waarop tong80 zegt:quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:08 schreef raptorix het volgende:
In amsterdam was vroeger de uitdrukking: Ik ben Caransa niet, vrij gebruikelijk, betekend zoiets als: ik heb het geld ook niet op me rug groeien
en SCH zegt:quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:32 schreef tong80 het volgende:
Iedere stad heeft zo'n uitdrukking.
'Ben Boele niet' Zei ma als ik m'n eten niet op at.
Boele was een sterrenrestaurant in Bommel.
Kennen jullie meer van die regio-gebonden uitspraken en vergelijkingen?quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:01 schreef SCH het volgende:
Door jou kom ik nog eens in Franeker, zei mijn moeder vaak.
in Franeker zat de grootste psychiatrische inrichting van Friesland
Heiloo, hier in de buurtquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:27 schreef HostiMeister het volgende:
Die is vast ontsnapt uit Venray
een psychiatrische inrichting aldaar
Yeah rightquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:32 schreef tong80 het volgende:
Iedere stad heeft zo'n uitdrukking.
'Ben Boele niet' Zei ma als ik m'n eten niet op at.
Boele was een sterrenrestaurant in Bommel.
Of nog zo'n debiele: Ik ben te laat aangereden..quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:57 schreef Skylark. het volgende:
Ik ga naar onder. - Brabant
Ik lig langs jou. - Brabant
Wat is daar ook weer precies fout aan?quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:52 schreef June. het volgende:
[..]
Of nog zo'n debiele: Ik was te laat aangereden..
Euh jaquote:Op zondag 9 augustus 2009 19:32 schreef Skylark. het volgende:
Oh, "ik ben" natuurlijk i.p.v. "ik was".
Vroegah heette dat ZOL. Iemand die er werkte was een Zoljoep. Vraag maar eens aan je (groot)ouders.quote:Op maandag 10 augustus 2009 08:39 schreef ioko het volgende:
In de omgeving van Heerlen (Zuid-Limburg) is er een bedrijf dat onder andere plantsoenendienst/groenvoorziening verzorgt maar ook sociale werkplaatsen beheerd. Als iemand niet zo intelligent overkomt wordt er wel eens gezegd dat diegene waarschijnlijk bij de 'Licom' werkt. Of als je schoolresultaten slecht zijn: 'Die persoon kan altijd nog bij de Licom gaan werken'. Zoiets zal er in wel meer regio's gebruikt worden.
Klopt! Dat wordt inderdaad ook nog gebruikt. Ik vond dat zelf altijd minder, omdat ik zelf Joep heetquote:Op maandag 10 augustus 2009 08:55 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Vroegah heette dat ZOL. Iemand die er werkte was een Zoljoep. Vraag maar eens aan je (groot)ouders.
In Groningen wordt een zwakzinnige en/of kneus 'butje' genoemd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:01 schreef LXIV het volgende:
"Lambertijntjes" voor zwakzinnigen. De Lambertijnenhof is de straatnaam waar in Bergen op Zoom zwakzinnigen in een woonvorm zitten.
Deze uitdrukking is trouwens door mijzelf bedacht en dus enkel in ons eigen gezin in gebruik.
In het Fries is een zakje een pudequote:Op maandag 10 augustus 2009 09:21 schreef doctor.starbucks het volgende:
Mag ik een puutje? Als ze hier vragen om een zakje (Z-O Groningen)
Gelul, de lambertijntjes is de naam die die gehandicapten gebruiken voor de carnavalsoptocht in bergen op zoom, of moet jij die carnavalsgroep ook bedacht hebben?quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:01 schreef LXIV het volgende:
"Lambertijntjes" voor zwakzinnigen. De Lambertijnenhof is de straatnaam waar in Bergen op Zoom zwakzinnigen in een woonvorm zitten.
Deze uitdrukking is trouwens door mijzelf bedacht en dus enkel in ons eigen gezin in gebruik.
quote:- Zullen we dat wel zo en zo doen ? Lijkt mij niet helemaal veilig genoeg
- Ach, vaak bu-j te bange![]()
In Holland is een zakje gewoon een zakjequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In het Fries is een zakje een pude
iemand komt van Urkquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:17 schreef C_a_K_e het volgende:
Jij komt zeker uit Urk!
want in Urk wonen alleen maar lelijke mensen
Emmense variant: Strubbentwinitg.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:01 schreef LXIV het volgende:
Mongolen. En het is patat.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:52 schreef June. het volgende:
[..]
Of nog zo'n debiele: Ik ben te laat aangereden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |