abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:40:31 #101
85962 ioko
I Appear Missing
pi_71676944
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kruistochten anyone?
En Johova's Getuigen bijvoorbeeld: die hebben ook in hun leer opgenomen dat verspreiding een centraal onderdeel is.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:40:28 #102
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71680573
Uitstekende OP, belachelijke reacties.

Jammer.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71681521
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:40 schreef Bowlingbal het volgende:
Uitstekende OP, belachelijke reacties.

Jammer.
Heb je dat allemaal gelezen?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:09:17 #104
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71681677
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:45 schreef ExTec het volgende:
En vaker als ik in discussie daar naar wijs, en dan idd vraag: overtuig mee dan het dan van het tegenovergestelde, dan blijft het vaak stil. En dan ben ik altijd bang dat diegene die dat poneert eigenlijk een beetje 'de gewenste uitkomst' aan het oplepelen is. Dat is verontrustend.

Jammer dat het ook wederom hier weer stil bleef
Scorched earth
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:10:32 #105
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71681718
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:03 schreef buachaille het volgende:

[..]

Heb je dat allemaal gelezen?
Nee, maar de conclusie klopt toch?

Wilder is 'gek', dan kan ook niet anders als je niet op je knieeen ligt voor de islam, en al die foute reacties zijn natuurlijk de mensen die het daar niet mee eens zijn
Scorched earth
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:12:43 #106
248844 Bowlingbal
pi_71681779
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, maar de conclusie klopt toch?

Wilder is 'gek', dan kan ook niet anders als je niet op je knieeen ligt voor de islam, en al die foute reacties zijn natuurlijk de mensen die het daar niet mee eens zijn
Waar zeg ik dat het eens ben met de OP?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:30:39 #107
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71682328
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:12 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het eens ben met de OP?
Je noemt hem uitstekend, maar als de draaitol die je bent, ga je nu uitleggen dat ik 'dat zeker niet had moeten interpreteren als dat je het een goeie OP vind! '

In dat geval is het devies dat je beter op je woorden moet letten.
Scorched earth
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:32:24 #108
248844 Bowlingbal
pi_71682385
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je noemt hem uitstekend, maar als de draaitol die je bent, ga je nu uitleggen dat ik 'dat zeker niet had moeten interpreteren als dat je het een goeie OP vind! '

In dat geval is het devies dat je beter op je woorden moet letten.
Ik noem hem uitstekend inderdaad. Dat jij dat interpreteerd als 'OEH IK BEN HET ER VOLLEDIG MEE EEEENSS!!' ligt dan volledig aan jou.

Ik ga niet beter op mijn woorden letten omdat bepaalde mensen niet kunnen lezen.
- Donald Love
pi_71682606
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:17 schreef Tyr80 het volgende:

en dat uit de mond van een moslim.
Zonder ook maar te weten wie deze man is en waar hij voor staat kom je hiermee? Yep, overduidelijk een Wilders aanhanger dus.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:43:59 #110
85962 ioko
I Appear Missing
pi_71682760
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wilders is inderdaad niet helemaal in orde, dat lijkt me duidelijk. En ik vraag me af waarom kritiek op Wilders meteen wordt vertaald in 'op je knieen liggen voor de Islam'.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:46:58 #111
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71682864
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:32 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik noem hem uitstekend inderdaad. Dat jij dat interpreteerd als 'OEH IK BEN HET ER VOLLEDIG MEE EEEENSS!!' ligt dan volledig aan jou.

Ik ga niet beter op mijn woorden letten omdat bepaalde mensen niet kunnen lezen.
Maar je hebt wel magneten opgeplakt, opdat er tenminste nog wat groene stroom gecreerd wordt?

Nee, als jij zegt dat jij het uitstekend vind, is het helemaal niet raar dat mensen dat interpreteren als dat jij het goed vind.

Je usual onzinnige kommageneuk omdat je in de hoek gezet ben, kennen we nu wel.
Scorched earth
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:48:48 #112
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71682926
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:43 schreef ioko het volgende:

[..]

En ik vraag me af waarom kritiek op Wilders meteen wordt vertaald in 'op je knieen liggen voor de Islam'.
Er hoort 'niet' bij die vergelijking

Desalniettemin is het door mij geschetste "Verklaringsmodel" integraal op mohammedanen zoals bowlingbal van toepassing.
Scorched earth
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:53:09 #113
248844 Bowlingbal
pi_71683088
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar je hebt wel magneten opgeplakt, opdat er tenminste nog wat groene stroom gecreerd wordt?

Nee, als jij zegt dat jij het uitstekend vind, is het helemaal niet raar dat mensen dat interpreteren als dat jij het goed vind.
Dat is wel raar.
quote:
Je usual onzinnige kommageneuk omdat je in de hoek gezet ben, kennen we nu wel.
Nee, jij probeert het te winnen met een ad populum. Goed bezig.
- Donald Love
pi_71683097
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:53 schreef ExTec het volgende:

Ok, dan weet je het dat we het over een langlopend process (meerdere eeuwen) hebben waarin wij europese en amerikaanse volken eigenlijk een groot gedeelte van het religieuze juk hebben afgeschud.
En sindsdien gaat alles goed, toch? Datzelfde 'verlichte' Europa heeft na zijn religieuze bevrijding geen wereldoorlogen en meerdere genocides achter de rug, dat kan nooit gebeurd zijn in zo'n verlicht tijdperk, tenslotte. Alle kwaad komt uit religie en met name de islam natuurlijk.

Jouw verlichting schiet aardig tekort eigenlijk als je het goed beschouwd. Ierland heeft duizenden doden te betreuren in de laatste 3 decennia dankzij christelijke religieuze strijd om maar eens wat te noemen.
Ja, inmiddels heeft de christelijke wetgeving zolangzamerhand wel het strijdperk geruimt in de meeste Westelijke landen maar laten we nu niet doen alsof dit al zo lang het geval is.
quote:
Zo'n periode heeft de islam niet meegemaakt. Dat wij nu mensen importeren die 'het zo net nog niet weten, of het wereldlijke wel voorrang moet hebben op het spirituele', lijkt me prima waarneembaar.
Klopt ten dele wel ja, de Islamitisch wereld heeft nog wat in te halen op dat vlak, de meneer waar het topic over gaat is overigens wel een van degenen die dat nastreven maar dat lijkt aan jou niet besteed.
quote:
Moeten we dan maar 'hopen' dat die mensen in een periode van enkele decennia de wijze lessen van de Verlichting interneren, terwijl we zelf er eeuwen over hebben gedaan, er revoluties voor hebben gevochten?
Och, zoals aangegeven, die verlichting van jou is pas echt op gang gekomen na 1960, zover lopen de moslims dus niet achter. En net zoals bij het Christendom zal een kleine minderheid daar niet aan willen want nogmaals, de Westerse 'verlichting' is soms niet maar dan een 5w spaarlampje.

Als je echt graag zou zien dat de moslim wereld verlichting nastreeft dan zou je deze man steunen en geen ridikuleserende opmerkingen maken maar ik vermoed dat jouw wereldbeeld dat nu even niet toelaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2009 14:54:46 ]
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:54:16 #115
248844 Bowlingbal
pi_71683135
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Er hoort 'niet' bij die vergelijking

Desalniettemin is het door mij geschetste "Verklaringsmodel" integraal op mohammedanen zoals bowlingbal van toepassing.
Wist je trouwens dat ik ook een heks ben? Met volle maan vlieg ik met een bezemsteel over het linkse poldermodel.
- Donald Love
pi_71683167
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:54 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wist je trouwens dat ik ook een heks ben? Met volle maan vlieg ik met een bezemsteel over het linkse poldermodel.
Wel een linkse elite bezem aangeschaft met subsidie, mag ik hopen

Oh sorry, het moet natuurlijk 'Linkse Elite' zijn, zonder hoofdletters snapt 'het volk' het niet

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2009 14:56:08 ]
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:58:26 #117
248844 Bowlingbal
pi_71683240
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wel een linkse elite bezem aangeschaft met subsidie, mag ik hopen
Uiteraard. En een harnas over mijn neus, zodat Bosma van de PVV die niet kan afhakken.

In het midden van dat Linkse Poldermodel staat uiteraard de Linkse Kerk. Daar vlieg dan, uiteraard linksom, wat rondjes omheen. Met de wind heerlijk door mijn werkschuwe haren.
- Donald Love
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:03:17 #118
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71683408
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En sindsdien gaat alles goed, toch? Datzelfde 'verlichte' Europa heeft na zijn religieuze bevrijding geen wereldoorlogen en meerdere genocides achter de rug, dat kan nooit gebeurd zijn in zo'n verlicht tijdperk, tenslotte. Alle kwaad komt uit religie en met name de islam natuurlijk.
En dat is een poging tot zwart-wit stellen?

Zovan: "Nee, de wereld was niet ineens 'perfect' na de verlichting, dus het boeit niet hoor, maakt helemaal niet uit! "

Maar de realiteit is dus grijs, niet zwart wit, en now that you mention it, het is weliswaar niet 'perfect' sinds die tijd, maar feodalisme uit religieuze koker, is sindsdien wel nagenoeg perfect uitgebannen. En daar hadden we het over.
quote:
Jouw verlichting schiet aardig tekort eigenlijk als je het goed beschouwd. Ierland heeft duizenden doden te betreuren in de laatste 3 decennia dankzij christelijke religieuze strijd om maar eens wat te noemen.
Ja, inmiddels heeft de christelijke wetgeving zolangzamerhand wel het strijdperk geruimt in de meeste Westelijke landen maar laten we nu niet doen alsof dit al zo lang het geval is.
Zoals gezegd: niet zwart-wit. Daarbij ging die verlichting toch meer over de relatie van georganiseerd geloof mbt staatsinrichting. Daar vallen de bekende religieuze debielen die elkaar de hersens inslaan buiten.

En als laatste ben jij natuurlijk blij dat de kassstolp frozen in time N-ierland uberhaupt bestaat. Het is een regel die de uitzondering bevestigd. Zonder N-Ierland, stond je in je hemd.
quote:
Klopt ten dele wel ja, de Islamitisch wereld heeft nog wat in te halen op dat vlak, de meneer waar het topic over gaat is overigens wel een van degenen die dat nastreven maar dat lijkt aan jou niet besteed.
Mwah, dan zeggen ze 'ik ben in dubio'. Maar ik heb de reden gegeven. Het is niet vanzelfsprekend, dat een falend systeem topt in het oneindige het voordeel van de twijfel krijgt.
quote:
Och, zoals aangegeven, die verlichting van jou is pas echt op gang gekomen na 1960,
Ik weet naar waar en of hoe jij geschiedenis hebt gehad, maar zoek het eens op ofzo.
Scorched earth
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:03:44 #119
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71683426
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:54 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik neem het zomaar aan
Scorched earth
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:04:31 #120
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71683460
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:53 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat is wel raar.
Ow, toch wel

Fail
Scorched earth
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:05:27 #121
248844 Bowlingbal
pi_71683503
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, toch wel

Fail
Het is inderdaad raar als mensen uitstekend interpreteren als 'eens'. Wat probeer je nu te trollen?
- Donald Love
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:10:06 #122
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71683628
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:05 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Het is inderdaad raar als mensen uitstekend interpreteren als 'eens'. Wat probeer je nu te trollen?
Ik troll niet. Ik vind het leuk hoe jij draait, en draait en draait en draait.

Maar nogmaals, in de echte wereld is het dus helemaal niet raar, dat als jij zegt dat je iets 'uitstekend vind', dat menigeen dat leest als, je bent het er mee eens En dat ligt heus aan jou taalgebruik, en niet aan mijn interpretatie.
Scorched earth
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:13:27 #123
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71683743
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:05 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Owja, voordat je de 'need' voelt om verder te komma neuken, kun jij even in een woordenboek opzoeken wat 'uitstekend' betekent? Ik denk namelijk dat woorden zoals 'goed' 'correct' oid daar gewoon synoniemen van zijn En de voertaal is hier Nederlands, niet "Bowlingsbals" waar meneer Bowlingbal A kan zeggen, maar als het slachtoffer dat'ie is gaat janken als je em daarmee confronteerd: "Ik bedoelde B ".

Dan dien je in het NL's, "B" te zeggen, Bowlingbal.
Scorched earth
pi_71684052
De eerste paar reacties in dit topic doet mijn achting van gemiddelde Wilders-aanhangers nog meer dalen, goed werk jongens .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:59:01 #125
248844 Bowlingbal
pi_71685016
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik troll niet. Ik vind het leuk hoe jij draait, en draait en draait en draait.

Maar nogmaals, in de echte wereld is het dus helemaal niet raar, dat als jij zegt dat je iets 'uitstekend vind', dat menigeen dat leest als, je bent het er mee eens En dat ligt heus aan jou taalgebruik, en niet aan mijn interpretatie.
Ik zit echt weer in de kleuterklas lijkt het. Gezien een woordenboek waarschijnlijk te hoog voor je gegrepen is, doe ik een voorbeeld. Kleuterklas.

ExTec: Juf! Juf! Ik heb een tekening gemaakt! Mooi binnen de lijntjes hè!
Juf: Uitstekend gedaan.
ExTec: Oh, u vind het mooi!?
Juf (even pedagogisch onverantwoord): Nee.

Ik hoop dat dit ernstig lage niveau mijn punt duidelijk maakt. Het is geen 'kommaneuken', zoals je dat zo fijn probeert te benoemen, het is volledig mijn mening omdraaien. Om mij vervolgens een draaier te noemen. Hou die politieke lage spelletjes in het vervolg maar voor je.
- Donald Love
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:02:45 #126
248844 Bowlingbal
pi_71685120
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Owja, voordat je de 'need' voelt om verder te komma neuken, kun jij even in een woordenboek opzoeken wat 'uitstekend' betekent? Ik denk namelijk dat woorden zoals 'goed' 'correct' oid daar gewoon synoniemen van zijn En de voertaal is hier Nederlands, niet "Bowlingsbals" waar meneer Bowlingbal A kan zeggen, maar als het slachtoffer dat'ie is gaat janken als je em daarmee confronteerd: "Ik bedoelde B ".

Dan dien je in het NL's, "B" te zeggen, Bowlingbal.
Als ik had gezegd dat het een goede, correcte, fatsoenlijke OP was, had dat dan betekend dat ik het ermee eens was? Doe toch even normaal.
- Donald Love
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:03:25 #127
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71685145
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:59 schreef Bowlingbal het volgende:

Ik hoop dat dit ernstig lage niveau mijn punt duidelijk maakt. Het is geen 'kommaneuken', zoals je dat zo fijn probeert te benoemen, het is volledig mijn mening omdraaien. Om mij vervolgens een draaier te noemen. Hou die politieke lage spelletjes in het vervolg maar voor je.
Precies. Alle mohammedanen het land uit Uitstekend idee!!!!!!

Wat zeg je, dat ik het ermee eens ben? Nee! Ik vind het alleen uitstekend!

Dag Bowlingbal
Scorched earth
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:06:34 #128
248844 Bowlingbal
pi_71685241
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Precies. Alle mohammedanen het land uit Uitstekend idee!!!!!!

Wat zeg je, dat ik het ermee eens ben? Nee! Ik vind het alleen uitstekend!

Dag Bowlingbal
Ik vond de OP uitstekend geschreven. Als ik het een uitstekend idee vond, had ik wel geschreven dat ik het uitstekend idee vond, nietwaar?

Het is erg opmerkelijk dat het fatsoen in de OP zo'n verschrikkelijk contrast heeft met de daaropvolgende onfatsoenlijke reacties.

Nogmaals, wat probeer je nu te trollen?
- Donald Love
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:32:41 #129
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71686142
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:06 schreef Bowlingbal het volgende:
Blah bla blah blah blah blah blah blah
Scorched earth
pi_71686849
Dat zeg ik toch ook? Van de grotere godsdiensten, willen het christendom en de islam zich verspreiden over de hele wereld.
En het christendom verspreidt zich momenteel verder over Zuid-Amerika, Afrika en Azie.
En jehova's getuigen vallen ook onder christenen.

In Europese heersten eerst de Germaanse, Keltische, Saksische godsdiensten etc. etc. Die zijn ook allemaal verdreven door het christendom. En het christendom kwam ook niet plotseling, maar het duurde tientallen jaren, honderden jaren voordat het christendom zich ook heel Europa had verspreid. Nu staat er een andere godsdienst "voor de deur" die zich wil verspreiden (over de hele wereld). Dat is de islam. De islam verspreidt zich ook niet in 20 jaar door Europa. Dat proces kost tientallen jaren. Langzamerhand verspreidt de invloed van de islam zich verder uit over Europa.

[ Bericht 30% gewijzigd door Zienswijze op 07-08-2009 17:16:35 ]
pi_71687182
Waar halen mensen het debiele idee vandaan dat de Islam PER SE een verlichting moet doormaken, wil het voortaan een vredelievende godsdienst zijn? Zo denken julie alleen maar omdat het christendom een verlichting heeft doorgemaakt...

Volgens jullie theorie is een godsdienst pas vredelievend als het een verlichting heeft doorgemaakt. Er zijn meer dan 200 verschillende religes op aarde en die zijn allemaal een heel stuk minder gewelddadig dan de 3 Abraham religies. En denk je dat die allemaal een verlichtingsproces hebben meegemaakt? Nee, natuurlijk niet. Die andere 200 verschillende religies waren al van nature een heel stuk minder gewelddadig. Iets met tolerantie en verdraagzaamgheid wat moeilijker te vinden is in de 3 Abraham godsdiensten.

Dus vanwaar steeds die schreeuw dat:"
- de Islam 6 eeuwen achter loopt op het christendom? (gaan we alles aan het christendom spiegelen ofzo?, gaan we dan ook het Nazisme uitdrukken in "het loopt 19 eeuwen achter op het christendom", dus over 19 eeuwen zal het Nazisme wel een vredelievende ideologie zijn?
- vanwaar die roep om dat de islam een verlichting moet doormaken? (zie alinea hierboven van mij)

En verder: als al die andere 200 religies net zo gewelddadig als die 3 Abraham religies waren, dan was onze aarde al lang naar de klote gegaan.

Als je dan de Islam erbij pakt, en je ziet het gewelddadige leven van Mohammed, en Mohammed die als het perfecte voorbeeld wordt beschouwd. Je ziet de oproepende teksten tegenover ongelovigen en andersgelovigen waarin haat en geweld wordt gezaaid. Je ziet dat de islam ook een politieke ideologie is, die de publieke domeinen in de maatschappij wil beheersen. Je ziet shariawetgeving waarin vrouwen en niet-moslims gediscrimineerd. Je ziet de doodstraf voor homoseksuelen. En als klap op de vuurpijl mag de Koran nooit veranderd of herschreven worden.
pi_71690146
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Vertaling:

Ik heb geen argumenten meer
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:14:53 #133
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71690368
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:07 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Vertaling:

Ik heb geen argumenten meer
Nee, daarvoor moet je even teruglezen.
Scorched earth
pi_71731452
ok de sfeer is behoorlijk gedaald weer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')