Ik denk dat je niet al te veel moet piekeren over een zeer antropomorfisch verzinsel van de mens..oftewel god
Als er een bestaat die de moeite waard is om te vereren (wat mij betreft dus niet de contradictoire mens-en dier-offer-eisende massa moordende racistische slaven drijf -adviserende wraakzuchtige narcistische dictator), dan zal dat er een zijn die
-of geen persoonlijkheid heeft (wat mij betreft geen god dus, maar mensen hangen graag aan t woord god en noemen liefde of bewustzijn, ook god)
-of het totaal niet uitmaakt of je in hem/haar/het gelooft, laat staan het nodig vindt dat je deze vereert en andere, goede aardige mensen op basis van hun (on)geloof afwijst/beledigt/benadeelt
Natuurlijk is het aan jou wat jij een god vindt "die de moeite waard" is om te vereren. Velen miljoenen mensen denken dat t volledig logisch en moreel is, dat een god mensen, op basis van dogma's uit hun religie, verdoemd en vernietigd/martelt tot in de eeuwigheid
Ik zie zelf ook niet in waarom een god die toch al (i.i.g. gedurende ons leven) zoveel moeite doet om onzichtbaar te blijven, wel verlangt en verwacht dat je hem eert en om gunsten vraagt.
Helemaal als het om het welzijn van andere mensen gaat;
Je zou verwachten dat een actieve liefhebbende god niet expres mensen laat creperen, tenzij iemand voor ze heeft gebeden..niet gebeden?...jammer joh, ongeneeslijke spierziekte voor je beste vriend, een miskraam voor je tante, enneh nah doe maar een tsunami voor een paar duizend mensen die toch al onder de armoedegrens leven.
Ten slotte, als je denkt dat je Jezus of welk aards-religieus figuur dan ook, nodig hebt, moet de Bijbel (of ander bijbehorend geschrift) wel compleet waar zijn. Tenzij je denkt dat god wel Jezus zendt maar geen bewijs achterlaat..wat vrij zinloos klinkt voor een messias.
Het bewijs moet dus wel de bijbel zijn, dus moet god of toegestaan hebben dat mensen dit nogal veranderd hebben, of...de bijbel is 100% waar
In dat geval, wordt t tijd je kinderen te stenigen als ze niet gehoorzamen of niet van je houden. Vrouwen te stenigen als ze bij verkrachting geen maagd blijken te zijn.
Slaven te houden (mits je ze niet zo hard slaat dat ze zichtbaar blijvend letsel oplopen).
Al je geld en spullen weg te geven voor je dood gaat, aangezien de kans dat een rijk persoon de hemel mag betreden, volgens de bijbel, net zo groot is als dat Gordon hetro wordt.
Andere mensen te bekeren, aangezien de ENIGE redding van het vagevuur, JC is
Dus, geloof, bidt en aanbidt waar je je goed bij voelt (als je niet zo veel om logica geeft), maar "tot god/jezus komen" lijkt me niet noodzakelijk, of bevorderlijk, om een moreel goed en liefhebbend persoon te zijn of om geaccepteerd te worden door een mogelijk bestaande god.
Peace
[ Bericht 0% gewijzigd door God_bestaat... op 02-12-2009 03:35:42 ]
Discussiëren over een onderwerp maar erkennen dat je standpunt niet logisch is, is geen discussie!