abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71810559
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:38 schreef LXIV het volgende:
Als je door Duitsland rijdt zie je werkelijk op ieder dak wel een zonnepaneel liggen. Moet je voorstellen als je dat in heel Europa doet met 100 miljoen huizen! Dat zijn heel wat Giga-watts.
Door een goede lobby van herman schreer, is er een practisch systeem wat met een feedin tarief werkt opgezet, waardoor iederen die cellen op zijn dak kan leggen en ze zichzelf wel terug verdienen.

Maar dat is 1 brug te ver voor onze politici. Hier krijgen we steeds van die halve subsidies die overtekend worden en de outrol laat jaren op zich wachten.
pi_71811252
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:23 schreef Zero2Nine het volgende:
Er wordt tenminste winst gemaakt (niet bij de bankdivisie trouwens) Maar naar het geld kan Wouter voorlopig fluiten werd er net even medegedeeld bij RTL-Z
Het is toch niet te geloven dat ING maar 71 miljoen euro winst maakt. Gratis geld van de overheid en het ECB, flinke rentemarges en enorme kostenbesparingen/verkopen onderdelen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 10:29:38 #153
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71811866
Er is nog een bubbel doorgeprikt, die van de populaire stoelgangbevorderderende yoghurtdrankjes met bifulusactiregularis en weet ik wat nog meer (van die smakelijke reclames )

http://www.spitsnieuws.nl(...)jes_uit_de_mode.html
quote:
Bacteriedrankjes uit de mode

Drankjes met 'goede' darmbacteriën blijken niet meer zo populair. De verkoop van de probiotica ligt inmiddels 11% lager dan in 2007, terwijl de markt voor dergelijke drankjes in de jaren daarvoor elk jaar spectaculair groeide.

Het UMC meldde vorig jaar dat 24 patiënten waren overleden bij experimenten met probiotica. Dat nieuws betekende meteen een klap voor merken als Vifit, Actimel en Yakult. Anderhalf jaar later is de imagoschade nog niet hersteld.

"Dit zijn bij uitstek producten waar het gaat om vertrouwen. Imagoschade komt daar blijkbaar harder aan", zegt onderzoeker Hans Feenstra van Nielsen.

Knollen voor citroenen

Volgens het RIVM zou de wetenschappelijke onderbouwing van de drankjes onvoldoende zijn en zijn consumenten door de crisis ook veel kritischer geworden. "Ze laten zich geen knollen voor citroenen verkopen, ze willen feiten", vertelt merkendeskundige Paul Moers in het Nederlands Dagblad.

"Zo moet de hypotheekadviseur precies uitleggen waarom hij een bepaalde hypotheek adviseert. De fabrikanten van probiotica zullen met meer bewijs moeten komen, dat hun drankjes wat doen voor de gezondheid."
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71811962
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:29 schreef Zero2Nine het volgende:
Er is nog een bubbel doorgeprikt, die van de populaire stoelgangbevorderderende yoghurtdrankjes met bifulusactiregularis en weet ik wat nog meer (van die smakelijke reclames )

http://www.spitsnieuws.nl(...)jes_uit_de_mode.html
[..]

Doe dronk ik vroeger ook wel eens, maar die helpen echt voor een flikker. Pure luchtverkoperij is het. Die drankjes zijn immens duur.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 10:44:05 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71812262
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is toch niet te geloven dat ING maar 71 miljoen euro winst maakt. Gratis geld van de overheid en het ECB, flinke rentemarges en enorme kostenbesparingen/verkopen onderdelen.
Zoals ik al zei zullen ze extra veel voorzieningen treffen en afschrijven. Dat is gewoon slim. Je kunt net zoveel winst maken als je zelf wil natuurlijk. Zeker tegenwoordig.
The End Times are wild
pi_71812520
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoals ik al zei zullen ze extra veel voorzieningen treffen en afschrijven. Dat is gewoon slim. Je kunt net zoveel winst maken als je zelf wil natuurlijk. Zeker tegenwoordig.
Schrijf dan meteen alle rotzooi af. Jammergenoeg moet ING dan meteen genationaliseerd worden.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 10:55:15 #158
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71812572
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Schrijf dan meteen alle rotzooi af. Jammergenoeg moet ING dan meteen genationaliseerd worden.
Ze gaan natuurlijk elk jaar een beetje afschrijven, precies genoeg dat ze de Nederlandse belastingbetaler elk jaar een oor aan kunnen naaien.
pi_71812756
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:55 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Ze gaan natuurlijk elk jaar een beetje afschrijven, precies genoeg dat ze de Nederlandse belastingbetaler elk jaar een oor aan kunnen naaien.
Precies ja. Of we krijgen een salami-nationalisatie.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:08:11 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71812886
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:55 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Als ze het slim spelen kost die hele staatssteun ze niks of levert ze zelfs geld op. Ik hoef geen dividend te zien als ik weet dat er op die manier ook iedere keer 70ct richting de staat gaat. Tref maar voorzieningen voor alle bedenkbare omstandigheden en pot dat geld op. En over drie jaar Bos die miljard aandelen geven. Die vrij kleine verwatering trekken we wel. Met die 15 miljard kun je sowieso 1,5 miljard aandelen opkopen, dus dat is slimmer dan cash betalen met 50% bonus voor de staat.
The End Times are wild
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:10:01 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71812932
quote:
Engelsen wonen in konijnenhokken

Nederlanders hebben op de Grieken en Denen na de grootste nieuwbouw huizen in Europa. Waar de gemiddelde Engelsman een woonkamer heeft van 15 vierkante meter, komen wij uit op 28.

Volgens de Daily Mail leven de Engelsen in de konijnenhokken van Europa.

In het onderzoek zijn huizen die gebouwd zijn tussen 203 en 2006 opgemeten. Nieuw dieptepunt is een net opgeleverd project in Essex met woonkamers van 3x3.6 meter.

Het gemiddelde nieuwbouw huis in Nederland meet 115 vierkante meter en telt vier kamers. Griekenland meet 126 meter en de woonkamer bijna 40 vierkante meter. Deense huizen zijn ongeveer even groot, aldus een onderzoek van de Engelse overheid.
Dat klopt wel ja. Beide huizen waar ik heb gewoond hebben een woonkamer van niks. Als je een huis koopt/huurt hebben ze het ook over "bedroom" en "double sized bedroom". "Double sized" betekent dat er een tweepersoons bed in past
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71812974
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat klopt wel ja. Beide huizen waar ik heb gewoond hebben een woonkamer van niks. Als je een huis koopt/huurt hebben ze het ook over "bedroom" en "double sized bedroom". "Double sized" betekent dat er een tweepersoons bed in past
daar sta ik van te kijken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_71812992
quote:

[..]

Hahaha, ik dacht dat het in NL erg was met die grondschaarste. Blijkt nog mee te vallen dus.
Maar huizen in de VS en Duitsland zijn toch wel extreem veel ruimer?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:13:32 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71813001
De grootste subsidie aan ING is de putoptie die ze van de staat hebben gekregen op hun Amerikaanse rotzooi hypotheken. Dat gaat nog heel duur worden voor de belastingbetaler.
Mijn reisverslagen
pi_71813068
Ik vind dat ING maar eens een aandelenemissie moet doen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:17:05 #166
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71813088
quote:

[..]

http://www.dailymail.co.u(...)allest-rooms-EU.html Toch kan ik de hoge positie van Nederland maar moeilijk geloven, zeker niet dat we hoger staan dan Duitsland. Laat ze de tuin ook eens meerekenen en kijken hoe hoog Nederland dan nog eindigt.
---
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71813156
quote:

Gisteren zat ik te zappen en was er op de BBC (kan ook brt met een bbc programma geweest zijn)een programma over japan. Die presentator ging bij een advocaat die in tokio woonde langs. Die advocaat had een appartement van wel 5m^2 met alles erop en erin. Alleen geen keuken.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:25:12 #168
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71813322
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ze het slim spelen kost die hele staatssteun ze niks of levert ze zelfs geld op. Ik hoef geen dividend te zien als ik weet dat er op die manier ook iedere keer 70ct richting de staat gaat. Tref maar voorzieningen voor alle bedenkbare omstandigheden en pot dat geld op. En over drie jaar Bos die miljard aandelen geven. Die vrij kleine verwatering trekken we wel. Met die 15 miljard kun je sowieso 1,5 miljard aandelen opkopen, dus dat is slimmer dan cash betalen met 50% bonus voor de staat.
Precies.

En als die miljarden aan Bos eenmaal zijn terugbetaald, schiet de winst "ineens" als een raket omhoog en kan het grote graaien weer beginnen. Overigens niet de schuld van ING, dat bedrijf is slim en heeft de situatie gewoon maximaal uitgebuit, zoals elk bedrijf zou moeten doen. Bos is hier de grote boosdoener, Bos moet wieberen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:25:57 #169
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71813347
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Precies ja. Of we krijgen een salami-nationalisatie.
Wat is dat? Nationalisatie met het mes op de keel, omdat Bos nu niet meer terugkan?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:27:30 #170
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71813392
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gisteren zat ik te zappen en was er op de BBC (kan ook brt met een bbc programma geweest zijn)een programma over japan. Die presentator ging bij een advocaat die in tokio woonde langs. Die advocaat had een appartement van wel 5m^2 met alles erop en erin. Alleen geen keuken.
5m2 is stukken minder dan de cheapass hotelkamer die ik enke jaren terug in Tokio had. Lijkt me een nogal sterk verhaal.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:31:10 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71813511
Dat hele Obama pimp gebeuren met zogenaamd hoge winsten voor financials en hernieuwde megabonussen graaft het graf voor het bailout circus, let maar op!
Als er over een jaar weer overheidsgeld bij moet dan is er totaal geen draagvlak meer en krijg je gewoon een volledige nationalisatie.
Mijn reisverslagen
pi_71813736
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:27 schreef JodyBernal het volgende:

5m2 is stukken minder dan de cheapass hotelkamer die ik enke jaren terug in Tokio had. Lijkt me een nogal sterk verhaal.
http://multiblog.vrt.be/c(...)of-fire-afl-4-japan/

Die aflevering zul je even moeten zoeken en dan zie je het met eigen ogen. De presentator liep ook eerst verbaasd dat appartement in en kon bijna beide muren met uitgestrekte armen raken.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:41:39 #173
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71813825
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:31 schreef SeLang het volgende:
Dat hele Obama pimp gebeuren met zogenaamd hoge winsten voor financials en hernieuwde megabonussen graaft het graf voor het bailout circus, let maar op!
Als er over een jaar weer overheidsgeld bij moet dan is er totaal geen draagvlak meer en krijg je gewoon een volledige nationalisatie.
Zou mooi zijn. Maar ik moet het nog zien.

Ze moeten het wel heel erg verkloten als er over een paar jaar weer geld bij moet. De ergste pijn is al genomen, denk ik, en het is nu een kwestie van de rentes verhogen en achterover leunen. Wel zal de winstgevendheid langdurig onder druk staan, maar ik zie geen problemen meer ontstaan op de balans.
pi_71814110
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:41 schreef JodyBernal het volgende:

Ze moeten het wel heel erg verkloten als er over een paar jaar weer geld bij moet. De ergste pijn is al genomen, denk ik, en het is nu een kwestie van de rentes verhogen en achterover leunen. Wel zal de winstgevendheid langdurig onder druk staan, maar ik zie geen problemen meer ontstaan op de balans.
Zijn de leverages dan al zoveel verminderd? Er komt nog een hele golf amerikaanse hypotheken rotzooi aan waarbij de rentes gereset worden. Dan kan men de rentes wel verhogen maar kan de bank ook meteen de huizen als afgeschreven beschouwen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:59:51 #175
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71814430
Idd. Men name Europese banken hebben nog een astronomische leverage en hebben relatief weinig afgeschreven (Europese boekhoudregels waren soepeler op dit vlak begrijp ik, vergeleken met Amerikaanse regels. Totdat Obama besloot dat Amerikaanse banken voortaan zelf mogen bepalen tegen welke waarde ze dingen op hun balans zetten ). Daarnaast hebben Europese banken lekker wat exposure naar Oost Europa... Door de hoge leverage kunnen de Europeanen veel minder hebben dan de Amerikanen.

Er zijn ook conservatievere banken in Europa, maar o.a. ING hoort daar niet bij.
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:08:23 #176
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71814674
Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf hoe diep de recessie wordt en vooral hoe lang die nog gaat duren. Als we zoals Paul Krugman eergisteren voorspelde een dode periode ingaan van 10 jaar stabiele maar zeer lage groei, waarbij de klappen evenwichtig over die periode worden uitgesmeerd, dan overleven de banken het wel op eigen kracht. Maar als er nog zo'n megaklap komt als vorig jaar september, dan zie ik het zeer somber voor de banken in.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:09:32 #177
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71814714
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:59 schreef SeLang het volgende:
Er zijn ook conservatievere banken in Europa, maar o.a. ING hoort daar niet bij.
O.a. de Rabobank is vrij conservatief, en in plaats van een bailout aan te nemen is die nu bezig z'n klanten uit te zuigen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:58:02 #178
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71816259
quote:
Onzekerheid steunregeling pijnpunt ING

12 augustus 2009, 11:10 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - Onzekerheid over de steunregeling van de Staat voor de Amerikaanse hypotheekportefeuille blijft een pijnpunt voor ING. Woensdag zei het concern dat Nederland op korte termijn in gesprek gaat met de Europese Commissie over de steun. De bankverzekeraar speculeerde niet over de uitkomst, maar stelde wel dat deze een behoorlijke invloed op het bedrijf kan hebben.

De regeling tussen ING en het ministerie van Financiën werd in februari gesloten. Voor een premie garandeert de Staat een groot deel van de eventuele verliezen op de hypotheken in de VS.

Dat de regeling geen overbodige luxe is, bleek woensdag nog eens. ING meldde dat het percentage hypotheeknemers met problemen is in het afgelopen kwartaal toegenomen van 17,2 procent tot 20,9 procent. ING deed een afschrijving van 323 miljoen euro op de portefeuille.

Risico

Volgens de analisten bestaat er een risico dat Brussel aanpassing van de steunregeling zal eisen. ,,Er is een serieus risico voor veranderingen in de faciliteit'', aldus Jaap Meijer van Evolution Securities.

Maarten Altena van SNS Securities zei te verwachten dat de premie die ING betaalt voor de regeling, verhoogd zal worden of dat het deel van de portefeuille waarop de Staat de verliezen dekt zal worden verlaagd. Altena zei het teleurstellend te vinden dat er nog steeds geen definitieve goedkeuring is voor de regeling.
Met een beetje geluk wordt deze subsidie dus gedeeltelijk teruggedraaid
Mijn reisverslagen
pi_71816466
quote:
Dat de regeling geen overbodige luxe is, bleek woensdag nog eens. ING meldde dat het percentage hypotheeknemers met problemen is in het afgelopen kwartaal toegenomen van 17,2 procent tot 20,9 procent.
Oh Bos, wat heb je gedaan .
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:12:14 #180
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71816746
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Met een beetje geluk wordt deze subsidie dus gedeeltelijk teruggedraaid
Neelie gaat ING slopen
---