wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:45 |
En dan bedoel ik met name bumperklevers, wat een irritante mensen zijn dat zeg. Ik weet niet of ze het nou expres doen omdat ik in een leswagen rijd, maar ik houd me gewoon perfect aan de maximumsnelheid, en toch zijn er nog klojo's die het leuk vinden om mij al bumperklevend, 15 minuten lang te achtervolgen. Anders zoeken dat soort mensen even iets leukers te doen met hun leven, in plaats van het leven van een lerend bestuurder moeilijker te maken ![]() | |
Hukkie | zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:46 |
Je moet ook niet 15 minuten op de linkerbaan gaan rijden. | |
wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:47 |
Doe ik ook niet. Gewoon, op een weg waar je 30 mag en ik ook daadwerkelijk 30 rijd, zitten ze zo een kwartier achter mij aan te rijden met 1 meter afstand. Ik merkte ook dat het met name mensen met BMW's en lelijke, opgeblazen Amerikaanse bakken zijn die dit doen. | |
MeetMeHalfway | zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:47 |
Gewoon vol op de rem trappen. | |
Tahiti | zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:49 |
Ach dat soort mensen zijn zelf 6 keer gezakt voor hun rijbewijs, daarom raken ze zo gefrustreerd als ze een leswagen zien. | |
mstx | zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:53 |
quote:Zie hier het probleem. | |
hardromacore | zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:54 |
minder volk idd, dan gooi ik mijn snelheid gewoon 5 km/u omlaag | |
wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:56 |
quote:Ik denk niet dat mijn instructeur het op prijs stelt als zijn wagen deze week wéér in de prak wordt gereden, dat is eergisteren namelijk al bij een andere leerling gebeurd. Die trok bij een stoplicht te langzaam op, en de man achter hem, in een BMW X5, trapte vol op het gas omdat hij iets op de bijirijdersstoel aan het lezen was ![]() | |
Het_hupt | zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:59 |
quote:Juist niet, dan weet je gewoon dat alles volgens de regeltjes gaat ![]() En terecht, zo krijg je ook goede automobilisten. | |
ColtZ40 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:10 |
Bumperkleven bij een leswagen is idd behoorlijk kansloos. ![]() | |
Ploertendoder | zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:17 |
Dat is mij ook overkomen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:44 |
quote:Ja dat had ik van de week...mn EERSTE rijles nota bene...op n normale, smalle 50-weg...en ik had nog niet zo veul overzicht over de weg (vooral de rechterhelft van de auto hield ik niet in de gaten ![]() Dus ik n beetje over de weg zwabberen, je zag duidelijk dat ik nog geen ervaren rijder was zeg maar...en dan nog gaat zo'n domme troala n meter achter me rijden ![]() Moet wel zeggen dat de instructeur dr zenuwachtiger van werd dan ik. Was toch niet mijn auto ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2009 09:44:43 ] | |
Paul | zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:44 |
Bumperkleven is soms nodig om diegene voor je even naar rechts te drukken | |
Ploertendoder | zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:47 |
quote:Drukken nog wel ![]() ![]() | |
Yi-Long | zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:51 |
Ik kreeg juist met rijles een keer de opdracht om te gaan kleven bij een Duitser die te langzaam reed... ![]() Maar goed, die vrouw die me les gaf (daar heb je het al ![]() ![]() ![]() | |
boofer | zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:53 |
Ik moet toegeven dat ik het soms op de snelweg wel eens wil doen als de voorligger weer eens met 110 op de linkerstrook rijd en er niks rechts zit... Natuurlijk is het wel zo dat, als je bij mij kleeft, de snelheid wel met 10km/h omlaag gaat. ![]() Maar in een woonwijk bij een lesauto, dan ben je wel vrij kansloos idd... | |
Paul | zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:55 |
quote:Bij wijze van spreken he | |
8108139dpths | zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:57 |
![]() | |
Paul | zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:58 |
quote:hahahhahahahahah | |
Jarzwork | zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:01 |
slecht idd, maar vergeet niet dat snelheidsmeters een behoorlijke afwijking kunnen hebben.... op de teller van je achterbuurman reed je misschien 20... daarnaast is iets over de limiet rijden is vaak wel zo fijn voor de doorstroming, is iets psychologisch denk ik... | |
fullmetal | zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:02 |
Het is vaak dat snelheidsmeters van auto's niet kloppen, BMW's hebben zelfs afwijking vabn 10 km/u. Op 120km/u is dat tolereerbaar, maar op 30km/u deken ze dat je z'n tokkie bent welke heulemau milieubewust bent. | |
fullmetal | zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:03 |
quote:GOTVERARK, ![]() | |
8108139dpths | zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:03 |
quote:10 km/u afwijking? Serieus? ![]() | |
Bohica666999 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:12 |
Ik heb ook een bmw maar juist bij les auto´s neem ik altijd extra afstand . | |
Jarzwork | zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:13 |
quote:lol quote:heb eens met een VW Bora en een 205 achter elkaar aangereden.... ik reed in de 205 ruim over de 100, in de Bora was dat iets over de 90... oorzaak kan trouwens ook zijn, dat er grotere of kleinere banden dan normaal onder je auto zitten.... | |
Schunckelstar | zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:21 |
quote:idd heerlijk is dat ![]() en dan als ze proberen in te halen weer een beetje gas bij geven ![]() en uiteraard als ze dan eindelijk voorbij komen nog even breed lachen en vriendelijk zwaaien ![]() | |
8108139dpths | zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:22 |
quote: ![]() | |
dddour | zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:51 |
Jij moet mijn rijgenot gewoon niet verstoren met je rijlessen. Je kan toch ook ergens op een of ander verlaten circuit gaan lessen? Maar nee, dat doe je niet omdat je om moet leren gaan met mede weggebruikers. En die gaan kleven ja, als jij niet aan de kant gaat. Deal with it. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:53 |
quote:Tokkie-figuur ![]() | |
Dlocks | zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:00 |
quote:Mooi verhaal... afwijking is in de meeste auto's een procent of 5. Dus de meeste snelheidsmeters zitten een procent of 5 boven de daadwerkelijke snelheid. De snelheidsmeting van een GPS (bijvoorbeeld tomtom) is wat dat betreft veel nauwkeuriger. Jij hebt het nu over een verschil in snelheidsmeting van ruim 30% tussen twee auto's. Dat lijkt mij vrijwel onmogelijk. Waar ik mij aan erger zijn van die mensen bijvoorbeeld op de A4 als het rustig is en er 5 rijbanen beschikbaar zijn lekker op de 2e baan (dus 2e van links) blijven rijden en dan bij voorkeur ook nog langzamer dan de maximum snelheid rijden. En dan natuurlijk ook niet doorhebben dat de ene na de andere auto van de rechterrijbaan helemaal naar links gaat om hem/haar in te halen en na het inhalen weer naar rechts gaat. Gewoon lekker als een autist op de 2e baan blijven rijden. ![]() | |
SeanFerdi | zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:12 |
ik erger me daar ook aan als ik bij m'n stiefvader in de auto zit, hij is zo'n standaard leasebak rijder, die de gehele rit flink kort op mensen zit op de snelweg. zelf houd ik liever wat afstand, vooral omdat ik meestal op een motor zit, en dan heb je toch voornamelijk jezelf ermee als er wat misgaat. maar af en toe als iemand flink langzaam op de linkerbaan blijft kleven terwijl 'ie makkelijk naar rechts kan, dan ga ik wel een beetje iemand opdrukken, want zelf laat ik bijna altijd wel een snellere weggebruiker langs als ik de mogelijkheid heb. | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:15 |
quote:Jij bedoelt dat stuk tussen Hoofddorp en Nieuw -Vennep zeker? ![]() Je komt ze daar idd erg vaak tegen ja. Voorheen ging ik tijdens het inhalen wel eens naast iemand rijden om via handgebaren proberen duidelijk te maken dat ie echt niet op de 3e baan kon blijven rijden. Maar die schaapachtige blikken die je dan krijgt. ![]() Ik verbaas me er elke keer weer over hoe sommigen aan hun rijbewijs zijn gekomen. ![]() | |
Filatelistfetisjist | zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:21 |
Mensen die bumperkleven op drukke wegen zijn wel het meest kansloos. 'Respect my authority" ![]() | |
tong_poh | zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:41 |
quote:Dit dus. | |
hardromacore | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:46 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
karr-1 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:52 |
Om de een of andere reden krijgen mensen bij een leswagen een waas voor de ogen en moeten ze ineens allemaal ontzettend grappig gaan doen. Iedereen heeft het moeten leren, dus waarom laat je leswagens niet gewoon even met rust. Rij er om heen als je haast hebt, maar ga niet proberen om grappig te doen. | |
wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:53 |
quote:Jezus, wat ben jij een achterlijke josti. Als ik volgens mijn snelheidsmeter rond de 30-33 rijd op een 30-weg, dan moet jij gewoon opflikkeren en je aan de regels houden. Al helemaal als iemand in een lesauto rijdt moet jij maar gewoon het zekere voor het onzekere nemen en wat meer afstand houden. Lesauto's maken gewoon onderdeel uit van het verkeer dus je zult er toch echt mee moeten leren leven. quote:Dit dus, waarom moet je het nou extra moeilijk voor de ander maken ![]() | |
wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:55 |
Het valt me trouwens op dat het meestal grote Amerikaanse auto's (Dodge e.d.), BMW's of bestelbusjes zijn die bumperkleven. | |
Wijnand_Bierenstein | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:56 |
TS is beginnend bestuurder ![]() Wat overigens wel helpt als je een klever hebt is heel eventjes je rem aantikken, of je lampen aan en uit doen, zodat die gast achter je denkt dat je op de rem trapt ![]() | |
karr-1 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:56 |
quote:Jij hebt je rijbewijs bij een pakje boter gekregen zeker? | |
karr-1 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:57 |
quote: ![]() | |
wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:57 |
quote:Ja, maar dat ga ik toch niet doen als mijn rij-instructeur naast me zit ![]() | |
Wijnand_Bierenstein | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:59 |
Lesauto's bij verkeerslichten zijn overigens wel EXTREEM kut ![]() ![]() | |
Wijnand_Bierenstein | zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:59 |
quote:Je remlichten gaan al aan als je het rempedaal maar HEEL ietsjes indrukt. Dus zonder dat je merkt dat je remt. Gewoon proberen ![]() | |
wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:00 |
quote:Dat is bij mij na de eerste dag lessen niet meer gebeurd ![]() | |
karr-1 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:01 |
quote:Klopt, maar hey niemand rijd perfect de eerste keer dat je in een auto zit. Als je na een paar lessen nog steeds traag optrekt en afslaat dan is het een ander verhaal. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:05 |
De motor is bij mij geen enkele keer afgeslagen ![]() | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:05 |
Op zich heb ik niks tegen leswagens maar ik hoef sommigen alleen niet in de spits voor me te hebben. Ik kan me kwaad maken om mensen die nog totaal geen gevoel met hun voertuig hebben maar wel met hun lesbak de spits in duiken. Ik heb meerdere keren mee gemaakt dat plekken waar het normaal gesproken tijdens de spits normaal druk is een gigantische klerezooi werd om dat er één of andere josti het nodig vond om één van zijn eerste lessen in de spits te gaan nemen. Laat ze daar eens even lekker mee wachten tot ze wat verder zijn. ![]() | |
hardromacore | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:05 |
quote:Dan heb je een slechte leraar.. En waarom moet alles perfect, hebbie haast ofzo? | |
wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:05 |
quote:De eerste paar lessen is het vooral een beetje leren omgaan met de koppeling, dus kan het inderdaad gebeuren dat hij wel eens afslaat. | |
hardromacore | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:06 |
quote:En de spits is al geen rotzooi? Hebbie haast ofzo? ( denk dat je het zo beter leert dan dat je altijd over zielige wegen rijd. ) | |
Het_hupt | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:07 |
Iedereen moet het leren ![]() En als de motor n paar keer afslaat...... boeiuh ![]() | |
Wijnand_Bierenstein | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:08 |
Je leert niet beter als je als onervaren bestuurder meteen de spits in gedonderd wordt. Dan raak je over het algemeen snel in paniek omdat je werkelijk geen idee hebt hoe je moet reageren op andere weggebruikers. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:09 |
quote:Dat zal niet de keuze zijn van de persoon achter het stuur, maar de persoon die naast hem zit. | |
wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:10 |
quote:Nee, maar als je al wat langer rijdt moet je toch wel een keer in de spits lessen lijkt mij. | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:14 |
quote:Jawel, daarom juist. het hoeft niet nog erger te worden. quote:Als ik 's ochtends 6 uur de de deur uit ben zou ik het prettig vinden om na een dag hard werken 5 uur 's middags weer thuis te zijn ja. Dan hoef ik geen josti voor me te hebben dat 3x zijn moter laat afslaan. quote:Dat leren kan je ook doen als je je voertuig wat beter onder controle hebt. Je bent namelijk niet alleen op de weg. | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:16 |
quote:Nee. Ik hbe in het begin bewust gekozen om op rustigere momenten te lessen. Toen ik na een aantal lessen de feeling had ben ik pas de drukte op gaan zoeken. De instructeur stond er volledig achter. | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:18 |
edit. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:19 |
quote:Nou, mijn instructeur bepaald mijn route. En qua tijden ben ik volledig afhankelijk van mn les en werkrooster. Ik bepaal dus echt niet of ik in de spits les of niet. Volgende week mag ik met mn 3e les in de ochtendspits plaatsnemen ![]() | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:21 |
quote:Mijn instructeur bepaalde ook de route. Maar met de eerste lessen ik ging bijv. om 20.00 lessen. Dan was net wat de druk ervan af. Toen ik wat verder was reed ik op zaterdagmiddag door bijv. het centrum van Amsterdam. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:23 |
quote:Nja, jij hebt die luxe dan blijkbaar gehad. Ik heb de tijd simpelweg niet om lekker te lessen wanneer ik wil. Af en toe prop ik een les ergens tussen. | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:27 |
quote:Ik kon alleen in de avonden na werktijd en weekenden dus dat viel wel mee. | |
LockonStratos | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:29 |
quote:Ja stoer man, eigen rechtertje ![]() DAT ZAL ZE KRIJGEN!!!111 die schoften1 ![]() | |
LockonStratos | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:30 |
quote:QFT | |
wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:32 |
quote:Maar niet bij een lesauto die keurig 30 in een 30km-zone rijdt, op een tweebaansweg. | |
CasB | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:40 |
quote:Stoer man, eigen rechtertje spelen. Dat zal ze leren! ![]() | |
LockonStratos | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:42 |
quote: ![]() ![]() | |
pumpkineater | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:45 |
Ik ben serieus aan het proberen mijn rijgedrag aan te passen! Het is gewoon beter voor mijn gezondheid EN die van mijn auto (alles slijt extreem hard en zo) om niet altijd te proberen de beste tijd neer te zetten! Verder deed ik bij lesauto's altijd al een beetje sociaal (ga er gewoon omheen in plaats van ze te duwen) maar heb vooral heel erg veel moeite met mensen die op een 80 km weg zich aan de snelheid gaan lopen houden, ik ben er aan aan het werken in elk geval! Succes met lessen! Heb je al een auto staan? | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:46 |
quote:Een "Kijk mij eens een grote jongen zijn" post. ![]() Alsof bumperkleven alleen door 'succesvolle' mensen in dat soort auto's worden gedaan. ![]() | |
wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:47 |
quote:Het zijn net zo vaak bestelbusjes, inderdaad ![]() ![]() | |
Waaghals | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:48 |
mensen die vlak voor je blijven hangen zijn veel irritanter | |
CasB | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:48 |
quote:Het zijn altijd de mensen in een lease Golf, BMW, Audi die denken dat ze het recht hebben om te bumperkleven omdat ze denken dat de weg van hun is. Als je zachter rijdt dan de toegestane snelheid dan snap ik het nog net, maar als je gewoon 80 rijdt waar je 80 mag ben je gewoon kansloos bezig, haal dan in of hou normaal afstand. En nog iets: Bumperkleven gaat niet per ongeluk. ![]() | |
OldJeller | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:52 |
Als je dat deed op de linkerbaan, dan moet je ook gewoon opzouten en rechts blijven. Alleen naar links gaan als het kan en je dus niet mensen hoeft te laten remmen die hard aan komen rijden. Hier, een les, zo voor gratis en voor niets: Je moet anticiperen. Als je wilt inhalen, kijk je in je spiegels hoe hard iemand komt achter jou op de linkerbaan en of je dus naar links kan gaan zonder die persoon te belemmeren. Om dat te doen moet je soms gas bijgeven. Soms moet je gewoon even wachten. Je hoeft je niet altijd perfect aan de snelheid te houden, zeker bij inhalen niet. Als je die capriolen blijft uithalen heb je vroeg of laat een auto achterin je nek, zeker als je ooit in Duitsland gaat rijden. Anticiperen, je aanpassen. | |
dddour | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:53 |
quote:Ik kan er heel goed mee leven hoor, jij opent er toch een topic over. Ik zie niet in waarom ik nou extra met jou rekening zou moeten houden. Je begeeft je gewoon op de openbare weg in een wegvaardig voertuig en juridisch gezien is je instructeur verantwoordelijk. Wen er maar aan dat er ook mensen zijn die af en toe wat harder willen rijden ![]() | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:56 |
quote:Nee? Waarom heb ik gisteren dan een boete binnen gekregen voor 4km per uur (zonder correctie 8 á 10) te hard rijden? quote:Trap er dus niet in mensen. ![]() | |
OldJeller | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:00 |
quote:Omdat we in een kleinzielig land wonen wat dat betreft en de politie z'n prioriteiten verkeerd heeft. Helaas gebeurt dit dan. Over het algemeen is verkeersdoorstroming belangrijk. Zo zie je vaak de hele rits auto's op een 80 km/h weg allen 90 km/h rijden. Werkt prima. Of op een snelweg, allemaal 125 of 130 km/h. Allemaal prima.. lekkere doorstroming. En dan heb je af en toe een flitser, en dan remt iemand plots heel hard.. en dan krijg je gevaarlijke situaties. quote:Het is gewoon een feit. Dat je geflitst kan worden, ja. Goh, verrassend. Maar je moet gewoon opletten. RDS, TomTom, de berm. Als je eenmaal ervaring hebt en niet meer zo amateuristisch handelt, dan kan dat met gemak. | |
wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:03 |
quote:Leest niemand mijn OP meer ![]() | |
SeanFerdi | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:11 |
quote:mijn rij-instructeur zei altijd dat ik maar 40 moest gaan rijden, want 30 is zo langzaam sowieso bij elke maximum snelheid 5 km/u erbovenop gooien, (als de max 120 is, dan 125 gaan rijden) zo rijd ik nog steeds, het rijd ook nog eens relaxter als jij de meeste mensen voorbijgaat, i.p.v. dat ze jou voorbij komen zetten. | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:13 |
quote:Ik hou mijn ogen liever op de weg. ![]() quote:Ervaring. ![]() Heb ik in jouw ogen na 15 jaar gemiddeld 25000 á 30000 km per jaar gereden te hebben genoeg ervaring? ![]() Boete heb ik gehad op een stuk dat ik inmiddels kan dromen. Dat ik juist daar eentje krijg was een grote verassing omdat dat daar nooit eerder is voorgekomen. En even nagekeken, zonder correctie reed ik 7 km te hard. ![]() | |
OldJeller | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:19 |
quote:oké, dan heb je op zich goed gehandeld. ![]() *geeft schouderklopje. Kanttekening: vaak kan je (zoals hieronder ook wordt gezegd) wel iets harder rijden, zoals b.v. op rustige 80 km/h wegen. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:19 |
quote:Leer jezelf gewoon aan 10 km/u boven de maximumsnelheid te rijden. Je krijgt dan geen boetes en degene achter je hoeft zich niet aan je te ergeren. Precies 30 km/u rijden is praktisch onmogelijk en nergens voor nodig. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:20 |
quote:Dat + je slaagt niet voor je rijbewijs. Want alhoewel het in normaal verkeer misschien handig is, zal de examinator het niet leuk vinden. | |
OldJeller | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:22 |
quote:Uiteraard, maar je scant altijd de hele weg.. voor je, ver voor je, maar ook achter je middels je spiegels. Allemaal een kwestie van fracties van seconden. Moet kunnen, hè. quote:Mwah, dan vind ik je redeneren een beetje vreemd. Ik weet verder weinig van je rijstijl af, dus daar kan ik nu niet over oordelen. Maar het is over het algemeen in eigen belang dat je bv gas bijgeeft om iemand even in te halen. Op die manier kan je vaak in een vloeiende beweging van de één naar de andere baan ritsen, zonder dat mensen te hoeven remmen en er gevaarlijke situaties ontstaan. | |
wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:31 |
quote:Uhm, je kan nog gewoon boetes krijgen voor maar 5km/u te hard (als je rond de 10 te hard rijdt), dus waarom die kans nemen? Ik denk ook niet dat mijn examinator dat leuk vindt. | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:35 |
quote:Als ik zeg dat ik op de weg let bedoel ik dat dus. [..] quote:Er is niks vreemds aan mijn redenering. Jij schrijft dat je je niet helemaal perfect aan de snelheid hoeft te houden. Dat je dus in principe ongestraft wat harder kan gaan rijden. Vond ik een beetje een gewaagde uitspraak omdat ik gisteren toch echt een boete heb gekregen voor 7km te hard. Ik wilde alleen duidelijk maken dat dat dus niet altijd ongestraft gaat. Dat jij dan meteen doet alsof ik dan een beginnende bestuurder ben en mij wil uitleggen hoe ik moet handelen en kijken. ![]() Ik heb meer rijbewijzen dan alleen B hoor. Alsof boetes krijgen alleen is voorbehouden aan onervaren rijders. | |
OldJeller | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:36 |
quote:Voor 5 km/h te hard rijden, kan je geen boete krijgen toch? Enfin, mijn examinator zei vroeger, ooit, lang, lang geleden: houd je ongeveer aan de snelheid, maar zorg gewoon dat je meerijdt en dat er goede doorstroming van het verkeer is. Dus dan reed je soms iets harder, soms iets zachter.. maar dat is logisch. Het verkeer is een dynamisch iets. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:43 |
quote:Nee, je teller heeft een afwijking (naar boven) en er wordt nog een correctie toegepast. Rij je 10 km/u te snel op je teller dan krijg je geen bekeuring. Bij motorrijlessen (en examens) moet je dit trouwens doen. Defensief rijden. En ik denk dat een examinator het ook wel prettig vindt dat je laat zien waar je mee bezig bent en anticipeert op het overige verkeer. Dat waardeert ie meer dan dat je heel krampachtig probeert je precies aan de maximumsnelheid te houden. | |
OldJeller | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:45 |
quote:Bedoelde ik mee: fractie van een seconde op je TomTom of RDS kijken levert geen gevaarlijke situaties op, want anders kan je ook niet eventjes in je spiegels kijken, zonder dat er plots voor je een gevaarlijke situatie ontstaat. quote:Ik had het nergens over de boeteregens. Ik had het over verantwoord (mbt veiligheid) rijden. Als je dan met 100 of 110 km/h ([i]ja ik houd me toch aan de snelheid, boehoe[i]) van de rechterbaan naar links gaat, terwijl iemand met 130 km/h aan komt rijden, dan ontstaan gevaarlijke situaties. Daar had ik het over. Wachten, of gas geven. Tenzij je graag een whiplash wilt. Dat is spijtig. Kan gebeuren. Haal je je schouders voor op. Maakt je enkel weer bewust van hoe zielig die controles wel niet zijn en dat we ze überhaupt voor dat soort snelheden hebben. Vandaar dat ik zei: ik weet niet wat voor bestuurder je bent. Ervaring is zeker belangrijk, maar ik weet van sommige mensen dat ze al jaren rijden en op de weg zitten, maar nog steeds een verschrikkelijk chauffeur zijn. Goed, als je je motorrijbewijs hebt dan weet je dat je extra moet opletten, je bent namelijk kwetsbaarder. In zo'n geval ga je niet met plots van rechter naar linkerbaan, omdat je je "toch gewoon aan de snelheid houdt" terwijl iemand snel van achteren komt. Nee, natuurlijk niet. Dat is gevaarlijk. Maar dat moet men ook niet doen als men in de auto zit. En dát is één van de grootste ergernissen in het verkeer op de snelweg. Dat is één van de redenen waarom bumperkleven überhaupt gebeurt op de snelweg. Het is tevens enorm gevaarlijk. | |
dddour | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:45 |
"jamaar regels zijn regels en iedereen moet zich aan de regels houden daarom zijn er regels wat moeten we zonder regels?"![]() | |
DancingPhoebe | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:49 |
quote:Wanneer ik 110 rij op een 100 weg (op de middenbaan en op de rechterbaan rijden alleen vrachtwagens en is de snelheid 90) en er gaat ineens een vrachtauto met 92 inhalen op de middenbaan, dan ga ik met mijn 110/115 gewoon naar links hoor, ook al zie ik iemand in mijn spiegels aankomen sjeezen met 140/150. Je remt maar. Ik ga niet oeverloos achter een inhalende vrachtauto hangen omdat er mensen 40/50 km te hard willen rijden. | |
guapo | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:52 |
Dat bumperkleven heb ik wel afgeleerd. Ik geef nu altijd een klein seintje met groot licht als ik langs mijn voorganger wil die veel te lang op de linker baan rijdt. ![]() Moet je ook eens doen. Het is veel minder irritant en ze gaan meteen voor je opzij. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:54 |
Eens met TS, maar vlak ook vooral de bejaarden en vrouwen niet uit die soms met 90 kmh links blijven waar je 100 mag, op een 3baansweg ofzo, die moeten ze ook meteen hun rijbewijs afpakken. Maar goed, als ik gewoon midden of links rij, en gewoon lekker doorrijd proberen soms wel eens van die aso's en daar uit het niets rechts voorbij te schieten (vooral in de stad regelmatig). Mooi is dan altijd ff snel terug naar z'n 4, peut gas erbij, en ze op die manier 'klem rijden' (oftewel, naast de auto op hun baan gaan rijden) | |
DancingPhoebe | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:55 |
Eeuh, waarom ga je dan in hemelsnaam terug naar z'n 4? :S | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:57 |
quote: ![]() | |
CasB | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:57 |
Misschien omdat sommige auto's wat sneller optrekken in z'n 4 van in z'n 5 bij zo'n snelheid (Zoals mijn auto ![]() | |
Euner | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:57 |
Je moet ook altijd net een tikkeltje harder dan de maximumsnelheid rijden TS.. Besides als ik een leswagen zie scheur ik ervoor bij, komt zovaak voor dat een van die noobs een foutmaakt en dan die instructeur op de rem trapt.. Kost weer 30 seconden, krijgen ze de wagen niet aangepruttelt.. iritant | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:59 |
quote:Ik heb zelfs op mn examen gehad dat ik gewoon met 100 wilde invoegen op een 100 km/h snelweg, maar het was buiten de spits dus er werd aardig doorgereden. Toen zei dus zelfs de examinator dat er best wat gas bij mocht... Tegenwoordig willen ze vooral zien dat jij het verkeer snapt, kan anticiperen en lekker meerijdt. je gaat echt niet zakken als je met 105 op de snelweg rijd hoor ![]() | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:00 |
quote:Dit is voor mij verder geen discussiepunt. Ikzelf ben iemand die houdt van lekker doorrijden. Ik rij altijd iets te hard en dan nog geef ik gas bij als het moet. Dat is het punt allemaal niet. Ik probeerde alleen de leken duidelijk te maken dat hoe goed en veilig bedoeld het ook is om gas bij te geven de heren van justitie het maar al te graag gebruiken om de staatskas te spekken. Niet dat je straks topics krijgt van boze beginnende bestuurders die zeggen; Ja maar OldJeller zei.....en nu heb ik een boete. ![]() ![]() | |
Sapstengel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:03 |
Mensen die precies op de maximumsnelheid rijden ![]() | |
dddour | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:05 |
quote:Wat een held ben jij opeens, als je in je auto zit ![]() Durf je zulke streken ook buiten het verkeer zonder tikken te krijgen? | |
OldJeller | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:06 |
quote:Ik heb ook wel meegemaakt dat mensen hondsdol van zo'n actie (seinen) worden. En echt, echt tot gestoord aan toe. ![]() | |
Sapstengel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:09 |
Ik vind seinen nog veel onbeschofter dan bumperkleven. Beetje zenuwachtig met je lichten knipperen om mij aan de kant te dwingen. Vooral omdat ik altijd al met 130-140 inhaal en er komt dan nog zo'n idioot aan die een beetje met z'n lichten gaat seinen. Als ze dat doen ga ik altijd terug naar 110 en moet ie me maar rechts voorbij gaan als hij zo'n haast heeft. | |
OldJeller | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:13 |
quote:Vals dilemma. Als er één iemand hard aan komt op de meest linkerbaan en er gaat een vrachtwagen naar de middelste baan, dan kan je vaak gewoon je auto even laten uitrollen en vervolgens direct naar links gaan. Scheelt gevaarlijke situaties. Maar goed, jij bent een vrouw. Die kunnen over het algemeen echt niet rijden, leert de ervaring. Begrijpen geen snars van het aspect "anticiperen". quote:Dan zijn we het eigenlijk al de hele tijd met elkaar eens. ![]() Ik zei het ook niet met de gedachte van "rijdt lekker hard, het maakt allemaal niet uit", maar meer wat soms veiliger is om te doen in bepaalde verkeerssituaties. Ik rep met geen woord over Koos Spee en z'n leger van flitsers. ![]() | |
OldJeller | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:16 |
quote:Ik denk dat het even in de juiste context geplaatst dient te worden, zoals die users zelf al deed. Je doet dit enkel wanneer je ver voor je iemand lang links ziet rijden, terwijl dit helemaal niet nodig is. En met seinen bedoel ik niet "knipperen", maar één keer kort groot licht geven, aangezien het meestal mensen betreffen die totaal niet met hun hoofd bij de weg zijn, laat staan hun spiegels gebruiken en dus niet door hebben wat nu de verkeerssituatie is. Meer van "hey, let eens op" waarna die persoon (vaak bejaarden) denkt "oja, ik kon al naar links" Maar ik gebruik dat eigenlijk nooit, tenzij iemand echt drie uur voor je links blijft rijden en je ziet dat die persoon niet in z'n spiegels kijkt. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:18 |
quote: | |
Sapstengel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:19 |
Okay op die manier is het terecht. Ik dacht even aan die opgefokte yuppen die tijdens dat ze je van de weg drukken zenuwachtig met hun licht lopen te seinen. Als mensen lang links zitten en ze hebben het niet door kan je idd wel even subtiel knipperen, terwijl je gewoon een normale afstand tot hen houdt. | |
Inspi | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:20 |
Meestal rij ik wel iets harder dan de snelheid maar zal zelf niet snel gaan kleven. Mocht er 1 of andere grapjas het nodig vinden om bij mij te gaan kleven, dan zoek ik de dicht bijzijnde vrachtwagen op en laat mij gas los en blijf gewoon naast die vrachtwagen rijden. Totdat hij weer wat afstand heeft, dan gaat het gas er weer op en mag hij ervoorbij. Maar welkom in de jungle die autorijden heet | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:29 |
quote:Je beseft dat dat niet alleen hinderlijk is voor de bumperklever maar ook voor degenen achter hem ? Als je spelletjes wil spelen doe je dat maar lekker thuis, niet op de snelweg. Wees de verstandigste en ga gewoon lekker aan de kant. Ik doe trouwens niet (meer) aan bumperkleven en ga er gewoon rechts voorbij als dat kan. Zeker in deze vakantieperiode is het feest wat betreft linksplakkers. | |
OldJeller | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:36 |
Kennen jullie trouwens het wegfenomeen wat je meestal op de schaatsbaan tegenkomt (of: een treintje) ? ![]() Je zit op de snelweg en voor je rijdt iemand een bepaalde snelheid waarin jij je goed kan vinden, en je sluit je bij hem vervolgens aan. Een afstand waarbij je laat zien niet in te willen halen, maar dat je er wel bij blijft. Vervolgens voegen andere auto's vaak toe. Zo sluiten ook weleens auto's achter mij aan en blijven ze vervolgens de gehele weg (50 / 100 km) lang achter je. (als er twee passagiers in de auto zitten, moet je opletten dat het geen politie is ![]() De voorste rijder heeft de taak om de weg vrij te maken en iedereen weg te zetten. Zie het als de schaatsbaan. De binnenbaan is voor hardrijders en de voorste neemt het voortouw. In Duitsland zie je dit vaker en dan heb je vaak een groepje van drie á vier rijders die gezamelijk jagen over de weg. | |
dddour | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:38 |
Duitsers snappen dat sowieso beter dan Nederlanders. Komt natuurlijk ook door de vmax daar. Nederlanders denken toch vaker "ik rij 120, dat is de vmax, dus iedereen rijdt 120 al moet ik er zelf voor zorgen" | |
ColtZ40 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:47 |
quote: ![]() ![]() | |
leolinedance | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:49 |
Valt me op dat het vaak van die busjes zijn met werklui erin die zo aso rijden. En BMW's en Audi rijders. Ik rijd zelf ook regelmatig in een Audi, zeer puikende wagen. Maar toch een plaatsvervangende schaamte als ik mijn mede Audi rijders zich zo zie misdragen ![]() | |
leolinedance | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:52 |
Fransen zijn grappig. Gaan ze naar de linker baan, knipperlicht aan en gewoon laten branden naar links zo lang ze aan het inhalen zijn. Vervolgens naar rechts gaan met het knipperlicht nog steeds uit naar links ![]() | |
ColtZ40 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:53 |
quote:Dat zie je echt vaak, wat zou het doel daarvan zijn? | |
leolinedance | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:56 |
quote:Geen idee. Het volgende is ook grappig in Nederland bij de rotondes: Iemand rijdt de rotonde op, knipperlicht naar links voor 3/4 rond dus. Na de tweede afslag gewoon het knipperlicht naar links laten branden en bij de derde afslag eraf gaan ![]() ![]() | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:57 |
quote:Niks, ze zijn gewoon debiel. | |
OldJeller | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:00 |
quote:Daarom moet je ook even voor ze gaan rijden met je alarmlichten aan of je knipperlichten afwisselend gebruiken. ![]() | |
HokkePok | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:00 |
quote:Oh kijk.. zo'n rechts inhaal mongool. ![]() Is echt gevaarlijk man, komen ongelukken van. | |
dddour | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:05 |
quote:Als jij links rijdt en er is ruimte op de weg om jou rechts in te halen, dan hoor jij al niet links te rijden. | |
OldJeller | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:08 |
quote:Wel als er twee stukken schroot voor je rijden die je aan de kant wil tiefen en jij achter hen moet wachten tot zij de persoon op rechts hebben ingehaald en jij op jouw beurt weer door kan gaan. Als het niets zou opschieten, dan niet.. maar als je in veel gevallen rechts gaat rijden, dan komen allemaal mensen links van je rijden en dan duurt het nog langer voor je voorbij kan komen. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:16 |
quote:Dan moet je wat assertiever rijden. Ik heb eigenlijk nooit problemen om naar links te gaan om in te halen als er al een rij auto's rijdt. Wat ik wel zie is dat mensen geen knipperlicht uitdoen, geen snelheid maken, niet kijken, aarzelen etc. Ja, dan breng je jezelf ook in de problemen. Dus, op tijd kijken, knipperlicht uit, gas bijgeven en naar links sturen. Andere bestuurders knallen echt niet expres op je als je dat doet. Ik rij dan misschien wel lekker door maar laat anderen op z'n moment er wel tussen. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2009 16:17:24 ] | |
dddour | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:18 |
quote:ja jij bedoelt dit denk ik: ![]() Die eerste situatie heeft het dus geen zin, in die tweede wel. Degene die daar links zou rijden, en waarvan het mogelijk en logisch is om die rechts in te halen, hoort dus al niet links te rijden. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:22 |
quote:Idd. In de eerste situatie ga ik trouwens gewoon naar rechts, zonder daar in te halen. Rijdt een stuk veiliger en relaxter. Ben ik vlak achter de vrachtauto dan ga ik weer inhalen. Maar goed, je moet sommige bestuurders op de linkerbaan dan maar de kost geven die heel spastisch het gaatje met de voorligger zo klein mogelijk proberen te maken. Meestal is het echter zo dat mensen mij er gewoon weer tussen laten. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:24 |
quote:Valt wel mee hoor, meestal rij ik iets van 140 en ben ik er binnen een seconde voorbij omdat dergelijke linksplakkers ook nog eens 100 rijden. En ik heb altijd de vluchtstrook nog mocht het een grappenmaker als jij zijn. | |
RickTheGreatest | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:27 |
quote:Goed voor hem want anders ging je hem slaan? Wat denk je nu, dat je hem geownd hebt met strak aankijken? ![]() | |
edcetera | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:45 |
quote:als je 30 rijdt, is er absoluut geen afwijking van 10 km/u en als ik op de snelweg zit en weer heb moeten wachten op op zo'n aso vrachwagen, die met 85 km/u 3 minuten sneller bij zijn baas/klant denkt te zijn dan moet er echt geen tokkie bumperklever achter me zitten. Dan heb je absoluut geen verkeersinzicht. Als je met 160 aan komt racen, en de rechterbaan is vrij, ga ik echt wel aan de kant (ik weet hoe irritant het is om af te remmen) Vrachtwagens zijn de asos van de weg als ze inhalen omdat hun kilometerbegrenzer 5km/u (of meestal minder) hoger ligt, dan hun voorganger gaan ze lekker inhalen en veroorzaken ze een file van autos achter hun . We hebben zoveel regels op de weg. Waarom komen zij er mee weg!! | |
leolinedance | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:59 |
quote:Fout: Die 5 kilometer/uur verschil die jij nu noemt is natuurlijk wel aanzienlijk he. Als hij overal 80 zou rijden waar hij 85 kan rijden, scheelt hem dat dus ieder uur 5km. Oftewel: 75 minuten over 100 km tov 71 minuten over 100 km. Laten we er even vanuit gaan dat een vrachtwagen 800 km rijdt op een dag, dan scheelt dat dus 8*4 = 32 minuten per dag. Dat doen we keer 7, volgens mij rijden ze ook wel op zondag, dus dan komen we op 224 minuten per week. Keer 4,5 week per maand, komen we dus op 1000 minuten rijden, 16 uur per maand die bespaard worden. | |
waht | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:00 |
Volgens mij hebben sommige mensen gewoon niet in de gaten dat ze kleven. Zeker als je gewoon rechts blijft zitten. Dat zijn dan van die mensen die gewoon achter een auto gaat zitten zodat ze lekker kunnen volgen en zelf minimaal hoeven op te letten. Oplossing: Niet aan irriteren of niet in spiegels kijken. | |
Triptamine | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:06 |
Mensen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dood moeten ze, allemaal | |
wikwakka2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:11 |
Mensen die op een rotonde niet aangeven wanneer ze eraf gaan zijn ook wel vervelend. | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:27 |
quote:Ik denk dat iedereen de twee secondenregel wel kent. Ik gebruik het wel eens. | |
cheqy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:29 |
quote:Dat is toch gewoon dat dingetje bij je stuur heen en weer bewegen? | |
HokkePok | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:39 |
quote:Ehm ja man ![]() | |
OldJeller | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:52 |
quote: quote:Ik bedoel inderdaad die tweede situatie, daar was ik niet erg duidelijk in misschien. Want in die eerste situatie dan wordt het niks, en is het alleen maar wachten en remmen. Dus kan je in dat geval beter even rechts rijden, en als het weer wat doorrijdt naar links gaan. Dat is echt zo frustrerend op de Nederlandse snelwegen. Als er een vrachtwagen ergens ~ 80 km/h rijdt, dan is er altijd een zogenaamde "kluitvorming" daar omheen. Iedereen wil die vrachtwagen inhalen (logisch), maar het probleem zit in het feit dat er mensen met 85 km/h die vrachtauto in willen halen, met 90, 100, 110, 120, etc. km/h.. en dan krijg je weer zo'n enorme lange lijn op de linkerbaan omdat er iemand met een paar kilometer snelheidsverschil die vrachtwagen inhaalt. ![]() | |
waht | zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:13 |
quote:Gevaarlijk ![]() Rechts inhalen is niet gevaarlijk en zou gewoon moeten kunnen. edit: Oh, en het is natuurlijk een stuk gevaarlijker door wegmisbruikers als jij wiens taak het is om anderen op hun plek te wijzen, met je stoere blik. ![]() ![]() | |
HokkePok | zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:24 |
@ waht Stoer man zo achter je pc tje en wat smilies enzo, voel me helemaal 'gepowned' nu YO!. ![]() | |
drexciya | zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:05 |
quote:Ik heb tijdens een rijles meegemaakt dat bij een verkeerslicht een Porsche naast mij zijn motor af liet slaan. Mijn instructrice lag in een deuk. | |
defabiman | zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:08 |
Als iemand je dicht volgt lekker gaan ruitensprayen als hij je zooi heeft weg gewist... nog es en nog es etc | |
dddour | zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:34 |
quote:Dat was denk ik omdat ze besefte dat zij als vrouw anderen leert autorijden | |
OldJeller | zondag 9 augustus 2009 @ 13:39 |
quote: ![]() ![]() | |
drijfhout | zondag 9 augustus 2009 @ 14:36 |
quote:Van net doen alsof die regel niet bestaat wordt het niet ongevaarlijk hoor. Fijn dat het in de botsautootjes probleemloos kan. Op de openbare weg bestaat die regel nu eenmaal, en dus is het gevaarlijk om te doen. Breder gezien is elk gedrag dat jij vertoont in je auto dat mensen niet redelijkerwijs kunnen verwachten levensgevaarlijk. Verkeersveiligheid is gebaat bij de voorspelbaarheid van het gedrag van iedere deelnemer, dat stelt je namelijk in staat te anticiperen op naderende situaties. Elke keer dat jij rechts inhaalt is een een verbaasmoment, een schrikmoment, voor de auto's om je heen, niet eens alleen die betreffende auto die je inhaalt. | |
waht | zondag 9 augustus 2009 @ 15:03 |
quote:Heb je gelijk in hoor. Daarom haal ik zelden rechts in. Maar dat 'verbaasmoment' moet dus eigenlijk helemaal verdwijnen. Het gevaarlijkste op snelwegen is het wisselen van rijstroken. Door de huidige regels moet er absurd veel van rijstrook gewisseld worden. (Oke, heeft ook te maken met het feit dat Nederland zeer klein is, maar goed) | |
Pas259 | zondag 9 augustus 2009 @ 15:05 |
Moet je eens op de autobahn rijden, heb je standaard een Audi/Mercedes/BMW achter je kont hangen. | |
cheqy | zondag 9 augustus 2009 @ 15:09 |
quote:Ja en? | |
OldJeller | zondag 9 augustus 2009 @ 15:10 |
quote:Ja, en dat heeft waarschijnlijk iets met jouw rijstijl te maken. In Duitsland kijkt men altijd in de spiegels. Als jij hard komt aan rijden op de linkerbaan, dan wacht (over het algemeen) de Duitser die eigenlijk ook wil gaan inhalen even op de rechterbaan tot je voorbij bent, en begint dan met inhalen. Als die Duitser een Nederlander was geweest, dan had hij (over het algemeen) niet gewacht. Ook als je snel aan komt, of ze weten dat je er langs wil, dan gaan ze direct naar de rechterbaan, ze blijven niet "hangen" op de linkerbaan zoals het gros van de Nederlandse automobilisten doet. En het is echt niet zo dat je dan niet meer zou in kunnen halen, omdat iedereen zo hard rijdt. Een "argument" waar veel jankerds mee komen en daarmee hun brakke rijstijl willen verdedigen. Nee, je moet gewoon opletten, anticiperen. | |
drijfhout | zondag 9 augustus 2009 @ 15:14 |
Yup, so true wat oldjeller zegt. Eigenlijk zou elke hollander verplicht af en toe eens door duitsland moeten crossen. Dan zou er hier veel minder links geplakt worden en veel bewuster netjes rechts gereden worden zodra de mogelijkheid er is. | |
dddour | zondag 9 augustus 2009 @ 15:15 |
Een verbaasmoment in de auto? Dan heb ik toch mijn twijfels bij de manier waarop jij in de auto zit. Als jij weet waar je mee bezig bent en geconcentreerd achter het stuur zit, zul je nooit een verbaasmoment hebben. Probeer maar eens, gewoon opletten en niet blind vertrouwen op stoplichten en verkeersregels. | |
Heer_van_Bartolhoven | zondag 9 augustus 2009 @ 15:17 |
quote:Inderdaad, de leerlingen mogen gewoon niet harder van hun instructeur en kunnen er dus weinig aan doen. Ik heb een keer gezien dat zo een instructeur vol remde, uitstapte, naar die stoere meneer toeliep, hem met een overweldigende bulderende stem toesprak 'dat als ie een echte vent was, hij nu ook wel even uit zijn auto zo komen en dat ie anders zijn grote bek moest houden'. Die instructeur was dan ook wel een boom van een kerel en die stoere klever werd prompt 10 cm kleiner ![]() quote:Ja okee, dat noem ik niet echt kleven, de politie misschien wel, maar het is maar van korte duur. Echt kleven doe je wanneer je voorligger de maximumsnelheid (of harder rijdt) en niet rechts kan gaan omdat daar geen baan is ![]() | |
Pas259 | zondag 9 augustus 2009 @ 15:18 |
quote:In die 1000 duizend kilometer die ik gisteren over de autobahn hebt gereden heb teveel meegemaakt dat duitsers op de middelste rijbaan blijven plakken terwijl er vaak rechts toch echt genoeg ruimte was. En als je dan op de linkerbaan bent zonder mogelijkheid om naar rechts te gaan dan zitten ze op 2 meter afstand van je reet vandaan. Dit is trouwens ook gewoon onder de duitsers want ik heb vaak gezien dat ze in rijen vlak achter elkaar voorbij racen met 200. | |
DancingPhoebe | zondag 9 augustus 2009 @ 15:18 |
Verschil is dat je op veel plekken in Duitsland zo hard mag. Dat is in NL niet het geval. Dus wanneer ik iemand aan zie komen scheuren, wanneer ik wil inhalen, dan ga ik naar links om in te halen. Mits de auto natuurlijk ver genoeg weg is om genoeg vaart te kunnen minderen en mits ik zelf niet ver onder of precies op de toegestane snelheid zit. Ik ga hem er niet rucksichtloss tussenknallen om mn punt te maken en aan de hemelpoort " ik had wel gelijk" te mompelen, maar ik ga niet wachten voor iemand die in de verte met minimaal 40 km over de snelheidslimiet aan komt scheuren. | |
drijfhout | zondag 9 augustus 2009 @ 15:58 |
quote:Ik verbaas me ook over de idioot die ik in mijn spiegels honderd meter achter me rechts zie inhalen hoor. Alles wat het verkeersbeeld verstoort trekt mijn aandacht en doe me mijn wenkbrauwen fronsen over zulk egocentrisch weggedrag. Ik vertrouw echt niet blind op de verkeersregels hoor, als autorijder, en als motorrijder ben ik al helemaal wel gewend vooruit te kijken en te anticiperen, ik heb jouw wijsheid echt niet nodig. Maar als jij mijn aandacht trekt in mijn spiegels of in mijn blik vooruit, dan ben je fout bezig, en dat gebeurt niet alleen als je mij rechts inhaalt, maar ook als ik het je honderd meter voor me of achter me zie doen. Als iedereen zich voorspelbaar gedraagt is er een stuk minder stress in het verkeer. Ik hou rekening met je als ik zie dat jij een rechtsinhaler bent, zodra ik het spot zit jij extra in mijn vizier. Overbodige aandacht die je van me vraagt. | |
LockonStratos | zondag 9 augustus 2009 @ 16:20 |
quote: ![]() ![]() |