abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:08:23 #176
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71814674
Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf hoe diep de recessie wordt en vooral hoe lang die nog gaat duren. Als we zoals Paul Krugman eergisteren voorspelde een dode periode ingaan van 10 jaar stabiele maar zeer lage groei, waarbij de klappen evenwichtig over die periode worden uitgesmeerd, dan overleven de banken het wel op eigen kracht. Maar als er nog zo'n megaklap komt als vorig jaar september, dan zie ik het zeer somber voor de banken in.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:09:32 #177
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71814714
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:59 schreef SeLang het volgende:
Er zijn ook conservatievere banken in Europa, maar o.a. ING hoort daar niet bij.
O.a. de Rabobank is vrij conservatief, en in plaats van een bailout aan te nemen is die nu bezig z'n klanten uit te zuigen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:58:02 #178
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71816259
quote:
Onzekerheid steunregeling pijnpunt ING

12 augustus 2009, 11:10 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - Onzekerheid over de steunregeling van de Staat voor de Amerikaanse hypotheekportefeuille blijft een pijnpunt voor ING. Woensdag zei het concern dat Nederland op korte termijn in gesprek gaat met de Europese Commissie over de steun. De bankverzekeraar speculeerde niet over de uitkomst, maar stelde wel dat deze een behoorlijke invloed op het bedrijf kan hebben.

De regeling tussen ING en het ministerie van Financiën werd in februari gesloten. Voor een premie garandeert de Staat een groot deel van de eventuele verliezen op de hypotheken in de VS.

Dat de regeling geen overbodige luxe is, bleek woensdag nog eens. ING meldde dat het percentage hypotheeknemers met problemen is in het afgelopen kwartaal toegenomen van 17,2 procent tot 20,9 procent. ING deed een afschrijving van 323 miljoen euro op de portefeuille.

Risico

Volgens de analisten bestaat er een risico dat Brussel aanpassing van de steunregeling zal eisen. ,,Er is een serieus risico voor veranderingen in de faciliteit'', aldus Jaap Meijer van Evolution Securities.

Maarten Altena van SNS Securities zei te verwachten dat de premie die ING betaalt voor de regeling, verhoogd zal worden of dat het deel van de portefeuille waarop de Staat de verliezen dekt zal worden verlaagd. Altena zei het teleurstellend te vinden dat er nog steeds geen definitieve goedkeuring is voor de regeling.
Met een beetje geluk wordt deze subsidie dus gedeeltelijk teruggedraaid
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71816466
quote:
Dat de regeling geen overbodige luxe is, bleek woensdag nog eens. ING meldde dat het percentage hypotheeknemers met problemen is in het afgelopen kwartaal toegenomen van 17,2 procent tot 20,9 procent.
Oh Bos, wat heb je gedaan .
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:12:14 #180
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71816746
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Neelie gaat ING slopen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:21:48 #181
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71816999
Het is natuurlijk ook te belachelijk voor woorden: de overheid die als verzekeraar van extreem risicovolle beleggingen optreedt. Hoe dit fout kan gaan hebben we gezien bij AIG. Straks mag de Nederlandse overheid zichzelf een bailout geven.

Ik snap dan ook niet hoe Bos dit in z'n cum laude afgestudeerde PvdA-harses heeft gehaald om het zo te regelen.
pi_71817784
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:58 schreef SeLang het volgende:
Als ik kamerlid was zou ik Bos naar de kamer roepen om in dat geval uit te leggen hoe het dan ontstane gat in de begroting als gevolg van het wegvallen van de 'zogenaamde' winstgeving ING deals gedicht moet worden.
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:21 schreef JodyBernal het volgende:
Het is natuurlijk ook te belachelijk voor woorden: de overheid die als verzekeraar van extreem risicovolle beleggingen optreedt. Hoe dit fout kan gaan hebben we gezien bij AIG. Straks mag de Nederlandse overheid zichzelf een bailout geven.

Ik snap dan ook niet hoe Bos dit in z'n cum laude afgestudeerde PvdA-harses heeft gehaald om het zo te regelen.
In feite is ieder reddingspoging voor ING gerechtvaardigd (politiek gezien), als ING omvalt mag Nederland garant staan voor 800 miljard aan deposito's. Enige verschil met IJsland is dan nog dat de Euro waarschijnlijk niet zo snel zal depreciëren.
pi_71818177
Even ter verduidelijking, de dividendsuitkering aan de Nederlandse staat als gevolg van dat zij voor 10 miljard aan effecten van ING in bezit heeft is gekoppeld aan de dividendsuitkering aan de gewone aandeelhouders, die dus een ander aandeel hebben dan de Nederlandse staat.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:19:52 #184
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71818712
kabinet geeft bouw eerste injectie

Dit zet natuurlijk wel de deur open voor subsidie aan andere sectoren. Bij de banken kon je nog dat riedeltje afdraaien van de systeemfunctie, essentieel voor de economie etc. Is de bouwsector zo belangrijk t.o.v. andere sectoren?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71818994
De overheid is de grootste speler in de GWW sector, de grond, weg en waterbouw dus. Omdat zij daarin zo'n grote positie heeft kan de overheid daar in korte tijd de meeste winst pakken in termen van het stimuleren van de economie, geld hebben is één ding, je moet het ook kwijt kunnen. Komt nog bij dat de bouw erg cyclisch is, je helpt daar dus meer potentiele werklozen aan het werk dan door bijvoorbeeld de supermarkten te gaan ondersteunen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:30:37 #186
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71819036
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
In feite is ieder reddingspoging voor ING gerechtvaardigd (politiek gezien), als ING omvalt mag Nederland garant staan voor 800 miljard aan deposito's.
Waar heb je dat getal vandaan? Ik heb daar namelijk m'n twijfels over. Om te beginnen staat de NL overheid maar garant voor een deel van de spaartegoeden (bijvoorbeeld niet die in de VS). En daarbij ook nog eens tot 100k p.p. 800 milard vind ik dan wel erg veel voor een bankje als ING..
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:32:43 #187
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71819098
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:19 schreef Zero2Nine het volgende:
Kabinet geeft bouw eerste injectie

Dit zet natuurlijk wel de deur open voor subsidie aan andere sectoren. Bij de banken kon je nog dat riedeltje afdraaien van de systeemfunctie, essentieel voor de economie etc. Is de bouwsector zo belangrijk t.o.v. andere sectoren?
Achja, bouw nog maar weer wat bij. We hebben toch te weinig onroerend goed in Nederland.

In de plaats waar ik woon staat het halve winkelcentrum al leeg vanwege faillissementen en belachelijk hoge huren. En nee, dat is niet in Drenthe maar ergens in de Randstad.
pi_71819154
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:32 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Achja, bouw nog maar weer wat bij. We hebben toch te weinig onroerend goed in Nederland.

In de plaats waar ik woon staat het halve winkelcentrum al leeg vanwege faillissementen en belachelijk hoge huren. En nee, dat is niet in Drenthe maar ergens in de Randstad.
ligt er maar net aan wat je bouwt he.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:35:48 #189
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71819186
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:34 schreef simmu het volgende:

[..]

ligt er maar net aan wat je bouwt he.
Wat had jij in gedachten?
pi_71819245
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:30 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Waar heb je dat getal vandaan? Ik heb daar namelijk m'n twijfels over. Om te beginnen staat de NL overheid maar garant voor een deel van de spaartegoeden (bijvoorbeeld niet die in de VS). En daarbij ook nog eens tot 100k p.p. 800 milard vind ik dan wel erg veel voor een bankje als ING..
ING is 1 van de grootste banken ter wereld

Overigens zal de stimulatie van de bouw wel inhouden dat projecten vervroegd worden en dat de huizenbouw wordt doorgezet om de targets van 60.000 huizen per jaar te halen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_71819282
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:35 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Wat had jij in gedachten?
ik heb niet direct iets in gedachten. ik reageer op je post waarin je refereert naar winkelcentra als referentie naar de gehele bouw. dat is wat kort door de bocht lijkt mij.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71819283
quote:

[..]

ING is een van de grootste banken ter wereld hoor. Maar ik zal het vanavond even nakijken hoe de vork precies in de steel zit.
pi_71819417
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Overigens zal de stimulatie van de bouw wel inhouden dat projecten vervroegd worden en dat de huizenbouw wordt doorgezet om de targets van 60.000 huizen per jaar te halen
Ik zie eerder nog wel wat infrastructurele projecten van de grond komen ipv woningbouw. En dat target van 60.000 was dat eigenlijk niet 80.000?

De overheid zou gewoon de WBV's op dit moment nog meer onder druk moeten zetten om hun maar aan de huizenbouw te laten beginnen.
quote:
'Geen toename wanbetaling hypotheken'
Uitgegeven: 12 augustus 2009 11:35
Laatst gewijzigd: 12 augustus 2009 14:20

AMSTERDAM - ING ziet geen toename in het aantal Nederlanders dat betalingsproblemen heeft op zijn hypotheek. Dit zei bestuursvoorzitter Jan Hommen woensdag bij de publicatie van de kwartaalcijfers van de bankverzekeraar.

Op ongeveer 1 procent van de hypotheken heeft ING te maken met een betalingsachterstand. Ondanks de recessie en de moeilijke huizenmarkt is dit cijfer constant gebleven.

''Er is geen toename in wanbetalingen'', zei Hommen. ING heeft voor 136 miljard euro aan hypotheken uitstaan op de Nederlandse woningmarkt en is een van de grootste hypotheekverstrekkers van het land.

Huizenprijzen

Door de daling van de huizenprijzen is de potentiële opbrengst voor de bank bij een gedwongen verkoop minder. Om eventuele verliezen hieruit op te vangen heeft ING een voorziening genomen van ongeveer 35 miljoen euro.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:49:19 #194
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71819568
quote:

[..]

ING-Direct (o.a. hier in de UK) wordt gewoon voor ¤100.000 per rekening gedekt door de Nederlandse staat hoor. In de VS weet ik trouwens niet zeker hoe dat zit.

Overigens heb ik deze week m'n hele ING-direct account leeggehaald en overgesluisd naar een andere bank. Heeft niks met ING zelf te maken maar wel met het feit dat de spaarrente deze maand reset van 3,00% naar 0,50% . Ja, dat moet je bij mij niet flikken natuurlijk
Mijn reisverslagen
pi_71819809
quote:
- ING ziet geen toename in het aantal Nederlanders dat betalingsproblemen heeft op zijn hypotheek.
Nog niet nee... tot de ontslaggolf-pleuris uitbreekt.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:05:53 #196
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71820001
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Nog niet nee... tot de ontslaggolf-pleuris uitbreekt.
Bovendien is zijn de rentetarieven wereldwijd totaal verkracht. Maar dat blijft niet zo he...
Historisch gezien abnormaal lage tarieven en toch hebben sommigen nu al moeite hun hypotheek te betalen. Dan weet je wel wat voor enorm zwaard van Damocles er boven de (huizen)markt hangt...
Mijn reisverslagen
pi_71820172
http://www.thedailyshow.c(...)2009/austan-goolsbee

August 11, 2009
Austan Goolsbee
Austan Goolsbee weighs in on America's improving economy and President Obama's goal of keeping health insurance companies honest.

Wat een fucking idiot... "Noooooooo, our country is not broke". Van dit soort figuren zitten dus in het economisch team van Obémá.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:15:03 #198
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_71820251
quote:
If You Read Nothing Else About the Financial Crisis Read (and Remember) This...

"The crash has laid bare many unpleasant truths about the United States. One of the most alarming, says a former chief economist of the International Monetary Fund, is that the finance industry has effectively captured our government—a state of affairs that more typically describes emerging markets, and is at the center of many emerging-market crises.

If the IMF’s staff could speak freely about the U.S., it would tell us what it tells all countries in this situation: recovery will fail unless we break the financial oligarchy that is blocking essential reform. And if we are to prevent a true depression, we’re running out of time."
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_71822320
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat lijdt door naar een ander leuk artikel over de bananen replubliek de USA en hoe de financiele sector daar verder ingewikkeld is.

Hoe zou het komen dat vanaf de jaren 80 .. het personeel 'plots' met een stijgende lijn steeds meer ging verdienen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:40:50 #200
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_71822719
En nog eentje waar begin jaren 80 ineens verandering in kwam:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')