abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71664016
Ik begin dit jaar aan mijn HBO propedeuse en sinds mijn hogeschool erg dicht bij mijn ouders huis zit heb ik nog geen aanleiding gehad om op kamers te gaan maar volgend jaar ga ik in Amsterdam studeren en dan wil ik op kamers gaan. Maar hoe werkt dat precies?

En hoe leg je sociale contacten als je in een stad gaat studeren waar je niemand kent? Ik ben al van plan om bij een voetbalvereniging te gaan maar wat kan ik dan nog meer doen?
pi_71664084
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:55 schreef Lexxxus het volgende:
Ik begin dit jaar aan mijn HBO propedeuse en sinds mijn hogeschool erg dicht bij mijn ouders huis zit heb ik nog geen aanleiding gehad om op kamers te gaan maar volgend jaar ga ik in Amsterdam studeren en dan wil ik op kamers gaan. Maar hoe werkt dat precies?

En hoe leg je sociale contacten als je in een stad gaat studeren waar je niemand kent? Ik ben al van plan om bij een voetbalvereniging te gaan maar wat kan ik dan nog meer doen?
Je gaat studeren dus ga naar school misschien is dat een optie om contacten te leggen?
pi_71664127
Huisgenoten / studiegenoten / sportclub / studentenvereniging / feestjes / bijbaantje etc.
pi_71676281
Bij ons in het complex hadden we wel eens een borrel, maar dat is inmiddels ook weer verwaterd naar de specifieke opleidingsborrel van één van de opleiding waarvan hier erg veel mensen wonen. Dat was enerzijds wel leuke manier om mensen te ontmoeten, anderzijds waren er ook de nodige mensen die mensen van een andere opleiding niet goed genoeg vonden. Was dus voor mij al heel snel over met die borrels ;-).

Wij gingen meestal aan het einde van ons project met de projectgroep nog even een biertje in de stad 's avonds doen, maar voordat we dat gingen doen eerst nog even op één van de kamers lekker keten, pokeren en wat vreten om een bodem te creëren... Het is wel grappig hoe mensen die stoned zijn op zo'n avond opeens heel aandachtig naar Forrest Gump kunnen gaan zitten kijken . In ons geval bleven we gewoon allemaal pitten hier, omdat er genoeg ruimte was (twee á drie studentenkamers).

Nu had ik wel het geluk dat ik bij mijn projectgroep continu een roulatie van een aantal mensen had waarmee ik het best goed kon vinden. Maar het is een suggestie voor je
Everything that has a beginning has an end... waarom komt er dan geen einde aan dit document?
pi_71676319
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:59 schreef spoor4 het volgende:
Huisgenoten / studiegenoten / sportclub / studentenvereniging / feestjes / bijbaantje etc.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  Moderator vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:43:32 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71677052
Idd wat teknomist zegt. In het begin gewoon wat praatjes proberen te maken en mensen lekker uitnodigen in je kamer of op een terras nu er in september hopelijk nog wat zon schijnt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_71678421
quote:
Dat dus. Bedenk je dat iedereen in een nieuwe wereld komt en een hoop mensen in een nieuwe stad, dus je bent heus niet de enige Koos Vriendloos in het begin.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_71682296
Whehe. Ik studeer sinds sinds een jaar in Amsterdam en zit/ben sinds februari op kamers. Met mijn ganggenoten kan ik het wel goed vinden, maar spreek ik nooit echt mee af. En van m'n opleiding heb ik wel iets van drie-vier kennissen overgehouden.

Ik vind Amsterdam eigenlijk wel een lastige stad om "vrienden te maken". In Utrecht studeert bijv. bijna iedereen en zijn er heel veel studentencafé's bij elkaar. Hier zijn vooral toeristen heb ik het idee !
pi_71682332
O en als je op/aan de UvA/HvA zit/studeert dan kun je gaan sporten bij USC. Dat kost 120 euro voor een jaar! En er zijn vooral veel studenten. Dus je kunt vrienden maken. Maar dan moet je wel gaan
pi_71682448
quote:
Ja doei.
pi_71682456
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:30 schreef P.F het volgende:
O en als je op/aan de UvA/HvA zit/studeert dan kun je gaan sporten bij USC. Dat kost 120 euro voor een jaar! En er zijn vooral veel studenten. Dus je kunt vrienden maken. Maar dan moet je wel gaan
wat duur! Wij betalen maar 70
Ja doei.
pi_71684896
Pfff

[ Bericht 99% gewijzigd door NightH4wk op 07-08-2009 17:31:27 ]
pi_71685147
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar das ook niet in Amsterdam hè !
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:52:36 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_71686735
SVU is ook wat minder

Maar goed, wat hier boven allemaal genoemd wordt natuurlijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:59:39 #15
208890 June.
Seriously?
pi_71688305
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gymnasion
Shine bright like a diamond.
pi_71688330
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:59 schreef June. het volgende:

[..]

Gymnasion
ik kan niet meer zonder

kickfit, spinning, kickboksen, fitness
Ja doei.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:03:00 #17
208890 June.
Seriously?
pi_71688382
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik kan niet meer zonder

kickfit, spinning, kickboksen, fitness
Heb je ook al dat Zumba geprobeerd ?
Shine bright like a diamond.
pi_71688417
neen, ik ben zo arythmisch als een beschimmelde aardappel dus daar houd ik me verre van
Ja doei.
pi_71688441
"Hoe leg je sociale contacten?"

FAIL
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:13:43 #20
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_71688656
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:05 schreef Derek010 het volgende:
"Hoe leg je sociale contacten?"

FAIL
Hoezo fail? In plaats van domme opmerkingen te plaatsen kan je beter met tips komen of anders verwijs ik je graag door naar KLB/ONZ/PUB
pi_71691854
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:13 schreef The_Chosen_1 het volgende:

[..]

Hoezo fail? In plaats van domme opmerkingen te plaatsen kan je beter met tips komen of anders verwijs ik je graag door naar KLB/ONZ/PUB
Je hebt wel gelijk met dat KLB/ONZ/PUB gedeelte, maar "hoe leg je sociale contacten" klinkt nogal als een domme vraag.
pi_71692288
niet iedereen is even makkelijk met het op mensen af stappen.. het is dan ook niet raar om je af te vragen bij wat voor soort club de drempels lager zijn.. bij wat voor soort verenigingen je sneller aanspraak hebt als buitenstaander en ga zo maar door..

niet iedereen is het zelfde
Ja doei.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:28:09 #23
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71692459
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:21 schreef motorbloempje het volgende:
niet iedereen is even makkelijk met het op mensen af stappen.. het is dan ook niet raar om je af te vragen bij wat voor soort club de drempels lager zijn.. bij wat voor soort verenigingen je sneller aanspraak hebt als buitenstaander en ga zo maar door..

niet iedereen is het zelfde
Sportverenigingen zijn vaak relatief makkelijk, leer je mensen kennen van veel verschillende studies. Binnen je studie kun je eens kijken bij je studievereniging. Genoeg verenigingen die zowel formele als informele activiteiten organiseren, waar je mensen kan leren kennen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:59:24 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71705077
Elke hogeschool en universiteit kent wel sportvoorzieningen. In Groningen heb je de ACLO, Sportunion in Nimmegen etcetera. Ik denk dat je je inderdaad daar ook maar eens moet aanmelden !
pi_71705105
Nou ja.. ik heb tijdens het sporten nou nog nooit echt mensen leren kennen.. vooral niet tijdens lessen.. maargoed.. misschien dat als je er voor open staat, dat het wel zal werken?
Ja doei.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:03:19 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71705150
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja.. ik heb tijdens het sporten nou nog nooit echt mensen leren kennen.. vooral niet tijdens lessen.. maargoed.. misschien dat als je er voor open staat, dat het wel zal werken?
Tuurlijk. Het ligt altijd aan je instelling en openheid richting de ander. Maar als je iemand niet kent kan je flink hard falen. Wanneer dit gebeurd bij een studiegenootje is dat natuurlijk ernstig kut - bij een sportschoolmaatje kan je nog wel een potje breken !
pi_71705264
Ja doei.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:13:56 #28
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71705321
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:29 schreef P.F het volgende:
Whehe. Ik studeer sinds sinds een jaar in Amsterdam en zit/ben sinds februari op kamers. Met mijn ganggenoten kan ik het wel goed vinden, maar spreek ik nooit echt mee af. En van m'n opleiding heb ik wel iets van drie-vier kennissen overgehouden.

Ik vind Amsterdam eigenlijk wel een lastige stad om "vrienden te maken". In Utrecht studeert bijv. bijna iedereen en zijn er heel veel studentencafé's bij elkaar. Hier zijn vooral toeristen heb ik het idee !
Ganggenoten? Waar? Niet in Casa want daar heb je zo'n mooie keuken die je gewoon dwingt tot sociaal contact met je 10 buren .

PS:

De Gieter, Bubbles e.d. zijn er altijd wel mensen die met je willen praten is mijn ervaring
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:15:09 #29
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71705337
En dan nog zijn er van die mensen die het weten te presteren om de keuken in te rennen als er niemand is, snel te koken en weer weg te glippen. Van die ghost-types
pi_71705366
Mijn huisgenoot is best sociaal

Ja doei.
pi_71705389
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:15 schreef wallofdolls het volgende:
En dan nog zijn er van die mensen die het weten te presteren om de keuken in te rennen als er niemand is, snel te koken en weer weg te glippen. Van die ghost-types
Ja, die heb ik ook een paar keer gehad. Je zag ze nooit, behalve als je bij hun op de kamerdeur klopte.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:25:59 #32
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71705512
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:18 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ja, die heb ik ook een paar keer gehad. Je zag ze nooit, behalve als je bij hun op de kamerdeur klopt.
Als mazzel hebt hoor, als je mazzel hebt. En soms dan kijken ze je dan echt zo aan van eh "besmettingsgevaar" . En dan is t echt niet zo dat ik er uit zie als een verwaarloosde nerd ofzo.

D'r was ook éen keer zo'n type dit jaar die ook zo was, hadden ze een niet echt vleiende nickname gegeven. Toen zagen ze dr éen keer toen ze dronken waren: Fluisterend: " Pssjt hé, daar heb je <nickname>". Hoorde ze toch...Die is toen met éen van dr stiletto's op die gast die dat zei gaan inslaan.. Schreeuwen... echt bizar. Toen kwam ondergetekende naar beneden gelopen omdat ie dacht dat er een feestje was. Ik heb er toen getuige van mogen zijn dat ze als n psycho schreeuwende dr hele kamer aan gort trapte.

Mooie dingen .
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:29:36 #33
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71705567
Of toen wij een werkende stofzuiger uit het raam aan het hangen waren in een andere keuken. Kwam er ook in éen keer zo'n woeste gozer op ons af. Nooit gezien die gast, bleek ie in éen keer helemaal para omdat ie dacht dat we z'n keuken overhoop haalden (waar ie technisch gezien nog nooit gesignaleerd is).

Raar gedrag is dat toch. Een soort van wereldvreemdheid ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')