Noem een stuk rails in Nederland waar veilig 200 km/h behaald kan worden dan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:31 schreef SillyWalks het volgende:
Ik zat in China in een normale trein van Shenzhen naar Guangzhou en die ging gewoon 200 km/u.
Was er in iets meer dan een uur ofzo. Moeten ze hier ook doen.
En nederland is ook zo uitgestrekt?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:31 schreef SillyWalks het volgende:
Ik zat in China in een normale trein van Shenzhen naar Guangzhou en die ging gewoon 200 km/u.
Was er in iets meer dan een uur ofzo. Moeten ze hier ook doen.
De vangrails.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:34 schreef boyv het volgende:
[..]
Noem een stuk rails in Nederland waar veilig 200 km/h behaald kan worden dan.
Ga geen reactie geven als je het zelf niet beter weet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:00 schreef Derek010 het volgende:
Mensen ga eens realistisch denken.
Open geen topic over treinen als je er niks over weet.
Dus liever in de file staan met de auto dan sneller reizen met de trein?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:31 schreef Antaresje het volgende:
Ik vind dat mijn belastinggeld beter kan worden besteed aan het asfalteren van Nederland!
Frankrijkquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:24 schreef invine het volgende:
Nederland heeft 1 van de betere spoorwegen netwerk van europa, wij nederlanders klagen gewoon veel te veel!
Tsja, dat lijkt me logisch aangezien er in Europa nog aardig wat 'arme' landen zijn. Natuurlijk zit Nederland bij de beteren als je bedenkt dat de grote groep armere landen in Oost-Europa een nog veel slechtere infrastructuur heeft. Ik vind niet dat wij ons moeten verlagen tot het maken van vergelijkingen Nederland - 3e Wereld, maar ons moeten richten op vergelijkingen als Nederland - Japan, Nederland - VS enz. Dus: Nederland vs. Ander rijk land.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:24 schreef invine het volgende:
Nederland heeft 1 van de betere spoorwegen netwerk van europa, wij nederlanders klagen gewoon veel te veel!
Ik geloof niet dat invine een vergelijking maakte met de derde wereld. Er zijn ook andere rijke landen in Europa waar het spoorwegennet slechter is dan in Nederland.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:42 schreef nielsenmartin het volgende:
[..]
Tsja, dat lijkt me logisch aangezien er in Europa nog aardig wat 'arme' landen zijn. Natuurlijk zit Nederland bij de beteren als je bedenkt dat de grote groep armere landen in Oost-Europa een nog veel slechtere infrastructuur heeft. Ik vind niet dat wij ons moeten verlagen tot het maken van vergelijkingen Nederland - 3e Wereld, maar ons moeten richten op vergelijkingen als Nederland - Japan, Nederland - VS enz. Dus: Nederland vs. Ander rijk land.
Kijk met zo'n instelling komen we nooit ergens. Dan zouden er geen nieuwe wegen, spoorlijnen, ziekenhuizen, scholen e.d. worden gebouwd 'want wij hebben het best goed vergeleken met de armere landen.' Wat doen aan de crisis? 'Nee, want we hebben het nog steeds goed vergeleken met de armere landen.' Loonsverhoging, waar wij Nederlanders toch zo verzot op zijn? 'Nee, wij klagen teveel, de lonen zouden best wel wat omlaag kunnen, want we hebben nog steeds hoge lonen vergeleken met de armere landen.'quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:24 schreef invine het volgende:
Nederland heeft 1 van de betere spoorwegen netwerk van europa, wij nederlanders klagen gewoon veel te veel!
Dat Duitse systeem lijkt me wel wat, zo'n zweeftrein voor verminderde weerstand. Houd je eigenlijk alleen nog maar de luchtweerstand over, maar dat is natuurlijk niks als je dat met de luchtweerstand van een vliegtuig vergelijkt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:52 schreef Iblis het volgende:
Als het om internationale treinverkeer gaat, zie onderstaand kaartje, elk kleurtje is een andere elektrificatiesysteem:
[ afbeelding ]
En dat is niet het enige, elk land heeft ook nog (meerdere) treinbeïnvloedingssystemen. Allemaal hun eigen. Het werkt allemaal niet samen. Daarom (mede) moet voor de HSL een nieuw systeem worden ingezet. En dat maakt het ook zo naar.
Er moet zo veel veranderd worden, of nieuw gebouwd worden om een goed werkend Europees netwerk op te zetten qua treinen, het is echt om te huilen (en dat doe ik ook altijd een beetje), ik snap niet waarom men pas in de 21e eeuw op het idee kwam dat het makkelijk zou zijn dat die systemen grensoverschrijdend zouden werken. Maar ja…
Nou ja, wat jij voorstelt is natuurlijk helemaal niet zo'n slecht idee.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:00 schreef nielsenmartin het volgende:
[..]
Kijk met zo'n instelling komen we nooit ergens. Dan zouden er geen nieuwe wegen, spoorlijnen, ziekenhuizen, scholen e.d. worden gebouwd 'want wij hebben het best goed vergeleken met de armere landen.' Wat doen aan de crisis? 'Nee, want we hebben het nog steeds goed vergeleken met de armere landen.' Loonsverhoging, waar wij Nederlanders toch zo verzot op zijn? 'Nee, wij klagen teveel, de lonen zouden best wel wat omlaag kunnen, want we hebben nog steeds hoge lonen vergeleken met de armere landen.'
Voor dat soort mensen is het communisme uitgevonden: niet denken maar doen, niet zeuren maar doorwerken, geen gezeur over loonsonderhandelingen, geen progressie want de lonen worden echt niet hoger en de prijzen echt niet lager en je kan toch maar één soort auto kopen dus waarom moeilijk doen over betere auto's? (denk aan de Trabant van Oost-Duitsland)
Willen we echt in zo'n land leven?
Om Nederland om zeep te willen helpen, moeten we vooral deze mentaliteit aanhouden. Willen we dan echt geen verbeteringen?
Dan vraag ik me af waarom wij Nederlanders wél een nieuwe auto willen hebben waar natuurlijk de nieuwste snufjes inzitten, waarom we wel per sé een betere, snellere computer willen hebben, en natuurlijk de nieuwste hebbedingetjes zoals !pods, PlayStations en de Nintendo Wii, enz. Waarom, we hebben het toch ook goed zonder die apparaten?
We zeuren teveel, maar willen wel alles?
Zonder zeuren kom je nergens naar mijn mening. Wie vooruitgang wil, moet hogere eisen stellen, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |