hij is nu met de directeur aan het praten, maar ik wilde even jullie meningquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:27 schreef Marijkezwolle het volgende:
Lijkt mij niet inderdaad. Volgens mij is dit geen werkweigering oid. Daarnaast is er bij bijvoorbeeld ontevredenheid over haar uitvoering van het werk wel meer nodig om haar te mogen ontslaan. En ik neem aan dat die medewerker van PZ dat ook wel weet...
Oh ik hoop hetquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nee sterker nog die baas krijgt dikke problemen als hij aanhoud.
Eerst gewoon eens een rationeel gesprek aangaan met de baas lijkt me simpelweg het slimst eigenlijk. Maar ontslaan alleen om die reden kan iig niet, wat dat betreft staat je collega erg sterkquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:28 schreef Ladylike het volgende:
mooi, dan zorg ik ervoor dat ze morgen alles aanvecht
Ze weet het nieteens omdat ze dus naar huis is...
wat zou nou de beste volgende stap voor haar zijn, als ze het haar gezegd hebben?
Gewoon op haar werk verschijnen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:28 schreef Ladylike het volgende:
wat zou nou de beste volgende stap voor haar zijn, als ze het haar gezegd hebben?
Gewoon doorgaan met je werkzaamheden zoals je ze altijd al deed. Als dit onmogelijk is dan naar huis gaan maar niets toezeggen en niets tekenen. Thuis gekomen een aangetekende brief sturen met daarin de melding dat je wel wil werken maar dat het niet mogelijk is i.v.m. de situatie.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:28 schreef Ladylike het volgende:
Dit dus, flink laten bloeden dat soort cowboys die denken dat ze boven wet/CAO staanquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gewoon op haar werk verschijnen.
Wanneer ze wordt weggestuurd kan ze naar haar rechtsbijstand bellen voor meer info.
Tenzij haar baas al een ontslagprocedure bij het kantongerecht opgestart heeft.
Dan rustig afwachten en cashen.
Maar ten alle tijden!!!! gewoon naar werk gaan!!!!!
Bij een tijdelijk contract ook niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:25 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer ze een vast contract heeft niet nee.
Uitzendcontract daar in tegen weer wel.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:41 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Bij een tijdelijk contract ook niet.
Neuh das ook zo... Benieuwd hoe t aflooptquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:46 schreef Netsplitter het volgende:
Gemeend danwel niet gemeend, de werksfeer kan wel een flinke knauw gekregen hebben.
Ik zou het zelf niet zo tof vinden als mijn werkgever me probeerd te wippen wat niet lukt en daarna weer vrolijk verder gaan.....
Ik ook!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Neuh das ook zo... Benieuwd hoe t afloopt
Onzin.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:54 schreef kL0j00h het volgende:
Lijkt me sterk dat dit mag.
Maar of het mag of niet .... geloof me: Als ze je willen droppen, ben je weg. Je wint het NOOIT!
Veel bedrijven zijn gemeen. Echt.
Ja, als je een krantenwijkje hebt. Bij een echte baan werkt het niet zo.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:54 schreef kL0j00h het volgende:
Maar of het mag of niet .... geloof me: Als ze je willen droppen, ben je weg. Je wint het NOOIT!
Total BS, als zij een vast contract heeft kan en mag hij haar niet zo ontslaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:54 schreef kL0j00h het volgende:
Gemene meneren in pakken.quote:
Anders kan je toch ook langs de rechtswinkelquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:02 schreef Ladylike het volgende:
- Ik weet niet of ze een rechtsbijstandverzekering heeft.
- De bedrijfsnaam ga ik hier nu niet noemen, ik wil mijn baan wel nog even houden als het kan
- het betreft secretarieel werk
alvast bedankt voor het meedenken
Vast contract.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:03 schreef devl1nsect het volgende:
Wat voor contract heeft de dame in kwestie?
Directeur mag ten alle tijde iemand ontslaan. Dat kan op grond van economische belangen of om redenen aanziens des persoon. In dit geval is er wellicht meer aan de hand met de dame.
Denk je dat de werkgever het ontslag zal aanvoeren op redenen uit de OP?![]()
De situatie was voor de directeur genoeg om onstlag aan te vragen. En dat mag hij altijd doen. Of het terecht is, is een ander verhaal.
Nja zij zal moeten gaan... maar ik ben toch nieuwsgierig of het mag of nietquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Anders kan je toch ook langs de rechtswinkel
En geef zo af en toe ff update'je
Lul niet als je er geen verstand van hebt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:03 schreef devl1nsect het volgende:
Wat voor contract heeft de dame in kwestie?
Directeur mag ten alle tijde iemand ontslaan. Dat kan op grond van economische belangen of om redenen aanziens des persoon. In dit geval is er wellicht meer aan de hand met de dame.
Denk je dat de werkgever het ontslag zal aanvoeren op redenen uit de OP?![]()
De situatie was voor de directeur genoeg om onstlag aan te vragen. En dat mag hij altijd doen. Of het terecht is, is een ander verhaal.
Onzin. Morgen wordt je ontslagen met je vaste contract, vanwege de wettelijke opzegtermijn mag je nog twee maanden in het bedrijf zitten.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Total BS, als zij een vast contract heeft kan en mag hij haar niet zo ontslaan.
Daarna is het gewoon je poot stijf houden, je moet inderdaad lange adem hebben, maar zeker bij zoiets debiels als dit kan je er echt wél wat aan doen (vergoeding of baan terug)
En waarom kost het wat? Omdat de juiste procedures niet worden gevolgd, het ontslag dus onrechtmatig is, maar vaak tegen die tijd al een onwerkbare situatie is ontstaan en teruggaan naar het bedrijf dus geen optie is, dus er dan maar wat ¤¤¤ moet worden betaald.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:08 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Onzin. Morgen wordt je ontslagen met je vaste contract, vanwege de wettelijke opzegtermijn mag je nog twee maanden in het bedrijf zitten.
Ontslaan mag altijd. Kost wel wat bij de kantonrechter...
Vast contract is dus nooit ontslag omdat je een vast contract heb en dan mag je niet ontslagen worden?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:06 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Vast contract.
en zoals ik al aangaf: normaal werkt ze ook gewoon over
en dat gebeurt in haar geval echt vaak
[..]
Nja zij zal moeten gaan... maar ik ben toch nieuwsgierig of het mag of niet
uiteraard
dat zeg ik niet, ontslag is immers iets anders dan ontslag op staande voetquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:10 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Vast contract is dus nooit ontslag omdat je een vast contract heb en dan mag je niet ontslagen worden?![]()
Zoals ik zal zei, je mag altijd ontslagen worden. Met een vast contract is het lastiger, niet onmogelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |