quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:24 schreef Lishe het volgende:
Mijn Kruidvatpopje is af. Ik vind het resultaat niet echt om naar huis te schrijven. De achterkant moet je zelf tekenen, en ik vind de verhoudig een beetje raar. Het hoofdje loopt niet zo mooi over als in het voorbeeld.
[ afbeelding ]
En mijn deken in ontwikkeling:
[ afbeelding ]
Zou je dan hier het patroon kunnen plaatsen of kunnen PM'en oidquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:38 schreef Lishe het volgende:
Dank u!
En voor wie wil: ik kan het patroon wel scannen, de uitleg is wel makkelijk nl.
Vanavond poging 2, voor andere dochter .
als je dat zou willen doen, heel graagquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:38 schreef Lishe het volgende:
Dank u!
Vanavond poging 2, voor andere dochter .
Jammer, net in huis gehaald. Dat wordt niks dus. Op internet is ook niet echt een patroon te vinden. Eens kijken of ik er zelf iets van kan maken. (Ik zal proberen een patroon te maken zodat jullie er ook wat aan hebben)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:17 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Hmmz ik dacht er over na om ook dat Kruidvat haaksetje te kopen maar na het zien van jouw poppetje zie ik daar toch maar vanaf.
Fijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:42 schreef Muck het volgende:
Heel duidelijk
Tenminste, dat vind ik dan he!
ik ga vanavond ook kijken of het zo luktquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:47 schreef mmascha het volgende:
[..]
Fijn.
Eens kijken het een beetje wil lukken.
Nee! Dat gaat goed zo! Ik schrijf het alleen niet op. Alle steken die niet beschreven zijn is in elke vaste 1 vaste! Je doet het goed! Niet overslaan idd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:45 schreef Lishe het volgende:
Hmm, jouw omschrijving werkt het niet bij mij mmascha. Of moet je niet die andere vasten overslaan maar daar gewoon 1 vaste in doen? dus bij bij toer 3; 1 vaste, 1 vaste, 3 vaste?
Dat ziet er bij mij wel beter uit, maar dat zijn wel heul veul steken.
ik ga maar weer wat youtuben!
pff, stomme hobby.
Zou fijn zijn!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:38 schreef Lishe het volgende:
Dank u!
Ahum, poppetje is niet voor publicatie geschiktquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:51 schreef mmascha het volgende:
Owja! Mijn matroesjka is bijna af. Lijfje lijkt nergens naar. Moet toch het patroon daarvan eerst even aanpassen. Maar ik doe gewoon een nieuwe poging want het lijkt me zo leuk worden!
nu wil ik hem juist zienquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:40 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ahum, poppetje is niet voor publicatie geschikt![]()
Lijkt meer op een heks dan een lief ding.
Op naar poging 2!
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:10 schreef mmascha het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor.
Nou vooruit, om aan te geven dat er best eens iets mag mislukken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dan maar. Anders maak ik zo'n slechte naam voor dit topic en zakt bij iedereen de moed in de schoenen.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
Ik vind het gezichtje een stuk leuker dan die op de foto van het Kruidvatpakketquote:
Barbapapa is een volgend project.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:28 schreef Altern8 het volgende:
Het lijkt wel een barbapapa![]()
Maar ondanks het wat dikke lijfje issie best ok.
Ik moest drie keer kijken, maar ik snap 'mquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik dacht aan iets heel anders![]()
Maar ik vind de rest van het popje erg leuk
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
ik ook...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nou ja! Nu kan um dus niet met goed fatsoen weggeven aan mijn nichtje.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Cool mijsje!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:36 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik ook...![]()
ik vind het wel een heel leuk popje zo! Knap gemaakt hoor Mmascha!
ik heb ondertussen m'n blokkendoek af...
[ afbeelding ]
hij is ongeveer 45 bij 80 cm...
Dat ziet er echt heel netjes uit! Ziet er ook uit alsof het veel werk isquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:36 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik ook...![]()
ik vind het wel een heel leuk popje zo! Knap gemaakt hoor Mmascha!
ik heb ondertussen m'n blokkendoek af...
[ afbeelding ]
hij is ongeveer 45 bij 80 cm...
Check anders even met de US/UK sizes. Hoewel de haaknaalden in de US letters hebben, geen nummers... UK weet ik eigenlijk niet, maar is makkelijk te googlen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:50 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb trouwens van de week twee naalden bij de Wibra gehaald, een 3,5 en een 4,5, maar zelfs de 4,5 is dunner dan de 3,5 naald die ik bij de handwerkwinkel heb gehaald![]()
Wel allebei metaal, dus daar ligt het niet aan...
Maar waar wordt die maat op gebaseerd? Want het is ook niet de doorsnee in millimeters of zo...
DIK katoen? Ik heb van schoonma het dunste katoen gekregen dat ik ooit gezien heb,quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:27 schreef Yvonnetje het volgende:
Arual, vervelend als je zo 'moet' leren haken! Wat voor mij goed werkte is beginnen met dik saai katoen, zodat je goed ziet wat voor effect jouw handelen op het werk heeft. Zo zie je ook eerder of je iets fout doet. Bovendien kan je op deze manier beter leren waar je precies in moet steken. Nu kan ik ook met lekker wollig spul haken, maar in het begin kon ik daar echt he-le-maal niks mee! Oh, de draad houd ik ook niet vast zoals 'het hoort' (zoals in de boekjes en op tutorials op internet). Ik vind het op mijn eigen manier veel prettiger en dat is toch waar het om gaat!
Mijsje, wat een prachtige blokkendeken! Ik was ook nog in afwachting van het patroon van Lishe, maar te ongeduldig dus heb ik wat uit 'het komplete handwerken' gevonden. De rand lijkt iets steviger/dikker dan bij jouw vierkantje, verder lijken ze ERG op elkaar :-) Ik heb het ff op de foto gezet, misschien vind je het wat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben op het moment dus heeel veel vierkantjes aan het maken, uiteindelijk moet het een sjaal worden. Ik ben trouwens helemaal niet veel wol kwijt; bij de zeeman heb ik bolllen gekocht en uit 1 bol doe ik ongeveer 20 vierkantjes!
Er staat 3,5 op mijn naald, ik weet niet of dat groot of klein is.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:57 schreef mijsje het volgende:
Arual, ik zou het hele dunne katoen even aan de kant leggen en inderdaad gewoon een wat dikker katoentje of een bol acryl van bv de zeeman halen ofzo. dan zie je inderdaad je steken wat beter. heb je ook een hele dunne haaknaald?
O, ik verveel me niet hoor; borduren, gamen, lezen, kleding maken(als ik er aan toe kom danquote:Op donderdag 3 september 2009 18:29 schreef mijsje het volgende:ik haak weer af...
(wel jammer dat je er verder niks mee kan/wil... wat zijn andere hobby's van je?)
Volgens mij kun je dan het beste youtube filmpjes kijken, eindeloos kijkenquote:Op dinsdag 8 september 2009 19:00 schreef elvy het volgende:
Ik had in OUD al een noodkreet geplaatst omdat ik dit topic niet kon vinden, maar daar waren ze zo aardig om me deze richting uit te helpen!
Dus bij deze: HELP!
Ik heb een gehaakte poncho gekregen waar ik héél blij mee ben maar die ik nog wat wil opleuken.
Ik had daarvoor ongeveer zoiets in gedachten: [ afbeelding ]
Er is echter één groot probleem: Ik kan helemaal niet haken!![]()
Vanmiddag heb ik met behulp van het boekje 'naaien enzo' de steken die daar in staan eigenlijk allemaal wel aardig onder de knie gekregen (lossen, vasten, stokjes, en variaties daarop zoals halfvasten dubbele en driedubbele stokjes)
Maar wat nu? Hoe maak ik met die steken deze leuke bloemetjes en vlindertjes?
Kan iemand me (in Jip- en Janneke taal) uitleggen hoe ik dat doe?
mijn dank is bij voorbaat al groot!
Er zijn in dit topic al eerder bloemen voorbij gekomen:quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:00 schreef elvy het volgende:
Ik had in OUD al een noodkreet geplaatst omdat ik dit topic niet kon vinden, maar daar waren ze zo aardig om me deze richting uit te helpen!
Dus bij deze: HELP!
Ik heb een gehaakte poncho gekregen waar ik héél blij mee ben maar die ik nog wat wil opleuken.
Ik had daarvoor ongeveer zoiets in gedachten: [ afbeelding ]
Er is echter één groot probleem: Ik kan helemaal niet haken!![]()
Vanmiddag heb ik met behulp van het boekje 'naaien enzo' de steken die daar in staan eigenlijk allemaal wel aardig onder de knie gekregen (lossen, vasten, stokjes, en variaties daarop zoals halfvasten dubbele en driedubbele stokjes)
Maar wat nu? Hoe maak ik met die steken deze leuke bloemetjes en vlindertjes?
Kan iemand me (in Jip- en Janneke taal) uitleggen hoe ik dat doe?
mijn dank is bij voorbaat al groot!
die vlinders kun je gewoon maken van een bloemetje die je dubbelvouwt met een koordje van een aantal lossen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:58 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Die vlinders zou ik echter niet weten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |