Het hele kaartenhuis dondert in elkaar. God, wat ben ik blij niet over zo'n blok aan m'n been te beschikken...quote:
Waren die actief op de Nederlandse markt??quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:15 schreef SeLang het volgende:
Volgens de NHG hebben vooral kleine
Amerikaanse hypotheekverstrekkers grote
risico's genomen door mensen te helpen
die overal al zijn afgewezen.
De aftrek wordt niet afgeschaft, alleen de bijtelling gaat omhoogquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je hoeft deze reeks maar door te lezen en dan realiseer je je wel dat er nog zat mensen zijn met de illusie dat de huizenprijzen enkel kunnen stijgen en dat de HRA nooit afgeschaft kan worden.
De geplande daling van 10% in een jaar tijd (wat resulteert in 30% in drie jaar tijd) wordt denk ik wel gehaald. Op maandbasis hoeft het dan maar 0,85% te dalen. In Oktober 2008 is het goed ingezet. We kunnen straks de prijzen van oktober 2009 vergelijken met die van 2008.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Duiden de cijfers van juli 2009 inmiddels al op een daling van 50%?
Er is natuurlijk groei op groei. (((100*0,9)*0,9)*0.9) =/= 100 * 0,70. De daling per maand moet iets minder dan 1% zijn om te komen op 30% in 36 maanden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
De geplande daling van 10% in een jaar tijd (wat resulteert in 30% in drie jaar tijd) wordt denk ik wel gehaald. Op maandbasis hoeft het dan maar 0,85% te dalen. In Oktober 2008 is het goed ingezet. We kunnen straks de prijzen van oktober 2009 vergelijken met die van 2008.
Als je trouwens op www.miljoenhuizen.nl kijkt kun je zien hoevaak en hoeveel een huis in prijs verlaagd is. Daar zijn genoeg huizen te vinden waar al een ton vanaf is. En dat zijn dan huizen in het gemiddelde segment tot 500.000K Dat is dus al 20% van de vraagprijs.
http://www.creditwritedow(...)oblems-in-spain.htmlquote:Meanwhile, the extent of credit damage in Spain is becoming clearer after America’s GMAC revealed that it had been selling Spanish mortgage assets at 14.5 cents on the dollar as it withdraws from global ventures to focus on the US home market.
Until now, it has been hard to measure the extent of the "haircuts" being suffered on Spanish mortgage securities since there is no obvious gauge such as the ABX Index used to track sales prices on US subprime and Alt-A debt.
The GMAC sales suggest that Spain’s property crash will inflict large losses on foreign creditors, mostly from Germany and France. The Spanish government has long insisted that higher credit standards in Spain have spared the country the sort of debacle seen in the US.
Weleens van Elq gehoord? Die zijn hier in NL dezelfde "subprime"-hypotheken aangegaan als in de VS.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:23 schreef dvr het volgende:
[..]
Waren die actief op de Nederlandse markt??
De prijzen zijn al sinds december 2007 aan het dalen dus gaat je verhaal ook op als je juli 2008 met 2009 vergelijkt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
De geplande daling van 10% in een jaar tijd (wat resulteert in 30% in drie jaar tijd) wordt denk ik wel gehaald. Op maandbasis hoeft het dan maar 0,85% te dalen. In Oktober 2008 is het goed ingezet. We kunnen straks de prijzen van oktober 2009 vergelijken met die van 2008.
Als je trouwens op www.miljoenhuizen.nl kijkt kun je zien hoevaak en hoeveel een huis in prijs verlaagd is. Daar zijn genoeg huizen te vinden waar al een ton vanaf is. En dat zijn dan huizen in het gemiddelde segment tot 500.000K Dat is dus al 20% van de vraagprijs.
De daling is pas echt ingezet in het laatste kwartaal van 2008. Maar het gaat niet op het exacte begintijdstip, het gaat om de daling per jaar en hoelang deze voortduurt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De prijzen zijn al sinds december 2007 aan het dalen dus gaat je verhaal ook op als je juli 2008 met 2009 vergelijkt?
Dat is toch al geweest? Die cijfers kun je gewoon opzoeken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En probeer nu eens een analyse te geven tot juli 2009?
Maar goed. Dat wil niet zeggen dat het iedere maand precies iets minder dan 1% is. De ene maand zal het licht positief zijn, de andere maand misschien wel 2% daling. Het is geen natuurkunde die de val van een kogeltje langs een traject berekend.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:30 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Er is natuurlijk groei op groei. (((100*0,9)*0,9)*0.9) =/= 100 * 0,70. De daling per maand moet iets minder dan 1% zijn om te komen op 30% in 36 maanden.
Nee, had ik nooit van gehoord. Maar die zullen dan hopelijk een kleine speler geweest zijn(?).quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:43 schreef JodyBernal het volgende:
Weleens van Elq gehoord? Die zijn hier in NL dezelfde "subprime"-hypotheken aangegaan als in de VS.
Als ik overal interessant loop te doen over een huizenprijs die 30% gaat dalen in 3 jaar dan zou ik die mening wel onderbouwt willen hebben met recente cijfers als je al 19 maanden in een downturn zit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:52 schreef dvr het volgende:
Waarom blijf je LXIV vragen iets te doen dat blijkbaar alleen jezelf interesseert? Als je een interessante uitkomst voorziet kun je die toch gewoon posten?
Ondertussen wil ik je wel een 'analyse' geven:
[ afbeelding ]
bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |