abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71703842
Verburg is weer eens de weg kwijt, de meeste boeren rijden s'ochtends om een uur of zeven het land op, om met koffietijd naar voren te komen en de post te lezen.
De rest wandelt s'ochtends naar de varkensstal
Het zijn de koeien zelf die steeds naar de melkmachine moeten lopen

Of is dit een verkapte extra subsidie, zodat het binnen de EU regels van vermindering van landbouwsubsidies past?
Uiteraard zal het wel een groot succes zijn, zodat het 300 miljoen kost en naar de rijke boeren gaat met een eigen accountant en subsidie expert
quote:
za 08 aug 2009, 05:30 | 20 reacties | lees voor
Boeren moeten minder rijden
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Minister Verburg (Landbouw) heeft 3 miljoen euro uitgetrokken om boeren en tuinders aan te sporen met briljante plannen te komen om minder kilometers te maken.
Zij wil van agrarisch ondernemers horen hoe zij denken het aantal vervoerskilometers terug te dringen en groene energiebronnen beter te benutten. Volgens de minister leidt slimmer vervoer van voedsel, veevoer, bloemen en planten tot minder kosten voor ondernemers en tot minder milieubelasting.

Bijkomend voordeel van het beter benutten van biomassa is dat ons land daardoor minder afhankelijk wordt van olie en gas, dat op een gegeven moment op raakt.


[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 09-08-2009 22:08:57 ]
pi_71703880
het wachten is op de eerste electrische tractor
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_71703936
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:46 schreef Sjonnjoop het volgende:
het wachten is op de eerste electrische tractor
Ze moeten wel power hebben he 12 uur lang
Overigens als het haar ernst is dan moet ze gewoon de rode dieselolie afschaffen, ook een verkapte subsidie voor de landbouw, die maatregel zou flink geld opleveren.
Maar de overheid vind regels afschaffen niet leuk, dat staat zo passief, het is wel de bedoeling dat je geld uitdeelt he?


[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 08-08-2009 11:17:27 ]
pi_71704158
Of wil ze de trekkertrek afschaffen, dan is ze gelijk klaar als minister


[ Bericht 10% gewijzigd door henkway op 10-08-2009 09:08:56 ]
pi_71704313
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:46 schreef Sjonnjoop het volgende:
het wachten is op de eerste electrische tractor
Hoezo, wachten?



World's first hydrogen fuel cell tractor debuts in Italy
pi_71704354
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Hoezo, wachten?

[ afbeelding ]

World's first hydrogen fuel cell tractor debuts in Italy
Mooi dikke subsidie erop en het miljeuk is weer gered

- helaas "Problems include a major lack of range and an awfully high price, so New Holland isn't expecting to put the model into production until 2013."
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_71704388
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:42 schreef henkway het volgende:
Verburg is weer eens de weg kwijt, de meeste boeren rijden s'ochtends om een uur of zeven het land op, om met koffietijd naar voren te komen en de post te lezen.
De rest wandelt s'ochtends naar de varkensstal
Het zijn de koeien zelf die steeds naar de melkmachine moeten lopen
Volgens mij snap jij het bericht niet helemaal. Nou is begrip ook niet waar je krant op uit is, maar toch.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71704514
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het bericht niet helemaal. Nou is begrip ook niet waar je krant op uit is, maar toch.
Ik bedoel dat boeren niet veel kilometers maken, en hoogstens met de auto naar de buurman rijden
De toeleverenciers wel, maar dat is een andere sector, namelijk wegtransport
pi_71704656
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:25 schreef henkway het volgende:
Ik bedoel dat boeren niet veel kilometers maken, en hoogstens met de auto naar de buurman rijden
De toeleverenciers wel, maar dat is een andere sector, namelijk wegtransport
Dus de wegtransporteurs beslissen zelf dat ze 500 km van de ene naar de ander boer rijden? Een hele wagen vol met veevoer, en dan maar kijken of er een eind verderop een boer is te vinden die het wil afnemen?

Het probleem is dat er ontzettend veel met landbouwgoederen wordt gesleept, door de boeren, zonder dat daar nou een echt goede reden voor is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71704708
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:04 schreef henkway het volgende:
Of wil ze de trekkertrek afschaffen, dan is ze gelijk klaar als minister

Wie aan de trekkertrek komt, komt aan mij
pi_71704780
Ruilverkaveling, megastallen, hoeveel miljoen subsidie heb je nodig om dat te bedenken..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_71706940
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus de wegtransporteurs beslissen zelf dat ze 500 km van de ene naar de ander boer rijden? Een hele wagen vol met veevoer, en dan maar kijken of er een eind verderop een boer is te vinden die het wil afnemen?

Het probleem is dat er ontzettend veel met landbouwgoederen wordt gesleept, door de boeren, zonder dat daar nou een echt goede reden voor is.
maar niet door de boeren , dat is allemaal verkocht af land.
De koper komt het halen., ik weet dat want ik heb vroeger heel veel gewassen zelf gehaald, boomsgewas in de fruitteelt
Ook suikerbieten, voermais en aardappels worden gehaald
voor hooi is het soms niet anders want huurland ligt vaak een stukje rijden

Als Verburg wil dat ze minder olie verstoken moet ze de rode diesel afschaffen

Ik ken een boer die ruilde zijn Renault auto in en had in 7 jaar tijd 22.000 km gereden
pi_71707012
Het bericht gaat over tuinders (zonder vee dus), en jij hebt het over koeien en varkens.....?
dag
pi_71707035
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:42 schreef Peter het volgende:
Het bericht gaat over tuinders (zonder vee dus), en jij hebt het over koeien en varkens.....?
het gaat over boeren en tuinders
quote:
heeft 3 miljoen euro uitgetrokken om boeren en tuinders aan te sporen
pi_71707790
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:38 schreef henkway het volgende:

[..]

maar niet door de boeren , dat is allemaal verkocht af land.
De koper komt het halen., ik weet dat want ik heb vroeger heel veel gewassen zelf gehaald, boomsgewas in de fruitteelt
Ook suikerbieten, voermais en aardappels worden gehaald
voor hooi is het soms niet anders want huurland ligt vaak een stukje rijden
Het veevoer komt vaak honderden kilometers weg. Het gaat natuurlijk gewoon om de kilometers die het boerenbedrijf laat maken, niet om wat de boer zelf rijdt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71708004
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het veevoer komt vaak honderden kilometers weg. Het gaat natuurlijk gewoon om de kilometers die het boerenbedrijf laat maken, niet om wat de boer zelf rijdt.
JA het gaat erom welke handelaar de voermais het goedkoopst levert, en die moet het (laten) brengen, daar kan de boer niets in zeggen
pi_71708804
De boeren zijn de primaire levensbehoefte van een natie.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71711252
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:20 schreef JohnDope het volgende:
De boeren zijn de primaire levensbehoefte van een natie.
Maar die hoeven niet in eigen land te zijn, zolang het elders fors goedkoper is

trouwens, ik denk het niet, Zon en water is dat en dan Benzine
overigens, lust ik geen melk en geen kaas en ook geen varkensvlees

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 08-08-2009 17:41:35 ]
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:43:02 #19
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_71711386
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:49 schreef henkway het volgende:

[..]

Ze moeten wel power hebben he 12 uur lang
Overigens als het haar ernst is dan moet ze gewoon de rode dieselolie afschaffen, ook een verkapte subsidie voor de landbouw, die maatregel zou flink geld opleveren.
Maar de overheid vind regels afschaffen niet leuk, dat staat zo passief, het is wel de bedoeling dat je geld uitdeelt he?
[ afbeelding ]
Rode diesel wordt ook in wegvervoer gebruikt in koelmotoren, aggregaten etc. Dus niet alleen voor de landbouw maar voor de hele transportsector zou dat een strop zijn.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_71711436
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:43 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Rode diesel wordt ook in wegvervoer gebruikt in koelmotoren, aggregaten etc. Dus niet alleen voor de landbouw maar voor de hele transportsector zou dat een strop zijn.
De rode diesel is bedoeld als extra ondersteuning van de landbouwsector, dat een enkeling daarvan meeprofiteert is nooit de bedoeling geweest, maar was helaas niet te voorkomen.

Want daar is wat op gevonden, dat de gezonde economie hiervan meesnoept , neee dat mag niet
quote:
Afschaffing specifieke accijnsregelingen
Op 1 juli 2008 zijn twee specifieke accijnsregelingen voor rode diesel afgeschaft. Dit houdt in dat voor bepaalde hulpapparatuur en voertuigen voortaan het tarief van blanke diesel moet worden betaald. Het gaat hier bij hulpapparatuur bijvoorbeeld om pompen en compressoren voor het laden en lossen van vloeibare stoffen, betonpompmixers en kraakpers- en draaitrommelinstallaties van huisvuilwagens. Bij voertuigen gaat het bijvoorbeeld om brandweerauto’s, wegmarkeringsvoertuigen, voertuigen voor het reinigen van huisvuilcontainers, kolkenzuigers, hoogwerkers en tunnelwaswagens.


[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 08-08-2009 17:55:44 ]
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:07:00 #21
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_71711797
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:45 schreef henkway het volgende:

[..]

De rode diesel is bedoeld als extra ondersteuning van de landbouwsector, dat een enkeling daarvan meeprofiteert is nooit de bedoeling geweest, maar was helaas niet te voorkomen.

Want daar is wat op gevonden, dat de gezonde economie hiervan meesnoept , neee dat mag niet
[..]
Ok, heb je gelijk in. Maar dat wil niet zeggen dat het geen strop is voor die sectoren zoals voedsel en bloemenindustrie die rode diesel voor koelinstallaties gebruiken (wat nu nog steeds mag).
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_71711916
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:07 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ok, heb je gelijk in. Maar dat wil niet zeggen dat het geen strop is voor die sectoren zoals voedsel en bloemenindustrie die rode diesel voor koelinstallaties gebruiken (wat nu nog steeds mag).
Ik denk niet, echt niet, dat het nog mag.

Dat die zaken moeilijk te controleren zijn wel, zeker koelinstallaties op vrachtwagens die 50% van de tijd in het buitenland zijn en er is wel begrip voor een omschakelingsperiode
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:49:39 #23
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_71712605
Voor zover ik weet en op internet kan vinden geldt per 1 juli 2008 dat voertuigen die incidenteel als werktuig op de weg komen (asfaltmachines etc) of hulpmachines die buiten het voertuig waar ze op gemonteerd werk moeten verrichten (reinigingsinstallaties etc) gèèn rode diesel meer mogen gebruiken. Machines die bedoeld zijn om het voertuig zelf mogen dat wel gebruiken (koelmotoren dan dus).
Maargoed, ik weet het niet 100% zeker dus je kunt een bron zoeken om me ongelijk te geven Ik tank elke zaterdag nog gewoon rode diesel in mijn koelmotor.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_71712788
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:49 schreef Barcaconia het volgende:
Voor zover ik weet en op internet kan vinden geldt per 1 juli 2008 dat voertuigen die incidenteel als werktuig op de weg komen (asfaltmachines etc) of hulpmachines die buiten het voertuig waar ze op gemonteerd werk moeten verrichten (reinigingsinstallaties etc) gèèn rode diesel meer mogen gebruiken. Machines die bedoeld zijn om het voertuig zelf mogen dat wel gebruiken (koelmotoren dan dus).
Maargoed, ik weet het niet 100% zeker dus je kunt een bron zoeken om me ongelijk te geven Ik tank elke zaterdag nog gewoon rode diesel in mijn koelmotor.
Koelinstallaties vallen naar mijn mening onder hulpapparatuur, maar ik zou me er verder niet in verdiepen als ik jou was

ontopic:

Het blijft dom als de overheid met geld smijt om belastingvrije (expres met zwavel vervuilde) dieselolie beschikbaar blijft stellen, en gelijktijdig geld beschikbaar stelt om zuiniger te gaan rijden

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 09-08-2009 11:35:41 ]
pi_71714356
quote:
Voorstel Natuur en Milieu
Natuur en Milieu stelt voor de accijns van de rode diesel met ¤ 0,16 te verhogen naar het
niveau van de blanke diesel. Hierdoor wordt de vervuilende rode diesel uitgefaseerd,
omdat blanke diesel daardoor goedkoper wordt.
Het milieueffect van de maatregel is groot. Als de hoeveelheid zwavel van gemiddeld
1000 ppm naar gemiddeld 50 ppm wordt verlaagd, dan betekent dat een reductie van
tussen 0,1 en 0,2 kton fijnstof (vergelijkbaar met het stimuleren van roetfilters bij
nieuwe bestelauto’s en taxi’s) en 1,5 kton SO2-reductie.

Roetfilters kunnen niet worden toegepast in werktuigen die deze vervuilende rode diesel gebruiken.
Nog een geïnteresseerde om de rode dieselolie maatregel te schrappen, vanwege het gebruik van zwavel, daarnaast levert deze maatregel geld op ipv geld kost

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 09-08-2009 00:17:37 ]
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:36:42 #26
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:32:34 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71727848
Het gaat natuurlijk niet om de kilometertjes die de boer aan woon-werkverkeer maakt. Dat zal reuze meevallen, aangezien zijn woon-en werkadres gelijk zijn.

Maar er wordt natuurlijk wel graan de halve wereld over verscheept om hier aan de varkens gevoerd te worden. Breng die varkens dan daar naartoe of gebruik graan uit Nederland. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de gemiddelde afstand die ons voedsel naar ons toe gereisd is meer dan 800 km bedraagt. Kun je dat halveren, dan bespaar je al heel wat.
The End Times are wild
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:20:51 #28
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71731141
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:42 schreef kawotski het volgende:
Ruilverkaveling, megastallen, hoeveel miljoen subsidie heb je nodig om dat te bedenken..
En volgens mij hebben ze dat allemaal uitgevoerd......
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:43:19 #29
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_71737659
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:32 schreef LXIV het volgende:
Het gaat natuurlijk niet om de kilometertjes die de boer aan woon-werkverkeer maakt. Dat zal reuze meevallen, aangezien zijn woon-en werkadres gelijk zijn.

Maar er wordt natuurlijk wel graan de halve wereld over verscheept om hier aan de varkens gevoerd te worden. Breng die varkens dan daar naartoe of gebruik graan uit Nederland. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de gemiddelde afstand die ons voedsel naar ons toe gereisd is meer dan 800 km bedraagt. Kun je dat halveren, dan bespaar je al heel wat.
Ik denk dat je dit bedoelt
quote:
Vlees eten veroorzaakt veel energieverspilling

Bij de omzetting van plantaardig in dierlijk eiwit gaan veel voedingsstoffen verloren. Met 4 kilo plantaardig eiwit (veevoer) produceer je gemiddeld slechts 1 kilo dierlijk eiwit.
Gemiddeld kost de productie van 1 kilo vlees(waren) 14,7 x meer energie dan de productie van een kilo plantaardige voeding. Om een kilo kalfsvlees te produceren heb je 100 keer zoveel energie nodig als om een kilo aardappels te produceren.
Een normale akker met grasland produceert ongeveer 330 kilo vlees. Hetzelfde stukje grond kan ook 40.000 kilo aardappelen produceren.
pi_71737716
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:32 schreef LXIV het volgende:
Het gaat natuurlijk niet om de kilometertjes die de boer aan woon-werkverkeer maakt. Dat zal reuze meevallen, aangezien zijn woon-en werkadres gelijk zijn.
Nouja, zowel bij akkerbouw als bij veeteelt geldt dat de boeren niet alle land direct naast de deur hebben. Dan moeten ze er toch heen rijden. En het lijkt me sowieso wel handig om een voertuig mee te nemen naar het land, al was het maar omdat dat ingezet kan worden bij werkzaamheden.
quote:
Maar er wordt natuurlijk wel graan de halve wereld over verscheept om hier aan de varkens gevoerd te worden. Breng die varkens dan daar naartoe of gebruik graan uit Nederland. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de gemiddelde afstand die ons voedsel naar ons toe gereisd is meer dan 800 km bedraagt. Kun je dat halveren, dan bespaar je al heel wat.
Er gaan ook veewagens vol naar Italie. Handig, varkens fokken in Nederland, ze in Italie laten slachten en vervolgens het vlees weer in Nederlandse supermarkten leggen. Dat is pas zinloos transport.
pi_71737966
Of die Verburg bedoelt dit.
Want haar ambtenaren hebben het gemaakt, of zou ze dit zelf niet weten??l
quote:
Bron NOS: 1 kilo vlees is 50 kilometer
Als Nederlanders geen vlees meer eten, wordt er veel minder CO2 uitgestoten. Dat staat in een rapport dat is gemaakt in opdracht van de ministers van VROM en Landbouw.

Volgens de onderzoekers levert overstappen van vlees op plantaardige producten een besparing van CO2 op van vier tot vijf megaton per jaar.

Uit het onderzoek blijkt dat rundvlees het milieu meer belast dan kip.

Het eten van een kilo vlees belast het milieu ongeveer net zo veel als een autorit van ongeveer 50 kilometer.
Verder is ook kaas relatief schadelijk voor het milieu.
Als een vleeseter overschakelt op kaas, maakt dat volgens de onderzoekers voor het broeikaseffect niets uit.
Dus gewoon 50% van de boeren omscholen, en het land vrijgeven voor winstgevende projecten, is wat ze wil

[ Bericht 8% gewijzigd door henkway op 10-08-2009 16:35:27 ]
pi_71744770
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:42 schreef kawotski het volgende:
Ruilverkaveling, megastallen, hoeveel miljoen subsidie heb je nodig om dat te bedenken..
modernisering krijgt nooit subsidie in Nederland
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:03:17 #35
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_71766557
Dus de overheid laat expres giftige zwavel toevoegen aan dieselolie, met als enig doel het belastingvrij kunnen aanbieden van brandstof aan de boeren??

raar verhaal

[ Bericht 48% gewijzigd door Deprater op 10-08-2009 18:34:11 ]
pi_71767847
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:36 schreef henkway het volgende:

[..]

Maar die hoeven niet in eigen land te zijn, zolang het elders fors goedkoper is

trouwens, ik denk het niet, Zon en water is dat en dan Benzine
overigens, lust ik geen melk en geen kaas en ook geen varkensvlees
Wat je in deze vergeet is dat je daarmee tevens alle problemen die voedselproductie, met name vleesproductie, met zich meebrengt, delegeert. Met andere woorden je hebt wel de lusten en niet de lasten. Ik zou er niet zo trots op zijn om vlees uit Brazilie te halen, terwijl het regenwoud ervoor wordt vernietigd. Feitelijk betaal je dan niet de "echte" prijs van desbetreffend vlees.
pi_71768660
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:56 schreef drexciya het volgende:

[..]

Wat je in deze vergeet is dat je daarmee tevens alle problemen die voedselproductie, met name vleesproductie, met zich meebrengt, delegeert. Met andere woorden je hebt wel de lusten en niet de lasten. Ik zou er niet zo trots op zijn om vlees uit Brazilie te halen, terwijl het regenwoud ervoor wordt vernietigd. Feitelijk betaal je dan niet de "echte" prijs van desbetreffend vlees.
Zolang Nederlands vlees fors gesubsidieerd wordt en diepgevroren kippenvlees bijna gratis naar Afrika gebracht wordt , (waarmee dus de Afrikaanse kippenboer zonder werk zit) zal dat toch niet lukken

Dus voorlopig is het door gigantische importheffingen nog niet elders goedkoper

Door de subsidies betalen ook mensen die geen vlees eten, mee aan het vlees van een ander

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 10-08-2009 20:48:13 ]
pi_71778837
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:10 schreef henkway het volgende:

[..]

modernisering krijgt nooit subsidie in Nederland
Hoe zijn die ruilverkavelingen dan betaald?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71778890
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:57 schreef henkway het volgende:

ontopic:

Het blijft dom als de overheid met geld smijt om belastingvrije (expres met zwavel vervuilde) dieselolie beschikbaar blijft stellen, en gelijktijdig geld beschikbaar stelt om zuiniger te gaan rijden
Vet van mij.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:03 schreef Deprater het volgende:
Dus de overheid laat expres giftige zwavel toevoegen aan dieselolie, met als enig doel het belastingvrij kunnen aanbieden van brandstof aan de boeren??

raar verhaal
Zacht uitgedrukt!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71778906
Minister Verburg, als je jezelf googled en dit topic vind: je bent een mongool.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 01:12:56 #41
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_71778937
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_71778977
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:59 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit bedoelt
[..]
Ik acht LXIV heel goed in staat om te zeggen wat hij bedoelt.

Hier worden twee totaal verschillende zaken aangekaart:
1) het nodeloos verslepen van allerlei grondstoffen, halffabrikaten en eindproducten van hot naar her en
2) het lage rendement van de omzetting van graan naar vlees.
(Overigens kan jouw bron niet rekenen: het is ongetwijfeld "14,7 maal zo veel als" en niet "14,7 keer meer dan".)

De OP zou dan moeten gaan over punt 1. Maar om de boeren daar nou subsidie voor te gaan geven, lijkt me erg zinloos. Of zou de volgende stap zijn om consumenten subsidie te gaan geven als ze in de winkel de juiste keuze maken?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71781614
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 01:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoe zijn die ruilverkavelingen dan betaald?
Ruilverkavelingen betalen zichzelf, door dat een boer op het oude land vier onrendabele kavels kan samenvoegen tot een grote kavel. Een andere boer kan dan enkele kleine onrendablele kavels verkopen of ruilen, vaak aan een andere boer die er naast woont

Of door de gemeente die de boer een ander bedrijf elders kan geven in de Flevopolder of zo en de lokale naastgelegen percelen kan gebruiken voor woningbouw, parken of sportrecreatie

Grond verplaatsen kan niet , maar gelijkwaardige grond ruilen uiteraard wel.
Eeen ruilverkaveling kost niets , het is te vergelijken met een periodieke stoelendans

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 11-08-2009 09:17:31 ]
pi_71781916
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 01:10 schreef TheUnoriginal het volgende:
Minister Verburg, als je jezelf googled en dit topic vind: je bent een mongool.
Punt is dat Mw Verburg zelf een boerendochter is en dus niet objectief de sector kan benaderen en subsidie heel gewoon blijkt te vinden voor een bedrijf.

Ook Minister Veerman is en was zelf boer en streek zelf als herenboer zijnde de meeste subsidie op
pi_71790452
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 08:58 schreef henkway het volgende:

[..]

Ruilverkavelingen betalen zichzelf, door dat een boer op het oude land vier onrendabele kavels kan samenvoegen tot een grote kavel. Een andere boer kan dan enkele kleine onrendablele kavels verkopen of ruilen, vaak aan een andere boer die er naast woont

Of door de gemeente die de boer een ander bedrijf elders kan geven in de Flevopolder of zo en de lokale naastgelegen percelen kan gebruiken voor woningbouw, parken of sportrecreatie

Grond verplaatsen kan niet , maar gelijkwaardige grond ruilen uiteraard wel.
Eeen ruilverkaveling kost niets , het is te vergelijken met een periodieke stoelendans
Een ruilverkaveling kost niets?
Wie betaalde dan de Cultuurtechnische Dienst, de slotengraver, de kavelwegaanlegger, de bekenrechttrekker, de boerderijverplaatser, de drainagebuizenlegger, de diepploeger etc. etc.? En dan moest er ook nog grond aangekocht worden om terug te geven aan de natuur.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71791862
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een ruilverkaveling kost niets?
Wie betaalde dan de Cultuurtechnische Dienst, de slotengraver, de kavelwegaanlegger, de bekenrechttrekker, de boerderijverplaatser, de drainagebuizenlegger, de diepploeger etc. etc.? En dan moest er ook nog grond aangekocht worden om terug te geven aan de natuur.
In geval van uitbreidng voor woningbouw is dat slechts een schijntje van de waardevermeerdering van de grond door de gewijzigde bestemming

Bij ons zijn ook veel nieuwe boerderijen gebouwd op weilanden 10km verderop, de oude boerderijen zijn voor een vermogen verkocht door de projectontwikkelaar

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 11-08-2009 18:21:10 ]
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:22:33 #47
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_71817024
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:

Het probleem is dat er ontzettend veel met landbouwgoederen wordt gesleept, door de boeren, zonder dat daar nou een echt goede reden voor is.
mischien om hooi naar de koeien te brengen, die beesten moeten toch eten?
pi_71820554
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:20 schreef JohnDope het volgende:
De boeren zijn de primaire levensbehoefte van een natie.
Deze boeren wel , maar die noem ik tuinders
quote:
wo 12 aug 2009, 11:40
Broccoli met tomaat nóg gezonder
AMSTERDAM - Broccoli staat al bekend als super gezond.
Maar in combinatie met tomaat levert de groente nog meer gezondheidsvoordelen op. Eet de twee samen en de kans op kanker wordt aanzienlijk verminderd. Broccoli bevat glucosinolaten en tomaten zitten vol met lycopeen.
De glucosinolaten laat kankercellen ’zelfmoord’ plegen terwijl tomaten het risico op prostaatkanker verminderen. Dat de twee goed samen gaat bleek uit een studie met ratten die in drie groepen werden verdeeld. Een groep kreeg alleen broccoli, terwijl de tweede groep alleen tomaat at. De derde groep kreeg beide en die ratten ontwikkelden de kleinste tumoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')