http://www.dvhn.nl/nieuws(...)e_rechts-extremistenquote:nieuw-scheemda -
De politie heeft zaterdag aan het begin van de avond op last van burgemeester Truida Jonkman van Scheemda, een barbecue van rechts-extremisten aan de Hamrikkerweg in Nieuw-Scheemda beëindigd. Dit gebeurde omdat Jonkman informatie van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) en de politie had gekregen, dat zowel antifascistische groeperingen als concurrerende rechts-extremisten het feestje dreigden te verstoren. Er zijn twaalf aanhoudingen verricht. Allen zijn na verhoor op het politiebureau weer op vrije voeten gesteld.
Jonkman zegt dat 35 rechts-extremisten de barbecue in Nieuw-Scheemda bijwoonden. "Daar waren ook landelijke kopstukken van rechts-extremistische groeperingen bij", aldus Jonkman. "Op basis van informatie van de AIVD en de politie, heb ik een noodverordening uitgevaardigd vanwege de dreiging van mogelijk ernstige vechtpartijen."
De politie rukte massaal uit met 30 politieagenten, waaronder leden van de Mobiele Eenheid (ME). Daarnaast werden politiehonden, motoragenten en politie te paard ingezet. Wie niet in Scheemda woonde, moest de gemeente verlaten.
De politie heeft na het beëindigen van de rechtsextremistische barbecue extra gesurveilleerd in Nieuw-Scheemda en omgeving. Politiewoordvoerder Paul Heidanus zegt dat het 'rustig is gebleven'. "Het is ons niet bekend dat er later op de avond vervelende incidenten hebben plaatsgevonden."
Ik dacht dat ze altijd hun oven gebruikten?quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:55 schreef teknomist het volgende:
Ik dacht rechts-extremisten altijd met gas kookten.
Lees het bericht nog eens. Niet alleen de AFA was van plan om een bezoekje te brengen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
ging toch niet om een demonstratie? hoezo hebben die linkse fascisten dan enig recht om een bijeenkomst te verpestten?
de antifascisten zijn fascisten. maar dat begrijp jij ook wel als je ooit diep in je hart gaat kijken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:08 schreef kitao het volgende:
Fascisme dient geen kans te krijgen , jong ontspringend onkruid dient meteen ontworteld te worden.
Gelukkig zijn er nog mensen die dat wel begrijpen voordat ze weer een kolossaal monster moeten vernietigen.
Ooit gehoord van openbare veiligheid?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:07 schreef buachaille het volgende:
Raar verhaal dat de politie een barbeque beëindigt omdat extremisten bedreigingen uiten. Het lijkt de DDR wel.
Het zijn altijd de linksche fascisten die lopen te klieren, zij denken dat zij het alleenrecht hebben in het Nederlinksche Nederland.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
ging toch niet om een demonstratie? hoezo hebben die linkse fascisten dan enig recht om een bijeenkomst te verpestten?
ja heb het nogmaals gelezen. en nu? wat klopt er niet aan mijn reactie. verpesten kan op vele manieren.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Lees het bericht nog eens. Niet alleen de AFA was van plan om een bezoekje te brengen.
Daar heb je gelijk in, het moet vernietigd worden voordat ze dusdanig groot worden dat ze samen met de islam een gemeenschappelijk doel gaan nastreven.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:08 schreef kitao het volgende:
Fascisme dient geen kans te krijgen , jong ontspringend onkruid dient meteen ontworteld te worden.
Gelukkig zijn er nog mensen die dat wel begrijpen voordat ze weer een kolossaal monster moeten vernietigen.
Jawel, maar ik heb al jaren het idee dat dat misbruikt wordt ter inperking van de politieke vrijheden in nederland.quote:
Wel dat ben je het ook eens dat die linksche fascisten een gevaar zijn voor de, door jouw genoemdequote:Op zondag 9 augustus 2009 21:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ooit gehoord van openbare veiligheid?
Dat is inderdaad een nogal vervelend trekje van dat linkse tuig. Alleen hun mening mag en de rest moet de mond dichthouden, desnoods met wat geweld om ze te overtuigenquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:11 schreef detlevico het volgende:
[..]
Het zijn altijd de linksche fascisten die lopen te klieren, zij denken dat zij het alleenrecht hebben in het Nederlinksche Nederland.
Ik kijk liever meer naar de motivatie ; dat er veel "meelopers" tussen zitten die enkel uit zijn op rellen is helaas wel waar denk ik. Toch is het te simpel om de opstanden in Griekenland in 2008 en in Frankrijk 2005 en 2007 af te doen als puur vandalisme, lijkt me.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de antifascisten zijn fascisten. maar dat begrijp jij ook wel als je ooit diep in je hart gaat kijken.
zoniet veel dommer op de lange termijn. en dat is positief te noemen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:34 schreef El_Matador het volgende:
Deze rechts-extremisten in Noord-Groningen (of waar ligt dat gat) hebben de enige negert van het dorp gezien en willen nu ook hun vlees zwartverbranden?
Trieste lui, van beide kanten.
Maar moedwillig een BBQ verstoren is ook triest. Extreem-links is net zo dom als extreem-rechts.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:41 schreef qonmann het volgende:
Links vindt dat altijd dat zij geweld mogen gebruiken, als ze dat nodig vinden.
Als je op een barbecue fascisme denkt te bestrijden dan ben je toch behoorlijk triest.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:08 schreef kitao het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |