abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:27:40 #151
14505 OProg
A Life in Music
pi_71943242
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:25 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Deed VDB wel mee?
Nee. Die heeft door een conflictje met Cinelli even geen ploeg meer.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:26:11 #152
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_71944436
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:21 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nou ja, hij wint wel twee Ronde van Vlaanderen's zonder Demol.

Leuk om 7de te worden in een Tour of Vuelta, maar een klassieker winnen zegt de gemiddelde Vlaming meer.
Ja.

Dat de Tour niets ging worden was te voorspellen, maar dat de wegrace van het WK ook automatisch weer een ramp gaat worden, vind ik niet zo vanzelfsprekend. Voor eendagswedstrijden zit je nog altijd veel beter bij Lefevere dan bij De Mol. Geen enkele andere actieve ploegleider heeft volgens mij zoveel klassiekers gewonnen (ook de ploegleider met de meeste wereldtitels van de laatste 15 jaar dacht ik)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:59:29 #153
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_71949166
quote:

[..]

Leuk om 7de te worden in een Tour of Vuelta, maar een klassieker winnen zegt de gemiddelde Vlaming meer.
Ik denk niet dat Devolder voor de gemiddelde Vlaming rijdt. Maar inderdaad, hij kan zich beter blijven richten op de Ronde, Parijs-Roubaix en het WK. Maar ik denk dat hij dat nu wel door heeft.

7de worden in een grote ronde behoort sowieso niet tot zijn mogelijkheden. Ook niet in de Ronde van Spanje. Dat moet nu - na vijf grote rondes - toch wel duidelijk zijn.
pi_71952153
Ik heb vandaag al een hoop prof's gespot in het centrum van Rotterdam. Drie Fuji-Servetto's en drie Astana's zaten een bakje te doen op een terrasje, later zag ik nog heel Euskaltel zitten en nog even later zag ik een Saxo (moet Frank Hoj geweest zijn) in vol ornaat wachten bij een Etos. Kwamen er op dat moment twee andere Saxo's uit, waarvan eentje met een gloednieuwe tandenborstel (de andere was Matthew Goss dacht ik)...

Toch leuk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71952209
Wat hebben renners toch met koffie?

Lijkt me niet de meest gezonde sportdrank.
pi_71953476
quote:

[..]

zijn eerste rvv overwinning was toch wel bij demol hoor (beiden stapten over naar QS). incl zijn belgisch kampioenschap (weg en TT), zijn prestatie in ronde van oostenrijk/ronde van zwitserland, ronde van belgië.

enkel deze rvv was zonder demol, en zelfs daar was hij maar net op tijd klaar (wedstrijden ervoor waren ook niet super, en erna trokken ook op de ballen).
pi_71953613
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:40 schreef Devpartner het volgende:

[..]

zijn eerste rvv overwinning was toch wel bij demol hoor (beiden stapten over naar QS). incl zijn belgisch kampioenschap (weg en TT), zijn prestatie in ronde van oostenrijk/ronde van zwitserland, ronde van belgië.

enkel deze rvv was zonder demol, en zelfs daar was hij maar net op tijd klaar (wedstrijden ervoor waren ook niet super, en erna trokken ook op de ballen).
My bad, is waar ook. Demol was ook in dienst van QS.
pi_71959078
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:49 schreef Leatherface het volgende:

Koffie is toch gewoon lekker? Bovendien lijkt het me nou niet echt ongezond, mits je er geen sloten van drinkt of het vlak voor de wedstrijd nuttigt.
pi_71959986
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:49 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Koffie is toch gewoon lekker?
Absoluut.
quote:
Bovendien lijkt het me nou niet echt ongezond, mits je er geen sloten van drinkt of het vlak voor de wedstrijd nuttigt.
Daar maak ik me te veel schuldig aan.
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:23:21 #160
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_71960433
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:00 schreef thewarrior82 het volgende:

[..]

Reactie van Gesink via twitter:
"Onzinnige uitspraak van Kramer op i-net, makkelijk praten als je trainingskamp al een jaar gepland is,Mijn trainingskamp was improviseren!"
"...Dan is het lastig om je verzorgers van een ander programma af te halen. Snap zijn insteek wel,training heeft er echt niet onder geleden."
Gesink beschermt hier onterecht zijn ploeg. Je bent kopman of je bent het niet. Ook al is het improviseren....dan zorg je alsnog voor goede begeleiding. Sowieso getuigt een geimproviseerd trainingskamp al niet van een degelijke voorbereiding op de Vuelta .
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_71960536
Denk dat er weinig bedacht hadden dat Gesink in een greppel ging leggen in de Tour. Dan kan je nog zo'n grote ploeg hebben, als er 1 grote wedstrijd gaande is en 1 wedstrijd die belangrijk is voor de overige renners lijkt het me lastig om nog wat begeleiders achter de hand te hebben.
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:28:48 #162
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71960615
Sowieso vind ik dat Kramer hier geen mening over zou moeten geven.
Die moet zich lekker met zichzelf bezighouden.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_71963462
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:49 schreef Leatherface het volgende:

Cafeine is toch een doping produkt? .

(je moet dan wel min 5koppen drinken voor je gaat rijden dacht ik )
  FOK!fotograaf maandag 17 augustus 2009 @ 22:39:32 #164
73911 ultra_ivo
pi_71965609
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:44 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Wordt niet meer bestraft/gecontroleerd.
pi_71965915
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:44 schreef Devpartner het volgende:

[..]

(je moet dan wel min 5koppen drinken voor je gaat rijden dacht ik )
Volgens mij minstens een flinke emmer
pi_71976121
Sentjens, Jacobs en Dockx moeten vertrekken bij Silence
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:00:05 #168
49615 Bismarck
pi_71977266
Sella heeft weer werk.

After serving a one-year suspension for doping, Italian rider Emanuele Sella will return to competition today in the Tre Valli Varesine.

Sella tested positive to the latest-generation variant of EPO, CERA, in an out-of-competition test last year. At the 2008 Giro d'Italia he won two Alpine stages and the mountains classification.
He received a 12-month ban rather than the mandatory two-year sanction due to an admission that he used performance-enhancing products and his co-operation with the Italian Olympic Committee (CONI) in relation to its anti-doping investigations.
Having been signed for Continental squad Carmiooro Style-A, the rider from Vicenza will ride the Tre Valli Varesine as his comeback race before competing in the Coppa Agostoni, Coppa Bernocchi and Trofeo Melinda over the next five days. [Cyclingnews]
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:37:40 #169
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71984909
Borut Bozic van Vacansoleil wint de eerste etappe in de Ronde van de Limousin.
Florencio werd tweede en Paul Martens van Rabobank derde.

Die Bozic rijdt toch wel aardig wat bij elkaar dit seizoen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_71985446
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:23 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Gesink beschermt hier onterecht zijn ploeg. Je bent kopman of je bent het niet. Ook al is het improviseren....dan zorg je alsnog voor goede begeleiding. Sowieso getuigt een geimproviseerd trainingskamp al niet van een degelijke voorbereiding op de Vuelta .
Niet mee eens. Kramer heeft makkelijk praten. Het trainingskamp van Gesink is ongepland, middenin het wielerseizoen.
Dat Gesink begeleiding moet hebben, betekent niet dat er continu iemand bij hem moet zijn. Het trainingskamp is georganiseerd. De massage is geregeld, weliswaar in een naburig hotel, maar is een paar honderd meter lopen nu zo erg?
En ik mag er van uitgaan dat 'ie wel dagelijks contact heeft met zijn trainer.
Dat het geïmproviseerd is, betekent niet dat het slecht georganiseerd is. Het betekent in dit geval dat het ongepland was, en dat ze dus wat hebben moeten schipperen.

Rabobank heeft weliswaar flink wat begeleiding, maar ze hebben ook flink wat verplichtingen. Ronde van Polen, Vattenfall classics, Eneco Tour en vele andere wedstrijden. Ze komen net uit de Tour. En ook met de begeleiding zijn (neem ik aan) afspraken gemaakt over het programma.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2009 18:03:06 ]
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:20:56 #171
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_71993884
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:01 schreef Wombcat het volgende:
Dat Gesink begeleiding moet hebben, betekent niet dat er continu iemand bij hem moet zijn. Het trainingskamp is georganiseerd. De massage is geregeld, weliswaar in een naburig hotel, maar is een paar honderd meter lopen nu zo erg?
En ik mag er van uitgaan dat 'ie wel dagelijks contact heeft met zijn trainer.
Delahaye was er continu bij. Die kan alleen niet masseren, big deal.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:22:53 #172
49615 Bismarck
pi_71996123
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:20 schreef Zelva het volgende:

[..]

Okay, met deze informatie denk ik wat genuanceerder over de uitlatingen van Kramer. Ik verkeerde in de veronderstelling dat Gesink met z'n fiets in de achterbak zelf naar het trainingskamp was gereden zonder noemenswaardige begeleiding.
pi_71996208
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:22 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Okay, met deze informatie denk ik wat genuanceerder over de uitlatingen van Kramer. Ik verkeerde in de veronderstelling dat Gesink met z'n fiets in de achterbak zelf naar het trainingskamp was gereden zonder noemenswaardige begeleiding.
Kijk, en daarin weet jij niet heel veel meer dan Kramer. Dus daarom is het raar dat hij zich daarover kan uiten.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:26:53 #174
73911 ultra_ivo
pi_71996280
Armstrong ging even trainen in Schotland:
http://news.bbc.co.uk/2/h(...)and_west/8207007.stm
pi_71996299
De Ronde van Ierland komt in samenvatting 's avonds laat op Eurosport (vanaf vrijdag).
sig verwijderd door FA
  woensdag 19 augustus 2009 @ 09:28:52 #176
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_72002121
De Telegraaf meldt vanmorgen dat Karsten Kroon kan kiezen uit aanbiedingen van Milram en Saxo Bank, terwijl ook Vacansoleil interesse zou hebben getoond.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_72007578
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:20 schreef Zelva het volgende:

[..]

Niet continu, in ieder geval niet volgens Kramer, die met Gesink en Delahaye gesproken heeft. Dat die niet kan masseren vind ik wel een big deal. Gesink zelf kennelijk ook wel, gezien zijn reactie op Kramer. Als je belangrijkste renner iets gaat doen zorg je dat die maar met zijn vingers hoeft te knippen om wat dan ook tot zijn beschikking te krijgen.
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:22 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Je veronderstelling klopt ook, behalve dan dat Delahaye er een aantal dagen bij is geweest.
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:25 schreef Sautor het volgende:

[..]

Kijk, en daarin weet jij niet heel veel meer dan Kramer. Dus daarom is het raar dat hij zich daarover kan uiten.
Oh? Hij is ook een tijdlang daar op trainingskamp geweest, alwaar hij gegeten, getraind en gesproken heeft met de betrokkenen? Hij is ook een topsporter die bekend is met hoe het eraan toe gaat in de top?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:20:34 #178
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72021303
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:02 schreef wimderon het volgende:
Niet continu, in ieder geval niet volgens Kramer, die met Gesink en Delahaye gesproken heeft.
Dat bewijst alleen maar dat Kramer zonder échte kennis van zaken aan het lullen is geslagen. Delahaye is er continu bijgeweest, ook nadat de andere renners allemaal vertrokken waren. Jos van Emden kwam er later speciaal voor Gesink nog bij, maar dat terzijde.
quote:
In welke conditie kwam Robert bij jullie aan?
"Heel erg goed. Robert kwam super uit de Tour en na een paar dagen rust gaat dat echt niet weg, het wordt zelfs nog even beter. Uitgangspunt is nu om hem in dezelfde conditie als tijdens de Tour voor de Vuelta te prepareren. Onze trainer Louis Delahaye heeft daar een goed gevoel bij. En met een jongen als Robert zal dat ook wel lukken. Hij is zo ontzettend gedreven en nu alweer zo gefocust op de Vuelta, dat onze taak bijna meer afremmen dan motiveren is. Robert en Louis blijven hier tot 8 augustus en daar komt straks alleen Jos van Emden uit de Saksen Tour nog bij."
Rabosport.nl, 24 juli.
quote:
Dat die niet kan masseren vind ik wel een big deal. Gesink zelf kennelijk ook wel, gezien zijn reactie op Kramer. Als je belangrijkste renner iets gaat doen zorg je dat die maar met zijn vingers hoeft te knippen om wat dan ook tot zijn beschikking te krijgen.
Hij heeft toch een masseur tot zijn beschikking gekregen? Ik snap echt die hele ophef totaal niet. Blijkbaar was het niet mogelijk om een verzorger van de eigen ploeg vrij te krijgen, dus krijgt hij massages van een andere masseur. Nou en? Prima geregeld, wat mij betreft.
quote:
Je veronderstelling klopt ook, behalve dan dat Delahaye er een aantal dagen bij is geweest.
Quatsch.

Gesink en de ploegleiding hebben op 14 juli besloten dat hij zou aansluiten bij het al draaiende trainingskamp van Rabo in Sankt Moritz. Op 19 juli kwam hij aan. Zijn vriendin Daisy was mee en heeft hem gereden. Hij heeft daar dus een tijdje kunnen trainen met Hayman, De Groot, Weening, Kozontchuck, Flens, Boom, Martens en Nyuens en uiteraard een begeleidingsstaf.
Dat trainingskamp liep echter ten einde. Delahaye bleef langer, tot en met 8 augustus.. Logisch ook, dat is een trainer en die heeft geen verantwoordelijkheden bij wedstrijden. Waarom zou die er niet de hele periode bij zijn? Zijn taak is trainen en hij heeft Gesink getraind.

Speciaal voor Gesink is van Emden ook nog uit de Sachsen Tour overgekomen, wat ook niet in de planning lag.
quote:
Oh? Hij is ook een tijdlang daar op trainingskamp geweest, alwaar hij gegeten, getraind en gesproken heeft met de betrokkenen?
Met een half oor...
quote:
Hij is ook een topsporter die bekend is met hoe het eraan toe gaat in de top?
Correctie: Die bekend is met hoe het eraan toe gaat in de schaatstop.

Ik wil nog wel eens zien wat er gebeurt als, bij wijze van spreken, Kramer valt op de Olympische Spelen en hij vier weken later dan toch maar het WK wil gaan rijden, terwijl dat niet in de planning lag, en er halsoverkop een trainingskamp geregeld moet worden, terwijl zijn ploeggenoten in allerlei uithoeken wedstrijden rijden en die alle verzorgers van de ploeg nodig hebben. Denk je dat echt dat een Wouter Olde Heuvel het maar zelf moet uitzoeken en zijn verzorger linea recta naar Kramer wordt gestuurd. Nee natuurlijk niet, er wordt gewoon een goede externe masseur geregeld, net zoals bij Gesink.

Dit zal altijd puur hypothetisch blijven, want schaatsen is, qua wedstrijdschema en qua ploegenstructuur, op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier te vergelijken met de wielersport.
pi_72028363
Voor als het nog niet gemeld was: Hincapie definitief naar BMC
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_72029548
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:20 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat bewijst alleen maar dat Kramer zonder échte kennis van zaken aan het lullen is geslagen.
Dat valt wel mee denk ik. Hij heeft best een prima punt wat mij betreft, ook al zou niet alles kloppen wat hij zegt.
quote:
Delahaye is er continu bijgeweest, ook nadat de andere renners allemaal vertrokken waren.
Vreemd dat Gesink dat in zijn reactie op het stukje van Kramer niet rechtzette dan.
quote:
Jos van Emden kwam er later speciaal voor Gesink nog bij, maar dat terzijde.
[..]
Van Emden zelf is een andere mening toegedaan, maar dat terzijde.
quote:
Rabosport.nl, 24 juli.
[..]
Ik zie niet in hoe je uit de bold gemaakte zin concludeert dat Delahaye er de hele tijd bij is geweest? Niet dat echt heel belangrijk is in deze.
quote:
Hij heeft toch een masseur tot zijn beschikking gekregen? Ik snap echt die hele ophef totaal niet. Blijkbaar was het niet mogelijk om een verzorger van de eigen ploeg vrij te krijgen, dus krijgt hij massages van een andere masseur. Nou en? Prima geregeld, wat mij betreft.
[..]
Niet prima geregeld. Hij is voor Rabobank de renner (met wellicht Freire en heel misschien Menchov) met veruit de meeste waarde voor de ploeg. Zo'n renner moet je het beste van het beste geven, hoe dan ook. Dat tekent misschien het verschil tussen de echte winnaar (Kramer) en de nuchtere Gesink die alles wat zaken buiten het daadwerkelijke koersen relatief gezien maar wat aanrommelt, ook al is het niet goed vergelijkbaar. Eigenlijk zou dat zelfs voor alle renners moeten gelden, maar aangezien dat niet realistisch is, toch tenminste voor je belangrijkste renners. Waar zo'n omkadering dan ook zit, die laat je dan maar overkomen naar Gesink. Slecht geregeld, wat mij betreft. Gesink kan wel zeggen dat het allemaal weinig uitmaakt, maar dat is dus dat verschil in mentaliteit. Denk je dat Armstrong, die ook allerlei trainingskampen heeft in moeten lassen dit jaar, het ook allemaal maar z'n gangetje heeft laten gaan? Op een rustdag tijdens het trainingskamp is hij zelf zijn was gaan wegbrengen schrijft hij. Lijkt misschien niet bijzonder, maar dit zijn gewoon de kleine dingetjes die het hem kunnen doen.

Die 'andere masseur', als je leest wat Gesink daarover schrijft was dat ook maar weinig professioneel. Op 25 juli bericht hij er voor het eerst over een massage in een ander hotel.
quote:
Quatsch.
Dat valt wel mee.
quote:
Gesink en de ploegleiding hebben op 14 juli besloten dat hij zou aansluiten bij het al draaiende trainingskamp van Rabo in Sankt Moritz. Op 19 juli kwam hij aan. Zijn vriendin Daisy was mee en heeft hem gereden.
Hij heeft zelf ook achter het stuur gezeten, als ik zijn eigen woorden mag geloven.
quote:
Hij heeft daar dus een tijdje kunnen trainen met Hayman, De Groot, Weening, Kozontchuck, Flens, Boom, Martens en Nyuens en uiteraard een begeleidingsstaf.
Dat trainingskamp liep echter ten einde. Delahaye bleef langer, tot en met 8 augustus.. Logisch ook, dat is een trainer en die heeft geen verantwoordelijkheden bij wedstrijden. Waarom zou die er niet de hele periode bij zijn? Zijn taak is trainen en hij heeft Gesink getraind.
Als je in St Moritz zit is er altijd wel een wielrenner of sporter te vinden om mee te trainen, zoals Gesink ook met genoeg andere renners dan die je noemt getraind heeft. Dat boeit verder ook weinig, dat Gesink gebrekkige begeleiding meekrijgt, ook al zou Delahaye er wel de hele tijd bij geweest zijn, daar gaat het om.
quote:
Speciaal voor Gesink is van Emden ook nog uit de Sachsen Tour overgekomen, wat ook niet in de planning lag.
[..]
Ik lees hier toch vooral dat Van Emden terug is gegaan omdat hij dat zelf besloot, mede omdat hij goede ervaringen had en een goed najaar wil rijden:
quote:
Terug op hoogte
Na de 2 weken in Sankt Moritz en de Sachsen Tour ben ik weer terug in de Alpen. De stage in Sankt Moritz beviel me goed en het resultaat erna mocht er ook wezen. Omdat ik na Sachsen 4 weken niet koers besloot ik om na 1,5 week gewoon terug te gaan voor 2 weken. Maar deze keer ga ik echt boven op een berg zitten. Sankt Moritz ligt op 1800m, nu zit ik op 2309m. Net iets onder de top van de Bernina pas die 2330m hoog is. Dat is een aanzienlijke hoogte en we gaan zien of het effect van deze training dan nog meer is dan voorheen.

In het najaar wil ik me nog bewijzen dus daar gaan we voor. De lijn van na de Giro doortrekken.
Josvanemden.nl, 5 augustus.
quote:
Met een half oor...
[..]
Als je met 'een half oor' doelt op feitelijke constateringen en directe vragen aan de betrokken, dan klopt dat inderdaad ja.
quote:
Correctie: Die bekend is met hoe het eraan toe gaat in de schaatstop.
In ieder geval weet hij ook hoe het er in de hockeytop aan toe gaat, gezien zijn vriendin. Ook daar is het qua dit soort begeleiding een stuk beter geregeld dan in het wielrennen.
quote:
Ik wil nog wel eens zien wat er gebeurt als, bij wijze van spreken, Kramer valt op de Olympische Spelen en hij vier weken later dan toch maar het WK wil gaan rijden, terwijl dat niet in de planning lag, en er halsoverkop een trainingskamp geregeld moet worden, terwijl zijn ploeggenoten in allerlei uithoeken wedstrijden rijden en die alle verzorgers van de ploeg nodig hebben.
Totaal niet vergelijkbaar. Alleen al omdat er geen schaatsers in alle uithoeken verschillende wedstrijden aan het rijden zullen zijn.
quote:
Denk je dat echt dat een Wouter Olde Heuvel het maar zelf moet uitzoeken en zijn verzorger linea recta naar Kramer wordt gestuurd.
Ondanks dat het totaal niet vergelijkbaar is zal dit totaal niet aan de orde zijn.
quote:
Nee natuurlijk niet, er wordt gewoon een goede externe masseur geregeld, net zoals bij Gesink.
Nee, dat zal niet gebeuren. Een goede externe masseur was het trouwens niet echt, als je Gesink moet geloven.
quote:
Dit zal altijd puur hypothetisch blijven, want schaatsen is, qua wedstrijdschema en qua ploegenstructuur, op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier te vergelijken met de wielersport.
Inderdaad niet te vergelijken, in het schaatsen is het allemaal een stuk gemakkelijker te regelen. En ondanks dat het zelfs allemaal véél gemakkelijker is in de schaatswereld heeft TVM het qua begeleiding véél beter voor elkaar. 17 begeleiders op 9 schaatsers. Dat is dan allemaal toch wat beter geregeld dan in het wielrennen.
pi_72033604
quote:
Stagiairs Skil-Shimano

20 augustus 2009 - Skil-Shimano geeft dit najaar twee jonge Nederlandse renners een kans als stagiair bij de pro continentale formatie. Het gaat om voormalig Nederlands kampioen elite-zonder-contract (2008) Job Vissers, die vorig jaar verrassend ook de Omloop der Kempen won. De andere stagiair is Oldenzaler Maarten de Jonge, die bij Beveren 2000 rijdt en onlangs tweede werd in de Tour des Pyrenées. Beide renners zijn 24 jaar oud. Onlangs besloot Skil-Shimano ook al de Fransman Julien Antommarchi een kans te geven als stagiair.

Bron: Wieler Magazine
Compleet terecht dit. Vooral dat van Maarten de Jonge. Die rijdt een fantastisch seizoen en is gewoon rijp voor een stap hogerop.
pi_72042539
Net even een stukje door het heuvelland gaan rijden. Bovenop de Cauberg stond een renner van Rabo uit te puffen. Kon helaas niet zien wie het was.
Leek me Kai Reus of Langeveld, maar beide zitten in een wedstrijd nu.
Net efkes anges
pi_72056813
Volgens cyclismag gaan de broers Feillu naar Vacansoleil.
quote:
Romain et Brice Feillu porteront les couleurs de Vacansoleil en 2010, a appris www.cyclismag.com auprès d'une source proche d'Agritubel. Les deux frères avaient multiplié les indices ces derniers jours quant à leur nouvelle équipe : Elle est étrangère et de catégorie continentale pro. L'annonce officielle doit intervenir le 25 août. D'ici-là, les Feillu se refusent à toute déclaration. Quant à Michel Cornelisse, directeur sportif de Vacansoleil, interrogé par www.cyclismag.com, il reconnaît que son équipe a noué des contacts, sans plus de précisions. "Ce sont deux très bons coureurs. L'un grimpe bien (Brice, 24 ans), l'autre sprinte bien (Romain, 25 ans). Ce sont aussi des attaquants. Nous avons besoin de Français pour l'an prochain."
Vacansoleil devrait d'ailleurs solliciter, comme cette année, une invitation pour le Tour de France.
pi_72057056
Huh? Die hadden tijdens de Tour al ergens anders getekend volgens mij, dacht AG2R.

neemt niet weg dat het leuk voor Vacansoleil zou zijn
pi_72057185
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:43 schreef TheArt het volgende:
Brice en Romain Feillu trouwens naar Française des Jeux.
pi_72058624
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:31 schreef Sautor het volgende:

[..]
Dat was ook gemeld via de officiële kanalen, maar ging uiteindelijk niet door.
pi_72102907
Petacchi voor 2 jaar naar Lampre. Zou leuk zijn als die volgend jaar naar de Tour zou gaan. Ze hebben toch ook behoorlijk wat semi-sprinters die wel een aardig treintje op zouden moeten kunnen zetten (o.a. Bandiera, Furlan, Gavazzi, Lorenzetto, Gasparotto). Hij zou ook nog wat jongens meenemen van LPR. Dat zou een aardige trein kunnen worden om écht met die van Columbia te concurreren
pi_72105195
Simon Gerrans (Cervélo TestTeam) won gisteren overigens de GP Ouest France in Plouay. De Australiër klopte in de spurt zijn medevluchters Pierrick Fédrigo van Bouygues (De Fransman won vorig jaar deze koers), de Duitser Paul Martens (Rabobank), de Fransman Anthony Roux (La Française des Jeux) en de Ier Daniel Martin (Garmin).

Robert Gesink zat overigens nog lange tijd in een kopgroep, maar kon niet mee in de beslissende jump van Gerrans en co. Philippe Gilbert was trouwens ook actief in de finale, maar ook hij miste de beslissende slag.
quote:
1 Simon Gerrans (Aus/Cervelo)
2 Pierrick Fedrigo (Fra/Bouygues)
3 Paul Martens (Dui/Rabobank)
4 Anthony Roux (Fra/FDJ)
5 Daniel Martin (Ier/Garmin)
6 Luis Leon Sánchez (Spa/Caisse)
7 Samuel Dumoulin (Fra/Cofidis)
8 Maxim Iglinskiy (Kaz/Astana)
9 Frédéric Guesdon (Fra/FDJ)
10 Robert Kiserlovski (Kro/Fuji)
pi_72105215
Gerrans komt de laatste twee seizoenen nadrukkelijk naar voren als rittenkaper en man voor semiklassiekers van het kaliber Plouay.

Goede aankoop van Cervélo.
pi_72116772
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 02:36 schreef wimderon het volgende:
Petacchi voor 2 jaar naar Lampre. Zou leuk zijn als die volgend jaar naar de Tour zou gaan. Ze hebben toch ook behoorlijk wat semi-sprinters die wel een aardig treintje op zouden moeten kunnen zetten (o.a. Bandiera, Furlan, Gavazzi, Lorenzetto, Gasparotto). Hij zou ook nog wat jongens meenemen van LPR. Dat zou een aardige trein kunnen worden om écht met die van Columbia te concurreren
Cool!

Ook een coole move van Vacansoleil om de gebroeders Feillu te strikken!
pi_72117681
Op die manier koopt Vacansoleil zo'n beetje een gegarandeerde tourstart in voor volgend jaar. Zou zeer slim zijn als het waar is .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:15:49 #193
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_72118944
tvp, ik had toch echt gezocht
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_72122486
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 09:35 schreef Leatherface het volgende:
Gerrans komt de laatste twee seizoenen nadrukkelijk naar voren als rittenkaper en man voor semiklassiekers van het kaliber Plouay.

Goede aankoop van Cervélo.
Ja inderdaad dat klopt. Mooie overwinning trouwens van hem.

Als ik de geruchten mag geloven gaat Cervelo het nog moeilijk krijgen om hem te behouden. Hij praat op dit moment met Team Sky en team Columbia. Denk dat hij weg wil omdat hij niet werd geselecteerd voor de Tour, en ik kan hem geen ongelijk geven.

Even een overzicht van de overige geruchten die ik op internet heb verzameld. Excuses als deze al eerder waren vermeld.
quote:
De Brit Russel Downing heeft de Ronde van Ierland op imponerende wijze op zijn naam geschreven en dat is Team Sky niet ontgaan. Volgens cyclingweekly heeft het nieuwe Britse team de intentie om Downing over te nemen van het continentale Candi TV.

-----------

Volgens verschillende media heeft Team Columbia naast Lars Ytting Bak ook interesse in zijn ploegmaat Matthew Harley Goss. De Australische sprinter werd dit jaar derde in Gent-Wevelgem en lijkt een van de piloten van Mark Cavendish te moeten worden in de Amerikaanse formatie.

-----------

Bij het Italiaanse team CarmioOro, dat volgend jaar Pro-Continentaal wordt, mag nagenoeg iedereen blijven. Alleen de Italiaan Alessandro Raisoni is nog niet zeker van een langer verblijf. CarmioOro is nog in onderhandeling met Michele Merlo (Barloworld) en Gabriele Bosisio (LPR) terwijl de geruchten over een mogelijke overgang van Mattia Gavazzi de prullenbak in kunnen. Huidige stagiair Juan Sebastian Tamayo blijft waarschijnlijk nog een jaar amateur.

-----------

Naast CarmioOro kan Bosisio volgens enkele Italiaanse media ook terecht bij Silence-Lotto, dat nog altijd druk op zoek is naar versterking in de bergen.

-----------

Volgens CQranking mogen de Duitse sprinter Robert Föster en de Italiaan Luca Barla vertrekken bij de Duitse ploeg Milram.
Bronnen: www.wielerflits.nl
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_72122574
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:06 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Als ik de geruchten mag geloven gaat Cervelo het nog moeilijk krijgen om hem te behouden. Hij praat op dit moment met Team Sky en team Columbia. Denk dat hij weg wil omdat hij niet werd geselecteerd voor de Tour, en ik kan hem geen ongelijk geven.

Njah, je weet niet wat de reden was van zijn niet-selectie voor de Tour. Gerrans reed natuurlijk wel de Giro. Wellicht wilden ze hem sparen?

Het zou een aderlating zijn voor Cervelo, als Gerrans vertrekt.
pi_72123053
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:09 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Njah, je weet niet wat de reden was van zijn niet-selectie voor de Tour. Gerrans reed natuurlijk wel de Giro. Wellicht wilden ze hem sparen?

Het zou een aderlating zijn voor Cervelo, als Gerrans vertrekt.
Als ze hem willen behouden moeten ze hem vooral niet reserve zetten voor de vuelta.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:05:09 #197
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_72128656
Lees nu pas dat de Feillu's naar Vacansoleil gaan.
Echte topaankopen, verrassend.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:19:08 #198
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72131544
Het vergroot hun kansen zienderogen voor een tourselectie
pi_72131710
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 08:19 schreef Beregd het volgende:
Het vergroot hun kansen zienderogen voor een tourselectie
En het decimeert gelijktijdig de kansen voor Skil. Die zijn immers hun beste Fransen kwijt. Dan zal Vacansoleil veel eerder kans maken op die Wildcard.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:38:57 #200
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72131724
en terecht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')