abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71889038
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:33 schreef bassos het volgende:

[..]

<dons sceptic cap>
Waarom geloof je iets ?
Wat heeft je overtuigd dat er iets is ?
[..]
Ik ga het proberen uit te leggen
Reincarnatie daar geloof ik in.
En omdat ik niet uit een of ander geschrift mijn bevestiging moet halen , heeft het iets waar ik wel in geloof voor mij geen naam

Kan je wel, doe je niet.
Met name wat dan ook is erg makkelijk, zeker als je eerst claimt te geloven dat er iets is.

Ik heb een eigen interpretatie gemaakt van de term God, omdat bij navraag ik niet kon achterhalen wat nu echt de oorsprong van het woord is.

Dus ik doe Gimmel Vav Daleth.

De rijke die zich verbindt met de arme om haar te overladen met rijkdom.

Alla als term is als je het wederom hebreeuws bekijkt ook wel ok.
Lees liber 31 voor uitleg als je interesse hebt.

YHVH, ofwel yud heh vav heh-final, is een beschrijving van de schepping.
Meer een formule dan een naam.

Daarom is het verboten om dit uit te leggen

Linkje ;
http://www.inner.org/hebleter/default.htm
Thank Drunk I'm a Goddess!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:19:39 #77
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_71889877
Of 2 liedsjes van Snow Patrol; Shut youre eyes en chassing cars.....
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_72012812
Door te rukken tot je een ons weegt.
pi_72061627
God uit de bijbel bestaat niet. God die in ieder van ons zit wel (anders waren wij er ook niet).
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:51:07 #80
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_72139406
Een interessant stukje van Vincent Icke en zijn visie op godsdiensten.

Deel 1:

Deel 2:
Anonieme tievesclown
pi_72195174
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 01:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
God uit de bijbel bestaat niet. God die in ieder van ons zit wel (anders waren wij er ook niet).
De God uit de bijbel zit in iedereen, aangezien we volgens de bijbel naar zijn evenbeeld geschapen zijn. Het is echter de vraag wat wij ermee doen.
Suzy Creamcheese what's got into you ¿?¿
pi_72195225
god is in alles

de kortste weg naar god is lsd/paddo's/mescaline/ayehuasca/dmt ... not kiddin'
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_72195251
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:29 schreef IrfieJ het volgende:
god is in alles

donderdag 27 augustus 2009 @ 11:35:12 #84
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72195371
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:29 schreef IrfieJ het volgende:
god is in alles

Alsd je het in Sjamanisme zoekt...je hebt helemaal niemand NODIG om tot God te komen, het is wel makkelijker om hem in een kerk te vinden. Dus de kerk/dienst die jou het gevoel geeft dat je het dichst bij God komt, is voor jou waarschijnlijk de beste. En om dat te weten te komen zal je wat diensten en kerken moeten aflopen. Kleine investering gezien het resultaat.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72195544
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Alsd je het in Sjamanisme zoekt...je hebt helemaal niemand NODIG om tot God te komen, het is wel makkelijker om hem in een kerk te vinden. Dus de kerk/dienst die jou het gevoel geeft dat je het dichst bij God komt, is voor jou waarschijnlijk de beste. En om dat te weten te komen zal je wat diensten en kerken moeten aflopen. Kleine investering gezien het resultaat.
je hoeft niet tot god te komen god is er al, in alles.. zelfs jij bent god.. kerken en tempels etc zijn manieren om het al te eeren.. maar alles wat je doet is het uitvoeren/eeren van het al (ook wel god genoemd..)

om de floyd maar eens te quoten:

All that you touch
All that you see
All that you taste
All you feel.
All that you love
All that you hate
All you distrust
All you save.
All that you give
All that you deal
All that you buy,
Beg, borrow or steal.
All you create
All you destroy
All that you do
All that you say.
All that you eat
And everyone you meet
All that you slight
And everyone you fight.
All that is now
All that is gone
All thats to come
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_72195757
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:42 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

je hoeft niet tot god te komen god is er al, in alles.. zelfs jij bent god.. kerken en tempels etc zijn manieren om het al te eeren.. maar alles wat je doet is het uitvoeren/eeren van het al (ook wel god genoemd..)

om de floyd maar eens te quoten:

All that you touch
All that you see
All that you taste
All you feel.
All that you love
All that you hate
All you distrust
All you save.
All that you give
All that you deal
All that you buy,
Beg, borrow or steal.
All you create
All you destroy
All that you do
All that you say.
All that you eat
And everyone you meet
All that you slight
And everyone you fight.
All that is now
All that is gone
All thats to come

FLOYD

'There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark.'
pi_72195776
..

[ Bericht 99% gewijzigd door Drinkapparaat op 27-08-2009 11:52:16 ]
pi_74525162
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:52 schreef bassos het volgende:
Dan hebben die mensen niet de Zohar gelezen.

De bijbel begint met Beth, het huis.
Ofwel een plek, waar iets kan gebeuren.
Resh, het hoofd/begin.
Shin, Het spirituele vuur.
Tav, de wereld.
Breshith.
(bovenstaande is erg kort door de bocht en onvolledig, dat zullen die hebreeuws mensen vast door hebben)
Interessante dingen zeg je hier! Enig idee waar ik deze info in boekvorm kan vinden (in begrijpelijke taal, ik ben het hebreeuws niet echt (helemaal niet) machtig)? Zijn er bijvoorbeeld goede inleidende boeken mbt de Zohar?
Ik heb een boek over Kaballah gelezen, maar weet niet zo goed wat een beetje goede standaardwerken zijn om verder mee te gaan.

Bvd!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_74777897
Lees nou gewoon "een ongewoon gesprek met god" dan zijn we van het gezeur af.
Oordeel dan pas!
Religie is er alleen maar om mensen bang te maken en ze onder controle te houden.
pi_74786137
er zijn zoveel mensen die juist helemaal niet bij God kunnen komen.
Wat nou als ze nieteens weten dat er (misschien) een God bestaat?
Dan hebben ze ook nergens om in te geloven, en dan moeten ze naar de hel omdat ze niet in God hebben gelooft. Dat is toch oneerlijk?
-
pi_74786941
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:13 schreef barking-fish het volgende:
Lees nou gewoon "een ongewoon gesprek met god" dan zijn we van het gezeur af.
Oordeel dan pas!
Religie is er alleen maar om mensen bang te maken en ze onder controle te houden.
Hehe daar heb ik al 3 delen van gelezen.. mooi in de eenvoud

Religie zegt niets over God natuurlijk, enkel over de mensen die het ge/misbruiken..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 18 november 2009 @ 01:31:17 #92
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_74804297
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:52 schreef bassos het volgende:

[..]

Dan hebben die mensen niet de Zohar gelezen.

De bijbel begint met Beth, het huis.
Ofwel een plek, waar iets kan gebeuren.
Resh, het hoofd/begin.
Shin, Het spirituele vuur.
Tav, de wereld.
Breshith.
(bovenstaande is erg kort door de bocht en onvolledig, dat zullen die hebreeuws mensen vast door hebben)
[..]
Grappig dit tavereel heeft zich afgespeeld in mijn leven
pi_75058539
God bestaat,ben ik van overtuigd.De Heilige geest is de weg om in contact te komen met de Heer.Meer heb je niet nodig,heel simpel
pi_75075334
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:45 schreef Jptjevdveeken het volgende:
God bestaat,ben ik van overtuigd.De Jouw Heilige geest is de weg om in contact te komen met de Heer.Meer heb je niet nodig,heel simpel
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
  zondag 29 november 2009 @ 18:36:30 #95
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_75116306
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:22 schreef Anchor het volgende:
Niet....
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_75137741
Kijk, voor veel mensen klink dit als belachelijk:

Ik dank God iedere dag voor de dingen die ik meemaak en vraag voor mensen waar ik van hou of het goed met ze kan gaan. Het is maar iets heel kleins om iedere dag 1x te doen, maar voor mij werkt dit gewoon.

Ik heb een uitstekende visie op de realiteit van mijn leven, en dit is voor mij gewoon een stukje spirituele ontwikkeling denk ik.. En het maakt niet uit of je nu geloofd of niet, zo kan bijvoorbeeld een atheistisch persoon kan veel meer goedheid de wereld inbrengen dan een willekeurige gelovige.. Het ligt er denk ik maar aan wat voor visie je van de toekomst heb, want karma bestaat
  maandag 30 november 2009 @ 22:54:48 #97
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_75165086
Dit als eerst: Ik geloof niet in god of welke andere grootmacht dan ook.

Mensen zeggen het altijd goed: "het is niet te verklaren hoe wij hier op aarde zijn gekomen." of "geen enkele wetenschapper is er ooit achtergekomen", etc.

PROBEER DAT DAN OOK NIET!

Kom niet met een god aanzetten om dingen te kunnen verklaren.
We zijn hier op aarde, prima, laat de mensen die ervoor gestudeerd hebben lekker uitzoeken hoe dat mogelijk is. Niet alles geloven wat geschreven staat. Dit zijn simpelweg verhalen, geschreven door ons mensen. (dezelfde mensen die nu nog niet kunnen verklaren hoe wij hier op aarde zijn gekomen, dus waarom zouden die verhalen van meer dan duizend jaar terug wel waar zijn...)
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:36 schreef Bob23 het volgende:
Kijk, voor veel mensen klink dit als belachelijk:

<snip>
Inderdaad. Waarom deze god dankbaar zijn? Jij leeft toch echt zelf. Alles wat goed (of slecht) gaat heb je aan je eigen acties te danken.

Edit:
Leuke do-it-yourself:

Wil je weten of God bestaat?
Vraag hem duidelijk bewijs van zijn bestaan binnen 7 dagen. Tijd zat. Hij schiep volgens velen ook de aarde binnen die tijd en had hij ook nog tijd om een lekker koud pilske te nuttigen... Afijn, je vraagt hem dus om bewijs. Nu gebeuren er 2 dingen:

1. Je krijgt duidelijk bewijs.
2. Je krijgt geen bewijs.

Acties te ondernemen in geval van ding 1:
Stuur mij onmiddellijk dit bewijs toe. Is dit niet mogelijk dan is het geen bewijs.

Krijg je echter geen response kan dit 3 redenen hebben:
1. Er is geen god.
2. Hij wil geen bewijs leveren
3. Hij KAN geen bewijs leveren.

Gevalletje 1 lijkt me logisch.
Geval 2 en 3 zijn niet het vereren van hem waard en resulteert in 1. Een god kan alleen een god zijn als mensen hem eren.

Engelse versie, en vele andere verhaaltjes op deze link.

[ Bericht 13% gewijzigd door hakkersszz op 30-11-2009 23:04:29 ]
Maximaal
4
regels
heur!
  dinsdag 1 december 2009 @ 08:56:24 #98
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_75172225
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:54 schreef hakkersszz het volgende:
Dit als eerst: Ik geloof niet in god of welke andere grootmacht dan ook.
-Snip-
Je avatar icoon is bewijs dat God bestaat hoor!

Summer Glau!
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:35:34 #99
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_75172974
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 08:56 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Je avatar icoon is bewijs dat God bestaat hoor!

Summer Glau!
Hehe, ben ik toch een beetje sprakeloos
Maximaal
4
regels
heur!
pi_75201026
Ik denk dat je niet al te veel moet piekeren over een zeer antropomorfisch verzinsel van de mens..oftewel god
Als er een bestaat die de moeite waard is om te vereren (wat mij betreft dus niet de contradictoire mens-en dier-offer-eisende massa moordende racistische slaven drijf -adviserende wraakzuchtige narcistische dictator), dan zal dat er een zijn die

-of geen persoonlijkheid heeft (wat mij betreft geen god dus, maar mensen hangen graag aan t woord god en noemen liefde of bewustzijn, ook god)

-of het totaal niet uitmaakt of je in hem/haar/het gelooft, laat staan het nodig vindt dat je deze vereert en andere, goede aardige mensen op basis van hun (on)geloof afwijst/beledigt/benadeelt

Natuurlijk is het aan jou wat jij een god vindt "die de moeite waard" is om te vereren. Velen miljoenen mensen denken dat t volledig logisch en moreel is, dat een god mensen, op basis van dogma's uit hun religie, verdoemd en vernietigd/martelt tot in de eeuwigheid

Ik zie zelf ook niet in waarom een god die toch al (i.i.g. gedurende ons leven) zoveel moeite doet om onzichtbaar te blijven, wel verlangt en verwacht dat je hem eert en om gunsten vraagt.

Helemaal als het om het welzijn van andere mensen gaat;
Je zou verwachten dat een actieve liefhebbende god niet expres mensen laat creperen, tenzij iemand voor ze heeft gebeden..niet gebeden?...jammer joh, ongeneeslijke spierziekte voor je beste vriend, een miskraam voor je tante, enneh nah doe maar een tsunami voor een paar duizend mensen die toch al onder de armoedegrens leven.

Ten slotte, als je denkt dat je Jezus of welk aards-religieus figuur dan ook, nodig hebt, moet de Bijbel (of ander bijbehorend geschrift) wel compleet waar zijn. Tenzij je denkt dat god wel Jezus zendt maar geen bewijs achterlaat..wat vrij zinloos klinkt voor een messias.
Het bewijs moet dus wel de bijbel zijn, dus moet god of toegestaan hebben dat mensen dit nogal veranderd hebben, of...de bijbel is 100% waar

In dat geval, wordt t tijd je kinderen te stenigen als ze niet gehoorzamen of niet van je houden. Vrouwen te stenigen als ze bij verkrachting geen maagd blijken te zijn.
Slaven te houden (mits je ze niet zo hard slaat dat ze zichtbaar blijvend letsel oplopen).
Al je geld en spullen weg te geven voor je dood gaat, aangezien de kans dat een rijk persoon de hemel mag betreden, volgens de bijbel, net zo groot is als dat Gordon hetro wordt.
Andere mensen te bekeren, aangezien de ENIGE redding van het vagevuur, JC is

Dus, geloof, bidt en aanbidt waar je je goed bij voelt (als je niet zo veel om logica geeft), maar "tot god/jezus komen" lijkt me niet noodzakelijk, of bevorderlijk, om een moreel goed en liefhebbend persoon te zijn of om geaccepteerd te worden door een mogelijk bestaande god.

Peace

[ Bericht 0% gewijzigd door God_bestaat... op 02-12-2009 03:35:42 ]
Discussiëren over een onderwerp maar erkennen dat je standpunt niet logisch is, is geen discussie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')