abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:21:03 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71712027
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo.

Hun afnemers klagen over de lange productietijden.
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:27:17 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71712156
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:59 schreef Duvel het volgende:
Leuke foto van mP Jules op de Maasvlakte. Quiz: wat was punt 1 uit de risico-analyse voor deze rit:
[ afbeelding ]
De trein wordt een bovenleidingsloos spoor opgestuurd?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:28:36 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71712177
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

De trein wordt een bovenleidingsloos spoor opgestuurd?
Nope.

Maar wel warm.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71712346
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nope.

Maar wel warm.
Er lag (nog) geen rails (meer) ?
Take on the situation, but not the torment ...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:40:23 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71712406
IJskoud.

Laat ik jullie maar verlossen: er hangt 25kV bovenleiding en je moet dus wel zorgen dat de stroomafnemers van deze 1500V trein netjes op het dak blijven liggen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:55:50 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71712758
Tot slot twee buitenlandse foto's met het zelfde onderwerp.

Jaarlijks werd de Telerail gemeten waarbij ook de grensbaanvakken aan de beurt kwamen. Zo komt mP Jules ook terecht in Duitsland.


Op de zelfde dag werd Visé aangedaan. Twee CFL-locs maken het plaatje treinfapwaardig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:02:44 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71712930
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo.

Hun afnemers klagen over de lange productietijden.
HOAX
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71713738
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Daar moeten ze in de provincie Groningen nog achter komen
Overijssel wil Kampen-Zwolle toch ook vertrammen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 08-08-2009 19:50:29 ]
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:36:40 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71713764
Klopt en Syntus heeft bijna alles al verbust momenteel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71714117
Zwolle - Emmen is/komt ook onder beheer van de provincies toch?
dag
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:00:58 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71714379
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt en Syntus heeft bijna alles al verbust momenteel
Zo'n drama is dat toch niet, met de Hanzelijn in aantocht?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:23:52 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71715044
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

HOAX
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:41:50 #63
136283 knars
Teethgrinder
pi_71716893
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wél een minimum aan comfort bieden.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:51:04 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71717075
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:41 schreef knars het volgende:
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wél een minimum aan comfort bieden.
http://www.leidschdagblad(...)_beter_dan_lightrail
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:55:45 #65
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71717182
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:41 schreef knars het volgende:
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wél een minimum aan comfort bieden.
Die A32's kunnen dan weer terug naar waar ze thuishoren, Stockholm.

Mooie wagentjes, maar ze zijn niet bedoeld om luttele kilometers op 80 km/h af te leggen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:03:22 #66
136283 knars
Teethgrinder
pi_71717336
quote:
Toevallig ook een linkje naar meer info? Zoals het er nu staat lijkt het meer op een mening of de uitslag van een enquete dan om een besluit van wie dan ook. Leiden is nogal mordicus tegen de RGL dus een Leidse krant zal vast ook onbevooroordeeld zo'n stuk schrijven. Maar hoe dan ook: A32 trams weg zou een goede zaak zijn. Lelijke pleurisbakken!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:04:23 #67
136283 knars
Teethgrinder
pi_71717357
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:55 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Die A32's kunnen dan weer terug naar waar ze thuishoren, Stockholm.

Mooie wagentjes, maar ze zijn niet bedoeld om luttele kilometers op 80 km/h af te leggen.
Ze zijn überhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:07:39 #68
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71717425
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:04 schreef knars het volgende:

[..]

Ze zijn überhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.
Vanuit Stockholm hoorde ik anders geen noemenswaardige storingen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:09:19 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71717459
De A32-trams zijn een voorontwikkeling van Bombardier's Flexity-trammaterieellijn.

Er is ook een lightrailvariant*, waar men RandstadRail mee rijdt. Pasgeleden in Rotterdam een stukje mee gereisd, en het zit wel okay, maar ik kan me niet voorstellen dat men serieus denkt dat dat comfortabel genoeg is voor Rotterdam Centraal - ergens in Den Haag. Kennelijk is men bij de RET en HTM anders van mening, maargoed.

* wat een woord, lightrail
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:12:12 #70
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71717529
Flexity Swift zeker?

Of anders Outlook? Dat vsn die metro''s van RET weet ik zeker.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:14:43 #71
136283 knars
Teethgrinder
pi_71717590
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Vanuit Stockholm hoorde ik anders geen noemenswaardige storingen.
Dan zou HTM er goed aan doen een aantal vikingen in dienst te nemen. Op de RGL is het noemenswaardig als er geen storingen zijn.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:16:04 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71717620
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:14 schreef knars het volgende:

[..]

Dan zou HTM er goed aan doen een aantal vikingen in dienst te nemen. Op de RGL is het noemenswaardig als er geen storingen zijn.
Vaak ook infrastoringen volgens mij. Maar ook het materieel wel ja, misschien wel omdat het omgebouwd is voor 1500V?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:30:30 #73
136283 knars
Teethgrinder
pi_71717953
Dat kan meespelen, maar daar had de RGL toch niet de primeur van in Nederland? De infrastoringen waren er ook al toen er nog gewoon mat 64 rondsjokte, maar de hoeveelheid nam wel extreem toe. In de tijd dat die bagger werd geïntroduceerd reed ik dagelijks Gouda - Alphen vv. Wat stonden we op de perrons te juichen als bleek dat er geen enkele lightrail meer operationeel was en er dus weer echte treinen werden ingezet. Kwam zeker in het begin regelmatig voor.

Ook door falende computersystemen (tram valt stil bij Waddinxveen Noord, bestuurder opent zn deurtje en roept naar de passagiers "even geduld, de lightrail is vastgelopen. We moeten hem even control alt deleten en opnieuw opstarten") en vooral problemen met snelheid in bochten (en met name de bocht naar Alphen, die zou te scherp zijn geweest), onduidelijke technische mankementen en gebrekkige communicatie tussen NS en HTM was het voor de reizigers vaak dolle pret.

Dat m'n werkgever de vestiging Alphen sloot waardoor mijn woon-werkverkeer nu ruim drie keer zo lang duurt heb ik vaak vervloekt, maar dat ik nu met een ICM(m) of VIRM reis ipv die veredelde buurtbus maakt een hoop goed.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:34:02 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71718032
Ja, dat snap ik. De komt van de A32 trams viel samen met de introductie van ATB-NG met assentellers. Dat was niet nieuw, wel nieuw was dat de ATB-EG bleef zitten. En toen had je de poppen aan het dansen. Vooral toen bleek dat VIRM stoorde op assentellers en dat soort gedoe...

De A32 is verder voorzien van een 1500V - 750V omvormer. Ook niet echt spannend trouwens, ik heb echt geen idee waarom die trams zo storingsgevoelig blijven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:47:28 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71718298
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:04 schreef knars het volgende:

[..]

Ze zijn überhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.
Idd. In Gouda was ik blij dat ik uit het ding kon. Er was geen enkel comfort te vinden. Iedere hobbel onderweg voel je driemaal versterkt
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')