hij is nu met de directeur aan het praten, maar ik wilde even jullie meningquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:27 schreef Marijkezwolle het volgende:
Lijkt mij niet inderdaad. Volgens mij is dit geen werkweigering oid. Daarnaast is er bij bijvoorbeeld ontevredenheid over haar uitvoering van het werk wel meer nodig om haar te mogen ontslaan. En ik neem aan dat die medewerker van PZ dat ook wel weet...
Oh ik hoop hetquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nee sterker nog die baas krijgt dikke problemen als hij aanhoud.
Eerst gewoon eens een rationeel gesprek aangaan met de baas lijkt me simpelweg het slimst eigenlijk. Maar ontslaan alleen om die reden kan iig niet, wat dat betreft staat je collega erg sterkquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:28 schreef Ladylike het volgende:
mooi, dan zorg ik ervoor dat ze morgen alles aanvecht
Ze weet het nieteens omdat ze dus naar huis is...
wat zou nou de beste volgende stap voor haar zijn, als ze het haar gezegd hebben?
Gewoon op haar werk verschijnen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:28 schreef Ladylike het volgende:
wat zou nou de beste volgende stap voor haar zijn, als ze het haar gezegd hebben?
Gewoon doorgaan met je werkzaamheden zoals je ze altijd al deed. Als dit onmogelijk is dan naar huis gaan maar niets toezeggen en niets tekenen. Thuis gekomen een aangetekende brief sturen met daarin de melding dat je wel wil werken maar dat het niet mogelijk is i.v.m. de situatie.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:28 schreef Ladylike het volgende:
Dit dus, flink laten bloeden dat soort cowboys die denken dat ze boven wet/CAO staanquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gewoon op haar werk verschijnen.
Wanneer ze wordt weggestuurd kan ze naar haar rechtsbijstand bellen voor meer info.
Tenzij haar baas al een ontslagprocedure bij het kantongerecht opgestart heeft.
Dan rustig afwachten en cashen.
Maar ten alle tijden!!!! gewoon naar werk gaan!!!!!
Bij een tijdelijk contract ook niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:25 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer ze een vast contract heeft niet nee.
Uitzendcontract daar in tegen weer wel.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:41 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Bij een tijdelijk contract ook niet.
Neuh das ook zo... Benieuwd hoe t aflooptquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:46 schreef Netsplitter het volgende:
Gemeend danwel niet gemeend, de werksfeer kan wel een flinke knauw gekregen hebben.
Ik zou het zelf niet zo tof vinden als mijn werkgever me probeerd te wippen wat niet lukt en daarna weer vrolijk verder gaan.....
Ik ook!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Neuh das ook zo... Benieuwd hoe t afloopt
Onzin.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:54 schreef kL0j00h het volgende:
Lijkt me sterk dat dit mag.
Maar of het mag of niet .... geloof me: Als ze je willen droppen, ben je weg. Je wint het NOOIT!
Veel bedrijven zijn gemeen. Echt.
Ja, als je een krantenwijkje hebt. Bij een echte baan werkt het niet zo.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:54 schreef kL0j00h het volgende:
Maar of het mag of niet .... geloof me: Als ze je willen droppen, ben je weg. Je wint het NOOIT!
Total BS, als zij een vast contract heeft kan en mag hij haar niet zo ontslaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:54 schreef kL0j00h het volgende:
Gemene meneren in pakken.quote:
Anders kan je toch ook langs de rechtswinkelquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:02 schreef Ladylike het volgende:
- Ik weet niet of ze een rechtsbijstandverzekering heeft.
- De bedrijfsnaam ga ik hier nu niet noemen, ik wil mijn baan wel nog even houden als het kan
- het betreft secretarieel werk
alvast bedankt voor het meedenken
Vast contract.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:03 schreef devl1nsect het volgende:
Wat voor contract heeft de dame in kwestie?
Directeur mag ten alle tijde iemand ontslaan. Dat kan op grond van economische belangen of om redenen aanziens des persoon. In dit geval is er wellicht meer aan de hand met de dame.
Denk je dat de werkgever het ontslag zal aanvoeren op redenen uit de OP?![]()
De situatie was voor de directeur genoeg om onstlag aan te vragen. En dat mag hij altijd doen. Of het terecht is, is een ander verhaal.
Nja zij zal moeten gaan... maar ik ben toch nieuwsgierig of het mag of nietquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Anders kan je toch ook langs de rechtswinkel
En geef zo af en toe ff update'je
Lul niet als je er geen verstand van hebt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:03 schreef devl1nsect het volgende:
Wat voor contract heeft de dame in kwestie?
Directeur mag ten alle tijde iemand ontslaan. Dat kan op grond van economische belangen of om redenen aanziens des persoon. In dit geval is er wellicht meer aan de hand met de dame.
Denk je dat de werkgever het ontslag zal aanvoeren op redenen uit de OP?![]()
De situatie was voor de directeur genoeg om onstlag aan te vragen. En dat mag hij altijd doen. Of het terecht is, is een ander verhaal.
Onzin. Morgen wordt je ontslagen met je vaste contract, vanwege de wettelijke opzegtermijn mag je nog twee maanden in het bedrijf zitten.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Total BS, als zij een vast contract heeft kan en mag hij haar niet zo ontslaan.
Daarna is het gewoon je poot stijf houden, je moet inderdaad lange adem hebben, maar zeker bij zoiets debiels als dit kan je er echt wél wat aan doen (vergoeding of baan terug)
En waarom kost het wat? Omdat de juiste procedures niet worden gevolgd, het ontslag dus onrechtmatig is, maar vaak tegen die tijd al een onwerkbare situatie is ontstaan en teruggaan naar het bedrijf dus geen optie is, dus er dan maar wat ¤¤¤ moet worden betaald.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:08 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Onzin. Morgen wordt je ontslagen met je vaste contract, vanwege de wettelijke opzegtermijn mag je nog twee maanden in het bedrijf zitten.
Ontslaan mag altijd. Kost wel wat bij de kantonrechter...
Vast contract is dus nooit ontslag omdat je een vast contract heb en dan mag je niet ontslagen worden?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:06 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Vast contract.
en zoals ik al aangaf: normaal werkt ze ook gewoon over
en dat gebeurt in haar geval echt vaak
[..]
Nja zij zal moeten gaan... maar ik ben toch nieuwsgierig of het mag of niet
uiteraard
dat zeg ik niet, ontslag is immers iets anders dan ontslag op staande voetquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:10 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Vast contract is dus nooit ontslag omdat je een vast contract heb en dan mag je niet ontslagen worden?![]()
Zoals ik zal zei, je mag altijd ontslagen worden. Met een vast contract is het lastiger, niet onmogelijk.
Iemand ontslaan op staande voet omdat ze niet flexibel is of genoeg communiceert is totale bullshit. In dat soort gevallen ga je iig eerst ff paar keer met de medewerker praten, bouw je mooi dossiertje op, en als het dan niet verbeterd kan je ze idd op een snelle/goede/goedkope manier lozen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:28 schreef devl1nsect het volgende:
Met de regelmaat van de klok werkt de dame in kwestie over. Totdat ze vanochtend op het werk komt en aangeeft niet over kan werken.
De directeur wist hier blijkbaar niets van en verwacht van haar dat ze gaat overwerken zoals ze dat normaliter doet. Mevrouw begint te stuiteren en vertrekt naar huis.
Ik hoop dat ze niet is aangenomen vanwege haar flexibiliteit en communicatie. Daar schort het al. OW! Een reden voor de werkgever! En ook een mooie reden voor staande voet ontslag.
Ontslag mag altijd. Of het correct en wettelijk is, is een tweede.
Gezien het verhaal en wij verder geen arbeidscontract in kunnen lezen (), is zij naar mijn idee wettelijk gezien ontslagen. Of dit correct is weet ik niet. Misschien was er een zeer hoge werkdruk. Misschien zijn er afspraken gemaakt over overwerken en structureel overwerken. Misschien....
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, als je een krantenwijkje hebt. Bij een echte baan werkt het niet zo.
Om de redenen die genoemd zijn kan niemand op staande voet ontslagen worden.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:36 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Nee, vast niet. In wat voor een sprookjeswereld leef jij dan? Iedereen is overal weg te werken.
Dan gooien ze het toch gewoon ergens anders op. Wat zijn jullie naief zegquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Total BS, als zij een vast contract heeft kan en mag hij haar niet zo ontslaan.
Daarna is het gewoon je poot stijf houden, je moet inderdaad lange adem hebben, maar zeker bij zoiets debiels als dit kan je er echt wél wat aan doen (vergoeding of baan terug)
Klopt, maar dat is wat er in de wandelgangen gezegd is. En dan komt het gesprek en het één naar het andere bullshit verhaal wordt opgehangen en je staat op straat. Ze verzinnen wel wat. En och, dan mag je nog 2 maanden blijven en/of je krijgt een zak centje mee and that's it!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Om de redenen die genoemd zijn kan niemand op staande voet ontslagen worden.
Oh ja, dat is zeker waar wat je zegt. Een andere reden is zo verzonnen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:42 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is wat er in de wandelgangen gezegd is. En dan komt het gesprek en het één naar het andere bullshit verhaal wordt opgehangen en je staat op straat. Ze verzinnen wel wat. En och, dan mag je nog 2 maanden blijven en/of je krijgt een zak centje mee and that's it!
Heb jij eigenlijk wel eens een baan gehad?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:37 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Dan gooien ze het toch gewoon ergens anders op. Wat zijn jullie naief zeg
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Oh ja, dat is zeker waar wat je zegt. Een andere reden is zo verzonnen.
Easy boyquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je iedereen ontslaan zelfs met vast contract maar ze kan heel gemakkelijk aantonen een voorbeeldig werkneemster geweest te zijn 20 jaar lang.
Dat kost je als baas belachelijk veel geld in een rechtzaak.
Dan zijn er nog allerlei wetten die je tegen "onzin" ontslag beschermt.
Grapjas. Zal mijn cv hier niet planten ,maar waarschijnlijk kun je daar een puntje aan zuigen.quote:Heb jij eigenlijk wel eens een baan gehad?
Ten eerste maak ik dat zelf uit en ten tweede geef ik gewoon antwoord op een vraag.quote:Dus hou op met dat neppe "angst aanjagen" getroll.
Correct.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:44 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Dat bedoel ikKijk om die reden (TS) zullen ze je niet op straat zetten, daar heb jij gelijk in. Maar als een bedrijf van je af wilt, je gaat gewoon. Einde verhaal.
Lul niet zo dom als je denkt dat je er verstand van hebtquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lul niet als je er geen verstand van hebt.
Hij had dan eerst een ontslagvergunning aan moeten vragen. Je kan niet zo ff meteen iemand eruit kicken tenzij er echt hele serieuze gronden voor zijn. En dat is dus NIET als iemand een keertje niet wil overwerken
Inderdaad die ervaring heb ik ook en om mij heen gezien.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:44 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Dat bedoel ikKijk om die reden (TS) zullen ze je niet op straat zetten, daar heb jij gelijk in. Maar als een bedrijf van je af wilt, je gaat gewoon. Einde verhaal.
Dus ook jij gaat zo een discussie in? Zo van: heb je wel eens een baan gehad en getroll?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk wel eens een baan gehad?
Natuurlijk kan je iedereen ontslaan zelfs met vast contract maar ze kan heel gemakkelijk aantonen een voorbeeldig werkneemster geweest te zijn 20 jaar lang.
Dat kost je als baas belachelijk veel geld in een rechtzaak.
Dan zijn er nog allerlei wetten die je tegen "onzin" ontslag beschermt.
Dus hou op met dat neppe "angst aanjagen" getroll.
Inderdaad, kun je juridisch wel gelijk hebben maar als ze echt van je af willen pesten ze je gewoon weg. Zijn zat praktijkvoorbeelden van, ga maar eens navragen bij het UWV. Mensen die alleen met hun computertje in een hal zo groot als een gymzaal worden gezet, geen contact meer morgen hebben met collega's, niet meer morgen deelnemen aan de gezamelijke lunch etc. Of ze laten collega's valse verklaringen afgeven. Er is altijd wel iemand binnen een bedrijf te vinden die dat doet hoor.. Wiens brood men eet diens woord hij spreekt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:54 schreef kL0j00h het volgende:
Dit kan inderdaad belangrijk zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:27 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Vraag aan jou: hoe kan ze aantonen dat ze 20 jaar een voorbeeldig werknemer bent geweest?
Zij hoeft niet aan te tonen dat ze een voorbeeldige werkneemster is geweest. De werkgever zal moeten kunnen aantonen dat het tegenovergestelde het geval is geweest, aan de hand van een door de jaren heen opgebouwd dossier (dat er waarschijnlijk niet zal zijn).quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:12 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dit kan inderdaad belangrijk zijn.
Jij zegt dat ze vaak overwerkt, maar is dat ook aan te tonen d.m.v. urenregistratie of een eigen bijgehouden Excelbestandje o.i.d. met werk- en overuren? Zijn er kopieën van functioneringsgesprekken?
Ja, alle uren worden dagelijks bijgehouden, dus overwerk is super makkelijk aan te tonenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:12 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dit kan inderdaad belangrijk zijn.
Jij zegt dat ze vaak overwerkt, maar is dat ook aan te tonen d.m.v. urenregistratie of een eigen bijgehouden Excelbestandje o.i.d. met werk- en overuren? Zijn er kopieën van functioneringsgesprekken?
Ze werkt er al 20 jaar, dus dat zal wel. Als ze een tijdelijk contract heeft ook niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:25 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer ze een vast contract heeft niet nee.
ik wel, en het zou ook in het contract van de collega van TS kunnen staan.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:31 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ken werkelijk niemand die in z'n contract heeft staan dat die verplicht moet overwerken.
Kan zijn, maar het vooruitzicht om 20 maanden ontslagpremie te moeten betalen zal geen enkele werkgever aanspreken. Als het plotseling optredend pestgedrag goed gedocumenteerd wordt door het slachtoffer, kan dat in de rechtzaal ook best nog wel eens verhoogd worden met een correctiefactor.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:03 schreef TerroRobbie het volgende:
Inderdaad, kun je juridisch wel gelijk hebben maar als ze echt van je af willen pesten ze je gewoon weg.
Worden die overuren dan niet ook meegenomen in een eventuele ontslagvergoeding. Zeker als ze structureel zijn?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:32 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Ja, alle uren worden dagelijks bijgehouden, dus overwerk is super makkelijk aan te tonen
functioneringsgesprekken heb ik zelf nog niet meegemaakt, dus ik weet niet hoe die gedocumenteerd zijn.
Tot nu toe heb ik enkele waarschuwingen officieel gebracht zien worden, daarmee houdt de PZ-chef zich netjes aan de regels, maar naar haar is nog geen waarschuwing gebracht.
Er wordt door het UWV gevraagd om het Loon SV, en daar zitten de overuren in meeberekendquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:32 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Worden die overuren dan niet ook meegenomen in een eventuele ontslagvergoeding. Zeker als ze structureel zijn?
tevens tvp
Die oprotpremie is niet zo mooi meer tegenwoordig.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:04 schreef FortunaHome het volgende:
Ik hoop dat mij ooit zoiets gebeurd na 20 jaar dienstverband.
Krijg je een mooie oprotpremie mee van de rechter en je zoekt gewoon een andere baan
klopt maar ze kan dit gewoon maandelijks uit laten betalen hierdoor is de belasting een stuk minder dan wanneer ze in ene keer het bedrag krijgt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die oprotpremie is niet zo mooi meer tegenwoordig.
Half bruto maandsalaris per gewerkt jaar met een maximum van 1 jaarsalaris.
Gaat nog 51% van naar de belastingdienst
Geldt die 51% altijd?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
nee man, daar moet je gewoon je normale belasting over betalen.quote:
Valt onder bijzonder tarief, werk je verder niet meer dat jaar en krijg je geen uitkering dan krijg je wel weer terug het volgende jaar.quote:
Dat maximum is er (nog) niet hoor. Dat is een plan van het kabinet, en dan ook nog eens alleen voor de topinkomens, maar het is nog geen wet.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Onzin...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:07 schreef ASroma het volgende:
[..]
klopt maar ze kan dit gewoon maandelijks uit laten betalen hierdoor is de belasting een stuk minder dan wanneer ze in ene keer het bedrag krijgt.
Interessant. Zit jij in de HRM ? Of doe je iets met rechten?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:25 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat maximum is er (nog) niet hoor. Dat is een plan van het kabinet, en dan ook nog eens alleen voor de topinkomens, maar het is nog geen wet.
Wel is de kantonrechtersformule vanaf dit jaar anders, waarbij meer rekening wordt gehouden met de omstandigheden waaronder het ontslag plaatsvindt. Voor ieder gewerkt jaar, krijgt de werknemer nu een maandsalaris mee, waarbij de leeftijd van invloed is op de weging van die jaren.
Zo tellen alle jaren die de werknemer tot zijn 35 heeft gewerkt voor de helft mee, de jaren tussen 35 en 45 één keer, tussen 45 en 55 1,5 keer en boven de 55 jaar 2 keer.
En verder zal dit ontslag dus zeer moeilijk, eigenlijk gewoon niet, stand kunnen houden bij de rechter.
En vooral die nietmachines!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met scherpe pennen, en briefopeners en nietmachines!!
hier de update die de TS in KSC heeft gezetquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:34 schreef Ladylike het volgende:
Update:
Haar aangepaste tijden (om de week andere middagen vrij en de vrijdag vrij) zijn nu aangepast naar een normaal 28-urig dienstverband, zoals afgesproken in 1991
Oftewel: ze moet gewoon weer werken zoals ze altijd heeft gedaan. geen aangepaste tijden meer voor haar.
Wil zij zich niet aanpassen, dan doet het bedrijf het ook niet meer voor haar (korte samenvatting van de brief)
Raar verhaal. Ik neem aan dat ze met die verschillende vrije middagen ook gewoon aan haar 28 uur komt toch? Dus feitelijk verandert er niets, of de werkgever gaat nu expres haar inplannen op middagen waarvan hij weet dat ze niet kan?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:01 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
hier de update die de TS in KSC heeft gezet
Geen idee, dat moet nog blijken (na de bedrijfsvakantie van de komende 2 weken)quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:08 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Raar verhaal. Ik neem aan dat ze met die verschillende vrije middagen ook gewoon aan haar 28 uur komt toch? Dus feitelijk verandert er niets, of de werkgever gaat nu expres haar inplannen op middagen waarvan hij weet dat ze niet kan?
Ik weet niet wat in haar originele contract staatquote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:09 schreef Copycat het volgende:
En op het laatste moment moeten overwerken is er binnen dat normale dienstverband ook niet meer bij?
Met een aanvraag voor een ontslagvergunning wegens een "verstoorde arbeidsrelatie", een paar maandsalarisen mee en exit. Effectieve manier om iemand er uit te werken alhoewel het niet erg netjes is.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:46 schreef Ml-etje het volgende:
TVp benieuwd hoe dit afloopt.
Komt van de FNV website.quote:Onder overwerk wordt verstaan: de uren waarop arbeid in opdracht van de werkgever wordt verricht die boven het vastgestelde werkrooster of de gebruikelijke arbeidstijd uitgaan, met uitzondering van arbeid die verricht wordt door een deeltijdwerknemer c.q. een partieel leerplichtige werknemer.
Voor deze categorie werknemers wordt onder overwerk verstaan de uren waarop arbeid wordt verricht in opdracht van de werkgever die uitgaan boven het vastgestelde werkrooster dat geldt voor een voltijd werknemer in de onderneming/afdeling, dan wel voor een voltijdwerknemer met een gelijke of nagenoeg gelijke functie.
Overwerk voor deeltijders?
Meeruren zijn de uren gelegen tussen het individueel vastgestelde werkrooster van de deeltijdwerknemer en het voor een voltijdwerknemer vastgestelde werkdagrooster. Meeruren tellen mee bij de berekening van toeslagen, uitkeringen, vergoedingen, gratificaties, vakantie, verzuim, verlof, feestdagen, arbeidsongeschiktheid en (pre-)pensioen.
Mag ik overwerk weigeren?
Nee, u kunt niet zomaar overwerk weigeren. Uw CAO kan voorschrijven dat u verplicht bent om over te werken. Ook als daarover niets geregeld is, kunt u niet zonder meer overwerk weigeren.
Wel kennen we CAO’s waarin overwerken vrijwillig is. Als u goede redenen heeft voor het niet kunnen doen van overwerk zult u uw belangen bij de werkgever kenbaar moeten maken. In sommige CAO’s zijn er speciale regelingen voor jongere en oudere werknemers voor het doen van overwerk. Er is natuurlijk wel een grens: er kan niet meer gewerkt worden dan dat de Arbeidstijdenwet voorschrijft.
wat je nu zegt is idd correct wanneer er geen sprake is van structureel overwerk.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:45 schreef Maanvis het volgende:
Wel een beetje vreemd, als de baas mij zou vragen om over te werken dan zou dat werkweigering zijn als ik dat niet zou doen. Overwerk weigeren is werkweigering, geloof sinds 2004 of 2005.
Op welke gronden is het bij parttimers dan toch anders?
Iig wel iets om altijd mee op te letten. Ontslag wegens werkweigering betekent namelijk dat je je recht op WW verliest. En da's best klote na 20 jaar premie betalen.
Lees dit er nog eens op na: http://www.fnvbondgenoten(...)baar_branches/717913
't wordt iig een zaak om dan aan te tonen dat zij dringende reden heeft voor het weigeren van het overwerk, en voor de baas om aan te tonen dat er dringende reden was om haar over te laten werken.
het maakt nogal wat verschil of jij van de drie dagen in de week die je er werkt een keer gevraagd wordt over te werken, of dat je altijd moet overwerken en gewoon een keer niet kan (en dat aangeeft)quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:22 schreef Maanvis het volgende:
ik vind het zo raar dat iedereen er vanuit gaat dat je overwerk mag weigeren als parttimer. Dit is in mijn ogen een erg gevaarlijke aanname (mensen die dit lezen en er naar handelen zouden wel eens op staande voet ontslagen kunnen worden). Het internet staat vol met uitspraken waarbij mensen ontslagen worden wegens weigeren van overwerk en waarbij de rechter de werkgever in het gelijk gesteld had.
Maargoed, als iemand kan aantonen dat deze collega wél overwerk mag weigeren in deze situatie hou ik me graag aanbevolen.
Dat snap ik, maar dat mag je dan toch niet weigeren maar dan moet je van je werkgever eisen dat je een contract hebt voor die uren?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:29 schreef simmu het volgende:
[..]
wat je nu zegt is idd correct wanneer er geen sprake is van structureel overwerk.
naar ik begrepen heb moet je dan 3 maanden alles bijhouden. dan heeft de werkgever de keus tot niet meer zoveel overwerk te vragen of idd gewoon meer uren in je contract.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat mag je dan toch niet weigeren maar dan moet je van je werkgever eisen dat je een contract hebt voor die uren?
Een bedrijf wat niet zo leker meer draait, persoonlijke conflicten etc.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:52 schreef rvtk het volgende:
maar soms zit er meer achter dan op het eerste gezicht lijkt.
Mooie reden om een vast contract te beëindigen van een niet flexibele medewerker.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een bedrijf wat niet zo leker meer draait, persoonlijke conflicten etc.
dus als je niet standaard altijd elke werkdag wil overwerken ben je niet flexibel? lekker is dat. hoe noem je dan de leidinggevevende die standaard overwerk eist?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:21 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Mooie reden om een vast contract te beëindigen van een niet flexibele medewerker.
Ow is het zo'n bedrijf, dan reken maar dat de appel niet ver van de boom valt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:14 schreef Ladylike het volgende:
Na de zomervakantie (september dus) komt zijn zoon, ik hoop dat paps snel met pensioen gaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |