Wie niet steelt of erft moet werken tot'ie sterft. Dat rijmt ook!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:14 schreef Lubbert het volgende:
De schijver van de Kameleon boeken
De schrijver van de Pinkeltje boeken
De schrijver van de Pietje Bell boeken
Hoe ze heten, zou ik niet weten.
DAT RIJMT.........
Je bedoelt Hotze de Roos, Dick Laan en Chris van Abkoude?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:14 schreef Lubbert het volgende:
De schijver van de Kameleon boeken
De schrijver van de Pinkeltje boeken
De schrijver van de Pietje Bell boeken
Hoe ze heten, zou ik niet weten.
DAT RIJMT.........
Je bent me voorquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:16 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je bedoelt Hotze de Roos, Dick Laan en Chris van Abkoude?
Ik voel me vereerd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:20 schreef Chain_Reaction het volgende:
- Arnon Grunberg
- Wolkers
- Tong80
Een bijlage met erin alle geopende topics van 900 blz.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik voel me vereerd.
Zal mijn Fok-biografie eens uitgeven.
Iemand zag dat ik 12000 topics heb geopendquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:28 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Een bijlage met erin alle geopende topics van 900 blz.
Mooi rijtje.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:27 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik verdedig al langer de stelling dat hoewel de grote 3 van de Nederlandstalige literatuur inderdaad door de Oorlog zijn beinvloed, maar dat dit natuurlijk wel de eerste wereldoorlog was.
Nescio
Bordewijk
Elsschot
Mooier Nederlands is er nooit geschreven.
Je behoort daarmee denk ik tot de absolute wereldtopquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Iemand zag dat ik 12000 topics heb geopend
En allemaal relevantquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:19 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Je behoort daarmee denk ik tot de absolute wereldtop
Ik, en daar gaat het om in dit lijstje, niet? Nescio, omdat dat de favoriete schrijver van een vriend van me is. Een andere vriend zag het werk op mijn tafel liggen, en wist mij te vertellen dat hij een groot Nescio fan was. Ik dus inmiddels ook.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi rijtje.
Maar wie leest Nescio en Elschot nog ?
Die stond er al in.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:59 schreef thijsdetweede het volgende:
Als ik eerlijk ben is de grote drie overigens een grote vier, want Hermans eruit laten kan natuurlijk eigenlijk niet.
Wolkers word ik moe van. Claus kan wel, maar (heel inconsequent): Ik zie Claus in eerste instantie als de grootste Belgisch schrijver, waar Elsschot (hoewel zeer vlaams in onderwerpen) mij beter liet zien wat je allemaal met de nederlandse taal kan doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die stond er al in.
Wolkers eruit laten is schandaliger.
Zou trouwens wel lachen zijn als Cees Nooteboom plots de Nobelprijs wint.
Liever Claus voor mij.
Iedereen kent Bordewijk door Bint.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:16 schreef thijsdetweede het volgende:
Bordewijk is van mijn grote 3 wel het minste geraakt door WO I, maar toch heb ik wel het idee dat zijn betonstijl nadrukkelijk een product is van die tijd. Hermans vind ik toch minder goed in de 'vertedering door verkilling'. Maar heeft een fantastisch scherpe pen, uiteraard.
En een boek als Blokken is niet voor niets een jaar eerder geschreven dan het (vergelijkbaar qua thema, maar verder inferieure) Brave New World.
Hij spelde beter Nederlands dan jou in deze gequote post.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:48 schreef thijsdetweede het volgende:
Hmm, lastig. Nou ja, mooier is makkelijk: De romans. Genieten, omdat het onwaarschijnlijk mooi vertelde verhalen zijn. Maar in de polimieken heb ik vaker het gevoel dat WFH zaken briljant verwoord.
Is 'ik wordt' met opzet ?quote:Op zondag 9 augustus 2009 09:52 schreef thijsdetweede het volgende:
Wat een tragiek, om dit soort schandalige fouten te maken in TTK, en daar uitgerekend door tong op gewezen te moeten worden.
Nou ja, ik wordt als beta toch al niet geacht een taalgevoel te hebben, is het wel?
Dan jij.quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij spelde beter Nederlands dan jou in deze gequote post.
Kellendonk.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:42 schreef JAM het volgende:
Nu, moest ik dan een lijstje maken, dan zou ik gaan voor Nescio, Elsschot en Kellendonk. Die laatste is lang niet zo bekend en groot maar toch zeker een hele goede schrijver.
Moetem, moetem? Willem.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kellendonk.
Moet ik die eens gaan lezen ?
Kellendonk.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:42 schreef JAM het volgende:
Nu, moest ik dan een lijstje maken, dan zou ik gaan voor Nescio, Elsschot en Kellendonk. Die laatste is lang niet zo bekend en groot maar toch zeker een hele goede schrijver.
Kellendonk schijnt zware kost te zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:40 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
Kellendonk.
Van de week De Nietsnut gekocht, de enige die ik nog niet heb gelezen
Sorry je hebt gelijkquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:05 schreef PogueMahone het volgende:
hij heeft geen zelfmoord gepleegd, tong. Hij had aids.
Ik vond het qua zware kost trouwens wel meevallen
van kooten,quote:
Onbeschermd je piemel in een soortgenoot stoppen is toch zelfmoord?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:05 schreef PogueMahone het volgende:
hij heeft geen zelfmoord gepleegd, tong. Hij had aids.
Ik vond het qua zware kost trouwens wel meevallen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |