abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:27:26 #276
107792 Hexley
the Platypus
pi_85275435
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:27 schreef Dolichologofobie het volgende:

[..]

En een zeer mooi uitzicht... ;)
Als je in plaats van de bus een taxi naar Tarragona neemt, het station staat daar min of meer op het strand en dan heb je idd. een leuk uitzicht. Maar de rit naar Barcelona is een uurtje of mss. anderhalf saaiheid, na vijf minuten heb ik de lading water wel gezien. :P

Maar het station van Reus is gewoon als de meeste oude regio stations, oude crap. Nee de andere kant op, het binnenland in is veel grappiger. Op het lijntje richting Caspe / Zaragoza, verlaten stationnetjes en afgedankt materieel op het spoor. Tot een paar jaar geleden kwam je zelfs een paar stoomlocomotieven tegen, waarschijnlijk staan die nu op een of ander pleintje of zo,... :(

Ow iets anders wat ik ook wel eens heb gehad op dat lijntje, een "rookpauze" bij zo'n verlaten stationnetje. :P
Gewoon eventjes vijf tot tien minuten wachten tot de tegenligger voorbijkomt... :)

Dat is toch veel leuker dan een plas met water en onderweg een stel nieuwbouw haltes,..... ;) :)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:28:23 #277
107792 Hexley
the Platypus
pi_85275461
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:58 schreef phileine het volgende:

[..]

Neem eens contact op met Barbara de Swaan (barbara (apestaartje) orangeinsurances.com), dat is een Nederlandse verzekeringsagente voor Allianz, die regelt al onze verzekeringen voor ons en doet dat erg goed. Hele prettige, persoonlijke aanpak en ik vind de prijzen erg meevallen.
Hoezo integreren? ;) :P
pi_85276526
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:28 schreef Hexley het volgende:

[..]

Ik hoef helegaar niet samen te smelten met die Spanjolen }:|
pi_85280419
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:46 schreef Hexley het volgende:

[..]

Je vertrekt uit Eindhoven en aankomst in Reus is tegen 15:05? :)

Om 16:30 vertrekt er een bus rechtstreeks naar Barcelona, tegen 18:00 ben je dan @ Barcelona Sants.
Je kunt om 16:05 ook de bus naar Reus nemen, wat zo'n 25 minuten duurt, daar wachten en dan iets meer als een uurtje met de trein hobbelen. Voordeel van de trein is dat je met een beetje "geluk" kennis kunt maken met verkopers, muziekanten en zakkenrollers. :P ;)
Ja klopt, ik kom rond 15u aan in Reus. :P

Dus jij raadt het aan om met de bus te gaan ipv met de trein? Een aantal vrienden van mij zijn een dagje in Barcelona en die pikken mij dan op. Is Barcelona Sants dan de handigste plek om te meeten (zij zijn met auto)?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:17:39 #280
107792 Hexley
the Platypus
pi_85284113
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:28 schreef pieter_R het volgende:

[..]

Ja klopt, ik kom rond 15u aan in Reus. :P

Dus jij raadt het aan om met de bus te gaan ipv met de trein? Een aantal vrienden van mij zijn een dagje in Barcelona en die pikken mij dan op. Is Barcelona Sants dan de handigste plek om te meeten (zij zijn met auto)?
Op Sants stop toch zo goed als alles en qua tijd zal het allemaal niet zoveel uitmaken hoor, dus gewoon doen wat je het beste lijkt. En als je ergens anders afspreekt kun je natuurlijk altijd een taxi of de metro nemen... :)
pi_85312357
Haha ja klopt, voelt wel lullig om het dan weer via een Nederlander te doen, maar voor verzekeringszaken vind ik dat toch wel handig omdat zij weet hoe het in Nederland gaat en wat dus de verschillen en overeenkomsten zijn in Spanje. Toch wel handig om het ook allemaal aan haar te kunnen overlaten, mijn inboedelverzekering gaat via een Spaans bedrijf en dat is altijd veel meer gepuzzel. Hoe minder tijd ik eraan hoef te besteden hoe beter.
mooi he, alles
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:35:07 #282
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_85598431
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:28 schreef Hexley het volgende:

[..]

_O-
Siesta & Fiesta!
pi_85725676
weet iemand toevallig een goede Spaanse online shop voor computeronderdelen? Zoals ventilatoren, adaptors etc?
mooi he, alles
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:55:18 #284
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_85726299
www.pcbox.es ?? of kan je daar alleen reserveren online?? Hexley die moet dit weten....
Siesta & Fiesta!
pi_85746697
Hallo allemaal. Iemand hier ervaring met wonen in Italië? Ik heb een jaar in Italië gewoond en vond het maar niks. Vraag me af of er veel verschillen zijn tussen wonen in Italië en wonen in Spanje. Qua mensen, bureaucratie, etc. Denk soms erover om naar Spanje te verhuizen. Ik spreek al Spaans dus waarom niet
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 02:47:24 #286
107792 Hexley
the Platypus
pi_85758864
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:26 schreef phileine het volgende:
Haha ja klopt, voelt wel lullig om het dan weer via een Nederlander te doen, maar voor verzekeringszaken vind ik dat toch wel handig omdat zij weet hoe het in Nederland gaat en wat dus de verschillen en overeenkomsten zijn in Spanje. Toch wel handig om het ook allemaal aan haar te kunnen overlaten, mijn inboedelverzekering gaat via een Spaans bedrijf en dat is altijd veel meer gepuzzel. Hoe minder tijd ik eraan hoef te besteden hoe beter.
Maar uiteindelijk blijft het wel gewoon, wij van WC Eend adviseren,....

quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:55 schreef Bramito het volgende:
www.pcbox.es ?? of kan je daar alleen reserveren online?? Hexley die moet dit weten....
Uh ikke? Nou mijn onderdeeltjes komen meestal uit de UK en Duitsland maar het is vaak wel minder standaard, ik beperk me slechts tot Apple spul. Maar dingen die standaard zijn zoals harde schijfjes of zo die bestel ik bijna altijd bij Alternate of Pixmania, Alternate verstuurd hun spul tegenwoordig wel vanuit Duitsland dus je moet ff op UPS wachten. Spul van Pixmania komt uit Frankrijk en dan heb je iemand van Seur aan de deur. :)

Als je in zo'n dorp zit waar regelmatig stroomuitval is of een beetje een instabiele stroomvoorziening, dan kun je het beste een UPS hebben. Dat is eigenlijk gewoon een doos met accu's, in Spanje noemen ze die dingen "SAI" en voor drie of vier tientjes heb je er al een.... :)

Maar ben net verhuist en zit nu ff zonder ADSL en het 3G ontvangt is er alles behalve.... :{ Toevallig is er om de hoek een bult met zo'n kapelletje erop en het ontvangst is er zogoed als perfect, alleen de bankjes niet... :P ;)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:06:51 #287
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_85760284
Woon je inmiddels aan het meer?
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:00:57 #288
107792 Hexley
the Platypus
pi_85772732
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:06 schreef Bramito het volgende:
Woon je inmiddels aan het meer?
Nee maar het meer kon je net niet zien hoor, wat je wel kan zien en vooral horen is Motorland. Je kunt het zelfs hier op het industrieterrein in Calanda nog horen en dat is toch iets van 16 kilometer. Daar wil je dus echt niet wonen, maar hier staan wel een paar pics incl. het uitzicht van het huidige huis..... ;) :)
pi_85785459
Ik woon binnenkort in Spanje (Alicante) maar moet nog een internetverbinding regelen.
Iemand Tips? Want ik wilde eerst zo een stick nemen, alleen dan betaal je dus max. 6 euro op een dag.
Vind dat wel erg duur eigenlijk en volgens mij is zo een stick erg sloom? Heb er 1 gehad in Nederland maar kon er op het laatst alleen nog maar mee msnen.

Ik zag iets staan van Gonuts : http://www.gonuts4free.com/finall/adsl.php, gratis internet?
Iemand hier ervaring mee?
Live your life to the fullest!
  zondag 29 augustus 2010 @ 03:17:54 #290
107792 Hexley
the Platypus
pi_85824369
Vandaag is het al 10 jaar geleden dat de verhuiswagen uit Nederland hier aankwam.... :)

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:18 schreef dulce1987 het volgende:
Ik zag iets staan van Gonuts : http://www.gonuts4free.com/finall/adsl.php, gratis internet?
Iemand hier ervaring mee?
Hoe kom je eigenlijk bij "gratis"? Ik kan 34,00 Ī ex. nou niet echt gratis noemen hoor,.... ;)

Maar kijk ook ff naar de normale prijs, dus als de "actie" prijs is afgelopen. Telefonica / Movistar kan na een tijdje behoorlijk duur worden en als je dan naar een ander wilt overstappen, dan kunnen ze wel eens heel erg moeilijk gaan doen. ;) :)
pi_85828715
Als we hier een vaste lijn hadden zou ik direct overstappen op adsl van telefonica/movistar. Maar omdat dat nog wel een paar jaar gaat duren, moeten we het doen met de oplossingen die hier zijn.

Wij gebruiken nu zo´n wifi hotspot, je zou kunnen kijken of dat in jouw buurt zit. Als je zoekt naar WiFi verbindingen laten ze meestal al gelijk een telefoonnummer zien, vaak kun je ook direct online betalen voor access. Kost bij ons zo´n 40 euro per maand voor een 3mb verbinding. Is niet ideaal want vaak erg traag, maar het beste wat nu kan. We hebben een tijdje Iberbanda gebruikt (die zetten zo´n wifi-ontvanger op je dak), dat kost ongeveer hetzelfde, maar was ontzettend slecht qua downtime, snelheid en service. Als back-up hebben we een pre-paid kaartje van Vodafone. Dat kost 60 euro voor 1 gb, mifi-apparaatje hebben we gratis gekregen van Vodafone. Ook niet heel erg snel, maar wel behoorlijk stabiel. Ik geloof dat andere mobiele aanbieders goedkoper zijn, maar die hebben in onze urbanisatie geen goede dekking.

Het blijven behoorlijke prijzen, zeker met bellen erbij (dat kan dus ook alleen maar mobiel, voor bellen naar het buitenland gebruiken we Los Minutos), maar internet is voor het werk van ons allebei echt essentieel. Downloaden van films, bekijken van streaming video´s etc is er echter al jaren niet meer bij.
mooi he, alles
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:52:32 #292
107792 Hexley
the Platypus
pi_85837652
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 12:34 schreef phileine het volgende:
Als we hier een vaste lijn hadden zou ik direct overstappen op adsl van telefonica/movistar. Maar omdat dat nog wel een paar jaar gaat duren, moeten we het doen met de oplossingen die hier zijn.
Tja, na een jaar gaat het dan van 19,95 Ī naar 39,95 Ī en dan heb je ook nog de telefoonlijn zelf enzo,.... :)

Heb zelf tot 2005 een paar jaar een zakelijk Telefonica abbo gehad voor 200 euro per ADSL lijn en om heer eerlijk te wezen, de meerwaarde is eigenlijk minimaal. De verschillen de je echt merkt zitten in 15 tot 60 minuten eerder back online te zijn dan home abbo's en de servicedesk, dat laatste is alleen nuttig om te klagen dat je lijnen down zijn en dat je alleen alleen nog je 56k backup hebt.

Thuis heb ik nu zes of zeven jaar Ya.com en Telefonica (home abbo) gehad maar het verschil is minimaal, nu ga ik Orange eens uit testen. Nee uiteindelijk maakt het allemaal weinig uit, het verschil zit hem meer in de rekening. ;) :)

Denk dat Dulce beter zelf even kijkt wat ze er allemaal aanbieden. Alicante klinkt leuk, maar is het de stad of ergens een vaag dorp in de provincie. Naast ADSL, Wifi, 3G, GPRS en varianten, heb je op sommige plekken ook kabel, glasvezel en PLC. Ow en als je een schotel plaatst natuurlijk via de satelliet. ;)
  maandag 30 augustus 2010 @ 07:49:13 #293
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_85861346
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:00 schreef Hexley het volgende:

[..]

Nee maar het meer kon je net niet zien hoor, wat je wel kan zien en vooral horen is Motorland. Je kunt het zelfs hier op het industrieterrein in Calanda nog horen en dat is toch iets van 16 kilometer. Daar wil je dus echt niet wonen, maar hier staan wel een paar pics incl. het uitzicht van het huidige huis..... ;) :)
met een beetje geluk is dat binnen een paar jaar failliet. })
Is dat Calanda?
Siesta & Fiesta!
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:27:32 #294
107792 Hexley
the Platypus
pi_85887429
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 07:49 schreef Bramito het volgende:

[..]

met een beetje geluk is dat binnen een paar jaar failliet. })
Is dat Calanda?
Motorland heeft er voor gezorgd dat alles er omheen qua verkoopwaarde behoorlijk gestegen is.
Dus dat huisje is onbedoeld best wel een goede investering geweest hoor.
Failliet? Geen idee maar het is daar best wel druk hoor. :)

Ja dit is in een rustig deel van Calanda en ook nog in een straat met groene boompjes,
dat laatste is iets wat hier bijna een wonder is. :P
  maandag 30 augustus 2010 @ 21:37:50 #295
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_85887911
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 21:27 schreef Hexley het volgende:

[..]

Motorland heeft er voor gezorgd dat alles er omheen qua verkoopwaarde behoorlijk gestegen is.
Dus dat huisje is onbedoeld best wel een goede investering geweest hoor.
Failliet? Geen idee maar het is daar best wel druk hoor. :)

Ja dit is in een rustig deel van Calanda en ook nog in een straat met groene boompjes,
dat laatste is iets wat hier bijna een wonder is. :P
Ja maar dat is tijdens de Semana Santa wel anders daar :) Met "La Rompida" 2 jaar geleden was ik er bijna naar toe gegaan toen ik in Teruel was met Semana Santa. Ooit kom ik eens kijken.. Volgende week naar Valencia en Teruel
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaņol
Come On
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 01:01:45 #296
107792 Hexley
the Platypus
pi_85897420
Nou El Pilar en Semana Santa hebben hun beste tijd hier wel gehad hoor....
Vooral het nachtleven is extreem kleinschalig geworden dus als je daar voorkomt,
blijf dan maar gewoon lekker thuis. ;) :)
pi_86475946
Hallo allemaal,

Mijn vriendin is precies een week geleden naar Spanje (Granada) vertrokken om daar 5 maanden te studeren. Ze verbleef de eerste dagen in een hostel, om vanuit daar een geschikte woonruimte te vinden voor de komende tijd. Vrij snel vond ze een leuk appartement in de wijk Realejo en daar zit ze reeds een aantal dagen in. Echter, ze heeft geen warm water en ook geen internetverbinding. Bovendien is de wasmachine defect. De huisbaas spreekt geen woord Engels en mijn vriendin slechts een paar woorden Spaans. Het is haar gelukt om de huisbaas duidelijk te maken wat de problemen waren, deze is met het warme water in de weer geweest en vertelde dat het geregeld was. Dit was echter niet het geval. Wat de wasmachine betreft zou hij een monteur gaan regelen. Wat internet betreft: Had hij geen flauw idee van. (De man is 80)

Ze kan op haar laptop zien dat er een draadloos netwerk is maar deze is met een wachtwoord beveiligd en de huisbaas weet het wachtwoord niet.

Zoals jullie begrijpen is dit een behoorlijk vervelende situatie. Haar ouders en ik weten absoluut niet wat we moeten doen. Ik heb echter geen concrete vraag of wat dan ook, maar als iemand een idee heeft hoe ze aan stromend warm water of internet kan raken, laat het alsjeblieft weten!

Alvast bedankt!
  woensdag 15 september 2010 @ 21:48:19 #298
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_86477608
Ze kan op haar laptop zien dat er een draadloos netwerk is maar deze is met een wachtwoord beveiligd en de huisbaas weet het wachtwoord niet.

Is het wel de wifi van de huisbaas? Dan kan ze misschien even vragen of ze het modem mag bekijken.. vaak staat aan de onderkant het default wachtwoord. Anders zou ze op zoek moeten naar de eigenaar van de wifi en vragen of ze het mag gebruiken..
Voor de wasmachine (la lavadora) en het warm water (agua caliente) hangt het een beetje van de situatie af... Een kwestie van communiceren met de eigenaar, maar met gebroken Spaans en een 80 jarige Spanjaard wordt dat moeilijk. Misschien eens vragen of ie een zoon heeft die wel iets meer van de wereld heeft gezien.
Musica Espaņol
Come On
  woensdag 15 september 2010 @ 21:50:01 #299
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_86477675
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 01:01 schreef Hexley het volgende:
Nou El Pilar en Semana Santa hebben hun beste tijd hier wel gehad hoor....
Vooral het nachtleven is extreem kleinschalig geworden dus als je daar voorkomt,
blijf dan maar gewoon lekker thuis. ;) :)
Ok ik zal het uit mn gedachten zetten :) Ben net weer terug van een weekje Valencia / Teruel. hmmm vele heerlijke jamon-tapas afgelopen week daar in Teruel :9
Musica Espaņol
Come On
pi_86485765
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:17 schreef Steamydeluxx het volgende:
Ik heb echter geen concrete vraag of wat dan ook, maar als iemand een idee heeft hoe ze aan stromend warm water of internet kan raken, laat het alsjeblieft weten!
Maar is het bij elke kraan? En als ze de kraan enkel op warm zet, komt er ook geen "koud" water uit? Als er geen of amper water uitkomt zal het waarschijnlijk kalk wezen of het kraantje onder de wastafel zit dicht. ;)
Komt er gewoon koud water uit, zoek het dan maar bij de verwarmingsbron.
In beide gevallen lijkt een monteur me geen iig slecht idee. :)

Voor internet, uhm naar een telecom winkel gaan en er zo'n prepaid USB stick halen? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')