abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71693214
quote:
RIVM: virus Mexico is gewone griep
Gepubliceerd: 7 augustus 2009 13:16 | Gewijzigd: 7 augustus 2009 19:26
Door een onzer redacteuren
Bilthoven, 7 aug. De Mexicaanse griep wordt vanaf nu door de autoriteiten als een gewone griep behandeld. Patiënten worden niet meer standaard behandeld met de virusremmer Tamiflu. Dat meldde het RIVM vanochtend.

Gevallen van de Mexicaanse griep hoeven niet meer officieel vastgesteld of gemeld te worden.

Alle Nederlanders krijgen binnenkort een folder thuisgestuurd met informatie over de griep, de standaardbehandeling en diagnosemaatregelen. „We verwachten dat die folder in de week van 17 augustus zal worden verstuurd”, aldus een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid.

'Niet meer standaard Tamiflu voorschrijven'
Lees het artikel verder op

http://www.nrc.nl/binnenl(...)xico_is_gewone_griep

Gaat dus behandeld worden als een gewone griep.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:56:07 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_71693252
Mooi, die heb ik vrijwel nooit.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:58:57 #3
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71693329
Alle grote farmaceuten hebben hun centje toch al binnen.. Reclame campagne geslaagd..
pi_71694034
Mooi, had ik ook al wel verwacht, gewoon lekker thuis uitzieken en er geen drama van maken
  Redactie Frontpage vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:51:53 #5
145738 superworm
is erbij
pi_71694907
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:58 schreef Bill_E het volgende:
Reclame campagne geslaagd.

Lees ik trouwens impliciet dat ze stoppen met het registreren van de aantallen? Dat zou wel een bummer zijn, kunnen we het ook minder goed in de gaten houden.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:34:29 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_71696324
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:51 schreef superworm het volgende:

Lees ik trouwens impliciet dat ze stoppen met het registreren van de aantallen? Dat zou wel een bummer zijn, kunnen we het ook minder goed in de gaten houden.
Doen ze volgens mij al een tijdje, er zijn meer zieken dan die 900 oid op de site.
pi_71697037
quote:
Alle grote farmaceuten hebben hun centje toch al binnen.. Reclame campagne geslaagd..
En een heleboel mensen die die troep al hebben geslikt.....
pi_71698006
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:28 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Met Tamiflu is weinig mis. Dat vaccin vertrouw ik zo nog niet
weinig mis??? heb je wel alles gelezen?

Nee dat vaccin moet ik al hélemaal niet...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 03:19:55 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_71701950
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:30 schreef FANN het volgende:

[..]

weinig mis??? heb je wel alles gelezen?

Nee dat vaccin moet ik al hélemaal niet...
The female of the species is more deadlier than the male.
pi_71702017
Al die heisa om niets.
Zit je dan als overheid die zoveel miljoen aan vaccins heeft ingeslagen. -->
quote:
Het is bijna net zo'n fiasco geworden als in 1976, in de VS, waar ze toen de gehele bevolking wilden vaccineren en een deel van de gevaccineerden allerlei bijwerkingen kreeg. Achteraf was de vaccinatie helemaal niet nodig geweest en was het één groot fiasco.
Hier gingen we bijna dezelfde kant op, met de angstcampagne.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 03:31:03 #11
6941 APK
Factual, I think.
pi_71702033
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 03:29 schreef OldJeller het volgende:

Hier gingen we bijna dezelfde kant op, met de angstcampagne.
'Gingen'?

Het moet nog beginnen.
pi_71702059
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 03:31 schreef APK het volgende:

[..]

'Gingen'?

Het moet nog beginnen.
oh, ik dacht dat met dit bericht de kous af was en alle paniekerige mensen van de kast af konden komen en door konden gaan met de dagelijkse gang van zaken, zonder in de ban te zijn van de mexicaanse griep.
pi_71702315
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 03:19 schreef APK het volgende:

[..]

The female of the species is more deadlier than the male. [ afbeelding ]
It's life Pim but not as we know it

pi_71702402
Griepmeting kun je natuurlijk altijd wel in de gaten houden: http://www.degrotegriepme(...)php?thissection_id=1
dag
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 05:08:28 #15
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_71702428
Inderdaad, griephype
pi_71702457
jokgriep
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71702462
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 03:31 schreef APK het volgende:

[..]

'Gingen'?

Het moet nog beginnen.
ja griep loopt gelijk met de crisis
Jusqu'ici tout va bien...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 06:14:09 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71702519
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:54 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Lees het artikel verder op

http://www.nrc.nl/binnenl(...)xico_is_gewone_griep

Gaat dus behandeld worden als een gewone griep.
Wat het tot nu toe ook is. De paniek er om heen is waarschijnlijk bedacht om de tamiflu fabrikant te steunen. Verbaast me dat Danny er aan mee doet met dit sub forum. Maar geld is wat telt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71702627
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 06:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat het tot nu toe ook is. De paniek er om heen is waarschijnlijk bedacht om de tamiflu fabrikant te steunen. Verbaast me dat Danny er aan mee doet met dit sub forum. Maar geld is wat telt.
Dit is wel ongeveer de domste opmerking die ik tot nu toe heb gelezen..

De Paniek wás er al, er waren al mensen die in blinde paniek zelfs via internet Tamiflu hadden besteld
en ''preventief'' zijn gaan slikken.

Er is nog steeds onduidelijkheid of de vaccinatieprik nu verplicht gaat worden of niet, en over de
bijwerking op korte en al hélemaal op lange termijn.

Door dit sub forum zijn juist denk ik véél meer mensen gaan nadenken over dit soort dingen
i.p.v. maar klakkeloos die Tamiflu te gaan slikken en misschien ook wel over of ze dat vaccin
nu wel écht zo nodig moeten gaan halen.

Misschien zijn er zelfs wel mensen die zich hadden opgegeven als ''proefkonijn'' de faccinatie
die zich nu hebben bedacht.

Ook mensen die naar landen op vakantie wilde gaan waar je wel degelijk gedwongen in quarantine
kan worden vastgezet, met alle gevolgen van dien.

Er zijn wel een paar subforums die véél overbodiger waren en zijn en sommige zijn zelfs inmiddels
al weer dichtgegooid (eh... Volendam??) .

Dit subforum heeft volgens mij juist een hoop paniek weggehaald (niet bij mij want ik had die paniek niet)
maar ook meer duidelijkheid geschapen in veel dingen.

Dus..... ik vind dit een béétje een domme opmerking hoor, sorry dat ik het ''zeg''.
  Admin zaterdag 8 augustus 2009 @ 07:48:27 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_71702673
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:34 schreef APK het volgende:

[..]

Doen ze volgens mij al een tijdje, er zijn meer zieken dan die 900 oid op de site.
Nou nee, de telling is eigenlijk volkomen absurd te noemen, zoals eik altijd met cijfertjes gegoochel.
Je hebt de écht zieken en je hebt de omgeving die niet ziek was maar w'le de tamiflu vast kreeg en in de cijfers wordt meegeteld als zijnde ziek.
Ook het woord doodsorzaak is verneukerij:
Je bent al terminaal aan kanker, je krijgt daar overheen die griep, wat verdikke bij terminalen niet zo vreemd is!, sterft en de doodsoorzaak is de Mex griep.
Ja, zo gaat het lekker met de cijfers.

* Disclaimer, het tellen van de Tamiflu-krijgers als zijnde Mex griep-hebbers geldt voor Engeland.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:31:52 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71705600
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 06:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

nee Danny is lid van de illuminati, vandaar ..

Er is gewoon veel onduidelijk, er zijn veel vragen over de zin en onzin van deze griep, hoe je het ook wendt of keert het is een interessant fenomeen en dat gaat niet weg met het negeren van deze griep.

Vooralsnog is het een gewone griep maar zelfs al in dit bericht zie je dat het eigenlijk toch niet een gewone griep is, daar worden immers ook geen 34 miljoens vaccins voor besteld. Levert het de farma industrie wat op... zeker.

Verder is het natuurlijk gewoon interessant hoe men met dit fenomeen omgaat, de media, de regering, de mensen, voor en tegenstanders, wetenschappelijke tunnelvisie tegen consipracy tunnelvisie etc...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:41:21 #22
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_71705768
als ze dat nou al op de eerste dag hadden gezegd
Drugs are good mkay?
  maandag 10 augustus 2009 @ 06:02:05 #23
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71751346
Frappant dat juist dit topic weinig reacties krijgt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 10 augustus 2009 @ 06:43:08 #24
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71751414
Ik ben eventjes te druk met andere dingen om te FOK!en en gelijk is het hele mexicaanse griep gebeuren over
:-)
pi_71754849
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 07:22 schreef FANN het volgende:

[..]

Dit is wel ongeveer de domste opmerking die ik tot nu toe heb gelezen..
Over domme opmerkingen gesproken...
quote:
Er is nog steeds onduidelijkheid of de vaccinatieprik nu verplicht gaat worden of niet, en over de
Er is (in Nederland) helemaal geen onduidelijkheid of die griepprik verplicht wordt of niet: er is (onder andere in dit forum) al vrij duidelijk gebleken dat we die dingen in nederland niet verplicht kunnen stellen.
quote:
Door dit sub forum zijn juist denk ik véél meer mensen gaan nadenken over dit soort dingen
i.p.v. maar klakkeloos die Tamiflu te gaan slikken en misschien ook wel over of ze dat vaccin
nu wel écht zo nodig moeten gaan halen.
Beetje last van vervangende grootheidswaanzin ofzo? Die paar duizend mensen die op Fok forum rondhangen maken nou niet echt een verschil...
pi_71760077
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 07:22 schreef FANN het volgende:

Verplichten kan niet. Je kan altijd op grond van godsdienst weigeren, gewoon zeggen dat je gereformeerd bent en dan ben je gered.
[ironie]Als je toch dood gaat kan je God aanklagen .[/ironie]
Get it and Bet it
pi_71764143
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:16 schreef anboni het volgende:

[..]

Over domme opmerkingen gesproken...
[..]

Er is (in Nederland) helemaal geen onduidelijkheid of die griepprik verplicht wordt of niet: er is (onder andere in dit forum) al vrij duidelijk gebleken dat we die dingen in nederland niet verplicht kunnen stellen.
[..]

Beetje last van vervangende grootheidswaanzin ofzo? Die paar duizend mensen die op Fok forum rondhangen maken nou niet echt een verschil...
tjongejonge.... ik zou bijna zeggen dat jij in aanmerking komt voor een vaccinatie tegen hondsdolheid

Ten eerste reageerde ik op iemand die wel degelijk een domme opmerking plaatste,dat vond ik toen en dat vind ik nu nog steeds.

Ten tweede hebben zich al wel degelijk mensen gemeld die vanwege hun werk in de verpleging de vaccinatie''verplicht'' moe(s)ten nemen, zelfs op straffe van ontslag.

(ja. ik zeg moe(s)ten omdat ik niet weet of het inmiddels misschien door alle berichtgevingen over het vaccin én de protesten van de mensen zelf die niet gedwongen willen worden om een vaccinatie te nemen, veranderd is.

En ja ik wéét dat dit eigenlijk niet kan, maar blijkbaar gebeurd het toch.
Hier is ook een site waar je kunt lezen dat een werkgever geen vaccinatie mag eisen

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF20090723_025&word=Werkgever+mag+mondmaskers+eisen%2c+maar+geen+vaccinatie

maar ze waren er wel degelijk mee bezig.

http://www.bijzijn.nl/content/html/237.asp?nb_id=9942

Ik ga die quote's niet voor je opzoeken, maar ik weet in ieder geval zeker dat één persoon zich hier al had gemeld, geen vaccinatie betekende ontslag.
Hoe dit verder is afgelopen weet ik niet, misschien heeft die persoon zich inmiddels alweer gemeld met ánder nieuws.

Nu heb ik niet persé die quote nodig omdat ik dat namelijk al wist, je zal mijn woorden nu wel in twijfel trekken en denken dat ik nu iets verzin om mezelf te verdedigen, maar ik wist het al omdat ik een zus heb die in het ziekenhuis werkt op de IC afdeling ik wil verder geen naam of plaats van het ziekenhuis noemen, maar ook daar wilde ze de vaccinatie verplicht stellen bij ál het personeel, inmiddels is de situatie, vanwege grote protesten onder het personeel alweer enigszins veranderd en is het helemaal niet zo zeker meer of het wél of niet verplicht wordt.

Lees goed ! Het is dus ook nog steeds niet zeker of het wél verplicht wordt al is mij nog steeds niet duidelijk
op welke gronden een werkgever zijn personeel dan eventueel zou kunnen verplichten, maar hopenlijk komt
daar snel duidelijkheid over.

en waarom is dit interessant?
nou hierom....

Als verplichte vaccinatie bij ziekenhuis en verplegend personeel er doorheengedrukt zou ''kunnen''
worden kan je je af gaan vragen wie de volgende zijn, personeel bij politie? buschauffeurs?
taxichauffeurs? stewardessen? etc. etc.

Ik vind dat zelf hélemaal niet vreemd om je je dat af te vragen, maar wellicht verschillen we hierover ook
van mening.

Ik denk dat je dit topic misschien ook even moet doorspitten, voordat je zó zeker van je zaak bent
De vaccinatie, verplicht? dan kan je daar in discussie gaan, want een discussie met mij is niet
zo interessant.

Zoveel grootheidswaanzin heb ik nou zie je...

Ik weet écht wel beter dan te denken dat mensen even naar MIJ zullen luisteren, maar ik volg de discussie die hier gaande is en tja zo af en toe geef ik een reactie of mening óf ik stel een vraag, dat mag volgens mij hier gewoon hoor.

En tja de wereld is groter dan Fok daar heb je helemaal gelijk in, maar dan zou dus ''iedere'' discussie hier op Fok zinloos zijn...

Voor de rest kun je ál mijn posts gaan nalezen, ik zeg tegen niemand dat ze het vaccin moeten nemen
maar ik zeg ook tegen niemand dat ze de vaccinatie NIET moeten nemen.

Wat ik wél heb gezegd dat IK de vaccinatie niet wil en ik ga de redenen waarom ik de vaccinatie niet wil
niet eens meer opnoemen, dan moet je alle topics maar doorlezen, sommige mensen vinden dat dom,
sommige mensen vinden zelf dat je het MOET nemen omdat je anders andere mensen zou kunnen
besmetten, sommige mensen vinden het zelfs asociaal als je zelf wilt beslissen en ik heb zelfs een reacktie
gelezen dat als je het vaccin niet neemt en ziek wordt dat je dan zelf maar voor de kosten moet opdraaien.

En natuurlijk zijn er ook nog meer mensen die om welke redenen dan ook de vaccinatie niet willen.

Maar goed volgens jou hebben discussies op Fok totaal geen zin, dus gaan we dat hier verder maar niet doen dan denk ik, want er is niets zo zinloos als een zinlose dicussie.

sjesus..... ik ben er zelf alweer moe van daarom hou ik mijn mening mééstal voor me dit kost zoveel
energie dat je er bijna Griep van zou krijgen...
pi_71764184
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:07 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Verplichten kan niet. Je kan altijd op grond van godsdienst weigeren, gewoon zeggen dat je gereformeerd bent en dan ben je gered.
[ironie]Als je toch dood gaat kan je God aanklagen .[/ironie]
Ik geloof niet in God, dus als ik doodga is het gewoon lekker mijn eigen ''stomme schuld''
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:48:40 #29
6941 APK
Factual, I think.
pi_71764495
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:33 schreef FANN het volgende:

Nu heb ik niet persé die quote nodig omdat ik dat namelijk al wist, je zal mijn woorden nu wel in twijfel trekken en denken dat ik nu iets verzin om mezelf te verdedigen, maar ik wist het al omdat ik een zus heb die in het ziekenhuis werkt op de IC afdeling ik wil verder geen naam of plaats van het ziekenhuis noemen, maar ook daar wilde ze de vaccinatie verplicht stellen bij ál het personeel, inmiddels is de situatie, vanwege grote protesten onder het personeel alweer enigszins veranderd en is het helemaal niet zo zeker meer of het wél of niet verplicht wordt.
Ik mag toch hopen dat ze mensen die niet gevaccineerd willen worden niet op de IC laten werken.
pi_71764587
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:48 schreef APK het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat ze mensen die niet gevaccineerd willen worden niet op de IC laten werken.
Nee dat denk ik niet nee mijn zus gaat ook braaf haar vaccinatie halen heur

don't panic..
pi_71764840
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:33 schreef FANN het volgende:
Ik ga die quote's niet voor je opzoeken, maar ik weet in ieder geval zeker dat één persoon zich hier al had gemeld, geen vaccinatie betekende ontslag.
Misschien dat je toch beter even die quote had moeten opzoeken, want er is maar één persoon hier op Fok! geweest die kon aantonen dat hij verplicht kon worden om gevaccineerd te worden door z'n werkgever. Er is namelijk bij wet geregeld dat militairen verplicht kunnen worden zich te laten vaccineren.

Alle andere mensen die hier roepen dat ze verplicht gevaccineerd moeten worden van hun baas, hebben het of niet goed begrepen, of moeten hun baas even wijzen op het feit dat ze niet verplicht kunnen worden. En als ze vervolgens alsnog ontslagen worden bij weigering stappen ze naar de rechter en halen een lekker schadevergoeding op.
pi_71764892
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:01 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Misschien dat je toch beter even die quote had moeten opzoeken, want er is maar één persoon hier op Fok! geweest die kon aantonen dat hij verplicht kon worden om gevaccineerd te worden door z'n werkgever. Er is namelijk bij wet geregeld dat militairen verplicht kunnen worden zich te laten vaccineren.

Alle andere mensen die hier roepen dat ze verplicht gevaccineerd moeten worden van hun baas, hebben het of niet goed begrepen, of moeten hun baas even wijzen op het feit dat ze niet verplicht kunnen worden. En als ze vervolgens alsnog ontslagen worden bij weigering stappen ze naar de rechter en halen een lekker schadevergoeding op.
ga die quote zelf maar opzoeken, ik moet helemaal niks

en als je die quote gevonden hebt, moet je met die persoon in discussie gaan niet met mij.
pi_71766561
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:03 schreef FANN het volgende:

[..]

ga die quote zelf maar opzoeken, ik moet helemaal niks

en als je die quote gevonden hebt, moet je met die persoon in discussie gaan niet met mij.
Lees je eigenlijk wel wat ik schrijf?
pi_71777031
Ik vind IC-verpleegkundigen die vaccinaties weigeren eigenlijk zorgwekkender dan dat hele mexicaanse griep gedoe. Maar die "grote protesten" zal wel ietwat overdreven zijn.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_71782386
quote:
Griep veroorzaakt door homo's

Eens in de zoveel tijd duikt er een nieuwe theorie op over het ontstaan van de Mexicaanse griep. Ook Maleisië doet een duit in het zakje. Komt-ie dan: de griep wordt aangewakkerd door homoseksualiteit en masturbatie. Dat zegt dokter V. M. Palaniappan in één van de grootste media van het land.

Dokter Palaniappan is een bijzonder gezaghebbend persoon in het Aziatische land waar hij Ecologie doceert op de Universiteit van Maleisië. Volgens de hoogleraar zorgt homoseksualiteit en masturberen ervoor dat het lichaam extra kwetsbaar wordt voor het gevreesde griepvirus.

Extra kwetsbaar

"Masturberen en homoseksualiteit veroorzaakt wrijving waarbij een zuur vrijkomt dat het lichaam van binnen vergiftigt. Het zieke lichaam is extra kwetsbaar voor H1N1."

Palaniappan garandeerde Bernama dat "gezonde seks" absoluut veilig is.
Wehehehee we gaan allemaal dood
Lawamena hitihala Lawamena haulala
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')