Nog eventjes wachten op Robbie dus.quote:Robbie McEwen stelt zijn rentree nog even uit do 13/08/2009 - 16:56
Robbie McEwen zou zondag in Hamburg, in de Vattenfall Cyclassics, zijn eerste grote koers rijden sinds zijn scheenbeenbreuk eind mei. "Maar ik ben er nog niet klaar voor", zegt de Australische spurter van Katjoesja.
Op de erelijst van de Cyclassics in Hamburg prijken mooie namen zoals Johan Museeuw, Alessandro Ballan en ook Robbie McEwen. Hij won er vorig jaar. Maar voor zondag past hij. "Ik ben nog niet klaar voor zo'n race", schrijft McEwen op zijn Twitter.
Belga McEwen brak eind mei zijn scheenbeen in de Ronde van België. Na een doorgedreven revalidatie maakte de Katjoesja-renner eind juli zijn rentree in het natourcriterium in Aalst, waar hij tweede werd achter Mark Cavendish.
Hij reed ook de criteriums van Diksmuide en Antwerpen, maar Hamburg zou zijn eerste "echte" koers worden. Die wedstrijd komt dus te vroeg. "Maar ik zal wel starten in de Eneco Tour", schrijft McEwen ook. Die begint dinsdag.
Over zijn scheenbeen laat McEwen nog dit werten: "Ik moet nog een schroef uit mijn been laten verwijderen, daarna kan ik meer progressie maken. Die ingreep is gepland op 25 augustus. Dan volgen enkele dagen rust en dan ga ik er weer tegenaan."
Ik deel je vraag maar vergeet niet dat Caisse d'Epargne een Franse bank is en Moreau een Franse publiekslieveling. Hoewel Caisse een overwegend Spaanse selectie heeft ontkomen ze er denk ik niet aan om onder druk van de sponsors ook wat Fransen op de loonlijst te zetten. Moreau is altijd goed voor media aandacht en uiteindelijk gaat het de sponsor er om dat zijn merknaam zoveel mogelijk in beeld is. Zo ook Gerard Vroomen (Cervélo) die zegt: Winnen is leuk maar als mijn renner de hele dag in de (kansloze) ontsnapping zit dan is mijn fiets/merknaam vaker in beeld dan wanneer Hushovd de hele dag in het peloton rijdt en enkel de sprint wint.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik snap trouwens nog steeds niet wat ze met Moreau moetenDie gast zit in de allerlaatste dagen van z'n carrière en kost waarschijnlijk handen vol met geld. Geld dat ze dus beter aan Contador kunnen besteden.
Nee, waarschijnlijk niet. Armstrong werd gevraagd of Hincapie ook komt, waarop hij antwoordde:quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:29 schreef Beregd het volgende:
dus toch?
Lance Armstrong has confirmed speculation that countryman George Hincapie will join him at the RadioShack squad next season. Hincapie was an integral part of Armstrong's seven Tour de France wins and this latest move will see the pair back together in 2010.
Waar zou Lefèvere het geld vandaan halen?quote:Het Nieuwsblad:
Contador praat met Quick Step
Alberto Contador praat met het Belgische Team Quick Step van Patrick Lefevere. De Spanjaard wil weg bij Astana, de ploeg waarmee hij drie weken geleden nog de Tour de France won.
Uiteraard is Contador momenteel grof wild op de transfermarkt. De Spanjaard is ontegensprekelijk de beste ronderenner van zijn generatie maar wil niet langer bij zijn huidige ploeg Astana blijven. Contador won weliswaar de Tour met het Kazachse team maar zijn zege werd overschaduwd door een sluimerend conflict met ploegmaat en grote rivaal Lance Armstrong. De ploeg wordt ook geplaagd door financiële problemen en er was een conflict tussen teammanager Johan Bruyneel en de geldschieters over de terugkeer in de ploeg van dopingzondaar Alexandre Vinokourov. Bruyneel en Armstrong meldden intussen dat ze volgend jaar een eigen team opstarten - RadioShack - en ook Contador is geen kandidaat om volgend jaar nog voor Astana te rijden.
Quick Step denkt dat het de eisen van de tweevoudige Tourwinnaar kan inwilligen, zowel financieel als qua materiaal. Het Belgische team sprak tijdens de Tour al met broer Fran Contador en praatte met de renner zelf vorige week tijdens een criterium in Nederland. 'Er is een interessant voorstel van Caisse d'Epargne, maar op dit ogenblik heb ik meerdere aanbiedingen op tafel en die wil ik de volgende dagen grondig onder de loep nemen', reageerde Contador. Caisse d'Epargne stond inderdaad op de eerste rij om Contador in te lijven maar heeft absoluut nog een extra sponsor nodig om Contador te kunnen betalen - een probleem dat Quick Step niet heeft.
Stijlbreuk
Quick Step is traditioneel een ploeg voor de (Vlaamse) klassiekers en de keuze voor een onvervalste Tourwinnaar zou een grote stijlbreuk zijn. Mogelijk wijst het erop dat Patrick Lefevere niet langer van plan is om alles op het huidige paradepaardje Tom Boonen te zetten. Boonen won wel Parijs-Roubaix maar zijn recente cocaïneaffaire en de daaropvolgende wanprestatie in de Tour zetten flink wat druk op zijn relatie met de ploegleiding.
In de marge raakte ook bekend dat Contador op zondag 6 september start in het criterium van Bavikhove. Het is meteen de enige keer dat de gele trui in ons land te zien is, nadat hij ook al vier criteriums reed in Nederland.
Boonen en/of Devolder laten vertrekken?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:12 schreef Ereinion het volgende:
Waar zou Lefèvere het geld vandaan halen?
quote:Kramer bekritiseert Rabobank
Wereldkampioen schaatsen Sven Kramer heeft tijdens zijn trainingskamp in Sankt Moritz vreemd opgekeken hoe Robert Gesink zich daar moest voorbereiden op de Vuelta a Espana. De Nederlandse klimmer is in de derde grote ronde kopman van de Rabobank-formatie. Na zijn val in de Tour zat hij de afgelopen weken op hoogte in Zwitserland.
"Die jongen moest bij ons in het hotel naar het wellness center om een massage te krijgen. En dat is dan de kopman van een ploeg met een budget van vijftien miljoen euro", aldus Kramer in De Pers. "Gesink zat in zijn eentje in een hotel. Er was alleen een paar dagen een trainer bij. Geen mecanicien, geen masseur, geen Breukink te bekennen. Ik vroeg aan die trainer: hoeveel fysio's hebben jullie in dienst? Hij: zes. En die zijn alle zes met belangrijkere dingen bezig dan de kopman van de Vuelta - die ook nog eens in eigen land start - te begeleiden? Kom nou, zeg. Weet je, soms is het geen spelletje. Moet je gewoon met je vuist op tafel slaan."
Reactie van Gesink via twitter:quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:43 schreef knep het volgende:
Ben benieuwd of Gesink nog gaat reageren.
Het zou wel een mooie uitdaging zijn om in zo'n atypisch team voor de grote rondes een Tour of Vuelta te winnen. Daarmee bewijst ie dan echt de beste te zijn, ongeacht steun of sterkte van de ploeg.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:49 schreef Szura het volgende:
Contador zou gek zijn als ie naar Quick Step zou gaan
Hmm beetje Rossi-style.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het zou wel een mooie uitdaging zijn om in zo'n atypisch team voor de grote rondes een Tour of Vuelta te winnen. Daarmee bewijst ie dan echt de beste te zijn, ongeacht steun of sterkte van de ploeg.
Die Kessiakoff is ook te goed om bij een ploeg te rijden die enkel startrecht krijgt door middel van kortgeding procedures. Al stelt met het vertrek van Kessiakoff Fuji-Servetto nog minder voor dan ze nu al doen. David de la Fuente is zo ongeveer het beste wat ze daar in huis hebben. Wel een gelikte website overigens.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:25 schreef TheArt het volgende:
Nog wat bijna overeenkomsten.
- Kessiakoff gaat zeer waarschijnlijk van Fuji naar Garmin.
En dan komt er een ploegentijdrit waarbij je 2 1/2 minuut verliest. Natuurlijk is er een kans dat je het goedmaakt maar je rijdt toch prettiger rond als je voorstaat dan als je eerst nog minuten moet inlopen. Bij Quick Step heb je geen Muravjevs, Rats, Zubeldia's etc die kloten er afrijden in de bergritten. Lefevere mag dan toch wel iets meer klimmers in huis halen. Lemond is het gelukt om ondanks een mindere ploeg de Tour te winnen maar daarna is het geen enkele renner meer gelukt om zonder sterke ploeg achter zich een overwinning te boeken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het zou wel een mooie uitdaging zijn om in zo'n atypisch team voor de grote rondes een Tour of Vuelta te winnen. Daarmee bewijst ie dan echt de beste te zijn, ongeacht steun of sterkte van de ploeg.
hij spoot dan ook een extra team naar binnen;)quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Phonak 2006 was ook zwak. Je kan dan wel stellen dat Landis niet heeft gewonnen, maar hij stond uiteindelijk wel in het geel in Parijs ondanks die erg matige ploeg.
Het is natuurlijk ook niet zeker dat er volgend jaar weer een ploegentijdrit in zit.
Nee hoor, Thierry Elissalde reed vanaf het beginjaar 1994 twee jaartjes voor Euskaltel. Wel een Bask natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:22 schreef Bismarck het volgende:
Hier nog een transferlijstje. Robbie Hunter naar Garmin-Slipstream en de Franse Bask Romain Sicard maakt de stap van de opleidingsploeg naar de profs bij Euskaltel. Voor zover mij bekend is hij dan de eerste Fransman ooit op Euskaltel.
Het is vrijwel zeker. Volgend jaar en in 2011. Was al eerder aangekondigd door de ASO, dacht ik.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is natuurlijk ook niet zeker dat er volgend jaar weer een ploegentijdrit in zit.
Noorwegen toch met 9 man naar het WK.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:57 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Nee, verbaasd me niets aangezien het startrecht voor 9 volledig de verdiensten zijn van (slechts) twee renners, Boasson Hagen en Hushovd. Maar ja, lijkt me toch dat je dan een paar jokers wegplukt bij Team Joker Bianchi. Kunnen die jongens ook eens meerijden op het grote toneel en een paar bidons aanreiken.
Dat lijkt mij niet de juiste aanpak van Astana. Als ze de confrontatie (eventueel zelfs juridisch) aangaan met Contador, zal de Spanjaard waarschijnlijk alles in het werk stellen om te vertrekken. Ze kunnen beter aan hem tegemoet komen en wat goede Spanjaarden of Latijns-Amerikanen aantrekken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:48 schreef Ericr het volgende:
'Bertje' wordt aan zijn contract gehouden door Astana :
http://www.cyclingnews.co(...)tadors-role-for-2010
Veel plezier bij een uitgekleed Astana dan maar.
In other news, Armstrong heeft Leadville gewonnen in een nieuw record. Met een lekke band op het laatst waarmee hij heeft doorgereden.
Prijst Contador zichzelf uit de markt op deze manier, denk je?quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:37 schreef Ericr het volgende:
Denk dat Astana wel versterking gaat zoeken maar na de perikelen van dit jaar zullen veel renners toch wel 2 keer nadenken voordat ze de overstap maken. Je kan dan wel een sterk team hebben, als het een rommeltje achter de schermen is ben je beter af bij strak geleide Europese of Amerikaanse ploegen.
Contador is dan wel een meervoudig Tourwinnaar maar volgens mij wordt het net zo lastig om voor hem een ploeg te vinden als dat in 2007 was. Die overstap naar Astana toen was volgens mij ook niet uit luxe. Caisse heeft al aangegeven dat ze het geld niet hebben en veel andere ploegen hebben al een sterke kopman of zijn ploegen waarbij Contador het echt helemaal zelf mag doen.
Denk dat wel meespeelt dat hij geen renner is die in een internationale ploeg echt goed in communiceren is. Hoeveel Spanjaarden of Italianen zijn er die bij een internationale ploeg rijden terwijl ze amper Engels of een andere taal dan hun eigen taal spreken?quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:52 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Prijst Contador zichzelf uit de markt op deze manier, denk je?
Zelfs voor Quick Step lijkt dat een probleem. Als ze Contador aantrekken moeten ze Devolder of Boonen verkopen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:02 schreef Ericr het volgende:
[..]
Buiten Katusha, Rabo en nog wat andere ploegen zijn de budgetten ook niet van dien aard bij de meeste ploegen dat je en Contador kan binnenhalen en ook nog een representatieve ploeg kan neerzetten in andere wedstrijden
Echt die Devolderquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Maxime Monfort is Belgisch kampioen tijdrijden geworden.
1. Monfort 52 km in 1u32'48"
2. Rosseler 36"
3. Cornu 54"
4. Devolder 58"
Dus geen Vandenbroucke...![]()
Mooie renner vond ik datquote:Carrière Markus Zberg eindigt na val
za 15/08/2009 - 12:03
Markus Zberg zet met onmiddelijke ingang een punt achter zijn carrière. De 35-jarige Zwitserse renner is zwaar gevallen in de Ronde van de Ain.
Zberg hield aan de val een gebroken bekken en ribben over. "Het doet vreselijk veel pijn. Ook mijn milt baart mij zorgen. Als die gescheurd is moet ik hem laten verwijderen", vertelt Zberg.
Zberg was 14 jaar prof. Op zijn erelijst staan twee nationale titels, twee etappes in de Vuelta en zeges in Rund um den Henninger Turm en Milaan-Turijn.
In 1999 werd Zberg tweede op het WK in Verona, achter Oscar Freire.
Die moet dringend terug bji demol gaan rijden, tot nutoe iemand die weet hoe volder werkt en moet trainen..quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:52 schreef Szura het volgende:
[..]
Echt die Devolder![]()
Nu laat ie weer weten dat ie het WK Tijdrijden niet gaat rijden en alles op de weg gaat zetten.
Volgens mij mogen er niet eens vier Belgen naar het WK maar dat terzijde.
Hij gaat op de weg net zo hard falen
Nou ja, hij wint wel twee Ronde van Vlaanderen's zonder Demol.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:18 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Die moet dringend terug bji demol gaan rijden, tot nutoe iemand die weet hoe volder werkt en moet trainen..
Deed VDB wel mee?quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Maxime Monfort is Belgisch kampioen tijdrijden geworden.
1. Monfort 52 km in 1u32'48"
2. Rosseler 36"
3. Cornu 54"
4. Devolder 58"
Dus geen Vandenbroucke...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |