abonnement Unibet Coolblue
pi_71755987


Officiële landstaal: Spaans
Hoofdstad: Madrid
Volkslied: Marcha Real
Munteenheid: euro (EUR)

Regeringsvorm: Constitutionele Monarchie
Koning: Juan Carlos I
Premier: José Luis Rodríguez Zapatero

Oppervlakte: 504.645 km² (1.04% water)
Inwoners: 46.661.950 (91,4 per km²) (2009)

Grens lengte: 2.032 km
Kust lengte: 7.921 km
Wegen: 681,224 km (2006)
Snelweg: 14.325 km (2008)
Spoor: 15.559 km (2007)
Vliegvelden: 154 (2008)


Spanje bestaat uit 17 autonome regio's en 2 autonome steden die weer
onderverdeeld zijn in 50 provincies, verder zijn er in totaal 8.112 gemeentes.



bron: Wikipedia (es) / Wikipedia (nl) / Instituto Nacional de Estadística / CIA - The World Factbook

Voor alle mensen die in Spanje wonen, hebben gewoond, of graag in Spanje komen ..
Hier kun je je meningen delen of andere Spaanse fokkers vinden bij jou uit de buurt ..


Sluiting Nederlandse Consulaten in Spanje:
  • 1 november 2007: Ibiza
  • 1 november 2007: Las Palmas de Gran Canaria
  • 1 april 2008: Almeria
  • 1 oktober 2008: Alicante
  • 1 mei 2009: Ferrol
  • 1 september 2009: Santander
  • 1 september 2010: Mahon
  • 1 oktober 2010: Algeciras
  • 1 december 2010: Cádiz
    bron: Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden in Madrid

    Deel 1: Spanje
    Deel 2: Spanje#2 (Waar Madrid toch best druk is ;))
    Deel 3: Spanje / España / Espanya - Deel 3
    Deel 4: Spanje / España - Deel 4
    Deel 5: Spanje / España - Deel 5


    -> Voor het starten van een nieuw deel: knip en plak deze OP-tekst.

    Met dank aan Hexley voor deze uitgebreide OP

    [ Bericht 3% gewijzigd door Bora-Bora op 10-08-2009 15:47:49 ]
  •  FR
    pi_71756094
    Laatste post uit vorig topic:
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 09:49 schreef Hexley het volgende:
    Voor die paar dagen, soms weken dat het echt koud is voldoet zo'n verplaatsbare gaskachel ook...

    Centrale verwarming is niet echt iets wat landelijk standaard of zo...
    Ken zelfs mensen die een gas CV installatie er uitgesloopt hebben,..
    Onder de streep is een gas of diesel CV installatie vaak gewoon te duur...
     FR
    pi_71759520
    Ik lees mee!
    pi_71761925
    Estoy en Málaga ahora. Me encantaaa!
    pi_71762705
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 15:08 schreef MaxMark het volgende:
    Estoy en Málaga ahora. Me encantaaa!
    encanta q tu encanta málaga

    Kom er net van terug weekendje bij me ouders
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_71771404
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 15:08 schreef MaxMark het volgende:
    Estoy en Málaga ahora. Me encantaaa!
    ¡ Ahora y siempre, te quiero Málaga !

    Ben je er op vakantie of zit je er voor langere tijd?
    Málaga is een heerlijke stad. Ga er zelf ook een paar keer per jaar heen en zit dan in het naastgelegen dorpje Rincon de la Victoria.
    -weg, zie banmeldtopic-
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:24:12 #7
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71784471
    * Curchulain moet nog altijd een keertje naar Andalusië...
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_71785669
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 11:24 schreef Curchulain het volgende:
    * Curchulain moet nog altijd een keertje naar Andalusië...
    O ja doen doen!!!
     FR
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:37:51 #9
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71789896
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 12:06 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    O ja doen doen!!!
    Ik wacht echter graag tot de temperatuur weer beneden de 30 graden ligt. 40+ heb ik deze zomer al gehad...
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:12:07 #10
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71790917
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 11:24 schreef Curchulain het volgende:
    * Curchulain moet nog altijd een keertje naar Andalusië...
    Als als je aan de rand van Andalusië gaat staan, dan kun je Amerika zien liggen...
      woensdag 12 augustus 2009 @ 14:18:15 #11
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71818650
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 15:12 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Als als je aan de rand van Andalusië gaat staan, dan kun je Amerika zien liggen...
    De rand bij Almería zeker? Waar de Italianen al die spaghettiwesterns hebben opgenomen...
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_71823479
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 14:18 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    De rand bij Almería zeker? Waar de Italianen al die spaghettiwesterns hebben opgenomen...
    Dat is in Tabernas. Erg mooie streek trouwens
    -weg, zie banmeldtopic-
      woensdag 12 augustus 2009 @ 17:37:36 #13
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71824196
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 14:18 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    De rand bij Almería zeker? Waar de Italianen al die spaghettiwesterns hebben opgenomen...
    Nee, tijdje terug was ik bij familie die in Tarifa ergens op een berg aan zee een huis hebben...
    Staan we op het terras zegt eentje zie je dat, je kunt de overkant zien en ikke "goh wat leuk Amerika"...
    pi_71824899
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 20:48 schreef guapo het volgende:

    [..]

    ¡ Ahora y siempre, te quiero Málaga !

    Ben je er op vakantie of zit je er voor langere tijd?
    Málaga is een heerlijke stad. Ga er zelf ook een paar keer per jaar heen en zit dan in het naastgelegen dorpje Rincon de la Victoria.
    Ben al twee keer eerder geweest, ook vorig jaar in Augustus en tweede keer in December. Nu heb ik hier twee weekjes taalcursus (nu in 2e week), en zit in een kamer in het centrum. Mijn kamer zit vlakbij Plaza de Merced, aan Calle Victoria. Vanaf volgende week blijf ik nog anderhalve week bij een vriendin, die net buiten de stad woont (Es Malagueña) in verband met de Feria die hier dan is . Geweldige stad, het is echt een optie voor ´later´.
    pi_71831564
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 18:02 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ben al twee keer eerder geweest, ook vorig jaar in Augustus en tweede keer in December. Nu heb ik hier twee weekjes taalcursus (nu in 2e week), en zit in een kamer in het centrum. Mijn kamer zit vlakbij Plaza de Merced, aan Calle Victoria. Vanaf volgende week blijf ik nog anderhalve week bij een vriendin, die net buiten de stad woont (Es Malagueña) in verband met de Feria die hier dan is . Geweldige stad, het is echt een optie voor ´later´.
    Plaza de Merced? Dan moet je toch wel ff het geboortehuis van Picasso bezoeken
    -weg, zie banmeldtopic-
      woensdag 12 augustus 2009 @ 22:37:51 #16
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71833688
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 17:37 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Nee, tijdje terug was ik bij familie die in Tarifa ergens op een berg aan zee een huis hebben...
    Staan we op het terras zegt eentje zie je dat, je kunt de overkant zien en ikke "goh wat leuk Amerika"...
    Droog...
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_71834406
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 21:44 schreef guapo het volgende:

    [..]

    Plaza de Merced? Dan moet je toch wel ff het geboortehuis van Picasso bezoeken
    Loop er minstens 2x per dag langs, maar nog nooit binnen geweest
    Wel in het museum, maar dat is ook weer niet zó bijzonder.
      donderdag 13 augustus 2009 @ 10:09:27 #18
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_71841699
    trombosis venosa profunda
    Siesta & Fiesta!
      donderdag 13 augustus 2009 @ 11:20:11 #19
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71843382
    quote:
    Op donderdag 13 augustus 2009 10:09 schreef Bramito het volgende:
    trombosis venosa profunda
    Das nie lekker...
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_71863567
    Morgen alweer de laatste dag in Spanje, dit was even het slechte nieuws.
    Goede nieuws is, ben weer terug in september.

    pi_71877440
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 20:48 schreef guapo het volgende:

    [..]

    ¡ Ahora y siempre, te quiero Málaga !

    Ben je er op vakantie of zit je er voor langere tijd?
    Málaga is een heerlijke stad. Ga er zelf ook een paar keer per jaar heen en zit dan in het naastgelegen dorpje Rincon de la Victoria.


    Málaga

    Eres Malagueño?
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:14:12 #22
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71877527
    Vanaf zondag tot de zondag erop lekker naar Denemarken en Zweden... eindelijk wat draaglijke temperaturen
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_71877950
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 15:14 schreef Curchulain het volgende:
    Vanaf zondag tot de zondag erop lekker naar Denemarken en Zweden... eindelijk wat draaglijke temperaturen
    jeje wat je al niet moet ondernemen voor een beetje verkoeling, het is hier ook weer een graad of 40

    Asturie kan je ook een keer doen, als je al niet gedaan hebt...is om en nabij de 20-25 deze tijd, en mooie streek
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:41:44 #24
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71882302
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 15:10 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]

    Málaga

    Eres Malagueño?
    Das een beter uitzicht dan dat ik hier op het terras heb, dat is alleen wat oude crap...
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:50:59 #25
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71895984
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 15:29 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    jeje wat je al niet moet ondernemen voor een beetje verkoeling, het is hier ook weer een graad of 40

    Asturie kan je ook een keer doen, als je al niet gedaan hebt...is om en nabij de 20-25 deze tijd, en mooie streek
    Het is geen vakantie...
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_71914036
    we deden er wel 18 uur over, om weer naar Nederland te rijden,,,wat een drukte onderweg,
    pi_71914111
    Wat is de regio die het minst geraakt is door de recessie?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_71980463
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 15:10 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]

    Málaga

    Eres Malagueño?
    Nee, ben in Nederland geboren, maar gedoopt in Malaga. De familie van mijn moeder woont in Malaga en mijn ouders hebben een appartement in Rincon de la Victoria
    -weg, zie banmeldtopic-
    pi_72060950
    Mijn ouders hebben hier trouwens Telefonica, is er echt geen alternatief voor internet? (het is echt bagger langzaam).
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 02:35:08 #32
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_72062425
    Ligt er geen kabel of glasvezelnetwerk? In delen van Zaragoza en Barcelona was er ook nog PLC,
    verder kun je kijken naar Wifi en varianten of UMTS. En natuurlijk een two way satelliet verbinding.
    Overstappen naar een andere ADSL provider zou kunnen maar ik heb er veel problemen mee gehad.

    Maar wat voor abbo hebben ze? Als ze 1 of 2 Mbps hebben is het niet zo vreemd dat het "traag" gaat.
    Bij lijntjes van 6 Mbps kun je vaak zo 1 a 2 Mbps verlies verwachten, dit door de afstand tot de centrale.
    Hou bij de tragere lijnen ook rekening met een datalimiet, uiteindelijk is 6 of 10 Mbps dan vaak slimmer...

    Dus wat hebben ze en hoe ver zitten ze van de telefooncentrale?
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:00:17 #34
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_72068699
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 11:44 schreef Nachtraaf het volgende:
    Dus ik denk het niet.
    Nu moet ik dus denken wat jij denkt?

    Maar goed Wiki en Google maps geven ook info...
    De telefoon centrale moet in dat dorpje liggen de afstand naar het volgende dorp is gewoon te ver.
    Kijk eens op de factuur en als je 1 of 2 Mbps hebt upgraden naar 6 Mbps of als er een ADSL2 beschikbaar is naar 10 Mbps. Zelf heb ik 6 Mbps en in de praktijk is dat 4,5, ook bij bekenden zie ik dat er zo rond de 25% verlies is. Bij 1 of 2 Mbps merk je x% verlies natuurlijk veel meer dan bij 6 of 10 Mbps.
    En dan ben je ook gelijk van de data limiet af...

    Maar kijk ook eens naar je los liggende telefoonkabels, als deze beschadigd zijn kun je er ook aardig wat snelheid door verliezen... Honden en katten die ze maar half doorbijten bv....

    Ook "leuk" om te weten, is er iemand van Telefonica geweest die het heeft aangesloten?
    Die testen normaal ook of de snelheid acceptabel is...
    pi_72102327
    Mijn Telefonica is de laatste tijd ook bagger. Ze geven ook toe wat problemen te hebben. Het is langzaam en er lijkt (for now) even niks aan te doen. Maar het werkt.

    Mijn moeder woont ook in Spanje, in the middle of nowhere, waar Telefonica geen internet levert. Zij hebben internet bij iberbanda maar ik weet niet of dat beschikbaar is waar jullie zijn.

    Ik zelf was een blauwe maandag bij Orange, maar dat had ik binnen 2 dagen al gezien en ben weer terug gegaan naar Telefonica. Een andere grote aanbieder hier is ONO, vrienden/collegas die dat hebben, zijn daar wel tevreden over. Maar ik durf na het Orange trauma niet meer te wisselen
    pi_72115518
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 14:57 schreef guapo het volgende:

    [..]

    Nee, ben in Nederland geboren, maar gedoopt in Malaga. De familie van mijn moeder woont in Malaga en mijn ouders hebben een appartement in Rincon de la Victoria
    dus je bent halfspaans? jeje we zijn buren trouwens
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_72116482
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 00:36 schreef Nachtraaf het volgende:
    Mijn ouders hebben hier trouwens Telefonica, is er echt geen alternatief voor internet? (het is echt bagger langzaam).
    Gebruik altijd de Vodafone stick van mijn dochter,,,en razendsnel internet,,zit ook op een berg...

    Ik ga dus die telefonica opzeggen,
    pi_72116796
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 17:38 schreef hondjes het volgende:

    [..]

    Gebruik altijd de Vodafone stick van mijn dochter,,,en razendsnel internet,,zit ook op een berg...

    Ik ga dus die telefonica opzeggen,
    Als het maar geen Nederlandse is
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 24 augustus 2009 @ 20:02:23 #39
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_72120401
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 02:02 schreef Maggie het volgende:
    Mijn Telefonica is de laatste tijd ook bagger. Ze geven ook toe wat problemen te hebben. Het is langzaam en er lijkt (for now) even niks aan te doen. Maar het werkt.
    Eigenlijk nooit geen problemen met de snelheid gehad hier, al wil heel soms de verbinding er om de paar minuten er uitklappen of midden in de nacht dat de verbinding een tijdje echt dood is. Beetje vervelend dat wel, maar dan pak ik gewoon mijn GSM en gebruik die als modem...
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 02:02 schreef Maggie het volgende:
    Mijn moeder woont ook in Spanje, in the middle of nowhere, waar Telefonica geen internet levert. Zij hebben internet bij iberbanda maar ik weet niet of dat beschikbaar is waar jullie zijn.
    Eventjes zelf 30 kilometer glasvezel uitrollen of zo...
    Hier in Aragón levert Embou van die draadloze verbindingen maar net als Iberbanda zijn ze aardig duur. Voor 1 Mbps betaal je bij beide rond de 30 euro en 2 Mbps kost je het dubbele... Het is leuk als er niets beters is, maar anders....
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 02:02 schreef Maggie het volgende:
    Ik zelf was een blauwe maandag bij Orange, maar dat had ik binnen 2 dagen al gezien en ben weer terug gegaan naar Telefonica. Een andere grote aanbieder hier is ONO, vrienden/collegas die dat hebben, zijn daar wel tevreden over. Maar ik durf na het Orange trauma niet meer te wisselen
    ONO graait overal mee met ADSL, Kabel en mobiel..
    Als ik kijk naar waar Nachtraaf zit en het aantal inwoners wat ze daar hebben, zullen ze daar waarschijnlijk alleen de diensten van Telefonica doorverkopen voor een iets lagere prijs. Ya.com en Orange doen dat bv. ook, goed het scheelt je een paar euro maar als Telefonica zelf de snelheden omhoog gooit duurt het maanden voor dat Ya.com het ook doet. Ik wil het gelijk, dus voor die paar cent...
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 17:38 schreef hondjes het volgende:
    Gebruik altijd de Vodafone stick van mijn dochter,,,en razendsnel internet,,zit ook op een berg...
    Drie Mbps voor 45 euro noem je razendsnel...?
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Als het maar geen Nederlandse is
    Nee, de Spaanse Vodafone heeft nog moeite om een GSM in Nederland te laten werken.
    De ene telefoon van ze doet het wel maar de andere, dat lukt ze pas na anderhalf jaar...
    pi_72120617
    Die van mij werkte prima, was alleen een beetje duur
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72149611
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Als het maar geen Nederlandse is
    Nee,,Spaans
    pi_72166069
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 17:00 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    dus je bent halfspaans? jeje we zijn buren trouwens
    O ja, waar je ook in Rincon of in Malaga?
    -weg, zie banmeldtopic-
    pi_72205953
    quote:
    Op woensdag 26 augustus 2009 11:19 schreef guapo het volgende:

    [..]

    O ja, waar je ook in Rincon of in Malaga?
    'k woon in Sevi, me ouders wonen in Rincon ben er best 'vaak' als ze er zijn., me zusje zit nu in rincon ook
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_72209551
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 17:19 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    'k woon in Sevi, me ouders wonen in Rincon ben er best 'vaak' als ze er zijn., me zusje zit nu in rincon ook
    Kijk eens aan, das ook toevallig. Er zijn niet veel Nederlanders in Rincon. Waar in Rincon zitten je ouders?
    Wij zitten in Calle Azahar. Dit is als je op de snelweg de afslag Rincon de la Victoria vanuit Malaga neemt en dan bij de 1e rotonde als je richting kust rijdt, de 2e afslag op de rotonde. Dan zit je al op Calle Azahar.
    Ik kom er een paar keer per jaar en wil er in oktober of November weer een weekje heen.
    -weg, zie banmeldtopic-
    pi_72214532
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 19:18 schreef guapo het volgende:

    [..]

    Kijk eens aan, das ook toevallig. Er zijn niet veel Nederlanders in Rincon. Waar in Rincon zitten je ouders?
    Wij zitten in Calle Azahar. Dit is als je op de snelweg de afslag Rincon de la Victoria vanuit Malaga neemt en dan bij de 1e rotonde als je richting kust rijdt, de 2e afslag op de rotonde. Dan zit je al op Calle Azahar.
    Ik kom er een paar keer per jaar en wil er in oktober of November weer een weekje heen.
    weet waar het is, de bloemenstraten

    m'n ouders zitten stukje verder op de heuvels waar de straten namen van de autonome regios hebben ;-)
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_72568763
    Mallorca was gaaf Hoop er volgend jaar wat langer naartoe te kunnen.
    De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
    pi_72571256
    quote:
    Op dinsdag 8 september 2009 23:18 schreef Roberto258 het volgende:
    Mallorca was gaaf Hoop er volgend jaar wat langer naartoe te kunnen.
    Je zat hier in KAAskoppen in het buitenland. Misschien was het meer je bedoeling om in het TRaVelforum te posten?
    [Zomer 2009] Mallorca
     FR
    pi_72571430
    Mijn excuses
    De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
    pi_72571484
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 00:49 schreef Roberto258 het volgende:
    Mijn excuses
    Geeft niks joh. 't Is al laat hè.
     FR
      woensdag 9 september 2009 @ 11:42:47 #51
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_72577390
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 01:05 schreef MaxMark het volgende:
    Guiris
    Ehh? Dat zijn wij bijna allemaal. Bedoel je niet turistas? Dat is echt een volk dat je zoveel als mogelijk moet mijden.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_72590547
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 11:42 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    Ehh? Dat zijn wij bijna allemaal. Bedoel je niet turistas? Dat is echt een volk dat je zoveel als mogelijk moet mijden.
    Hij zegt het goed, Guiri, de noordeuropeanse tourist, zelfde lading als Gringo in LatAm

    turistas is de wat algemenere, voor japaners enzo hoewel die ook meer guiri genoemd worden

    guiri heeft de associatie met overbepakte , korte broek sandalen, fototoestel en bleke verbrande compleet verdwaald rondlopende tourist...dat is een guiri.

    guiri is niet een andere aanduiding voor een extrañero.
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_72591148
    Ik betrapte mezelf erop toen ik deze zomer een maand in Málaga was, dat ik toeristen daar (in mijn hoofd) uitmaakte voor guiris
      donderdag 10 september 2009 @ 11:25:14 #54
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_72609166
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 18:39 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    Hij zegt het goed, Guiri, de noordeuropeanse tourist, zelfde lading als Gringo in LatAm

    turistas is de wat algemenere, voor japaners enzo hoewel die ook meer guiri genoemd worden

    guiri heeft de associatie met overbepakte , korte broek sandalen, fototoestel en bleke verbrande compleet verdwaald rondlopende tourist...dat is een guiri.

    guiri is niet een andere aanduiding voor een extrañero.
    Hmm ik dacht altijd dat guiris juist de noord-Europese immigranten waren... met name de slecht geïntegreerde, na 10 jaar nog steeds geen Spaans sprekende, Britten.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_72615161
    Nee het word niet gebruikt voor imigranten, In het begin wel omdat je het verschil niet ziet tussen een Turis en een extrañero. wel gebruikt voor die brit die z'n zomers hier doorbrengt., al tien jaar en nog gene boe of bah kan zeggen

    kijk


    guiri:
    [b]Nombre genérico con el que se denomina en España a los[i] visitantes extranjeros y/o extraterrestres.[/i]
    Peculiaridades de los guiris
    [/b]

    * Suelen comprar sombreros mexicanos en las tiendas de souvenirs, producto típico español por excelencia.


    * Debido a que su piel es extremadamente sensible y propensa al enrojecimiento (producto, sin duda, del sol que gira alrededor de su propio mundo), frecuentemente calzan sandalias con calcetines con toda normalidad, para gran alborozo y risas de los nativos.

    * Poseen apéndices de su cuerpo comúnmente llamados cámaras de fotografiar, y que acostumbran a fotografiar las chorradas más monumentales o los monumentos más chorras del tipo farola rota, ropas locales, truño en mitad de la acera, etc

    * Son ingenuos y acostumbran a caer en las garras de los delincuentes menores.

    * Los taxistas inteligentes, camareros inteligentes, vendedores inteligentes, etc. les cobran 5 leros por cosas a las que nosotros nos cobrarían 1 y a sus familiares les cobrarían medio.

    * Acostumbran a ir a la playa a tomar el sol sin protección solar (cosa que hace cualquier mortal con la cabeza bien amueblada, lo que apoya la teoría de que los guiris son de otro mundo paralelo), cosa que causa lo que los expertos llaman "efecto gamba" o bien "efecto centollo".

    * Acompañan la paella con Coca-cola, que curiosamente denominan Coke.

    * Son conocidos por su capacidad de evitar el aprendizaje de las lenguas de los paises de visitan, aunque son capaces de obligar a cualquier ser humano (imbécil u/o medio-imbécil) a hablar inglés aún no siendo conocedor de esta lengua.

    * Crean comunidades de sus semejantes en amplias regiones del mundo, entre las cuales destacan Cancún, la Polinesia, Italia, la Costa Brava y las islas griegas. En algunos casos (especialmente en la Costa Brava), un rico magnate de los guiris compra un pueblo o una urbanización y la pueblan de guiris de su propio mundo. Estas poblaciones sólo están habitadas en verano, y allí se montan juergas y guateques a los que acuden personajes famosos del país, como Pocholo, Yola Berrocal o Nacho Vidal.

    * Están muy rojos, no sienten frío ni calor y siempre hablan gritando y/o riendo en sus idiomas guturales (que sólo utilizan cuando están frente a extranjeros, puesto que, como se puede apreciar sin duda alguna en las películas de espionaje, entre ellos hablan en Cristiano con acentos raros).

    * Debido a su desconocimiento del sistema económico normal y su empeño en utilizar moneda extraña, los sagaces vendedores y tenderos de los países de visita, sobre todo en la Costa Brava y Barcelona, les venden cutradas y objetos inútiles a precio de oro.

    * Creen que en este país todos somos toreros, que vivimos del vino y las paellas, que bailamos sevillanas y cantamos flamenco, y que llevamos curras hasta la rodilla.

    ¿Sabías que ...

    * ...cuando viajas al extranjero, automáticamente te conviertes en su versión local de guiri?
    * ...las playas de las costas mediterráneas se convierten en hervideros de gambas en verano?
    * ...muchos guiris creen que aquí se habla italiano, y se empeñan en agradecer cualquier ayuda con un grazie tante"?
    * ...comen cualquier cosa con que les digas que es "typical spanish"?
    * ... si juega a algun juego online con funcion de gritar, podras leer "is goütren esk-aich pikachu pika pi pika pika chu"?
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_72632797
    ¡Excelente!
    quote:
    * Creen que en este país todos somos toreros, que vivimos del vino y las paellas, que bailamos sevillanas y cantamos flamenco, y que llevamos curras hasta la rodilla.
    Is dat niet zo dan?
     FR
      vrijdag 11 september 2009 @ 10:31:32 #57
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_72636633
    Volgens DRAE:

    guiri.

    (Acort. del vasco guiristino, cristino).


    1. m. coloq. Ál. tojo (‖ planta papilionácea).

    2. com. Nombre con que, durante las guerras civiles del siglo XIX, designaban los carlistas a los partidarios de la reina Cristina, y después a todos los liberales, y en especial a los soldados del gobierno.

    3. com. coloq. Turista extranjero. La costa está llena de guiris.

    4. com. coloq. Miembro de la Guardia Civil.


    Volgens een klein populair onderzoekje op m'n werk:
    Guiri = Extranjero
    Misschien is het regio gebonden...
    Siesta & Fiesta!
    pi_72646648
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 01:49 schreef Bora-Bora het volgende:
    ¡Excelente!
    [..]

    Is dat niet zo dan?
    hehe..trutje dat je bent
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_72691392
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 16:10 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    hehe..trutje dat je bent
    Plagerijjjjtje!!
    Ik ben juist dol op Spanje en verdedig Spanjaarden altijd met hand en tand!
     FR
    pi_72827794
    Hee ik ben er ook weer eens.

    Wij rommelen ook nog steeds met internet. Nog stééds geen telefonica, dus we moeten het doen met de alternatieven. Iberbanda hebben we een jaartje geprobeerd maar dat was echt hopeloos. Nu zitten we bij VIP-hotspot maar da's geloof ik alleen hier aan de Costa del Sol en ook nog niet om over naar huis te schrijven.

    Maar verder nog steeds heerlijk naar ons zin in Spanje. De krediet-crisis zorgt hier net als bij iedereen wel voor problemen dus ik weet niet hoe lang we het nog volhouden, maar we genieten nog steeds wel erg van het leven hier en de Spanjaarden. Vervelen doen we ons in ieder geval nooit, de Spaanse volksaard blijft me nog elke dag verbazen en we doen nog steeds dagelijks vol verheuging de gekste ontdekkingen over hoe de dingen hier geregeld worden. Als je hier een parkeerbon krijgt bijvoorbeeld, dan zit er een klein envelopje bij. Als je daar drie euro instopt en je bon en het dan terugduwt in de parkeerautomaat hoor je er nooit meer wat over. Pragmatisch zijn ze wel. En ze maken van alles een feestje. Zo langzamerhand heb ik de analyse dat je een Spanjaard het best kunt vergelijken met een kind van 12. Vol goede bedoelingen, maar niet altijd helemaal vooruitdenkend of realistisch en vooral niets vandaag doen dat je tot morgen kunt uitstellen. Maar het zijn wel lieverds en dat maakt een hoop goed.
    mooi he, alles
      donderdag 17 september 2009 @ 13:25:05 #61
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_72837301
    Nou, dat is lang geleden. Ik vroeg me laatst nog af of je nog in Spanje woonde. Ik hoop dat jullie het nog lang vol kunnen houden.

    Dat vooruit denken zit er inderdaad niet echt in.... Ik wordt hier af en toe nog steeds gek van.
    Siesta & Fiesta!
    pi_72838745
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 00:37 schreef phileine het volgende:
    Hee ik ben er ook weer eens.

    Wij rommelen ook nog steeds met internet. Nog stééds geen telefonica, dus we moeten het doen met de alternatieven. Iberbanda hebben we een jaartje geprobeerd maar dat was echt hopeloos. Nu zitten we bij VIP-hotspot maar da's geloof ik alleen hier aan de Costa del Sol en ook nog niet om over naar huis te schrijven.

    Maar verder nog steeds heerlijk naar ons zin in Spanje. De krediet-crisis zorgt hier net als bij iedereen wel voor problemen dus ik weet niet hoe lang we het nog volhouden, maar we genieten nog steeds wel erg van het leven hier en de Spanjaarden. Vervelen doen we ons in ieder geval nooit, de Spaanse volksaard blijft me nog elke dag verbazen en we doen nog steeds dagelijks vol verheuging de gekste ontdekkingen over hoe de dingen hier geregeld worden. Als je hier een parkeerbon krijgt bijvoorbeeld, dan zit er een klein envelopje bij. Als je daar drie euro instopt en je bon en het dan terugduwt in de parkeerautomaat hoor je er nooit meer wat over. Pragmatisch zijn ze wel. En ze maken van alles een feestje. Zo langzamerhand heb ik de analyse dat je een Spanjaard het best kunt vergelijken met een kind van 12. Vol goede bedoelingen, maar niet altijd helemaal vooruitdenkend of realistisch en vooral niets vandaag doen dat je tot morgen kunt uitstellen. Maar het zijn wel lieverds en dat maakt een hoop goed.
    Heeeej Phileine!! Wat leuk om weer wat van je te horen!

    Fijn dat het goed met jullie gaat; ik heb het me regelmatig afgevraagd!
    Wat hilarisch, dat verhaal van die parkeerbonnen! Had ik echt nog nooit van gehoord!!
    quote:
    een kind van 12. Vol goede bedoelingen, maar niet altijd helemaal vooruitdenkend of realistisch en vooral niets vandaag doen dat je tot morgen kunt uitstellen.
    Ik dacht dat je ging zeggen: "niets vandaag doen wat je morgen ook nog kunt uitstellen!
    Verder een interessante analyse inderdaad.

    Heel veel succes verder daar hè!! - met name ook met je internet!
    Hoop dat je af en toe nog eens kunt komen buurten.
     FR
    pi_72842222
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 00:37 schreef phileine het volgende:
    Hee ik ben er ook weer eens.

    Wij rommelen ook nog steeds met internet. Nog stééds geen telefonica, dus we moeten het doen met de alternatieven. Iberbanda hebben we een jaartje geprobeerd maar dat was echt hopeloos. Nu zitten we bij VIP-hotspot maar da's geloof ik alleen hier aan de Costa del Sol en ook nog niet om over naar huis te schrijven.

    Maar verder nog steeds heerlijk naar ons zin in Spanje. De krediet-crisis zorgt hier net als bij iedereen wel voor problemen dus ik weet niet hoe lang we het nog volhouden, maar we genieten nog steeds wel erg van het leven hier en de Spanjaarden. Vervelen doen we ons in ieder geval nooit, de Spaanse volksaard blijft me nog elke dag verbazen en we doen nog steeds dagelijks vol verheuging de gekste ontdekkingen over hoe de dingen hier geregeld worden. Als je hier een parkeerbon krijgt bijvoorbeeld, dan zit er een klein envelopje bij. Als je daar drie euro instopt en je bon en het dan terugduwt in de parkeerautomaat hoor je er nooit meer wat over. Pragmatisch zijn ze wel. En ze maken van alles een feestje. Zo langzamerhand heb ik de analyse dat je een Spanjaard het best kunt vergelijken met een kind van 12. Vol goede bedoelingen, maar niet altijd helemaal vooruitdenkend of realistisch en vooral niets vandaag doen dat je tot morgen kunt uitstellen. Maar het zijn wel lieverds en dat maakt een hoop goed.
    Wat een grap, misselijkmakend

    Reken maar dat jij ook het middelpunt van belachelijkheid bent voor ons lieve spanjaarden
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      donderdag 17 september 2009 @ 16:41:41 #64
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_72843949
    Ik geloof niet dat ze het gemeen bedoeld hoor. Misschien is het een beetje ongelukkig uitgedrukt, maar er zit ook wel een kern van waarheid in. Trouwens, ben jij 100% Spanjaard?
    Siesta & Fiesta!
    pi_72845064
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 16:41 schreef Bramito het volgende:
    Ik geloof niet dat ze het gemeen bedoeld hoor. Misschien is het een beetje ongelukkig uitgedrukt, maar er zit ook wel een kern van waarheid in. Trouwens, ben jij 100% Spanjaard?
    Ja I guess , generalisaties zijn altijd tricky maar voorkomend uit 'waarheden' inderdaad , wat betreft dat uitstellen kan ik me wel in vinden maar niet vooruitdenkend of realistisch kan ik niet echt plaatsen eigenlijk.

    ja ben 100% Spaans
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_72845128
    Ik ben het ermee eens

    Als je ziet hoe Spanjaarden auto rijden klopt het ook redelijk
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72850269
    El_mismo, ik bedoelde het helemaal niet misselijk hoor, ik ben dol op de Spanjaarden en ik weet zeker dat zij zich ook rotlachen om onze gekke gewoontes. En natuurlijk is het vreselijk generaliserend, ik ken ook Spanjaarden die helemaal niet zo zijn. Maar sinds ik die zienswijze heb ga ik er wel een stuk makkelijker mee om en weet ik ook beter hoe ik dingen gedaan moet krijgen of wanneer ik me ergens bij moet neerleggen en zelf wat meer ontspannen over dingen moet zijn.

    De Spanjaarden geven hun eigen volksaard graag weer met het fabeltje van de krekel en de mier. De krekel die lekker de hele zomer en herfst zit te zingen, terwijl de mier zich rotwerkt om eten te verzamelen voor de winter. In de winter heeft de krekel niets te eten en klopt bij de mier aan, die hem eerst uitscheldt omdat hij niets heeft voorbereid maar uiteindelijk toch zijn eten deelt in ruil voor muziek. De Spanjaarden zijn de krekel in deze allegorie en het is de bedoeling dat je denkt "ja die stomme krekel, nu komt hij om van de honger", maar ik denk altijd vooral dat ik liever die krekel ben, die het toch eigenlijk best goed heeft aangepakt met zijn houding van het-regelt-zich-vanzelf-wel.

    Ik wil hiermee helemaal niet zeggen dat Spanjaarden kinderachtig zijn of dat Spanje kinderachtig is. Ik verdedig ze ook altijd hand en tand tegen iedereen. De manier waarop zij hier bijvoorbeeld zijn omgegaan met de aanslagen in Madrid en de algemene houding in de wereldwijde Islam-problematiek vind ik stukken volwassener dan veel andere landen (waaronder Nederland). Ik denk dat wij Nederlanders best wat kunnen leren van de levenshouding van Spanjaarden, bijvoorbeeld het vermogen om van alles een feest te kunnen maken. Ze hebben een enorm pragmatisme en een geweldig vermogen tot improvisatie (vooral bij het vinden van een parkeerplaats ), dat bij tijd en wijlen brilliant is maar op andere momenten ergelijk als je gewend bent dat de dingen geörganiseerder en procedureler verlopen en je dus van te voren wil weten waar je aan toe bent. Daar moet je je op instellen. Ik weet nu dat als ik voor een klant electriciteit wil gaan aansluiten, ik minstens twee volle dagen moet uittrekken op het kantoor van Endesa. De eerste keer was ik daar niet op voorbereid en dan erger je je wel dood dat het niet efficiënter gaat. Nu weet ik het, dus neem ik een boek en een laptop mee en wat eten en drinken en dan kom ik de dagen wel door. Je leert nog eens wat mensen kennen...

    Maar dat vooruitdenken.... Elk jaar weer, al jarenlang staat in de herfst de hele stad onder water door de najaarsbuien. Dan valt het hele leven hier minimaal een week stil, de stroom valt uit, auto's kunnen niet meer rijden, etc. Je zou zo langzamerhand denken dat ze wel eens voorzorgsmaatregelen gaan nemen, maar als je het daar over hebt (zelfs met wethouders) zeggen ze "ach, het regent hier toch nooit, waarom zouden we". En dan zijn ze allemaal verbijsterd als het het jaar daarop weer raak is.

    Wat ik hier geweldig vind is dat iedereen zich met alles bemoeit. Laatst was er bij het zwembad een man die zijn vrouw een lel gaf. Nou daar dook iedereen bovenop, alle mannen achter die vent aan om hem flink de les te lezen, alle vrouwen om die vrouw heen om haar te troosten, mee naar huis voor een kopje thee etc.
    Of een tijdje terug een trein ontspoord, iedereen eruit en alle mannen samen (stuk of 30) proberen dat ding weer in de rails te tillen. Dat lukt natuurlijk nooit, maar dat ze het gingen proberen in plaats van te gaan vloeken en en bus te eisen vond ik wel geweldig. Toen het niet lukte zijn we met de hele groep als beste vrienden naar het volgende station gelopen en we vonden het allemaal een mooi avontuur.
    mooi he, alles
      donderdag 17 september 2009 @ 19:45:18 #68
    251588 JuiceJuice
    What the fuck is this shit?
    pi_72850423
    Ik ben in oktober ook even in spanje. In Salamanca
    pi_72850955
    Volgend jaar moet je dan maar naar Argentinie komen, das weer de overtreffende trap
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 17 september 2009 @ 19:58:05 #70
    251588 JuiceJuice
    What the fuck is this shit?
    pi_72851002
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 19:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Volgend jaar moet je dan maar naar Argentinie komen, das weer de overtreffende trap
    Wat is daar te doen?
    pi_72851117
    Daar hebben ze nog een hardere klap van de wiek gehad dan de Spanjaarden
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72862412
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 19:45 schreef JuiceJuice het volgende:
    Ik ben in oktober ook even in spanje. In Salamanca
    Ik wil oooooook! * [/"jeugd"sentiment modus]

    Wat ga je er doen?
     FR
      vrijdag 18 september 2009 @ 08:13:49 #73
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_72865505
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 17:14 schreef El_Mismo_Loco het volgende:


    ja ben 100% Spaans
    Wat is jouw link met Nederland/Amsterdam dan?
    Siesta & Fiesta!
    pi_72874866
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 19:42 schreef phileine het volgende:
    Op die manier begrijp ik je insteek inderdaad. Die denkwijze, het hier en nu, heeft naar mijn idee verfoeilijke steden als benidorm en de zijne doen vormen. Bouw alles maar vol, buitenlandse project ontwikkelaars met het grote geld. vissersdorpjes die in te korte tijd uitgegroeid zijn tot hotel urbanisaties waarbij aan zaken zoals aangepaste riolering voorbij werd gegaan.

    aan de andere kant, Ik ben geen planoloog ofzo, maar bij zulke hevige buien als we kunnen hebben daar waar ze voorkomen, vraag ik me af of je wel voldoende daar iets tegen kan doen aangezien het kurk droog is de maanden ervoor kan zoveel water gewoon nergens heen. Dat wil in Nederland ook nog wel eens gebeuren nog altijd.

    Een ander leuk voorbeeld is wel de aanleg van de Sevilla metro, prachtige plannen voor 4l lijnen lagen er al sinds eind jaren 70, halverwege 80 werd aangevangen met de bouw maar die werd al snel stopgezet, niet vanwege Spaanse bureaucratie maar simpel omdat er gevreesd werd voor bovengrondse schade aan de historische binnenstad. Gewoon slot erop. Nu die problemen in Amsterdam met de noord-zuid lijn denk ik dan weer hoe kan dat nou toch, koste wat kost doorzetten en je ziet wat er van komt.

    nu zoveel jaar verder zijn ze in 99/2000 weer begonnen met de bouw en nu sinds april dit jaar pas ( te grappig eigenlijk) is de eerste lijn open.. de rest is nog lang niet klaar. Maar hier komt dan wel de volksaard om de hoek kijken van de bemoeienis naar zaken toe die ons allemaal aangaan. 1 scheef muurtje of 1 iemand die klaagt en alles gaat op slot om het tot op de bodem uit te zoeken.


    Voor jou werk, begrijp ik dat vanuit Nederland komend dat zwaar storend geweest moet zijn dat zaken lang kunnen duren (wat voor klanten zijn het eigenlijk Spanjaarden of anders?) vanuit Spanjaarden ervaarde je die druk toch niet om het snel geregeld te krijgen hoop ik?
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_72875021
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 08:13 schreef Bramito het volgende:

    [..]

    Wat is jouw link met Nederland/Amsterdam dan?
    ben in Nederland opgegroeid, 16 jaar geleefd
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 18 september 2009 @ 20:46:21 #76
    67103 Caspian
    Sneaky fucker, dont you think?
    pi_72887468
    Even een TVP.

    Ik heb namelijk gister te horen gekregen dat er dingen mis gegaan zijn bij m'n opleiding, waardoor ik dus van januari tot en met augustus 'vrij' ben. Nou kan ik natuurlijk supersaai een baantje in Nederland vinden, maar ik ben me nu aan het orienteren in de mogelijk een tijdje in Spanje te wonen en werken. Er zijn een aantal lastigheden, helaas. Ten eerste is het erg kort dag, ten tweede spreek ik zeer weinig Spaans. Gelukkig zijn dat oplosbare problemen, en heb ik een vriendin in Spanje wonen die me maar al te graag wil helpen dit te verwezenlijken.

    Ik heb het trouwens over Granada.

    Nogmaals, ik ben nu net pas begonnen met orienteren.
    Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
      maandag 21 september 2009 @ 08:07:36 #78
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_72957700
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 14:28 schreef El_Mismo_Loco het volgende:


    Bouw alles maar vol, buitenlandse project ontwikkelaars met het grote geld.
    Je hebt het hier over "lang geleden" neem ik aan?
    Siesta & Fiesta!
      maandag 21 september 2009 @ 08:11:36 #79
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_72957726
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 20:46 schreef Caspian het volgende:
    Even een TVP.

    Ik heb namelijk gister te horen gekregen dat er dingen mis gegaan zijn bij m'n opleiding, waardoor ik dus van januari tot en met augustus 'vrij' ben. Nou kan ik natuurlijk supersaai een baantje in Nederland vinden, maar ik ben me nu aan het orienteren in de mogelijk een tijdje in Spanje te wonen en werken. Er zijn een aantal lastigheden, helaas. Ten eerste is het erg kort dag, ten tweede spreek ik zeer weinig Spaans. Gelukkig zijn dat oplosbare problemen, en heb ik een vriendin in Spanje wonen die me maar al te graag wil helpen dit te verwezenlijken.

    Ik heb het trouwens over Granada.

    Nogmaals, ik ben nu net pas begonnen met orienteren.
    Niet om je te ontmoedigen maar:

    http://www.soitu.es/soitu/2009/04/24/info/1240582492_859609.html?id=38765940fe49903a12289ed4124af768&tm=1253513381

    http://www.elpais.com/art(...)90913elpepieco_6/Tes

    Als docent Engels heb je misschien meer geluk, maar ik betwijfel het.
    Siesta & Fiesta!
    pi_72957739
    In Granada kan je met veel geluk en veel netwerken misschien een baantje in de horeca vinden maar waarschijnlijk verdien je dan zo weinig dat er uberhaubt geld bij moet

    Werkeloosheidscijfers van de provincie Granada laatst nog bekeken overigens?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72969782
    quote:
    Op maandag 21 september 2009 08:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    In Granada kan je met veel geluk en veel netwerken misschien een baantje in de horeca vinden maar waarschijnlijk verdien je dan zo weinig dat er uberhaubt geld bij moet

    Werkeloosheidscijfers van de provincie Granada laatst nog bekeken overigens?
    nadruk daarop idd

    op zich als je kan zorgen dat je Jan/feb daar zit, 'ruim' voor het nwe touristen seizoen
    ik zie welleens dat er gevraagd wordt naar Duits/engels sprekende gidsen... absoluut ook geen vetpotje, paar uur per dag/week

    je moet er maar wel net zin in hebben
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      maandag 21 september 2009 @ 17:51:00 #82
    251588 JuiceJuice
    What the fuck is this shit?
    pi_72973392
    quote:
    Op vrijdag 18 september 2009 00:00 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Ik wil oooooook! * [/"jeugd"sentiment modus]

    Wat ga je er doen?
    Op kraamvisite bij de zus van mijn vriendin. Die woont daar dus het perfecte excuus om eens lekker de stad te verkennen
    pi_72973665
    quote:
    Op maandag 21 september 2009 16:09 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    nadruk daarop idd

    op zich als je kan zorgen dat je Jan/feb daar zit, 'ruim' voor het nwe touristen seizoen
    ik zie welleens dat er gevraagd wordt naar Duits/engels sprekende gidsen... absoluut ook geen vetpotje, paar uur per dag/week

    je moet er maar wel net zin in hebben
    Toen ik er in 2001 en 2004 woonde was er wel werk te vinden in de bars die zich richten op buitenlanders en exchange students als je contacten zocht maar dan moet je er ook rekening mee houden dat je waarschijnlijk 6 dagen in de week 10 uur moet werken tegen een slavenloontje. Genoeg aanbod van buitenlanders die het zelfde willen en veel van die buitenlanders hebben het water tot aan de lippen staan

    Ik weet niet hoe het nu is maar ik kan me zo voorstellen dat er veel minder uitgegaan wordt, veel minder buitenlanders en exchange-students komen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72974313
    quote:
    Op maandag 21 september 2009 17:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Toen ik er in 2001 en 2004 woonde was er wel werk te vinden in de bars die zich richten op buitenlanders en exchange students als je contacten zocht maar dan moet je er ook rekening mee houden dat je waarschijnlijk 6 dagen in de week 10 uur moet werken tegen een slavenloontje. Genoeg aanbod van buitenlanders die het zelfde willen en veel van die buitenlanders hebben het water tot aan de lippen staan

    Ik weet niet hoe het nu is maar ik kan me zo voorstellen dat er veel minder uitgegaan wordt, veel minder buitenlanders en exchange-students komen
    Was je toen al hier ja in '01? op uitwisseling of anders?

    Ik heb ook werkelijk geen idee of er evenveel of minder uitwisseling is naar spanje dan anders, ben al paar groepen tegengekomen wel, duitsers en nederlanders en een hier bekende huisvesting voor exchange students zit ook weer gewoon vol. 2 vrienden van mij zijn via de sevi uni naar erasmus in nl nu.
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_72974343
    quote:
    Op maandag 21 september 2009 18:21 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    Was je toen al hier ja in '01? op uitwisseling of anders?

    Ik heb ook werkelijk geen idee of er evenveel of minder uitwisseling is naar spanje dan anders, ben al paar groepen tegengekomen wel, duitsers en nederlanders en een hier bekende huisvesting voor exchange students zit ook weer gewoon vol. 2 vrienden van mij zijn via de sevi uni naar erasmus in nl nu.
    2001 stage en 2004 een soort vakantie
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_72974423
    quote:
    Op maandag 21 september 2009 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    2001 stage en 2004 een soort vakantie
    Cool, en nu zit je in...Buenos aires?
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_72974626
    yip
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_73617032
    quote:
    Op maandag 21 september 2009 18:25 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    Cool, en nu zit je in...Buenos aires?
    En jij woont nu in Granada als ik het goed begrijp? Want de tekst NO8DO is dan weer van Sevilla.
    Ik woon trouwens in Sevilla voor een paar maanden om hier een taalcursus Spaans te doen, ik ben nu alweer 6 weken hier!

    Hoe is de stad Granada? Ik wou er eigenlijk nog wel een keer naar toe zolang ik hier ben.
    Je bent wat je eet, sommige dagen eet ik niks
    pi_74467475
    Hey Spanjelovers.
    Ik heb een vraagje.
    Zou iemand dit nummer voor mij kunnen vertalen naar het Nederlands?

    Aventura - Tu Jueguito

    De tekst is hier te vinden: http://www.metrolyrics.com/tu-jueguito-lyrics-aventura.html
    En het nummer is hier te beluisteren:

    Ik zou het echt heel erg waarderen!
    pi_74586469
    Bijna is alles geregeld en bij ik Spaans ingezetene..
    De Gestor handelt alles verder af,,
    Dan nog me laten uitschrijven uit Nederland...en klaar is Kees...
    pi_74592001
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 17:48 schreef MasoMenos het volgende:

    [..]

    En jij woont nu in Granada als ik het goed begrijp? Want de tekst NO8DO is dan weer van Sevilla.
    Ik woon trouwens in Sevilla voor een paar maanden om hier een taalcursus Spaans te doen, ik ben nu alweer 6 weken hier!

    Hoe is de stad Granada? Ik wou er eigenlijk nog wel een keer naar toe zolang ik hier ben.
    Granada is geweldig. Alleen van juni tot en met augustus een beetje warm maar ik kan er wel goed tegen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_74597123
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 21:42 schreef hondjes het volgende:
    Bijna is alles geregeld en bij ik Spaans ingezetene..
    De Gestor handelt alles verder af,,
    Dan nog me laten uitschrijven uit Nederland...en klaar is Kees...
    Uitschrijven brengt alleen maar nadelen met zich mee. Je wordt gekort op je AOW om maar iets te noemen, je zal bij terugkeer onderaan de wachtlijst staan om een huis te zoeken (je komt immers van buiten de gemeente), etc.
      zaterdag 14 november 2009 @ 18:41:00 #93
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_74701084
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 10:32 schreef illusions het volgende:

    [..]

    Uitschrijven brengt alleen maar nadelen met zich mee. Je wordt gekort op je AOW om maar iets te noemen, je zal bij terugkeer onderaan de wachtlijst staan om een huis te zoeken (je komt immers van buiten de gemeente), etc.
    Als je ingeschreven staat, ben je verzekeringsplichtig. Uitschrijven scheelt je een kostenpost van 1200 euro per jaar (zoniet meer, het is alweer even geleden). Dat is in ieder geval een voordeel, en eentje die niet pas bij een eventuele terugkeer komt kijken.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_74711225
    En wat kost een ziekenfondsverzekering in Spanje?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 16 november 2009 @ 01:29:05 #95
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_74737935
    quote:
    Op zondag 15 november 2009 00:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    En wat kost een ziekenfondsverzekering in Spanje?
    Dat weet ik niet, want het gaat niet van m'n netto inkomen af. Maar juist daarom maakt de prijs niet uit. Je betaalt er sowieso voor, dus om ook nog eens 1200 euro voor een Nederlandse verzekering neer te tellen is een beetje overbodig.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_74750810
    1200 euro voor een Nederlandse verzekering? Zou toch eens rondkijken op independer.nl ofzo als ik jou was

    Als je ingeschreven bent in Nederland moet je verplicht een zorgverzekering hebben ja, en in Spanje zit dat bij je loon (nomina) inbegrepen. Als je het volgens het boekje speelt, ben je dus dubbel verzekerd maar er wordt niet actief op gecontroleerd (mijn moeder werkt voor de betreffende afdeling bij Unive) - ik heb dus in Nederland geen verzekering. Niet helemaal legaal, maar in de problemen zal het me niet brengen.

    Ken erg veel Nederlanders in dit gebied, en nauwelijks iemand die zo gek is geweest zich uit te schrijven. Het enige dat je ermee bespaart is die verplichte zorgverzekering waar al niet actief op gecontroleerd wordt.

    En als je dat te link vindt, weegt een zorgverzekering van 50 euro in de maand nog steeds wel op tegen de nadelen die uitschrijven met zich meebrengt. Het is niet zo dat je in Spanje beperkt wordt omdat je nog in NL ingeschreven staat.
    pi_74830203
    Hey allemaal, Ik ben nieuw op het forum
    Ik woon in Algeciras, meer mensen die hier in de buurt wonen?
    pi_74853167
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 20:41 schreef JaTochNietDan het volgende:
    Hey allemaal, Ik ben nieuw op het forum
    Ik woon in Algeciras, meer mensen die hier in de buurt wonen?

    Een flinke uithoek. Wat doe je daar?
    pi_74863799
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 15:43 schreef Intxaurraga het volgende:

    [..]

    Een flinke uithoek. Wat doe je daar?
    Haha inderdaad! Ik ben hier bij mn vriend gaan wonen. Jammer genoeg spreek ik nog geen vloeiend spaans dus werk vinden is een drama ( en natuurlijk de recessie ) Heb even in Gibraltar gewerkt maar dat was geen succes
    pi_74868569
    Heb je al een idee in welke richting je werk wilt zoeken (gezien je Spaans)?
     FR
    pi_74871124
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 20:56 schreef JaTochNietDan het volgende:

    [..]

    Haha inderdaad! Ik ben hier bij mn vriend gaan wonen. Jammer genoeg spreek ik nog geen vloeiend spaans dus werk vinden is een drama ( en natuurlijk de recessie ) Heb even in Gibraltar gewerkt maar dat was geen succes
    Andalusie is dan ook niet het fijnste Spaans. En Gibraltar is toch ook gewoon 100% Spaanstalig?

    Ik woon trouwens in Barcelona, meer fokkers aldaar?
    pi_74872332
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 22:41 schreef Bora-Bora het volgende:
    Heb je al een idee in welke richting je werk wilt zoeken (gezien je Spaans)?
    Ik heb zelf in de mode branche gewerkt, op dit moment sta ik voor haast alles open. Als ik iets vind wat mij wel aantrekkelijk lijkt maar niet binnen mn ervaring ligt, waarom niet toch?
    Heb overigens al velen cv's verstuurd waar niet op gereageerd word. Ook via via wat aangeboden gekregen maar tot nu toe nog op niks uitgelopen. Volgende week weer op "banenjacht" als je het tenminste nog zo kan noemen. Begin de hoop een beetje op te geven soms, maar dan denk ik ach ik zit hier pas 4 maanden. blijven zoeken en proberen dan maar!
    pi_74872595
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 23:34 schreef Intxaurraga het volgende:

    [..]

    Andalusie is dan ook niet het fijnste Spaans. En Gibraltar is toch ook gewoon 100% Spaanstalig?

    Ik woon trouwens in Barcelona, meer fokkers aldaar?
    Dat ben ik wel een beetje gewend. betrap mezelf soms op een andalusisch accent maar daar ontkom je denk ik niet aan. Heb trouwens een jaar les gehad in nederland voordat ik hierheen ging, en in de 4 maanden dat ik hier ben, ben ik zoveel vooruit gegaan met mn spaans. Gibraltar is in principe 100% engels talig, maar iedereen die daar woont spreek ook spaans. Was wel heel handig toen ik daar werkte, als het even niet lukte in het spaans kon ik gewoon overgaan in engels
    pi_74872613
    Gibraltar is niet tweetalig

    \
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_74872817
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 00:05 schreef JaTochNietDan het volgende:

    [..]

    Ik heb zelf in de mode branche gewerkt, op dit moment sta ik voor haast alles open. Als ik iets vind wat mij wel aantrekkelijk lijkt maar niet binnen mn ervaring ligt, waarom niet toch?
    Heb overigens al velen cv's verstuurd waar niet op gereageerd word. Ook via via wat aangeboden gekregen maar tot nu toe nog op niks uitgelopen. Volgende week weer op "banenjacht" als je het tenminste nog zo kan noemen. Begin de hoop een beetje op te geven soms, maar dan denk ik ach ik zit hier pas 4 maanden. blijven zoeken en proberen dan maar!
    En kun je niet via je vriend (en zijn netwerk/kennissen/vrienden) aan een baan, of op z'n minst aan een aanbeveling komen?
     FR
    pi_74872874
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 00:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Gibraltar is niet tweetalig

    \
    Dat zei ik ook niet. De officiele landstaal is Engels, maar zo goed als iedereen spreekt daar ook spaans

    [ Bericht 2% gewijzigd door JaTochNietDan op 20-11-2009 00:30:19 ]
    pi_74873044
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 00:19 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    En kun je niet via je vriend (en zijn netwerk/kennissen/vrienden) aan een baan, of op z'n minst aan een aanbeveling komen?
    Ja via een kennis van zijn vader zou ik kunnen werken bij een verzekeringsbedrijf, ze zouden een nieuw kantoor openen in Gibraltar en ze zochten nog iemand die natuurlijk engels spreekt. Leek me allemaal erg leuk, maar ze bleken hun zaakjes niet op orde te hebben dus dat ging niet door. Nu via het nichtje van zijn oom, die werkt voor de klantenservice van een online casino en daar zoeken ze nog iemand en die heeft mij daar aanbevolen en ga daar nog langs. voor de rest kan ik zeggen dat het met de banen van zijn vrienden ook niet allemaal lekker zit, mijn vriend staat ook op het punt zijn baan kwijt te raken zit niet mee
    pi_74873265
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 00:21 schreef JaTochNietDan het volgende:

    [..]

    Dat zei ik ook niet. De officiele landstaal is Engels, maar zo goed als iedereen spreekt daar ook spaans
    Nee dat is niet zo, net zoals in Nederland niet iedereen Duits spreekt
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_74873569
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 00:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Nee dat is niet zo, net zoals in Nederland niet iedereen Duits spreekt
    Vraag me niet waarom maar in Gibraltar is het toch echt zo, de officiele taal is engels. Daarnaast kan je zogoed als iedere llanito/a in het spaans aanspreken, en ze zullen je in het spaans beantwoorden.
    pi_74873934
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 00:51 schreef JaTochNietDan het volgende:

    [..]

    Vraag me niet waarom maar in Gibraltar is het toch echt zo. De officiele taal is engels, maar daarnaast kan je zo goed als iedere llanito/a in het spaans aanspreken, en ze zullen je in het spaans beantwoorden.
    pi_74874193
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 00:51 schreef JaTochNietDan het volgende:

    [..]

    Vraag me niet waarom maar in Gibraltar is het toch echt zo, de officiele taal is engels. Daarnaast kan je zogoed als iedere llanito/a in het spaans aanspreken, en ze zullen je in het spaans beantwoorden.
    Een Engelsman in het Spaans aanspreken, dan moet je echt een hobby zoeken
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_74877630
    Komop man, mensen die in zo'n uithoek wonen als Gibraltar kunnen vaak gewoon Spaans, niet zo dwars ouwehoeren. Ik kon er ook gewoon Spaans spreken, en echt met iedereen.
    pi_74880106
    En Nederland en Duitsland zijn niet echt een goede vergelijkingen. Gibraltar is een land met een oppervlakte van slechts 6 km². De llanito´s gaan echt niet 1 keer of 2 keer per jaar het land uit. Net zoals ik in Gibraltar werkte, werken er ook veel mensen uit Gibraltar in Spanje. En aangezien het engels van de spanjaarden meestal zwaar te wensen overlaat hier in het zuiden, moeten de llanito´s daar wel spaans spreken. Ook spreken de llanito´s onderling vaak een mix van engels en spaans.
    Ik begin af te vragen of jij er ooit wel eens bent geweest
    pi_74883730
    Ik heb altijd gehoord dat iedereen ook gewoon Spaans leefde en dacht in Gibraltar, en dat het slechts op papier Engels is. Toch wel benieuwd waar Diego zijn wijsheid vandaan heeft, spreekt hij ook Latijn in Vaticaanstad?
    pi_74884230
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 13:26 schreef Intxaurraga het volgende:
    Toch wel benieuwd waar Diego zijn wijsheid vandaan heeft, spreekt hij ook Latijn in Vaticaanstad?
    Ik ook
    pi_74884569
    Je bent benieuwd of je spreekt Latijn?
    pi_74886068
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 13:53 schreef Intxaurraga het volgende:
    Je bent benieuwd of je spreekt Latijn?
    Misschien een verborgen talent maar bedoelde eigenlijk waar diego zn wijsheid vandaan heeft
    pi_74889082
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 00:05 schreef JaTochNietDan het volgende:

    [..]

    Ik heb zelf in de mode branche gewerkt, op dit moment sta ik voor haast alles open. Als ik iets vind wat mij wel aantrekkelijk lijkt maar niet binnen mn ervaring ligt, waarom niet toch?
    Heb overigens al velen cv's verstuurd waar niet op gereageerd word. Ook via via wat aangeboden gekregen maar tot nu toe nog op niks uitgelopen. Volgende week weer op "banenjacht" als je het tenminste nog zo kan noemen. Begin de hoop een beetje op te geven soms, maar dan denk ik ach ik zit hier pas 4 maanden. blijven zoeken en proberen dan maar!
    Heb je al bij Zara/bershka/grupo inditex geprobeerd? succes btw
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_74890239
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 16:23 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    Heb je al bij Zara/bershka/grupo inditex geprobeerd? succes btw
    Zara geprobeert, de rest moet ik nog langs gaan. de winkels zoals massimo dutti,oysho en uterque zijn echt totaal niet mijn ding, maarja eigenlijk moet ik niet zeuren iedere kans is er één natuurlijk

    Ga volgende week naar de Primark hier, die is nieuw. Heb al mn cv gestuurd via infojobs.es maar ga ook nog even persoonlijk langs. De bazen daar spreken engels hoorde ik van ons buurmeisje die daar werkt, dus misschien...... let´s just hope so
    pi_74890998
    Denk je echt dat je een baan gaat vinden als Nederlander in Spanje waar honderdduizenden mensen zonder baan zitten die of 1) Spanjaard zijn 2) Spaans als moedertaal hebben of 3) al jarenlang in Spanje wonen?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_74891415
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 17:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Denk je echt dat je een baan gaat vinden als Nederlander in Spanje waar honderdduizenden mensen zonder baan zitten die of 1) Spanjaard zijn 2) Spaans als moedertaal hebben of 3) al jarenlang in Spanje wonen?
    Die argumenten gebruik ik ook als het even tegenzit, want het is waar.
    maar dat betekent niet dat ik de hoop op geef
    pi_74901081
    Even wat onnodig geouwehoer opgeruimd.
    DAM, als je nou gewoon even wat minder eigenwijs wilt doen, wordt de discussie er ook gezelliger op.
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 17:42 schreef JaTochNietDan het volgende:

    [..]

    Die argumenten gebruik ik ook als het even tegenzit, want het is waar.
    maar dat betekent niet dat ik de hoop op geef
    Je weet maar nooit hoe het balletje rollen kan;
    soms zijn het je persoonlijkheid en je andere talenten (buitenlandse talen bijv) die de doorslag geven.

    Zitten er geen (filialen van) Nederlandse bedrijven daar?
     FR
    pi_74904962
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 23:13 schreef Bora-Bora het volgende:
    Even wat onnodig geouwehoer opgeruimd.
    DAM, als je nou gewoon even wat minder eigenwijs wilt doen, wordt de discussie er ook gezelliger op.

    [..]

    Je weet maar nooit hoe het balletje rollen kan;
    soms zijn het je persoonlijkheid en je andere talenten (buitenlandse talen bijv) die de doorslag geven.

    Zitten er geen (filialen van) Nederlandse bedrijven daar?
    Ja toch? Positive thinking Mn spaans is wel goed genoeg om een coversatie te voeren met klanten in een winkel dus daar zit het probleem niet als ik weer zou gaan verkopen. Overigens had ik bij mn laatste baan in nederland een management functie, en ik weet dat ik die functie hier nu nog niet kan uitvoeren omdat mn spaans nog niet op dat niveau is. Dus eerst gewoon weer wat lager proberen en goed aan mn spaans werken en dan weer hogerop proberen te gaan komen moet alleen geduldig zijn.

    Natuurlijk hebben ze wel de ING bank hier, maar is wel echt een totaal andere richting. Denk niet dat het daar zo makkelijk zal gaan. Ik heb er ook geen vacatures gevonden voor hier.

    Hebben jullie misschien enig idee over nederlandse bedrijven of filialen hier? ( Algeciras/Los barrios/La linea of Gibraltar )
    pi_75011289
    Ik ben hier nog geen jaar, werk als IT Manager met een erg goed salaris en heb gedurende deze tijd al 3 keer een andere baan aangeboden gekregen en daarnaast ook diverse zakelijke voorstellen. Als je geld wilt verdienen en je bent echt gemotiveerd dan lukt het je overal.
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 01:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Een Engelsman in het Spaans aanspreken, dan moet je echt een hobby zoeken
    In het meest zuidelijke stuk van Spanje iemand in het Engels aanspreken, dan moet je echt een hobby zoeken.
      donderdag 26 november 2009 @ 10:05:21 #125
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_75012315
    Waar is hier?

    Ennuh, mag ik aannemen dat jij mega gespecialiseerd bent? Je zal niet een gewoon netwerk beheerdertje zijn...
    Siesta & Fiesta!
    pi_75013303
    Costa Blanca, of all places. Ben wel gespecialiseerd, maar niet mega. Dagelijkse werkzaamheden komen vaak wel neer op simpel netwerk en website beheer/ontwikkeling maar vind ik wel fijn. De banen die ik heb aangeboden gekregen waren wel weer een stuk specifieker in werkzaamheden, maar ik zit hier goed.

    Voor geinteresseerden, ik ken een bedrijf die een Engelstalig iemand zoekt voor de 1e lijns technical support van een ADSL bedrijf. Het salaris is niet erg denderend, rond de 900 euro per maand.
      donderdag 26 november 2009 @ 12:32:51 #127
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_75016477
    Dat zijn inderdaad meer de gangbare lonen voor "normale" ITers. Het zijn vaak gewoon mileuristas. Maar ja, dat is Spanje....
    Siesta & Fiesta!
      dinsdag 1 december 2009 @ 17:57:34 #128
    281719 Uncle_Runkle
    Here's the Runkle-ator
    pi_75189584
    Wat voor feestdag is het Maandag? Heb net vrij gekregen voor de Maandag en Dinsdag, maar volgens mij is het alleen Dinsdag een feestdag.
    pi_75189789
    Maandag is om toerisme te stimuleren
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 1 december 2009 @ 18:12:06 #130
    281719 Uncle_Runkle
    Here's the Runkle-ator
    pi_75189992
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 18:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Maandag is om toerisme te stimuleren
    Que bien. Dan houd ik verder mijn mond voordat de baas erachter komt
      dinsdag 1 december 2009 @ 19:12:20 #131
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_75192299
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 17:57 schreef Uncle_Runkle het volgende:
    Wat voor feestdag is het Maandag? Heb net vrij gekregen voor de Maandag en Dinsdag, maar volgens mij is het alleen Dinsdag een feestdag.
    Puente.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      dinsdag 1 december 2009 @ 20:19:04 #132
    281719 Uncle_Runkle
    Here's the Runkle-ator
    pi_75195133
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 19:12 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    Puente.
    Daar doen wij normaal gesproken niet aan (Baas: puente,.. puente? Ah that means you have to work from 8 till 21, no?) vandaar de vraag
      dinsdag 1 december 2009 @ 20:37:22 #133
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_75196021
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 20:19 schreef Uncle_Runkle het volgende:

    [..]

    Daar doen wij normaal gesproken niet aan (Baas: puente,.. puente? Ah that means you have to work from 8 till 21, no?) vandaar de vraag
    Nja ik kan er ook niets anders van maken, tenzij het een regionale of locale feestdag is.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_75196375
    6 en 8 december zijn feestdagen maar die worden verzet zoals het beste uitkomt
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_75234863
    6 december is dag van de constitutie, maar dat valt op een zondag dus krijg je uit aardigheid toch nog de maandag vrij. 8 december is dag van de onbevlekte ontvangenis.
    mooi he, alles
    pi_75234890
    Hoi Phileine!!

    Hoe ist?!!!
     FR
      donderdag 3 december 2009 @ 16:22:00 #137
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_75250882
    Wat Phileine zegt... Wel een beetje raar dat juillie dat niet weten... Jullie wonen zeker nog niet zo heel lang in Spanje.
    Siesta & Fiesta!
      donderdag 3 december 2009 @ 18:34:28 #138
    281719 Uncle_Runkle
    Here's the Runkle-ator
    pi_75255138
    2½ jaar nu al (BCN). Maar ik werk voor een Engelse werkgever, dus ik begon al te twijjfelen of ik iets over het hoofd zag. Altijd leuk met dat soort dagen om 's morgens de metro in te stappen die dan omgetoverd is tot 1 grote rijdende bar.
    pi_75283825
    He Bora, het gaat goed hier hoor. Hou nog steeds erg van Spanje en de Spanjaarden. Met mijn Spaans gaat het behoorlijk goed, hoeveel ik van de grammatica nog steeds een zooitje maak, maar ik kan nu wel ongeveer alles zeggen wat ik wil en heb ook steeds meer Spaanse vrienden. Maar we moeten wel dringend de kerstloterij winnen om het hier vol te kunnen blijven houden.

    Het bedrijfje liep in het begin wel goed, maar de meeste van onze klanten zijn Engelsen en die krediet-crisis is daar veel groter dan elders, de pond is enorm gezakt en daardoor hebben ze niets meer te besteden. Verder zijn we in een soort oorlog geraakt met de project-ontwikkelaar van ons complex, (omdat mijn man het eerste jaar vice-president was van de bewonersvereniging) en dat is erg maffia-achtig gegaan, met doodsbedreigingen en bedreigen van onze klanten etc. Dat heeft nogal veel tijd, energie en dus geld gekost.

    Maar goed, hopelijk zingen we het nog even uit. Zoals gezegd, ik zal 22 december aan de buis gekluisterd zitten
    mooi he, alles
    pi_75284673
    quote:
    Op vrijdag 4 december 2009 14:46 schreef phileine het volgende:
    He Bora, het gaat goed hier hoor. Hou nog steeds erg van Spanje en de Spanjaarden. Met mijn Spaans gaat het behoorlijk goed, hoeveel ik van de grammatica nog steeds een zooitje maak, maar ik kan nu wel ongeveer alles zeggen wat ik wil en heb ook steeds meer Spaanse vrienden. Maar we moeten wel dringend de kerstloterij winnen om het hier vol te kunnen blijven houden.

    Het bedrijfje liep in het begin wel goed, maar de meeste van onze klanten zijn Engelsen en die krediet-crisis is daar veel groter dan elders, de pond is enorm gezakt en daardoor hebben ze niets meer te besteden. Verder zijn we in een soort oorlog geraakt met de project-ontwikkelaar van ons complex, (omdat mijn man het eerste jaar vice-president was van de bewonersvereniging) en dat is erg maffia-achtig gegaan, met doodsbedreigingen en bedreigen van onze klanten etc. Dat heeft nogal veel tijd, energie en dus geld gekost.

    Maar goed, hopelijk zingen we het nog even uit. Zoals gezegd, ik zal 22 december aan de buis gekluisterd zitten
    Kost de exit strategie niet al te veel of ga je blut terug naar Nederland?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_75355318
    quote:
    Op vrijdag 4 december 2009 14:46 schreef phileine het volgende:
    He Bora, het gaat goed hier hoor. Hou nog steeds erg van Spanje en de Spanjaarden. Met mijn Spaans gaat het behoorlijk goed, hoeveel ik van de grammatica nog steeds een zooitje maak, maar ik kan nu wel ongeveer alles zeggen wat ik wil en heb ook steeds meer Spaanse vrienden. Maar we moeten wel dringend de kerstloterij winnen om het hier vol te kunnen blijven houden.

    Het bedrijfje liep in het begin wel goed, maar de meeste van onze klanten zijn Engelsen en die krediet-crisis is daar veel groter dan elders, de pond is enorm gezakt en daardoor hebben ze niets meer te besteden. Verder zijn we in een soort oorlog geraakt met de project-ontwikkelaar van ons complex, (omdat mijn man het eerste jaar vice-president was van de bewonersvereniging) en dat is erg maffia-achtig gegaan, met doodsbedreigingen en bedreigen van onze klanten etc. Dat heeft nogal veel tijd, energie en dus geld gekost.

    Maar goed, hopelijk zingen we het nog even uit. Zoals gezegd, ik zal 22 december aan de buis gekluisterd zitten
    Tjee, da's wel heftig inderdaad! Ik herinner me indd dat jullie problemen hadden vanaf het begin, maar dat het zo zou escaleren....

    Nou, we zullen duimen voor een winnend lot in de Gordo hoor!

    Hoeveel jaar zitten jullie er intussen ook al weer?
     FR
      woensdag 16 december 2009 @ 11:39:19 #142
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_75681587
    Met de project ontwikkelaar zal het ook niet heel goed gaan neem ik aan. Is het inmiddels wel af allemaal?
    Siesta & Fiesta!
    pi_76255478
    Iedereen een goed en gezond 2010 gewenst.....

    Vanavond feestje bij de buren,,ergens ook op een berg, dat moet ik zo uitzoeken waar....
    Het feestje is voor de Nederlanders en Engelsen, en ben benieuwd, woon hier nu bijna een jaar, en leer nu pas mijn buren kennen...

    Vanaf morgen ben ik ook officieel ingezetene van Spanje...

    Maar voorlopig is het nog drie weken Spanje, drie weken Nederland....

    Jongens, veel plezier vanavond, vergeet de rode onderbroek niet,,,en de pitloze druiven..
      zondag 3 januari 2010 @ 20:53:03 #144
    233746 Runselpink
    Op snelheid wazig.
    pi_76373717
    Tvp!

    En een vraagje: hebben jullie veel dialect in jullie buurt?
    Supersoep over tong:
    ]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
    47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
    pi_76383718
    Valt hier wel mee, ze noemen het gebied hier wel Comunidad Valenciana maar ik hoor eigenlijk behalve oude mannetjes niemand Valenciaans praten. Zal in de stad Valencia wel erger zijn maar daar kom ik nooit.
    pi_76385931
    In Spanje wordt alleen dialect gesproken
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_76389901
    Nee, de rest van de wereld spreekt dialect, vandaar de naam: "Spaans".
    pi_76390550
    Bij mij ..el Perello..wordt Catalaans gesproken, Spaans spreken doen ze nooit..
    pi_76481520
    Iemand gister nog Reyes gevierd? Kennelijk wel, want iedereen lijkt nog wel te slapen.
      maandag 25 januari 2010 @ 13:18:56 #150
    175985 Silaz
    drie bier
    pi_77245708
    Vanaf 30 januari voor 4 maanden in Valencia

    Maar even ene vraagje: Ik heb dus voor me stage een pantalones de tela negro nodig. Maar is dat een zwart pak broek of een normale zwarte broek? Want het woordenboek enzo word ik ook niet wijzer van
    Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
      PR en moderator maandag 25 januari 2010 @ 21:05:12 #151
    288245 crew  Moira
    Heeft al lang geen punt meer.
    pi_77266508
    Ik heb iemand nodig om wat zinnen te vertalen in correct Spaans (dus niet Google Translate-Spaans ).
    Ik moet een presentatie houden met vriendinnen maar van onze boeken + internet worden we niet veel wijzer
    Iemand die Spaans als native language heeft, of gewoon super goed Spaans kan?
    Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
    Haha, Moira heeft gelijk!
    pi_77275974
    Daar is Google Translate juist wel goed voor, je hoeft het toch alleen zelf te begrijpen?
    pi_77277810
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 13:18 schreef Silaz het volgende:
    Vanaf 30 januari voor 4 maanden in Valencia

    Maar even ene vraagje: Ik heb dus voor me stage een pantalones de tela negro nodig. Maar is dat een zwart pak broek of een normale zwarte broek? Want het woordenboek enzo word ik ook niet wijzer van
    In wat voor sector ga je stagelopen? En wat voor soort baan wordt het? In de horeca? Informatica? Kantoorbaantje? Klein, groot bedrijf?...

    Eerlijk gezegd denk ik dat je wel moet denken aan een "zwart pak broek", maargoed, het hangt dus wel af van waar je precies terecht komt.


    Leuk trouwens, Valencia!! Ook een gave plek om straks de Semana Santa door te brengen!!
     FR
      PR en moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 11:51:31 #154
    288245 crew  Moira
    Heeft al lang geen punt meer.
    pi_77284566
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 00:17 schreef illusions het volgende:
    Daar is Google Translate juist wel goed voor, je hoeft het toch alleen zelf te begrijpen?
    Nee, de zinnen moeten gewoon goed zijn, niet zo krom als Google Translate geeft.
    Jij gaat toch ook geen Engels spreekbeurt of wat dan ook houden puur op vertalingen van Google Translate? Zou wat worden zeg
    Het gaat er juist omdat de klas het begrijpt
    Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
    Haha, Moira heeft gelijk!
      dinsdag 26 januari 2010 @ 12:13:19 #155
    175985 Silaz
    drie bier
    pi_77285336
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 01:40 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    In wat voor sector ga je stagelopen? En wat voor soort baan wordt het? In de horeca? Informatica? Kantoorbaantje? Klein, groot bedrijf?...

    Eerlijk gezegd denk ik dat je wel moet denken aan een "zwart pak broek", maargoed, het hangt dus wel af van waar je precies terecht komt.


    Leuk trouwens, Valencia!! Ook een gave plek om straks de Semana Santa door te brengen!!
    Nou, het wordt een allround stage in een hotel vlakbij het vliegveld.. 75 kamers.. dus megagroot is het ook niet. Wat ik ook wel weer prettig vind
    Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
    pi_77292274
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 11:51 schreef Moira. het volgende:

    [..]

    Nee, de zinnen moeten gewoon goed zijn, niet zo krom als Google Translate geeft.
    Jij gaat toch ook geen Engels spreekbeurt of wat dan ook houden puur op vertalingen van Google Translate? Zou wat worden zeg
    Het gaat er juist omdat de klas het begrijpt
    Dus: Je goot het in Google Translator zodat je globaal weet waar het over gaat en zet de kromme zinnen dan om in goedlopende zinnen. Voilá.
    pi_77295405
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 15:10 schreef tomatenrood het volgende:

    [..]

    Dus: Je goot het in Google Translator zodat je globaal weet waar het over gaat en zet de kromme zinnen dan om in goedlopende zinnen. Voilá.
    Dat dus. Zo moeilijk is het niet.
    pi_77372289
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 12:13 schreef Silaz het volgende:

    [..]

    Nou, het wordt een allround stage in een hotel vlakbij het vliegveld.. 75 kamers.. dus megagroot is het ook niet. Wat ik ook wel weer prettig vind
    Ik denk dat je dan wel moet gaan voor de broek van een pak. Maar misschien dat anderen hier nog andere ideeën over hebben?
     FR
    pi_77374673
    Pantalones de tela negro is gewoon een zwarte pantalon. Ziet er natuurlijk niet uit als je dat met een t-shirt of trui draagt dus ik zou er ook even een overhempje bij doen.
    pi_77380369
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 12:40 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je dan wel moet gaan voor de broek van een pak. Maar misschien dat anderen hier nog andere ideeën over hebben?
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 13:43 schreef illusions het volgende:
    Pantalones de tela negro is gewoon een zwarte pantalon. Ziet er natuurlijk niet uit als je dat met een t-shirt of trui draagt dus ik zou er ook even een overhempje bij doen.
    Had eergister maar even mijn stagebegeleider uit Valencia daarzo gemaild, en een katoenen zwarte broek was goed. Maar toch bedankt voor de moeite Oh en de witte overhemden heb ik al die ik moest
    Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
      zaterdag 30 januari 2010 @ 02:35:40 #161
    281719 Uncle_Runkle
    Here's the Runkle-ator
    pi_77440439
    Ik wil iets kopen bij een online winkel in de US.Waarde is iets van $ 20-$ 40. Iemand een idee wat de aduana me hiervoor gaat belasten? Zijn er nog speciale procedures waarbij ik rekening moet houden?
      zaterdag 30 januari 2010 @ 03:16:42 #162
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_77440876
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 16:08 schreef Silaz het volgende:

    Had eergister maar even mijn stagebegeleider uit Valencia daarzo gemaild, en een katoenen zwarte broek was goed. Maar toch bedankt voor de moeite Oh en de witte overhemden heb ik al die ik moest
    Zo als vele van die ... er in bars, restaurants en hotels er zo'n beetje bij lopen dus,...
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 02:35 schreef Uncle_Runkle het volgende:
    Ik wil iets kopen bij een online winkel in de US.Waarde is iets van $ 20-$ 40. Iemand een idee wat de aduana me hiervoor gaat belasten? Zijn er nog speciale procedures waarbij ik rekening moet houden?
    Ga er maar vanuit dat ze het gewoon doorlaten en als het kleiner is dan is de kans heel groot.
    Zelfs als er op het CN22 etiket een omschrijving staat die aangeeft dat het toch wel in het "grijze" valt...
    Voor een tijdje geleden wilde dat nog problemen geven, maar de laatste tijd ook niet meer...

    Ik zou me er geen zorgen overmaken hoor,..
    Daarbij 40 US Dollar is nog geen 30 Euro... Extreem veel kan het niet wezen...
    pi_77451178
    Cross-post:
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 15:58 schreef Don_atello het volgende:
    Hallo!

    Ik ben van plan om - samen met een maatje van me - komend studiesemester een sabbatical halfjaar op te nemen! Nu lijkt het ons leuk om in dit halfjaar naar Spanje te gaan. Daar eerst een taalcursus ofso doen en dan een beetje werken en vooral veel chillen. Maar nu zit ik eigenlijk wel met een hoop vragen. Naar welke stad/streek kunnen we het beste gaan? Is Spaans moeilijk te leren? Waar kan je een beetje goedkoop een chill appartement huren voor 2 personen (dus welke stad)? Kan je een beetje makkelijk werk vinden als je geen Spaans spreekt? etc..

    Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, dank!
    pi_77453154
    Appartement huren is heel makkelijk, woningnood is er niet. Midden in Barcelona of Valencia is natuurlijk schreeuwend duur, maar het feit dat je met z'n 2en bent drukt de kosten wel. Hier in de buurt (Benidorm) is het zo'n 450 a 500 euro voor een 2-slaapkamer appartement, vaak met garage. Als je wat meer luxe wilt, 600. Kijk eens op enAlquiler of idealista.com (zoeken op Viviendas).

    Welke stad, tja dat ligt er helemaal aan waar je zelf naar op zoek bent. Ik zou sowieso aan de zuid/oostkust gaan, waar het warm is, of naar Madrid - de rest moet je zelf invullen. Barcelona is bijvoorbeeld heel anders als Malaga of Cadiz. Als ik iets kan afraden is het wel Torrevieja.

    Spaans leren? Hmm, de taal is makkelijk, maar het ligt er maar net weer aan waar je naartoe gaat. In Barca zul je waarschijnlijk geen Spaans leren (dialect) en in Cadiz praten ze weer onverstaanbaar, in Valencia spreken veel mensen ook weer geen Castellano. Ik woon in de buurt van Benidorm, en hier is het ook moeilijker om Spaans te leren omdat het heel makkelijk is om gewoon de Nederlanders op te zoeken. Daarbij ben je met z'n tweeen, dus zul je het echt op moeten zoeken.

    Ik zou een beetje zuidelijk gaan, aan de kust, ergens waar men Castellano spreekt en geen grote enclaves Nederlanders of Noren zijn. Bedenk ook dat een appartement huren in de grote steden duurder is, wat een groot nadeel is omdat werk zoeken op het moment erg moeilijk is, vooral als Nederlander. Ik zou zelf met genoeg spaargeld gaan, maar als dat niet mogelijk is in het begin al je energie steken in het vinden van een baan.

    Verder is het natuurlijk een prachtig land en zul je je zeker vermaken in de beste helft van het jaar, waar je ook naartoe gaat.
    pi_77467800
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 15:59 schreef Don_atello het volgende:
    Cross-post:
    [..]


    Kijk ook eens in dit topic: Spaans leren in vakantie . Op de Spaanse talenscholen in Barcelona en Valencia leer je gewoon Spaans en geen Catalaans of Valenciaans. Dat hoeft verder dus geen probleem te zijn. Als je echt in een puur Spaanse omgeving wilt zitten, kun je Barcelona inderdaad beter links laten liggen al zal vrijwel iedereen je in die stad zonder problemen ook in het Spaans te woord kunnen staan. In Valencia speelt het 'probleem' met de eigen taal al een stuk minder en dat is ook zeer toffe stad. Verder kun je nog denken aan Madrid, Sevilla of Málaga, al krijg je in die laatste twee steden ook een behoorlijk accent mee. Er zijn natuurlijk ook nog genoeg andere mogelijkheden in Spanje of Latijns Amerika. Ik zou voor Valencia kiezen...
    pi_79811573
    TVP

    Ik woon in Barcelona, dus als ik iemand van dienst kan zijn?
      PR en moderator donderdag 1 april 2010 @ 12:32:07 #167
    288245 crew  Moira
    Heeft al lang geen punt meer.
    pi_79825807
    Helaas heb ik die presentatie al gedaan
    Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
    Haha, Moira heeft gelijk!
    pi_79855641
    Zou er soms niemand meer naar Barcelona willen?

    Gave stad toch?!!
     FR
    pi_79857316
    Ik woonde er ook. Ooit.
      dinsdag 6 april 2010 @ 11:59:12 #170
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_79998958
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 00:45 schreef Bora-Bora het volgende:
    Zou er soms niemand meer naar Barcelona willen?

    Gave stad toch?!!
    Ach, je raakt er aan gewend
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_80013280
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 11:59 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    Ach, je raakt er aan gewend
    idd. op een gegeven ogenblik wordt alleen "normaal"
      zondag 11 april 2010 @ 23:53:28 #172
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_80211274
    Ik was ooit met het binnenland van Spanje getrouwd (Teruel) daar leer je vanzelf Spaans alhoewel ik er nooit gewoond heb maar er al wel meer dan 20 jaar kom.. De binnenlanden van Spanje zijn over het algemeen minder gericht op buitenlanders , dus zul je je er met het Spaans moeten redden.. Of met handen en voeten en een woordenboek (zo ben ik ooit begonnen in 83)
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
    pi_80213490
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 11:59 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    Ach, je raakt er aan gewend
    Ja tuurlijk. Maar toch...
     FR
    pi_80213691
    Over een week of 3 een week of 2,3 naar Spanje
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80716197
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 23:15 schreef firewirecable het volgende:
    TVP

    Ik woon in Barcelona, dus als ik iemand van dienst kan zijn?
    Ik woon er, euuhm, tijdelijk. De planning staat op 3,5 tot 4 maanden. Ik ben hier nu bijna 4 weken en ga m'n 3e week Spaanse les in.
    Ik wil wel een keer koffie drinken
    I will take the sun in my mouth
    pi_80716344
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 02:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Over een week of 3 een week of 2,3 naar Spanje
    Wordt de 16e en ik denk maar 2 weken of zo

    71 euro voor een enkeltje
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80747485
    Ik ben over een week of 2 en heb een iphone, is het mogelijk om een Telefoonchip te kopen waar je ook mee kan internetten tegen een redelijke prijs?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zondag 9 mei 2010 @ 18:26:04 #178
    296739 Latina-Loca
    brasileira
    pi_81220729
    ayy españaa!!!
    me encanta eso pais, yo voy cada año a españa.. peroo soy de LatinoAmerica.

    besoo
    pi_81297510
    wat een stilte hier. Voor degene die ik een paar maanden geleden hier heb gesproken, inmiddels heb ik een bijbaantje in een hotel, en moet deze week nog een cv sturen naar een havenbedrijf. en met de taal gaat het inmiddels ook super dus helemaal happy!
    pi_81297583
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 18:26 schreef Latina-Loca het volgende:
    ayy españaa!!!
    me encanta eso pais, yo voy cada año a españa.. peroo soy de LatinoAmerica.

    besoo
    De donde eres?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81388747
    Andere FOKkers in Madrid vandaag? Zin om een biertje te doen; stuur een pbtje.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_81406003
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 18:41 schreef El_Matador het volgende:
    Andere FOKkers in Madrid vandaag? Zin om een biertje te doen; stuur een pbtje.
    Vanaf dinsdag in Malaga
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81411350
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 18:41 schreef El_Matador het volgende:
    Andere FOKkers in Madrid vandaag? Zin om een biertje te doen; stuur een pbtje.
    Ik ben wel van plan om begin juni een paar daagjes naar Madrid te gaan. Of Mallorca.. Ik weet het niet zo goed..
    I will take the sun in my mouth
    pi_81446270
    quote:
    Op vrijdag 14 mei 2010 11:35 schreef warrel het volgende:

    [..]

    Ik ben wel van plan om begin juni een paar daagjes naar Madrid te gaan. Of Mallorca.. Ik weet het niet zo goed..
    Mallorca zou ik niet doen. Dat is geen Spanje.

    Net terug uit Madrid (waarschijnlijk 27 & 28 mei terug). Morgenochtend naar Dubai. Pff, beetje druk.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_81467767
    Iemand hier woonachtig (geweest) in Sevilla of Malaga? Ik ben er komende zomer voor vakantie, en misschien hebben mensen hier nog leuke tips.
    ^ To je nesmysl ^
    pi_81467874
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 20:34 schreef TyVole het volgende:
    Iemand hier woonachtig (geweest) in Sevilla of Malaga? Ik ben er komende zomer voor vakantie, en misschien hebben mensen hier nog leuke tips.
    Malaga:

    Haven van Puerto Banus
    Alcazaba
    El Torcal
    Antequera

    Als je flink wil rijden Granada, Alpujarra

    Sevilla

    De stad
    Pueblos blanco
    Jerez
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81482427
    Gracias tio!
    ^ To je nesmysl ^
    pi_81821292
    Heu, ik ga na een paar maanden afwezigheid weer even terug naar Spanje, en om in de sfeer te raken zoek ik een tof/informatief Spaanstalig radioprogramma a la de Avonden, voor op mijn iPod. Iemand suggesties/links?
      maandag 24 mei 2010 @ 12:16:47 #189
    100413 guapo
    Dumpass
    pi_81825360
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 20:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Malaga:

    Haven van Puerto Banus
    Alcazaba
    El Torcal
    Antequera

    Als je flink wil rijden Granada, Alpujarra

    Sevilla

    De stad
    Pueblos blanco
    Jerez

    En de Ikea van Malaga
    -weg, zie banmeldtopic-
    pi_81876944
    Was daar te zien?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 25 mei 2010 @ 17:09:36 #191
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_81876994
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 17:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Was daar te zien?
    muebles?
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
    pi_81877034
    Interessant dan
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81880175
    Morgen en overmorgen in Madrid.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_81880422
    Ik een paar weken omg. Malaga
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81880497
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Ik een paar weken omg. Malaga
    Ga naar Ronda!!
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_81880532
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 18:24 schreef El_Matador het volgende:

    [..]

    Ga naar Ronda!!
    Al geweest. Net als heel Andalusia
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81880574
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 18:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Al geweest. Net als heel Andalusia
    Ok, wat vond je ervan?
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_81880683
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2010 18:26 schreef El_Matador het volgende:

    [..]

    Ok, wat vond je ervan?
    Hoog
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      woensdag 26 mei 2010 @ 12:03:29 #199
    100413 guapo
    Dumpass
    pi_81914196
    Antequera ook leuk?
    -weg, zie banmeldtopic-
    pi_81961343
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 12:03 schreef guapo het volgende:
    Antequera ook leuk?
    Vooral als je naar boven rijdt
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_81979372
    Vanavond Madrid es ff onveilig maken.

    Nu eerst siesta.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_82033342
    Je kan beter in je nest blijven liggen, dat gaat de tijd sneller
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_82285186
    Ik vertrek over 3 weken naar Madrid, blijf er weer een tijdje wonen + werken!

    Heb er zin in, ik was echter wel benieuwd hoe de ervaringen zijn met de omgeving bij het metrostation 'Puerta del Angel' [District 'Latina' (let op: niet La Latina)]? Ik loop namelijk nogal graag [vorig jaar woonde ik in de straat Fuencarral, metrostation Bilbao] in plaats van gebruik te maken van de metro, bus of taxi - ben stiekem natuurlijk ook een gierige Hollander. Enfin, ik vroeg mij dus af of het daar enigszins veilig is? Dat ik dus in ieder geval in de nacht veilig naar huis kan lopen?
    pi_82297025
    quote:
    Op dinsdag 11 mei 2010 14:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    De donde eres?
    Brasil y Republica dominicana
      vrijdag 4 juni 2010 @ 09:36:22 #205
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_82316984
    quote:
    Op donderdag 3 juni 2010 15:23 schreef Dolichologofobie het volgende:
    Ik vertrek over 3 weken naar Madrid, blijf er weer een tijdje wonen + werken!

    Heb er zin in, ik was echter wel benieuwd hoe de ervaringen zijn met de omgeving bij het metrostation 'Puerta del Angel' [District 'Latina' (let op: niet La Latina)]? Ik loop namelijk nogal graag [vorig jaar woonde ik in de straat Fuencarral, metrostation Bilbao] in plaats van gebruik te maken van de metro, bus of taxi - ben stiekem natuurlijk ook een gierige Hollander. Enfin, ik vroeg mij dus af of het daar enigszins veilig is? Dat ik dus in ieder geval in de nacht veilig naar huis kan lopen?
    Volgens mij is het daar niet speciaal onveilig.

    http://madripedia.es/wiki/Barrio_de_Puerta_del_%C3%81ngel
    Siesta & Fiesta!
    pi_82325291
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 09:36 schreef Bramito het volgende:

    [..]

    Volgens mij is het daar niet speciaal onveilig.

    http://madripedia.es/wiki/Barrio_de_Puerta_del_%C3%81ngel
    Hé, laat ik nou net geen Spaans kunnen lezen.
    Maar toch bedankt voor de link, ik zal het wel even met google translate bekijken.
      vrijdag 4 juni 2010 @ 13:17:27 #207
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_82325633
    Siesta & Fiesta!
    pi_82325808
    Tja, dat krijg je als je bij een internationaal bedrijf werkt [voertaal Engels] en altijd mensen om je heen hebt die Engels met je spreken. Heb de Spaanse taal nooit echt nodig gehad - al wil ik het wel leren...

    Enfin, heb dus eigenlijk niets bijzonders kunnen ontdekken over die wijk, dus het zal wel goed zitten. Als het gevaarlijk zou zijn, zou het vast wel ergens gestaan hebben.

    Al zit ik een beetje met die negers die je altijd ziet staan als je van de Kathedraal naar beneden naar 'Pargue de Atenas'. Al zijn ze nooit tot last geweest, het geeft toch altijd even een gevoel dat je niet als prettig ervaart.
    pi_82932883
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2010 13:21 schreef Dolichologofobie het volgende:
    Tja, dat krijg je als je bij een internationaal bedrijf werkt [voertaal Engels] en altijd mensen om je heen hebt die Engels met je spreken. Heb de Spaanse taal nooit echt nodig gehad - al wil ik het wel leren...

    Enfin, heb dus eigenlijk niets bijzonders kunnen ontdekken over die wijk, dus het zal wel goed zitten. Als het gevaarlijk zou zijn, zou het vast wel ergens gestaan hebben.

    Al zit ik een beetje met die negers die je altijd ziet staan als je van de Kathedraal naar beneden naar 'Pargue de Atenas'. Al zijn ze nooit tot last geweest, het geeft toch altijd even een gevoel dat je niet als prettig ervaart.
    Wel teringver weg van het Centrum volgens mij o_0
    pi_82946653
    Hoe zijn de dames?
    pi_82946726
    Soms mooi, meestal lelijk en meestal niet aproachbaar
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_82946887
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Soms mooi, meestal lelijk en meestal niet aproachbaar
    Ook in Madrid? Spreken ze daar wat Engels?
    pi_82946945
    Is het te doen om een vakantiebaantje in Spanje te zoeken?
    pi_82947047
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 19:57 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

    [..]

    Ook in Madrid? Spreken ze daar wat Engels?
    Geen idee, waarschijnlijk nauwelijks
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_82951214
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 19:57 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

    [..]

    Ook in Madrid? Spreken ze daar wat Engels?
    Ik heb eigenlijk tot nu toe het geluk gehad geen Spaans nodig te hebben. Ze spreken geen vloeiend Engels, maar het is genoeg om te kunnen communiceren - is mijn ervaring.
      vrijdag 18 juni 2010 @ 08:31:18 #216
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_82965133
    Dan praat jij of heeeeeeeeeeel veel, of je houdt van lange stiltes.
    Siesta & Fiesta!
      vrijdag 18 juni 2010 @ 10:16:11 #217
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_82967732
    In het overgrote deel van Spanje wordt weinig of slecht engels gesproken, in de grote steden iets meer, maar het nivo blijft laag.

    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
    pi_82974677
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 19:57 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

    [..]

    Ook in Madrid? Spreken ze daar wat Engels?
    Nee. Als je geluk hebt sommige jailbait meisjes een beetje.

    Als je denkt dat je in Madrid omdat grote internationale stad met Engels wel kan overleven heb je het ernstig mis.

    Barcelona gaat een stuk beter.
    pi_83013095
    True! Spanjaarden en Engels dat is echt een drama, degene die meestal wel Engels spreken zijn vaak, in mijn ervaring,Zuid-Amerikanen. Ik heb veel vrienden in Madrid wonen en toevallig allemaal Engels sprekende Colombianen.

    Iemand vroeg hoe het zat met vrouwelijk schoon, nou van wat ik heb gezien kunnen Nederlandse meisjes echt veel leren van de meisjes in Spanje (veel vrouwelijker en zien er verzorgder uit). In madrid kom je de mooie dames niet tegen in de kroeg, daarvoor moet je naar de grotere discotheken gaan zoals Fabrik, Joy, La Riviera etc en natuurlijk VIP zitten ;-)

    Madrid is echt mijn favoriete Europese stad. Hoop begin juli weer naar Orgullo Madrid te gaan (gay pride)...super geweldig!
    pi_83014058
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 08:31 schreef Bramito het volgende:
    Dan praat jij of heeeeeeeeeeel veel, of je houdt van lange stiltes.
    Ik ontmoet blijkbaar de juiste Spanjaarden, al moet ik wel toegeven dat ze met elkaar gewoon Spaans spreken en het verdomme om Engels te spreken.

    En zoals NaughtyBuns ook al zei, zijn het inderdaad vooral Zuid-Amerikanen die wél Engels spreken en dit ook consequenter doen. Grappig trouwens, ik heb namelijk ook veel Colombianen leren kennen - waaronder m'n vriendin. Viel me op dat ze over het algemeen artsen zijn die voor hun specialisme naar Spanje komen.
    pi_83015538
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 10:51 schreef Dolichologofobie het volgende:

    [..]

    Ik ontmoet blijkbaar de juiste Spanjaarden, al moet ik wel toegeven dat ze met elkaar gewoon Spaans spreken en het verdomme om Engels te spreken.

    En zoals NaughtyBuns ook al zei, zijn het inderdaad vooral Zuid-Amerikanen die wél Engels spreken en dit ook consequenter doen. Grappig trouwens, ik heb namelijk ook veel Colombianen leren kennen - waaronder m'n vriendin. Viel me op dat ze over het algemeen artsen zijn die voor hun specialisme naar Spanje komen.
    De meeste Zuid Amerikanen in Spanje zijn artsen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_83296525
    In Catalunya gaat TV3 nu films in V.O. uitzenden met subs. Kijk, het begin is er dus!
      vrijdag 25 juni 2010 @ 18:47:32 #223
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_83296934
    Sinds men digitale TV heeft in Spanje, kun je van een hoop uitzendingen de originele versie zien
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
    pi_83297638
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 18:47 schreef chufi het volgende:
    Sinds men digitale TV heeft in Spanje, kun je van een hoop uitzendingen de originele versie zien
    Klopt, maar TV3 gaat direct in V.O. uitzenden om zo de Catalanen meer Engels bij te brengen.
    pi_83335151
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 11:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    De meeste Zuid Amerikanen in Spanje zijn artsen
    Met een voorliefde om in groepjes op straat de panfluit te bespelen.
      zaterdag 26 juni 2010 @ 20:43:04 #226
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_83336175
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 11:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    De meeste Zuid Amerikanen in Spanje zijn artsen
    Jups voor de wc potten wil je natuurlijk wel de beste zorg hebben,...
      zaterdag 26 juni 2010 @ 22:23:03 #227
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_83340050
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 20:43 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Jups voor de wc potten wil je natuurlijk wel de beste zorg hebben,...
    Of anders in de puti-clubs wil je ook wel met de juiste zorg behandeld worden
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
    pi_83573399
    Ik voeg me ook maar bij het clubje; ik woon op Mallorca sinds 2006 Héérlijk!
    pi_83606131
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 22:23 schreef chufi het volgende:

    [..]

    Of anders in de puti-clubs wil je ook wel met de juiste zorg behandeld worden

    zitten jullie nou met elkaars piemols te spelen in dit 1 tweetje?
    Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
    13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
    Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
    Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
    pi_83613403
    TVP
    pi_83615887
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 19:58 schreef P.F het volgende:
    Is het te doen om een vakantiebaantje in Spanje te zoeken?
    Niet echt.

    Vakantiebaantjes zijn meestal horeca of andere baantjes met een lage instap, en die gaan toch wel naar bekenden. Alles gaat via-via. Als een kroeg wel een vacature in een plaatselijk blaadje zet, krijg je (letterlijk) 100 telefoontjes per dag.
      zaterdag 10 juli 2010 @ 16:04:49 #232
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_83884561
    http://www.vaquillas.es/ Leuke fiestas die ik flink wat keren heb mogen meemaken

    Nu live te volgen

    http://www.aragontelevision.es/streaming_tele.html
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
    pi_83885024
    Spanien zal die niederlande inmaken !
      zaterdag 10 juli 2010 @ 16:45:41 #234
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_83885628
    quote:
    Op zaterdag 10 juli 2010 16:22 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
    Spanien zal die niederlande inmaken !
    Nada !! Alemania prefiere que gana Holanda
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
    pi_83885687
    quote:
    Op zaterdag 10 juli 2010 16:45 schreef chufi het volgende:

    [..]

    Nada !! Alemania prefiere que gana Holanda


    Maar niet omgekeerd
      zaterdag 10 juli 2010 @ 16:57:35 #236
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_83885972
    quote:
    Op zaterdag 10 juli 2010 16:47 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

    [..]



    Maar niet omgekeerd
    Alemania no esta en el final
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
    pi_83886356
    quote:
    Op zaterdag 10 juli 2010 16:57 schreef chufi het volgende:

    [..]

    Alemania no esta en el final
    oke
    pi_83894070
    Tis bij mij sowieso feest hier in de Nederlandse enclave van Spanje genaamd Costa Blanca.
      zaterdag 10 juli 2010 @ 21:13:01 #239
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_83894236
    Ik hoop dat het er morgen ook een groot feest is .
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
      zaterdag 10 juli 2010 @ 21:26:49 #240
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_83894772
    Nou laat Nederland maar mooi verliezen hoor, ik heb namelijk geen zin in bakstenen door de ruiten.
    Dat is nog het meest onschuldige wat ik kan verzinnen, voetbalfans dat blijft toch gewoon tuig....
      zaterdag 10 juli 2010 @ 21:47:22 #241
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_83895586
    Nah volgens mij vallen de Spaanse fans wel mee .. Zeker in Aragon..
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
    pi_83898473
    Denk ook dat het wel zal meevallen hoor, mocht Nederland winnen. Die Spanjaarden stonden hier allemaal te kijken of water brandde elke keer toen Nederland won - ze dachten dat hun de boel op stelten konden zetten, maar Nederland doet dat toch een stuk uitbundiger.

    Spanjaarden toeteren een paar keer, steken wat rotjes af tijdens de wedstrijd, hebben ze gewonnen nog een paar maar 2 uurtjes later is het wel afgelopen hoor. Winnen ze de finale, zullen ze wel in de fonteinen gaan springen.
    pi_83913981
    De Spanjaard bestaat per definitie al niet
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zondag 11 juli 2010 @ 13:35:43 #244
    301154 Duitse_VoetbalFan
    Bayern München
    pi_83914030
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 13:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    De Spanjaard bestaat per definitie al niet
    De Nederlander ook niet, zo ook met de rest van de landen.
    pi_83947533
    De Argentijn wel, die hebben altijd dikke nekken.
    pi_84138449
    Vannacht de bus van Madrid naar Valencia, heb er zin in.
    pi_84139361
    quote:
    Op zondag 11 juli 2010 13:35 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:

    [..]

    De Nederlander ook niet, zo ook met de rest van de landen.
    Je hebt geen benul waar je het ocer hebt
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_84154162
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 17:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Je hebt geen benul waar je het ocer hebt
    kom leg jij het eens uit, met je welbekende positieve instelling en alwetendheid over alles wat spanje is
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 16 juli 2010 @ 23:21:38 #249
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_84154692
    De Spanjaard leeft op de straat-bars.. Een hoop gebeurt in de kroeg ....

    Ontbijt -lunch -tapas etc Die krijg je niet thuis en dat zijn niet de tapas zoals we die hier in de tapas-bars kennen

    [ Bericht 23% gewijzigd door chufi op 16-07-2010 23:47:54 ]
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
    pi_84159908
    quote:
    Op vrijdag 16 juli 2010 23:10 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    kom leg jij het eens uit, met je welbekende positieve instelling en alwetendheid over alles wat spanje is
    Hij bestaat niet
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zondag 18 juli 2010 @ 16:01:23 #251
    393 phileine
    española
    pi_84200924
    Wat Diego denk ik bedoelt is dat Spanje een samengesteld land is, uit verschillende staten. Er is niet echt zoiets als "de Spanjaard", zij voelen dat zelf in ieder geval niet zo op die manier, veel meer "ik ben een Catalaan" of "ik ben een Bask". Wat dat betreft is het voetbal wel goed voor Spanje, hoewel ik wel weet dat er bijvoorbeeld veel Catalanen juist voor Nederland waren omdat ze niet wilden dat Spanje zou winnen.
    mooi he, alles
    pi_84204793
    Ja dat snappen we allemaal wel dat ie dat bedoelt.

    naar aanleiding waarvan ie het zei slaat dan weer helemaal nergens op, lekker belangrijke 'info'
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      maandag 19 juli 2010 @ 10:17:47 #253
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_84225277
    Eensch! Plus dat ze het gewoon net zo hard gevierd hebben in zowel Catalunya als in het Pais Vasco...
    Siesta & Fiesta!
    pi_84242418
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 10:17 schreef Bramito het volgende:
    Eensch! Plus dat ze het gewoon net zo hard gevierd hebben in zowel Catalunya als in het Pais Vasco...
    Dat zijn dan voornamelijk niet-Catalanen geweest, omdat het hier in Barcelona in vergelijking tot de rest van Spanje behoorlijk rustig was na de wedstrijd.
    pi_84258863
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 17:57 schreef firewirecable het volgende:

    [..]

    Dat zijn dan voornamelijk niet-Catalanen geweest, omdat het hier in Barcelona in vergelijking tot de rest van Spanje behoorlijk rustig was na de wedstrijd.
    het is dan ook wat de friezen voor nederland zijn.... kutvolk
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      dinsdag 20 juli 2010 @ 12:21:48 #256
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_84268973
    quote:
    Op maandag 19 juli 2010 17:57 schreef firewirecable het volgende:

    [..]

    Dat zijn dan voornamelijk niet-Catalanen geweest, omdat het hier in Barcelona in vergelijking tot de rest van Spanje behoorlijk rustig was na de wedstrijd.
    In plaats van niet-Catalanen bedoel je natuurlijk niet-independentistas.
    Siesta & Fiesta!
      donderdag 22 juli 2010 @ 11:48:14 #257
    293186 Metal_Carnage
    fuck this shit
    pi_84349706
    Erg leuk topic dit.

    Mijn vriendin en ik hebben al wat ideeen om in de toekomst in Spanje te gaan wonen.

    Ik ga al 20 jaar op vakantie in de baai van Rosas. Spreek wat hakkie takkie Spaans maar een stevige cursus zou voor de toekomst natuurlijk geen overbodige luxe zijn.

    Wij twijfelen nog tussen volledig emigreren (wonen/werken) of als Hollander zeer fanatiek in Spanje te verblijven in een huur/koop woning. Op dit moment kunnen we nog niet niet weg in verband met de kinderen, dus voor ons is het nog een tien-jaren plan. Maar als je het voor de toekomst wil regelen moet je er nu al werk van gaan maken dacht ik zo

    Sowieso willen wij onze ouwe dag lekker in Spanje slijten.

    We zijn beiden werkzaam in de zorg. Ik kan maar weinig vertellen over hoe het zorgstelsel er in Spanje uitziet. Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?
    De tijd zal mijn gelijk bewijzen
    pi_84354195
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 11:48 schreef Metal_Carnage het volgende:We zijn beiden werkzaam in de zorg. Ik kan maar weinig vertellen over hoe het zorgstelsel er in Spanje uitziet. Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?
    Wat wil je weten?

    M'n vriendin is nl. werkzaam als arts-specialist in opleiding in Spanje. Dus ik kan via haar jouw vragen misschien beantwoorden.
      donderdag 22 juli 2010 @ 14:39:48 #259
    293186 Metal_Carnage
    fuck this shit
    pi_84356417
    Ik ben voornamelijk benieuwd of er in Spanje ook een markt is voor gehandicaptenzorg, en hoe dat is geregeld. Ik ben op het moment werkzaam in een GVT, bestaat zoiets ook in Spanje?

    Ook ben ik benieuwd wat mijn SPH waard is in Spanje.
    Ziekenhuizen heb je overal, maar daar wil ik niet werken

    Thuiszorg is nog iets wat ik wel wil overwegen. Hoe is dat geregeld in Spanje?

    Thanks very much!
    De tijd zal mijn gelijk bewijzen
    pi_84401821
    ik wil ook weer even de spaanse zon voelen
    hi there good people
    pi_84432407
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2010 14:39 schreef Metal_Carnage het volgende:
    Ik ben voornamelijk benieuwd of er in Spanje ook een markt is voor gehandicaptenzorg, en hoe dat is geregeld. Ik ben op het moment werkzaam in een GVT, bestaat zoiets ook in Spanje?

    Ook ben ik benieuwd wat mijn SPH waard is in Spanje.
    Ziekenhuizen heb je overal, maar daar wil ik niet werken :P

    Thuiszorg is nog iets wat ik wel wil overwegen. Hoe is dat geregeld in Spanje?

    Thanks very much!

    Voor erkenning etc van diploma´s kun je hier kijken

    Van thuiszorg weet ik niet zo veel. Er zijn wel wat internationale organisaties die thuiszorg aanbieden, met een beetje surfen vind je die wel. Die kunnen je ongetwijfeld meer vertellen. Hier bijvoorbeeld eentje aan de Costa Blanca, die hebben zelfs vacatures. Op deze site staan er ook nog een paar onder het kopje "thuiszorg buitenland".

    Verder zou je contact op kunnen nemen met de Nederlandse consul voor de provincie Málaga. Die is zelf arts en weet er behoorlijk veel van. Aardige vent die je vast een beetje verder kan helpen.:
    Zijn naam is Frank Buster, ik heb geen direct e-mail adres van hem maar het adres van het consulaat is nlgovmal@ctv.es. Als je wil kan ik je ook zijn telefoonnummer geven.
    mooi he, alles
    pi_84443282
    Even een vraagje over mijn dochter´s huiswerk. Ze moet een raadsel oplossen. Ik weet inmiddels het antwoord wel, maar ik snap het niet helemaal.

    Una señora,
    muy enseñoreada,
    siempre va en coche
    y siempre va mojada.

    Het antwoord is "la lengua" en dat kan ik wel volgen, behalve de zin "siempre va en coche", is er een betekenis van lengua of coche die ik mis waardoor ik deze zin niet snap?
    mooi he, alles
    pi_84458969
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2010 18:34 schreef phileine het volgende:
    Even een vraagje over mijn dochter´s huiswerk. Ze moet een raadsel oplossen. Ik weet inmiddels het antwoord wel, maar ik snap het niet helemaal.

    Una señora,
    muy enseñoreada,
    siempre va en coche
    y siempre va mojada.

    Het antwoord is "la lengua" en dat kan ik wel volgen, behalve de zin "siempre va en coche", is er een betekenis van lengua of coche die ik mis waardoor ik deze zin niet snap?
    :D !!!! joe zo lang geleden

    es pq la señora q siempre va 'cubierto' en el coche pero mojada es la señora lengua :Y , pq va dentro de la boca. :)

    esto es todo ;)
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      zondag 25 juli 2010 @ 14:34:33 #264
    393 phileine
    española
    pi_84467373
    ahhhhh dacht ik dus gewoon veel te moeilijk. Tnx! Zo leer ik nog eens wat van haar huiswerk. Is wel grappig zo, de buren helpen meestal als ik er niet uitkom (maar die waren er nu niet), en ik help haar kinderen met Engels want daar weet zij niks van. Mooie deal.
    mooi he, alles
    pi_85059899
    Vraagje :

    We hebben een huis gehuurd in Abanilla Provincie Murcia .
    24 augustus staat de verhuiswagen hier en na opslag staat het 6 september in Spanje .
    Nu moet er nog een inboedelverzekering afgesloten worden voor de duur van het verblijf daar .
    Het is tenminste voor zes maanden ,als de locatie bevalt langer .
    Hoe pak je dat het beste aan met een Internationale of Nederlandse verzekeringsmaatschappij ,die daar in de buurt een kantoor heeft .
    Mijn huidige verzekeringsmaatschappij dekt het niet ,aangezien er daar niemand is om de schade op te nemen als de rotzooi afbrandt/of de boel leeggestolen word.
    Wie heeft hier al mee te maken gehad ,of weet de procedure die ik moet volgen

    [ Bericht 2% gewijzigd door zeeeend op 09-08-2010 19:04:14 ]
    pi_85066091
    Wat wil je daar gaan doen?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_85066125
    Ik vlieg zondag naar Reus en vanaf hier moet ik richting Barcelona. Heeft iemand een site oid waar ik kan zien hoe deze route er ongeveer uit zal zien met het openbaar vervoer?
      maandag 9 augustus 2010 @ 21:15:55 #268
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_85067207
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 20:57 schreef pieter_R het volgende:
    Ik vlieg zondag naar Reus en vanaf hier moet ik richting Barcelona. Heeft iemand een site oid waar ik kan zien hoe deze route er ongeveer uit zal zien met het openbaar vervoer?
    zoiets met renfe.com


    Origen: REUS

    Destino: BARCELONA (*)

    Trenes para el día: Domingo 15 Agosto 2010




    Seleccionar trenes del trayecto inverso


    Tren / Recorrido Salida Llegada Duración Precios Prestaciones Accesible
    00370 ESTRELLA 05.52 07.36 1 h. 44 min. Consultar y comprar Ver
    15034 C. EXPRESS 06.43 08.23 1 h. 40 min. Consultar Ver Ver
    15030 C. EXPRESS 07.32 09.22 1 h. 50 min. Consultar Ver Ver
    15032 C. EXPRESS 09.11 10.55 1 h. 44 min. Consultar Ver Ver
    15038 C. EXPRESS 11.10 12.52 1 h. 42 min. Consultar Ver Ver
    15912 C. EXPRESS 13.07 14.53 1 h. 46 min. Consultar Ver Ver
    15402 REGIONAL 14.37 16.23 1 h. 46 min. Consultar Ver Ver
    15014 C. EXPRESS 15.40 17.22 1 h. 42 min. Consultar Ver Ver
    15042 C. EXPRESS 17.14 18.52 1 h. 38 min. Consultar Ver Ver
    15036 C. EXPRESS 18.41 20.24 1 h. 43 min. Consultar Ver Ver
    15016 C. EXPRESS 20.13 21.52 1 h. 39 min. Consultar Ver Ver
    15138 REGIONAL 21.18 23.16 1 h. 58 min. Consultar Ver Ver

    Si lo desea, puede ordenar los resultados por 'Salida', 'Llegada' y 'Duración'
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
    pi_85087093
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 20:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Wat wil je daar gaan doen?
    Als in werk?Niet,tenminste niets op het oog momenteel
    Verschil van mening in bedrijf ,uit laten kopen door compagnon.
    Ik zie wel of er iets op mijn pad komt.
    pi_85088499
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 20:57 schreef pieter_R het volgende:
    Ik vlieg zondag naar Reus en vanaf hier moet ik richting Barcelona. Heeft iemand een site oid waar ik kan zien hoe deze route er ongeveer uit zal zien met het openbaar vervoer?
    Bus nemen naar Reus [Station] en dan met de trein [Renfe] naar Barcelona. Het zal zich allemaal wel verwijzen, in ieder geval ben ik zonder enige weet zo van Girona naar Reus gegaan en dat ging allemaal goed. :)
    pi_85090458
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 18:39 schreef zeeeend het volgende:
    Vraagje :

    We hebben een huis gehuurd in Abanilla Provincie Murcia .
    24 augustus staat de verhuiswagen hier en na opslag staat het 6 september in Spanje .
    Nu moet er nog een inboedelverzekering afgesloten worden voor de duur van het verblijf daar .
    Het is tenminste voor zes maanden ,als de locatie bevalt langer .
    Hoe pak je dat het beste aan met een Internationale of Nederlandse verzekeringsmaatschappij ,die daar in de buurt een kantoor heeft .
    Mijn huidige verzekeringsmaatschappij dekt het niet ,aangezien er daar niemand is om de schade op te nemen als de rotzooi afbrandt/of de boel leeggestolen word.
    Wie heeft hier al mee te maken gehad ,of weet de procedure die ik moet volgen
    Neem eens contact op met Barbara de Swaan (barbara (apestaartje) orangeinsurances.com), dat is een Nederlandse verzekeringsagente voor Allianz, die regelt al onze verzekeringen voor ons en doet dat erg goed. Hele prettige, persoonlijke aanpak en ik vind de prijzen erg meevallen.
    mooi he, alles
      dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:46:32 #272
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_85110649
    quote:
    Op maandag 9 augustus 2010 20:57 schreef pieter_R het volgende:
    Ik vlieg zondag naar Reus en vanaf hier moet ik richting Barcelona. Heeft iemand een site oid waar ik kan zien hoe deze route er ongeveer uit zal zien met het openbaar vervoer?
    Je vertrekt uit Eindhoven en aankomst in Reus is tegen 15:05? :)

    Om 16:30 vertrekt er een bus rechtstreeks naar Barcelona, tegen 18:00 ben je dan @ Barcelona Sants.
    Je kunt om 16:05 ook de bus naar Reus nemen, wat zo'n 25 minuten duurt, daar wachten en dan iets meer als een uurtje met de trein hobbelen. Voordeel van de trein is dat je met een beetje "geluk" kennis kunt maken met verkopers, muziekanten en zakkenrollers. :P ;)
    pi_85110827
    Pff lijkt net Argentinie
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_85132778
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 20:46 schreef Hexley het volgende:

    [..]
    Voordeel van de trein is dat je met een beetje "geluk" kennis kunt maken met verkopers, muziekanten en zakkenrollers. :P ;)
    En een zeer mooi uitzicht... ;)
    pi_85149417
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 12:58 schreef phileine het volgende:

    [..]

    Neem eens contact op met Barbara de Swaan (barbara (apestaartje) orangeinsurances.com), dat is een Nederlandse verzekeringsagente voor Allianz, die regelt al onze verzekeringen voor ons en doet dat erg goed. Hele prettige, persoonlijke aanpak en ik vind de prijzen erg meevallen.
    bedankt ^O^
    ,ik heb gemaild maar ze was op vakantie :'(
      zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:27:26 #276
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_85275435
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 11:27 schreef Dolichologofobie het volgende:

    [..]

    En een zeer mooi uitzicht... ;)
    Als je in plaats van de bus een taxi naar Tarragona neemt, het station staat daar min of meer op het strand en dan heb je idd. een leuk uitzicht. Maar de rit naar Barcelona is een uurtje of mss. anderhalf saaiheid, na vijf minuten heb ik de lading water wel gezien. :P


    Maar het station van Reus is gewoon als de meeste oude regio stations, oude crap. Nee de andere kant op, het binnenland in is veel grappiger. Op het lijntje richting Caspe / Zaragoza, verlaten stationnetjes en afgedankt materieel op het spoor. Tot een paar jaar geleden kwam je zelfs een paar stoomlocomotieven tegen, waarschijnlijk staan die nu op een of ander pleintje of zo,... :(

    Ow iets anders wat ik ook wel eens heb gehad op dat lijntje, een "rookpauze" bij zo'n verlaten stationnetje. :P
    Gewoon eventjes vijf tot tien minuten wachten tot de tegenligger voorbijkomt... :)

    Dat is toch veel leuker dan een plas met water en onderweg een stel nieuwbouw haltes,..... ;) :)
      zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:28:23 #277
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_85275461
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 12:58 schreef phileine het volgende:

    [..]

    Neem eens contact op met Barbara de Swaan (barbara (apestaartje) orangeinsurances.com), dat is een Nederlandse verzekeringsagente voor Allianz, die regelt al onze verzekeringen voor ons en doet dat erg goed. Hele prettige, persoonlijke aanpak en ik vind de prijzen erg meevallen.
    Hoezo integreren? ;) :P
    pi_85276526
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2010 12:28 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Hoezo integreren? ;) :P
    Ik hoef helegaar niet samen te smelten met die Spanjolen }:|
    pi_85280419
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2010 20:46 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Je vertrekt uit Eindhoven en aankomst in Reus is tegen 15:05? :)

    Om 16:30 vertrekt er een bus rechtstreeks naar Barcelona, tegen 18:00 ben je dan @ Barcelona Sants.
    Je kunt om 16:05 ook de bus naar Reus nemen, wat zo'n 25 minuten duurt, daar wachten en dan iets meer als een uurtje met de trein hobbelen. Voordeel van de trein is dat je met een beetje "geluk" kennis kunt maken met verkopers, muziekanten en zakkenrollers. :P ;)
    Ja klopt, ik kom rond 15u aan in Reus. :P

    Dus jij raadt het aan om met de bus te gaan ipv met de trein? Een aantal vrienden van mij zijn een dagje in Barcelona en die pikken mij dan op. Is Barcelona Sants dan de handigste plek om te meeten (zij zijn met auto)?
      zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:17:39 #280
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_85284113
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2010 15:28 schreef pieter_R het volgende:

    [..]

    Ja klopt, ik kom rond 15u aan in Reus. :P

    Dus jij raadt het aan om met de bus te gaan ipv met de trein? Een aantal vrienden van mij zijn een dagje in Barcelona en die pikken mij dan op. Is Barcelona Sants dan de handigste plek om te meeten (zij zijn met auto)?
    Op Sants stop toch zo goed als alles en qua tijd zal het allemaal niet zoveel uitmaken hoor, dus gewoon doen wat je het beste lijkt. En als je ergens anders afspreekt kun je natuurlijk altijd een taxi of de metro nemen... :)
    pi_85312357
    Haha ja klopt, voelt wel lullig om het dan weer via een Nederlander te doen, maar voor verzekeringszaken vind ik dat toch wel handig omdat zij weet hoe het in Nederland gaat en wat dus de verschillen en overeenkomsten zijn in Spanje. Toch wel handig om het ook allemaal aan haar te kunnen overlaten, mijn inboedelverzekering gaat via een Spaans bedrijf en dat is altijd veel meer gepuzzel. Hoe minder tijd ik eraan hoef te besteden hoe beter.
    mooi he, alles
      maandag 23 augustus 2010 @ 10:35:07 #282
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_85598431
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2010 12:28 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Hoezo integreren? ;) :P
    _O-
    Siesta & Fiesta!
    pi_85725676
    weet iemand toevallig een goede Spaanse online shop voor computeronderdelen? Zoals ventilatoren, adaptors etc?
    mooi he, alles
      donderdag 26 augustus 2010 @ 12:55:18 #284
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_85726299
    www.pcbox.es ?? of kan je daar alleen reserveren online?? Hexley die moet dit weten....
    Siesta & Fiesta!
    pi_85746697
    Hallo allemaal. Iemand hier ervaring met wonen in Italië? Ik heb een jaar in Italië gewoond en vond het maar niks. Vraag me af of er veel verschillen zijn tussen wonen in Italië en wonen in Spanje. Qua mensen, bureaucratie, etc. Denk soms erover om naar Spanje te verhuizen. Ik spreek al Spaans dus waarom niet
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      vrijdag 27 augustus 2010 @ 02:47:24 #286
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_85758864
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2010 16:26 schreef phileine het volgende:
    Haha ja klopt, voelt wel lullig om het dan weer via een Nederlander te doen, maar voor verzekeringszaken vind ik dat toch wel handig omdat zij weet hoe het in Nederland gaat en wat dus de verschillen en overeenkomsten zijn in Spanje. Toch wel handig om het ook allemaal aan haar te kunnen overlaten, mijn inboedelverzekering gaat via een Spaans bedrijf en dat is altijd veel meer gepuzzel. Hoe minder tijd ik eraan hoef te besteden hoe beter.
    Maar uiteindelijk blijft het wel gewoon, wij van WC Eend adviseren,....

    quote:
    Op donderdag 26 augustus 2010 12:55 schreef Bramito het volgende:
    www.pcbox.es ?? of kan je daar alleen reserveren online?? Hexley die moet dit weten....
    Uh ikke? Nou mijn onderdeeltjes komen meestal uit de UK en Duitsland maar het is vaak wel minder standaard, ik beperk me slechts tot Apple spul. Maar dingen die standaard zijn zoals harde schijfjes of zo die bestel ik bijna altijd bij Alternate of Pixmania, Alternate verstuurd hun spul tegenwoordig wel vanuit Duitsland dus je moet ff op UPS wachten. Spul van Pixmania komt uit Frankrijk en dan heb je iemand van Seur aan de deur. :)

    Als je in zo'n dorp zit waar regelmatig stroomuitval is of een beetje een instabiele stroomvoorziening, dan kun je het beste een UPS hebben. Dat is eigenlijk gewoon een doos met accu's, in Spanje noemen ze die dingen "SAI" en voor drie of vier tientjes heb je er al een.... :)

    Maar ben net verhuist en zit nu ff zonder ADSL en het 3G ontvangt is er alles behalve.... :{ Toevallig is er om de hoek een bult met zo'n kapelletje erop en het ontvangst is er zogoed als perfect, alleen de bankjes niet... :P ;)
      vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:06:51 #287
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_85760284
    Woon je inmiddels aan het meer?
    Siesta & Fiesta!
      vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:00:57 #288
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_85772732
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2010 08:06 schreef Bramito het volgende:
    Woon je inmiddels aan het meer?
    Nee maar het meer kon je net niet zien hoor, wat je wel kan zien en vooral horen is Motorland. Je kunt het zelfs hier op het industrieterrein in Calanda nog horen en dat is toch iets van 16 kilometer. Daar wil je dus echt niet wonen, maar hier staan wel een paar pics incl. het uitzicht van het huidige huis..... ;) :)
    pi_85785459
    Ik woon binnenkort in Spanje (Alicante) maar moet nog een internetverbinding regelen.
    Iemand Tips? Want ik wilde eerst zo een stick nemen, alleen dan betaal je dus max. 6 euro op een dag.
    Vind dat wel erg duur eigenlijk en volgens mij is zo een stick erg sloom? Heb er 1 gehad in Nederland maar kon er op het laatst alleen nog maar mee msnen.

    Ik zag iets staan van Gonuts : http://www.gonuts4free.com/finall/adsl.php, gratis internet?
    Iemand hier ervaring mee?
    Live your life to the fullest!
      zondag 29 augustus 2010 @ 03:17:54 #290
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_85824369
    Vandaag is het al 10 jaar geleden dat de verhuiswagen uit Nederland hier aankwam.... :)

    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2010 21:18 schreef dulce1987 het volgende:
    Ik zag iets staan van Gonuts : http://www.gonuts4free.com/finall/adsl.php, gratis internet?
    Iemand hier ervaring mee?
    Hoe kom je eigenlijk bij "gratis"? Ik kan 34,00 ¤ ex. nou niet echt gratis noemen hoor,.... ;)

    Maar kijk ook ff naar de normale prijs, dus als de "actie" prijs is afgelopen. Telefonica / Movistar kan na een tijdje behoorlijk duur worden en als je dan naar een ander wilt overstappen, dan kunnen ze wel eens heel erg moeilijk gaan doen. ;) :)
    pi_85828715
    Als we hier een vaste lijn hadden zou ik direct overstappen op adsl van telefonica/movistar. Maar omdat dat nog wel een paar jaar gaat duren, moeten we het doen met de oplossingen die hier zijn.

    Wij gebruiken nu zo´n wifi hotspot, je zou kunnen kijken of dat in jouw buurt zit. Als je zoekt naar WiFi verbindingen laten ze meestal al gelijk een telefoonnummer zien, vaak kun je ook direct online betalen voor access. Kost bij ons zo´n 40 euro per maand voor een 3mb verbinding. Is niet ideaal want vaak erg traag, maar het beste wat nu kan. We hebben een tijdje Iberbanda gebruikt (die zetten zo´n wifi-ontvanger op je dak), dat kost ongeveer hetzelfde, maar was ontzettend slecht qua downtime, snelheid en service. Als back-up hebben we een pre-paid kaartje van Vodafone. Dat kost 60 euro voor 1 gb, mifi-apparaatje hebben we gratis gekregen van Vodafone. Ook niet heel erg snel, maar wel behoorlijk stabiel. Ik geloof dat andere mobiele aanbieders goedkoper zijn, maar die hebben in onze urbanisatie geen goede dekking.

    Het blijven behoorlijke prijzen, zeker met bellen erbij (dat kan dus ook alleen maar mobiel, voor bellen naar het buitenland gebruiken we Los Minutos), maar internet is voor het werk van ons allebei echt essentieel. Downloaden van films, bekijken van streaming video´s etc is er echter al jaren niet meer bij.
    mooi he, alles
      zondag 29 augustus 2010 @ 16:52:32 #292
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_85837652
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2010 12:34 schreef phileine het volgende:
    Als we hier een vaste lijn hadden zou ik direct overstappen op adsl van telefonica/movistar. Maar omdat dat nog wel een paar jaar gaat duren, moeten we het doen met de oplossingen die hier zijn.
    Tja, na een jaar gaat het dan van 19,95 ¤ naar 39,95 ¤ en dan heb je ook nog de telefoonlijn zelf enzo,.... :)

    Heb zelf tot 2005 een paar jaar een zakelijk Telefonica abbo gehad voor 200 euro per ADSL lijn en om heer eerlijk te wezen, de meerwaarde is eigenlijk minimaal. De verschillen de je echt merkt zitten in 15 tot 60 minuten eerder back online te zijn dan home abbo's en de servicedesk, dat laatste is alleen nuttig om te klagen dat je lijnen down zijn en dat je alleen alleen nog je 56k backup hebt.

    Thuis heb ik nu zes of zeven jaar Ya.com en Telefonica (home abbo) gehad maar het verschil is minimaal, nu ga ik Orange eens uit testen. Nee uiteindelijk maakt het allemaal weinig uit, het verschil zit hem meer in de rekening. ;) :)

    Denk dat Dulce beter zelf even kijkt wat ze er allemaal aanbieden. Alicante klinkt leuk, maar is het de stad of ergens een vaag dorp in de provincie. Naast ADSL, Wifi, 3G, GPRS en varianten, heb je op sommige plekken ook kabel, glasvezel en PLC. Ow en als je een schotel plaatst natuurlijk via de satelliet. ;)
      maandag 30 augustus 2010 @ 07:49:13 #293
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_85861346
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2010 15:00 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Nee maar het meer kon je net niet zien hoor, wat je wel kan zien en vooral horen is Motorland. Je kunt het zelfs hier op het industrieterrein in Calanda nog horen en dat is toch iets van 16 kilometer. Daar wil je dus echt niet wonen, maar hier staan wel een paar pics incl. het uitzicht van het huidige huis..... ;) :)
    met een beetje geluk is dat binnen een paar jaar failliet. })
    Is dat Calanda?
    Siesta & Fiesta!
      maandag 30 augustus 2010 @ 21:27:32 #294
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_85887429
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2010 07:49 schreef Bramito het volgende:

    [..]

    met een beetje geluk is dat binnen een paar jaar failliet. })
    Is dat Calanda?
    Motorland heeft er voor gezorgd dat alles er omheen qua verkoopwaarde behoorlijk gestegen is.
    Dus dat huisje is onbedoeld best wel een goede investering geweest hoor.
    Failliet? Geen idee maar het is daar best wel druk hoor. :)

    Ja dit is in een rustig deel van Calanda en ook nog in een straat met groene boompjes,
    dat laatste is iets wat hier bijna een wonder is. :P
      maandag 30 augustus 2010 @ 21:37:50 #295
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_85887911
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2010 21:27 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Motorland heeft er voor gezorgd dat alles er omheen qua verkoopwaarde behoorlijk gestegen is.
    Dus dat huisje is onbedoeld best wel een goede investering geweest hoor.
    Failliet? Geen idee maar het is daar best wel druk hoor. :)

    Ja dit is in een rustig deel van Calanda en ook nog in een straat met groene boompjes,
    dat laatste is iets wat hier bijna een wonder is. :P
    Ja maar dat is tijdens de Semana Santa wel anders daar :) Met "La Rompida" 2 jaar geleden was ik er bijna naar toe gegaan toen ik in Teruel was met Semana Santa. Ooit kom ik eens kijken.. Volgende week naar Valencia en Teruel
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
      dinsdag 31 augustus 2010 @ 01:01:45 #296
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_85897420
    Nou El Pilar en Semana Santa hebben hun beste tijd hier wel gehad hoor....
    Vooral het nachtleven is extreem kleinschalig geworden dus als je daar voorkomt,
    blijf dan maar gewoon lekker thuis. ;) :)
    pi_86475946
    Hallo allemaal,

    Mijn vriendin is precies een week geleden naar Spanje (Granada) vertrokken om daar 5 maanden te studeren. Ze verbleef de eerste dagen in een hostel, om vanuit daar een geschikte woonruimte te vinden voor de komende tijd. Vrij snel vond ze een leuk appartement in de wijk Realejo en daar zit ze reeds een aantal dagen in. Echter, ze heeft geen warm water en ook geen internetverbinding. Bovendien is de wasmachine defect. De huisbaas spreekt geen woord Engels en mijn vriendin slechts een paar woorden Spaans. Het is haar gelukt om de huisbaas duidelijk te maken wat de problemen waren, deze is met het warme water in de weer geweest en vertelde dat het geregeld was. Dit was echter niet het geval. Wat de wasmachine betreft zou hij een monteur gaan regelen. Wat internet betreft: Had hij geen flauw idee van. (De man is 80)

    Ze kan op haar laptop zien dat er een draadloos netwerk is maar deze is met een wachtwoord beveiligd en de huisbaas weet het wachtwoord niet.

    Zoals jullie begrijpen is dit een behoorlijk vervelende situatie. Haar ouders en ik weten absoluut niet wat we moeten doen. Ik heb echter geen concrete vraag of wat dan ook, maar als iemand een idee heeft hoe ze aan stromend warm water of internet kan raken, laat het alsjeblieft weten!

    Alvast bedankt!
      woensdag 15 september 2010 @ 21:48:19 #298
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_86477608
    Ze kan op haar laptop zien dat er een draadloos netwerk is maar deze is met een wachtwoord beveiligd en de huisbaas weet het wachtwoord niet.

    Is het wel de wifi van de huisbaas? Dan kan ze misschien even vragen of ze het modem mag bekijken.. vaak staat aan de onderkant het default wachtwoord. Anders zou ze op zoek moeten naar de eigenaar van de wifi en vragen of ze het mag gebruiken..
    Voor de wasmachine (la lavadora) en het warm water (agua caliente) hangt het een beetje van de situatie af... Een kwestie van communiceren met de eigenaar, maar met gebroken Spaans en een 80 jarige Spanjaard wordt dat moeilijk. Misschien eens vragen of ie een zoon heeft die wel iets meer van de wereld heeft gezien.
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
      woensdag 15 september 2010 @ 21:50:01 #299
    181124 chufi
    Hace frio o no?
    pi_86477675
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2010 01:01 schreef Hexley het volgende:
    Nou El Pilar en Semana Santa hebben hun beste tijd hier wel gehad hoor....
    Vooral het nachtleven is extreem kleinschalig geworden dus als je daar voorkomt,
    blijf dan maar gewoon lekker thuis. ;) :)
    Ok ik zal het uit mn gedachten zetten :) Ben net weer terug van een weekje Valencia / Teruel. hmmm vele heerlijke jamon-tapas afgelopen week daar in Teruel :9
    Cuando haya sol, hay Chufi
    Musica Español
    Come On
    pi_86485765
    quote:
    Op woensdag 15 september 2010 21:17 schreef Steamydeluxx het volgende:
    Ik heb echter geen concrete vraag of wat dan ook, maar als iemand een idee heeft hoe ze aan stromend warm water of internet kan raken, laat het alsjeblieft weten!
    Maar is het bij elke kraan? En als ze de kraan enkel op warm zet, komt er ook geen "koud" water uit? Als er geen of amper water uitkomt zal het waarschijnlijk kalk wezen of het kraantje onder de wastafel zit dicht. ;)
    Komt er gewoon koud water uit, zoek het dan maar bij de verwarmingsbron.
    In beide gevallen lijkt een monteur me geen iig slecht idee. :)

    Voor internet, uhm naar een telecom winkel gaan en er zo'n prepaid USB stick halen? :)
    pi_86485776
    quote:
    Op woensdag 15 september 2010 21:50 schreef chufi het volgende:
    vele heerlijke jamon-tapas afgelopen week daar in Teruel :9
    Nee dank je, maar als kadaver eten een van je hobby's is....
    Er zijn hier wel van die gieren, misschien kun je daar wel gezellie bij aanschuiven. :P


    Edit: Deeltje nummer zeven is hiero te vinden,... :)

    [ Bericht 15% gewijzigd door Hexley op 16-09-2010 02:19:43 (Linkje) ]
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')