abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71645848
Geert Wilder krijgt steeds meer kritiek van islamitische zijde. Hieronder een deel van een interview met Abou El Fadl. Bron: Nieuwwij.nl/VolZIn. Wat mij betreft heeft deze man wel een punt: met Wilders is niet normaal te onderhandelen of te discussieren.

"Hoe ga je om met haat? Hoe voer je een redelijk gesprek met wie jou haten? Toen ik in juni naar Nederland kwam om aan de Universiteit van Tilburg colleges te geven over islam en burgerschap, was ik wel voorbereid op enige worsteling met dit dilemma. Maar niets had me kunnen voorbereiden op de mate van haat, religieuze prietpraat en vooroordeel die kennelijk voor een grote minderheid in dit land aanvaardbaar is geworden." De Amerikaanse moslimjurist prof. Khaled Abou El Fadl geeft deze week in een artikel in het oecumenische opinieblad VolZin lucht aan zijn verbijstering en woede over het optreden en de opvattingen van de politicus Geert Wilders en zijn Partij voor de Vrijheid.

"Er is bijna geen beginnen aan om Wilders' ideeën te weerleggen aan de hand van de feiten", aldus El Fadl, het enige moslimlid van de door president Bush ingestelde Commissie voor Internationale Godsdienstvrijheid. "Mensen die zo vol haat zitten als hij, hebben eerder een psychotherapeut nodig dan informatie. Alles wat zij horen, verdraaien ze om vast te kunnen houden aan hun verzonnen wereldbeeld. De poging tot een redelijke gedachtewisseling spoort hen alleen maar aan om nog onredelijker te worden. Natuurlijk zullen alle weldenkende mensen racisme veroordelen, maar wat moet je doen als de wereld gek wordt en het volk racisten kiest, hen met een wettig sausje overgiet en op de troon zet?" El Fadl: " Wetenschappers kunnen van mening verschillen of het seculiere humanisme gevestigd is op religieuze waarden; zij kunnen debatteren over de vraag of de mensenrechten een westerse uitvinding zijn die universele geldigheid heeft; zij kunnen strijden over de vraag of er inderdaad 'joods-christelijke waarden' bestaan en in hoeverre de islamitische beschaving heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van deze waarden. Wilders en consorten kunnen met dergelijke debatten niets anders doen dan hen te misbruiken voor hun eigen doeleinden. Ze begrijpen deze discussies niet en willen ze ook niet begrijpen. Alle intellectuele geschilpunten vervormen zij tot de twee producten die zo goed verkopen: haat en angst."
pi_71645911
Niet ieder artikel ergens op internet met Wilders erin is nieuws...
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:03:17 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71645949
Veel moslims hebben ook een psychotherapeut nodig. Alles wat zij horen, verdraaien ze om vast te kunnen houden aan hun verzonnen wereldbeeld. (Islam)
pi_71645966
Draai het verhaal eens om. Mensen die zo'n haat hebben tegen onze omgangsvormen en onze vrijheden. Hoe ga je daar mee om?
pi_71646020
Dus omdat wilders zegt wat wij denken en woorden verdraait zodat ze wat meer aankomen moet de beste man gelijk naar de psych ?.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:05:49 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71646021
Wat een onzin. Wilders haat moslims helemaal niet, hij bedrijft alleen vakkundig populisme.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71646024
Da's wel een punt. Bovendien is haat en geweld sowieso een probleem in de islam.
pi_71646043
De islam is sowieso een probleem.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_71646066
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:05 schreef Joene het volgende:
Dus omdat wilders zegt wat wij denken en woorden verdraait zodat ze wat meer aankomen moet de beste man gelijk naar de psych ?.
Zou je even voor jezelf willen spreken
pi_71646070
Overigens ben ik tegen elke vorm van geloof .... er is geen geloof dat niemand probeert te overtuigen van zijn gelijk.
pi_71646099
quote:

Als jij denkt wat wilders roept dan ben je wat mij betreft rijp voor een psych
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_71646104
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:07 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Zou je even voor jezelf willen spreken
Gaan we even de moraalridder uithangen ?

komop zeg , het is niet voor niks dat hij op dit moment de op 1 na grootste partij is in de politieke barometer denk je wel ?

Dat is niet omdat we allemaal zo blij zijn met die kut moslims.
pi_71646121
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij denkt wat wilders roept dan ben je wat mij betreft rijp voor een psych
  † In Memoriam † donderdag 6 augustus 2009 @ 11:09:49 #14
137949 Disana
pi_71646124
quote:
Wilders zegt helemaal niet wat ik denk. Integendeel.
pi_71646131
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:06 schreef Joene het volgende:
De islam is sowieso een probleem.
Leg uit. Hoe beinvloedt de islam jou in je dagelijkse leven?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:10:23 #16
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71646148
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat een onzin. Wilders haat moslims helemaal niet, hij bedrijft alleen vakkundig populisme.
Papierversnipperaar toch! Hoe weet jij dat Wilders moslims niet haat? Dat is wel een hele boute aanname. Of jij moet stiekem Wilders zijn

Wilders bedrijft idd populisme, maar dat kan heel goed gevoed worden door de haat tegenover moslims en dan heeft die man uit dat artikel wel gelijk, want dan valt er idd niet met Wilders te discussiëren en gezien Wilders zijn "Track-record" bij de weinige discussies waar hij niet bij is weggelopen, kan de beste man uit dat artikel wel degelijk een sterk argument hebben.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_71646171
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:09 schreef Joene het volgende:

[..]

Gaan we even de moraalridder uithangen ?

komop zeg , het is niet voor niks dat hij op dit moment de op 1 na grootste partij is in de politieke barometer denk je wel ?

Nee, dat is omdat veel mensen zich niet echt in de politiek en het land (of de wereld) verdiepen, en omdat veel mensen dom zijn.

Edit: heeft trouwens niets met moraalridder zijn te maken. Ik wil niets met zijn ideeen en standpunten te maken hebben. Hij is een gevaar voor de samenleving waar Nederland tientallen jaren aan gebouwd heeft.
pi_71646193
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:09 schreef Joene het volgende:

Ik heb geen problemen met moslims, maar met Marokkaans straattuig. En dat zijn twee heel verschillende groepen.
pi_71646211
"Er is bijna geen beginnen aan om Wilders' ideeën te weerleggen aan de hand van de feiten", aldus El Fadl.

Wat een sukkel, hij weet zeker geen feiten te verzinnen.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:13:15 #20
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71646235
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:59 schreef Przewalski het volgende:
"Mensen die zo vol haat zitten als hij, hebben eerder een psychotherapeut nodig dan informatie. Alles wat zij horen, verdraaien ze om vast te kunnen houden aan hun verzonnen wereldbeeld. De poging tot een redelijke gedachtewisseling spoort hen alleen maar aan om nog onredelijker te worden. Natuurlijk zullen alle weldenkende mensen racisme veroordelen, maar wat moet je doen als de wereld gek wordt en het volk racisten kiest, hen met een wettig sausje overgiet en op de troon zet?" El Fadl: " Wetenschappers kunnen van mening verschillen of het seculiere humanisme gevestigd is op religieuze waarden; zij kunnen debatteren over de vraag of de mensenrechten een westerse uitvinding zijn die universele geldigheid heeft; zij kunnen strijden over de vraag of er inderdaad 'joods-christelijke waarden' bestaan en in hoeverre de islamitische beschaving heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van deze waarden. Wilders en consorten kunnen met dergelijke debatten niets anders doen dan hen te misbruiken voor hun eigen doeleinden. Ze begrijpen deze discussies niet en willen ze ook niet begrijpen. Alle intellectuele geschilpunten vervormen zij tot de twee producten die zo goed verkopen: haat en angst."
De naam van Wilders kun je hier naadloos vervangen voor "religieuze fanatici", de tekst gaat er niet minder van kloppen.

Gevalletje van splinter van een ander zien, maar de balk in eigen oog over het hoofd zien.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_71646245
ik moet er even van tussen kom hier vanavond of straks terug ! leuke discussie !
pi_71646246
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:12 schreef buachaille het volgende:
Wat een sukkel, hij weet zeker geen feiten te verzinnen.
Zeg je nou serieus feiten verzinnen Dat is inderdaad wat Wilders met enige regelmaat doet.
pi_71646253
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:14:44 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71646278
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:10 schreef Semisane het volgende:

[..]

Papierversnipperaar toch! Hoe weet jij dat Wilders moslims niet haat?
Waar baseer jij op dat hij ze wel haat? Alleen op basis van wat hij zegt? Zie mijn FoBo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:17:33 #25
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_71646341
quote:
Abou El Fadl
"Er is bijna geen beginnen aan om Wilders' ideeën te weerleggen aan de hand van de feiten"
en dat uit de mond van een moslim.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')