quote:Vincenzo Nibali blijft bij Liquigas
Vincenzo Nibali rijdt ook volgend seizoen voor Liquigas. De Italiaan wil zijn contract bij de ploeg uitdienen en gaat niet in op een lucratief aanbod van Team Sky.
"Sky is een nieuwe ploeg en het is geweldig dat Sky een wielerploeg gaat sponsoren," aldus de Italiaan tegen Cyclingweekly, "Ik zal ze komend seizoen zeker gaan volgen. Mijn contract eindigt in 2010, dus misschien kunnen we in de toekomst weer praten
Okay thanks. Nibali dus nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:05 schreef Szura het volgende:
[..]
namen
Maar officieel is er door Team Sky nog niks bekend gemaakt. Dat mag pas over een maand ofzo
Mijn excuses. Ik vergat de naam van Tankink erbij te zetten. Hij is nummer 9.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:28 schreef Sautor het volgende:
Het zijn maar 8 namen, dus Maaskant nummer 9?
Hoogerland reed ook puik in Polen. Was in de top 15 geeindigd. Ten Dam heeft dan wel al een lang seizoen met Giro/Tour achter de rug, dus dat zou wel een afvallertje kunnen worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:29 schreef Leatherface het volgende:
Weening rijdt goed momenteel, dus die lijkt me een goede kans te maken.
Er zijn bar weinig toertochten die door de Eifel voeren. Van de pakweg 10 die ik op de kalender zie organiseer ik er zelf twee. Belabberd. Dat terwijl het een super fietsgebied is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vanmiddag met de motor gereden door de Ardennen en de Eiffel. Het viel me op dat er in de eiffel echt 0 fietsers te zien zijn, terwijl er daar ook de nodige leuke klimmetjes liggen.
Nu is er in Duitsland niet echt een grote wielerhistorie, maar iemand enig idee hoe dit komt?
Ik vertrouw die kerel voor geen meter.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:32 schreef TheArt het volgende:
Vino wint de tijdrit in de Tour de l'AinHij reed 9'50" over een afstand van 13,8 kilometer. Michiel Elijzen werd met 10'00" tweede en Horner met 10'02" derde.
Dat is 80+ gemiddeldquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:32 schreef TheArt het volgende:
Vino wint de tijdrit in de Tour de l'AinHij reed 9'50" over een afstand van 13,8 kilometer. Michiel Elijzen werd met 10'00" tweede en Horner met 10'02" derde.
Daar wordt inderdaad niet veel gefietst, ik fiets er echter vaker dan in de Ardennenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vanmiddag met de motor gereden door de Ardennen en de Eiffel. Het viel me op dat er in de eiffel echt 0 fietsers te zien zijn, terwijl er daar ook de nodige leuke klimmetjes liggen.
Nu is er in Duitsland niet echt een grote wielerhistorie, maar iemand enig idee hoe dit komt?
Blijft nog de vrag waarom er in België een rijkere fiets historie is dan in Duitsland.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:58 schreef knep het volgende:
[..]
Daar wordt inderdaad niet veel gefietst, ik fiets er echter vaker dan in de Ardennen.
Veel fietsers zoeken misschien altijd naar de bekende hellingen van LBL e.d.
Die 84 km/ph zou wel heel verdacht zijn geweest.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:36 schreef Sautor het volgende:
Afstand is 8.6 km. Ik heb het maar ff opgezocht, want met 13.8 km zou het idd een gemiddelde van 84 zijnNu 'maar' 51km/h
Azevedo als compromis-figuur, om Paulinho binnen te hengelen? (zijn immers landgenoten)quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:27 schreef wimderon het volgende:
Paulinho zou, opvallend genoeg, naar RadioShack gaan, alwaar Azevedo ook een rol zal gaan vervullen in de (bege)leiding.
Weet niet hoor, denk dat als je bij contador blijft en die dat wil, je toch grotere contracten kan krijgen (om zo Contador aan te trekken).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:33 schreef Ericr het volgende:
Paulinho gaat gewoon voor het geld, kan hem geen ongelijk geven. Contador wel gelijk een vast maatje kwijt.
Dacht ik ook gelijk aan. Vraag me trouwens af of Paulinho en Contador nog wel vrienden waren. "Bertje" bedankte zijn ploeggenoten iig niet in Parijs, en dat zou bij "velen" in het "verkeerde keelgat" geschoten zijn. Aldus de immer betrouwbare media.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Azevedo als compromis-figuur, om Paulinho binnen te hengelen? (zijn immers landgenoten)
De nummer twee had dan ook 82 of zoiets gemiddeld gehad. Dat was niet verdacht geweest?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:58 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Die 84 km/ph zou wel heel verdacht zijn geweest.
Contador blijft misschien bij Astana, denk dat Paulinho gewoon zekerheid wil. Of hij wil de zekerheid hebben van een goede 'verzorging', kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:19 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Weet niet hoor, denk dat als je bij contador blijft en die dat wil, je toch grotere contracten kan krijgen (om zo Contador aan te trekken).
Volgens zijn broer zou hij zeker vertrekken. En met Vino terug in de ploeg, en niet te vergeten: de betalingsachterstanden van dit seizoen... Nee, ik denk het niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:27 schreef Ericr het volgende:
[..]
Contador blijft misschien bij Astana
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik hoop dat Contador ontmaskerd wordt.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:50 schreef Szura het volgende:
Ik hoop dat Contador Cavendish ontmakserd wordt
quote:Tschmil's kennis van zijn renners is gebrekkig" wo 12/08/2009 - 14:22
Kenny Dehaes is sinds 1 juli renner bij Silence-Lotto. De eerste zes maanden van 2009 reed hij voor Katjoesja, maar dat was geen pretje. In Sport/Voetbal-Magazine komt de Belg terug op die periode.
"Andrej Tchmils kennis van zijn renners is gebrekkig", zegt Dehaes, die erg diep heeft gezeten.
Kenny Dehaes (24) maakte op 1 januari de overstap van Topsport Vlaanderen naar de Russische miljoenenploeg Katjoesja. "Manager Andrej Tchmil kwam in het voorjaar 2 of 3 keer naar België, telkens om mij af te breken", vertelt Dehaes.
"Tchmil weet niet wat ik kan en niet kan. Zijn kennis van zijn eigen renners is erg gebrekkig. Hij wilde mij een heel voorjaar zien wedijveren met de besten, wat ik nooit eerder deed."
"De kritiek, de rompslomp, het werd mij allemaal te veel. Ik kwam in een negatieve spiraal terecht. Ik stond op de rand van een depressie. In mijn hoofd heb ik het enorm moeilijk gehad. Mijn zelfvertrouwen was helemaal zoek. Ik ben net op tijd weggegaan."
Dehaes moest financieel wel inleveren. "Wat ben je met veel geld als je niet gelukkig bent. Die Russen mogen voor mijn part hun centen steken daar waar de zon nooit schijnt."
Zou Agritubel niet een jaartje als co-sponsor doorgaan? De resultaten van dit jaar (20 overwinningen, waaronder een TdF etappe) zouden potentiele sponsors moeten aanspreken. Met een beetje geluk kan de hele ploeg onder een andere sponsornaam door. Al heeft Moreau al voor één jaar getekend bij Caisse d'Epargne. Snap overigens niet goed wat hij daar te zoeken heeft.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:19 schreef TheArt het volgende:
Even een brok transfernieuws:
- Enrico Magazzini, Adriano Malori en Diego Ulissi naar Lampre. Drie Italiaanse beloften dus.
- Jerôme Coppel gaat van Française des Jeux naar Saur Sojasun, de ploeg die nu nog Chaussures Sojasun heet. Die ploeg wordt volgend jaar een PCT-team en neemt eigenlijk de plek in in Frankrijk van Agritubel. Ook Ronny Martias (Bouygues) en Stephane Poulhies (AG2R) gaan naar die ploeg.
- Kevyn Ista gaat naar Cofidis.
quote:De inmiddels 31-jarige Nederlander, die eind 2007 een punt zette achter zijn carrière, zal starten in het tenue van zijn wielerclub in Monaco en is naar eigen zeggen in topvorm. Gezien zijn nationale titels tegen de klok bij de beloften in 1999 en 2000 lijkt Wielinga een geduchte concurrent voor mannen als Joost Posthuma en Stef Clement.
Dat is toch die kneus met z'n grote mond die in de Tour elke keer na 3km loste?quote:
ja de beste klimmer van Nederland, volgens hemzelfquote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:22 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat is toch die kneus met z'n grote mond die in de Tour elke keer na 3km loste?![]()
Grote bek kan ik me niet echt herinneren. Ik herinner me nog wel dat hij in de Dauphiné Libéré (in 2003) met de besten mee omhoogging. Maar in de Tour was het drama.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:22 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat is toch die kneus met z'n grote mond die in de Tour elke keer na 3km loste?![]()
Had met zijn pelotonvrees te maken. Die vent kon echt niet in een peloton rijden. Daarom reed hij vaak in het laatste wiel of ging nutteloos aanvallen zodat hij maar niet in het pak hoefde te rijdenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Grote bek kan ik me niet echt herinneren. Ik herinner me nog wel dat hij in de Dauphiné Libéré (in 2003) met de besten mee omhoogging. Maar in de Tour was het drama.
Soler bij Caisse zou ik wel mooi vindenquote:Caisse d'Epargne wil Contador aantrekken
12 augustus 2009
Caise d'Epargne is op zoek naar een nieuwe co-sponsor zodat het Alberto Contador kan aantrekken. Dat vertelde teambaas Eusebio Unzué in de Spaanse krant Diairo de Navarra. Ondanks een doorlopend contract bij Astana heeft Unzué de hoop nog niet opgegeven de Tourwinnaar naar zijn ploeg te kunnen halen.
"Het is niet onmogelijk, maar wel erg moeilijk om Contador aan te trekken," aldus Unzué. "Zijn contract bij Astana zou afgekocht moeten worden. We zijn op zoek naar een tweede sponsor om dat mogelijk te maken."
Unzué bevestigde dat Joaquim Rodriguez, Marlon Perez en Anthony Charteau het team gaan verlaten. Oscar Pereiro denkt na over zijn toekomst. Routiniers Marzio Bruseghin (Lampre) en Christophe Moreau (Agritubel) komen het team in 2010 versterken. De Colombiaan Maurizio Soler (Barloworld) en de Wit-Rus Kanstantsin Siutsou (Columbia-HTC) worden genoemd als versterkingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |