Ik vind er wel wat voor te zeggen, want, zoals gezegd, je hebt je aandacht toch niet bij het rijden.quote:KLPD wil rijdend navigeren verbieden
Het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) wil dat het instellen van een navigatiesysteem tijdens het rijden wordt verboden. Volgens het KLPD is het net zo gevaarlijk als mobiel bellen. Tijdens het instellen is de aandacht van de automobilist niet bij het rijden, terwijl dat wel zo moet zijn, zo licht de KLPD toe.
Uit onderzoek blijkt dat zestig procent van de automobilisten zich tijdens het rijden bezighoudt met het navigatiesysteem. Extra functionaliteiten, zoals tv kijken, maakt het er niet veiliger op en dit vindt het KLPD een zorgelijke ontwikkeling.
Het advies dat fabrikanten van navigatiesystemen geven, om de apparatuur al in te stellen voor vertrek, wordt volgens de politie doorgaans genegeerd.
Op zich inderdaad wel, maar het lijkt me wel erg lastig te controleren. Met mobiel bellen is het vaak al een beetje dubieus, met een navigatiesysteem dat er toch al hangt en waar je alleen maar een vinger heen moet bewegen is het nog lastiger.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:14 schreef OA het volgende:
[..]
Ik vind er wel wat voor te zeggen, want, zoals gezegd, je hebt je aandacht toch niet bij het rijden.
En het lijkt me ook niet te veel gevraagd om voor vertrek je navigatie in te stellen...
Precies. Hoe vaak je wel niet mensen ziet rijden met dat ding letterlijk in het midden van de voorruit geplakt. Ontneemt je heel veel zicht.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op zich inderdaad wel, maar het lijkt me wel erg lastig te controleren. Met mobiel bellen is het vaak al een beetje dubieus, met een navigatiesysteem dat er toch al hangt en waar je alleen maar een vinger heen moet bewegen is het nog lastiger.
Ze zouden beter eens kunnen opletten dat mensen dat ding een beetje fatsoenlijk ophangen, dus niet midden op de voorruit.
Kom nou... Hoe vaak de boel wel niet wordt opgehouden door van die lamzakken die effe "voorzichtig" de GPS instellen. Lokt ook gevaarlijke situaties uit.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:18 schreef tslh het volgende:
En natuurlijk ook niet meer je radio bedienen bij het rijden, en je spiegel verstellen, en roken, en zonnebril opzetten, etc. etc. Het is gewoon een nieuwe melkkoe.
Ook zo'n mooie ja, van die van binnen compleet verlicht auto's die over donkere wegen rijden. Ook dat ontneemt je heel veel zicht. Zeker op de onverlichte wegen is het belangrijk zo min mogelijk licht in de auto te hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:20 schreef Cryothic het volgende:
Ik heb ook wel eens een keer met m'n tomtom zitten klooien tijdens het rijden, vooral 's avonds dat ding op de nachtstand zetten zodat ie niet in je bek loopt te schijnen.
Maar het is idd gewoon gevaarlijk, en ik ben het er helemaal mee eens.
Het zou sowieso verboden moeten worden om met andere bezig te zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:23 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer komt er een verbod dat men zich niet meer mag scheren en/of opmaken in de auto??
Daar hoor ik ze niet over....
Of zouden ze dat zelf stiekum doen......
Ik zit 160 km per dag in de wagen (elke dag) en ik heb in al die jaren maar weinig last daarvan gehad. Meer van vrouwen die zichzelf opmaken, petjes die ff een cd wisselen met de nieuwe R&B/hardbass ellende, zelfs mensen die de krant lezen en, als belangrijkste oorzaak, mensen die zitten te kletsen in de wagen (vooral vrouwen: want die moeten om de een of andere reden elkaar aankijken als ze praten). Er zullen ongetwijfeld wel ongelukken gebeuren door het instelllen van GPS'en, maar er wordt nu weer een groter issue van gemaakt dan het is, volgens mij. Ja, het is veilger om aan de kant te gaan staan, maar dat is met veel dingen zo.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Kom nou... Hoe vaak de boel wel niet wordt opgehouden door van die lamzakken die effe "voorzichtig" de GPS instellen. Lokt ook gevaarlijke situaties uit.
Rot dan aan de kant.
Dus prima verbod, ondanks dat de naleving wat lastig kan worden.
Moet jij niet aan een boom geketend worden ergens??quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:30 schreef ethiraseth het volgende:
Mijn god, wat een niveau weer. Het loopt van "X is slecht, maar Y is ook slecht en niet verboden, dus mag X ook niet verboden worden" tot "ze willen vast X niet verbieden omdat ze dat zelf doen".
Ik heb ook altijd het idee dat dat ding zoveel mogelijk in het zicht wordt opgehangen. Alsof het iets is om mee te patsen (quod non)...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:20 schreef Casos het volgende:
Precies. Hoe vaak je wel niet mensen ziet rijden met dat ding letterlijk in het midden van de voorruit geplakt. Ontneemt je heel veel zicht.
Wat ben je toch weer een held hè. Geen enkele inhoudelijke toevoeging aan een topic kunnen geven, alleen maar prietpraat over hoe je droomt over geweld jegens andere mensen en dan nog durven wijzen met het vingertje dat anderen zo gemeen zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Moet jij niet aan een boom geketend worden ergens??
En dit is maar al te waar.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Daarnaast lijkt me dat hoe meer je verbiedt en voorschrijft, des te minder zijn mensen geneigd zelf verantwoordelijkheid te nemen. Zo van 'ik hield me aan de maximumsnelheid, ik belde handsfree, dus mij valt niks te verwijten'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |