Ik vind er wel wat voor te zeggen, want, zoals gezegd, je hebt je aandacht toch niet bij het rijden.quote:KLPD wil rijdend navigeren verbieden
Het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) wil dat het instellen van een navigatiesysteem tijdens het rijden wordt verboden. Volgens het KLPD is het net zo gevaarlijk als mobiel bellen. Tijdens het instellen is de aandacht van de automobilist niet bij het rijden, terwijl dat wel zo moet zijn, zo licht de KLPD toe.
Uit onderzoek blijkt dat zestig procent van de automobilisten zich tijdens het rijden bezighoudt met het navigatiesysteem. Extra functionaliteiten, zoals tv kijken, maakt het er niet veiliger op en dit vindt het KLPD een zorgelijke ontwikkeling.
Het advies dat fabrikanten van navigatiesystemen geven, om de apparatuur al in te stellen voor vertrek, wordt volgens de politie doorgaans genegeerd.
Op zich inderdaad wel, maar het lijkt me wel erg lastig te controleren. Met mobiel bellen is het vaak al een beetje dubieus, met een navigatiesysteem dat er toch al hangt en waar je alleen maar een vinger heen moet bewegen is het nog lastiger.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:14 schreef OA het volgende:
[..]
Ik vind er wel wat voor te zeggen, want, zoals gezegd, je hebt je aandacht toch niet bij het rijden.
En het lijkt me ook niet te veel gevraagd om voor vertrek je navigatie in te stellen...
Precies. Hoe vaak je wel niet mensen ziet rijden met dat ding letterlijk in het midden van de voorruit geplakt. Ontneemt je heel veel zicht.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op zich inderdaad wel, maar het lijkt me wel erg lastig te controleren. Met mobiel bellen is het vaak al een beetje dubieus, met een navigatiesysteem dat er toch al hangt en waar je alleen maar een vinger heen moet bewegen is het nog lastiger.
Ze zouden beter eens kunnen opletten dat mensen dat ding een beetje fatsoenlijk ophangen, dus niet midden op de voorruit.
Kom nou... Hoe vaak de boel wel niet wordt opgehouden door van die lamzakken die effe "voorzichtig" de GPS instellen. Lokt ook gevaarlijke situaties uit.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:18 schreef tslh het volgende:
En natuurlijk ook niet meer je radio bedienen bij het rijden, en je spiegel verstellen, en roken, en zonnebril opzetten, etc. etc. Het is gewoon een nieuwe melkkoe.
Ook zo'n mooie ja, van die van binnen compleet verlicht auto's die over donkere wegen rijden. Ook dat ontneemt je heel veel zicht. Zeker op de onverlichte wegen is het belangrijk zo min mogelijk licht in de auto te hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:20 schreef Cryothic het volgende:
Ik heb ook wel eens een keer met m'n tomtom zitten klooien tijdens het rijden, vooral 's avonds dat ding op de nachtstand zetten zodat ie niet in je bek loopt te schijnen.
Maar het is idd gewoon gevaarlijk, en ik ben het er helemaal mee eens.
Het zou sowieso verboden moeten worden om met andere bezig te zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:23 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer komt er een verbod dat men zich niet meer mag scheren en/of opmaken in de auto??
Daar hoor ik ze niet over....
Of zouden ze dat zelf stiekum doen......
Ik zit 160 km per dag in de wagen (elke dag) en ik heb in al die jaren maar weinig last daarvan gehad. Meer van vrouwen die zichzelf opmaken, petjes die ff een cd wisselen met de nieuwe R&B/hardbass ellende, zelfs mensen die de krant lezen en, als belangrijkste oorzaak, mensen die zitten te kletsen in de wagen (vooral vrouwen: want die moeten om de een of andere reden elkaar aankijken als ze praten). Er zullen ongetwijfeld wel ongelukken gebeuren door het instelllen van GPS'en, maar er wordt nu weer een groter issue van gemaakt dan het is, volgens mij. Ja, het is veilger om aan de kant te gaan staan, maar dat is met veel dingen zo.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Kom nou... Hoe vaak de boel wel niet wordt opgehouden door van die lamzakken die effe "voorzichtig" de GPS instellen. Lokt ook gevaarlijke situaties uit.
Rot dan aan de kant.
Dus prima verbod, ondanks dat de naleving wat lastig kan worden.
Moet jij niet aan een boom geketend worden ergens??quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:30 schreef ethiraseth het volgende:
Mijn god, wat een niveau weer. Het loopt van "X is slecht, maar Y is ook slecht en niet verboden, dus mag X ook niet verboden worden" tot "ze willen vast X niet verbieden omdat ze dat zelf doen".
Ik heb ook altijd het idee dat dat ding zoveel mogelijk in het zicht wordt opgehangen. Alsof het iets is om mee te patsen (quod non)...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:20 schreef Casos het volgende:
Precies. Hoe vaak je wel niet mensen ziet rijden met dat ding letterlijk in het midden van de voorruit geplakt. Ontneemt je heel veel zicht.
Wat ben je toch weer een held hè. Geen enkele inhoudelijke toevoeging aan een topic kunnen geven, alleen maar prietpraat over hoe je droomt over geweld jegens andere mensen en dan nog durven wijzen met het vingertje dat anderen zo gemeen zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Moet jij niet aan een boom geketend worden ergens??
En dit is maar al te waar.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Daarnaast lijkt me dat hoe meer je verbiedt en voorschrijft, des te minder zijn mensen geneigd zelf verantwoordelijkheid te nemen. Zo van 'ik hield me aan de maximumsnelheid, ik belde handsfree, dus mij valt niks te verwijten'.
En doet het er uberhaupt wel zoveel toe hoeveel doden er vallen? Koste wat het kost elk risico willen uitsluiten is een welvaartsziekte. 50 jaar geleden had je natuurlijk dat elk auto-onderdeel leek ontworpen om maximaal letsel te veroorzaken bij de geringste aanrijding. Dat hoeft van mij ook niet, maar waar ligt de balans? Het gaat in het verkeer nou eenmaal om grandioze hoeveelheden kinetische energie, dat sluit een risico in zich. Hoe dichter je bij de nul komt, hoe moeilijker het is om ook die verkeersdoden te voorkomen, dan is de vraag tegen welke prijs.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dit is maar al te waar.
Het is inmiddels gewoonweg vreemd hoe zeer we bezig blijven om het verkeer nog veiliger te maken. Inmiddels zitten we op 750 verkeersdoden in NL. We hadden er al meer net na de tweede wereldoorlog en toen reden er nauwelijks auto's. Het verkeer is dus enorm veilig. Toch moet het met alle geweld nog minder worden.
Maar ik las gisteren dat er door ongevallen in de privésfeer veel meer doden vallen. B.v. door vallen (ladder, trap, whatever). Maar liefst 2.600 doden zijn er te betreuren door ongevallen in de privésfeer.
Wanneer moet ik mijzelf gaan zekeren als ik op een trap ga staan? Wanneer moet ik een trapbewijs gaan halen? Waarom is het zo belangrijk dat er 50 doden minder in het verkeer vallen en boeit het de politiek geen ene donder hoeveel doden er vallen in en om het huis?
Op snelwegen: ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:54 schreef ethiraseth het volgende:
Je vindt dus dat mensen zelf mogen bepalen wat "te hard" is?![]()
Op snelwegen: nee.quote:Dat is een garantie voor meer doden.
190 km/u over de snelweg is in veel gevallen prima te doen. 60 door de bebouwde kom meestal niet (soms ook wel).quote:Genoeg idioten die denken dat ze goed genoeg kunnen rijden om wel 190 over de snelweg te gaan en 60 door de bebouwde kom.
duitsland gaat dat om sommige plekken ook al jaren goedquote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:54 schreef ethiraseth het volgende:
Je vindt dus dat mensen zelf mogen bepalen wat "te hard" is?Dat is een garantie voor meer doden. Genoeg idioten die denken dat ze goed genoeg kunnen rijden om wel 190 over de snelweg te gaan en 60 door de bebouwde kom.
Nee, ik vind dat ze dat zelf moeten bepalen. Feitelijk doen ze dat niet, en het lijkt me dat dat er mee te maken heeft dat het vaak al voor ze bepaald is.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:54 schreef ethiraseth het volgende:
Je vindt dus dat mensen zelf mogen bepalen wat "te hard" is?
De bebouwde kom vind ik sowieso niet de natuurlijke habitat van de automobilist, dus daar moet het tempo aangepast aan de langzamere verkeersdeelnemers. Maar op de snelweg? Ik vond de snelwegen in Duitsland altijd een stuk prettiger, en ik geloof niet dat Duitsers genetisch betere chauffeurs zijn. Ik denk dat het te maken heeft met de vrijheid. Als je die zelf mag bepalen dan moet je die ook bepalen en ga je die ook bepalen. Daardoor krijg je een andere en op zich betere houding. Maar dat werkt door over vele jaren en is zo gegroeid, dus ik denk niet dat het verantwoord is om de maximumsnelheid morgen af te schaffen. Het gaat mij erom wat het effect is van een overheid die voorschrijft wat automobilisten moeten doen terwijl ze dat eigenlijk zelf moeten beslissen afhankelijk van de situatie.quote:Dat is een garantie voor meer doden. Genoeg idioten die denken dat ze goed genoeg kunnen rijden om wel 190 over de snelweg te gaan en 60 door de bebouwde kom.
Hoezo niet te controleren? gaat gewoon op dezelfde manier als met bellen, als ze je zien kloten met je tomtom ga je aan de kant krijg je een boetequote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:21 schreef Mikkie het volgende:
Krijgen ze toch niet rond want is niet te controleren.
dat zal ook de volgende stap zijn, daarna verplicht een stuurafstands bediening voor je radio of alleen je radiozender wisselen als je stilstaatquote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:24 schreef waht het volgende:
Maak dan verdomme een algemene regel die het "kloten tijdens het rijden" verbiedt. Want je mag dan nog steeds op je mobieltje die in de houder zit sms'en. Maar niet een mobieltje vasthouden of aan je navigatiesysteem kloten.
Ben ik nou zo slim of zij die wetgevers nou zo dom?
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:26 schreef Ra-z het volgende:
[..]
dat zal ook de volgende stap zijn, daarna verplicht een stuurafstands bediening voor je radio of alleen je radiozender wisselen als je stilstaat
Mooi gezegd. Dit kan je op elk aspect van de samenleving toepassen waar de overheid het nodig vindt op te treden. Regels zijn nodig, maar het credo moet altijd blijven: minder is beter.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
De eigen afweging of het verantwoord is, wordt verdrongen door de afweging die de overheid voor je maakt.
Wie zegt dat je niet naar je medebestuurder wees waar jullie precies zitten? Of waar die vriendin van je woont, tweehonderd meter verderop? Dan heb je gewezen, maar niks ingevoerd. Of is wijzen in de auto ook al boetewaardig?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:14 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Hoezo niet te controleren? gaat gewoon op dezelfde manier als met bellen, als ze je zien kloten met je tomtom ga je aan de kant krijg je een boete
Lekker, dan kan een bijrijder 'm dus ook niet meer instellen voor je.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:54 schreef Peter het volgende:
tv-kijken verbieden, toetsen blokkeren bij een snelheid hoger dan 5kmh, stemherkenning invoeren om de tomtom te besturen
Ach, dat is al lang zo en wordt gewoon omzeild door een handigheidje...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:54 schreef Peter het volgende:
toetsen blokkeren bij een snelheid hoger dan 5kmh
Was net bij het RTL nieuws een woordvoerder van het KLPD, die zei dat ze 'een handvat nodig hebben om preventief te kunnen optreden'. Misschien krijg je wel gelijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wie zegt dat je niet naar je medebestuurder wees waar jullie precies zitten? Of waar die vriendin van je woont, tweehonderd meter verderop? Dan heb je gewezen, maar niks ingevoerd. Of is wijzen in de auto ook al boetewaardig?
En wat te denken van ingebouwde navi's. Niemand die kan controleren of het je radio of je navi is. Zou mooi zijn als je radio straks ook niet meer mag.
Het gaat nog eens zo ver komen dat bellen helemaal verboden wordt, maar eerst moet iedereen een dure headset aanschaffen en daar btw over betalen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:51 schreef Antaresje het volgende:
Er zijn zeker niet meer genoeg mensen die nog bellen in de auto, dus hebben ze een nieuwe stroom van inkomsten nodig.
Daar begint het inderdaad op te lijken, die navigatiesystemen zijn al jaren op de markt en nu bijna iedereen zo'n ding heeft wordt het gebruik aan banden gelegd op straffe van -ongetwijfeld- hoge boetes.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:52 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Het gaat nog eens zo ver komen dat bellen helemaal verboden wordt, maar eerst moet iedereen een dure headset aanschaffen en daar btw over betalen.
Maar het is natuurlijk voor de veiligheidquote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Daar begint het inderdaad op te lijken, die navigatiesystemen zijn al jaren op de markt en nu bijna iedereen zo'n ding heeft wordt het gebruik aan banden gelegd op straffe van -ongetwijfeld- hoge boetes.
Sterker; mensen die met alcohol op achter het stuur gesnapt worden, kunnen het zelfs ongestraft tot minister schoppen, zoals Guusje Nadorst. Lekker voorbeeld voor de samenleving.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:11 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk voor de veiligheidDie boetes worden echt niet gebruikt voor salarisverhoging van ministers en het opkopen van banken.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:19 schreef badwurm het volgende:
De KLPD is weer eens op zoek naar een stok om de honden mee te slaan. keihard in hun reedt te neuken.
Zeker, en het is algemeen bekend dat 53 kmu rijden waar 50 is toegestaan een groot gevaar is voor de verkeersveiligheid. En dat daarom een boete gerechtvaardigd is. Best wel sneu eigenlijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:11 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk voor de veiligheidDie boetes worden echt niet gebruikt voor salarisverhoging van ministers en het opkopen van banken.
In Duitsland reed ik op een letterlijk volledig verlaten weg (geen auto gezien in 10 minuten lang, midden overdag op zaterdag) 65 waar 50 was toegestaan. 25 euro boete. Kijk, dat zijn leuke straffen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:22 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zeker, en het is algemeen bekend dat 53 kmu rijden waar 50 is toegestaan een groot gevaar is voor de verkeersveiligheid. En dat daarom een boete gerechtvaardigd is. Best wel sneu eigenlijk.
Nee, die boetes worden ook helemaal niet meegenomen in de jaarlijkse begrotingen natuurlijk. Hoe konden we het bedenken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:11 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk voor de veiligheidDie boetes worden echt niet gebruikt voor salarisverhoging van ministers en het opkopen van banken.
Idd en daarom worden ze ook jaarlijks verhoogd allemaal voor de veiligheidquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:25 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nee, die boetes worden ook helemaal niet meegenomen in de jaarlijkse begrotingen natuurlijk. Hoe konden we het bedenken._!
En daarom komen er nu administratiekosten bijquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:41 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd en daarom worden ze ook jaarlijks verhoogd allemaal voor de veiligheid
Het gaat om meer boetes uit kunnen delen, en ondanks dat je dit niet kan uitbannen, creëer je wel meer mogelijkheden om boetes uit te delen en dus geld te verdienen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:51 schreef JohnDope het volgende:
Mensen dit is gewoon een hoax. Men moet wat verzinnen om de komkommertijd op te vullen.
Natuurlijk wil de KLPD dit niet verbieden, want dit is onmogelijk om te verbieden.
Het is niet te verkopen, want er gebeuren ook legio ongelukken omdat mannen naar mooie vrouwen zitten te kijken die zich elders in het verkeer begeven en daardoor niet meer zien wat er voor hun gebeurt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:54 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het gaat om meer boetes uit kunnen delen, en ondanks dat je dit niet kan uitbannen, creëer je wel meer mogelijkheden om boetes uit te delen en dus geld te verdienen.
Of autoradio's (zoals ik al eerder zei in het topic), even van zender wisselen / CD erin.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is niet te verkopen, want er gebeuren ook legio ongelukken omdat mannen naar mooie vrouwen zitten te kijken die zich elders in het verkeer begeven en daardoor niet meer zien wat er voor hun gebeurt.
Dus ook maar mooie vrouwen in het verkeer verbieden
* U bent aangehoudenquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:12 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Of autoradio's (zoals ik al eerder zei in het topic), even van zender wisselen / CD erin.
Of omgevingsfactoren, want stel er gebeurt iets langs de weg en je raakt daardoor plots 0.3 seconde afgeleid.
Het is inderdaad niet te verantwoorden, maar goed.. dat hele flitsen (mierenneukboetes voor een paar kilometer te hard) is ook niet voor die zogenaamde veiligheid. Het zijn geldzaken.
Het gaat me niet alleen om de veiligheid, en ja... Op de snelweg zul je dit minder tegenkomen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:33 schreef tslh het volgende:
[..]
Ik zit 160 km per dag in de wagen (elke dag) en ik heb in al die jaren maar weinig last daarvan gehad. Meer van vrouwen die zichzelf opmaken, petjes die ff een cd wisselen met de nieuwe R&B/hardbass ellende, zelfs mensen die de krant lezen en, als belangrijkste oorzaak, mensen die zitten te kletsen in de wagen (vooral vrouwen: want die moeten om de een of andere reden elkaar aankijken als ze praten). Er zullen ongetwijfeld wel ongelukken gebeuren door het instelllen van GPS'en, maar er wordt nu weer een groter issue van gemaakt dan het is, volgens mij. Ja, het is veilger om aan de kant te gaan staan, maar dat is met veel dingen zo.
Exact. En daarbij komt ook nog eens dat hoe minder verkeersdoden hoe langer mensen moeten wachten op een orgaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dit is maar al te waar.
Het is inmiddels gewoonweg vreemd hoe zeer we bezig blijven om het verkeer nog veiliger te maken. Inmiddels zitten we op 750 verkeersdoden in NL. We hadden er al meer net na de tweede wereldoorlog en toen reden er nauwelijks auto's. Het verkeer is dus enorm veilig. Toch moet het met alle geweld nog minder worden.
Maar ik las gisteren dat er door ongevallen in de privésfeer veel meer doden vallen. B.v. door vallen (ladder, trap, whatever). Maar liefst 2.600 doden zijn er te betreuren door ongevallen in de privésfeer.
Wanneer moet ik mijzelf gaan zekeren als ik op een trap ga staan? Wanneer moet ik een trapbewijs gaan halen? Waarom is het zo belangrijk dat er 50 doden minder in het verkeer vallen en boeit het de politiek geen ene donder hoeveel doden er vallen in en om het huis?
137 waar je 70 mag is echter 1.200 euro... Vond ik minder grappig. Maar goed, ik mocht mijn rijbewijs houden, hetgeen wel prettig was aangezien ik daar was om rondjes te rijden op de Nürburgring.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:24 schreef El_Matador het volgende:
In Duitsland reed ik op een letterlijk volledig verlaten weg (geen auto gezien in 10 minuten lang, midden overdag op zaterdag) 65 waar 50 was toegestaan. 25 euro boete. Kijk, dat zijn leuke straffen.
70, klinkt als wegwerkzaamhedenquote:Op maandag 10 augustus 2009 11:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
137 waar je 70 mag is echter 1.200 euro... Vond ik minder grappig. Maar goed, ik mocht mijn rijbewijs houden, hetgeen wel prettig was aangezien ik daar was om rondjes te rijden op de Nürburgring.
Je weet dat ze in Duitsland behoorlijk strikt zijn als er wél een maximumsnelheid wordt aangegeven.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
137 waar je 70 mag is echter 1.200 euro... Vond ik minder grappig. Maar goed, ik mocht mijn rijbewijs houden, hetgeen wel prettig was aangezien ik daar was om rondjes te rijden op de Nürburgring.
Vind dat op zich al zo triest: Je TomTom NODIG hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:18 schreef Loveless85 het volgende:
Klopt, goed punt, maar helaas gaat t soms ff niet anders als er ergens iets is afgesloten ofzo, en je dan ff snel je TomTom nodig hebt.
Ze moeten die dingen gewoon spraakgestuurd maken
Want iedereen kent het wegennet van Nederland en alle steden uit z'n hoofd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind dat op zich al zo triest: Je TomTom NODIG hebben.
navigeren achter het stuur is eigenlijk niets mis mee vind ik. Ik kan de meeste bestemmingen gewoon met 3 klikken ingeven omdat ze al in mijn GPS geprogrammeerd zitten. Flesje water openmaken kan ik nog in inkomen, dan rijd je enkele seconden zonder je stuur vast te houden (hoewel een degelijke auto daar ook geen problemen mee heeft).quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar niet navigeren achter het stuur., je vriendin aanraken of een flesje water openmaken.
als je enkel in je dorp / stad komt misschien niet, maar ik rijd gemiddeld toch 3x per maand in het buitenland. Dan heb je wel een GPS nodig hoor... Ik kan echt niet zomaar op gevoel naar een bepaalde straat in het buitenland rijdenquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind dat op zich al zo triest: Je TomTom NODIG hebben.
Dat is toch niet nodig!! Je hebt daar borden voor en anders wegenkaarten. Bij elke stad die je binnenrijdt vind je een straatplattegrond.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Want iedereen kent het wegennet van Nederland en alle steden uit z'n hoofd.
Kom op, voordat de TomTom bestond reden er ook al mensen op het buitenland, gingen jaarlijks miljoenen toeristen hun eigen land uit, en die kwamen er ook.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:01 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als je enkel in je dorp / stad komt misschien niet, maar ik rijd gemiddeld toch 3x per maand in het buitenland. Dan heb je wel een GPS nodig hoor... Ik kan echt niet zomaar op gevoel naar een bepaalde straat in het buitenland rijdenVerder verhoogt een GPS je veiligheid ook 's nachts. Je ziet op banen tenminste waar er al dan niet zijstraten gaan bijkomen, zelfs nog voor dat je die straten in het echt kan zien (vb als ze achter een bocht liggen)
Gebruik als in INSTELLEN van een GPS is gevaarlijk, gewoon volgen niet. Als jij je kaart gaat beginnen lezen terwijl je rijdt is het nog veel gevaarlijker hoorquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is toch niet nodig!! Je hebt daar borden voor en anders wegenkaarten. Bij elke stad die je binnenrijdt vind je een straatplattegrond.
Nee, een TomTom is niet nodig. 't Is niet meer dan een leuk, handig hebbedingetje, waarvan nu gebleken is dat het gebruik ervan tijdens het rijden, gevaar oplevert.
GPS: 150¤quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Kom op, voordat de TomTom bestond reden er ook al mensen op het buitenland, gingen jaarlijks miljoenen toeristen hun eigen land uit, en die kwamen er ook.
Als je ergens niet zonder navigatiesysteem kunt komen, ben je m.i. heel zielig.
Dat het niet noodzakelijk is, soit. Maar dat het gevaar oplevert, onzin.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, een TomTom is niet nodig. 't Is niet meer dan een leuk, handig hebbedingetje, waarvan nu gebleken is dat het gebruik ervan tijdens het rijden, gevaar oplevert.
Wat ik zeg: Handig hebbedingetje.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
GPS: 150¤
Kaarten van europa; 30¤ per land.
GPS is
1) goedkoper
2) sneller
3) betrouwbaarder
4) ontwijkt files
5) weet buiten de wegen ook andere dingen die een kaart niet weet.
Klopt, er zijn meerdere gevaarlijke handelingen in het verkeer, maar dit geval levert schijnbaar meer gevaar op dan een radio. Daarbij zijn er tegenwoordig auto's waar de bediening van de radio/CD aan het stuur zit. Kun je blindelings doen, je kunt gewoon je ogen op de weg houden!quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:06 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat het niet noodzakelijk is, soit. Maar dat het gevaar oplevert, onzin.
Lees de rest van de posts in dit topic, voor meer gevaarlijke "bezigheden" tijdens het rijden. (radio bedienen, het landschap om je heen bekijken, in je spiegels kijken want dan let je niet op de weg voor je, etc. etc.)
Onzin.
als ik ineens de ingeving heb om vrienden in kerteminde (denemarken) te gaan bezoeken vind ik die stad niet zonder GPS, zoveel is wel duidelijkquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:08 schreef Gia het volgende:
Ik vind zonder GPS iedere stad in het buitenland.
ik raad je af om dat in frankrijk of belgie te proberen. Weinig (tot geen) steden hebben hier uitgebreide kaarten met alle straten. Erger nog, in westvlaanderen zijn er hele dorpen waarin 3 straten een naamplaatje hebben. De rest hangt er zelfs geen op. Begin daar zonder GPS je baan maar te vinden.quote:Daarvoor hoef ik niet tijdens het rijden op de kaart te kijken. Verder kun je ter plekke even kijken waar het adres is, waar je moet zijn.
Het is inderdaad niet nodig. Een auto is dat natuurlijk ook niet, je kan evengoed de fiets of het OV nemen. Het is echter voor de meeste mensen wel bijna onmisbaar. Als je veel op de baan zit & telkens andere trajecten rijdt is een gps ongeveer even onmisbaar.quote:Maar goed, een GPS is handig, zal ik niet ontkennen. Ik zeg alleen dat zo'n ding niet per se NODIG is.
Natuurlijk kan men wel zonder. Een navigatiesysteem is gewoon een handig instrument om de weg te vinden. Het een hebbedinggetje is echter onzin. Mensen gebruiken het omdat het de makkelijkste manier is om de weg te vinden, niet omdat het zo leuk is om te hebben ofzo.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is toch niet nodig!! Je hebt daar borden voor en anders wegenkaarten. Bij elke stad die je binnenrijdt vind je een straatplattegrond.
Nee, een TomTom is niet nodig. 't Is niet meer dan een leuk, handig hebbedingetje, waarvan nu gebleken is dat het gebruik ervan tijdens het rijden, gevaar oplevert.
Nee, het levert niet schijnbaar meer gevaar op dan de radio. Hoeveel doden er vallen door het bedienen van de radio, CD-tje erin te doen, te praten met medepassagiers, te roken, te kijken naar het landschap, etc. is niet onderzocht.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, er zijn meerdere gevaarlijke handelingen in het verkeer, maar dit geval levert schijnbaar meer gevaar op dan een radio. Daarbij zijn er tegenwoordig auto's waar de bediening van de radio/CD aan het stuur zit. Kun je blindelings doen, je kunt gewoon je ogen op de weg houden!
Je kunt thuis al de route opzoeken. Als je weet welke grote stad in de buurt ligt, dan rijd je eerst daarnaartoe. Vandaaruit kun je kijken of de kleinere dorpen aangegeven staan, of je vraagt een voorbijganger de weg. In vrijwel heel Europa kun je met Engels terecht.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als ik ineens de ingeving heb om vrienden in kerteminde (denemarken) te gaan bezoeken vind ik die stad niet zonder GPS, zoveel is wel duidelijk
Ik kan toch gewoon de weg vragen? Mensen hebben altijd nog, zonder GPS de weg kunnen vinden, waarom zou dat nu ineens niet meer kunnen?quote:ik raad je af om dat in frankrijk of belgie te proberen. Weinig (tot geen) steden hebben hier uitgebreide kaarten met alle straten. Erger nog, in westvlaanderen zijn er hele dorpen waarin 3 straten een naamplaatje hebben. De rest hangt er zelfs geen op. Begin daar zonder GPS je baan maar te vinden.
Tja, vind jij. Wij hebben er geen en willen er ook geen. Al zou ik er een winnen, dan gaf ik em nog weg.quote:Het is inderdaad niet nodig. Een auto is dat natuurlijk ook niet, je kan evengoed de fiets of het OV nemen. Het is echter voor de meeste mensen wel bijna onmisbaar. Als je veel op de baan zit & telkens andere trajecten rijdt is een gps ongeveer even onmisbaar.
nog nooit in denemarken geweest dus. Daar spreekt (buiten de grote steden) het grootste gedeelte geen engels, geen frans en een héél klein beetje duits. Zelfs een agent die mij tegengehouden heeft kon mij niets duidelijk maken omdat die blijkbaar geen engels kon. Lekker efficient ook, gewoon "eventjes" thuis de grote steden opzoeken. Dan ga je vaak om rijden in plaats van rechtstreeks de kortste baan te nemen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:22 schreef Gia het volgende:
Je kunt thuis al de route opzoeken. Als je weet welke grote stad in de buurt ligt, dan rijd je eerst daarnaartoe. Vandaaruit kun je kijken of de kleinere dorpen aangegeven staan, of je vraagt een voorbijganger de weg. In vrijwel heel Europa kun je met Engels terecht.
Leuk hé, in frankrijk op de autoroute als je niet weet welke afslag je moet nemen eventjes stoppen, en wachten tot iemand passeert om eventjes de weg te vragenquote:Ik kan toch gewoon de weg vragen? Mensen hebben altijd nog, zonder GPS de weg kunnen vinden, waarom zou dat nu ineens niet meer kunnen?
1 vraag. Kom jij met je auto ooit in een straal van meer dan 200km rond je woonst?quote:Tja, vind jij. Wij hebben er geen en willen er ook geen. Al zou ik er een winnen, dan gaf ik em nog weg.
Meer: vrouwen & autorijden, geen zinvolle discussie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik, als vrouw, vind zonder GPS de weg. Inderdaad.
ik ook, maar je gaat niet serieus zeggen dat als je mensen aanspreekt om te vragen waar welke straat ligt? Wat doe je als het regent / het is nacht en er loopt niemand buiten?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik, als vrouw, vind zonder GPS de weg. Inderdaad.
Wij zijn jaren op vakantie geweest in Frankrijk, Spanje en Portugal. Eén jaar hebben we een rondje Iberië gedaan. In 4 weken tijd rondom Spanje en Portugal, op 12 campings gestaan. En allemaal zonder GPS!!quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:25 schreef Athmozz het volgende:
1 vraag. Kom jij met je auto ooit in een straal van meer dan 200km rond je woonst?
Helemaal niet. Eén kaartenboek met gedetailleerde kaarten. Ter plaatse volgen we de borden of gaan naar een "VVV" om de weg te vragen naar een camping.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:35 schreef Athmozz het volgende:
dan ben je wss 10x zoveel kwijt aan kaarten dan aan een gps, maar goed.
Gaat mij erom dat een GPS niet per se nodig is. Toen dat ding nog niet bestond vonden mensen de weg ook. Nu is het er, en ja, het kan handig zijn, maar het is niet NODIG.quote:Vrouwen & efficiënt autorijden gaat inderdaad niet samen, bedankt om dit nog maar eens te bewijzen
1 kaartenboek? België alleen is al een boek van 7cm dik... Jij hebt wss zo'n boek met alle grote kaarten & grote banen, maar geen enkele stad echt gedetailleerd. Ik houd er niet van om anderen nodig te hebben om mijn baan te vinden, als ik om 3u 's nachts ergens heen wil is er geen enkel VVV kantoor open & is er niemand op de baan te vinden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:38 schreef Gia het volgende:
Helemaal niet. Eén kaartenboek met gedetailleerde kaarten. Ter plaatse volgen we de borden of gaan naar een "VVV" om de weg te vragen naar een camping.
ik vind mijn weg ook wel als ik hem vraag aan mensen hoorquote:Gaat mij erom dat een GPS niet per se nodig is. Toen dat ding nog niet bestond vonden mensen de weg ook. Nu is het er, en ja, het kan handig zijn, maar het is niet NODIG.
Je bent gewoon een slechte chauffeur als je zonder zo'n apparaat reddeloos verloren bent.
Right.. Jij hebt zeker ook geen vriezer staan thuis, omdat zout ook werktquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal niet. Eén kaartenboek met gedetailleerde kaarten. Ter plaatse volgen we de borden of gaan naar een "VVV" om de weg te vragen naar een camping.
[..]
Gaat mij erom dat een GPS niet per se nodig is. Toen dat ding nog niet bestond vonden mensen de weg ook. Nu is het er, en ja, het kan handig zijn, maar het is niet NODIG.
Je bent gewoon een slechte chauffeur als je zonder zo'n apparaat reddeloos verloren bent.
Gia heeft natuurlijk gewoon gelijk. Ik kan me doodergeren aan al die postmoderne kasplantjes die ogenblikkelijk verdwalen omdat hun heilige tomtom niet werkt. In maar een paar jaar tijd hebben hele volksstammen zich volledig afhankelijk gemaakt van een technologie. Dat soort stumpers wéét niet eens meer hoe ze een kaart moeten lezen, of dat ze ook de weg aan een voorbijganger kunnen vragen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:48 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Right.. Jij hebt zeker ook geen vriezer staan thuis, omdat zout ook werkt
Het gaat mij vooral om de stompzinnige paniek die ontstaat bij sommige mensen, zodra hun GPS dienst weigert. Dezelfde idiotie als van mensen die menen het niet meer zonder mobieltje te kunnen stellen. Het slavendom der technocratie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:56 schreef Athmozz het volgende:
als je het niet kan is het inderdaad erg, als je het kan maar niet doet en een GPS gebruikt ben je gewoon efficiënt bezig. Véél efficiënter dan een voorbijganger zoeken, hopen dat die engels verstaat & dat die de weg ook effectief kent.
ik heb 2 GPS'en in de auto. Als de ene kapot gaat neem ik gewoon de andere. Maar goed, ik zit vaak 's nachts op baan & op plaatsen waar ik mijn baan totaal niet ken. Daar geen GPS én geen kaarten hebben zou wel even een probleempje zijn. GSM heb ik er stiekem ook wel een reserve in de wagen liggen, gewoon omdat het zo handig is om overal een telefoon bij te hebben.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om de stompzinnige paniek die ontstaat bij sommige mensen, zodra hun GPS dienst weigert. Dezelfde idiotie als van mensen die menen het niet meer zonder mobieltje te kunnen stellen. Het slavendom der technocratie.
Ik zie niet zo'n probleem in dit verbod. Zoveel moeite kost het niet om even je auto aan de kant van de weg te zetten mocht je je navigatiesysteem willen instellen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:47 schreef Chadi het volgende:
Kunnen ze nog meer bonnen uitschrijven.
dus op de snelweg om op het knopje "tankstation" te drukken moet ik op de pechstrook staan? (waarna ze je daarvoor een bon kunnen uitschrijven trouwens, je mag niet op de pechstrook stoppen voor zoiets)quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:15 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik zie niet zo'n probleem in dit verbod. Zoveel moeite kost het niet om even je auto aan de kant van de weg te zetten mocht je je navigatiesysteem willen instellen.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:15 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik zie niet zo'n probleem in dit verbod. Zoveel moeite kost het niet om even je auto aan de kant van de weg te zetten mocht je je navigatiesysteem willen instellen.
Het vergt anders wel even je aandacht als je een compleet nieuw adres gaat invoeren. Aandacht die naar het verkeer zou moeten gaan. [/Koos-Spee]quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:24 schreef OldJeller het volgende:\
Wat een onzin, voor twee of drie keer op een knopje drukken langs de weg gaan staan.
een compleet nieuw adres gaat ook niemand invoeren terwijl hij rijdt lijkt me, maar kleine aanpassingen (volume / tankstation / restaurant) dat kan je wel snel onderweg doen met een paar klikjes. Altijd jammer dat er verboden moeten komen voor die paar mensen die hun gezond verstand niet kunnen gebruiken...quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:26 schreef waht het volgende:
[..]
Het vergt anders wel even je aandacht als je een compleet nieuw adres gaat invoeren. Aandacht die naar het verkeer zou moeten gaan. [/Koos-Spee]
Klopt, maar vaak staat een adres er al of nog in, of wil je - zoals Athmozz al zegt - naar een restaurant of tankstation, of ziekenhuis, vliegveld, etc.. en dat is een kwestie van een paar keer knopjes indrukken. Net zoals het bedienen van de autoradio.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:26 schreef waht het volgende:
[..]
Het vergt anders wel even je aandacht als je een compleet nieuw adres gaat invoeren. Aandacht die naar het verkeer zou moeten gaan. [/Koos-Spee]
Nee hoor. Diverse stukken van de weg naar de Nürburgring zijn 70 km/u. Vaak vanwege een kruising of zijwegen. Haalde even een vrachtwagen in. Achteraf bezien beter niet kunnen doen.quote:
Klopt, maar ik hou het ook normaliter binnen de perken en dan vallen de boetes die je krijgt wel mee, nog afgezien van het feit dat ik er nog niet één heb moeten betalen. Ja, nu dan een keer, maar dat was omdat ik dichtbij de locatie verbleef en ze mij aan konden houden (helpt ook niet dat ik een opvallende auto heb, zelfs daar...).quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:54 schreef OldJeller het volgende:
Je weet dat ze in Duitsland behoorlijk strikt zijn als er wél een maximumsnelheid wordt aangegeven.
Nee, het is veiliger. Dat is gebleken. Alleen het invoeren van de bestemming door de bestuurder tijdens het rijden wordt onveilig geacht.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:02 schreef Gia het volgende:
Nee, een TomTom is niet nodig. 't Is niet meer dan een leuk, handig hebbedingetje, waarvan nu gebleken is dat het gebruik ervan tijdens het rijden, gevaar oplevert.
De mens heeft ook de tijd overleefd dat men in grotten oid moest slapen. Toch heb jij een woning. Overbodige luxe begrijp ik nu...quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:03 schreef Gia het volgende:
Kom op, voordat de TomTom bestond reden er ook al mensen op het buitenland, gingen jaarlijks miljoenen toeristen hun eigen land uit, en die kwamen er ook.
Zie je nou wel. In 4 weken koos je 12 keer de verkeerde bestemming.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:33 schreef Gia het volgende:
In 4 weken tijd rondom Spanje en Portugal, op 12 campings gestaan.
Dat is nog weer zo'n goedkope dooddoener van mensen die hun eigen kuddegedrag willen goedpraten.quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
De mens heeft ook de tijd overleefd dat men in grotten oid moest slapen. Toch heb jij een woning. Overbodige luxe begrijp ik nu...
Ik heb geen tomtom, maar gewoon een ingebouwde navi en die is gewoon handig. Misschien dat jij het heel stoer vindt om onhandig te doen... Maar dat is natuurlijk onzinnig. Er waren ook ooit mensen die mekkerden dat een airco overbodig is, want het raam kan toch open. Diezelfde mensen rijden nu natuurlijk ook met airco.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:17 schreef Ringo het volgende:
Dat is nog weer zo'n goedkope dooddoener van mensen die hun eigen kuddegedrag willen goedpraten.
Nee, ik denk dat er genoeg mensen zijn die art. 5 Wvw kennen, maar met hetgeen de KLPD voorstelt hoeft het gevaar niet meer bewezen te worden en is bedienen, hoe veilig het ook was, strafbaar.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:27 schreef RvLaak het volgende:
Ben ik nou de enige waarbij het opvalt dat deze wet allang bestaat?
Toch heeft ie wel een punt hoor, als iedereen zo dacht als die gozer hadden we nu nog in berenvellen met speren achter dieren aan lopen rennen. Navigatie is een geweldige uitvinding die het leven voor iedereen een stuk makkelijker gemaakt heeft, en dan komen er van die opa's die net doen alsof mensen die daar graag gebruik van maken minder zijn ofzowquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is nog weer zo'n goedkope dooddoener van mensen die hun eigen kuddegedrag willen goedpraten.
Het wordt steeds gewoner om je cognitieve vermogens aan digitale apparatuur uit te besteden.
Niet minder, maar ze besteden een wezenlijk deel van hun intelligentie uit.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:32 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Toch heeft ie wel een punt hoor, als iedereen zo dacht als die gozer hadden we nu nog in berenvellen met speren achter dieren aan lopen rennen. Navigatie is een geweldige uitvinding die het leven voor iedereen een stuk makkelijker gemaakt heeft, en dan komen er van die opa's die net doen alsof mensen die daar graag gebruik van maken minder zijn ofzow
omdat het efficiënter is.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Niet minder, maar ze besteden een wezenlijk deel van hun intelligentie uit.
Als dit je braintraining moet zijn...quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:36 schreef Ringo het volgende:
maar ze besteden een wezenlijk deel van hun intelligentie uit.
tochquote:Op maandag 10 augustus 2009 18:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als dit je braintraining moet zijn...
Om er dan vervolgens ter plekke achter te komen dat ze er 40km van de Route National uit hebben liggen vanwege wegwerkzaamheden en vervolgens 80km omrijden vanwege een ongeval.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:27 schreef Athmozz het volgende:
[..]
toch.
Hoe rij ik van hier naar het zuiden van frankrijk zonder péage te passeren, en met vb 2 dorpjes aan te doen. Als je dat met een kaart gaat plannen ben je toch eventjes bezig
Alle beetjes.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als dit je braintraining moet zijn...
Dat is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Het is gewoon handig, net als die zakjapanner. Natuurlijk moet je dat ding niet gebruiken om slaafs te volgen, echt veel nut op de snelwegen heeft zo'n ding ook niet, maar het laatste stukje, de juiste straat, of het juiste adres op een bedrijventerrein... heel handig.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:36 schreef Ringo het volgende:
GPS is voor het rijden wat de spellingcontrole voor het schrijven is. Vooral handig voor kneuzen die aan zichzelf twijfelen. De rest van de mensheid wordt er alleen maar lui van.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:45 schreef Athmozz het volgende:
Sowieso heb ik mijn eerste GPS eigenlijk gekocht omdat ik te slecht zag om wegwijzers te lezen (en al zeker straatnamen).
nu heb ik lenzen hoor, maar wegwijzers moet je niet kunnen lezen om met de auto te rijden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:01 schreef Ra-z het volgende:
[..]
dan moet je of een bril/lenzen nemen of niet rijden imo
Ja ja ja. Zo handig. Het zal wel. Ik ben een paar jaar taxichauffeur geweest en ik heb nooit een GPS in mijn auto gehad. Nooit gemist ook.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Het is gewoon handig, net als die zakjapanner. Natuurlijk moet je dat ding niet gebruiken om slaafs te volgen, echt veel nut op de snelwegen heeft zo'n ding ook niet, maar het laatste stukje, de juiste straat, of het juiste adres op een bedrijventerrein... heel handig.
Ook handig: tankstation zoeken. Restaurants in de buurt. Hotels in de buurt (allemaal te koppelen aan de GSM, dus meteen bellen om beschikbaarheid te controleren.
Ik heb echt geen papieren kaart nodig om mijn hersenen te trainen. Ik gebruik dan wel weer papieren kaarten om langere routes die nieuw voor mij zijn uit te stippelen. Zoals gezegd: op snelwegen biedt het niets extra's in mijn beleving.
De vraag is of jouw passagiers dat ding niet hebben gemist (ik nl. wel geregeld...).quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:54 schreef Ringo het volgende:
Ik ben een paar jaar taxichauffeur geweest en ik heb nooit een GPS in mijn auto gehad. Nooit gemist ook.
Nog afgezien van het feit dat ik geen werkgever heb... dit argument geldt niet voor privéauto's.quote:Die praktische voordelen snap ik wel, maar de nadelen die ertegenover staan vind ik erger. Je levert namelijk een flink stuk vrijheid in waar je er efficiëntie voor terugkrijgt. Zo worden professionele chauffeurs via hun GPS voortdurend gevolgd en getraceerd, opdat ze de juiste route in de juiste tijd rijden.
Ik concludeer dat jij een nadeel welke niet geldt voor de gewone tomtom gebruikt om aan te geven dat het een kutding is. En dat vind ik een beetje vreemd.quote:Maar ja, voor de gemaksmens die wij schijnen te zijn (en naar welk ideaal wij zouden moeten streven volgens de lifestyle goeroe's) -- voor die mens is zo'n ding natuurlijk een zegen.
Vriezer wel. Maar geen vaatwasser, geen magnetron en geen frituurpan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:48 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Right.. Jij hebt zeker ook geen vriezer staan thuis, omdat zout ook werkt
Tankstations worden toch met borden aangegeven!! En ook steeds wanneer de volgende komt. Er staat zelfs bij wat voor soort tankstation er nu komt en welke de volgende is.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:17 schreef Athmozz het volgende:
[..]
dus op de snelweg om op het knopje "tankstation" te drukken moet ik op de pechstrook staan? (waarna ze je daarvoor een bon kunnen uitschrijven trouwens, je mag niet op de pechstrook stoppen voor zoiets)
Ten eerste ben ik geen gozer. Ten tweede heb ik ook niet beweerd dat het niet handig zou zijn. Ik reageerde alleen op degene die zei dat een GPS nodig is. Want niemand kan schijnbaar meer zonder. En dat is flauwekul. Een GPS is handig, zeker voor mensen die voor hun inkomen afhankelijk zijn van het snel van A naar B komen. Maar nodig, echt niet zonder kunnen, is zielig.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:32 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Toch heeft ie wel een punt hoor, als iedereen zo dacht als die gozer hadden we nu nog in berenvellen met speren achter dieren aan lopen rennen. Navigatie is een geweldige uitvinding die het leven voor iedereen een stuk makkelijker gemaakt heeft, en dan komen er van die opa's die net doen alsof mensen die daar graag gebruik van maken minder zijn ofzow
wat voor tankstation staat er nochtans niet op. Dat er een tankstation is wel, maar of het een esso of een shell is niet. Niet iedereen mag bij alle tankstation's tanken, dus dan is het handig om op je GPS te zeggen dat je een shell wil.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Tankstations worden toch met borden aangegeven!! En ook steeds wanneer de volgende komt. Er staat zelfs bij wat voor soort tankstation er nu komt en welke de volgende is.
Fijn voor je dat je wat moeite hebt om de jaren 90 binnen te stappen. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:37 schreef Gia het volgende:
Maar geen vaatwasser, geen magnetron en geen frituurpan.
Oh, en ook geen wasdroger. Die hang ik nog gewoon aan de lijn te drogen.
Alleen de tankstations aan de snelweg zijn aangegeven en soms zit er best een fikse tijd tussen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:50 schreef Gia het volgende:
Tankstations worden toch met borden aangegeven!! En ook steeds wanneer de volgende komt. Er staat zelfs bij wat voor soort tankstation er nu komt en welke de volgende is.
Nee, je reageerde op de opmerking dat het soms nodig is om dat ding ineens te gebruiken omdat de weg opgebroken was.quote:Ik reageerde alleen op degene die zei dat een GPS nodig is.
KLPD wil rijdend navigeren verbiedenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:31 schreef DS4 het volgende:
Nee, je reageerde op de opmerking dat het soms nodig is om dat ding ineens te gebruiken omdat de weg opgebroken was.
Daar staat duidelijk dat iemand zijn TomTom nodig heeft.quote:Klopt, goed punt, maar helaas gaat t soms ff niet anders als er ergens iets is afgesloten ofzo, en je dan ff snel je TomTom nodig hebt.
Dat had ik gelezen. Misschien dat jij het nog eens gaat lezen en dan vooral begrijpend. Met snel ff nodig hebben wordt m.i. gewoon bedoeld dat je even snel je tomtom moet bedienen. Itt bij vertrek dat ding instellen.quote:
Nee, er staat "effe snel nodig hebben".quote:Daar staat duidelijk dat iemand zijn TomTom nodig heeft.
Dat klopt dan weer wel.quote:Dat is het eerste in dit topic waarop ik gereageerd heb.
Precies, dat bedoel ik. Mensen kunnen niet meer zelf de weg vinden. Totaal geen richtingsgevoel meer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:48 schreef bloodymary het volgende:
Ik denk wel dat je door GPS weer van die toestanden krijgt net als vroeger bij Frits Bom, de vakantieman, waar mensen die in Benidorm waren aan moesten wijzen waar Benidorm lag en dan bijvoorbeeld Moskou aanwezen. Het draagt zeker bij aan de debilisering van de mensheid, die al jaren in volle gang is.
Ik ook niet, alleen heb ik wel iets tegen mensen die beweren dat je niet zonder die moderne apparaten kunt functioneren.quote:Ik heb trouwens niets tegen moderne technologie en maak gebruik van bijna alle moderne apparaten.
Wees eens eerlijk: als jouw wasmachine stuk gaat, wat ga jij dan doen? Weer het ouderwetse ritueel?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:48 schreef Gia het volgende:
Als de wasdroger kapot is, niet kunnen wassen!
ik had anders best door dat mijn GPS mij richting oostende ging sturen om naar denemarken te rijden (hij ging me een boot laten nemen). Ik ken dan misschien niet de steden waar ik juist ga passeren, maar als ik op mijn scherm een paar steden zie verschijnen weet ik wel of hij me in de goede richting stuurt of niet. Ik denk dat de meesten dat wel zullen doorhebben, anders ben je gewoon te dom om zelfs maar je theorie van je rijbewijs te halen zeg maar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies, dat bedoel ik. Mensen kunnen niet meer zelf de weg vinden. Totaal geen richtingsgevoel meer.
Lijkt me belangrijk dat je weet in welke richting je rijdt. Als je naar Zoutelande moet, moet je vanaf Vlake niet in Noordelijke richting, want dan kom je op het verkeerde eiland uit.
beiden zijn inderdaad belachelijk. Gewoon een nieuwe halen & opgelostquote:Ik ook niet, alleen heb ik wel iets tegen mensen die beweren dat je niet zonder die moderne apparaten kunt functioneren.
Als de wasdroger kapot is, niet kunnen wassen!
Als de magnetron kapot is, je dinergasten afzeggen, omdat je niet kunt koken!
Ik was vaak genoeg effe iets tussendoor op de hand. Als mijn wasmachine kapot is, koop ik een nieuwe ( als ie niet meer te maken is) en was intussen bij mijn moeder.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wees eens eerlijk: als jouw wasmachine stuk gaat, wat ga jij dan doen? Weer het ouderwetse ritueel?
En dat denk ik dus niet, dat de meesten dat doorhebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:00 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik had anders best door dat mijn GPS mij richting oostende ging sturen om naar denemarken te rijden (hij ging me een boot laten nemen). Ik ken dan misschien niet de steden waar ik juist ga passeren, maar als ik op mijn scherm een paar steden zie verschijnen weet ik wel of hij me in de goede richting stuurt of niet. Ik denk dat de meesten dat wel zullen doorhebben, anders ben je gewoon te dom om zelfs maar je theorie van je rijbewijs te halen zeg maar.
Ja, daar heb ik het dan niet over. Er zijn nl. kleren die alleen op de hand mogen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:03 schreef Gia het volgende:
Ik was vaak genoeg effe iets tussendoor op de hand.
Ach, dat verzin je er plekke. Alsof er mensen zijn die niet weten dat je was kan drogen...quote:Maar ik had het over een droger. Er zijn mensen die niet kunnen wassen als hun wasdroger het niet doet, want ze zijn niet gewend de was op te hangen.
Heb jij alleen kleren die in de droger mogen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:41 schreef bloodymary het volgende:
Was ophangen doe ik niet, ik heb niet eens een waslijn.
Nee hoor. Er zijn genoeg kleren die daar niet tegen kunnen. Zelfs niet met de nieuwste generatie drogers.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:52 schreef bloodymary het volgende:
Alle kleren kunnen en gaan in de droger.
Prima. Maar Gia suggereert dat mensen met een droger niet meer weten dat je kleding kan drogen door het op te hangen. En dat lijkt mij toch onjuist. Jij weet ook dat drogen op een waslijn bestaat en vast ook hoe dat moet.quote:En anders heb ik wel genoeg kleren voor twee weken.
de meeste GPS'en doen dit hoor, mijn Mio ook. Gewoon uitvinken in je opties & opgelostquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:55 schreef Blinky het volgende:
Dit lijkt me niet zo moeilijk om dat ook voor de 'nieuwe' generatie navigatiesystemen in te bouwen en zo zorg je er al voor dat de nieuwe gebruikers het sowieso niet kunnen.
Nee, dat suggereer ik niet. Ik suggereer hooguit dat mensen die gewend zijn aan een wasdroger, ineens menen een probleem te hebben als het ding kapot is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 22:23 schreef DS4 het volgende:
Maar Gia suggereert dat mensen met een droger niet meer weten dat je kleding kan drogen door het op te hangen.
zoiets is ook een probleem als je daaraan gewend bent, want je moet meer moeite doen om je was te drogen. Dat zie ik onder "probleem" ook hoor, ook al weet je hoe je het kan "oplossen"quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat suggereer ik niet. Ik suggereer hooguit dat mensen die gewend zijn aan een wasdroger, ineens menen een probleem te hebben als het ding kapot is.
O nee?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:24 schreef Gia het volgende:
Nee, dat suggereer ik niet. Ik suggereer hooguit dat mensen die gewend zijn aan een wasdroger, ineens menen een probleem te hebben als het ding kapot is.
Overigens, het voorbeeld met de magnetron is ook idioot.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:48 schreef Gia het volgende:
Als de wasdroger kapot is, niet kunnen wassen!
Als de magnetron kapot is, je dinergasten afzeggen, omdat je niet kunt koken!
Met 'niet kunnen wassen' bedoel ik niet 'niet weten hoe het moet', maar meer 'niet willen wassen' omdat de droger het niet doet. Mensen zeggen dan, als de was zich ophoopt: "Ik kan op het moment niet wassen, want mijn droger is kapot"quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
O nee?
[..]
Overigens, het voorbeeld met de magnetron is ook idioot.
Praten tijdens het rijden leidt ook de aandacht af.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:18 schreef Loveless85 het volgende:
Klopt, goed punt, maar helaas gaat t soms ff niet anders als er ergens iets is afgesloten ofzo, en je dan ff snel je TomTom nodig hebt.
Ze moeten die dingen gewoon spraakgestuurd maken
Je draait wel flink. In den beginne claim je dat mensen hun richtingsgevoel kwijt raken met tomtom en als dat ding stuk gaat ze niet meer weten hoe ze ergens moeten komen en nu draai je het naar: mensen kunnen het wel, maar willen het niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:50 schreef Gia het volgende:
Met 'niet kunnen wassen' bedoel ik niet 'niet weten hoe het moet', maar meer 'niet willen wassen' omdat de droger het niet doet. Mensen zeggen dan, als de was zich ophoopt: "Ik kan op het moment niet wassen, want mijn droger is kapot"
Nee, je kan ook even parkeren, of dat bij het stoplicht doen. Maar op zich is het wel vreemd dat de GPS bedienen expliciet verboden moet worden, maar klooien met de CD speler dan weer wel prima lijkt... Terwijl ook die CD speler geen noodzakelijk verhaal is bij autorijden.quote:Dan krijg je opmerkingen als: "Ja maar soms kan het niet anders, dan moet je em wel tijdens het rijden gebruiken."
Nee, dat moet dus niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |