplistische conclusie. Maar goed, dat had ik wel kunnen verwachten met je libertarische insteek.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ahja. Regels hebben niet het gewenste effect gehad, dus moeten er meer regels komen.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Volgens mij wordt er in het stukje niet direct opgeroepen tot meer regels. Het is meer uiteenzetting van de wat vreemde psychologische verschijnsels; de drogredenen die er de bovenhand hebben.
quote:Kortom, de overheid moet zeer strenge eisen stellen aan banken en deze ook goed kunnen controleren.
Er is toch vrijwel geen verschil tussen een beetje slaan en heel veel slaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ahja. Regels hebben niet het gewenste effect gehad, dus moeten er meer regels komen.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
het blijft lastig zo`n nieuwe telefoon uitkiezen
Ja ik ben er ook aan toe. Denk momenteel aan een Nokia 6700. Lekker simpel en robuust. En via Vodaphone kan ik voordelig een jaar abo krijgen met dit toestel er bij. En een jaartje moet net lukken voor hij versleten isquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
het blijft lastig zo`n nieuwe telefoon uitkiezen
Ik heb twee jaar lang louter van een dergelijk toestel gebruik gemaakt.quote:
Ik mis de tijd dat je telefoons nog gewoon moeiteloos als bieropeners kon gebruiken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja ik ben er ook aan toe. Denk momenteel aan een Nokia 6700. Lekker simpel en robuust. En via Vodaphone kan ik voordelig een jaar abo krijgen met dit toestel er bij. En een jaartje moet net lukken voor hij versleten is.
Wordt dat de eerste stelling in je proefschrift?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:51 schreef TitusPullo het volgende:
Italianen zijn dan ook volledig afhankelijk van andere volkeren waar het cultuurvergaring betreft.
Nee, de eerste stelling is: J.B. Bury was een zulthoofd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Wordt dat de eerste stelling in je proefschrift?
de kandidaten:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja ik ben er ook aan toe. Denk momenteel aan een Nokia 6700. Lekker simpel en robuust. En via Vodaphone kan ik voordelig een jaar abo krijgen met dit toestel er bij. En een jaartje moet net lukken voor hij versleten is.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:58 schreef Picchia het volgende:
En wat is de invloed daarvan op het klimaat?
Daarvoor is meestal wel een ander onderwerp bij de handquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik mis de tijd dat je telefoons nog gewoon moeiteloos als bieropeners kon gebruiken.
Andere regels =! meer regelsquote:
Toxoplasma gondii is nog veel beter, die hersenspoelt ratten en muizen om niet meer bang te zijn voor katten, zodat ze opgegeten worden en de parasiet zich kan verspreiden via de uitwerpselen van katten.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nrc.nl/wetensc(...)n_voor_voortplanting![]()
quote:In het tijdschrift National Geographic van augustus 2001 staat een artikel over spinnen, en met name één beschrijving vond ik fascinerend. Aan de westkust van Costa Rica verdooft een wesp de spin Plesiometa argyra en legt een ei in het achterlijf van de spin. De wespenlarve voedt zich met het bloed van de spin en neemt op een bepaald moment de controle van de hersenen van de spin over. In plaats van overdag gaat de spin opeens s’nachts een web maken, en dan niet een web met veel dunne spaken, maar een web met weinig dikke spaken, wel veertig keer zo dik als normaal. Zo’n web is onbruikbaar voor de spin, maar perfect voor het dragen van de cocon van de wespenlarve die de spin na het maken van het stevige web oppeuzelt en uit het web gooit. De bioloog Eberhard beschrijft wat hier gebeurt als het ‘inschakelen van een subroutine van een subroutine in de ontwerpsoftware van de spin".
quote:There, the fluke takes control of the ant's actions by manipulating these nerves. As evening approaches and the air cools, the infested ant is drawn away from other members of the colony and upward to the top of a blade of grass. Once there, it clamps its mandibles onto the top of the blade and stays there until dawn. Afterward, it goes back to its normal activity at the ant colony. If the host ant were to be subjected to the heat of the direct sun, it would die along with the parasite. Night after night, the ant goes back to the top of a blade of grass until a grazing animal comes along and eats the blade, ingesting the ant along with it, thus putting lancet flukes back inside their host.
Ze kunnen veel beter AH-bonuskaarten gaan uitdelen op het gemeentehuis.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:19 schreef Monidique het volgende:
Las vandaag in de krant over een Nederlandse gezin, vader heeft de Marokkaanse nationaliteit, dat haar nieuwe dochtertje registreerde (?) bij de gemeente. Voila, Marokkaanse nationaliteit erbij, want, volgens de Nederlandse ambtenaar, zo heeft Marokko het nu eenmaal.
Dat Marokko iedereen maar de Marokkaanse nationaliteit geeft, sja, belachelijk, maar als zij dat willen doen, fijn. Dat de Nederlandse overheid zo, zelfs zonder medeweten van de ouders, meewerkt aan Marokkaanse regeltjes, is wel achterlijk.
maar alvast met chipquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:29 schreef Picchia het volgende:
Over paspoorten gesproken: je hebt nog een maandje om een paspoort of ID te halen zonder vingerafdrukken.
Een alleszins Christelijk tijdstip, wat uw opdraven consensueel dient te maken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:47 schreef Reya het volgende:
Ik heb morgenochtend op het bizarre tijdstip van half tien een afspraak. God mag weten wie dat heeft gearrangeerd.
Daarom begon ik al vroeg met leven.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe vroeger je begint, hoe sneller je er weer van bent.
quote:
Jij superdomme gans!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:33 schreef TitusPullo het volgende:
O ja kom hier met bewijs Kneus
http://www.nd.nl/artikele(...)-in-steden-nederlandquote:DEN HAAG - Ook in Nederlandse grote steden staat Mohamed op nummer een in de ranglijst van jongensnamen die ouders aan hun kinderen geven. Dat is het geval in Amsterdam, Utrecht en Den Haag.
Bij de top vijf van meisjesnamen is het beeld anders. Die wordt in de vier grote steden in Nederland gedomineerd door vanouds bekende namen als Sara, Emma en Sophie. In meisjesnamen is bij moslims meer variatie dan in jongensnamen, verklaart namendeskundige Doreen Gerritzen van het Meertens Instituut.
De echte vraag is, moeten we jou zwart of neger noemen. Of salonblank?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:39 schreef Autodidact het volgende:
Het vervelendst is natuurlijk de uitspraak. Is het nou MOhamed MOhammed, MoHAmed, Momed, ACHmed Aaahmed.
Ik noem ze gewoon tuig. Werkt altijd.
Ik dacht eerder aan De Verlosser.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:49 schreef Montov het volgende:
[..]
De echte vraag is, moeten we jou zwart of neger noemen. Of salonblank?
Dan verwarren we je steeds met JohnDope, doch.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:53 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik dacht eerder aan De Verlosser.
De linkse kerk schuift dit soort cruciale nieuws de cryptes in. Dat moet voorkmoen worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:56 schreef Autodidact het volgende:
Maar deze cijfers zijn gegeven omdat Geert Wilders er om vroeg. Wat moet je hier mee? Is het een politiek onderwerp dat ze meestal de eerste zoon Mo noemen?
thuis denk ik,quote:
Databases. Roots of all evil.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Geweldig die nieuwe overheids viral over veiligheid op het internet waar er ongevraagd al je beschermde gegevens gebruikt worden door een 3e commerciele partij om duidelijk te maken dat je voorzichtig om moet gaan met je privegegevens.
Ze maken in 1x duidelijk dat het toch geen reet uit maakt.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:44 schreef Picchia het volgende:
Moet ik me nu registreren bij Hyves en foto's uploaden om te zien hoe ik daar zorgvuldig mee moet omgaan?
Vergeet Jorn niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:18 schreef TitusPullo het volgende:
Bas, Coen en Melvin zijn gelukkig nog altijd kneuzennamen.
Hee zo parkeer ik ookquote:
Hoi Gregorius.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:45 schreef Reya het volgende:
Hallo.
Semi-live.quote:
Jij....... jij... hoer!!!!!!!!!!!quote:
Tijdens jouw afwezigheid hebben we afgesproken het niet meer over de vriendin van Rock te hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:44 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Jij....... jij... hoer!!!!!!!!!!!
Sorryquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tijdens jouw afwezigheid hebben we afgesproken het niet meer over de vriendin van Rock te hebben.
Das toch dat ding ff onder water houden en dan doorslikken??quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Uit de klassieke Rapenburgse keuken.
Soms krijg je het idee dat witteboordencriminaliteit niet altijd streng genoeg gestraft wordt....quote:Door blunder vrijuit na verspelen 3,5 ton bankgeld
vrijdag 14 augustus 14:15
HARDENBERG – Bij de Rabobank in Hardenberg ontdekte een 33-jarige medewerker dat door een falend computersysteem hij zichzelf kredieten kon verschaffen. Hij drukte 346.000 euro achterover en verspeelde alles op de optiebeurs. Door een blunder van het openbaar ministerie (OM) kon hij als vrijgesproken man de rechtbank verlaten.
Tijdens een eerdere rechtszitting had de bankemployee uit Hoogeveen volmondig toegegeven dat hij de honderdduizenden euro's achterover had gedrukt, door zichzelf tussen maart en juni vorig jaar meermalen kredieten te verschaffen. Per toeval had hij ontdekt dat dit technisch gezien geen enkel probleem was bij de Rabobank Vaart en Vechtstreek.
In de jaren negentig had de verwoede belegger veel geld op de beurs verloren en met centen van de bank (en dus van honderden klanten) probeerde hij die verliezen vorig voorjaar goed te maken. Maar op de Amsterdamse optiebeurs verdwenen de euro's als sneeuw voor de zon. 'Ik werd een beetje overmoedig', erkende de Hoogevener.
Voor oplichting van de Rabobank hoorde de voormalige bankmedewerker vrijdag een werkstraf tegen zich eisen van 240 uur. Ook wilde de aanklaagster dat de man een voorwaardelijke celstraf zou krijgen van acht maanden en dat hij het weggesluisde geld zou inleveren bij de staat. Dat laatste is een zogenoemde ontnemingvordering.
Maar aan straf of 'plukken' van winst kwam de politierechter in Zwolle niet toe. Hij volgde het pleidooi van advocate Pieters om haar cliënt vrij te spreken. Volgens de raadsvrouw was het geen oplichting (met leugens en listige kunstgrepen), maar maakte de employee alleen gebruik van een falend computersysteem bij de bank.
De rechter was het hier mee eens. Hij noemde het gedrag van de man wel moreel laakbaar. 'Dit deugt natuurlijk niet.' Maar volgens de politierechter had de officier van justitie niet de goede dingen in de dagvaarding gezet. 'Ik moet me aan de wet houden'. Daarom werd de man vrijgesproken en ging de ontnemingclaim van tafel.
De rechter waarschuwde de Hoogevener wel direct dat hij niet te hard moet juichen. De officier van justitie kan natuurlijk in hoger beroep om de blunder weer goed te maken. Getuige haar veelzeggende blik zal dat ook zeker gebeuren. De man heeft overigens inmiddels nieuw werk en gaat met hulp van instanties zijn schulden aflossen.
Geweldig toch?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Soms krijg je het idee dat witteboordencriminaliteit niet altijd streng genoeg gestraft wordt....
240 uur werkstraf voor het jatten van ¤ 346.000...
Als ik het zo lees heeft het OM zijn werk gewoon niet goed gedaan. Dat heeft niks te maken met de strafmaat op diefstal.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Soms krijg je het idee dat witteboordencriminaliteit niet altijd streng genoeg gestraft wordt....
240 uur werkstraf voor het jatten van ¤ 346.000...
quote:Het bewuste onderzoek is al een vijftal jaar oud. Het begon na een huiszoeking bij advocaat Robert Peeters uit Overijse, die verdacht werd van fraude. Op zijn computer vonden de speurders nog uit te spreken vonnissen van Francine De Tandt, nu voorzitter van de rechtbank van koophandel maar toen nog ondervoorzitter.
De Tandt is de rechter die vorig jaar in eerste aanleg de verkoop van Fortis aan BNP Paribas goedkeurde. Verschillende advocaten vermoeden dat De Tandt jarenlang vonnissen afleverde op bestelling. Het viel hen op dat sommigen van hun confraters zogoed als nooit een zaak verloren bij de rechter.
Bescherm die vogeltjes maar hoor.quote:België roept Nederland op het matje
Het geduld van Vlaanderen met het uitstel van het uitdiepen van de Westerschelde is op. Dat heeft de Vlaamse premier Kris Peeters de Nederlandse ambassadeur laten weten.
Het uitstel kost de haven van Antwerpen zo'n 70 miljoen euro per jaar.
De Westerschelde had volgens een Nederlands-Vlaams verdrag uit 2005 dit jaar uitgediept moeten zijn. Antwerpen wordt daardoor beter bereikbaar voor grote zeeschepen.
Het werk in Nederland ligt stil, omdat het volgens de Raad van State niet duidelijk is hoeveel schade de natuur in Zeeland ervan ondervindt.
Volgens de Vlamingen speelt ook mee dat het uitdiepen niet in het belang is van Rotterdam, de grote concurrent van Antwerpen.
Uitzonderlijk
Het ontbieden van de Nederlandse ambassadeur is een uitzonderlijke stap voor Vlaanderen.
Minister Eurlings begrijpt de zorgen van de Vlamingen, maar hij benadrukt dat het kabinet gebonden is aan een rechterlijke uitspraak.
Het kabinet gaat binnenkort met Vlaanderen overleggen om de afspraken op een andere manier alsnog na te komen.
Bron + filmpjes: NOS.nl
Dat zou geweldig zijn, alsof er nooit wat is veranderd en niemand is weggeweest.quote:
Die fout van het OM staat los van de strafeis. Ik mag hopen dat ze dit tijdens het hoger beroep goedmakenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als ik het zo lees heeft het OM zijn werk gewoon niet goed gedaan. Dat heeft niks te maken met de strafmaat op diefstal.
Ik proef hier een wilderesque sausje, du_ke.
Ah ik ben net weer thuis dus dat komt goed uitquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
*Plop.
Een lesbisch fuckfest.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Maar om niet alles te hoeven terug lezen. Hoe was het hiero op fok! ????
Wat Rock zegt. Alleen dan wel een fest voor 50+'ers. Beetje dooie boel hier.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Maar om niet alles te hoeven terug lezen. Hoe was het hiero op fok! ????
Kut dat ik dat dan weer gemist hebquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Een lesbisch fuckfest.
Tis gewoon hele sterke koffiequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:53 schreef du_ke het volgende:
Rock je moet je koffiekopje niet op de kop houden. Dat is zonde.
Dan mag het. De koffie die ik vanmiddag op het terras had was ook goed te doen. Een dubbele espresso vers gezet door de eigenaar van een koffiewinkeltjequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:55 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Tis gewoon hele sterke koffie
Montov
Met enige jaloezie kijken ze naar de geweldscultus die rond lastering van de koran heerst.quote:De Paus is niet te spreken over een kunstwerk in Glasgow, waarbij bezoekers hun eigen verhaal aan een bijbel mogen toevoegen.
De hoop was dat de bezoekers van de tentoonstelling 'Made in God's Image' mooie, persoonlijke bijdragen zouden leveren, maar in plaats daarvan kwam het boek vol te staan met obscene teksten. 'Het is walgelijk en beledigend,' zegt een woordvoerder van het Vaticaan in de Daily Mail. 'Zoiets zouden ze nooit met een koran durven doen
Jij bent De Slechte Lezer.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:33 schreef Reya het volgende:
Dat vind ik nogal een verregaande implicatie; als ik mijn afschuw uitspreek over het oeuvre van Arnon Grunberg, betekent dat nog niet dat ik hem enige vorm van geweld aan zou willen doen.
Ik lees nergens in het bericht dat het Vaticaan jaloers is op de geweldscultus (zover die uberhaupt bestaat) rond de Koran.quote:
"Zoiets zouden ze nooit met een koran durven doen"quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:33 schreef Reya het volgende:
Dat vind ik nogal een verregaande implicatie; als ik mijn afschuw uitspreek over het oeuvre van Arnon Grunberg, betekent dat nog niet dat ik hem enige vorm van geweld aan zou willen doen.
Dat zal ik zeer zeker niet doen, omdat er vast wel een paar idioten opstaan die denken via een geforceerde confrontatie tussen mij en een stukje lood het paradijs te bereiken. Dat er een aantal compleet doorgedraaide psychopaten rondlopen die denken dat boek met hand en tand te moeten verdedigen, betekent echternog niet dat er een 'geweldscultus' rondom bestaat. De meeste mensen die dat boek frequent lezen doen geen vlieg kwaad.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]. Probeer het uit en maak eens zoiets over de koran.
Ja, hij wel, maar die... nazi... wil niet dat wij 't lezen, om te kijken of zijn repressie gerechtvaardigd is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:42 schreef Picchia het volgende:
Wilders leest de Koran met regelmaat.
Die idioten, dat is de geweldscultus. Dat is ook de reden dat dit kunstwerk niet over de koran zou kunnen gaan zonder dat hij voor zijn leven moet vrezen. Ik zeg helemaal niet dat het om "de meeste mensen" gaat, dat zou nergens op slaan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat zal ik zeer zeker niet doen, omdat er vast wel een paar idioten opstaan die denken via een geforceerde confrontatie tussen mij en een stukje lood het paradijs te bereiken. Dat er een aantal compleet doorgedraaide psychopaten rondlopen die denken dat boek met hand en tand te moeten verdedigen, betekent echternog niet dat er een 'geweldscultus' rondom bestaat. De meeste mensen die dat boek frequent lezen doen geen vlieg kwaad.
Je kunt veilig stellen dat personen die de Koran lezen veranderen in nazi's.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, hij wel, maar die... nazi... wil niet dat wij 't lezen, om te kijken of zijn repressie gerechtvaardigd is.
Grapjas.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:47 schreef Picchia het volgende:
[..]
Je kunt veilig stellen dat personen die de Koran lezen veranderen in nazi's.
Och, je moest eens weten!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:14 schreef Monolith het volgende:
Zo. Ik leef weer. Ongeveer.
Volgens de wet van behoud van energie, betekent dit dat er nu ergens in de wereld iemand dood is gegaan dankzij jou.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:14 schreef Monolith het volgende:
Zo. Ik leef weer. Ongeveer.
Je lijdt aan vormverlies, dat betekent waarschijnlijk dat de humor van TitusPullo in kwaliteit zal toenemen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Volgens de wet van behoud van energie, betekent dit dat er nu ergens in de wereld iemand dood is gegaan dankzij jou.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Volgens de wet van behoud van energie, betekent dit dat er nu ergens in de wereld iemand dood is gegaan dankzij jou.
Vijfde wet van Titus-dynamica.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Je lijdt aan vormverlies, dat betekent waarschijnlijk dat de humor van TitusPullo in kwaliteit zal toenemen.
Ik zal er dankbaar gebruik van maken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:04 schreef TitusPullo het volgende:
Mijn bloed, mijn ziel voor klowjow.
NIET ZO ZEUREN!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:16 schreef Reya het volgende:
Ik heb het echt gehad met kapitaalloze mededelingen.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:16 schreef Reya het volgende:
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:31 schreef Monidique het volgende:
Hoofdletters dwingen geen gelijk af, trouwens.
Het is zoalshetisquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:16 schreef Reya het volgende:
Deel 1575 ?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:41 schreef Picchia het volgende:
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch gezemel zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Definieer de spuigaten uitlopen.
Wat is dat voor een miserabel schepsel?quote:
Ik weet het niet. Het portret bevond zich in een Leids archief.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat is dat voor een miserabel schepsel?
Vandaag de laatste 1000 woorden van mijn scriptiequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik heb hete cht gehad met essays en literatuuronderzoek
Ik weet ook al wat ik ga schrijven natuurlijk, het is niet alsof ik willekeurig wat vulling erin prop.quote:Op zondag 16 augustus 2009 10:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het klinkt een beetje schools: de laatste 1000 woorden...
Het gaat toch om kwaliteit? Of ben ik nu naïef?
Gebruik een plaatje.quote:Op zondag 16 augustus 2009 10:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Vandaag de laatste 1000 woorden van mijn scriptie
ik heb het aantal worden wel maar het moest opnieuw omdat het engels niet goed was.quote:Op zondag 16 augustus 2009 10:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Vandaag de laatste 1000 woorden van mijn scriptie
Dat soort nakijken doe ik semi-professioneel tegenwoordig. In mijn ervaring is het Engels van de gemiddelde Nederlandse student misschien wel begrijpelijk, maar vaak verre van foutloos.quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik heb het aantal worden wel maar het moest opnieuw omdat het engels niet goed was.
Nu had ik daar mijn twijfels al bij dus heb ik het mijn neef uit nieuw zeeland laten nakijken en die vond idd verdacht weinig fouten (behalve teveel passive ipv active voice)
Lachen is slechts hartstocht van een zweer.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Je lijdt aan vormverlies, dat betekent waarschijnlijk dat de humor van TitusPullo in kwaliteit zal toenemen.
uh?quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Surfplank zit op het dak gesjord. De werkweek kan weer beginnen.
Ik ga morgen nieuwe voetbandjes kopen voor m'n plank.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Surfplank zit op het dak gesjord. De werkweek kan weer beginnen.
Dat lijkt me een redelijk startpunt voor je promotie-onderzoek.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:33 schreef TitusPullo het volgende:
Prat gaan op wapenbezit is een teken van twijfelachtige viriliteit.
Tegelijk was het aan persoonlijk wapenbezit te danken dat de Perzen de Grieken niet overwonnen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me een redelijk startpunt voor je promotie-onderzoek.
De moderne geschiedenis van Rusland lijkt me dan een beter onderwerp.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:12 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Tegelijk was het aan persoonlijk wapenbezit te danken dat de Perzen de Grieken niet overwonnen.
Maar ik bats wel je moeder.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:33 schreef TitusPullo het volgende:
Prat gaan op wapenbezit is een teken van twijfelachtige viriliteit.
Nichtrijdercitaat in zuidelijke tongval: een gruwel.quote:
Ik hoop dat Kim die twee handelingen niet na elkaar uitvoert.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[ afbeelding ]
Het nieuwe Turkije; onbeperkt buffet en dringen rond het zwembad.
Lik je reet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:28 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik hoop dat Kim die twee handelingen niet na elkaar uitvoert.
Het werk wil nog niet echt vlotten deze maandag.quote:
Ik moet er nog steeds om lachenquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:27 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Nichtrijdercitaat in zuidelijke tongval: een gruwel.
De verleiding om gisteren na PSV - Ajax nog even een flink aantal uurtjes op het terras te blijven hangen was helaas iets te groot.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het werk wil nog niet echt vlotten deze maandag.
Uit je dak op de Pet Shop Boys.quote:Dj in elkaar geslagen na draaien Pet Shop Boys
JERUZALEM - Een dj heeft zijn muziekkeuze op een bruiloftsfeest in Israël flink moeten bezuren. Hij werd in elkaar geslagen door de gasten, omdat hij het waagde westerse muziek te draaien.
De man draaide muziek op een bruiloft van bedoeïenen in de Negev-woestijn in het zuiden van Israël.
Het feest begon met Arabische muziek, maar na een tijdje zette de dj een nummer van het Britse duo Pet Shop Boys op. De vrouwen op het bruiloftsfeest gingen uit hun dak, wat voor bedoeïenen een grote schande is.
De mannelijke gasten eisten dat de dj weer Arabische muziek zou draaien, maar hij weigerde. Daarop werd hij in elkaar geslagen. Twee mensen zijn opgepakt.
Het overkomt een groot deel van het voetbalpubliek anders regelmatig.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Uit je dak op de Pet Shop Boys.
Daar wordt elk weldenkend mens ook niet vrolijk van.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:50 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het overkomt een groot deel van het voetbalpubliek anders regelmatig.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het werk wil nog niet echt vlotten deze maandag.
Deze woorden zijn enkel bedoeld voor de Hyperintelligente, blasfemist.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:06 schreef TitusPullo het volgende:
Geert Wilders is daarnaast een intelligent, welonderwezen persoon, waarvan ieder redelijk mens zou aannemen dat hij de som van één en één op correcte wijze weet te complementeren.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:30 schreef TitusPullo het volgende:
Jullie mogen best weten dat ik Mutant mis.
Komt allemaal goed, want Obama staat aan het roer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Holy mother of all cows!
http://www.usdebtclock.org/
Dat lijkt mij een wijs besluit. Er kan immers nooit genoeg belasting zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:39 schreef Reya het volgende:
En anders voeren ze wel een Alphen-tax in, voor mensen die in bijzonder lelijke plaatsen wonen.
Dat vind je leuk om te zeggen he?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Komt allemaal goed, want Obama staat aan het roer.
Héél leuk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat vind je leuk om te zeggen he?
zei Reya.quote:"Het nummer van Damaru en Jan Smit heeft in de laatste weken ongelovelijk veel stemmen binnengesleept''.
Alsof er in Rotterdam een lege plek is die opgevuld dient te worden.quote:Rita Verdonk doet met haar partij Trots op Nederland mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam.
"Handelsstad" Rotterdam. Blijkbaar gaat dat gepaard met monkey behaviour.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:45 schreef Picchia het volgende:
[..]
Alsof er in Rotterdam een lege plek is die opgevuld dient te worden.
Wat dat betreft is de absentie van de PVV betreurenswaardig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:11 schreef Reya het volgende:
De NSDAP was de laatste partij die nog goede plannen had met betrekking tot Rotterdam.
Sterf, scharminkel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:11 schreef Reya het volgende:
De NSDAP was de laatste partij die nog goede plannen had met betrekking tot Rotterdam.
Nee, voor Frans C. de Rover.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:26 schreef Reya het volgende:
[..]
Zie je me nu ook al aan voor Harry Mulisch?
http://www.nu.nl/opmerkel(...)n-zombie-aanval.htmlquote:AMSTERDAM – Wetenschappers uit Canada hebben met een statistisch model onderzocht hoe zombies zouden moeten worden bestreden als ze echt zouden bestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |