Ja, dat denk ik ook steeds...! Van mij mogen ze wel wat langer openblijven, eigenlijk.quote:
Ja, zelfs qua LOOKS ontwikkelden The Beatles gigantisch! Moet je eens kijken naar een willekeurige hedendaagse band: die verandert nauwelijks. Niet alleen de muziek veranderde in de sixties met de snelheid van het licht, maar alles, lijkt wel. Binnen de tijd dat een hedendaagse band twee cd's uit brengt, hadden The Beatles popmuziek (en alles wat er ook maar een beetje mee te maken had) vanuit de prehistorie in het heden gebracht.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:02 schreef CatsInTheWell het volgende:
Hehe, ik blijf bij de OP altijd even steken bij die foto's. Die transformatie (mag ik wel zeggen, neem ik aan) in de loop der jaren vind ik echt geweldig. In '66 waren ze duidelijk het coolste.
Hebbie ook da boekkie erbij?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:46 schreef Gewas het volgende:
Ik heb vandaag de Magical Mystery Tour LP gekocht. Ben hem nu voor de tweede keer aan het luisteren. Lekker vrolijke muziek.
Van die site:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:58 schreef blckbb het volgende:
http://www.petebest.com/
The man who put the beat in the Beatles![]()
Nou... het is wel een verhaal met een luchtje, hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:29 schreef Arn0 het volgende:
Mja, al 40 jaar lang zit Pete Best te zeiken op de Beatles, om de zoveel tijd komt hij in het nieuws als hij weer eens gezegd dat hij van McCartney een uitleg wilt, of een nummer heeft geschreven over die pijnlijke tijd bij de Beatles, of whatever.
Als je het mij vraagt, maakt hij elke keer gewoon propaganda voor zijn band en is hij wat mediageilZonder de Beatles had hij heel wat geld misgelopen, hij zou ze dankbaar moeten zijn.
Heb een paar interviews van hem gelezen/gezien/gehoord en hij heeft toch altijd kritiek op het feit dat hij uit de band werd gezet. Imo onterecht, zoveel mensen worden uit bands gezet.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:17 schreef Aisumasen het volgende:
Hij heeft na zijn tijd in The Beatles inderdaad 30 jaar borden afgewassen en schoenen gepoetst, maar nu krijgt hij elk jaar bakken met poen binnen van EMI. Ik heb 'em eigenlijk nooit echt horen zeuren... Las alleen dat hij het jammer vond dat hij tot op de dag van vandaag nog geen woord met McCartney heeft gesproken.
Hij had toch ook altijd al zijn eigen 'Pete Best' band?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:17 schreef Aisumasen het volgende:
Hij heeft na zijn tijd in The Beatles inderdaad 30 jaar borden afgewassen en schoenen gepoetst, maar nu krijgt hij elk jaar bakken met poen binnen van EMI. Ik heb 'em eigenlijk nooit echt horen zeuren... Las alleen dat hij het jammer vond dat hij tot op de dag van vandaag nog geen woord met McCartney heeft gesproken.
The Beatles waren wat dat betreft niet zo lief. Stu Sutcliff is natuurlijk ook op een lullige manier de band uitgegaan, maar ja, zij hadden het gevoel dat ze door moesten en beschouwden Pete Best eigenlijk nooit meer dan 'een sessie-drummer'.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:30 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Heb een paar interviews van hem gelezen/gezien/gehoord en hij heeft toch altijd kritiek op het feit dat hij uit de band werd gezet. Imo onterecht, zoveel mensen worden uit bands gezet.
Volgens mij valt dat reuze mee...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:17 schreef Aisumasen het volgende:
Hoe hebben ze Stu dan er uit gezet? Dat gedeelte stond volgens mij 'toevallig' niet op de Anthology.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:31 schreef belsen het volgende:
[..]
Hij had toch ook altijd al zijn eigen 'Pete Best' band?
[..]
The Beatles waren wat dat betreft niet zo lief. Stu Sutcliff is natuurlijk ook op een lullige manier de band uitgegaan, maar ja, zij hadden het gevoel dat ze door moesten en beschouwden Pete Best eigenlijk nooit meer dan 'een sessie-drummer'.
Nou, erg aardig is McCartney niet voor hem geweest, geeft hij toe in Anthology (net gezien). Dat was ook meer 'good riddance'.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:22 schreef psychedelicate het volgende:
Stu is toch vrijwillig uit de band gestapt?
Cheers jongen! Geniet nog van je tijd daar.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:36 schreef webfreak het volgende:
Net twee dagen rondgehangen in Abbey Road, Studio 2.
Was er al es eerder geweest (2005), maar dat was met 150 fans tegelijk... Nu was ik mee met een groep artiesten die er twee dagen hebben opgenomen...
Echt waanzinnig om door die studio te banjeren. Te zien hoe er gewerkt wordt.
En ja, het is ook wel lekker als je die ogen in je rug voelt prikken van al die Beatlesfans die buiten het hek staan, wanneer je de deur binnen loopt.
De studioruimte is nauwelijks veranderd. Studio 1 ook niet trouwens. Er hangt een soort ouderwetse geur, het interieur is ongewijzigd, de 'matrassen' aan de muur zijn dezelfde, de hoofdtelefoons zijn al 40 jaar oud... Dit in tegenstelling tot de controlroom die volledig is gerestyled. Kan ook niet anders natuurlijk. Digitale mengtafel enzo. Al staat op de gang ontzettend veel oud materiaal, waaronder oude mengtafels en bijvoorbeeld de bandrecorder die The Beatles gebruikten, en waar Paul nog solomateriaal mee heeft opgenomen. Hij gebruikte 'm nog in "Chaos and Creation at Abbey Road", staat vast ergens op Youtube.
De mensen bij Abbey Road zijn erg vriendelijk. Tijdje gepraat met John, de dienstdoende engineer in studio 2. Het is grappig dat daadwerkelijk iedereen die in Abbey Road wil werken, eerst moet beginnen als tea-boy.Na een jaar wordt dan besloten of je aan de knoppen mag zitten. Het is echt een soort pikorde daar. Dus als je die droom koestert: maak je borst maar nat
Anyway, zit nog in Londen. Foto's en filmpjes later deze week.
Cheers!
Da's een understatement. Eigenlijk, eerlijk gezegd, waren het grote klojo's op veel vlakken. Mijn visie op de heren is sinds ik fan werd in 1975 toch wel wat aangepast, moet ik zeggen...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:31 schreef belsen het volgende:
The Beatles waren wat dat betreft niet zo lief.
Maar met Pete Best mochten ze er ook niet inquote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:37 schreef blckbb het volgende:
Mwah, zonder Pete Best waren de Beatles uiteindelijk niet in de studio gekomen, ze hadden toch een drummer nodig![]()
Pete Best staat gecrediteerd als uitvoerend artiest op 10 tracks van Anthology 1, een album waar er miljoenen van verkocht zijn, en wat nog steeds goed verkocht wordt. Hij schijnt ook een royaal voorschot te hebben gekregen. Tel daar bij op dat een aantal van die opnames in zijn bezit waren, welke McCartney/EMI in de jaren '80 van hem hebben overgekocht, en je kunt zeggen dat vanaf 1995 zijn kostje gekocht was.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat reuze mee...
Valt wel mee, hier bij de Free Record Shop staat al ruim 3 maanden maar 1 Beatles CD, dat is Anthology 1quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:07 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Pete Best staat gecrediteerd als uitvoerend artiest op 10 tracks van Anthology 1, een album waar er miljoenen van verkocht zijn, en wat nog steeds goed verkocht wordt. Hij schijnt ook een royaal voorschot te hebben gekregen. Tel daar bij op dat een aantal van die opnames in zijn bezit waren, welke McCartney/EMI in de jaren '80 van hem hebben overgekocht, en je kunt zeggen dat vanaf 1995 zijn kostje gekocht was.
Anthology heeft te veel "speech" tussen de nummersquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:25 schreef Arn0 het volgende:
Sowieso vind ik persoonlijk Anthology #1 met voorsprong het minst interessant
Ze hebben zo veel onbegrijpelijke beslissingen gemaakt, vooral op die eerste Anthology. De thuis-opnames uit 1960 lopen op verkeerde snelheid, zo veel live-opnames terwijl er studio-outtakes beschikbaar waren, de studio-opnames zijn mono terwijl de 4-track tapes nog intact waren, en dan al die onbegrijpelijke edits, waar vooral George Harrison verantwoordelijk voor was... Zelf vind ik de studio-outtakes op volume 1 het meest interessant, voor mij persoonlijk kan niets op tegen ongepolijste Lennon-vocals met de energie uit de begin-periode.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:25 schreef Arn0 het volgende:
Wat een geweldige ervaring moet dat zijn! Is het een beetje makkelijk in te denken waar welke opnames zijn gemaakt? Ik bedoel, is het makkelijk te herkennen van de foto's? Oh ja, peuter even wat inside informatie over toekomstige projecten los bij het personeelquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:36 schreef webfreak het volgende:
Net twee dagen rondgehangen in Abbey Road, Studio 2. [..]
Dat is alleen bij de eerste 20 nummersquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:34 schreef warpozio het volgende:
[..]
Anthology heeft te veel "speech" tussen de nummers
Mwah, toen ik 't voor 't eerst luisterde kende ik de helft van de nummers uit die periode niet. Toch wel leuk om die nummers van voor Please Please Me te luisteren, vooral Cayenne vind ik stiekem een topnummerquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:25 schreef Arn0 het volgende:
Dat was denk ik toch veelal historisch besef. Ik denk wel dat vele bootlegs beter zijn, maar bootlegs liggen nu eenmaal niet in de winkels zover ik weetquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:15 schreef Aisumasen het volgende:
Goede graadmeter. In 2001 al 4 miljoen (!) exemplaren verkocht, en dat enkel in Amerika. Toch best goed, voor een album met enkel oude opnames van een band die tijdens release al 25 jaar niet meer bestond
.
Echt?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:39 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ze hebben zo veel onbegrijpelijke beslissingen gemaakt, vooral op die eerste Anthology. De thuis-opnames uit 1960 lopen op verkeerde snelheid, zo veel live-opnames terwijl er studio-outtakes beschikbaar waren, de studio-opnames zijn mono terwijl de 4-track tapes nog intact waren, en dan al die onbegrijpelijke edits, waar vooral George Harrison verantwoordelijk voor was... Zelf vind ik de studio-outtakes op volume 1 het meest interessant, voor mij persoonlijk kan niets op tegen ongepolijste Lennon-vocals met de energie uit de begin-periode.
Nee helaas niet. Er staat wel op de voorkant dat er een 24 pagina lang boekje inzit en en ik dacht eigenlijk ook dat ie erbij zat maar niet dus. Jammer dan.quote:
Zonde van 't boekjequote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:47 schreef Gewas het volgende:
[..]
Nee helaas niet. Er staat wel op de voorkant dat er een 24 pagina lang boekje inzit en en ik dacht eigenlijk ook dat ie erbij zat maar niet dus. Jammer dan.Het is een tweedehands LP. Ik heb hem nu iets van 3 of 4 keer geluisterd, echt heerlijke muziek! Dat ik dit nu pas voor het eerst hoor, en ik was nog wel aan het twijfelen of ik hem wel zou kopen. Nou ja ik ken de Beatles al jaren, maar ik begin nu pas te begrijpen hoe goed ze eigenlijk zijn.
Ik heb hier verder de LP's Help!, Rubber Soul, Let It Be, Abbey Road en de rooie en de blauwe verzamel LP's liggen.
Denk het wel. Op amazon is het nu al een bestseller(op plek 19 doch), en dat enkele weken voor release.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:01 schreef psychedelicate het volgende:
Ik ben benieuwd of er op 9 september en de week erna nog records worden verbroken, gezien recente uitgaven zoals 1 en LOVE (en Anthology) ook zulke grote successen waren. Lijkt me prachtig om de top 5 door the Beatles bezet te zien.
Ik heb een bloederige hekel aan de rode en blauwe lp's...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:47 schreef Gewas het volgende:
[..]
Nee helaas niet. Er staat wel op de voorkant dat er een 24 pagina lang boekje inzit en en ik dacht eigenlijk ook dat ie erbij zat maar niet dus. Jammer dan.Het is een tweedehands LP. Ik heb hem nu iets van 3 of 4 keer geluisterd, echt heerlijke muziek! Dat ik dit nu pas voor het eerst hoor, en ik was nog wel aan het twijfelen of ik hem wel zou kopen. Nou ja ik ken de Beatles al jaren, maar ik begin nu pas te begrijpen hoe goed ze eigenlijk zijn.
Ik heb hier verder de LP's Help!, Rubber Soul, Let It Be, Abbey Road en de rooie en de blauwe verzamel LP's liggen.
Eigenlijk is elk Beatles studio album voor mij al een compilatie van hun beste nummers. (nu ja, bijna dan tochquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:52 schreef blckbb het volgende:
Ik heb wel eens een 8 LP compilatie album gehad. Helaas was er maar een 1.5 kantje besteed aan de White Album en dus geen toppers als Blackbird
Ze konden al 2 albums opnemen met alleen maar hun gemaakte singlesquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:54 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Eigenlijk is elk Beatles studio album voor mij al een compilatie van hun beste nummers. (nu ja, bijna dan toch)
Met zoveel goede nummers en smaakverschillen daarover (ik vind Old Brown Shoe echt eindeloos veel beter dan Rain) is het onmogelijk om dé verzamelalbums te maken. Maar ik heb de Beatles wel ontdekt via de twee dubbelalbums. Het straalt absoluut genialiteit uit en je hoort dat er ontwikkeling in de muziek ziet.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:41 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Ik heb een bloederige hekel aan de rode en blauwe lp's...Die zouden verboden moeten worden. Kijk, een verzamel lp/cd van singles is nog daaraan toe, logisch, maar om compleet willekeurig wat nummers van lp's te verzamelen, nee, dat vind ik niets. Heiligschennis. (Ik heb een aangetrouwde neef die bij de kennismaking zei 'O, leuk, ik ben ook Beatles-fan!' en dus vroeg ik welke albums hij had of kende en toen zei hij ' De rode en de blauwe...!' Ik mag die gozer niet... Beatlesfan, my ass.
) Maar goed, Gewas, als je alleen nog maar de lp's kent die je hebt, dan raad ik je aan nu op zoek te gaan naar Revolver en vervolgens The white album (heet eigenlijk simpelweg The Beatles). Dan heb je in ieder geval de top binnen.
EDIT:
Ik zoek net nog weer eens ff de tracklist op van die rooie en blauwe. Zes nummers van Rubber Soul en twee van Revolver??? En dan ook nog Eleanor en Yellow submarine...? Revolver is gloeiende gloeiende de topper van The Beatles!!! Wat een broddelwerk... En why the **** staat Old brown shoe er op? Alsof dat een betere B-kant was dan RAIN, for crying out loud. Tssssssssssssssssssssss....
Ja, die albums zijn natuurlijk ook niet voor die hard fans bedoeld...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:13 schreef TNA het volgende:
[..]
Met zoveel goede nummers en smaakverschillen daarover (ik vind Old Brown Shoe echt eindeloos veel beter dan Rain) is het onmogelijk om dé verzamelalbums te maken. Maar ik heb de Beatles wel ontdekt via de twee dubbelalbums. Het straalt absoluut genialiteit uit en je hoort dat er ontwikkeling in de muziek ziet.
Met andere woorden: als je de rode en blauwe albums niets vindt zal het nooit wat worden, als je de rode en blauwe albums goed vindt gaat er een wereld voor je open. En mensen die zich 'fan' noemen en alleen die twee dubbelalbums kennen verdienen... het iig niet om zich Beatlesfan te noemen
Vreselijke compilaties inderdaad, maar "Old Brown Shoe" is één van mijn favoriete ondergewaardeerde nummers. Denk alleen niet dat ze 'em om die reden hebben ingesloten op de blauwe LPquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:41 schreef hello_goodbye het volgende:
[..] En why the **** staat Old brown shoe er op? Alsof dat een betere B-kant was dan RAIN, for crying out loud. Tssssssssssssssssssssss....
Linkje staat al een tijdje op Amazon.com. Ik heb al een aantal weken een leak van "P.S. I Love You" uit de stereo boxset in handen, maar ik betwijfel of-ie echt is. Hij klinkt wel veel beter dan ik ooit gehoord heb. Ook niet echt een goed voorbeeld, aangezien de multi-tracks én de master-tapes van die song vernietigd zijn. De remaster komt van mono vinyl, en is dus niets meer dan een ordinaire Dr. Ebbetts goes Abbey Road Studiosquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:32 schreef hello_goodbye het volgende:
Via deze link kan je nu ook een stukje van de mono versie van P.S. I love you horen! En ook al is het streaming audio, hij klinkt goed!'k Heb 'm net vergeleken met m'n Ebbetss mono, maar die nieuwe versie is echt wel helderder en opener: je hoort meer detail. Ben ik ERRUG blij mee, want ik vroeg me af of de mono remasters nou echt wel wat zouden schelen met m'n huidige Ebbett's mono. Er lijkt wel wat meer separatie in de stemmen te zitten (ze klinken minder als 1 brom van geluid).
Jep. Het is een vrij eenvoudige ruimte, dus je kunt wel inschatten waar men stond. Alleen lijkt het op films en foto's veel groter (vind ik). En je ziet op bijvoorbeeld de videoclip voor Lady Madonna dat de verlichting vroeger veel minder was.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:41 schreef Aisumasen het volgende:
Wat een geweldige ervaring moet dat zijn! Is het een beetje makkelijk in te denken waar welke opnames zijn gemaakt?
Ja, al wordt er door mij barweinig gewerktquote:Werk je trouwens aan eenzelfde project als waar TheGrandWazoo vorig jaar voor naar Abbey Road is afgereisd?
Ohja, ik dacht dat ik George Martin de mastering-room zag inlopen met een stapel ouwe tapes.quote:Oh ja, peuter even wat inside informatie over toekomstige projecten los bij het personeel![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken ook lang niet alles, maar laat ik een paar basistips geven:quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:28 schreef blckbb het volgende:
Over een week een ontieglijk lange autoreis naar Texel, iemand aanraders welke nummers ik nodig heb van John Lennon / Paul McCartney / Ringo Starr / George aangezien ik niet alles van hun reportaire ken
Plastic Ono + Imagine, Band on the Run, All Things Must Pass heb ik.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:34 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik ken ook lang niet alles, maar laat ik een paar basistips geven:
John: Plastic Ono band + Imagine + Rock and Roll (persoonlijke favoriet)
Paul: Band On The Run + Снова в СССР (wederom persoonlijke favoriet)
Ringo: Ringo (1973)
George: All Things Must Pass + Concert For Bangladesh
Maar ik heb nog maar een paar solo albums beluisterd, om eerlijk te zijn.
Compilaties zijn wel tof om eens op te zetten, maar persoonlijk vind ik dat je een nummer voor de eerste keer op het oorspronkelijke album moet luisteren. Maar ach, wie ben ikquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:00 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb het nooit zo op compilaties, maar wil je ook weer niet opzadelen met een ellenlange opsomming van álle albums van Lennon, McCartney en Harrison. I
Ringo niet?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:02 schreef blckbb het volgende:
Ik zal binnenkort eens de hele discografie downloaden van George en John (heb al de hele discografie van McCartney, Beatles en Bob Dylan)
Ja, vind ik dus ook. Maar soms is het lastig kiezen, als een artiest 30 albums gemaakt heeft en 80% daarvan de moeite waard isquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:04 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Compilaties zijn wel tof om eens op te zetten, maar persoonlijk vind ik dat je een nummer voor de eerste keer op het oorspronkelijke album moet luisteren. Maar ach, wie ben ik
'On the road' (met mijn moederquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:17 schreef Aisumasen het volgende:
Da's trouwens ook wel weer grappig. Als ik soms mee lees op internationale muziek-fora waar voornamelijk mensen uit de babyboom-generatie posten, valt mijn mond soms open van verbazing. Ik zou bijvoorbeeld zeggen: "Press To Play? Niet McCartney's beste album, en vooral de productie is gedateerd, maar er staan toch zo'n 7 tracks op die ik met plezier draai." Maar daar lees ik dingen zoals: "Press To Play? één keer gedraaid in 1986, en toen weggeven aan een vriend. Daarna nooit meer gehoord". Terwijl in deze tijd ik veel minder in albums indeel, maar meer in liedjes. Ik luister 'on the road' bijna nooit een compleet album (dus inclusief mindere favorieten), maar vaker enkel mijn favoriete liedjes van elk album.
Vind "Снова в СССР" altijd een beetje gekunsteld en glad overkomen... Datzelfde geldt voor z'n "Unplugged"-serie. Komt wat mij betreft uit de saaiste McCartney-jaren.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:23 schreef Arn0 het volgende:
Heeft er iemand eigenlijk al eens naar Снова в СССР geluisterd? Heerlijke rock & rollplaat imo.
Onbegrijpelijk dat hij instant classics als "The World Tonight", "Young Boy", "Beautiful Night" niet op dit moment live aan het spelen is...!! Al is het tegenwoordig nog het best vertegenwoordigde solo-album op de setlist, met 2 songsquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:21 schreef TNA het volgende:
Flaming Pie. Ik vind het verreweg de beste plaat van McCartney, zo ontzettend muzikaalMooie en sterke nummers met bovenal zeer veel subtiliteit. Kortom, genieten
Ik vond Unplugged dan weer mooi. Maar ik heb dan ook minder met pop en meer met rock 'n' roll.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Vind "Снова в СССР" altijd een beetje gekunsteld en glad overkomen... Datzelfde geldt voor z'n "Unplugged"-serie. Komt wat mij betreft uit de saaiste McCartney-jaren.
Dat album kende ik nog niet, eens beluisterenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:36 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, maar dan kies ik nog altijd voor "Run Devil Run".
Mja, hoogtepunten moeten voor mij niet. Gewoon alles in een keer.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:49 schreef Aisumasen het volgende:
Ik wens je veel sterkte. Als we niets meer van je horen weten we genoeg
. Ik wou dat ik je kon wijzen op een soort online guide waarin de hoogtepunten genoemd worden, maar ik ken 'er alleen één in boekvorm, en zelfs dat is moeilijk om doorheen te komen
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:15 schreef Aisumasen het volgende:
Laat hello_goodbye het maar niet horen!
quote:
Dááromquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:41 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Ik heb een bloederige hekel aan de rode en blauwe lp's...Die zouden verboden moeten worden. [..]
Paperback Writer was anders een prima (een van de vele) nummers 1 van the Beatles hoorquote:
Hmm verwarring indeedquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:24 schreef Arn0 het volgende:
Heerlijke verwarring in de topicAisumasen doelde op deze opmerking van je;
"Ik heb ook nog 't Blauwe Album maar die boeit niet echt. Misschien dat ik er ooit voor de gein eens de rode erbij gooi "
Hmmm ik snap ook niet waarom ze dat soort materiaal weggooien nadat een legendarische band gestopt is... Is daar geen een verklaring voor?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:25 schreef Aisumasen het volgende:
Neeee, ik doelde op het feit dat hello_goodbye net een (terechte) tirade had geplaatst over de rode en blauwe LP, en dat jij zei dat je die ging aanschaffen. Het was een geintje
.
Want ik zou natuurlijk niet durven te tornen aan het geniale "Paperback Writer". Ik was de persoon die zo blij was dat McCartney 'em eindelijk weer in z'n setlist heeft opgenomen, you remember. Blij dat in ieder geval 2 van de 3 promo-videos van dat nummer bewaard zijn gebleven. Want de Top Of The Pops-performance is in de jaren '70......weggegooid.
Ik vind het wel tof, die 'drukte'. Zolang het niet teveel op een SC gaat lijken, is het prima. Hoe meer er over de Beatles gepraat wordt, hoe beter!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:32 schreef hello_goodbye het volgende:
Tjongejonge, wat een drukte in dit topic! En wat een verwarring.
Tsja nog nooit in 2 dagen 4 pagina';s volgehad hier volgens mijquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:32 schreef hello_goodbye het volgende:
Tjongejonge, wat een drukte in dit topic! En wat een verwarring.
Eigenlijk is 't ook een Beatles SC, allang blij dat 't niet telkens uitmond in gesprekken over het beste keukenmes, vaatwasser of wat ik kan doen als mijn hond aan de diarree is.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:33 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik vind het wel tof, die 'drukte'. Zolang het niet teveel op een SC gaat lijken, is het prima. Hoe meer er over de Beatles gepraat wordt, hoe beter!
De redenen zijn om jezelf op te vreten... Veel dingen die live werden uitgezonden werden simpelweg niet getaped voor het archief, omdat de hoge bazen in de jaren '60 niet dachten dat ze de beelden van 'zo'n tijdelijk bandje' ooit nóg een keer wilden uitzenden. Van het TV-debuut van The Beatles op Granada TV in oktober 1962 zijn nooit tapes gevonden, van een TV-optreden een maand later ook niet...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:29 schreef blckbb het volgende:
[..]
Hmmm ik snap ook niet waarom ze dat soort materiaal weggooien nadat een legendarische band gestopt is... Is daar geen een verklaring voor?
Ik kan me idd niet herinneren 'm ooit gezien te hebben, ongeveer hetzelfde als de video van Revolution?
Idd. We blijven wel ontopic (meestal dan)quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:35 schreef blckbb het volgende:
[..]
Eigenlijk is 't ook een Beatles SC, allang blij dat 't niet telkens uitmond in gesprekken over het beste keukenmes, vaatwasser of wat ik kan doen als mijn hond aan de diarree is.
Er had een tijd geleden toch een schoonmaakster de fotosessies voor de Love me do plaat per ongeluk weggegooid? Ze is meteen ontslagenquote:De redenen zijn om jezelf op te vreten...
Maar ik neem aan dat er wel kopieën van gemaakt zijn? Zeker als 't een ''tijd geleden'' was, scanners, computers, etcquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:38 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Idd. We blijven wel ontopic (meestal dan)![]()
[..]
Er had een tijd geleden toch een schoonmaakster de fotosessies voor de Love me do plaat per ongeluk weggegooid? Ze is meteen ontslagen
Dat is ook ongelooflijk. Je zou toch denken dat EMI na 45 jaar op z'n minst wel "safety copies" heeft van alles wat maar een beetje met The Beatles te maken heeft, maar blijkbaar niet. Als we de (vage) bronnen mogen geloven dan...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:38 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Idd. We blijven wel ontopic (meestal dan)![]()
[..]
Er had een tijd geleden toch een schoonmaakster de fotosessies voor de Love me do plaat per ongeluk weggegooid? Ze is meteen ontslagen
Ja, dat wel veronderstel ik (er staat wel "only surviving copy"). Maar alsnog had het een waarde van 700 000 pond, volgens EMI.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:40 schreef blckbb het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat er wel kopieën van gemaakt zijn? Zeker als 't een ''tijd geleden'' was, scanners, computers, etc
Dat dus + mijn vorige post.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:43 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dat is ook ongelooflijk. Je zou toch denken dat EMI na 45 jaar op z'n minst wel "safety copies" heeft van alles wat maar een beetje met The Beatles te maken heeft, maar blijkbaar niet. Als we de (vage) bronnen mogen geloven dan...
Gelukkig wel! Begin jaren '80 tijdens de zoektocht naar outtakes voor het "Sessions"-album, wat George/Paul/Ringo/Yoko toen verboden hebben om uit te brengen. Daarna begin jaren '90 zijn er digitale kopieën van alle sessie-tapes. En in 2005 weer, met de modernste middelen, tijdens het maken van "Love". En misschien al wel veel eerder, en veel vaker.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:44 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dat dus + mijn vorige post.
Mag ik iig wel hopen dat al 't materiaal van de Beatles al gedigitaliseerd / gekopiëerd is
John kocht zelf in de jaren '70 bootleg-LP's van The Beatles en de mening van Paul is ook bekend. Sja, EMI is er fel tegen, het is hun broodwinning... Maar wat moet je dan? Een prachtige opname niet gebruiken, omdat het ooit door een fan is opgenomen, en niet uit een archief komt? Er zijn 10 miljoen CD's van de BBC-serie verkocht...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:50 schreef Arn0 het volgende:
Tja, lachen. Ik vind het eerder om te huilenMaar wel opmerkelijk dat ze bootlegs gebruiken, terwijl ze er normaal toch fel tegen zijn? (McCartney niet, trouwens)
Idd, ik begrijp het wel maar het is toch wel een saillant detail. Ik lees trouwens net een hele pagina over dat Sessions album, wist ik niets vanquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:54 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
John kocht zelf in de jaren '70 bootleg-LP's van The Beatles en de mening van Paul is ook bekend. Sja, EMI is er fel tegen, het is hun broodwinning... Maar wat moet je dan? Een prachtige opname niet gebruiken, omdat het ooit door een fan is opgenomen, en niet uit een archief komt? Er zijn 10 miljoen CD's van de BBC-serie verkocht...
Ik zal even een permanente ban aanvragen bij de mods. Of geef anders je internetprovider even door: dan zal ik je internet compleet laten afsluiten voor de komende 25 jaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:34 schreef blckbb het volgende:
[..]
Trouwens, ik vind de rode en blauwe verzamelaar erg sterk, alle hoogtepunten en 't best van de Beatles staat erin. Perfecte keuzes gemaakt door 't team als je 't mij vraagt. Met deze 2 dubbelplaten heb je de rest eigenlijk niet meer nodig
Tja, ieder zo z'n smaak. Mocht er ooit nog een album top 10 poll komen op Fok! weet ik al wat m'n nummers 1 en 2 zijnquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:24 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Ik zal even een permanente ban aanvragen bij de mods. Of geef anders je internetprovider even door: dan zal ik je internet compleet laten afsluiten voor de komende 25 jaar.![]()
![]()
![]()
Bijna 40 jaar geledenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:11 schreef badwurm het volgende:
A day in the life of Abbey Road:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8188772.stm
Toch wel leuk om te zien welke foto's er allemaal gemaakt zijn in die 40 jaar na het origineel.quote:
Qua remasters wacht ik tot volgend jaar. Als er dan wat meer bekend is over eventuele Vinyl uitgaven. Als 't niet op vinyl wordt uitgebracht koop ik de CD'squote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:58 schreef psychedelicate het volgende:
09-09-09 wordt voor mij een dure dag. Ik ga de stereo remasters halen, de game én waarschijnlijk een Epiphone Casino. Was eerst van plan om de mono remasters ook te halen, maar dat wordt me dan weer net iets te veel. Ik heb niet eens een CD-speler.
Of let eens op de roffels van Ringo tegen het einde van elk refrein: het klopt gewoon: roffel op tom, roffel of snare, roffel of snare en tom, twee tikken op snare, alles is precies zoals hij het speelt. Leuk. Ga 'm denk ik toch maar kopen ('k heb zelf geen XBox maar m'n zoon welquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:30 schreef psychedelicate het volgende:
Prachtige details. Zie hoe Lennon dat onopvallende akkoord toch speelt op 1:14, en hoe je op 2:29 Harrison die laatste noot van de kleine solo toch ziet benden en een vibrato geven. Nog een maandje!
(http://www.youtube.com/watch?v=PJataXy3ULM&fmt=18)
Arme knul... Vaders vanaf nu 12 u. per dag op de Xboxquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:03 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Of let eens op de roffels van Ringo tegen het einde van elk refrein: het klopt gewoon: roffel op tom, roffel of snare, roffel of snare en tom, twee tikken op snare, alles is precies zoals hij het speelt. Leuk. Ga 'm denk ik toch maar kopen ('k heb zelf geen XBox maar m'n zoon wel).
Haha, ben benieuwd naar foto's / video'squote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:20 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Richard Porter of London Walks leads Beatles fans across the famous pedestrian crossing on Abbey Road in London in a recreation of the Beatles' Abbey Road album cover. Hundreds of people gathered Saturday to mark the 40th anniversary of the photographing of the iconic album cover. (AP Photo/Sang Tan)
Oef, webfreak is daar net op tijd weg!
Ik was gisteren nog in Londen, maar na een tour met Richard Porter hoef je die gast nooit meer te zien, believe me.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:20 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Richard Porter of London Walks leads Beatles fans across the famous pedestrian crossing on Abbey Road in London in a recreation of the Beatles' Abbey Road album cover. Hundreds of people gathered Saturday to mark the 40th anniversary of the photographing of the iconic album cover. (AP Photo/Sang Tan)
Oef, webfreak is daar net op tijd weg!
COOL!quote:Op maandag 10 augustus 2009 03:37 schreef Aisumasen het volgende:
Er is nu een walgelijk foute Beatles Tell Sell-achtige show bezig in Amerika. Zojuist fragmenten van zo'n 15 geremasterde nummers. En ook dit:
[ afbeelding ]
"We have 1000 boxsets available for sale. OH MY GOD THEY ALREADY SOLD OUT!" etc.
Ik zou het maar niet doen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:35 schreef blckbb het volgende:
Vandaag geprobeerd Norwegian Wood te ''remasteren''.
Vocalen in 't midden gezet en nog 't een en andere aan de elementen gewerkt zodat 't allemaal een goed resultaat krijgt, met een analoog mengpaneel. Krijg de boel helaas nog niet digitaal dus ik zal 't ooit nog wel eens posten als 't als MP3 op m'n pc staat
quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:57 schreef belsen het volgende:
[..]
Maar waarvoor ik kwam: Ik zag net dit: Achmed.
Nee hoor lieve mod ik smijt 'm wel op Youtubequote:Op maandag 10 augustus 2009 14:57 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik zou het maar niet doen.
Niet offtopic gaan!quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:57 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik zou het maar niet doen.
quote:
Met andere woorden: Ik wacht wel...quote:Q: Have the pan problems from the original stereo mixes been fixed?
Allan Rouse: This can only be achieved when mixing from the multi-tracks.
Q: What has been the toughest technological challenge facing the remastering of the Beatles recordings?
Allan Rouse: Recognising that it impossible to achieve most of the changes which are possible when re-mixing and not to want to try, regardless of the technology that is available today.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |