abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71345696
Ik heb diverse discussies (half) meegekregen hier op het forum.
Komt erop neer: de ene persoon zegt stellig dat de vaccinatie verplicht is, en de ander niet.

Kan iemand met bronnen onderbouwen hoe de vork nou in de steel zit?
  zondag 26 juli 2009 @ 19:36:07 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71346089
ken jij voorbeelden van verplichte vaccinatie?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71346138
Nee.
Ik vond het daarom ook vreemd dat er een aantal users waren die er zo zeker van waren dat het verplicht was.
En natuurlijk de hoeveelheden vaccins die zijn ingeslagen.
  zondag 26 juli 2009 @ 19:45:00 #4
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71346336
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:38 schreef OldJeller het volgende:
Nee.
Ik vond het daarom ook vreemd dat er een aantal users waren die er zo zeker van waren dat het verplicht was.
En natuurlijk de hoeveelheden vaccins die zijn ingeslagen.
Of zou je je kunnen voorstellen hoe ze het gaan aanpakken?

In Nederland is er onder de bevindelijk gereformeerden altijd een heel grote weerstand geweest tegen vaccinatie. Dat zal nu niet veranderen, en met hun bezwaren wordt altijd rekening gehouden.

Het kan natuurlijk dat als je niet gevaccineerd bent dat je dan, als medisch personeel, bepaalde diensten niet kunt doen. Maar ik geloof dat ook voor hen vaccinatie niet verplicht zal zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71346408
Volgens jullie is het dus niet verplicht.
Maar is dit ook zwart op wit ergens te lezen?
  zondag 26 juli 2009 @ 19:51:09 #6
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71346500
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:48 schreef OldJeller het volgende:
Volgens jullie is het dus niet verplicht.
Maar is dit ook zwart op wit ergens te lezen?
Tja. Beetje moeilijk. Voor het Rijksvaccinatieprogramma is het wel te vinden. Voor de griepprik geloof ik dat ouderen van 60+ een oproep krijgen (hoeven ook niet verplicht te gaan), en voor vakantieziekten geldt ook geen verplichting.

Ik weet niet precies waar dit vaccin onder gaat vallen, maar ik verwacht dat er gewoon een oproep wordt gestuurd. Dat zal echter wel blijken wanneer het vaccin er daadwerkelijk is.

[edit]
Info over de griepprik:
quote:
U kunt elk jaar een griepprik halen bij uw huisarts, of bij uw bedrijfsarts als u werknemer bent. Risicogroepen krijgen elk jaar een uitnodiging voor de griepprik van hun huisarts. Voor de risicogroepen is de griepprik gratis. U bent niet verplicht om de griepprik te halen, ook niet als u een oproep van uw werkgever krijgt.
Het komt natuurlijk ook neer op het onvrijwillig moeten ondergaan van een medische behandeling. Tenzij je een autoongeluk gehad hebt en in coma ligt, gaat dat volgens mij tegen heel veel mensenrechtenverdragen in.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71348065
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:51 schreef Iblis het volgende:

[..]

Tja. Beetje moeilijk. Voor het Rijksvaccinatieprogramma is het wel te vinden. Voor de griepprik geloof ik dat ouderen van 60+ een oproep krijgen (hoeven ook niet verplicht te gaan), en voor vakantieziekten geldt ook geen verplichting.

Ik weet niet precies waar dit vaccin onder gaat vallen, maar ik verwacht dat er gewoon een oproep wordt gestuurd. Dat zal echter wel blijken wanneer het vaccin er daadwerkelijk is.

[edit]
Info over de griepprik:
[..]

Het komt natuurlijk ook neer op het onvrijwillig moeten ondergaan van een medische behandeling. Tenzij je een autoongeluk gehad hebt en in coma ligt, gaat dat volgens mij tegen heel veel mensenrechtenverdragen in.
Maar dat gaat toch over de "gewone" griepprik en niet die voor de mexicaanse griep, of is het hetzelfde?
  zondag 26 juli 2009 @ 20:59:55 #8
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71348507
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Maar dat gaat toch over de "gewone" griepprik en niet die voor de mexicaanse griep, of is het hetzelfde?
Ja, maar dat Mexicaanse vaccin is er nog niet. Ik geef alleen aan hoe het nu gaat om het verwachte beleid te kunnen extrapoleren.
pi_71348878
In "mijn hoekje" is gezegd dat het in België verplicht zou zijn, maar dat schijnt dus weer niet te kloppen.
  zondag 26 juli 2009 @ 23:11:29 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71352602
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Maar dat gaat toch over de "gewone" griepprik (2009) en niet die voor de mexicaanse griep, of is het hetzelfde?
de "seasonal" griep prik is voornamelijk voor de humane influenza A H1N1, Influenza A H3N2 en Influenza B, deze zal weinig effectief zijn tegen de nieuwe influenza A H1N1 (een combi van humaan/vogel/varken)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 27 juli 2009 @ 19:13:42 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71373238
M.b.t. verplichte vaccinatie, eerst Engelse Wikipedia:
quote:
In an attempt to eliminate the risk of outbreaks of some diseases, at various times several governments and other institutions have instituted policies requiring vaccination for all people. For example, an 1853 law required universal vaccination against smallpox in England and Wales, with fines levied on people who did not comply. In the United States, the Supreme Court ruled in the 1905 case Jacobson v. Massachusetts that the state could require individuals to be vaccinated for the common good. Common contemporary U.S. vaccination policies require that children receive common vaccinations before entering school. A few other countries also have some compulsory vaccinations. Compulsory vaccination is believed to have greatly reduced the rates of some infectious diseases
De Franse Wikipedia heeft nog een mooi overzichtje (sommige beroepen hebben meer vaccinaties nodig zegt het eerst, 'aucun' betekent geen).
quote:
Vaccins obligatoires

A noter que certaines professions (égoutiers, professions médicales...) doivent avoir des vaccins supplémentaires par rapport au reste de la population.

En Europe

Vaccins obligatoires en Europe:

* Allemagne : aucun
* Belgique : poliomyélite
* Danemark : aucun
* Espagne : aucun (vaccinations demandées à l'inscription dans un établissement scolaire, mais sans obligation légale) (geen, maar worden wel gevraagd voor scholen, doch niet wettelijk verplicht)
* Finlande : aucun
* Royaume-Uni : aucun
* Irlande : aucun
* Islande : aucun
* Italie : diphtérie, hépatite B, polio, exigées pour établissements scolaires (vereist voor scholen)
* Luxembourg : aucun
* Pays-Bas : aucun
* Portugal : diphtérie, tétanos pour enfants de 12 à 18 mois
* Suède : aucun
* Suisse : aucun
Frankrijk zelf is echter veel strikter, ze worden vergoed, maar als je ze weigert kun je vervolgd worden, en zelfs uit de ouderlijke macht ontzet worden! Die verplichting roept aardig wat weerstand op van mensen die zich op het handvest van de mensenrechten van de EU beroepen:
quote:
En France

Les vaccins obligatoires sont remboursés par la sécurité sociale. Les autorités sanitaires assurent que le rapport bénéfice/risque est suffisamment significatif. L'inobservation des prescriptions vaccinales expose à des sanctions pénales ou administratives, notamment au retrait de l'autorité parentale, à la déscolarisation, au renvoi d'une administration, à une amende ou à une peine privative de liberté. L'obligation de vaccination a entraîné la création de groupements de personnes opposées à son aspect systématique, comme par exemple la Ligue nationale pour la liberté des vaccinations qui invoque la Charte des droits fondamentaux de l'Union européenne qui instaure une clause de conscience.

Trois vaccins sont obligatoires (à partir de 18 mois):

* Les vaccins contre la diphtérie, le tétanos et la poliomyélite
De Duitse Wikipedia meldt nog, tussen neus en lippen door, dat de DDR wel vaccinatieverplichting had:
quote:
Epidemiologische Vergleiche zeigen beispielsweise, dass Allergien erst nach der „Wende“ in der Bevölkerung der ehemaligen DDR, in der eine Impfpflicht bestanden hatte, signifikant zunahmen – zeitgleich mit einem Rückgang der durchgeführten Schutzimpfungen
pi_71375416
mensen die zich niet in laten enten maar toch besmet worden met het virus mogen van mij lekker hun eigen ziekenhuiskosten betalen als dit voorkomen had kunnen worden door de prik
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_71375607
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:20 schreef swarmahoer het volgende:
mensen die zich niet in laten enten maar toch besmet worden met het virus mogen van mij lekker hun eigen ziekenhuiskosten betalen als dit voorkomen had kunnen worden door de prik
We hebben het over een griepvirus waarvan je wat heviger gaat hoesten en waarvan je je flink wat zieker gaat voelen. Tot het ernstig gaat muteren zie ik niet in waarom je daarvoor naar een ziekenhuis zou moeten gaan. Echt levensbedreigend is het voor de gemiddelde wereldburger niet, tenzij je sowieso al verzwakt bent.
pi_71375679
quote:
Ow? En hoe is dit anders dan voetballers in het weekend op de SEH? (maar ik zou zo nog wel een stuk of tien zaken kunnen noemen)

Bewijs overigens maar dat het voorkomen had kunnen zijn door je in te enten.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_71375831
Artikel 11 van de Nederlandse grondwet:
quote:
eder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Voor zover ik weet is er geen wet die verplicht inententen mogelijk maakt, dus als men vaccinatie verplicht wil maken, zal er een nieuwe wet moeten komen. En dat krijg je niet voor elkaar in een paar maanden. En dan nog, een wet maken die onze grondrechten beperkt gebeurt niet zo snel.

Kortom, niemand hoeft zich zorgen te maken, vaccinatie tegen de varkensgriep zal in Nederland niet verplicht worden.
  maandag 27 juli 2009 @ 21:38:11 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71377861
quote:
En mensen die ziek worden doordat ze zich laten inenten?
censuur :O
pi_71377989
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En mensen die ziek worden doordat ze zich laten inenten?
Hoeveel mensen zijn er in de afgelopen 10 jaar zieker geworden van een griep vaccin dan ze van de griep zelf geworden zouden zijn? En hoeveel mensen zijn er in de afgelopen 10 jaar ziek geworden van de griep?
pi_71384574
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:42 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zijn er in de afgelopen 10 jaar zieker geworden van een griep vaccin dan ze van de griep zelf geworden zouden zijn? En hoeveel mensen zijn er in de afgelopen 10 jaar ziek geworden van de griep?
In de VS was in 1976 ook sprake van varkensgriep, toen besloot men massaal in te gaan enten. Aan het vaccin stierven 25 mensen en zo'n 500 mensen kregen verlammingsverschijnselen en reflexen werkten niet meer maar behoren (Syndroom van Guillain-Barré). Aan de varkensgriep van 1976 zelf zijn uiteindelijk 13 mensen overleden. Terughoudendheid kan dus weldegelijk op zijn plaats zijn bij vaccins die in korte ontwikkeld en geproduceerd zijn. Te meer ook omdat men het vaccin in de herfst klaar wil hebben waardoor men een verkorte serie van klinische tests van het vaccin uitvoert.
quote:
Natuurlijk niet, iedereen heeft hetzelfde basisverzekeringspakket en dus is er recht op vergoeding van de ziektekosten, er is immers een overeenkomst met de verzekerde afgesloten.

[ Bericht 24% gewijzigd door Bolkesteijn op 28-07-2009 02:27:41 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 02:53:35 #19
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_71384732
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 02:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In de VS was in 1976 ook sprake van varkensgriep, toen besloot men massaal in te gaan enten. Aan het vaccin stierven 25 mensen en zo'n 500 mensen kregen verlammingsverschijnselen en reflexen werkten niet meer maar behoren (Syndroom van Guillain-Barré). Aan de varkensgriep van 1976 zelf zijn uiteindelijk 13 mensen overleden. Terughoudendheid kan dus weldegelijk op zijn plaats zijn bij vaccins die in korte ontwikkeld en geproduceerd zijn. Te meer ook omdat men het vaccin in de herfst klaar wil hebben waardoor men een verkorte serie van klinische tests van het vaccin uitvoert.
[..]
Bron?
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_71384763
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 02:53 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Bron?
Even zoeken, hier staat wel het een en ander, http://en.wikipedia.org/wiki/1976_swine_flu_outbreak

Het is een vrij bekend voorbeeld als het gaat om de nadelen van voortvarend vaccineren. En dat van die verkorte klinische testen las ik laatst in een artikel uit een grote Amerikaanse krant, maar dat artikel kan ik niet meer vinden.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:21:41 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71385670
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 02:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Even zoeken, hier staat wel het een en ander, http://en.wikipedia.org/wiki/1976_swine_flu_outbreak

Het is een vrij bekend voorbeeld als het gaat om de nadelen van voortvarend vaccineren. En dat van die verkorte klinische testen las ik laatst in een artikel uit een grote Amerikaanse krant, maar dat artikel kan ik niet meer vinden.
Klopt, maar in de VS ligt het aantal doden nu al boven de 300. Dus qua schaal is de Mexicaanse griep nu al veel verspreider.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 08:24:12 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71385698
quote:

Mensen die 17 miljoen mensen verplicht gaan enten omdat er 100 een kuchje hebben moeten ze voor het gerecht dagen.
pi_71385699
quote:
Ik heb je nog niet vaak op enige intelligentie kunnen betrappen, zo ook nu weer
pi_71398133
De meningen zijn verdeeld lees ik.

Misschien moeten we beseffen dat de Nederlandse regering dadelijk buitenspel gezet wordt door de WHO.

Zie richtlijnen --->

Vanaf 2007 zijn de WHO International Health Regulations (IHR) ondertekend door 194 landen. Dit betekent dat na de afkondiging van fase 6 -- NU dus -- de WHO daadwerkelijk de macht in handen heeft om in al die landen, ook in Nederland, gedwongen vaccinaties te verordineren. De IHR-ondertekening annuleert de respectieve nationale wettelijke regelingen aangaande de soevereiniteit van het individuele lichaam. WHO International Health Regulations (IHR), http://whqlibdoc.who.int/publications/2008/9789241580410_eng.pdf .

Tevens heeft Nederland deze richtlijn opgenomen in de wet, zie --->

1. In Nederland zijn deze IHR zelfs opgenomen in de Wet Publieke Gezondheid... Staatsblad 2008, http://www.rivm.nl/cib/binaries/WPG%20STB_tcm92-56792.pdf# class= .

Dit document is ook zeer interessant --->
1. De WHO 3-fasen virusstrategie van ‘immuunsysteem uitschakelen / virussen inladen / immuunsysteem voluit aanzetten, met als gevolg een cytokinenstorm’ is uitvoerig gedocumenteerd in de Memoranda 1& 2, Bulletin World Health Organ, 1972;47(2):257-274. http://www.pubmedcentral.nih.gov/tocrender.fcgi?iid%169484

Die verplichting zou er dus best kunnen komen als ik de richtlijnen zo lees, WHO heeft de macht om alle regeringen in de aangesloten 194 landen buitenspel te zetten.
pi_71398301
Nee, dat zijn slechts richtlijnen en geen wetten. De WHO heeft dan ook alleen maar een puur adviserende rol.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')