http://www.dvhn.nl/nieuws(...)e_rechts-extremistenquote:nieuw-scheemda -
De politie heeft zaterdag aan het begin van de avond op last van burgemeester Truida Jonkman van Scheemda, een barbecue van rechts-extremisten aan de Hamrikkerweg in Nieuw-Scheemda beëindigd. Dit gebeurde omdat Jonkman informatie van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) en de politie had gekregen, dat zowel antifascistische groeperingen als concurrerende rechts-extremisten het feestje dreigden te verstoren. Er zijn twaalf aanhoudingen verricht. Allen zijn na verhoor op het politiebureau weer op vrije voeten gesteld.
Jonkman zegt dat 35 rechts-extremisten de barbecue in Nieuw-Scheemda bijwoonden. "Daar waren ook landelijke kopstukken van rechts-extremistische groeperingen bij", aldus Jonkman. "Op basis van informatie van de AIVD en de politie, heb ik een noodverordening uitgevaardigd vanwege de dreiging van mogelijk ernstige vechtpartijen."
De politie rukte massaal uit met 30 politieagenten, waaronder leden van de Mobiele Eenheid (ME). Daarnaast werden politiehonden, motoragenten en politie te paard ingezet. Wie niet in Scheemda woonde, moest de gemeente verlaten.
De politie heeft na het beëindigen van de rechtsextremistische barbecue extra gesurveilleerd in Nieuw-Scheemda en omgeving. Politiewoordvoerder Paul Heidanus zegt dat het 'rustig is gebleven'. "Het is ons niet bekend dat er later op de avond vervelende incidenten hebben plaatsgevonden."
Ik dacht dat ze altijd hun oven gebruikten?quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:55 schreef teknomist het volgende:
Ik dacht rechts-extremisten altijd met gas kookten.
Lees het bericht nog eens. Niet alleen de AFA was van plan om een bezoekje te brengen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
ging toch niet om een demonstratie? hoezo hebben die linkse fascisten dan enig recht om een bijeenkomst te verpestten?
de antifascisten zijn fascisten. maar dat begrijp jij ook wel als je ooit diep in je hart gaat kijken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:08 schreef kitao het volgende:
Fascisme dient geen kans te krijgen , jong ontspringend onkruid dient meteen ontworteld te worden.
Gelukkig zijn er nog mensen die dat wel begrijpen voordat ze weer een kolossaal monster moeten vernietigen.
Ooit gehoord van openbare veiligheid?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:07 schreef buachaille het volgende:
Raar verhaal dat de politie een barbeque beëindigt omdat extremisten bedreigingen uiten. Het lijkt de DDR wel.
Het zijn altijd de linksche fascisten die lopen te klieren, zij denken dat zij het alleenrecht hebben in het Nederlinksche Nederland.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
ging toch niet om een demonstratie? hoezo hebben die linkse fascisten dan enig recht om een bijeenkomst te verpestten?
ja heb het nogmaals gelezen. en nu? wat klopt er niet aan mijn reactie. verpesten kan op vele manieren.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Lees het bericht nog eens. Niet alleen de AFA was van plan om een bezoekje te brengen.
Daar heb je gelijk in, het moet vernietigd worden voordat ze dusdanig groot worden dat ze samen met de islam een gemeenschappelijk doel gaan nastreven.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:08 schreef kitao het volgende:
Fascisme dient geen kans te krijgen , jong ontspringend onkruid dient meteen ontworteld te worden.
Gelukkig zijn er nog mensen die dat wel begrijpen voordat ze weer een kolossaal monster moeten vernietigen.
Jawel, maar ik heb al jaren het idee dat dat misbruikt wordt ter inperking van de politieke vrijheden in nederland.quote:
Wel dat ben je het ook eens dat die linksche fascisten een gevaar zijn voor de, door jouw genoemdequote:Op zondag 9 augustus 2009 21:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ooit gehoord van openbare veiligheid?
Dat is inderdaad een nogal vervelend trekje van dat linkse tuig. Alleen hun mening mag en de rest moet de mond dichthouden, desnoods met wat geweld om ze te overtuigenquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:11 schreef detlevico het volgende:
[..]
Het zijn altijd de linksche fascisten die lopen te klieren, zij denken dat zij het alleenrecht hebben in het Nederlinksche Nederland.
Ik kijk liever meer naar de motivatie ; dat er veel "meelopers" tussen zitten die enkel uit zijn op rellen is helaas wel waar denk ik. Toch is het te simpel om de opstanden in Griekenland in 2008 en in Frankrijk 2005 en 2007 af te doen als puur vandalisme, lijkt me.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de antifascisten zijn fascisten. maar dat begrijp jij ook wel als je ooit diep in je hart gaat kijken.
zoniet veel dommer op de lange termijn. en dat is positief te noemen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:34 schreef El_Matador het volgende:
Deze rechts-extremisten in Noord-Groningen (of waar ligt dat gat) hebben de enige negert van het dorp gezien en willen nu ook hun vlees zwartverbranden?
Trieste lui, van beide kanten.
Maar moedwillig een BBQ verstoren is ook triest. Extreem-links is net zo dom als extreem-rechts.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:41 schreef qonmann het volgende:
Links vindt dat altijd dat zij geweld mogen gebruiken, als ze dat nodig vinden.
Als je op een barbecue fascisme denkt te bestrijden dan ben je toch behoorlijk triest.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:08 schreef kitao het volgende:
Je hebt in die regio veel Londsdale volk maar ook aardig wat echte Neo nazi's. Het is een regio die het politiek altijd behoorlijk extreem doet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:52 schreef zoalshetis het volgende:
hoe rechts waren deze bbq-ers eigenlijk?
Gezellig Sieg Heilen natuurlijk.quote:wat waren hun ideeën bij het verpozen tijdens een bbq?
Dit is het type dat overal hakenkruizen op tekent en als het even kan een molotov cocktail naar het huis van de enige buitenlander in het dorp gooien.quote:en wat is rechts? kritiek op links en moslims? zijn het bekende knokploegen die moslims en links kaput machen?
maar hoe extreem rechts is extreem rechts? beetje soort koorknaapjes die nauwelijks invloed hebben. zoals jij ook al opmerkte gaat dit om een bbq. geen demonstratie. lijkt me dat extreem links iets teveel gaat bepalen hoe mensen mogen denken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:53 schreef Picchia het volgende:
Nou ja, ik vertrouw erop dat ze niet de verkeerde barbecue hadden gekozen.
Had ik Google niet voor nodig, een goede opleiding is goud waard.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
![]()
Ik vraag me serieus af hoe je die award gewonnen hebt? Maar goed, Google is ieders vriend natuurlijk.
ik neem aan dat je dit buitensporig crimineel gedrag ook kan waarmaken met bronnen? nu klink je echt als een zielepoot.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt in die regio veel Londsdale volk maar ook aardig wat echte Neo nazi's. Het is een regio die het politiek altijd behoorlijk extreem doet.
[..]
Gezellig Sieg Heilen natuurlijk.
[..]
Dit is het type dat overal hakenkruizen op tekent en als het even kan een molotov cocktail naar het huis van de enige buitenlander in het dorp gooien.
Zie o.a. http://www.nuansa.nl/uplo(...)isatie_groningen.pdfquote:Op zondag 9 augustus 2009 22:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik neem aan dat je dit buitensporig crimineel gedrag ook kan waarmaken met bronnen? nu klink je echt als een zielepoot.
Ik denk niet dat het om het bbq'en ging maar om de 'kopstukken'. Die zullen dan ook het geweld aantrekken van de AFA's en de concurrentie. En geweld tussen deze partijen is niet even gezellig stoeien oid.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar hoe extreem rechts is extreem rechts? beetje soort koorknaapjes die nauwelijks invloed hebben. zoals jij ook al opmerkte gaat dit om een bbq. geen demonstratie. lijkt me dat extreem links iets teveel gaat bepalen hoe mensen mogen denken.
Slappy reactiequote:
Ja, je zou denken dat je van moderne fascisten ook wel iets meer beschaving mag verwachten. Dat zou ook hun doel dienen. Helemaal als ze streven naar een verheven beschaving. Maar in de praktijk is dat vaak weer iets teveel gevraagd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:04 schreef kingmob het volgende:
Het halve doel van deze groeperingen is met elkaar knokken.
omg. stop de persen ...quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zie o.a. http://www.nuansa.nl/uplo(...)isatie_groningen.pdf
of
of
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article1677774.ece
Maar ik neem aan dat je zelf ook wel eens kranten leest? Dat er in die economisch zwakke regio vrij veel extreem rechts voorkomt was bepaald geen nieuws dacht ik zo.
Die moeite neem ik niet bij Gelly met dat gejank van hemquote:Op zondag 9 augustus 2009 23:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Slappy reactie. Niet eens de moeite doen om het nieuwsbericht te lezen waar de post van Gelly over ging
.
voor een keer dan: gelly is een sneu sujet dat denkt dat hij de backbone van intelligent nederland is. eigenlijk is het een jankerige, paranoïde, rukker die helemaal niets voorstelt. maar dan ook helemaal niets.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:16 schreef Slappy het volgende:
[..]
Die moeite neem ik niet bij Gelly met dat gejank van hem
Qua molotovcocktails en bekladdingen in Oost-Groningen?quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
omg. stop de persen ...
links is zoveel fouter bezig.
Maar op de man spelen neem je wel de moeite voor?quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:16 schreef Slappy het volgende:
[..]
Die moeite neem ik niet bij Gelly met dat gejank van hem
Die zijn er ook wel zo'n beetje weg. Maar het is een regio die het inderdaad niet erg meezit.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:51 schreef MrX1982 het volgende:
In (Oost-)Groningen zit toch ook het laatste communistische bolwerk? Het heeft misschien met de uitzichtloosheid van die regio te maken.
Kom jij dan wel met inhoudelijk commentaar?quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:17 schreef Slappy het volgende:
Gelly kom je nog eens met argumenten geven in je eigen topic![]()
Probleem was dat er dreiging was dat die bbq weinig vreedzaam uit zou pakken. Omdat verschillende groepen hadden aangekondigd dat ze deze wouden gaan verstoren. Moet de burgemeester dan eerst maar afwachten tot ze elkaar gevonden hebben om te knokken of moet hij vooraf ingrijpen als dat kan?quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:44 schreef Manono het volgende:
ik snap dit niet, mogen mensen met wie de burgemeester het niet eens is niet meer vreedzaam BBQen tegenwoordig
Waar waren die anti-demonstranten eigenlijk? Ik kan dat niet terugvinden in het bericht.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Probleem was dat er dreiging was dat die bbq weinig vreedzaam uit zou pakken. Omdat verschillende groepen hadden aangekondigd dat ze deze wouden gaan verstoren. Moet de burgemeester dan eerst maar afwachten tot ze elkaar gevonden hebben om te knokken of moet hij vooraf ingrijpen als dat kan?
Die hadden het vooral aangekondigd. Als het dan niet doorgaat is langskomen ook niet meer nodigquote:Op maandag 10 augustus 2009 11:37 schreef kitao het volgende:
[..]
Waar waren die anti-demonstranten eigenlijk? Ik kan dat niet terugvinden in het bericht.
op lascht van den burgermeesteres. maar indrect natuurlijk de afaknaapchen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:50 schreef kitao het volgende:
Dus niet de AFA heeft hun gezellig avondje uit verpest maar Der Linkschen Politie ?
Én andere kaalkopjes.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:52 schreef zoalshetis het volgende:
op lascht van den burgermeesteres. maar indrect natuurlijk de afaknaapchen.
Die hoefden alleen een belletje te plegen zonder zelf aanwezig te zijn en de sokhelden lieten zich onder politiebegeleiding afzetten bij het symbool van hun huidige uSSa bondgenoot , de chicken mcdonald.quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:26 schreef Alicey het volgende:
Wat een rare actie. Ze hadden beter de raddraaiers die van plan waren om er een knokpartij van te maken op kunnen pakken.
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013quote:Tijdens de demonstratie van de Nederlandse Volksunie in Venlo heeft de politie zaterdagmiddag bijna 60 mensen aangehouden. Het gaat voornamelijk om leden van de Anti Fascistische Actie. Die extreem-linkse organisatie demonstreerde tegen de aanwezigheid van de extreem-rechtse NVU.
Los van de aanhoudingen zijn er geen grootschalige vernielingen gepleegd. Zo'n 120 aanhangers van de NVU demonstreerden tegen de veroorzakers van de economische crisis en de manier waarop de regering de crisis bestrijdt. Er waren ruim 300 agenten en ME-ers uit het hele land op de been.
Opvallend was dat veel demonstranten van de NVU uit Duitsland afkomstig waren.
Komop zoalshetis je gaat toch geen gedrag van neo-nazi's goedpraten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik neem aan dat je dit buitensporig crimineel gedrag ook kan waarmaken met bronnen? nu klink je echt als een zielepoot.
Natuurlijk wel, zoalshetis is het negatief van Klopkoek.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Komop zoalshetis je gaat toch geen gedrag van neo-nazi's goedpraten.
Is koltoer. NSB enzo.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:49 schreef reem het volgende:
"Opvallend was dat veel demonstranten van de NVU uit Duitsland afkomstig waren."
Dat is het meest trieste nog van onze nationalistjes: ze zijn afhankelijk van buitenlanders om een goede groep op de been te krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |