abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71822819
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:27 schreef sitting_elfling het volgende:

Hoe zou het komen dat vanaf de jaren 80 .. het personeel 'plots' met een stijgende lijn steeds meer ging verdienen?
En dan verwacht ik zelfs dat het alleen de normale beloningen zijn zonder bonussen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:06:29 #203
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71823364
quote:

[..]

Dat lijdt door naar een ander leuk artikel over de bananen replubliek de USA en hoe de financiele sector daar verder ingewikkeld is.

[ afbeelding ]
Hoe zou het komen dat vanaf de jaren 80 .. het personeel 'plots' met een stijgende lijn steeds meer ging verdienen?
OMFG 45% van de winsten voor rekening van de financials. Dan weet je zeker dat er iets goed mis is in een land als de VS met veel natural resources e.d..
pi_71823657
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:06 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

OMFG 45% van de winsten voor rekening van de financials. Dan weet je zeker dat er iets goed mis is in een land als de VS met veel natural resources e.d..
Dat valt toch ook wel mee? Ik dacht dat het meeste toch wel vrij 'depleted' was op de massa kolen na wat ze in de States hebben.

Overigen zou ik het plaatje van Nederland ook wel eens willen zien. Die is van nature ook altijd erg rijk in de financials geweest en zullen daar ook wel veel winst uit halen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:27:45 #205
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71823919
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat valt toch ook wel mee? Ik dacht dat het meeste toch wel vrij 'depleted' was op de massa kolen na wat ze in de States hebben.
Neehoor, dat valt niet mee. Heel veel kool inderdaad, maar voor de rest zit ook bijna alles er in de grond. Probleem is wel dat ze van bijna alles veel meer gebruiken dan ze uit de grond halen. En wat dacht je van de enorme oppervlakte aan bijnagratis farmland?
quote:
Overigen zou ik het plaatje van Nederland ook wel eens willen zien. Die is van nature ook altijd erg rijk in de financials geweest en zullen daar ook wel veel winst uit halen.
Ander verhaal imho. Nederland is een klein landje met maar een paar pijlers waar de economie op draait (met name diensten, bij gebrek aan beter).
pi_71824120
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:27 schreef JodyBernal het volgende:
En wat dacht je van de enorme oppervlakte aan bijnagratis farmland?
Dat farmland wat nogal aan het uitdrogen is en waarvan men bang is dat er weer een zogeheten dustbowl aan zit te komen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:35:56 #207
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71824153
quote:
Dat lijdt door naar een ander leuk artikel over de bananen replubliek de USA en hoe de financiele sector daar verder ingewikkeld is.
http://www.theatlantic.com/doc/200905/imf-advice

"The conventional wisdom among the elite is still that the current slump “cannot be as bad as the Great Depression.” This view is wrong. What we face now could, in fact, be worse than the Great Depression—because the world is now so much more interconnected and because the banking sector is now so big. We face a synchronized downturn in almost all countries, a weakening of confidence among individuals and firms, and major problems for government finances. If our leadership wakes up to the potential consequences, we may yet see dramatic action on the banking system and a breaking of the old elite. Let us hope it is not then too late."

Briljant stuk inderdaad van deze MIT-prof en voormalig hoofdeconoom van het IMF. Hier hecht ik wel waarde aan, dit i.t.t. het geblaat van veel van die andere doomsayers.
pi_71824527
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:27 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Neehoor, dat valt niet mee. Heel veel kool inderdaad, maar voor de rest zit ook bijna alles er in de grond. Probleem is wel dat ze van bijna alles veel meer gebruiken dan ze uit de grond halen. En wat dacht je van de enorme oppervlakte aan bijnagratis farmland?
Jep, zeer veel kolen. Olieproductie nog steeds het derde (of vierde) land qua hoeveelheid. Gasproductie tweede, na Rusland. Inderdaad importeren ze van gas en olie heel veel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_71824701
Het is te achterlijk voor woorden dat de VS uberhaupt olie gebruikt. Echt een spelletje dat door de olie-elite is gespeeld.
pi_71824823
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:55 schreef pberends het volgende:
Het is te achterlijk voor woorden dat de VS uberhaupt olie gebruikt. Echt een spelletje dat door de olie-elite is gespeeld.
Ja ze zouden nog in stoomautos die op kolen gestookt worden moeten rondrijden.
pi_71824942
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op gas en elektriciteit valt prima te rijden.
pi_71824955
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Om er toch serieus op in te gaan, GM heeft net een auto met een verbruik van 1l/100km getoond. Het kan dus wel degelijk.
pi_71824976
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Op gas en elektriciteit valt prima te rijden.
Nu nog accu's voor die duizenden tientonners die dagelijks door de VS scheuren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:52:43 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_71826157
quote:
Home Price Declines Accelerate in Second Quarter

Aug. 12 (Bloomberg) -- Home price declines in the U.S. accelerated in the second quarter, dropping by a record 15.6 percent from a year earlier, as foreclosures weighed on values.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_71826308
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

nice beter dan verwacht kopen kopen kopen
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:22:56 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71826910
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:01 schreef pberends het volgende:
http://www.cnbc.com/id/32369139

New York Fed Aggressively Hiring Traders: Report

PPT .
Ik moest idd ook even lachen toen ik dat las.
De FED is een soort hedgefund geworden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71827041
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik moest idd ook even lachen toen ik dat las.
De FED is een soort hedgefund geworden.
ja het is lachen, maar de tranen springen je ter gelijke tijd in de ogen. Tjonge jonge dat dit allemaal gebeurt.
Vrije markt Begint bijna een dictatuur te lijken daar in VS
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:50:58 #218
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71827724
G*dverd*mme, waarom lopen zaken toch altijd precies zoals je ze voorspelt:
quote:
laatst gewijzigd: 12-08-2009 18:59
'Ook staat verliest op ING-hypotheken VS'

Ook de Nederlandse staat heeft het afgelopen halfjaar verlies geleden op de Amerikaanse hypothekenportefeuille van ING. Een financiële buffer is nog wel groot genoeg om de verliezen te kunnen absorberen.

ING heeft meer problemen met Amerikaanse hypotheken dan gedacht

Dit zei Koos Timmermans, de ING-bestuurder die bij het concern verantwoordelijk is voor het risicobeleid, woensdag bij de presentatie van de tweedekwartaalcijfers van de bank-verzekeraar.

80 procent
De staat heeft in januari 80 procent van het risico op de hypotheken overgenomen van ING. Vier vijfde van de inkomsten uit de portefeuille gaat naar de staat. Dit betekent echter ook dat de staat inkomsten misloopt als de wanbetalingen op de hypotheken oplopen.

Door de misère op de Amerikaanse huizenmarkt is dat het afgelopen halfjaar gebeurd. Op ruim een vijfde van de hypotheken is nu sprake van een betalingsachterstand of zelfs huisuitzetting.

784 miljoen euro verlies
ING heeft daarom het afgelopen halfjaar over zijn deel van de portefeuille een bedrag van 196 miljoen euro aan zogenoemde kredietverliezen geïncasseerd. Volgens Timmermans van ING is het verlies voor de staat het viervoudige. Voor het ministerie van Financiën zou dat een verlies van 784 miljoen euro betekenen.

Goede investering...
Desondanks denkt Timmermans dat de overheid goed zit met zijn investering. "Ze hebben een omvangrijke buffer van meer dan 2 miljard dollar voor het absorberen van verliezen. Dit is niet iets voor de staat om zich zorgen over te maken.'' Het ministerie van Financiën liet in een verklaring weten dat de betalingen op de Amerikaanse hypotheken tot nu toe goed verlopen en ziet geen reden voor pessimisme. Op Prinsjesdag zal minister Wouter Bos de ramingen op de Amerikaanse portefeuille aan de Tweede Kamer sturen. Pas volgend jaar is precies duidelijk wat de eventuele verliezen over 2009 zijn.

...blijkt over 10 jaar
Bos schatte de kans dat hij gaat verliezen op de Amerikaanse hypotheken eerder op 25 procent, met een maximale schade van 600 miljoen dollar. De kans op winst (2 miljard dollar in tien jaar tijd), schatte Bos bij het sluiten van de deal met ING op 75 procent.
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)NG-hypotheken_VS.xml

Verweer van Bos: "jamaar dat kon ik toen toch niet weten?"
pi_71828000

raap me op !!!
pi_71828053
q/

blijkt over 10 jaar
Bos schatte de kans dat hij gaat verliezen op de Amerikaanse hypotheken eerder op 25 procent, met een maximale schade van 600 miljoen dollar. De kans op winst (2 miljard dollar in tien jaar tijd), schatte Bos bij het sluiten van de deal met ING op 75 procent.

Ik schat de kans dat hij winst gaat maken op 1% over 10 jaar
pi_71828270
Federal Budget Balance -180.7B -175.0B -94.3B
pi_71828672
verdomme, te druk op het werk om alles te volgen.....Kan Dagobert Duck binnenkort weer zwemmen in zijn geld of stoot hij zijn snavel eerder aan een lege kluis?
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_71828721
Deze is ook mooi:

http://www.rtl.nl/compone(...)enders.avi_plain.xml

"De VS importeren weer meer... en dat is een nieuw signaal dat de VS weer aan't opkrabbelen is"

.

Das hetzelfde als iemand met een schuld van 1 miljoen weer aan't opkrabbelen is omdat meneer weer 100.000 euro extra creditcardtegoed heeft gehad.
pi_71829032
GVD het is zo klote om te weten dat het zo slecht gaat terwijl je met de markt mee moet handelen
pi_71829034
quote:
Bos schatte de kans dat hij gaat verliezen op de Amerikaanse hypotheken eerder op 25 procent, met een maximale schade van 600 miljoen dollar
Ah, 600 miljoen dollar.
quote:
ING heeft daarom het afgelopen halfjaar over zijn deel van de portefeuille een bedrag van 196 miljoen euro aan zogenoemde kredietverliezen geïncasseerd. Volgens Timmermans van ING is het verlies voor de staat het viervoudige. Voor het ministerie van Financiën zou dat een verlies van 784 miljoen euro betekenen.
Ah, nu al 784 miljoen euro.
pi_71829058
Gsus wat zijn de positief bij bloomberg zeg, ik zou bijna weg zappen
pi_71829078
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:09 schreef edwinh het volgende:
Federal Budget Balance -180.7B -175.0B -94.3B
Grappig dat hierop de dollar aansterkt.
pi_71829188
Fed gaat dus tot eind oktober treasurys opkopen maar dan............yield rocket high!
pi_71829318
quote:
Desondanks denkt Timmermans dat de overheid goed zit met zijn investering. "Ze hebben een omvangrijke buffer van meer dan 2 miljard dollar voor het absorberen van verliezen. Dit is niet iets voor de staat om zich zorgen over te maken."
OMDAT er een onvangrijke buffer is, is het een goede investering? Wat voor gedachtegang heeft deze IQ-loze bankier?
pi_71829349
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:38 schreef edwinh het volgende:
Fed gaat dus tot eind oktober treasurys opkopen maar dan............yield rocket high!
Oh vandaar... ze gaan dus wel degelijk een exit-strategie toepassen. Jammer voor de markt, de lolly's zijn op.
pi_71829418
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aadjpT_ikBBA
quote:
The Fed has bought $252.8 billion of longer-term Treasuries since beginning its program. The effort hasn’t stopped a jump in yields as investors began to anticipate a recovery.
The Fed is out of control.
pi_71829546
zie net dat ieder hoofd in america een staatsschuld heeft van bijna 100.000 dollar :S
pi_71829673
Ik vind al die - smilies van je een beetje eng pberends, ik weet dat het allemaal onvermijdelijk is enzo maar ik word er eigenlijk niet heel vrolijk van, ik ben nogal aan mijn semi-luxe leventje gehecht en ik vind het eigenlijk best kut dat het allemaal op korte termijn afgelopen gaat zijn.
For great justice!
pi_71829696
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:33 schreef pberends het volgende:
[..]

Ah, 600 miljoen dollar.
[..]

Ah, nu al 784 miljoen euro.
Extrapoleert u even mee?
For great justice!
pi_71830333
Dow Jones Newswires schreef:
There is "not a heck of reaction here," James Newman, head of U.S. government and agency trading at Keefe, Bruyette & Woods, said, adding that "there is nothing really jumping out of the statement." The Fed is "buying time" by extending the Treasury purchase program for a month rather than ending it in September.
pi_71831822
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:53 schreef Q. het volgende:
Ik vind al die [ afbeelding ] - smilies van je een beetje eng pberends, ik weet dat het allemaal onvermijdelijk is enzo maar ik word er eigenlijk niet heel vrolijk van, ik ben nogal aan mijn semi-luxe leventje gehecht en ik vind het eigenlijk best kut dat het allemaal op korte termijn afgelopen gaat zijn.
pberends is ook aan zijn leventje gehecht hoor, dat zijn we allemaal. wbt het individu: afhankelijk van hoe goed je dingen geregeld hebt ben je de sjaak. werkeloos raken terwijl je net een neiuw huis gekocht hebt en de oude nog niet weg is --> de sjaak. werkeloos maar je had nu eenmaal gewoon geen gigahypotheek --> niet de sjaak. beetje kans afhankelijk en een beetje economie en/of gezond denken afhankelijk.

maar algeheel is de appel heus niet zo zuur. weet je, doe eens grappig. lees eens krantenartikelen van rond 1930. niet de internationale dingen, maar de economische dingen. minyanville had daar ooit wat in dacht ik
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71831876
quote:
Ik vind al die [ afbeelding ] - smilies van je een beetje eng pberends, ik weet dat het allemaal onvermijdelijk is enzo maar ik word er eigenlijk niet heel vrolijk van, ik ben nogal aan mijn semi-luxe leventje gehecht en ik vind het eigenlijk best kut dat het allemaal op korte termijn afgelopen gaat zijn.
Waar word je niet vrolijk van? De AEX op naar de 400 punten!
pi_71831916
http://www.huffingtonpost(...)econom_n_257708.html

Leuk filmpje met Taleb: "Short-term markets mean nothing"

50 miljard dollar kan een collapse in de stockmarket van 12% veroorzaken; waarbij biljoenen virtueel verdampen.
pi_71832055
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:49 schreef simmu het volgende:

[..]

pberends is ook aan zijn leventje gehecht hoor, dat zijn we allemaal. wbt het individu: afhankelijk van hoe goed je dingen geregeld hebt ben je de sjaak. werkeloos raken terwijl je net een neiuw huis gekocht hebt en de oude nog niet weg is --> de sjaak. werkeloos maar je had nu eenmaal gewoon geen gigahypotheek --> niet de sjaak. beetje kans afhankelijk en een beetje economie en/of gezond denken afhankelijk.

maar algeheel is de appel heus niet zo zuur. weet je, doe eens grappig. lees eens krantenartikelen van rond 1930. niet de internationale dingen, maar de economische dingen. minyanville had daar ooit wat in dacht ik
Jep simmu. Je hebt wel gelijk. Maar soms heb ik het idee dat de appel nu maar even zuur moet zijn, zodat we vooruit kunnen in de komende jaren, ipv alles gericht zo op de korte termijn. Ben en blijf van mening dan het economische plaatje voor lange termijn niet goed is, en juist door geld creatie van nu, de beurzen op korte termijn blijven stijgen, in hoop vertrouwen te wekken en de economie weer aan te wakkeren. Eigenlijk vind ik dat erg risico vol
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71832391
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:52 schreef pberends het volgende:
http://www.huffingtonpost(...)econom_n_257708.html

Leuk filmpje met Taleb: "Short-term markets mean nothing"

50 miljard dollar kan een collapse in de stockmarket van 12% veroorzaken; waarbij biljoenen virtueel verdampen.
Over welk incident heeft Taleb het in het begin?
pi_71832722
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:03 schreef pberends het volgende:

[..]

een of andere franse trader afgeknald ofzo?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:21:30 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71832970
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Jérôme Kerviel, die in z'n eentje eventjes ¤5 miljard verloor in een paar dagen
Mijn reisverslagen
pi_71833083
quote:
Wie nu een luxe-leventje heeft, zal dat later ook wel hebben. Althans, in vergelijking tot anderen.

Een groot voordeel van een crisis is dat de onderklasse, waar je vroeger niets van merkte maar die zich de afgelopen vijfentwintig jaar met de kruimels van de welgestelden tot een luidruchtige, agressieve en onwelriekende factor in het openbare leven had opgewerkt, spoedig weer aan de bedelstaf zal geraken. Bij gebrek aan fondsen zal het crapule zich dan beduidend minder vaak in de winkelstraat, op de snelweg of op de sportclub manifesteren. Bovendien komen hun vrouwen -wat dommig, maar genetisch gepredisponeerd tot een weelderig, sterk gestel- dan weer beschikbaar voor degenen die het nog wél kunnen laten hangen.
pi_71833089
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

jah dat was ie jah kan ik me nog wel voor de geest halen , de tering he niet best
pi_71833299
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:23 schreef dvr het volgende:

[..]

Wie nu een luxe-leventje heeft, zal dat later ook wel hebben. Althans, in vergelijking tot anderen.

Een groot voordeel van een crisis is dat de onderklasse, waar je vroeger niets van merkte maar die zich de afgelopen vijfentwintig jaar met de kruimels van de welgestelden tot een luidruchtige, agressieve en onwelriekende factor in het openbare leven had opgewerkt, spoedig weer aan de bedelstaf zal geraken. Bij gebrek aan fondsen zal het crapule zich dan beduidend minder vaak in de winkelstraat, op de snelweg of op de sportclub manifesteren. Bovendien komen hun vrouwen -wat dommig, maar genetisch gepredisponeerd tot een weelderig, sterk gestel- dan weer beschikbaar voor degenen die het nog wél kunnen laten hangen.
whehe, jij doet echt *alles* om een wijf te scoren he!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71833412
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

De Plunge Attack Team .
pi_71843007
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:31 schreef SeLang het volgende:
Dat hele Obama pimp gebeuren met zogenaamd hoge winsten voor financials en hernieuwde megabonussen graaft het graf voor het bailout circus, let maar op!
Als er over een jaar weer overheidsgeld bij moet dan is er totaal geen draagvlak meer en krijg je gewoon een volledige nationalisatie.
wat mij niet meer dan logisch lijkt, wat dat betreft heeft bos het nog een stuk beter gedaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_71843264
ach over een jaar afgestudeerd en kan zo de financiele wereld in
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 13 augustus 2009 @ 11:20:03 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71843374
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ach over een jaar afgestudeerd en kan zo de financiele wereld in
Ambtenaar
Mijn reisverslagen
  donderdag 13 augustus 2009 @ 11:24:44 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71843497
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat mij niet meer dan logisch lijkt, wat dat betreft heeft bos het nog een stuk beter gedaan
Bos deed het totaan de laatste ING bailout wel redelijk.
In de UK begonnen ze ook veelbelovend: de staat heeft 100% Northern Rock, 75% RBS en 40(?)% Lloyds TSB HBOS. Alleen jammer van de QE en onzin programmas zoals die autosubsidies.

Kon het niet laten, dit blijft een klassieker
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')