abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72202232
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:11 schreef mmascha het volgende:

[..]

Ik vind het gezichtje een stuk leuker dan die op de foto van het Kruidvatpakket
en ook het lijfje vind ik zo slecht nog niet
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:18:24 #252
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_72202336
Tis net alsof ie voeten heeft
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:28:35 #253
36349 Altern8
Ik wil het .Nu
pi_72202634
Het lijkt wel een barbapapa

Maar ondanks het wat dikke lijfje issie best ok.
[b]Kom lach naar mij en ik lach terug[/b]
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:46:54 #254
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_72203176
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:28 schreef Altern8 het volgende:
Het lijkt wel een barbapapa

Maar ondanks het wat dikke lijfje issie best ok.
Barbapapa is een volgend project.
Eerst nog een poging tot een goeie matroesjka wagen tot je eerste reactie niet meer is:
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_72205878
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:18 schreef mmascha het volgende:
Tis net alsof ie voeten heeft
Ik dacht aan iets heel anders
Maar ik vind de rest van het popje erg leuk
pi_72209361
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:16 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik moest drie keer kijken, maar ik snap 'm
pi_72209584
quote:

[..]

moest ff kijken voor ik het snapte..
Ik dacht dat het voeten waren
pi_72210144
quote:

[..]

ik ook...
ik vind het wel een heel leuk popje zo! Knap gemaakt hoor Mmascha!

ik heb ondertussen m'n blokkendoek af...

hij is ongeveer 45 bij 80 cm...
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:07:18 #259
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_72211116
quote:

[..]

Nou ja! Nu kan um dus niet met goed fatsoen weggeven aan mijn nichtje.

Wat een werk die blokken mijsje! Leuk!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_72211456
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:36 schreef mijsje het volgende:

[..]

ik ook...

[ afbeelding ]
Cool mijsje!

Doet me overigens wel enorm denken aan een oud tv-spelletje (en oud is dan jaren '80 denk ik), daar was ook zo'n veld waar men dan doorheen moest of zoiets. Damn hoe heette dat ook alweer?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72211517
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:36 schreef mijsje het volgende:

[..]

ik ook...

[ afbeelding ]
Dat ziet er echt heel netjes uit! Ziet er ook uit alsof het veel werk is Maar ik vind m echt heel mooi
pi_72217973
thanks! ik moet zeggen dat de hoeveelheid werk die erin zit nog best meevalt... ik heb er maar 2 tot 3 weekjes aan gewerkt, en ook echt niet elke dag ofzo... de blokken bouwen best snel op en je ziet het gauw groeien door het aantal vermeerderingen die per toer zitten. ook omdat je maar met 1 kleur per blok bezig bent, lijkt het sneller te gaan... (minder vaak met draad instoppen en nieuwe draad aanhechten...)
maar goed, nu dus maar weer een nieuw projectje zoeken...
pi_72293086
schoonma ging me leren haken... Pfft. Moest 'gewoon' dit doen, 'gewoon' dat 'eventjes'zus, 'vanzelfsprekend' zo... Ik koop wel een haken voor dummies-boek.
  zondag 30 augustus 2009 @ 21:44:10 #264
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_72293589
_A_, zelfs ik, de vrouw met de aandachtspanne van een visstick heb het kunnen leren. Dus vreesch niet!

P.S.: Doe ph de groeten als je wilt
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_72295243
Van internet word ik ook al niks wijzer... Zelfs de manier van het vasthouden van het draad die volgens schoonma oh zo belangrijk was, vind ik in geen enkele tutorial terug. Heel raar.

Ik kan nu wel rechtuit haken, maar ja, dat kon ik vingerhakend ook al. Ik zie gewoon niet op welke plek ik het draad er doorheen moet halen op het moment dat ik zeg maar een tweede rij steken wil hebben... Draad is ook zo wit en fijn, pffft. En schoonma had het over halve en hele stokjes, maar als ik dan rondkijk, dan is dat ook helemaal niet wat ik wil. Volgens mij wil ze me zo'n tuttig opengewerkt kleedje laten haken, terwijl ik uiteindelijk gewoon zoiets wil... Een veel hechter werkje dus.

Zucht.

Maar goed, ik heb nu in ieder geval een naald.
pi_72296012
Ik heb trouwens van de week twee naalden bij de Wibra gehaald, een 3,5 en een 4,5, maar zelfs de 4,5 is dunner dan de 3,5 naald die ik bij de handwerkwinkel heb gehaald
Wel allebei metaal, dus daar ligt het niet aan...
Maar waar wordt die maat op gebaseerd? Want het is ook niet de doorsnee in millimeters of zo...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72296223
Toch juist wel de doorsnee in mm's
pi_72297046
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:50 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb trouwens van de week twee naalden bij de Wibra gehaald, een 3,5 en een 4,5, maar zelfs de 4,5 is dunner dan de 3,5 naald die ik bij de handwerkwinkel heb gehaald
Wel allebei metaal, dus daar ligt het niet aan...
Maar waar wordt die maat op gebaseerd? Want het is ook niet de doorsnee in millimeters of zo...
Check anders even met de US/UK sizes. Hoewel de haaknaalden in de US letters hebben, geen nummers... UK weet ik eigenlijk niet, maar is makkelijk te googlen.
pi_72303258
Er staat inderdaad wel "3,5 mm" op maar ik zal er eens een meetlatje naast leggen vanavond. Want op welk punt moet je dat dan meten? De haak, direct achter de haak waar het nog uitloopt, het rechte stuk (wat bij die naalden van de Wibra pas een stuk verder begint, daar loopt de breedte maar heel langzaam uit), of het duimgedeelte?
Ikke snapper geen hout van...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72347363
is het niet de lengte van de haak van de haaknaald? de mijne is inderdaad precies 2,5 mm lang (staat ook 2,5 op) maar het zou ook de doorsnee van de "stok" van de naald kunnen zijn, die is bij mij namelijk ook 2,5 mm zie ik net na het opmeten... een van die twee lengtes vind ik dus het meest logisch van de maat...
pi_72348273
ik heb de blokjes van Lishe geprobeerd op het zicht na te maken...
eerst met katoen:

maar die vond ik een beetje slordig en het zag er niet warm uit (en dan heb ik het niet over de kleuren...)
dus ik heb het nog eens met fluffy wol geprobeerd:

maar die vind ik nog minder mooi... toch maar eens kijken of ik ergens mooiere wol/katoen vandaan kan halen...
het lijkt nu bij de plaatjes dat de bovenste groter is dan de onderste, maar de bovenste is 5 cm breed, en de onderste 7 cm...
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:27:41 #272
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_72350057
Arual, vervelend als je zo 'moet' leren haken! Wat voor mij goed werkte is beginnen met dik saai katoen, zodat je goed ziet wat voor effect jouw handelen op het werk heeft. Zo zie je ook eerder of je iets fout doet. Bovendien kan je op deze manier beter leren waar je precies in moet steken. Nu kan ik ook met lekker wollig spul haken, maar in het begin kon ik daar echt he-le-maal niks mee! Oh, de draad houd ik ook niet vast zoals 'het hoort' (zoals in de boekjes en op tutorials op internet). Ik vind het op mijn eigen manier veel prettiger en dat is toch waar het om gaat!

Mijsje, wat een prachtige blokkendeken! Ik was ook nog in afwachting van het patroon van Lishe, maar te ongeduldig dus heb ik wat uit 'het komplete handwerken' gevonden. De rand lijkt iets steviger/dikker dan bij jouw vierkantje, verder lijken ze ERG op elkaar :-) Ik heb het ff op de foto gezet, misschien vind je het wat:

Ik ben op het moment dus heeel veel vierkantjes aan het maken, uiteindelijk moet het een sjaal worden. Ik ben trouwens helemaal niet veel wol kwijt; bij de zeeman heb ik bolllen gekocht en uit 1 bol doe ik ongeveer 20 vierkantjes!
Geluk is een richting, geen punt
pi_72354256
Yvonnetje, het heeft er ook veel van weg inderdaad, je hebt 1 tour meer dan ik, maar dan zonder het extra randje... (en de steekjes hier en daar iets anders...) ziet er leuk uit!

edit: meteen een aantal gemaakt... ook idee voor dekentje...

[ Bericht 18% gewijzigd door mijsje op 02-09-2009 00:54:31 ]
pi_72369496
nou, dit is dan dus mijn probeersel op de manier van Yvonnetje:

ik heb mijn vierkantje alleen dus een toer verder gemaakt.
pi_72369931
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:27 schreef Yvonnetje het volgende:
Arual, vervelend als je zo 'moet' leren haken! Wat voor mij goed werkte is beginnen met dik saai katoen, zodat je goed ziet wat voor effect jouw handelen op het werk heeft. Zo zie je ook eerder of je iets fout doet. Bovendien kan je op deze manier beter leren waar je precies in moet steken. Nu kan ik ook met lekker wollig spul haken, maar in het begin kon ik daar echt he-le-maal niks mee! Oh, de draad houd ik ook niet vast zoals 'het hoort' (zoals in de boekjes en op tutorials op internet). Ik vind het op mijn eigen manier veel prettiger en dat is toch waar het om gaat!

Mijsje, wat een prachtige blokkendeken! Ik was ook nog in afwachting van het patroon van Lishe, maar te ongeduldig dus heb ik wat uit 'het komplete handwerken' gevonden. De rand lijkt iets steviger/dikker dan bij jouw vierkantje, verder lijken ze ERG op elkaar :-) Ik heb het ff op de foto gezet, misschien vind je het wat:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ben op het moment dus heeel veel vierkantjes aan het maken, uiteindelijk moet het een sjaal worden. Ik ben trouwens helemaal niet veel wol kwijt; bij de zeeman heb ik bolllen gekocht en uit 1 bol doe ik ongeveer 20 vierkantjes!
DIK katoen? Ik heb van schoonma het dunste katoen gekregen dat ik ooit gezien heb,
pi_72370047
- opzouten -

[ Bericht 91% gewijzigd door Prosac op 02-09-2009 14:16:52 ]
Coole game!
Ga naar : http://www.mijnmaffia.nl/Het-Pasje
  woensdag 2 september 2009 @ 17:15:06 #277
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_72372520
Ow een sjaal! Das een goed idee!
Heb ik nog even de tijd voor om "plat" te leren haken. Ik kan alleen maar in het rond. Eens kijken hoever ik met plaatjes en youtube kom.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_72375286
Arual, ik zou het hele dunne katoen even aan de kant leggen en inderdaad gewoon een wat dikker katoentje of een bol acryl van bv de zeeman halen ofzo. dan zie je inderdaad je steken wat beter. heb je ook een hele dunne haaknaald?
pi_72379301
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:57 schreef mijsje het volgende:
Arual, ik zou het hele dunne katoen even aan de kant leggen en inderdaad gewoon een wat dikker katoentje of een bol acryl van bv de zeeman halen ofzo. dan zie je inderdaad je steken wat beter. heb je ook een hele dunne haaknaald?
Er staat 3,5 op mijn naald, ik weet niet of dat groot of klein is.
pi_72382951
Sja ik weet het ook niet, aangezien ik twee naalden heb waar 3,5 op staat maar die zijn duidelijk erg verschillend!
Moet toch nog eens kijken morgen of het misschien de dikte van de haak is, in plaats van de doorsnee van de stok, zoals mijsje suggereerde... Maar ben nu even te lui om te gaan kijken.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 2 september 2009 @ 22:34:54 #281
112545 Muck
pi_72383394
Ik heb mijn baboesjka inmiddels ook af, en ik moet telkens weer lachen als ik hem zie liggen
Ik zal proberen deze week een fotootje te maken
pi_72386901
ik heb ook geen idee, maar volgens mij is 3,5 groter dan 2,5... maar goed, het kan dus prima dat verschillende naalden verschillend genummerd zijn... vreemd is het wel...

Muck, ik ben heel benieuwd naar je baboesjka...
pi_72396911
Ik heb -eindelijk- het boekje voor beginners binnen gekregen en staat in de eerste paragraaf van het eerste hoofdstuk: 'Haaknaalden van verschillende fabrikanten en vervaardigd van verschillend materiaal kunnen sterk variëren in vorm en maat, zelfs als ze hetzelfde nummer hebben.' Handig bedacht dus... maar wel goed om in je achterhoofd te houden!
pi_72397927
WupWup, staat er toevallig ook bij waar die maat dan wél op wordt bepaald? Er staan millimeters achter de maat, dus er moet toch érgens iets gemeten kunnen worden... Steekgrootte van een lossen met standaard katoendikte X of zo?
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat als ergens expliciet een maat in millimeters aan hangt, dat dat dan helemaal nergens op gebaseerd is... Want millimeters suggereren dat er iets gemeten is of kan worden...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72398027
wupwup, dan is dat meteen uit de wereld geholpen...
pi_72402918
Helaas Pandora, ik was al wezen zoeken voor je maar dat staat er niet in
  donderdag 3 september 2009 @ 16:57:22 #287
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_72403485
Ik haak weer af...Het groete "Ik moet haken" gevoel is alweer voorbij...
Blij dat ik geen extra spullen heb gekocht!
Ik blijf het wel leuk vinden om te kijken wat jullie allemaal maken.
pi_72405952
ik haak weer af...

(wel jammer dat je er verder niks mee kan/wil... wat zijn andere hobby's van je?)
  donderdag 3 september 2009 @ 20:25:50 #289
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_72410108
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:29 schreef mijsje het volgende:
ik haak weer af...

(wel jammer dat je er verder niks mee kan/wil... wat zijn andere hobby's van je?)
O, ik verveel me niet hoor; borduren, gamen, lezen, kleding maken(als ik er aan toe kom dan ...)
pi_72415704
ow, gelukkig dan maar (borduren doe ik ook veel... errug leuk/lekker/ontspannend om te doen...)
pi_72558048
Ik had in OUD al een noodkreet geplaatst omdat ik dit topic niet kon vinden, maar daar waren ze zo aardig om me deze richting uit te helpen!
Dus bij deze: HELP!
Ik heb een gehaakte poncho gekregen waar ik héél blij mee ben maar die ik nog wat wil opleuken.
Ik had daarvoor ongeveer zoiets in gedachten:
Er is echter één groot probleem: Ik kan helemaal niet haken!
Vanmiddag heb ik met behulp van het boekje 'naaien enzo' de steken die daar in staan eigenlijk allemaal wel aardig onder de knie gekregen (lossen, vasten, stokjes, en variaties daarop zoals halfvasten dubbele en driedubbele stokjes)
Maar wat nu? Hoe maak ik met die steken deze leuke bloemetjes en vlindertjes?
Kan iemand me (in Jip- en Janneke taal) uitleggen hoe ik dat doe?
mijn dank is bij voorbaat al groot!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_72558473
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:00 schreef elvy het volgende:
Ik had in OUD al een noodkreet geplaatst omdat ik dit topic niet kon vinden, maar daar waren ze zo aardig om me deze richting uit te helpen!
Ik heb een gehaakte poncho gekregen waar ik héél blij mee ben maar die ik nog wat wil opleuken.
Ik had daarvoor ongeveer zoiets in gedachten: [ afbeelding ]
Vanmiddag heb ik met behulp van het boekje 'naaien enzo' de steken die daar in staan eigenlijk allemaal wel aardig onder de knie gekregen (lossen, vasten, stokjes, en variaties daarop zoals halfvasten dubbele en driedubbele stokjes)
Volgens mij kun je dan het beste youtube filmpjes kijken, eindeloos kijken
Zo ben ik het mezelf ook aan het leren
pi_72559061
ik zou je graag helpen, maar volgens mij is dit nog best ingewikkeld als je nog niet kan haken... ik kan het in ieder geval helaas niet uitleggen... verkopen ze bij hobby-winkels/webwinkels niet van dit soort bloemetjes/vlinders?
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:49:47 #294
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_72559739
Hier een hele duidelijke uitleg voor kleine dubbele bloemetjes.. Wel in het engels helaas..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_72560068
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:00 schreef elvy het volgende:
Ik had daarvoor ongeveer zoiets in gedachten: [ afbeelding ]
Er zijn in dit topic al eerder bloemen voorbij gekomen:
Hier heeft een van de dames ook al bloemetjes geplaatst met verwijzingen, eronder staan ook nog wat tips.
Die vlinders zou ik echter niet weten...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72560887
ok, toch niet zo eenvoudig als ik dacht dus. Misschien maar eens zoeken of ik iemand kan vinden die me kan helpen.
ik woon in Kenia, en hobbywinkels hebben we hier niet helaas, en onze internetverbinding is niet snel genoeg voor youtube.
Maar in ieder geval alvast bedankt voor de linkjes en tips!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_72563093
Kenia... nee, dan is een hobbywinkel niet zo'n handige tip van mij...
kan niet iemand hier in Nederland wat bloemetjes voor je haken, en die naar je op de post doen? Of heb je veel familie/vrienden in Kenia wonen die ook aardig kunnen haken?
succes!
pi_72567332
Ik kan het nu iets beter. Heb een soort van minipoppendasje gehaakt.

Volgende etappe: een rondje zien te haken.
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:51:06 #299
112545 Muck
pi_72567579
Ah tof _A_
pi_72633646
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:58 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Die vlinders zou ik echter niet weten...
die vlinders kun je gewoon maken van een bloemetje die je dubbelvouwt met een koordje van een aantal lossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')