abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:58:54 #126
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_71677607
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:56 schreef Angst het volgende:
ik denk dat er genoeg kinderen zeker rond de 13/14 (en ouder) jaar zijn, die sexuele gedachtes hebben over volwassene.
volwassene zijn niet voor niets volwassen en zouden daar dus niet op in moeten gaan...
duh!
'Duh!' is toch zo'n indrukwekkende betoging.
pi_71677620
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En ik stelde dat sex niet per definitie gelijk staat aan verkrachting.
Waar heb ik gezegd van wel?
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je doet er alles aan om pedo's te demoniseren maar je wilt er niets aan doen?

Dus omdat ik vind dat pedofilie niet geaccepteerd moet worden stel ik AUTOMATISCH draconische maatregelen voor.

Vind maar iemand anders om te etteren ik discussier liever met mensen die wél serieus zijn.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:06:47 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71677872
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:55 schreef servus_universitas het volgende:
Pas op dat je niet in de vicieuze cirkel van Papierversnipperaar-redenatie terechtkomt, want eenmaal ingesloten betekent een topic lang lijden.
1 topic?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:08:39 #129
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71677935
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:59 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd van wel?
[..]

Hier
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:17 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik stelde dat kinderen trauma's overhouden aan verkrachting, helder licht.
Terwijl we het hebben over sex tussen kinderen en volwassenen. In een topic over pedo's roepen dat je van verkrachting trauma's krijg slaat nergens op of het is pure misleiding.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:39:44 #130
136 V.
Like tears in rain...
pi_71678772
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Terwijl we het hebben over sex tussen kinderen en volwassenen. In een topic over pedo's roepen dat je van verkrachting trauma's krijg slaat nergens op of het is pure misleiding.
Seksueel misbruik is ook niet per definitie verkrachting.

Maar een volwassene in een seksuele relatie met een kind is ALTIJD de machtigste, en in de overgrootste deel van de gevallen zal het tegen de zin van het kind gebeuren.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_71678985
Ja, wat als mijn dochter al wekenlang zichzelf niet is en uiteindelijk in tranen en uit schaamte vertelt wat haar dwars zit, namelijk dat die man van om de hoek in haar onderbroekje heeft gezeten. Dan zou ik haar dus moeten vertellen dat het normaal gedrag ofzo is
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:28:47 #132
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_71680221
Als ze zelf daar behoefte aan had op dat moment zou daar wel minder panisch op mogen worden gereageerd worden als nu het geval is. Onderdeel van haar schaamte ervoor is namelijk met name veroorzaakt door de enorme sociale druk om het fout en vies en slecht te vinden, zo voelt ze zich dan ook.

edit: uiteraard is het moeilijk uit te zoeken wanneer dat het geval is, maar niet elk sexueel contact is per definitie traumatisch, dus ik vind dat er best wel wat meer nuance mag worden aangebracht. (overigens keur ik het niet goed in de meeste gevallen, maar er zijn gewoon gevallen waar men veel te rigoreus uit hun vel springt en de 'pedo' als een crime vervolgd).
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:29:42 #133
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_71680257
Eigenlijk is pedofilie en pedosexualiteit twee heel rekbare begrippen. Wanneer heeft men seks met kinderen? Is dat wanneer de persoon nog minderjarig is? Waar ligt dus de grens? Die grenzen verschillen zelfs van land tot land, waar het ene land seks pas mag vanaf de 21ste, mag het in een ander land al vanaf de 12de. Dus als je als 21 jarige in het ene land seks hebt met iemand van 15, dan mag dat niet. Heb je met iemand van 15 uit dat andere land seks, dan mag het ineens weer wel.

Is dat ene kind dan soms een ander soort mens dan de ander, met ander soort gevoelens? Nee toch? Dus wat is het criterium om mee aan te geven vanaf wanneer een persoon seks mag hebben?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_71681435
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:29 schreef ikbenik het volgende:
Eigenlijk is pedofilie en pedosexualiteit twee heel rekbare begrippen. Wanneer heeft men seks met kinderen? Is dat wanneer de persoon nog minderjarig is? Waar ligt dus de grens? Die grenzen verschillen zelfs van land tot land, waar het ene land seks pas mag vanaf de 21ste, mag het in een ander land al vanaf de 12de. Dus als je als 21 jarige in het ene land seks hebt met iemand van 15, dan mag dat niet. Heb je met iemand van 15 uit dat andere land seks, dan mag het ineens weer wel.
Iemand die valt op pubers is een efebofiel. We hebben het hier over kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn en nog geen secundaire geslachtskenmerken hebben ontwikkeld.
  † In Memoriam † vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:03:58 #135
230491 Zith
pls tip
pi_71681529
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:03 schreef Re het volgende:
ik vind pedo's vergelijken met de jodenvervolging eigenlijk best buitenproportioneel, het zijn outcasts van de maatschappij, niet meer niet minder. Het feit dat kinderen sexuele gevoelens hebben rechtvaardigt geenzins het penetreren van een baby/kind door een volwassene
Er is nog altijd een verschil tussen de gevoelens hebben en er iets mee doen...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_71681541
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:48 schreef Mylene het volgende:
Ja, wat als mijn dochter al wekenlang zichzelf niet is en uiteindelijk in tranen en uit schaamte vertelt wat haar dwars zit, namelijk dat die man van om de hoek in haar onderbroekje heeft gezeten. Dan zou ik haar dus moeten vertellen dat het normaal gedrag ofzo is
Neehee, ben je nu werkelijk zo naïef? Lees je überhaupt andere posts?

Het gaat nu even om consensuele sex tussen kind en volwassene. Vieze broekjesgraaiers vallen - jammer genoeg voor velen - even buiten de discussie. Jammer he, kunnen we niet meer zo zwart-wit 'redeneren'.
pi_71681874
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:04 schreef VonHinten het volgende:

Het gaat nu even om consensuele sex tussen kind en volwassene. Vieze broekjesgraaiers vallen - jammer genoeg voor velen - even buiten de discussie. Jammer he, kunnen we niet meer zo zwart-wit 'redeneren'.
Ze heeft nergens gezegd dat haar dochter er in dit hypothetische geval niet mee instemde.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:16:24 #138
136 V.
Like tears in rain...
pi_71681883
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:04 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Voor iemand die zich beklaagt over het niet mogelijk zijn om op FOK! te discussiëren bedien jij je wel erg kies van de -smiley.

Ook het het 'jammer genoeg voor velen': heeeel constructief.

Consensuele seks tussen volwassenen en kinderen: ik zal wel kort door de bocht reageren, maar de volwassenen die seks met een kind willen (al of niet geslachtsrijp, da's mij om het even: een efebofiel is wmb net zo fout als een kleuterlikker) sporen niet. De lui die daartoe overgaan, consensueel of niet, sporen ook niet. Dus vallen WEL onder de vieze broekjesgraaiers.

Nu kun je hooghartig gaan lopen doen, en lekker arrogant de genuanceerde oppermachtige willen uithangen: vier er feest mee.

Even nog een vraag aan jou: heb je zelf die behoefte om met je tengels aan kinderen te zitten, dat je het er zo graag genuanceerd over wilt hebben? Of is het puur 'academisch'?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_71682183
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:16 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ze heeft nergens gezegd dat haar dochter er in dit hypothetische geval niet mee instemde.
Dan vraag ik me toch af waarom ze in tranen uitbarst en zich schaamt. Dan is het in mijn beleving A) niet consensueel geweest of B) heeft ze na haar daad 'geleerd' dat het door de maatschappij veroordeeld wordt wat ze gedaan heeft. Of C) ze heeft er gewoon spijt van dat ze überhaupt op jonge leeftijd met iemand naar bed is geweest en dan speelt de volwassenheid van de ander niet mee.
pi_71682462
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:25 schreef VonHinten het volgende:
Dan vraag ik me toch af waarom ze in tranen uitbarst en zich schaamt. Dan is het in mijn beleving A) niet consensueel geweest of B) heeft ze na haar daad 'geleerd' dat het door de maatschappij veroordeeld wordt wat ze gedaan heeft. Of C) ze heeft er gewoon spijt van dat ze überhaupt op jonge leeftijd met iemand naar bed is geweest en dan speelt de volwassenheid van de ander niet mee.
Ja, of een klein kind begrijpt gewoon niet wat er precies gevraagd wordt en stemt in omdat het niet kan overzien wat de gevolgen daarvan zijn en bang is nee te zeggen tegen een volwassene. Maar dat zal vast niet, want dan zouden alle mannen die aan kleine meisjes willen zitten viezeriken zijn en dat kan niet want dat is demoniseren
pi_71682739
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Voor iemand die zich beklaagt over het niet mogelijk zijn om op FOK! te discussiëren bedien jij je wel erg kies van de -smiley.

Ook het het 'jammer genoeg voor velen': heeeel constructief.
Een aantal mensen in dit topic kan het kindermisbruik (als in: niet-consensuele sex tussen kind en volwassene) niet buiten beschouwing laten. Ik denk dat iedereen er over eens is dat dat een ongewenst fenomeen is. Sowieso is niet-consensuele sex ongewenst, of het hier nu om kind-kind, kind-volwassene of volwassene-volwassene gaat.

De vraag zoals die in de OP naar voren komt is of kinderen oprecht sex met volwassenen zouden kunnen willen hebben. En daaruit vloeide de discussie voort of dat per definitie slecht is. Dan kun je wel het hele onderwerp van kindermisbruik erbij halen, maar dat is niet waar de discussie om draait. Vandaar mijn -smiley en 'jammer genoeg voor velen' opmerking.
quote:
Consensuele seks tussen volwassenen en kinderen: ik zal wel kort door de bocht reageren, maar de volwassenen die seks met een kind willen (al of niet geslachtsrijp, da's mij om het even: een efebofiel is wmb net zo fout als een kleuterlikker) sporen niet. De lui die daartoe overgaan, consensueel of niet, sporen ook niet. Dus vallen WEL onder de vieze broekjesgraaiers.
Of ik het nu met je eens ben of niet: de argumentatie ontbreekt. Zoals zo vaak in dit debat: het wordt op basis van onderbuikgevoelens gevoerd. Al is 'debat voeren' een groot woord als je ziet dat er enkel 'pedo's zijn vieze kleuterlikkers die niet sporen' wordt geroepen.
quote:
Nu kun je hooghartig gaan lopen doen, en lekker arrogant de genuanceerde oppermachtige willen uithangen: vier er feest mee.
Waarom ben ik arrogant als ik een andere mening dan jij heb? Ik probeer mijn mening ten minste nog te onderbouwen, in plaats van mezelf een 'empirisch deskundige' (je bent vroeger misbruikt?) te noemen en te weigeren een informatief artikel te lezen maar er vervolgens wel foutieve conclusies uit te trekken.
quote:
Even nog een vraag aan jou: heb je zelf die behoefte om met je tengels aan kinderen te zitten, dat je het er zo graag genuanceerd over wilt hebben? Of is het puur 'academisch'?

V.
Jaaaa daar issie dan eindelijk! Deze opmerking komt in elke discussie over pedofilie weer bovendrijven. Het blijkt maar weer es wat voor taboe er op het onderwerp rust. Wellicht denk je (begrijpelijkerwijs - als je vroeger inderdaad misbruikt bent) nogal emotioneel in deze discussie, maar dat geeft je niet het recht zulke dingen te insinueren. Heel flauw. Ik kan je nogmaals het artikel in de Groene Amsterdammer aanraden.

Wat betreft mijn mening of ik sex tussen een volwassene en kind zou toestaan, die heb ik al eerder gegeven:
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:40 schreef VonHinten het volgende:
Ik ben zelf absoluut voor het handhaven van een wettelijk minimum leeftijd om sex te hebben, omdat ik denk dat veel (volwassen) mensen niet de verantwoordelijkheid in een situatie zonder zo'n wettelijk minimum leeftijd aankunnen. En ik denk dat maar weinig kinderen gebruik maken van de vrijheid die meekomt met de afschaffing van deze wet. Oftewel: dan wegen de voordelen (sex is mogelijk met alles en iedereen) wmb niet op tegen de nadelen (misbruik en ongelijkwaardige relaties).
pi_71682771
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:35 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja, of een klein kind begrijpt gewoon niet wat er precies gevraagd wordt en stemt in omdat het niet kan overzien wat de gevolgen daarvan zijn en bang is nee te zeggen tegen een volwassene. Maar dat zal vast niet, want dan zouden alle mannen die aan kleine meisjes willen zitten viezeriken zijn en dat kan niet want dat is demoniseren
In dat geval vind ik het niet consensueel, omdat ze wel toegeeft aan de man, maar het dus eigenlijk niet wil.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:45:29 #143
Profeta Pluriforma
pi_71682802
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

1 topic?
Als je geluk hebt...
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:46:41 #144
Profeta Pluriforma
pi_71682852
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:44 schreef VonHinten het volgende:

[..]

In dat geval vind ik het niet consensueel, omdat ze wel toegeeft aan de man, maar het dus eigenlijk niet wil.
Het grote probleem is dat je bij een kind nooit zeker weet of het iets uit vrije wil wil, of slechts aangeeft iets te willen omdat het zich daar eigenlijk toe verplicht voelt.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:50:00 #145
Profeta Pluriforma
pi_71682975
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:16 schreef Verbal het volgende:
Wat is dit toch altijd ontzettend zwak zeg. Ik dacht nog: eindelijk kan men hier eens een inhoudelijke discussie voeren over een omstreden onderwerp, zonder mensen die wat verder gaan in hun verkenning van de materie ervan worden beticht een dubbele agenda te hebben. Jammer altijd weer.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:53:43 #146
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_71683107
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:46 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Het grote probleem is dat je bij een kind nooit zeker weet of het iets uit vrije wil wil, of slechts aangeeft iets te willen omdat het zich daar eigenlijk toe verplicht voelt.
Daarin verschilt het dus 0% van een volwassene.

edit: sowieso zou over het begrip vrije wil nog genoeg gezegd kunnen worden naar aanleiding van recente ontdekkingen in de neurowetenschappen, zo 'vrij' is onze wil namelijk sowieso niet, en zeker niet zoals we graag doen voorkomen.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:55:25 #147
Profeta Pluriforma
pi_71683169
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:53 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Daarin verschilt het dus 0% van een volwassene.
Nee, dat denk ik niet. Bij een volwassene weet je het ook niet zeker, maar de kans is groter dat wanneer een volwassene A zegt hij/zij ook A bedoelt. Het is inderdaad niet zwart/wit, maar wel degelijk een schaal.
pi_71683208
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:46 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Maar dat is een praktisch argument. Ik ben het hier overigens volkomen mee eens en zal daarom ook niet voor het opheffen van de huidige wetgeving zijn. Maar ik probeer het vanuit ethisch oogpunt te bekijken: als een kind sex wil met een volwassene en het voelt dat het daarvoor klaar is en het vindt een geschikte kandidaat om sex mee te hebben, moet het kind dan wettelijk verboden worden dit uit te voeren? Oftewel: is consensuele sex tussen volwassene-kind per definitie fout (dus ethisch gezien bezwaarlijk), of meer omdat het kind nog niet zelfstandig beslissingen kan nemen en het gevaar van kindermisbruik op de loer ligt (dus praktisch gezien bezwaarlijk)? Ikzelf denk het laatste.
pi_71683220
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:44 schreef VonHinten het volgende:
Hoe kun je dan ooit spreken van consensuele seks tussen een prepuberaal kind en een volwassene? Ik kan me geen situatie voorstellen waarin je van te voren zeker weet dat het kind er geen spijt van zal krijgen. Dus heeft dat onderscheid wat o.a. jij probeert te maken in dit topic helemaal geen zin. In iedere situatie waarin een volwassene seks heeft met een prepuberaal kind heb je (ook al stemt het kind er mee in) dikke kans dat het uitloopt op een traumatische ervaring. Immers, het kind weet niet waar het ja tegen zegt en doordat een volwassene altijd meer macht heeft dan een kind kun je er nooit van uitgaan dat het kind niet uit angst instemt. Dus zou een volwassene dat risico nooit moeten nemen met een kind, want het kind kan daar zelf de verantwoordelijkheid over nog niet aan.

Bovendien vind ik de mogelijke voordelen ervan voor het kind absoluut niet op wegen tegen de levensgrote kans dat het kind er grote nadelen van ondervindt. En dus moeten we als maatschappij er gewoon tegen zijn en het verbieden, ook dat ene hypothetische uitzonderingsgeval ja. Er zijn vast ook kinderen van 12 die prima zouden kunnen autorijden en dat verbieden we ook. Jammer dan voor die ene hypothetische 8-jarige die volgens jou van seks zou kunnen genieten, de risico's zijn te groot.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:58:50 #150
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_71683253
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:55 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. Bij een volwassene weet je het ook niet zeker, maar de kans is groter dat wanneer een volwassene A zegt hij/zij ook A bedoelt. Het is inderdaad niet zwart/wit, maar wel degelijk een schaal.
Het enige wat ik zeker weet is dat bij volwassenen veel meer afwegingen een rol spelen (dingen die als volwassenen belangrijk worden gevonden, namelijk politieke inslag/publieke opinie/de mening van de buren/de geilheid van de persoon tegenover je/de bankrekening van de man tegenover je etc. etc.).
Kinderen maken net zo goed een beslissing, alleen hun afwegingen zijn op andere interesses/kennis gebasseerd , namelijk: wat vinden mijn ouders ervan/waar voel ik me fijn bij/is het lekker/is het vertrouwd/wat zegt mijn lichaam etc.

Welke beslissing beter is, is filosofisch niet te onderbouwen. Je hebt het probleem dat jij als volwassenen alleen als volwassen kan oordelen en andersom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')