abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71685974
Ik heb gehoord dat het spoorverkeer van Nederland hopeloos verouderd is.
In Japan hebben ze veel hogesnelheidslijnen en komen de treinen doorgaans hooguit 30 seconden te vroeg of te laat.
En wat hebben wij? Een paar hobbelige boemeltreintjes die sloom gaan en je reistijd er niet bepaald beter op maken i.v.m. de auto of de motor.

Dus mijn idee: moeten er niet gewoon hogesnelheidslijnen komen voor steden met een bepaalde grootte en/of een bepaald inwonertal? Gewoon lekker de snelheid opvoeren. Ik zou zeggen 200 km/u voor gewone treinen tussen middelgrote steden, en voor treinen die tussen de grote jongens rijden lekker 500 km/u of harder, afhankelijk van de afstand.

Het zou toch mooi zijn als we binnenkort een weekendje met de hoge snelheidstrein naar Zuid-Spanje zouden kunnen gaan zonder dat het ons geweldig veel reistijd kost? En als er ook nog de mogelijkheid is te slapen in zulke treinen, dan zou het natuurlijk helemaal mooi zijn.

Wat vinden jullie ervan?
Lees liever het bovenstaande bericht a.u.b.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:30:12 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71686064
Dat is leuk maar te duur en teveel lawaai en dus gaat het de komende 50 jaar niet gebeuren.
pi_71686093
Ik vind dat mijn belastinggeld beter kan worden besteed aan het asfalteren van Nederland!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:31:05 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71686094
leinen ?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:31:12 #5
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71686097
Ik zat in China in een normale trein van Shenzhen naar Guangzhou en die ging gewoon 200 km/u.
Was er in iets meer dan een uur ofzo. Moeten ze hier ook doen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_71686193
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:31 schreef SillyWalks het volgende:
Ik zat in China in een normale trein van Shenzhen naar Guangzhou en die ging gewoon 200 km/u.
Was er in iets meer dan een uur ofzo. Moeten ze hier ook doen.
Noem een stuk rails in Nederland waar veilig 200 km/h behaald kan worden dan.
pi_71686281
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:31 schreef SillyWalks het volgende:
Ik zat in China in een normale trein van Shenzhen naar Guangzhou en die ging gewoon 200 km/u.
Was er in iets meer dan een uur ofzo. Moeten ze hier ook doen.
En nederland is ook zo uitgestrekt?
pi_71686358
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:34 schreef boyv het volgende:

[..]

Noem een stuk rails in Nederland waar veilig 200 km/h behaald kan worden dan.
De vangrails.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_71686644
appels en peren vergelijken.. wij hebben een veel intensiever gebruikt spoorwegnet
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:56:55 #10
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_71686839
Waar zijn ze de afgelopen jaren mee bezig geweest dan met die HSL? Als ze op al die grote en middelgrote stations moeten stoppen duurt het nóg bijna net zo lang.
pi_71686926
Mensen ga eens realistisch denken.

Open geen topic over treinen als je er niks over weet.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:24:14 #12
182073 invine
blablabla etc.
pi_71687476
Nederland heeft 1 van de betere spoorwegen netwerk van europa, wij nederlanders klagen gewoon veel te veel!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:31:20 #13
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71687647
De Thalys gaat met 300 km/u rijden? Verder, wellicht een goede. Een trein rijdt natuurlijk op (groene) stroom die ie zelf nog kan opwekken ook en geen benzine of kerosine. Dus zowel milieutechnisch als reistempotechnisch zou het wel wat voordelen opleveren.

Verder wil ik niet weten wat de nadelen zijn.
pi_71687676
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:31 schreef Rosbief het volgende:
leinen ?
Nee, lijnen. Niet grappig
Lees liever het bovenstaande bericht a.u.b.
pi_71687710
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:00 schreef Derek010 het volgende:
Mensen ga eens realistisch denken.

Open geen topic over treinen als je er niks over weet.
Ga geen reactie geven als je het zelf niet beter weet.
Lees liever het bovenstaande bericht a.u.b.
pi_71687775
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:31 schreef Antaresje het volgende:
Ik vind dat mijn belastinggeld beter kan worden besteed aan het asfalteren van Nederland!
Dus liever in de file staan met de auto dan sneller reizen met de trein?
Lees liever het bovenstaande bericht a.u.b.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:37:12 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71687782
Kijk. Het zou al helpen als de intercity van naar Enschede b.v. doorliep naar Münster, en naar Maastricht/Heerlen naar Luik/Aken. Zodat je niet via een boemeltje over Glanerbrug, Landgraaf of Eijsden hoeft. En je zou direct een stuk snellere en regelmatigere verbindingen creëren voor internationaal verkeer in Duitsland en België.

Maar… zelfs dát voor elkaar krijgen is al te lastig i.v.m. ‘wie betaalt het’, aanpassing van sporen, aanleggen van sporen, veranderende bovenspanning, veranderend bewakingssystemen, enz. Qua plan is het goed, qua uitvoering niet in de komende 50 jaar.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:37:30 #18
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71687788
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:24 schreef invine het volgende:
Nederland heeft 1 van de betere spoorwegen netwerk van europa, wij nederlanders klagen gewoon veel te veel!
Frankrijk

Zweden

Nederland heeft t best goed voor elkaar ja
pi_71687899
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:24 schreef invine het volgende:
Nederland heeft 1 van de betere spoorwegen netwerk van europa, wij nederlanders klagen gewoon veel te veel!
Tsja, dat lijkt me logisch aangezien er in Europa nog aardig wat 'arme' landen zijn. Natuurlijk zit Nederland bij de beteren als je bedenkt dat de grote groep armere landen in Oost-Europa een nog veel slechtere infrastructuur heeft. Ik vind niet dat wij ons moeten verlagen tot het maken van vergelijkingen Nederland - 3e Wereld, maar ons moeten richten op vergelijkingen als Nederland - Japan, Nederland - VS enz. Dus: Nederland vs. Ander rijk land.
Lees liever het bovenstaande bericht a.u.b.
pi_71688047
In vergelijking met de VS heeft Nederland een 1000x beter spoorwegnetwerk.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:51:16 #21
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_71688093
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:42 schreef nielsenmartin het volgende:

[..]

Tsja, dat lijkt me logisch aangezien er in Europa nog aardig wat 'arme' landen zijn. Natuurlijk zit Nederland bij de beteren als je bedenkt dat de grote groep armere landen in Oost-Europa een nog veel slechtere infrastructuur heeft. Ik vind niet dat wij ons moeten verlagen tot het maken van vergelijkingen Nederland - 3e Wereld, maar ons moeten richten op vergelijkingen als Nederland - Japan, Nederland - VS enz. Dus: Nederland vs. Ander rijk land.
Ik geloof niet dat invine een vergelijking maakte met de derde wereld. Er zijn ook andere rijke landen in Europa waar het spoorwegennet slechter is dan in Nederland.

Overigens vind ik het hier niet zo slecht geregeld. Ik ben bijvoorbeeld in 2,5 uur in Den Haag, dat red ik in de spits niet met de auto.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:52:49 #22
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71688128
Als het om internationale treinverkeer gaat, zie onderstaand kaartje, elk kleurtje is een andere elektrificatiesysteem:



En dat is niet het enige, elk land heeft ook nog (meerdere) treinbeïnvloedingssystemen. Allemaal hun eigen. Het werkt allemaal niet samen. Daarom (mede) moet voor de HSL een nieuw systeem worden ingezet. En dat maakt het ook zo naar.

Er moet zo veel veranderd worden, of nieuw gebouwd worden om een goed werkend Europees netwerk op te zetten qua treinen, het is echt om te huilen (en dat doe ik ook altijd een beetje), ik snap niet waarom men pas in de 21e eeuw op het idee kwam dat het makkelijk zou zijn dat die systemen grensoverschrijdend zouden werken. Maar ja…
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71688335
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:24 schreef invine het volgende:
Nederland heeft 1 van de betere spoorwegen netwerk van europa, wij nederlanders klagen gewoon veel te veel!
Kijk met zo'n instelling komen we nooit ergens. Dan zouden er geen nieuwe wegen, spoorlijnen, ziekenhuizen, scholen e.d. worden gebouwd 'want wij hebben het best goed vergeleken met de armere landen.' Wat doen aan de crisis? 'Nee, want we hebben het nog steeds goed vergeleken met de armere landen.' Loonsverhoging, waar wij Nederlanders toch zo verzot op zijn? 'Nee, wij klagen teveel, de lonen zouden best wel wat omlaag kunnen, want we hebben nog steeds hoge lonen vergeleken met de armere landen.'

Voor dat soort mensen is het communisme uitgevonden: niet denken maar doen, niet zeuren maar doorwerken, geen gezeur over loonsonderhandelingen, geen progressie want de lonen worden echt niet hoger en de prijzen echt niet lager en je kan toch maar één soort auto kopen dus waarom moeilijk doen over betere auto's? (denk aan de Trabant van Oost-Duitsland)

Willen we echt in zo'n land leven?

Om Nederland om zeep te willen helpen, moeten we vooral deze mentaliteit aanhouden. Willen we dan echt geen verbeteringen?

Dan vraag ik me af waarom wij Nederlanders wél een nieuwe auto willen hebben waar natuurlijk de nieuwste snufjes inzitten, waarom we wel per sé een betere, snellere computer willen hebben, en natuurlijk de nieuwste hebbedingetjes zoals !pods, PlayStations en de Nintendo Wii, enz. Waarom, we hebben het toch ook goed zonder die apparaten?
We zeuren teveel, maar willen wel alles?
Zonder zeuren kom je nergens naar mijn mening. Wie vooruitgang wil, moet hogere eisen stellen, toch?
Lees liever het bovenstaande bericht a.u.b.
pi_71688426
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:52 schreef Iblis het volgende:
Als het om internationale treinverkeer gaat, zie onderstaand kaartje, elk kleurtje is een andere elektrificatiesysteem:

[ afbeelding ]

En dat is niet het enige, elk land heeft ook nog (meerdere) treinbeïnvloedingssystemen. Allemaal hun eigen. Het werkt allemaal niet samen. Daarom (mede) moet voor de HSL een nieuw systeem worden ingezet. En dat maakt het ook zo naar.

Er moet zo veel veranderd worden, of nieuw gebouwd worden om een goed werkend Europees netwerk op te zetten qua treinen, het is echt om te huilen (en dat doe ik ook altijd een beetje), ik snap niet waarom men pas in de 21e eeuw op het idee kwam dat het makkelijk zou zijn dat die systemen grensoverschrijdend zouden werken. Maar ja…
Dat Duitse systeem lijkt me wel wat, zo'n zweeftrein voor verminderde weerstand. Houd je eigenlijk alleen nog maar de luchtweerstand over, maar dat is natuurlijk niks als je dat met de luchtweerstand van een vliegtuig vergelijkt.

[ Bericht 12% gewijzigd door nielsenmartin op 07-08-2009 18:06:39 (iets te veranderen.) ]
Lees liever het bovenstaande bericht a.u.b.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:06:16 #25
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71688461
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:00 schreef nielsenmartin het volgende:

[..]

Kijk met zo'n instelling komen we nooit ergens. Dan zouden er geen nieuwe wegen, spoorlijnen, ziekenhuizen, scholen e.d. worden gebouwd 'want wij hebben het best goed vergeleken met de armere landen.' Wat doen aan de crisis? 'Nee, want we hebben het nog steeds goed vergeleken met de armere landen.' Loonsverhoging, waar wij Nederlanders toch zo verzot op zijn? 'Nee, wij klagen teveel, de lonen zouden best wel wat omlaag kunnen, want we hebben nog steeds hoge lonen vergeleken met de armere landen.'

Voor dat soort mensen is het communisme uitgevonden: niet denken maar doen, niet zeuren maar doorwerken, geen gezeur over loonsonderhandelingen, geen progressie want de lonen worden echt niet hoger en de prijzen echt niet lager en je kan toch maar één soort auto kopen dus waarom moeilijk doen over betere auto's? (denk aan de Trabant van Oost-Duitsland)

Willen we echt in zo'n land leven?

Om Nederland om zeep te willen helpen, moeten we vooral deze mentaliteit aanhouden. Willen we dan echt geen verbeteringen?

Dan vraag ik me af waarom wij Nederlanders wél een nieuwe auto willen hebben waar natuurlijk de nieuwste snufjes inzitten, waarom we wel per sé een betere, snellere computer willen hebben, en natuurlijk de nieuwste hebbedingetjes zoals !pods, PlayStations en de Nintendo Wii, enz. Waarom, we hebben het toch ook goed zonder die apparaten?
We zeuren teveel, maar willen wel alles?
Zonder zeuren kom je nergens naar mijn mening. Wie vooruitgang wil, moet hogere eisen stellen, toch?
Nou ja, wat jij voorstelt is natuurlijk helemaal niet zo'n slecht idee.

Bijvoorbeeld:

De verbinding tussen amsterdam en moskou/kopenhagen/warschau/praag. Zo traag als dikke stront. Maar wel allemaal grote steden. Als je daar nou 500 km/h lijnen kunt realiseren, dan ben je al n stap in de goede richting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')