Ja of je mist gewoon de selectiviteit.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:13 schreef cerror het volgende:
Prachtig hoe je dat weer naar Wilders gooit Meki.
Wil je het goedpraten ?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:23 schreef rechtsom het volgende:
Het grote verschil tussen rellende hooligans en rellene Marokkanen en ander gespuis is:
Die voetbalsupporters rellen steeds om hetzelfde en die Marokkanen zoeken steeds naar iets om over te rellen!
Verder gewoon gelijk behandelen. Alleen wordt dat ook niet gedaan, want die Hooligans worden gearresteerd en vervolgd en die Marokkanen die worden alleen een beetje toegesproken.. daar komen er maar weinig van in de cel.
Lees het nog eens en nu objectief:quote:
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:23 schreef rechtsom het volgende:
...
Verder gewoon gelijk behandelen.
....
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Diezelfde ME zouden ze ook tegen dat allochtone tuig moeten inzetten bij het minste geringste geëtter.
qftquote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Diezelfde ME zouden ze ook tegen dat allochtone tuig moeten inzetten bij het minste geringste geëtter.
Je geilheid tov Wilders heeft wel erg bizarre vormen aangenomen Meki-boy.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Moet je eens opletten, want als je dat doet is het racisme..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:30 schreef rechtsom het volgende:
[..]
Moet je eens opletten, want als je dat doet is het racisme..
Echt waar?!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:30 schreef rechtsom het volgende:
[..]
iddquote:
Ander vraag...Is het niet racistisch om het bij één volk wel te vragen / inzetten en bij de ander niet?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:30 schreef rechtsom het volgende:
[..]
Dan heeft diezelfde ME in eens andere taken en zie je ze helaas niet meer.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
.
Nee hoor anders had hij eerder gezegd toen met de Ajax en Feijenoord rellen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:35 schreef teknomist het volgende:
Bedoelde Wilders destijds ook niet gewoon de supporters in het algemeen?
idd...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ander vraag...Is het niet racistisch om het bij één volk wel te vragen / inzetten en bij de ander niet?
Kortom : Zowel de uitspraken van Wilders als aanpak van de ME bij de Britten is racistisch.
QQ ---> that wayquote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor anders had hij eerder gezegd toen met de Ajax en Feijenoord rellen.
Is dat zo??? Ohhh ja zou waar kunnen zijn, want als het dat allochtone tuig weer eens niet zint en de straat opgaat om herrie te trappen dan is de hermandad er opeens niet. Dus dan kost politie inzet ook geen geld want ze worden gek genoeg niet ingezet.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:17 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde voetbalhooligan de Nederlandse samenleving inderdaad bakken met geld meer kost dan de gemiddelde allochtoon.
zoek nog eens in het archief met Kamervragen? Alleen komen die niet uitgebreid in de pers omdat het grootste gedeelte van de bevolking er achter staat!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:37 schreef Meki het volgende:
[..]
GMTA!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:38 schreef rechtsom het volgende:
[..]
idd...
Maar als men graag wil dat er geen onderscheid gemaakt moet worden, dan moet er ook geen onderscheid gemaakt worden. Bij rellen moet de ME rammen en oppakken.. klaar uit.
Even verder zoeken... men krijg EN stadionverbod EN strafvervolging..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:40 schreef BasEnAad het volgende:
Waarom krijgen geweldplegende burgers een cel- of werkstraf en hooligans slechts een stadionverbod?
quote:Diezelfde ME zouden ze ook tegen dat allochtone tuig moeten inzetten bij het minste geringste geëtter.
Als je Pvda stemt misschienquote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:17 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde voetbalhooligan de Nederlandse samenleving inderdaad bakken met geld meer kost dan de gemiddelde allochtoon.
Daar staat natuurlijk tegenover dat er veel meer allochtonen dan voetbalhooligans zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:17 schreef remlof het volgende:
Rassiesme! Discriminasie!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Je geilheid tov Wilders heeft wel erg bizarre vormen aangenomen Meki-boy.
Het antwoord op je vraag is dus een ja.quote:"De politie moet bij ernstige rellen, en na een duidelijke waarschuwing, met scherp kunnen schieten op relschoppers. Dit zou bij voorkeur moeten gebeuren in het been."
Geert Wilders in reactie op rellen na voetbal-oefeninterland tussen Jong Oranje en Jong Marokko, Parool 29 mei 2007
Nooit!!!! Het is dood of glorie. Nooit zal ik mijzelf onderwerpen aan zulk een achterlijke religie.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Rassiesme! Discriminasie!
Ach ja, if you can't beat them, join them hè?
Nee, daar gaat het mij niet om.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nooit!!!! Het is dood of glorie. Nooit zal ik mijzelf onderwerpen aan zulk een achterlijke religie.
Toch heeft ie eene punt. Moet je horen hoe iedereen op de kast zit wannner een naffer ' boeh' roept.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:13 schreef cerror het volgende:
En heb je het artikel ook gelezen? De politie heeft ingegrepen en de relschoppers opgepakt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:09 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Toch heeft ie eene punt. Moet je horen hoe iedereen op de kast zit wannner een naffer ' boeh' roept.
Nu willen supporters de binnenstad in een complete veldslag veranderen!
Omdat dat nl. niet gebeurd mijn beste.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het mij niet om.
Gewoonlijk beschuldigen rechtse lui Meki en andere Marokkanen ervan om altijd maar te mekkeren over discriminatie, racisme, calimerogedrag enzo. Dan is het wel ironisch als je als rechts figuur vervolgens zelf ook daarover gaat zeuren.
Voor rellende supporters?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:15 schreef Hathor het volgende:
Sterker nog...Wilders heeft voor beide teams de opstelling gemaakt en zet ook thee in de rust.
Nou, mooiquote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En heb je het artikel ook gelezen? De politie heeft ingegrepen en de relschoppers opgepakt.
Ik ben geen permanent bezoeker, maar het valt mij op dat er bij voorbaat al negatief op bepaalde mensen wordt gereageerd. Er worden laatdunkende opmerkingen gemaakt zonder op de inhoud in te gaan. Als Meki de Islam verdedigt, verdedigt hij volgens mij niet het gestoorde gedrag van bepaalde groepen moslims.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:36 schreef rechtsom het volgende:
Jammer dat Meki zich weer eens laat kennen, Jammer dat hij niet ingaat op het weerwoord van medefokkers, Jammer dat Meki net zo een tunnelvisie heeft als een boel autochtone Nederlanders, die tunnelvissie die hij zo verafschuwt.
Meki verdedigt de overlast veroorzakende jongeren en legt overal de link naar Wilders. Dat is ook geen discussie voeren, maar kortzichtig bashen..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:46 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Ik ben geen permanent bezoeker, maar het valt mij op dat er bij voorbaat al negatief op bepaalde mensen wordt gereageerd. Er worden laatdunkende opmerkingen gemaakt zonder op de inhoud in te gaan. Als Meki de Islam verdedigt, verdedigt hij volgens mij niet het gestoorde gedrag van bepaalde groepen moslims.
Als je elkaar op een normale manier antwoord geeft, zonder te schelden of klakkeloos van allerlei onzin te beschuldigen weet ik zeker dat je zult zien dat je het in veel dingen met elkaar eens bent.
Dan krijg je discussie en geen gehakketak.
Daar ga je weer met je vooroordelenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:08 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Meki verdedigt de overlast veroorzakende jongeren en legt overal de link naar Wilders. Dat is ook geen discussie voeren, maar kortzichtig bashen..
Mee eens, al is dat vaak volgens mij een provocerende reactie op andere posters.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:08 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Meki verdedigt de overlast veroorzakende jongeren en legt overal de link naar Wilders. Dat is ook geen discussie voeren, maar kortzichtig bashen..
Dat is Wilders in mijn optiek ook. Respecteer dat dan ookquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Daar ga je weer met je vooroordelen
ik verdedig de Islam en ik verdedig geen criminelen en racisten en wilders stemmers.
ik verdedig enkel de goedwillenden
Zo lees ik het meestal ook.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:30 schreef Meki het volgende:
[..]
ik verdedig de Islam en ik verdedig geen criminelen en racisten en wilders stemmers.
Op de binnenplaats van de bajes?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:43 schreef Armageddon het volgende:
Als we nu eens de hooligans inzetten tegen de mocro's. Is dat wat?
Als ze hun krachten eens zouden bundelen en een paar van die mocro's wat dichter bij allah zouden brengen zou dat mooi zijn idd.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:43 schreef Armageddon het volgende:
Als we nu eens de hooligans inzetten tegen de mocro's. Is dat wat?
Onmogelijk, wilders is net als hitler daarvoor kan geen respect ervoor gegevenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:31 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dat is Wilders in mijn optiek ook. Respecteer dat dan ook
Die gasten die de hun hele lege week toeleven naar een partijtje matten op zondag (of elke andere gelegenheid) zijn meestal nou niet de meest productieven voor onze economie. Sterker nog ik verdenk de meesten die dergelijke criminele activiteiten vertonen ervan dat ze een uitkering trekken. En ik weet bijna zeker dat het aantal hooligans met een uitkering hoger ligt dan het aantal allochtonen, procentueel gezien dan. Daarbij komt dat de schade die ze aanrichten per persoon en de kosten van politie-inzet per individu ook hoger zullen liggen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
probeer je nu gewoon dommig over te komen of weet je gewoon echt niet beter?
Ik ken heel veel mensen door mijn werk en andere bezigheden, en ik ken bijna niemand die dergelijk gedrag goedpraat, ongeacht hun geloof, leeftijd, geaardheid, politieke voorkeur en milieu. Twee uitzonderingen: een hooligan (van Helmond Sportquote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:41 schreef Zienswijze het volgende:
Ik denk dat iedereen het er eens mee is dat die voetbal relschoppers hard aangepakt moeten worden. En dat niemand daar aankomt met "slechte jeugd", "lage sociale klasse", "uitsluiting".
Maar waarom lopen er weer altijd weer veel mensen het goed te praten als er weer reljongens uit bepaalde bevolkingsgroepen het te bont maken?
Goed te praten?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:41 schreef Zienswijze het volgende:
Ik denk dat iedereen het er eens mee is dat die voetbal relschoppers hard aangepakt moeten worden. En dat niemand daar aankomt met "slechte jeugd", "lage sociale klasse", "uitsluiting".
Maar waarom lopen er weer altijd weer veel mensen het goed te praten als er weer reljongens uit bepaalde bevolkingsgroepen het te bont maken?
Zal ik je dan even snel uit de droom helpen? Heb jij enig idee wat tegenwoordig een kaartje voor een voetbalwedstrijd kost? En dan heb ik het niet eens over seizoenkaarten, en al helemaal niet over meereizen naar uitwedstrijden, dat kan je van een uitkering namelijk niet bekostigen. De meeste van die gasten hebben hebben dus gewoon allemaal een baan , en in veel gevallen zelfs nog een dik salaris ook, die ene wedstrijd per week geld min of meer als een soort uitlaatklep, en dat daar dan een pelotonnetje of 2 ME aan te pas moet komen....ach ja, dat is nu eenmaal onontkoombaar in deze tijd. Maar dat jij denkt dat de kosten daarvan op wat voor manier dan ook opwegen tegen wat de staat maandelijks kwijt is om enkele tienduizenden allochtone parasieten kunstmatig aan de vreet te houden, vind ik op zijn zachtst gezegd nogal naief.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Die gasten die de hun hele lege week toeleven naar een partijtje matten op zondag (of elke andere gelegenheid) zijn meestal nou niet de meest productieven voor onze economie. Sterker nog ik verdenk de meesten die dergelijke criminele activiteiten vertonen ervan dat ze een uitkering trekken. En ik weet bijna zeker dat het aantal hooligans met een uitkering hoger ligt dan het aantal allochtonen, procentueel gezien dan. Daarbij komt dat de schade die ze aanrichten per persoon en de kosten van politie-inzet per individu ook hoger zullen liggen.
Vandaar mijn opmerking dat de gemiddelde hooligan meer belastinggeld kost dan de gemiddelde allochtoon.
Dus omdat ik een baan heb die ook nog eens goed betaalt mag ik me op straat eerder gedragen als stront dan iemand die het met minder moet doen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zal ik je dan even snel uit de droom helpen? Heb jij enig idee wat tegenwoordig een kaartje voor een voetbalwedstrijd kost? En dan heb ik het niet eens over seizoenkaarten, en al helemaal niet over meereizen naar uitwedstrijden, dat kan je van een uitkering namelijk niet bekostigen. De meeste van die gasten hebben hebben dus gewoon allemaal een baan , en in veel gevallen zelfs nog een dik salaris ook, die ene wedstrijd per week geld min of meer als een soort uitlaatklep, en dat daar dan een pelotonnetje of 2 ME aan te pas moet komen....ach ja, dat is nu eenmaal onontkoombaar in deze tijd. Maar dat jij denkt dat de kosten daarvan op wat voor manier dan ook opwegen tegen wat de staat maandelijks kwijt is om enkele tienduizenden allochtone parasieten kunstmatig aan de vreet te houden, vind ik op zijn zachtst gezegd nogal naief.
Jij typt zo'n post en noemt mij naief? Ik geloof er niets van, normale hardwerkende mensen zetten hun verstand niet op 0,0 om te gaan matten als uitlaatklep. En je opmerking over allochtonen is eigenlijk gewoon banwaardig, ik zou een beetje inbinden.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zal ik je dan even snel uit de droom helpen? Heb jij enig idee wat tegenwoordig een kaartje voor een voetbalwedstrijd kost? En dan heb ik het niet eens over seizoenkaarten, en al helemaal niet over meereizen naar uitwedstrijden, dat kan je van een uitkering namelijk niet bekostigen. De meeste van die gasten hebben hebben dus gewoon allemaal een baan , en in veel gevallen zelfs nog een dik salaris ook, die ene wedstrijd per week geld min of meer als een soort uitlaatklep, en dat daar dan een pelotonnetje of 2 ME aan te pas moet komen....ach ja, dat is nu eenmaal onontkoombaar in deze tijd. Maar dat jij denkt dat de kosten daarvan op wat voor manier dan ook opwegen tegen wat de staat maandelijks kwijt is om enkele tienduizenden allochtone parasieten kunstmatig aan de vreet te houden, vind ik op zijn zachtst gezegd nogal naief.
Ik bind helemaal niks in, ik reageer op je idiote uitspraak die gewoon om zulk soort reacties vraagt. Als je me daarvoor een ban wil aansmeren, laat je dan vooral niet tegenhouden, het bewijst alleen mijn punt nog maar eens. Probeer de wereld eens te bekijken door een andere kleur bril joh, of kom eens wat vaker onder de mensen, misschien pik je nog eens wat op zo links en rechts.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij typt zo'n post en noemt mij naief? Ik geloof er niets van, normale hardwerkende mensen zetten hun verstand niet op 0,0 om te gaan matten als uitlaatklep. En je opmerking over allochtonen is eigenlijk gewoon banwaardig, ik zou een beetje inbinden.
Ik kom onder de mensen, woon tussen de turken, marokkanen en tokkies en kom ook nog wel eens bij Vites op Zuid.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 01:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik bind helemaal niks in, ik reageer op je idiote uitspraak die gewoon om zulk soort reacties vraagt. Als je me daarvoor een ban wil aansmeren, laat je dan vooral niet tegenhouden, het bewijst alleen mijn punt nog maar eens. Probeer de wereld eens te bekijken door een andere kleur bril joh, of kom eens wat vaker onder de mensen, misschien pik je nog eens wat op zo links en rechts.
Sorry hoor, maar ik heb 10 keer liever een horde gasten die zich een paar keer per jaar eens lekker laten gaan en de rest van het jaar gewoon onzichtbaar zijn en normaal hun werk doen, dan een horde immigranten die geen enkele moeite doen om de taal te leren, en zichzelf daar dus goeddeels mee uitschakelen op de arbeidsmarkt en dus de rest van hun nikszeggende bestaan parasiteren op de rug van mensen die wel aan dat proces deelnemen (ook allochtonen dus)quote:Op donderdag 13 augustus 2009 01:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kom onder de mensen, woon tussen de turken, marokkanen en tokkies en kom ook nog wel eens bij Vites op Zuid.
Maar geweld en vernielingen plegen zijn nooit goed te praten. En om een hele bevolkingsgroep over dezelfde kam te scheren als het soort tuig dat dat doet vind ik nou niet echt getuigen van objectiviteit of realiteitszin.
Kortingen op seizoenkaarten omdat je toevallig werkeloos bent? Man, het is de Efteling niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:35 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Dus omdat ik een baan heb die ook nog eens goed betaalt mag ik me op straat eerder gedragen als stront dan iemand die het met minder moet doen.
Veel van die smoessupporters laten het hele gezin barsten om een seizoenkaart te kunnen kopen, vaak ook nog gebruik makend van kortingen vanwege hun uitkering.
Welke bedoel je?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Sorry? Dacht het wel sjaakiequote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:43 schreef rechtsom het volgende:
[..]
Even verder zoeken... men krijg EN stadionverbod EN strafvervolging..
Alleen is bijvoorbeeld het veld betreden niet, want dat is niet wettelijk strafbaar.
quote:Wanneer je bijvoorbeeld geweld pleegt in een stadion wordt je overgeleverd aan de politie. Buiten de eventuele boete die je krijgt of, wanneer je ernstigere feiten pleegt, een gevangenisstraf, krijg je dan ook nog eens een stadionverbod plus boete.
Ik denk dat dit nog behoorlijk meevalt. Ik denk het zelfs wel bijna zeker te weten.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Die gasten die de hun hele lege week toeleven naar een partijtje matten op zondag (of elke andere gelegenheid) zijn meestal nou niet de meest productieven voor onze economie. Sterker nog ik verdenk de meesten die dergelijke criminele activiteiten vertonen ervan dat ze een uitkering trekken. En ik weet bijna zeker dat het aantal hooligans met een uitkering hoger ligt dan het aantal allochtonen, procentueel gezien dan. Daarbij komt dat de schade die ze aanrichten per persoon en de kosten van politie-inzet per individu ook hoger zullen liggen.
Vandaar mijn opmerking dat de gemiddelde hooligan meer belastinggeld kost dan de gemiddelde allochtoon.
Wat versta jij onder immigranten ? Binnen de EU of daarbuiten ?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik heb 10 keer liever een horde gasten die zich een paar keer per jaar eens lekker laten gaan en de rest van het jaar gewoon onzichtbaar zijn en normaal hun werk doen, dan een horde immigranten die geen enkele moeite doen om de taal te leren, en zichzelf daar dus goeddeels mee uitschakelen op de arbeidsmarkt en dus de rest van hun nikszeggende bestaan parasiteren op de rug van mensen die wel aan dat proces deelnemen (ook allochtonen dus)
Iedere buitenlander die hier wil werken dient, imho, de Nederlandse taal te spreken of te leren.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:05 schreef kitao het volgende:
[..]
Wat versta jij onder immigranten ? Binnen de EU of daarbuiten ?
En waarom hoeft een Ier die hier werkt geen Nederlands te leren en iemand uit India wel ,maar uit Japan weer niet ?
Die taalregels zijn gewoon krom , want velen roepen dat ze in Nederland nederlands moeten spreken , maar zodra een hoge VS-bedrijfsleider binnenkomt dan staan de mensen vooraan om hun kennis van een andere taal te demonstreren. Ik vind dat hypocrisie ten top.
Hopelijk zetten ze ze ook een maandje of drie vast... zal hun baas leuk vinden... weg werk, plantsoenendienst dus om alle gemaakte kosten terug te betalen enzo.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En heb je het artikel ook gelezen? De politie heeft ingegrepen en de relschoppers opgepakt.
quote:Negen voetbalsupporters zitten nog vast
AMSTERDAM - Negen voetbalsupporters die woensdagavond zijn opgepakt rond de wedstrijd Nederland-Engeland in de Amsterdam Arena, zitten donderdagochtend nog vast. Zij worden verdacht van openlijke geweldpleging, zo liet een politiewoordvoerder weten.
In totaal hield de politie rond de oefeninterland 41 mensen aan, voornamelijk Nederlandse supporters.
Zij maakten zich onder meer schuldig aan opruiing, mishandeling en het niet kunnen tonen van een legitimatiebewijs. De overige supporters zijn heengezonden met boetes tot enkele honderden euro's.
De circa honderd Ajax-supporters die op basis van een noodbevel de stad tijdelijk moesten verlaten omdat zij zich zouden hebben misdragen, mochten donderdag na middernacht weer terugkeren in de hoofdstad.
Ik keek net naar de titel van dit topic , dit heeft er verder misschien niet veel mee te maken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:07 schreef Keltie het volgende:
[..]
Iedere buitenlander die hier wil werken dient, imho, de Nederlandse taal te spreken of te leren.
Geen onderscheid.
Stadionverbod = stadionverbod.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hopelijk zetten ze ze ook een maandje of drie vast... zal hun baas leuk vinden... weg werk, plantsoenendienst dus om alle gemaakte kosten terug te betalen enzo.
Maarruh... vermoedelijk krijg je :"Scheer je weg lummel! Je krijgt een stadionverbod voor de Arena! "
Hiep Hoi, volgende maand dus rellen bij de kuip
de Islam heeft hier alleen bar weinig mee te makenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt helemaal!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar het geeft de knuffelmentaliteit weer. En die gasten komen niet voor het voetbal of het stadion. Dan gaan ze wel ergens anders afspreken om te matten. De Noordzee lijkt me uitermate geschikt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:31 schreef Keltie het volgende:
[..]
Stadionverbod = stadionverbod.
Zelfs bij matpartijen op amateursportgebied ben je dan de sjaak.
Onzin.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar het geeft de knuffelmentaliteit weer. En die gasten komen niet voor het voetbal of het stadion.
Seizoen is net 2 wedstrijden oud en zit exclusief brandstof en dergelijke nu al op ¤451 euroquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:35 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Klopt helemaal!![]()
Seizoenskaart kost zo'n 300 euro. Met thuiswedstrijden komt daar nog een 10 euro parkeren bij. 17 wedstrijden. 300 + 170 = 470. Uitwedstrijden gemiddeld 30 euro x 17 = 510 + 470 = 980 euro.
Ja dat ga je wel redden met een uitkering.
En aan de andere kant word er regelmatig een Extreem-Rechtse demonstratie Rotterdam uit geslagen door de verschillende (leden van de verschillende) harde kernen van Feijenoordquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:46 schreef kitao het volgende:
Beverwijk was ook geliefd en ik betreur de dode die daarbij gevallen is.
Sommige supporters zien wellicht de rellen helaas ook als kans om hun onvrede tegen de regering te uiten of om hun rascistische en/of politieke overtuigingen bekendheid te geven.
Radio Veronica deed dat inderdaad op de Noordzee , dat was misschien wel beter.
Dan zie je dat zelfs ook hooligans hun nut hebben.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
En aan de andere kant word er regelmatig een Extreem-Rechtse demonstratie Rotterdam uit geslagen door de verschillende (leden van de verschillende) harde kernen van Feijenoord
Vriend, ik sta op vakkie M bij ADO. Daar staan een hele hoop hardwerkende mensen. En die gaan af en toe helemaal los. Dus ja sorry remlof. Je hebt geen gelijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij typt zo'n post en noemt mij naief? Ik geloof er niets van, normale hardwerkende mensen zetten hun verstand niet op 0,0 om te gaan matten als uitlaatklep. En je opmerking over allochtonen is eigenlijk gewoon banwaardig, ik zou een beetje inbinden.
Dat je geen fan bent van ajax en haar aanhangers, okey.. Maar om Picornie te omschrijven als een kind van 4 gaat wel ver of niet?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:51 schreef kitao het volgende:
[..]
Dan zie je dat zelfs ook hooligans hun nut hebben.
Edit : Ik wel , ik ben niet onmenselijk. Ik zie het als het zoveelste slachtoffer die door een misleidend symbool ten onder is gegaan. Bovendien : het hangt er vanaf wat er afgesproken is van tevoren.
Volgende keer nemen ze misschien op afspraak pistolen mee en valt er weer een kind van 4 als onschuldig slachtoffer.
Dat is ook wel zo , maar het zet een trend , waarvan onlangs op de Beijerlandselaan de gevolgen te zien waren. En er vallen onschuldige slachtoffers , lang geleden al , en het zal weer gebeuren als dit zo verder gaat. Denk bijv. aan Heizel.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:21 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat je geen fan bent van ajax en haar aanhangers, okey.. Maar om Picornie te omschrijven als een kind van 4 gaat wel ver of niet?
Nah, ik ben sowieso tegen vechten met wapens.. Maar dat vind ik in het uitgaan tegenwoordig ook steeds debieler worden.. Word te snel naar een mes gegrepen.
Maar als er 2 groepen afspreken in een weiland om te knokken en daar valt een dode bij -> Risico wat je vantevoren wist.
JA, WAAR IS NPVV TERING ZEGquote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:11 schreef Meki het volgende:
Het gaat lekker met de tokkies.
waar is NPVV ?
moeten we nu ook met scherp schieten
Hahahahaquote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Roda JC geeft minima korting op seizoenskaartenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kortingen op seizoenkaarten omdat je toevallig werkeloos bent? Man, het is de Efteling niet.
Dat is 1 club?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:05 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Roda JC geeft minima korting op seizoenskaarten
Geschreven op maandag, 20 juli om 17:32
Roda JC geeft een korting van 30 euro aan personen met een minimum inkomen op de goedkoopste seizoenkaart. Dit doet de Kerkraadse club in samenwerking met de gemeenten Kerkrade, Voerendaal, Simpelveld en Nuth, zo meldt de omroep L1 . Uitkeringsgerechtigden en werkenden met een minimum inkomen komen bij deze gemeenten in aanmerking voor een bijdrage van ongeveer 100 euro per jaar. Het geld is bedoeld voor sociale- of culturele activiteiten. Roda JC legt dan 30 euro bij.
De goedkoopste seizoenkaart kost 130 euro. De Kerkraadse club wil met deze actie haar maatschappelijke betrokkenheid in Limburg tonen. Roda JC ontsnapte vorig seizoen via de Jupiler Play-Offs ternauwernood aan degradatie uit de Eredivisie.
(voetbalzone.nl)
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Onmogelijk, wilders is net als hitler daarvoor kan geen respect ervoor gegeven
Het was de eerste die ik bij het googelen tegenkwam. Ik weet dat bij andere clubs (en zeker ook gemeenten) niet lang geleden ook zulke regelingen bestonden.quote:
Je kunt je dan wel afvragen of er geen belangrijkere dingen zijn om gemeenschapsgeld aan uit te geven.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:05 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Roda JC geeft een korting van 30 euro aan personen met een minimum inkomen op de goedkoopste seizoenkaart. Dit doet de Kerkraadse club in samenwerking met de gemeenten Kerkrade, Voerendaal, Simpelveld en Nuth, zo meldt de omroep L1 . Uitkeringsgerechtigden en werkenden met een minimum inkomen komen bij deze gemeenten in aanmerking voor een bijdrage van ongeveer 100 euro per jaar. Het geld is bedoeld voor sociale- of culturele activiteiten. Roda JC legt dan 30 euro bij.
De goedkoopste seizoenkaart kost 130 euro. De Kerkraadse club wil met deze actie haar maatschappelijke betrokkenheid in Limburg tonen. Roda JC ontsnapte vorig seizoen via de Jupiler Play-Offs ternauwernood aan degradatie uit de Eredivisie.
(voetbalzone.nl)
Sorry pik, ik had het over Nederlandse clubs, niet over Duitse.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:05 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
(voetbalzone.nl)
Toch allemaal zaken waar de hooligans garant voor staan. Het aftuigen van elkaar is van hun activiteiten maar een onderdeeltje.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:26 schreef damian5700 het volgende:
Voetbalhooliganisme is not my cup of tea, maar in mijn optiek is dit bericht in vergelijking met het bericht waaraan gerefereerd wordt door de uitspraak van Wilders "na een waarschuwing moet de politie het recht krijgen met scherp te schieten op bijvoorbeeld een been" minder veroordelingswaardig.
Ik heb minder aversie tegen hooligans die elkaar aftuigen dan 'fans' die het veld oplopen gedurende de wedstrijd waardoor deze gestaakt moet worden, fluitconcerten opvoeren bij het Whilhelmus, suppoosten en stewards aftuigen en het stadion vernielen.
Verklaar je nader, ik wil graag van je horen welke de andere onderdelen zijn. wacht...ik pak er effe popcorn bij....quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:51 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Toch allemaal zaken waar de hooligans garant voor staan. Het aftuigen van elkaar is van hun activiteiten maar een onderdeeltje.
Mijn betoog gaat over de feiten die hebben plaatsgevonden en de strafbare zaken waaraan hooligans bij beide wedstrijden zich hebben schuldig gemaakt en die verschillen danig.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:51 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Toch allemaal zaken waar de hooligans garant voor staan. Het aftuigen van elkaar is van hun activiteiten maar een onderdeeltje.
Als ik dat gesteld zou hebben is dat inderdaad ridicuul. Je kunt alleen maar bestraft worden voor wat je doet.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Mijn betoog gaat over de feiten die hebben plaatsgevonden en de strafbare zaken waaraan hooligans bij beide wedstrijden zich hebben schuldig gemaakt en die verschillen danig.
Zoals jij het laat klinken moet een hooligan, die een trein vernielt niet alleen daarvoor worden bestraft, maar ook voor het afsteken van vuurwerk, het slopen van een stoeltje in het stadion, wildplassen, openbare geweldpleging, etc.
Een beetje ridicuul, vind je niet?
Dus kun je eenvoudig concluderen dat er een verschil zit in de feiten die zich voor hebben gedaan bij beide verhalen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:20 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Als ik dat gesteld zou hebben is dat inderdaad ridicuul. Je kunt alleen maar bestraft worden voor wat je doet.
Jij vindt niet dat hooligans regelmatig wedstrijden verstieren door hun gedrag: vuurwerk en andere rotzooi op het veld, beledigende spreekkoren, vernielingen, bedreigingen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dus kun je eenvoudig concluderen dat er een verschil zit in de feiten die zich voor hebben gedaan bij beide verhalen.
Enerzijds groepen supporters die elkaar aftuigen en anderzijds een groep 'fans' die de wedstrijd zelf vergallen, het stadion slopen en stewards aftuigen waarvan ik zeg dat dit laatste in mijn optiek meer veroordelingswaardig is.
Er zitten toch zeker ook nog normale mensen in de Arena?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat is slecht nieuws, van de week heb ik als beloning voor mijn wederzijdse inzet 2 kaartje Ajax-NAC in de Arena van mijn werkgever gekregen, tevens rijd ik al een dikke bolide van de zaak.
Denk dat ik het deze keer maar oversla met al dat geweld.²
Ik vind dat het bericht waar deze topic over gaat en het bericht waaraan wordt gerefereerd via Wilders zijn uitspraak danig van elkaar verschillen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:59 schreef uiterstaardig het volgende:
Jij vindt niet dat hooligans regelmatig wedstrijden verstieren door hun gedrag: vuurwerk en andere rotzooi op het veld, beledigende spreekkoren, vernielingen, bedreigingen?
Op weg naar de wedstrijden worden treinstellen of kroegen verbouwd, regelmatig worden voorbijgangers die toevallig een verkeerde sjaal dragen in elkaar geslagen, auto's met een verkeerd vaantje vernield.
En dat gebeurt niet elke week, maar wel heel vaak.
Meki is en blijft een idioot, maar hij heeft een punt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:13 schreef cerror het volgende:
Dat heeft dan toch voornamelijk te maken met de personen die er achter zaten?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind dat het bericht waar deze topic over gaat en het bericht waaraan wordt gerefereerd via Wilders zijn uitspraak danig van elkaar verschillen.
Dat is waar mijn post over gaat.
Daarvan vind ik de ongeregeldheden in Tilburg meer veroordelingswaardig dan de rellen in Amsterdam.
Ik deel jou mening niet. Ten eerste benader ik voetbalhooliganisme niet met begrip en ten tweede vind ik, om het voor jou wat minder complex te maken, het minder erg als twee rivaliserende 'supporters' elkaar aftuigen dan dat een 'fan' een steward een blauw oog, een gebroken tand en hoofdpijn bezorgd of dat de afgebroken stoelen van de tribunes door de aanhang op dusdanige manier richting het veld worden geslingerd dat de ballenmeisjes en -jongens om hun veiligheid te garanderen moeten vluchten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:25 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Dat heeft dan toch voornamelijk te maken met de personen die er achter zaten?
Mijn stelling is dat relschoppers altijd fout zijn en dat het onzin is om de ene relschopper te veroordelen het gedrag van de andere min of meer met begrip te benaderen.
En zoals ik al eerder zei: rellende Marokkanen hebben meer overeenkomsten met rellende autochtone hooligans dan verschillen.
Maar die supporters breken ook de stad af en veroorzaken vaak veel schade. Neem bijvoorbeeld de Ajax supporters die in Deventer huishielden, stoelen door winkelruiten keilden, fietsenrekken compleet in de gracht mikten, etc, etc....quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:42 schreef damian5700 het volgende:
het minder erg als twee rivaliserende 'supporters' elkaar aftuigen dan dat een 'fan' een steward een blauw oog, een gebroken tand en hoofdpijn bezorgd of dat de afgebroken stoelen van de tribunes door de aanhang op dusdanige manier richting het veld worden geslingerd dat de ballenmeisjes en -jongens om hun veiligheid te garanderen moeten vluchten.
Helaas heeft hij voor een groot deel gelijk. Als ik kijk wat er in Rotterdam in de harde kern huist en wat ik op werk zie bij ondermeer FCU, ajax en psv dan is een behoorlijk deel echt niet onbemiddeld in hun dagelijks bestaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij typt zo'n post en noemt mij naief? Ik geloof er niets van, normale hardwerkende mensen zetten hun verstand niet op 0,0 om te gaan matten als uitlaatklep.
Als jij dit zo stelt, deel je mijn mening dus wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik deel jou mening niet. Ten eerste benader ik voetbalhooliganisme niet met begrip en ten tweede vind ik, om het voor jou wat minder complex te maken, het minder erg als twee rivaliserende 'supporters' elkaar aftuigen dan dat een 'fan' een steward een blauw oog, een gebroken tand en hoofdpijn bezorgd of dat de afgebroken stoelen van de tribunes door de aanhang op dusdanige manier richting het veld worden geslingerd dat de ballenmeisjes en -jongens om hun veiligheid te garanderen moeten vluchten.
Nee, ik deel jouw mening niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 02:02 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Als jij dit zo stelt, deel je mijn mening dus wel.
Ik constateer alleen dat dit soort gedrag regelmatig voorkomt. Het is namelijk een van de uitingen van hooligangedrag.Wekelijks zie je er de beelden van. Wanneer ze voor mijn part dagelijks zouden afspreken om, bijvoorbeeld in de omgeving van Beverwijk in een weiland of ergens in de Sahara, elkaar met hamers de hersens in te slaan zou ik die hamers desnoods nog willen sponsoren.
Onzin. Je kunt 'supporters' alleen veroordelen voor de zaken waaraan zij zich schuldig maken. Wat begrijp je daaraan niet?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 01:32 schreef maartena het volgende:![]()
Er zitten zelfs zelfstandig ondernemers tussen, aannemers, glazenwassers, mensen waarvan je totaal niet zou verwachten dat zij in het weekend soms helemaal los gaan. Ik heb zelfs ooit eens een advocaat gekend die gewoon met de harde kern meeliep en dan zo maf als een deur was. Wat een contrast als ie 's maandags weer in kostuum met zijn volvo naar kantoor gaat.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 01:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Helaas heeft hij voor een groot deel gelijk. Als ik kijk wat er in Rotterdam in de harde kern huist en wat ik op werk zie bij ondermeer FCU, ajax en psv dan is een behoorlijk deel echt niet onbemiddeld in hun dagelijks bestaan.
Het gaat niet alleen om autochtone jongerenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 00:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Meki is en blijft een idioot, maar hij heeft een punt.
Toen de jeugdteams van Marokko en Nederland tegen elkaar speelden, en er mot was met de Marokkaanse supporters, toen kwam Wilders met kamervragen.
Als echter - en dit is natuurlijk niet het enige relletje rondom voetbal de afgelopen paar jaar - een zooitje autochtone jongeren de binnenstad afbreken en rellen veroorzaken...... dan blijven die kamervragen achterwege.
quote:En als het zou gaan om een vriendschappelijke wedstrijd tussen Marokko en Nederland in plaats van Engeland en Nederland...... en de Marokkaanse supporters zouden rellen veroorzaken..... dan zaten we intussen alweer in deel 14 van de topicreeks.
Zwart-wit denken is zó hip.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:31 schreef Keltie het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om autochtone jongeren
[..]
Gast, wat is dit voor nutteloze uitspraakquote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb trouwens helemaal niets met Hooligans en vind het ook maar debielen maar de uitspraak van remlof is alleen op zijn gevoel berust en niet te onderbouwen met feiten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:46 schreef SCH het volgende:
Was jij nog maar agent sjimz, dan zou ik me zoveel veiliger voelen
Ik meen ook dat er eens een reporter een tijd met hooligans was opgetrokken en er onderzoek naar deed, en dat daaruit naar voren kwam dat het gros een gezin had en een betaalde baan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik heb trouwens helemaal niets met Hooligans en vind het ook maar debielen maar de uitspraak van remlof is alleen op zijn gevoel berust en niet te onderbouwen met feiten.
Heb je helemaal gelijk in. Dat zijn vaak de reacties van mensen die van hoed noch rand weten en zich even lekker willen uiten, laat ze maar joh. Al zou van je remlof iets meer niveau verwachten idd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik heb trouwens helemaal niets met Hooligans en vind het ook maar debielen maar de uitspraak van remlof is alleen op zijn gevoel berust en niet te onderbouwen met feiten.
Juist, maar het beeld wat 99,9% bij een hooligan heeft, is een beeld van mensen die het willen zijn. De echte hooligans lopen er niet mee te koop dat ze het zijn. Ik keur niks goed wat betreft hooliganisme, maar het is wel een way of life voor die gasten. Die alles voor hun club over hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik meen ook dat er eens een reporter een tijd met hooligans was opgetrokken en er onderzoek naar deed, en dat daaruit naar voren kwam dat het gros een gezin had en een betaalde baan.
Maar je bewijst je club er toch juist geen dienst mee?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:36 schreef Breach het volgende:
[..]
Juist, maar het beeld wat 99,9% bij een hooligan heeft, is een beeld van mensen die het willen zijn. De echte hooligans lopen er niet mee te koop dat ze het zijn. Ik keur niks goed wat betreft hooliganisme, maar het is wel een way of life voor die gasten. Die alles voor hun club over hebben.
Het zijn wel de gasten die hun club overal achterna reizen en er altijd staan, in wat voor tijden dan ook. Dat dat ook op een andere manier kan, vind ik natuurlijk ook. Maar op een of andere manier heb ik er altijd toch wel een raar soort 'respect' voor.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar je bewijst je club er toch juist geen dienst mee?
Humor, het ontbreekt die hersenlozen toch niet geheel aan zelfkennis: "Feyenoord Rotterdam, worst firm ever." Whaha, zeg dat wel..quote:
Eensch. Allemaal de klamme lat in de nek!quote:Ik zie dus ook totaal niet in waarom rellende Marokkanen supporters anders behandeld zouden moeten worden dan rellende Ajax (of noem club hier) supporters.
Rellen zijn rellen. Allebei even HARD aanpakken.
Flikker toch eens op man. Huilie.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik was van plan Ajax-NAC te bezoeken daar ik kaartjes heb gekregen van mijn werkgever, voor mijn goede werk, maar dat terzijde. Ik ben alleen bang dat het niet echt verstandig is daar heen te gaan, wellicht dat ze mijn bolide van de zaak beschadigen?
[ afbeelding ]
Bansheeboy's bolide²
Dat deed jij ook gewoon toen je nog een 18-jarig broekie was.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:41 schreef Breach het volgende:
[..]
Maar dan heb ik het dus niet over die 18 jarige gastjes die nog nooit wat meegemaakt hebben en dan in hun ACAB-vest stoer gaan doen als de trein van Feyenoord aankomt
Ik zou blij zijnquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik was van plan Ajax-NAC te bezoeken daar ik kaartjes heb gekregen van mijn werkgever, voor mijn goede werk, maar dat terzijde. Ik ben alleen bang dat het niet echt verstandig is daar heen te gaan, wellicht dat ze mijn bolide van de zaak beschadigen?
[ afbeelding ]
Bansheeboy's bolide²
Jij denkt dat ik me geen zorgen hoef te maken? Want het is eigenlijk best zonde, 2 kaartjes+food+free parking.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:49 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Flikker toch eens op man. Huilie.
Zulke dingen zeg ik ook altijd als ik een discussie naar mijn hand wil zetten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, ik deel jouw mening niet.
Op het initiële bericht dat ik hier plaatste had jij commentaar op, dat ik niet terecht vond, dus natuurlijk ben ik het dan niet eens met jou.
Let wel; ik plaatste een bericht, vervolgens kwam jouw commentaar.
Daarentegen valt het me op dat je wat aan het draaien bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |