abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71692956
quote:
RIVM: virus Mexico is gewone griep
Gepubliceerd: 7 augustus 2009 13:16 | Gewijzigd: 7 augustus 2009 19:26
Door een onzer redacteuren
Bilthoven, 7 aug. De Mexicaanse griep wordt vanaf nu door de autoriteiten als een gewone griep behandeld. Patiënten worden niet meer standaard behandeld met de virusremmer Tamiflu. Dat meldde het RIVM vanochtend.

Gevallen van de Mexicaanse griep hoeven niet meer officieel vastgesteld of gemeld te worden.

Alle Nederlanders krijgen binnenkort een folder thuisgestuurd met informatie over de griep, de standaardbehandeling en diagnosemaatregelen. „We verwachten dat die folder in de week van 17 augustus zal worden verstuurd”, aldus een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid.

'Niet meer standaard Tamiflu voorschrijven'
Lees het artikel verder

http://www.nrc.nl/binnenl(...)xico_is_gewone_griep

Gaat dus behandeld worden als een gewone griep.
  Donald Duck held vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:48:49 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71693040
Heel Nederland straks dood terwijl de rest van de wereld lacht en alles er gaat plunderen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:49:01 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71693046
HEEEELP! PANIEK! PEEUW PEEUW PEEUW! EEN GEWONE GRIEP!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71693058
Het is nu te laat om alles nog terug te draaien.
Zodra ik nies moet ik m'n werkgever bellen en mag ik niet op het werk komen voordat ik bij de huisarts ben geweest.
Zo zijn er ovreral maatregelen afgekondigd. Wat is de impact van deze party-pooper op al die maatregelen?
Wie dit leest is gek
pi_71693063
quote:
'Niet meer standaard Tamiflu voorschrijven'
Vraag me af waarom ze er dan 34 miljoen van besteld hebben?
pi_71693085
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:49 schreef Zendgemachtigde het volgende:

[..]

Vraag me af waarom ze er dan 34 miljoen van besteld hebben?
Je bent in de war met het vaccin.
pi_71693157
Dat is achteraf praten. Voor hetzelfde geld hadden ze niet passend geanticipeerd en bleek dat het daadwerkelijk een dodelijke griep was. Er waren immers na de uitbraak van deze griep al enige doden gevallen e.d.

Daarnaast zijn een handvol vaccins goedkoper dan één persoon die een dag ziek is. Het is maar zo.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:55:51 #8
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_71693244
Het werd de hele tijd al gezegd dat het geen gevaarlijk virus is voor gezonde mensen.
pi_71693310
Eindelijk deze hype voorbij. Na de ongelooflijke terreurdreiging, de opgeklopte "crisis", de totaal onbewezen klimaatverandering en ziektes door mobiel bellen, ben ik benieuwd wat de volgende onzinhype gaat worden.

State of Fear.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_71693420
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:58 schreef El_Matador het volgende:
Eindelijk deze hype voorbij. Na de ongelooflijke terreurdreiging, de opgeklopte "crisis", de totaal onbewezen klimaatverandering en ziektes door mobiel bellen, ben ik benieuwd wat de volgende onzinhype gaat worden.

State of Fear.
Je vergeet "fijn stof". Ook zoiets waar we jarenlang mee hebben geleefd terwijl men je nu wijsmaakt dat het dodelijk zou zijn.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_71693511
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:50 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Je bent in de war met het vaccin.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:11:21 #12
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71693714
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:58 schreef Bill_E het volgende:
Alle grote farmaceuten hebben hun centje toch al binnen.. Reclame campagne geslaagd..
pi_71693791
Eerst lekker panieken en dood en verderf zaaien (zie topics : Hoe kom ik aan Tamiflu ) .. en nu is het : Niets aan de hand mensen , het waait wel over .

Foldertje drukken voor wat te doen en klaar .
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:14:59 #14
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71693814
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:14 schreef zeemonster het volgende:
Eerst lekker panieken en dood en verderf zaaien (zie topics : Hoe kom ik aan Tamiflu ) .. en nu is het : Niets aan de hand mensen , het waait wel over .

Foldertje en klaar .
Beetje groot contrast inderdaad.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71693835
quote:

State of Fear.
Dan is alcohol aan de beurt..

of is dat al geweest?
  Donald Duck held vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:17:10 #16
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71693877
quote:

State of Fear.
De eerste ophef was echt niet voor niks. Al eerder heeft de mensheid met een enorm dodelijke griepgolf te maken gehad.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71694424
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De eerste ophef was echt niet voor niks. Al eerder heeft de mensheid met een enorm dodelijke griepgolf te maken gehad.
En dus zaai je paniek.

Een angstig mens stemt voor 2.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_71694443
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:15 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Dan is alcohol aan de beurt..

of is dat al geweest?
Als het aan Grootayatollah Rouvoet ligt, gaat dat er ook nog aan ja.

Aartsconservatief kutkabinet.

vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:45:20 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71694682
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 09:26:08 #20
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71703069
Ik zie nergens staan dat de hype voorbij is of het gevaar geweken hoor... Er wordt niet meer standaard Tamiflu voorgeschreven en men noemt dat geruststellend maar een gewone griep.

Denk dat dat laatste iets is wat de WHO bepaalt en niet onze RIVM.

Spreekt elkaar toch een beetje tegen.
Intelligent, but fucked up.
pi_71703360
Je moet toch lachen over al die verhalen die je hier op FOK steeds leest over een manipulerende overheid, complot theorieën en de NWO.
Niemand weet precies wat er gaat gebeuren en een minister Klink doet wat hem op dat moment het beste lijkt gevolgd door maar weer een persbericht met uitleg.
Het is precies hetzelfde als met de bankencrisis en hoe minister Bos daarop reageerde: Ik ben verantwoordelijk, ik weet het ook niet precies maar God zegen de greep.
En verdomd, ze hebben nog gelijk ook want wat kun je anders dan je laten informeren door mensen die er voor doorgeleerd hebben en dan met je boerenverstand maatregelen nemen.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:14:24 #22
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71703472
Eindelijk van die opgeklopte mediahype af.
Al die sukkels die zich door paniek laten leiden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_71703627
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dus zaai je paniek.

Een angstig mens stemt voor 2.
Ik zou eens minder V for Vendatta gaan kijken, kelere zeg

Achteraf lullen is altijd zo makkelijk, maar wanneer er daadwerkelijk een vergelijkbare variant van de Spaanse griep was uitgebroken, gaat de schakelaar om en is de overheid de klootzak dit te weinig gedaan heeft
pi_71703735
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:27 schreef Sinat het volgende:

[..]

Ik zou eens minder V for Vendatta gaan kijken, kelere zeg

Achteraf lullen is altijd zo makkelijk, maar wanneer er daadwerkelijk een vergelijkbare variant van de Spaanse griep was uitgebroken, gaat de schakelaar om en is de overheid de klootzak dit te weinig gedaan heeft
V for Vendetta is een mooie film en laat zien wat overheden tot in staat kunnen zijn als je het hebt over machtsmisbruik/manipulatie/chaos.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:36:41 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_71703765
Maar wordt dan vaccin nou wel of niet besteld (voor alle Nederlanders)?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:54:10 #26
3542 Gia
User under construction
pi_71706013
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:52 schreef Picchia het volgende:
Er waren immers na de uitbraak van deze griep al enige doden gevallen e.d.

Bij elke griep vallen er doden. Meestal mensen die toch al ziek zijn, hart- longpatienten bijvoorbeeld of Aidspatienten.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:55:26 #27
3542 Gia
User under construction
pi_71706031
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:36 schreef Marrije het volgende:
Ik denk dat dezelfde mensen het vaccin zullen krijgen die elk jaar gevaccineerd worden. Dus die ik hierboven al noemde en de 65-plussers.
pi_71706349
quote:
Arts: Farmaceuten voeden griepangst

ANP
Gepubliceerd op 07 augustus 2009 13:01, bijgewerkt op 7 augustus 2009 13:54

BERLIJN -
De farmaceutische industrie voedt de angst voor de Mexicaanse griep omdat de ziekte 'big business' is voor fabrikanten, zegt een Duitse longarts en parlementariër (SPD).
Een vrouw draagt een mondkapje om zich te beschermen tegen de Mexicaanse griep.
Een vrouw draagt een mondkapje om zich te beschermen tegen de Mexicaanse griep. (ANP)

Volgens Wolfgang Wodarg is Mexicaanse griep niet gevaarlijker dan de gewone griep. Integendeel: het aantal gevallen is ‘belachelijk’ klein vergeleken met andere griepgolven.

Lobby

Dat melden Duitse media vrijdag. Volgens hem heeft de lobby van de farmaceutische industrie zijn belangen weten door te drukken in de politiek. Normaal is nooit van tevoren bekend hoeveel griepvaccins verkocht kunnen worden. ‘Nieuw is nu dat de regering de farmaceutische industrie een verkoopgarantie geeft’, aldus Wodarg.

Proefkonijn

Tevens maakt de arts zich grote zorgen over het griepvaccin dat momenteel in Duitsland wordt getest. Dat wordt gekweekt op kankercellen van dieren. Volgens Wodarg zou er een kankerrisico voor gevaccineerden kunnen zijn. Dat wordt echter pas jaren na de voorgenomen massale inentingen duidelijk. Volgens Wodarg worden de Duitsers massaal als proefkonijn gebruikt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71706488
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Weet je wat ik vreemd vind.

Toen Lambiekje dit allemaal zei verklaarde zowat heel fok hem voor gek.
Nu struikelen we zowat allemaal over elkaar heen om maar zo hard mogelijk te schreeuwen dat we het eigenlijk wel wisten
pi_71706504
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:15 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nu struikelen we zowat allemaal over elkaar heen om maar zo hard mogelijk te schreeuwen dat we het eigenlijk wel wisten
De eerste goede post in dit topic
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71706916
quote:

[..]

Ik ga niet lezen wat lambiekje schrijft. Maar als ergens geld te verdienen is dan moet je dat altijd als het waarschijnlijke motief beschouwen van degene die eraan verdient.

Het probleem dat de farmaceutische industrie wordt behandeld als een ideeële lobby terwijl het natuurlijk gewoon een keiharde commerciele lobby is, is een veel ouder probleem.
pi_71706961
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ga niet lezen wat lambiekje schrijft. Maar als ergens geld te verdienen is dan moet je dat altijd als het waarschijnlijke motief beschouwen van degene die eraan verdient.

Het probleem dat de farmaceutische industrie wordt behandeld als een ideeële lobby terwijl het natuurlijk gewoon een keiharde commerciele lobby is, is een veel ouder probleem.
Dat is het punt helemaal niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door JohnDope op 08-08-2009 14:43:32 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:37:27 #33
3542 Gia
User under construction
pi_71709104
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:36 schreef Marrije het volgende:
Schijnbaar toch wel:

Ab Klink: Iedereen krijgt vaccin tegen de Mexicaanse griep
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:46:51 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71709277
quote:

[..]

Er is een verschil tussen kritisch zijn en gestoord

Gelukkig schreef ik een dag of 10 geleden in dit forum al
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom wordt er überhaupt gevaccineerd? De gevolgen zijn tot op heden erg mild, in Nederland sowieso nog geen sterfgevallen en de wereldwijde sterfgevallen lijken vooral mensen te betreffen die al een gebrekkige gezondheid hadden. En mocht het virus muteren in een dodelijkere variant is het sowieso maar de vraag of het huidige vaccin nog effect heeft.

Populair gezegd, waarom 17 miljoen Nederlanders willen enten omdat er 100 een kuchje hebben?
En in het centrale topic in NWS ben ik ook wel kritisch geweest.
pi_71709393
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen kritisch zijn en gestoord
Er is een eeuwenoud spreek woord en dat stelt dat het verschil tussen gek en geniaal afhankelijk is van succes.
En op dit punt heeft die Lambiekje succes.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:01:45 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71709558
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er is een eeuwenoud spreek woord en dat stelt dat het verschil tussen gek en geniaal afhankelijk is van succes.
En op dit punt heeft die Lambiekje succes.
Dat is 1 uit 100.... gek dus.
Als je 300 apen 300 jaar op een typemachine laat rammelen komen ze uiteindelijk met William Shakespeare te voorschijn is namelijk ook een eeuwenoud gezegde.
pi_71709634
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is 1 uit 100.... gek dus.
Als je 300 apen 300 jaar op een typemachine laat rammelen komen ze uiteindelijk met William Shakespeare te voorschijn is namelijk ook een eeuwenoud gezegde.
Hetzelfde geldt voor de medicijnindustrie want als je een stelletje apen een scheikunde doos zou geven, zouden ze ook al die veel gebruikte medicijnen kunnen maken, maar dat doet niks af aan het succes van Lambiekje.
pi_71709671
Lekker dan, al dat geld voor die vaccins.

Maar in principe is dit goed nieuws.
pi_71709717
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:06 schreef IHVK het volgende:
Maar in principe is dit goed nieuws.
Het is maar wat jij goed noemt, ik schrik eigenlijk wel een beetje van het feit dat dat ongekende grote leger wetenschappers er gewoon weer naast zit.

pi_71709754
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is maar wat jij goed noemt, ik schrik eigenlijk wel een beetje van het feit dat dat ongekende grote leger wetenschappers er gewoon weer naast zit.

Ze zaten er niet naast.

Heb je wel goed geluisterd? Ze wisten het gewoon niet en wezen op de risisco's. Het heeft gewoon maar net goed uitgepakt. Dat kan ook zeiden ze.

Bovendien is er geen garantie dat het virus zich niet muteert.
pi_71709887
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:11 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ze zaten er niet naast.
Nee ze zaten er natuurlijk weer niet naast, vandaar ook dat er miljarden aan medicijnen zijn ingekocht.
Dat inkopen deden ze namelijk op advies van mickeymouse
quote:
Heb je wel goed geluisterd? Ze wisten het gewoon niet en wezen op de risisco's. Het heeft gewoon maar net goed uitgepakt. Dat kan ook zeiden ze.
Heb jij inderdaad wel goed geluisterd? Dit verkooppraatje wat ze hielden was precies hetzelfde verkooppraatje als tijdens de zure regen, gat in de ozonlaag, millennium bug, global warming etc etc.

Ik weet niet waar dat spreekwoord van die ezel vandaan komt, maar dat is in ieder geval niet bedacht door een mens
quote:
Bovendien is er geen garantie dat het virus zich niet muteert.
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:26:37 #42
137949 Disana
pi_71710045
Het is een beetje kinderlijk te verwachten dat wetenschappers de wijsheid direct in pacht hebben over een geheel nieuw virus dat doden veroorzaakt onder mensen die normaal niet in een risicogroep vallen. Het is toch altijd een beetje raar dat aan de ene kant de hemel wordt verwacht van de wetenschap terwijl men diezelfde wetenschap diep wantrouwt.
pi_71710085
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:26 schreef Disana het volgende:
Het is een beetje kinderlijk te verwachten dat wetenschappers de wijsheid direct in pacht hebben over een geheel nieuw virus dat doden veroorzaakt onder mensen die normaal niet in een risicogroep vallen. Het is toch altijd een beetje raar dat aan de ene kant de hemel wordt verwacht van de wetenschap terwijl men diezelfde wetenschap diep wantrouwt.

Precies.
Er zit een soort kinderlijkheid en afhankelijkheid in.

Ik wil best geloven dat er bij die farmaceuten ook onzuivere types zijn. Maar wetenschappers (ook die het RIVM adviseren) weten ook niet alles. Een virus is gewoon heel lastig in te schatten.
pi_71710115
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:28 schreef IHVK het volgende:
Ik wil best geloven dat er bij die farmaceuten ook onzuivere types zijn. Maar wetenschappers (ook die het RIVM adviseren) weten ook niet alles. Een virus is gewoon heel lastig in te schatten.
Kijk nou komen we op een punt dat we kunnen praten....

Dat is ook de kracht van het hele verhaal, want er zal achteraf "never nooit of te nimmer" bewezen kunnen worden dat ze gelogen hebben, want ze kunnen altijd zeggen dat ze "er naast zaten".

Kijk 1 keer kan het gebeuren, 2 keer misschien ook wel, 3 keer kan ook nog wel, maar vanaf de 4de keer mag je toch wel een beetje kritisch gaan oordelen als televisiekijker-zijnde.
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:32:06 #45
137949 Disana
pi_71710130
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:28 schreef IHVK het volgende:

[..]

Precies.
Er zit een soort kinderlijkheid en afhankelijkheid in.

In dit geval durf ik zelfs van de farmaceuten niet te zeggen dat ze louter uit winstbejag de boel aangejaagd hebben. Iedereen was bang voor deze griep en niemand wist waar het heen ging.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:33:04 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71710149
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor de medicijnindustrie want als je een stelletje apen een scheikunde doos zou geven, zouden ze ook al die veel gebruikte medicijnen kunnen maken, maar dat doet niks af aan het succes van Lambiekje.
Behalve een nutcase ben je blijkbaar nog dom ook als je het spreekwoord niet begrijpt.
pi_71710158
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:32 schreef Disana het volgende:

[..]

In dit geval durf ik zelfs van de farmaceuten niet te zeggen dat ze louter uit winstbejag de boel aangejaagd hebben. Iedereen was bang voor deze griep en niemand wist waar het heen ging.
ahhh wat zoet.
pi_71710194
Er is ook een ex-farmaceut die wel met verhalen naar buiten komt. En het is niet dat ze opzettelijk mensen vermoorden. Maar voor geld schijnen ze behoorlijk ver te gaan.

Ook hier geld weer dat het om verhalen gaat en dat het niet om alle farmaceuten gaat.
pi_71710268
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:35 schreef IHVK het volgende:
Er is ook een ex-farmaceut die wel met verhalen naar buiten komt. En het is niet dat ze opzettelijk mensen vermoorden. Maar voor geld schijnen ze behoorlijk ver te gaan.

Ook hier geld weer dat het om verhalen gaat en dat het niet om alle farmaceuten gaat.
De farmaceutische industrie is in principe de paradox der paradoxen.

En aan dode mensen verdienen ze geen geld, dus zij zullen nooit mensen vermoorden.

Overigens zit ik nu niet de farmaceutische industrie te bashen, want ik heb verder helemaal niks tegen hun, want zij moeten ook gewoon hun brood verdienen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:57:55 #50
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71710540
Wat wordt de volgende mediahype?
pi_71711604
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Wat wordt de volgende mediahype?
Waarschijnlijk iets met Al "Liar" Gore en z'n volgelingen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_71712086
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:32 schreef Disana het volgende:
In dit geval durf ik zelfs van de farmaceuten niet te zeggen dat ze louter uit winstbejag de boel aangejaagd hebben.
Het winstbejag is er, dus waarom zouden ze dan de boel niet aanjagen als ze de kans krijgen? Het zijn gewoon bedrijven, die laten echt geen geld liggen. Ze zullen altijd aan die kant van het verhaal staan die betekent dat er veel verkocht gaat worden.
pi_71718603
quote:

[..]

Ik heb het al vanaf het begin geroepen. Lambiekje strooit zijn complottheorien over VAN ALLES rond. Niet zo gek dat men hem dan ook kritisch bekijkt.

Maar Lambiek heeft in dit geval gelijk en dat ook laten zien. Klasse van hem.

pi_71720282
De crisis is ook al verzonnen, want er is geen crisis waar Dries is
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_71720374
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 00:05 schreef bijdehand het volgende:
De crisis is ook al verzonnen, want er is geen crisis waar Dries is
De crisis is niet verzonnen, maar wel enorm opgeklopt. Zeker door politici die angst willen zaaien. Precies het verkeerde signaal, want economie (en dus ook economisch herstel) is allemaal gebaseerd op vertrouwen.

En dat met 2 cum laude afgestudeerde economen in de ministerstop.

pi_71724793
quote:

State of Fear.
Liever van te voren serieus met een eventuele dreiging omgaan dan achteraf de zaak onderschat te hebben.
pi_71726941
Je kunt de farmaceutische industrie en de media allemaal de schuld geven van al de opgeklopte hypes als de terreurdreiging, de crisis, broeikaseffect en de Mexicaans griep, maar er is maar 1 iemand die dat kan stoppen en dat ben je zelf. Door niet overal direct in te trappen en in mee te gaan. Met andere woorden: geen paniek, relax
pi_71726961
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 08:07 schreef vanhal het volgende:

[..]

Liever van te voren serieus met een eventuele dreiging omgaan dan achteraf de zaak onderschat te hebben.
Oneens.
  Redactie Frontpage zondag 9 augustus 2009 @ 12:40:34 #59
4530 crew  Crazy Harry
pi_71728074
quote:
Daar staat ook weer tegenover dat wanneer je hem niet voor gek verklaard maar wel om geloofwaardige bronnen vraagt dan krijg je van hem daar ook geen reactie op terug.
Hij zegt veel dat, wanneer het echt zo is, met betrouwbaar bronmateriaal te ondersteunen is (octrooien bijvoorbeeld worden namelijk gewoon gepubliceerd). Maar dat bronmateriaal komt er nooit.
Dat wat hij roept blijft dan dus ook onbetrouwbaar. Juist omdat het zo simpel te verifiëren valt.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_71728835
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:40 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Daar staat ook weer tegenover dat wanneer je hem niet voor gek verklaard maar wel om geloofwaardige bronnen vraagt dan krijg je van hem daar ook geen reactie op terug.
Hij zegt veel dat, wanneer het echt zo is, met betrouwbaar bronmateriaal te ondersteunen is (octrooien bijvoorbeeld worden namelijk gewoon gepubliceerd). Maar dat bronmateriaal komt er nooit.
Dat wat hij roept blijft dan dus ook onbetrouwbaar. Juist omdat het zo simpel te verifiëren valt.
Wat hebben octrooien met hoge verkoopcijfers dankzij opgeklopte berichtgeving te maken?
pleased to meet you
  Redactie Frontpage zondag 9 augustus 2009 @ 13:09:33 #61
4530 crew  Crazy Harry
pi_71728879
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat hebben octrooien met hoge verkoopcijfers dankzij opgeklopte berichtgeving te maken?
Via lambiekjes verhalen, veel
Zonder lambiekjes verhalen trouwens ook
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_71728943
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:52 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Oneens.
Je hebt liever miljoenen doden in de leeftijd van 15 tot 24, onder zwangeren en hele jonge kinderen?
pleased to meet you
pi_71728988
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:09 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Via lambiekjes verhalen, veel
Zonder lambiekjes verhalen trouwens ook
Je kan aan een octrooi zien of de berichtgeving over het gevaar van een nieuw griepvirus wel of niet klopt?
pleased to meet you
pi_71729050
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:52 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Oneens.
Inderdaad. Ook net alsof het een keuze tussen 2 is.

Liever gewoon niet dat domme gehype over van alles en nog wat. Zelfs als je de TV de deur uitdoet, zoals ik doe, word je nog doodgegooid (no pun intended) met allerlei ingebeelde epidemien en crises.

pi_71729097
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Je hebt liever miljoenen doden in de leeftijd van 15 tot 24, onder zwangeren en hele jonge kinderen?
De enige doden zijn mensen die al extreem verzwakt zijn door andere terminale ziektes (de Nederlandse dode) of vrouwen in het kraambed.

Normale gezonde mensen gaan niet dood aan een griepje, of die nou van varkens komt of niet.

Je laat je bangmaken, Wildersfan.

Redactie Frontpage zondag 9 augustus 2009 @ 13:25:37 #66
4530 crew  Crazy Harry
pi_71729319
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Je kan aan een octrooi zien of de berichtgeving over het gevaar van een nieuw griepvirus wel of niet klopt?
Wel als Lambiekje als bron een artikel geeft, waarin wordt verteld over toegekende octrooien.
Maar goed, ik bedoelde het vooral algemeen als reactie op dat lambiekje nu gelijk zou hebben.
pi_71731387
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De enige doden zijn mensen die al extreem verzwakt zijn door andere terminale ziektes (de Nederlandse dode) of vrouwen in het kraambed.

Normale gezonde mensen gaan niet dood aan een griepje, of die nou van varkens komt of niet.
En dat weet je van te voren, dat het allemaal mensen zijn die al iets onder hun leden hadden?

Even recapituleren .. 2 maanden na het aflopen van het griepseizoen krijg je te maken met een gemuteerd virus dat in korte tijd voor veel besmettingen en tientallen doden zorgt en daarnaast ook nog eens buiten de normale risico-groep huis houdt, het treft hoofdzakelijk jonge mensen ..

Je kan dan, al na de eerste doden, gaan concluderen dat dat te maken heeft met de slechte lichamelijke conditie van de zieken/doden dus het is belachelijk/voorbarig om actie op te ondernemen?
quote:
Je laat je bangmaken, Wildersfan.
Ik ben me van de tijdelijkheid van mijn bestaan bewust, dus mij krijg je niet zo snel bang.
Daarnaast, is de kans op een wereldwijde pandemie imaginair of is het een reële mogelijkheid waarmee een overheid rekening dient te houden? De snelle verspreiding van dit, gelukkig relatief ongevaarlijke, virus heeft dat wel even duidelijk gemaakt, het is een reële mogelijkheid.

En dan ben ik nog niet eens begonnen met nadenken over de wereld na zo'n pandemie, de jongere generatie tot 25 jaar en een boel vruchtbare vrouwen heftig uitgedund, wat is er over van economie en wereldhandel etc etc, geen leuke perspectieven dat .. en gezien het feit dat het kan gebeuren toch wel iets waar je als overheid de verantwoordelijkheid hebt je best te doen het te voorkomen.

Dat het in dit geval, tot nu toe, met een sisser blijkt af te lopen is doodordinaire mazzel, maar wat als gebleken was dat dit geen 'onschuldig' griepje is en de overheid was met haar armen over elkaar blijven zitten, eerst even afwachten of het wel echt zo erg is, wat zou je dan zeggen .. is het dan ineens wel 'better safe than sorry', waarom hebben die eikels niets gedaan?
pleased to meet you
pi_71731413
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 13:25 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Wel als Lambiekje als bron een artikel geeft, waarin wordt verteld over toegekende octrooien.
Maar goed, ik bedoelde het vooral algemeen als reactie op dat lambiekje nu gelijk zou hebben.
ooh, die fiets .. ké
pleased to meet you
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:54:59 #69
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71732361
quote:
'Mexicaanse griep niet gevaarlijker dan gewone griep'

BERLIJN - De farmaceutische industrie voedt de angst voor de Mexicaanse griep. De Mexicaanse griep is niet gevaarlijker dan de gewone griep. Integendeel: het aantal gevallen is 'belachelijk' klein vergeleken met andere griepgolven.

© ANPDat zegt de longarts en SPD-parlementariër Wolfgang Wodarg volgens Duitse media vrijdag.

''Dit is big business voor de farmaceutische industrie'', aldus Wodarg. Volgens hem heeft de lobby van de farmaceutische industrie zijn belangen weten door te drukken in de politiek.

Normaal is nooit van tevoren bekend hoeveel griepvaccins verkocht kunnen worden. ''Nieuw is nu dat de regering de farmaceutische industrie een verkoopgarantie geeft'', aldus Wodarg.

Grote zorgen

Tevens maakt de arts zich grote zorgen over het griepvaccin dat momenteel in Duitsland wordt getest. Dat wordt gekweekt op kankercellen van dieren. Volgens Wodarg zou er een kankerrisico voor gevaccineerden kunnen zijn.

Dat wordt echter pas jaren na de voorgenomen massale inentingen duidelijk. Volgens Wodarg worden de Duitsers massaal als cavia gebruikt.
Bron

Klinkt erg lekker de Duitsers worden voor een griep massaal als proefdier gebruikt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71734424
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:54 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Klinkt erg lekker de Duitsers worden voor een griep massaal als proefdier gebruikt.
Nu zijn de rollen dus omgedraaid
pi_71736605
wauw alsof we niet wisten dat het een griepje was die shit was gewoon opgeblazen door de media
soms schop je de bal,en soms schopt de bal jou
pi_71740606
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:17 schreef Butcherlars het volgende:
wauw alsof we niet wisten dat het een griepje was die shit was gewoon opgeblazen door de media
Nee, dat wisten we niet .. een nieuw virus, buiten het 'seizoen' en met een hoog aantal besmettingen en doden buiten de 'normale' groep is wel degelijk iets om je zorgen over te maken .. wijsheid achteraf is altijd makkelijk
pleased to meet you
pi_71740810
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:17 schreef Butcherlars het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')