abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71643192
quote:
KLPD wil rijdend navigeren verbieden

Het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) wil dat het instellen van een navigatiesysteem tijdens het rijden wordt verboden. Volgens het KLPD is het net zo gevaarlijk als mobiel bellen. Tijdens het instellen is de aandacht van de automobilist niet bij het rijden, terwijl dat wel zo moet zijn, zo licht de KLPD toe.

Uit onderzoek blijkt dat zestig procent van de automobilisten zich tijdens het rijden bezighoudt met het navigatiesysteem. Extra functionaliteiten, zoals tv kijken, maakt het er niet veiliger op en dit vindt het KLPD een zorgelijke ontwikkeling.

Het advies dat fabrikanten van navigatiesystemen geven, om de apparatuur al in te stellen voor vertrek, wordt volgens de politie doorgaans genegeerd.
Ik vind er wel wat voor te zeggen, want, zoals gezegd, je hebt je aandacht toch niet bij het rijden.
En het lijkt me ook niet te veel gevraagd om voor vertrek je navigatie in te stellen...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:17:53 #2
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71643244
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:14 schreef OA het volgende:

[..]

Ik vind er wel wat voor te zeggen, want, zoals gezegd, je hebt je aandacht toch niet bij het rijden.
En het lijkt me ook niet te veel gevraagd om voor vertrek je navigatie in te stellen...
Op zich inderdaad wel, maar het lijkt me wel erg lastig te controleren. Met mobiel bellen is het vaak al een beetje dubieus, met een navigatiesysteem dat er toch al hangt en waar je alleen maar een vinger heen moet bewegen is het nog lastiger.

Ze zouden beter eens kunnen opletten dat mensen dat ding een beetje fatsoenlijk ophangen, dus niet midden op de voorruit.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:18:20 #3
19142 tslh
Never at ease.....
pi_71643257
En natuurlijk ook niet meer je radio bedienen bij het rijden, en je spiegel verstellen, en roken, en zonnebril opzetten, etc. etc. Het is gewoon een nieuwe melkkoe.
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_71643263
Klopt, goed punt, maar helaas gaat t soms ff niet anders als er ergens iets is afgesloten ofzo, en je dan ff snel je TomTom nodig hebt.

Ze moeten die dingen gewoon spraakgestuurd maken
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:18:57 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71643266
Wat is er toch mis met het goede oude onderzoek doen voordat je iets gaat verbieden?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71643276
De KLPD is weer eens op zoek naar een stok om de honden mee te slaan.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 augustus 2009 @ 09:20:10 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71643294
Valt niet te controleren.
Wanneer je een ingebouwd systeem hebt kan je net zo goed de radio aan het veranderen zijn van zender.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:20:21 #8
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_71643299
Ik heb ook wel eens een keer met m'n tomtom zitten klooien tijdens het rijden, vooral 's avonds dat ding op de nachtstand zetten zodat ie niet in je bek loopt te schijnen.

Maar het is idd gewoon gevaarlijk, en ik ben het er helemaal mee eens.
NIEUW: Foto's!
pi_71643304
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Op zich inderdaad wel, maar het lijkt me wel erg lastig te controleren. Met mobiel bellen is het vaak al een beetje dubieus, met een navigatiesysteem dat er toch al hangt en waar je alleen maar een vinger heen moet bewegen is het nog lastiger.

Ze zouden beter eens kunnen opletten dat mensen dat ding een beetje fatsoenlijk ophangen, dus niet midden op de voorruit.
Precies. Hoe vaak je wel niet mensen ziet rijden met dat ding letterlijk in het midden van de voorruit geplakt. Ontneemt je heel veel zicht.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:21:54 #10
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71643331
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:18 schreef tslh het volgende:
En natuurlijk ook niet meer je radio bedienen bij het rijden, en je spiegel verstellen, en roken, en zonnebril opzetten, etc. etc. Het is gewoon een nieuwe melkkoe.
Kom nou... Hoe vaak de boel wel niet wordt opgehouden door van die lamzakken die effe "voorzichtig" de GPS instellen. Lokt ook gevaarlijke situaties uit.

Rot dan aan de kant.

Dus prima verbod, ondanks dat de naleving wat lastig kan worden.
Intelligent, but fucked up.
pi_71643335
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:20 schreef Cryothic het volgende:
Ik heb ook wel eens een keer met m'n tomtom zitten klooien tijdens het rijden, vooral 's avonds dat ding op de nachtstand zetten zodat ie niet in je bek loopt te schijnen.

Maar het is idd gewoon gevaarlijk, en ik ben het er helemaal mee eens.
Ook zo'n mooie ja, van die van binnen compleet verlicht auto's die over donkere wegen rijden. Ook dat ontneemt je heel veel zicht. Zeker op de onverlichte wegen is het belangrijk zo min mogelijk licht in de auto te hebben.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 augustus 2009 @ 09:23:38 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71643366
Wanneer komt er een verbod dat men zich niet meer mag scheren en/of opmaken in de auto??
Daar hoor ik ze niet over....
Of zouden ze dat zelf stiekum doen......
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:30:02 #13
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71643497
Mijn god, wat een niveau weer. Het loopt van "X is slecht, maar Y is ook slecht en niet verboden, dus mag X ook niet verboden worden" tot "ze willen vast X niet verbieden omdat ze dat zelf doen".
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_71643557
Wat is er mis met even te stoppen en dan te gaan zitten kloten?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_71643569
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:23 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer komt er een verbod dat men zich niet meer mag scheren en/of opmaken in de auto??
Daar hoor ik ze niet over....
Of zouden ze dat zelf stiekum doen......
Het zou sowieso verboden moeten worden om met andere bezig te zijn.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:33:26 #16
19142 tslh
Never at ease.....
pi_71643577
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Kom nou... Hoe vaak de boel wel niet wordt opgehouden door van die lamzakken die effe "voorzichtig" de GPS instellen. Lokt ook gevaarlijke situaties uit.

Rot dan aan de kant.

Dus prima verbod, ondanks dat de naleving wat lastig kan worden.
Ik zit 160 km per dag in de wagen (elke dag) en ik heb in al die jaren maar weinig last daarvan gehad. Meer van vrouwen die zichzelf opmaken, petjes die ff een cd wisselen met de nieuwe R&B/hardbass ellende, zelfs mensen die de krant lezen en, als belangrijkste oorzaak, mensen die zitten te kletsen in de wagen (vooral vrouwen: want die moeten om de een of andere reden elkaar aankijken als ze praten). Er zullen ongetwijfeld wel ongelukken gebeuren door het instelllen van GPS'en, maar er wordt nu weer een groter issue van gemaakt dan het is, volgens mij. Ja, het is veilger om aan de kant te gaan staan, maar dat is met veel dingen zo.
Life is funny. Well, yours is. To me.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 09:35:04 #17
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_71643622
Grappig dat "ze" zo achter de feiten aanlopen. Dit had een blinde nog aan kunnen zien komen, jaren voordat iedere jan lul zo'n ding in z'n auto had hangen, waarom hoorde je er toen niets over?

Verder zou je denken dat de fabrikanten van dit soort meuk nou juist hierop inspringen en ook voice command (voor zover dat werkt :S) op die navigatiesystemen pleuren.

Mensen die onder het rijden tv kijken of de krant aan het lezen zijn, mogen ze wat mij betreft sowieso langs de weg zetten en met een nekschot naar de volgende wereld helpen, maar je zou denken dat ook dat voor zich sprak.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_71643674
Ik verwissel ook wel eens een cd in de auto
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 augustus 2009 @ 09:38:32 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71643719
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:30 schreef ethiraseth het volgende:
Mijn god, wat een niveau weer. Het loopt van "X is slecht, maar Y is ook slecht en niet verboden, dus mag X ook niet verboden worden" tot "ze willen vast X niet verbieden omdat ze dat zelf doen".
Moet jij niet aan een boom geketend worden ergens??
pi_71644125
Er zijn zeker niet meer genoeg mensen die nog bellen in de auto, dus hebben ze een nieuwe stroom van inkomsten nodig.
pi_71644149
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:20 schreef Casos het volgende:

Precies. Hoe vaak je wel niet mensen ziet rijden met dat ding letterlijk in het midden van de voorruit geplakt. Ontneemt je heel veel zicht.
Ik heb ook altijd het idee dat dat ding zoveel mogelijk in het zicht wordt opgehangen. Alsof het iets is om mee te patsen (quod non)...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71644444
Het zal wel enigzins gevaarlijk zijn, de vraag is of elk gevaar moet worden voorkomen en ten koste waarvan. Is dat in het belang van de burger, of is het gewoon de reflex van de overheid, die uitsluitend met zijn eigen problemen bezig is.

Daarnaast lijkt me dat hoe meer je verbiedt en voorschrijft, des te minder zijn mensen geneigd zelf verantwoordelijkheid te nemen. Zo van 'ik hield me aan de maximumsnelheid, ik belde handsfree, dus mij valt niks te verwijten'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 6 augustus 2009 @ 10:05:38 #23
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_71644462
de klpd , en dan vooral degene in burger o pde snelweg mogen van mij verboden / afgeschaft worden, wat een stel onbenul is dat
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:10:19 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71644587
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Moet jij niet aan een boom geketend worden ergens??
Wat ben je toch weer een held hè. Geen enkele inhoudelijke toevoeging aan een topic kunnen geven, alleen maar prietpraat over hoe je droomt over geweld jegens andere mensen en dan nog durven wijzen met het vingertje dat anderen zo gemeen zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_71644995
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:04 schreef Weltschmerz het volgende:

Daarnaast lijkt me dat hoe meer je verbiedt en voorschrijft, des te minder zijn mensen geneigd zelf verantwoordelijkheid te nemen. Zo van 'ik hield me aan de maximumsnelheid, ik belde handsfree, dus mij valt niks te verwijten'.
En dit is maar al te waar.

Het is inmiddels gewoonweg vreemd hoe zeer we bezig blijven om het verkeer nog veiliger te maken. Inmiddels zitten we op 750 verkeersdoden in NL. We hadden er al meer net na de tweede wereldoorlog en toen reden er nauwelijks auto's. Het verkeer is dus enorm veilig. Toch moet het met alle geweld nog minder worden.

Maar ik las gisteren dat er door ongevallen in de privésfeer veel meer doden vallen. B.v. door vallen (ladder, trap, whatever). Maar liefst 2.600 doden zijn er te betreuren door ongevallen in de privésfeer.

Wanneer moet ik mijzelf gaan zekeren als ik op een trap ga staan? Wanneer moet ik een trapbewijs gaan halen? Waarom is het zo belangrijk dat er 50 doden minder in het verkeer vallen en boeit het de politiek geen ene donder hoeveel doden er vallen in en om het huis?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')